Ден преди официалната му премиера на автосалона в Лос Анджелис Audi представи електромобила, с който марката се прицелва право в клиентелата на Tesla Model S. Концептуалното купе с четири врати e-tron GT е облепено с двуцветно камуфлажно фолио по подобие на използваното за кросоувъра e-tron по време на изложението в Женева през март.
Серийната версия на модела ще излезе на пазара през 2020 г. По неофициална информация в основата на електрическото Audi е построено на платформата PPE от Porsche Taycan. e-tron GT ще може да изминава до 400 км с едно зареждане, а динамичните му характеристики ще бъдат по-впечатляващи дори от тези на Model S P100D.
Акумулаторният блок на немския електромобил ще поддържа 350-киловатови зарядни станции. За попълването на капацитета на батериите до 80% ще бъдат достатъчни 12 минути. След 4 минути зареждане пък e-tron GT ще може да измине 100 км.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
Коментиран от #11, #21
15:11 27.11.2018
2 Той
Коментиран от #14, #19
15:25 27.11.2018
3 Meganoob BG
15:26 27.11.2018
4 Само Дъстър
Коментиран от #7
15:30 27.11.2018
5 Единственият
15:31 27.11.2018
6 AUDI
15:32 27.11.2018
7 хахаха
До коментар #4 от "Само Дъстър":
Как разбра,имаше и ги и двете ли?След като им навъртя по 50 000км знаеш кое е по-добро?15:39 27.11.2018
8 БАЙ ШИЛЕ
Коментиран от #10
15:43 27.11.2018
9 Той
Коментиран от #22
15:54 27.11.2018
10 Още догодина
До коментар #8 от "БАЙ ШИЛЕ":
... Тесла модел S и Тесла модел Х ще бъдат обновени според плановете и ще им сложат нови батерии, които пък ще поддържат бързото зареждане на Тесла supercharger версия 3 обновените им зарядни станции. Новата поточна линия за батерии трябва да стане факт до края на годината, а първото тримесечие на другата да почне масовото производство на батерии с по-голяма енергийна плътност. Дори да бяха сменили батериите с тези на модел 3, при същият обем и тегло, щяха да изминават 30% повече километри, което ще рече поне 700 реални. Кой знае колко километра ще изминават с новите. Тесла изминаваше 400 километра още през 2012 година.15:55 27.11.2018
11 Ще купуват Audi, а не Tesla!
До коментар #1 от "гост":
Нищо не разбираш от автомобили, всички ще купуват Audi няма да погледнат Tesla защото Audi има по-добър интериор. Кой ти гледа технически характеристики, единственото което се гледа в една кола е салонът. Направи си една консултация с Димов, за да се увериш!Коментиран от #13
15:58 27.11.2018
12 АLFA Q4
16:03 27.11.2018
13 Само Дъстър
До коментар #11 от "Ще купуват Audi, а не Tesla!":
Само да те питам ти къде видя интериора на Аудито как излегжда ?Коментиран от #16
16:19 27.11.2018
14 Driving pleasure
До коментар #2 от "Той":
А можеш ли да си предствиш какво ще последва, след като няколкостотин милиона араби, които сега купуват всичко от нас и си стоят в пустинята спрат да купуват поради липса на средства и започнат да бягат от пясъка, защото даже и водата им внос...16:23 27.11.2018
15 клошар
16:24 27.11.2018
16 Ще купуват Audi, а не Tesla!
До коментар #13 от "Само Дъстър":
Всички интериори са по-хубави от на Тесла. Ти не знаеш ли, питай Димов. От десетина дни ни проглушава ушите с това под всяка статия.16:31 27.11.2018
17 Coupé
16:50 27.11.2018
18 смеем се
17:05 27.11.2018
19 Антиелектрика
До коментар #2 от "Той":
Нито ще катурнат арабите, нито ще станеш независим. Арабите са основните инвеститори в електрички и ВЕИ-та, а кобалтът и литият за батериите пак ще те направят роб на шейове, махараджи или африкански племенни вождове, на чиято територия са мините.Коментиран от #23
17:06 27.11.2018
20 сектант
18:02 27.11.2018
21 Тъпизъм на квадрат
До коментар #1 от "гост":
Той и ТИРа изминава повече от леката кола ти голяма логика извади колко километра щяла да изминава, толкова колкото голяма батерия и сложат.18:11 27.11.2018
22 Гост
До коментар #9 от "Той":
Ами тя може да се зареди от всякъде където има контакти 220v. Да не мислиш че може да се зарежда само от тези зарядни станции!18:23 27.11.2018
23 Не е същото
До коментар #19 от "Антиелектрика":
Батерии могат да се правят от много материали, които са разпространени по цялата планета, а не само в отделни държави. Например да се използва натрий вместо литий. Натриевите батерии имат два пъти по-малко енергийна плътност, но са по-безопасни и много много по-евтини. Когато литиевите батерии достигнат пробег от 1000 км, спокойно могат да бъдат заместени от натриеви, които ще изминават само 500 км но ще са пет десет пъти по-евтини. Натрият е евтин и е разпространен навсякъде, за разлика от нефта.Коментиран от #24
19:01 27.11.2018
24 Зорлем
До коментар #23 от "Не е същото":
Да разбираме ли, че ти вече си мастит производител на батерии и това ти е фасулска работа? Питам не задруго, а защото така като ти чета описанието оставам с впечатлението, че човек може спокойно да отвори шкафа с подправки, да забърка един електролит с материалите от него (само да не забравя повечко сол, та да има натрий!!!), и воала - батерията е готова.Коментиран от #25, #28
19:46 27.11.2018
25 Антиелектрика
До коментар #24 от "Зорлем":
Безполезно е - и с фуния да му наливаме, пак няма да проумее, че докато електроенергията в мискерите идва от химична реакция, все ще тъпчат на едно място. Но нали амплоато му е да говори все в бъдеще време, няма какво му обръщаме внимание. Утре може да си набере малко етер като оня "гост" и да го вкара в някаква въглеродна батерия.Коментиран от #29
20:10 27.11.2018
26 memory
20:55 27.11.2018
27 memory
Тия от Ауди знаят ли въобще за Тесла Роудстър планирана за същото време, за пробега от 1000 км с едно зареждане, за хилядата електроконя, за ускорението под 2 сек, за скоростта над 400 км/ч..... Явно не знаят, те си живеят в техния свят видимо нямащ общо с реалността вече години наред......
21:02 27.11.2018
28 Натриеви батерии
До коментар #24 от "Зорлем":
Френски учени представиха първия в света прототип на йон-натриев акумулатор, който ще замени популярните йон-литиеви батерии с формат 18650, използвани в лаптопите, светодиодните фенерчета и електромобилите Tesla. Замяната на лития с натрий ще доведе до чувствителен спад в цените на акумулаторите, тъй като за сравнение между стойността и разпространеността на двата елемента изобщо не може да се говори.Новата френска батерия с диаметър 1.8 и дължина 6.5 см се смята за преломен момент в развитието на технологията, тъй като на практика скока от лабораториите към масовото производство. Акумулаторът вече демонстрира добри резултати при изпитанията, издържайки до 2 000 цикъла заряд/разряд. Енергийната му плътност от 90 Втч/кг е сравнима с параметрите на първите йон-литиеви батерии.
https://m.fakti.bg/technozone/164191-ion-natrieva-bateria-vav-format-18650
Аз не бъркам нищо, просто се информирам. С напредъка на технологиите, и на натриевите батерии ще дойде времето. Засега са прекалено тежки.
21:05 27.11.2018
29 Натриеви батерии
До коментар #25 от "Антиелектрика":
изследователи от Станфордския университет са създали „солен“ аналог – батерия на базата на натрий, която може да съхранява същото количество енергия, но производството е с 80% по-ниска себестойност.В този случай, нововъведението е не само в използването на натрий, а и в конструкцията на това устройство и неговата евтина цена на производството.
„Нищо не може да надмине лития по производителност“ – казва един от участниците в този проект, инженер-химикът Женан Бао. „Но добивът и извличането на лития е свързано с такива трудности, че човечеството трябва спешно да му намери евтина подмяна. И натрият – това е прекрасен вариант“
В новата батерия, анодът е изработен от фосфор, а натриевият катод се свързва с органично съединение, известно под името мио-инозитол, който се извлича от оризовите трици и от страничните продукти след преработката на царевицата. И точно, ефективното „сътрудничество“ на натрия и мио-инозитола значително повишават производителността на новата батерия, правейки я подобна на литиево-йонните модели. При това, основната суровина за създаването на тези батерии е елемент, който едва ли не е 10 пъти по-евтин, отколкото лития.
Към момента, тази батерия все още е в тестов образец и учените все още работят по нейното усъвършенстване, но вече е ясно, че в близко бъдеще човечеството може да започне да произвежда евтини батерии, не на основата на литий. Евтините акумулатори ще могат да направят възобновяемата енергия по-достъпна, а електр
21:07 27.11.2018
30 Натриеви батерии
За начало химиците анализират какви свойства трябва да притежава материала за електрода, за да гарантира ефективно внедряване на натриевите йони. Спират избора си ароматни съединения от класа на транс стилбените. Те имат способността да пренасят заряд, устойчиви са при разреждане и зареждане на акумулатора и образуват междумолекулярни слоеве, между които натриевите йони се вграждат без затруднения.
Химиците извършват проверка колко добре ще работи електрода от такъв материал и се оказва, че при средна плътност на тока от 1 А/g капацитетът му е около 160 mAh/g, което по нищо не отстъпва на литий-йонните акумулатори. Батерията се справя много добре и проверката за издържливост, като след 400 цикъла на зареждане/разреждане запазва способността си да се зарежда до 70% от началния си капацитет.
Проектът е все още далеч от възможностите за масова реализация за търговски цели. Но постигнатите резултати са доказателство, че натрий-йонните акумулатори имат своето бъдеще и по принцип са способни да заменят нормалните за днешните устройства Li-ion батерии.
21:16 27.11.2018
31 Зорлем
Коментиран от #33
22:24 27.11.2018
32 Да да
22:58 27.11.2018
33 Натриевите ще са преди Аудит от статията
До коментар #31 от "Зорлем":
А защо не обърна внимание на съдържанието на тази статия? По какво се различава от тези за батериите? Всъщност има разлика. Аудито дори прототип няма, за разлика от батериите.Коментиран от #34
23:17 27.11.2018
34 Зорлем
До коментар #33 от "Натриевите ще са преди Аудит от статията":
Какво да й обръщам внимание на статията? Поредната смехория на тема ел. автомобили. Тесла, ВАГ, Шинхуе, или който и да е друг китаец, все тая. Приказки от 1001 нощ за наивници. Обадих се, защото ти отвори дума, че новите евтини и издържливи батерии били фасулска работа и са на прага ни, че дори и вече влезли вътре, а това далеч не е така, т.е. дървото си е все толкова твърдо и четвъртито.Коментиран от #35, #36
07:38 28.11.2018
35 Новите евтини и издръжливи батерии
До коментар #34 от "Зорлем":
...вече са на прага независимо дали ти се вярва или не. Цените само за 10 години от 1000 долара сега се въртят около 100 и до края на тази година ще паднат под 100. Само преди 6 години най-големият пробег на електромобил беше под 200 км, а след две години започва сериино производство на такива с 1000 км. Само преди 6 години, най бързото зареждане беше за три часа, а от догодина започва серийно производство на автомобили които се зареждат за 15 минути до 80%. Погледнато от тази гледна точка, новите по-евтини и издържливи батерии са вече вътре, но хубавата новина, е че все още са И на прага. Дано още дълги години на прагът ни очакват всяка година все по издръжливи и по-евтини батерии. Не виждам нищо лошо в това. 15 минути и 1000 километра, са задоволителен резултат, но 3000 километра с едно зареждане за пет минути не звучи никак лошо, въпреки че ще е повече рекламен трик отколкото да има някакви практически ползи от него. 500 километра с 10 минутно зареждане са повече от достатъчни, а това е буквално на Прага.Коментиран от #37, #42
09:10 28.11.2018
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 незнайко
До коментар #35 от "Новите евтини и издръжливи батерии":
Прочетох всичките Ви коментари и съм очарован от тях. Поне един човек мисли трезво и с доводи за бъдещето. Браво на Вас.10:23 28.11.2018
38 И балъци за милиони
До коментар #36 от "Антиелектрика":
Точно ти ли се намери да говориш за вярване? Ти който ще вярваш във водорода използван за горене в ДВГ? Само такива като тебе могат да вярват, а другите мислим да с главите си. Ако ти си повярвал на двигателят задвижван с вода, никой прагматичен човек не е. Ти видял ли си дори прототип на такъв автомобил? Като вярваш на двигатели с водород, виждал ли си такъв на живо? За разлика от всички тези вярвания, електромобилите са настоящето и миналото. Вече са по улиците и се използват от милиони. Всеки може да ги види, да ги пипне и да прецени, че това не са само празни приказки, как Audi щяло да произвежда това, как Фолксваген щял да произвежда онова, ама ...някой ден. Аз ти говоря за минало настояще и бъдеще с цифри и факти, а ти ми говориш за някаква Вяра! Когато става въпрос за Вяра и електромобили, единствената връзка между двете си ти, защото вярваш, че електромобилите са дявола и гледаш да ги демонизираш във всеки един удобен момент. Дори никът ти го крещи. Ти дори не си ЗА нещо, ти си ПРОТИВ. ТИ ОБИЧАШ ДА МРАЗИШ.Коментиран от #39
10:52 28.11.2018
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 И само си викам дано, до всяко добро ...
12:49 28.11.2018
41 стоян
13:26 28.11.2018
42 Зорлем
До коментар #35 от "Новите евтини и издръжливи батерии":
Бе, цените на батериите може и да са паднали, но като гледам техниката, която ги използва, нито е поевтиняла, нито е станала по-издържлива, нито е станала по-компактна. И не, не говоря само за автомобили. Изобщо, както вече и аз съм ти казвал, тия пламенни речи за светлото бъдеще си ги пазете за партийните събрания и сектантските сбирки. Аз когато е трябвало съм присъствал на такива събрания преди 30-ина години, където ни рисуваха с думи едни утопии, и още ми държи влага.Коментиран от #43
13:57 28.11.2018
43 Другарки и другари
До коментар #42 от "Зорлем":
Като гледам и ти си по пламенните речи, но избягваш да споменаваш конкретни примери. Хайде като заговори за други инструменти, да си припомниш колко тежеше и колко струваше един винтоверт с два амперчаса батерия преди 10 години и колко струва сега и как изглежда? Само за цената на една никел-металхидридна батерия от преди 10 години, сега можеш да си купиш винтоверт с две литиево-йонни батерии, които са много по-леки и малки. И това ли ще отречеш?Коментиран от #44
15:44 28.11.2018
44 Зорлем
До коментар #43 от "Другарки и другари":
И колко повече работа можеш да свършиш реално с този новия винтоверт с еб..м ти и литиевата батерия? Натъртвам на реално. Признавам, че не съм пробвал най-новите, защото цената им е безумна, но ме съмнява, че стават за нещо повече от любителски заигравки с винтове за дърво до 6мм, както беше и преди 3-4 години. Или може би лаптопите могат да работят повече от 3, най-много 4, часа на батерия? Или може би телефоните дето ги разнасяте не се нуждаят от зареждане всеки ден? И за тези ли "батериини" играчки си измислям?Коментиран от #46
17:44 28.11.2018
45 В много голяма грешка си
Коментиран от #49
18:14 28.11.2018
46 Антиелектрика
До коментар #44 от "Зорлем":
За това новия Приус с AWD-e йон-литиевите акумулатори ще бъдат заменени с никел-металхидридни. https://fakti.bg/avto/345747-4h4-za-toyota-prius-no-samo-do-10-km-ch Но какво може да се сравни с нашия трол, като той се има за по-умен от инженерите в Тойота и учените от Единбург и за това кара дизел 100 к.с., който много вървял?Коментиран от #48
18:19 28.11.2018
47 нмйк
20:00 28.11.2018
48 Грешна технология
До коментар #46 от "Антиелектрика":
Дали пък това не се дължи на грешния кон на който са заложили, както и останалите автомобилни производители? Всички освен Тесла са заложени на призматичния тип литиево-йонни батерии. Те имат проблем с охлаждането и не могат да понесат бързо зареждане. Тесла, производителите на лаптопи и винтоверти са заложили на цилиндричният тип батерии. Приус открай време е с никел метал хидридни батерии. Дори не знаех, че въобще са преминавали на литиево-йонни. Вероятно експериментът им с литиево-йонните не е излезнал успешен и са се върнали към старото познато и работещо. Експериментите на Nissan Leaf в последният модел, също не са успешни, въпреки че работят със същата химия, като предишния модел, но с по-голяма енергийна плътност. Сега на второто зареждане батерията прегрява и трябва да чакаш три часа за да се охлади. При батериите на Тесла е обратното. Батериите на модел 3 могат да се зареждат много по-бързо отколкото старите батерии. Всяко нещо си има разумно обяснение, но вие заслепени от ВЯРАТА, не бихте го потърсили. Много по-лесно е да злобеете и да мразите тези, които ви поднасят истината, особено когато истината боли. Нали?20:32 28.11.2018
49 Зорлем
До коментар #45 от "В много голяма грешка си":
Само като ти чета теоретичните постановки и ми става ясно, че винтоверт си виждал само в рекламната брошура на Практикер, а това винтове, дюбели и прочее неща са ти мътна Индия. Зареждал си батерии за професионалисти с инструменти, ама друг път. И преди 20-ина години, когато ДеВалт вече продаваха "професионални инструменти" на батерии, и днес тези инструменти са за дребни, т.е. леки, и хоби дейности. И да, вече не ги зареждат по 3 пъти на ден, а само по 2 пъти. А като дойде време да се сменят батериите и става, "Олеле, майко, какво стана с тия пари? Какви са тия цифри?".Коментиран от #50
23:05 28.11.2018
50 Дай конкретни примери де
До коментар #49 от "Зорлем":
Дай цената на един DeWalt преди 20 години и днес. Само заради инфлацията днес трябва да бъде поне два пъти по-скъп, а той на практика е по-евтин от преди 20 години. Погледни колко амперчаса му беше батерията преди 20 години и погледни сегашните. Да в много голяма грешка си и речите като на събранията няма да ти свършат работа когато говорим с цифри. Купувал съм винтоверти преди 15 години, купувал съм и преди две. Повярвай ми знам за какво говоря!13:12 29.11.2018
51 Кольо Камиона
14:06 29.11.2018