Запознайте се с чешкия Golf

Публикувана: 7 Декември, 2018 10:33
35 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 13492

След дълга подготвителна кампания, в която Skoda подгряваше публиката за наследника на Rapid Spaceback, в Тел Авив се състоя официалната премиера на новия хечбек Scala. Макар формално да се води от клас B, моделът превъзхожда по размери както предшественика си, така и седмото поколение Volkswagen Golf.

Scala е по-дълга със 107 мм (4 362 мм) от немския бестселър и има по-голямо с 12 мм (2 649 мм) междуосие. С широчина от 1 793 мм обаче "шкодата" е с 6 мм по-тясна от Golf.

По простор в салона Scala на практика не отстъпва на Octavia. 467-литровият багажник, естествено, има по-скромна вместимост, но е по-голям както от този на Rapid Spaceback, така и от Голфовия. Ако облегалките на задната седалка се сгънат, обемът нараства на 1 410 литра.

Макар да е по-сдържан, дизайнът на хечбека повтаря до голяма степен чертите на концептуалния Vision RS. Scala е първият реализиран проект на новия шеф-дизайнер на Skoda Оливер Щефани.

Външността на хечбека следва характерния за марката стил. Необичайно агресивни са само фаровете и големите стопове с интересен вътрешен рисунък.

Стилът на вътрешното оформление обаче е съвсем нов за Skoda. Лаконичното арматурно табло е опасано с цветна ивица, в центъра на която стърчи дисплеят на мултимедийната система.

Предвидени са екрани с три размера - 6.5, 8 или 9.2 инча. Отворите на вентилационната система са преместени по-надолу като в останалите нови модели на VAG (например шестата генерация VW Polo).

Оборудването включва двузонов климатик, виртуален приборен панел, изцяло светодиодни фарове, адаптивен круиз контрол, панорамен покрив и др. На борда има девет еърбега, сред които и странични за пътниците отзад.

Въпреки размерите Scala е построена на по-простата "малолитражна" платформа MQB-A0, а не на MQB. В нейната конструкция е заложено само полунезависимо задно окачване, а предаването е само предно.

Новата Skoda ще се оборудва с два бензинови и един дизелов двигател. Базовият турбомотор 1.0 TSI ще се предлага в два мощностни варианта с 95 или 115 к.с., а по-големият 1.5 TSI развива 150 коня. Дизелът е 1.6-литров със 115 к.с.

Най-малкият агрегат ще се съчетава с петстепенна трансмисия с ръчно превключване, а останалите - с шестстепенна механика или робот DSG със седем предавки. На някои пазари ще се предлага и газифицирана версия 1.0 G-Tec с мощност 90 к.с.

Scala ще се сглобява в завода на Skoda в Млада Болеслав. Продажбите започват през първата половина на следващата година.


Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Валентин Радев
Шефът на МВР Валентин Радев с критика към програмата на БНТ
Не отразихте началото на нашия празник. В 11,30 още вървеше японски филм за едни риби."

Още бисери