Слуховете, че General Motors подготвя масови съкращения заради разклатеното си финансово състояние, се потвърдиха след представен от шефа на концерна Мери Бара план за оздравяване. От догодина ще бъде преустановено производството във фабриките "Хамтрамк" в Детройт, "Лордстаун" в Охайо, Балтимор и Уорън, както и в "Ошауа" в канадската провинция Онтарио.
От General Motors аргументират решението си с "променящите се предпочитания на клиентите в САЩ" и "намалелите продажби на леки автомобили". Във всички определени за затваряне заводи се сглобяват седани като Buick LaCrosse, Cadillac CT6, Chevrolet Impala и Chevrolet Cruze. Единственото изключение е електрическият Chevrolet Volt, произвеждан в детройтската фабрика.
Освен петте завода в Щатите и Канада, GM ще затвори и два извън Северна Америка. Те ще се присъединят към фабриката в Гунсан, Южна Корея, чието закриване бе обявено по-рано тази година.
Ръководството на GM подготвя и сериозно орязване на заплатите с 15% и административния персонал с 25%. Мерките трябва да доведат до икономии в размер на $6 млрд. (€5.3 млрд.) до края на 2020 г. $4.5 млрд. (€3.98 млрд.) ще бъдат спестени от намаляване на себестойността, а $1.5 млрд. (€1.32 млрд.) - от по-ниските капиталови разходи.
Икономисаните средства ще бъдат пренасочени в развойна дейност, фокусирана върху разработката на електромобили и системи за автономно управление, оптимизиране на гамата чрез споделянето на компоненти. Целта е в началото на следващото десетилетие 75% от приходите на концерна да идват от само 5 автомобилни платформи.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Кристална топка
Автомобилната индустрия се променя не заради законовите изисквания, които Тръмп така или иначе отмени, а заради желанието на клиентите.
12:59 27.11.2018
2 Boxer
Коментиран от #7, #9, #16
13:00 27.11.2018
3 Eeee
Коментиран от #5, #6, #10
13:08 27.11.2018
4 антрашпиц
13:15 27.11.2018
5 Пеньо
До коментар #3 от "Eeee":
Да отиде лично да го каже на работниците от споменатите 5 завода!13:25 27.11.2018
6 асддса
До коментар #3 от "Eeee":
Какво общо има Тръмп с това че хората не искат да купуват седани, а вместо това купуват СУВ ? И форд спират почти всички леки коли за америка и това се говори още от преди тръмп да стане президент.13:33 27.11.2018
7 гост
До коментар #2 от "Boxer":
В Даймлер трябваше да носим задължително гащиризон или панталон, сини, като при носене на колан се изискваше да се покрива катарамата, ако има такава или пък ти дават еластичен колан без катарама. Няма часовници, няма пуснати коси или ходене с гуменки. Това още с приближаването на линията отговрника те преглежда и ако не си подходящо облечен отиваш да се оправиш като закъснението си е за твоя сметка. Не трябва да носиш риск за надраскване на колата, за оставяне на петна, за риск да те хване някоя машина или да те нарани така, че да ги съдиш после. Тези са действително много разпасани.Коментиран от #21
14:12 27.11.2018
8 Осми
14:18 27.11.2018
9 Димов
До коментар #2 от "Boxer":
Почти 11г работих в автомобилна ф-ма, с униформа, спретнат като войник. Аман вече. За униформите следят под лупа, а не виждат елементарните си проблеми, че им връщаха бракувана стока с камионите. Най-здравите и най-добри коли в историята на автомобилостроенето се правеха, когато нямаше такъв педантизъм. Той не може да компенсира липсата на кадърност и мениджърски умение.15:26 27.11.2018
10 Да да
До коментар #3 от "Eeee":
Не е проблем на президента ,че някаква компания не се вписва в пазара!Това може да е така в пРосия,но в нормалните държави е различно! Ще се затвори едно,ще се отвори друго. Нарича се преструкториране,еволюция или пазарна икономика! Ако се поддържат стари и нерентабилни производства,никой няма да развива нови,а там е точно обратното - премахва се старото и се правят облекчения за новото. Така е с евросертификатите за отработени газове,с данъците,с пътните такси. Така се появи и Тесла.Иначе за вас само каруци,защото когато са измислили камионите,милиони каруцари са останали без работа.Коментиран от #11
15:41 27.11.2018
11 Зорлем
До коментар #10 от "Да да":
Всъщност се нарича "преструктУриране". И като гледам "о" и "у" не са една до друга на клавиатурата...15:52 27.11.2018
12 Димов
16:22 27.11.2018
13 Ккк
16:25 27.11.2018
14 Екотек
19:48 27.11.2018
15 C20XE
20:06 27.11.2018
16 не благодаря
До коментар #2 от "Boxer":
Униформата за мен е символ на ограничението, посредствеността, липсата на свобода и индивидуалност. Тя те прави част от стадо, а изключение (като задължение) мога да приема само за дейности изискващи специална екипировка свързана със безопасността и опазване на здравето. Също и някакви морални граници, все пак"нудист" на работа.... Отделни елементи (част от облеклото или емблема, надпис, лого) може, но всички като две капки боза - не благодаря. Не униформата прави духа в колектива и единното, то е вътре в човека и със символи отвън нищо не става. Нищо лично, просто лично мнение, както твоето. Всеки е свободен да избира.Коментиран от #20
21:35 27.11.2018
17 Упадък
22:19 27.11.2018
18 Гост
Коментиран от #19
01:57 28.11.2018
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Boxer
До коментар #16 от "не благодаря":
Така е , но само първоначално . После хората се опитват да изпъкнат със своите умения, постижения и личностни качества ; а , не чрез фасон . Друг е въпроса , че както и да го облечеш едно магаре, то няма да стане нито по-умно, нито по-работливо...13:04 28.11.2018
21 Шляхтиц
До коментар #7 от "гост":
Поздравления! Работното облекло е задължително и е проектирано така, че машина или произвеждан продукт да не може да те закачи и убие или нарани. Ръкавелите закопчани, крачолите също, косите прибрани кок или прикрепени плътно към главата и под работна шапка и т.н. и т.н.. Виждал съм американски документален филм как въртяща се машина хваща косите на работничката и тя остава без лице и др. подобни случаи.10:02 29.11.2018