Аеродинамиката или т.нар. обтекаемост на автомобилите от изключителна важност, както за тяхната динамика, така и за още куп други качества, като икономичност, шум, управление и т.н. От край време автомобилните дизайнери се стремят към създаването на коли с минимално въздушно съпротивление.
Има и такива обаче, които въобще не се съобразяват със съпротивлението на въздуха и правят "тухли четворки на колела". В повечето случаи това са големи всъдеходи, базирани на остарели платформи. Така например Wrangler е наследник на Willys от 1941-а, а УАЗ-ката се прави без особени промени от 1972 година. Ето и кои са колите с най-добра и с най-лоша обтекаемост.
Автомобилите с най-добра аеродинамика
1. Volkswagen XL1
коефициент на въздушно съпротивление Сх = 0,189
2. General Motors EV1
коефициент на въздушно съпротивление Сх = 0,195
3. Tesla Model 3
коефициент на въздушно съпротивление Сх = 0,21
Автомобилите с най-лоша аеродинамика
1. УАЗ Hunter / УАЗ-469
коефициент на въздушно съпротивление Сх = 0,6
2. Jeep Wrangler (поколение TJ)
коефициент на въздушно съпротивление Сх = 0,58
3. Hummer H2
коефициент на въздушно съпротивление Сх = 0,57
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гошо
Коментиран от #6, #12
11:33 01.11.2018
2 ванката
Коментиран от #8, #25
11:36 01.11.2018
3 koki
Коментиран от #30
11:43 01.11.2018
4 мост
11:48 01.11.2018
5 мечта
11:52 01.11.2018
6 Jack Bauer
До коментар #1 от "Гошо":
Ами G-classe е с коефициент на въздушно съпротивление 0.54.11:56 01.11.2018
7 Кольо Камиона
11:58 01.11.2018
8 гост
До коментар #2 от "ванката":
Кое е прототипа за "високи скорости" , че не разбрах ???? Ще предположа , че е Фолксвагена , щото другите две са "електрокари" !!! Та за твое сведение това е прословутата еднолитрова кола , направена по личното настояване на Фердинанд Пиех точно преди да се пенсионира и ЕДИНСТВЕНАТА и цел е ИКОНОМИЯ на гориво , а високите скорости са последното нещо което се очаква от нея !!! И даже не е прототип , щото я продаваха съвсем официално за безумната цена от над 200 000 евро , но успяха да излъжат само няколко луди колекционери !!!! И въпросната е двуместна , БЕЗ багажник и абсолютно непригодна за ежедневна кола !!! На тоя фон постижението на Тесла е със само 10% по-висок коефициент на съпротивление , срещу което получаваш пълноразмерен 5 местен автомобил с ДВА багажника , разход отговарящ на 1 литър (но не смрадлив дизел) и динамични показатели за които Фолксвагена не може и да мечтае !!! И накрая цената му е ТРИ ПЪТИ по-малка !!! Та не плещи глупости , щото хората не са слепи , нито тъпи !!!Коментиран от #11
11:58 01.11.2018
9 Г клас
12:13 01.11.2018
10 ТМВ
Коментиран от #20
12:36 01.11.2018
11 Никой
До коментар #8 от "гост":
Добрата обтекаемост на Теслите идва от липсата на решетки, които влошават много сериозно аеродинамиката.Коментиран от #14, #15
12:38 01.11.2018
12 Plameni
До коментар #1 от "Гошо":
Mercedes GLE най-добър коефициент на възд.съпр. в своя клас 0.2912:40 01.11.2018
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 112345
До коментар #11 от "Никой":
Идва и от плоския под - няма кардан, няма ауспухова система - цялата кола отдолу може да бъде един капсулован корпус - само колелата и окачването внасят малко завихряния12:47 01.11.2018
15 гост
До коментар #11 от "Никой":
Добрата обтекаемост на Теслите се дължи преди всичко на равния под !!!! Който влияе на аеродинамиката около десет пъти повече от "решетката" !!! И който се дължи на самата и концепция с батерия в пода , която е ПЪРВАТА в света за серийна кола , колкото и да е неприятно на "премиумите" !!! И въобще в ерата на електромобилите всичко ще започва с "като в Тесла" !!!!Коментиран от #28
12:48 01.11.2018
16 Бате Куууре
Коментиран от #17, #18
12:50 01.11.2018
17 гост
До коментар #16 от "Бате Куууре":
Искаш да кажеш май , че аеродинамика на тухла като Вранглер и Г-класа допринася за по-добро "притискане" на същите ?? И ги прави "по-стабилни" ??? Айде мислете първо преди да се цепите колкото да напишете нещо !!!Коментиран от #32
13:01 01.11.2018
18 гост
До коментар #16 от "Бате Куууре":
Насочването на въздушните потоци в това за което говориш и тухлената аеродинамика , която създава само вибрации , нестабилност и отрицателно ускорение нямат нищо общо !! Всеки който е бил задминаван от тир с висока скорост и е изпитал как колата му сякаш се удря в стена знае за какво става въпрос !!13:07 01.11.2018
19 Plameni
13:18 01.11.2018
20 гост
До коментар #10 от "ТМВ":
Опел Калибра имаше 0,26 години преди тая Ланчия , а и ред други имат по-малък , така че истинските постижения започват около 0,2 , което е в пъти по-малко от 0,28 , не си мислете че разликата в десети е дребна !!!13:20 01.11.2018
21 sotko
13:43 01.11.2018
22 nasam natam
добре ли е
14:01 01.11.2018
23 Алфа Ромео
Коментиран от #27
14:10 01.11.2018
24 Гост
15:21 01.11.2018
25 куку руку ку
До коментар #2 от "ванката":
То този електрокар го убиха още в края на 20-ти век, малко след пускането му в експлоатация. Има и такъв документален филм- "Кой уби електрическият автомобил?". А иначе самото сравнение между автомобили и джипове си е безмислица. Все едно да сравняваш влиянието на слънцето и луната върху растежа на растенията.15:53 01.11.2018
26 Григор Колев
Иначре с 10 има медицинско предназначение ( разбива камъни в бъбреците )
16:14 01.11.2018
27 Plameni
До коментар #23 от "Алфа Ромео":
G класата е на първо место в други класации.В тази виждаш кои са на първо място.17:39 01.11.2018
28 Зорлем
До коментар #15 от "гост":
Ама и GM EV1 ли е като Тесла? Защото е серийна кола, произведена от един от "стогодишните", с батерии в пода, с по-нисък коефициент на въздушно съпротивление и е има-няма 20г по-възрастна от Модел 3. Или сега пак ще почнеш с някакви уговорки от типа, че Теслата е модел с 5 места и нам-си-какво ускорение, пък EV1 е само с две места и два пъти по-малък пробег примерно? Щото и първия Роудстър на Тесла беше с две места и мижав пробег пък гледам изобщо не се е класирал тук.18:57 01.11.2018
29 Разбирача
22:25 01.11.2018
30 Дедо ти
До коментар #3 от "koki":
BMW E46 седан -0.3122:01 24.10.2019
31 Ами
18:36 23.11.2019
32 Ами
До коментар #17 от "гост":
То няма ферари енцо да видя джип 100 км никога тесла 150 в завои никога 300 км спокойно никога е за чий тая наука за местните в хоремага ли как18:40 23.11.2019
33 Gergi
21:56 22.03.2020
34 Госта
12:29 01.04.2020