27 Ноември, 2018 12:46 4 558 21

General Motors затваря 5 завода, окастря заплатите

  • general motors-
  • завод-
  • фабрика-
  • съкращение-
  • заплата

Слуховете, че General Motors подготвя масови съкращения заради разклатеното си финансово състояние, се потвърдиха след представен от шефа на концерна Мери Бара план за оздравяване. От догодина ще бъде преустановено производството във фабриките "Хамтрамк" в Детройт, "Лордстаун" в Охайо, Балтимор и Уорън, както и в "Ошауа" в канадската провинция Онтарио.

От General Motors аргументират решението си с "променящите се предпочитания на клиентите в САЩ" и "намалелите продажби на леки автомобили". Във всички определени за затваряне заводи се сглобяват седани като Buick LaCrosse, Cadillac CT6, Chevrolet Impala и Chevrolet Cruze. Единственото изключение е електрическият Chevrolet Volt, произвеждан в детройтската фабрика.

Освен петте завода в Щатите и Канада, GM ще затвори и два извън Северна Америка. Те ще се присъединят към фабриката в Гунсан, Южна Корея, чието закриване бе обявено по-рано тази година.

Ръководството на GM подготвя и сериозно орязване на заплатите с 15% и административния персонал с 25%. Мерките трябва да доведат до икономии в размер на $6 млрд. (€5.3 млрд.) до края на 2020 г. $4.5 млрд. (€3.98 млрд.) ще бъдат спестени от намаляване на себестойността, а $1.5 млрд. (€1.32 млрд.) - от по-ниските капиталови разходи.

Икономисаните средства ще бъдат пренасочени в развойна дейност, фокусирана върху разработката на електромобили и системи за автономно управление, оптимизиране на гамата чрез споделянето на компоненти. Целта е в началото на следващото десетилетие 75% от приходите на концерна да идват от само 5 автомобилни платформи.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Кристална топка

    17 2 Отговор
    Кристалните топки били големи предсказатели на бъдещето:"От General Motors аргументират решението си с "променящите се предпочитания на клиентите в САЩ" и "намалелите продажби на леки автомобили".

    Автомобилната индустрия се променя не заради законовите изисквания, които Тръмп така или иначе отмени, а заради желанието на клиентите.
  • 2 Boxer

    18 9 Отговор
    Не ми правят добро впечатление техните работници по потници , с дънките от вкъщи , то бива свобода (и икономия за работодателя), ама чак пък толкова . Виж, униформата , работното облекло , показва единност, част от екипа - дисциплина . А така - разхайтена команда ...

    Коментиран от #7, #9, #16

  • 3 Eeee

    23 5 Отговор
    А тръмчо се хвали колко добре икономически е САЩ 😂

    Коментиран от #5, #6, #10

  • 4 антрашпиц

    13 3 Отговор
    Време ми на антрашпица за скапания GM!!
  • 5 Пеньо

    7 5 Отговор

    До коментар #3 от "Eeee":

    Да отиде лично да го каже на работниците от споменатите 5 завода!
  • 6 асддса

    11 3 Отговор

    До коментар #3 от "Eeee":

    Какво общо има Тръмп с това че хората не искат да купуват седани, а вместо това купуват СУВ ? И форд спират почти всички леки коли за америка и това се говори още от преди тръмп да стане президент.
  • 7 гост

    20 3 Отговор

    До коментар #2 от "Boxer":

    В Даймлер трябваше да носим задължително гащиризон или панталон, сини, като при носене на колан се изискваше да се покрива катарамата, ако има такава или пък ти дават еластичен колан без катарама. Няма часовници, няма пуснати коси или ходене с гуменки. Това още с приближаването на линията отговрника те преглежда и ако не си подходящо облечен отиваш да се оправиш като закъснението си е за твоя сметка. Не трябва да носиш риск за надраскване на колата, за оставяне на петна, за риск да те хване някоя машина или да те нарани така, че да ги съдиш после. Тези са действително много разпасани.

    Коментиран от #21

  • 8 Осми

    7 8 Отговор
    Така е в кравария, всичко върви към упадък.
  • 9 Димов

    12 2 Отговор

    До коментар #2 от "Boxer":

    Почти 11г работих в автомобилна ф-ма, с униформа, спретнат като войник. Аман вече. За униформите следят под лупа, а не виждат елементарните си проблеми, че им връщаха бракувана стока с камионите. Най-здравите и най-добри коли в историята на автомобилостроенето се правеха, когато нямаше такъв педантизъм. Той не може да компенсира липсата на кадърност и мениджърски умение.
  • 10 Да да

    7 11 Отговор

    До коментар #3 от "Eeee":

    Не е проблем на президента ,че някаква компания не се вписва в пазара!Това може да е така в пРосия,но в нормалните държави е различно! Ще се затвори едно,ще се отвори друго. Нарича се преструкториране,еволюция или пазарна икономика! Ако се поддържат стари и нерентабилни производства,никой няма да развива нови,а там е точно обратното - премахва се старото и се правят облекчения за новото. Така е с евросертификатите за отработени газове,с данъците,с пътните такси. Така се появи и Тесла.Иначе за вас само каруци,защото когато са измислили камионите,милиони каруцари са останали без работа.

    Коментиран от #11

  • 11 Зорлем

    7 2 Отговор

    До коментар #10 от "Да да":

    Всъщност се нарича "преструктУриране". И като гледам "о" и "у" не са една до друга на клавиатурата...
  • 12 Димов

    7 5 Отговор
    Мразя корпорации. Не само ГМ, ами и ВАГ, ФЦА, ПСА и други подобни искам да се разпаднат. Като си бяха отделни правеха най-добрите си модели. Разнообразие му е майката. Сливанията са скука и път към монопола.
  • 13 Ккк

    8 6 Отговор
    Всъщност икономиката в Щатите наистина е в небивал бум благодарение на Тръмп. Това че една фирма ще фалира няма никакво значение. Продава по малко защото стоката и е калпава и хората купуват нещо друго. По важното е че хората купуват по лесно и повече нови автомобили.
  • 14 Екотек

    9 2 Отговор
    Добре ,че опел се отърваха от тези хамериканци дето ги точиха толкова години сега марката е във възход!
  • 15 C20XE

    5 2 Отговор
    Добре,че ни продадоха на PSA тия нещастници, колко години ни дърпаха назад...
  • 16 не благодаря

    3 3 Отговор

    До коментар #2 от "Boxer":

    Униформата за мен е символ на ограничението, посредствеността, липсата на свобода и индивидуалност. Тя те прави част от стадо, а изключение (като задължение) мога да приема само за дейности изискващи специална екипировка свързана със безопасността и опазване на здравето. Също и някакви морални граници, все пак"нудист" на работа.... Отделни елементи (част от облеклото или емблема, надпис, лого) може, но всички като две капки боза - не благодаря. Не униформата прави духа в колектива и единното, то е вътре в човека и със символи отвън нищо не става. Нищо лично, просто лично мнение, както твоето. Всеки е свободен да избира.

    Коментиран от #20

  • 17 Упадък

    1 1 Отговор
    Упадък, а Тръмп се перчеше! Това са профсъюзни места, вижте как отдолу пише локал еди кой си! Това значи добри заплати, условия на труд, отпуск, болничен, пенсия. Но пикът на американското автомобилостроене остана в миналото.
  • 18 Гост

    1 5 Отговор
    Явно много от разбирачите не знаят,че GM е купиха Фиат и така да се каже е европейска марка.

    Коментиран от #19

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Boxer

    3 0 Отговор

    До коментар #16 от "не благодаря":

    Така е , но само първоначално . После хората се опитват да изпъкнат със своите умения, постижения и личностни качества ; а , не чрез фасон . Друг е въпроса , че както и да го облечеш едно магаре, то няма да стане нито по-умно, нито по-работливо...
  • 21 Шляхтиц

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Поздравления! Работното облекло е задължително и е проектирано така, че машина или произвеждан продукт да не може да те закачи и убие или нарани. Ръкавелите закопчани, крачолите също, косите прибрани кок или прикрепени плътно към главата и под работна шапка и т.н. и т.н.. Виждал съм американски документален филм как въртяща се машина хваща косите на работничката и тя остава без лице и др. подобни случаи.