Last news in Fakti

19 Декември, 2018 16:36, обновена 4 Юли, 2022 12:35 22 206 60

Знаете ли, че първите М5-ици (E34) се произвеждат ръчно?

  • bmw-
  • m5-
  • e34
Знаете ли, че първите М5-ици (E34) се произвеждат ръчно? - 1

През май 1972-ра е основано легендарното спортно подразделение на BMW. M GmbH ще се сдобие със световна слава чак 8 години по-късно, когато баварците представят M1.

Знаете ли, че първите М5-ици (E34) се произвеждат ръчно?

Суперкарът със средноразположен двигател обаче е само първата стъпка към цяла гама от модели, чиито днешни наследници обитават сънищата на милиони маниаци по цял свят.

Знаете ли, че първите М5-ици (E34) се произвеждат ръчно?

Един от тези култови автомобили е петата серия на баварците, доработена от подразделението Motorsport. Истинска популярност М5 постига с модификацията E34.

Знаете ли, че първите М5-ици (E34) се произвеждат ръчно?

Автомобилът E34 M5 се произвежда през периода септември 1988 - 1995-а. Любопитно е да се знае, че първите бройки се произвеждат ръчно.

Знаете ли, че първите М5-ици (E34) се произвеждат ръчно?

Моделът се предлага с два двигателя с обем 3.6 и 3.8 литра, които са с мощност от 311 и 335 конски сили. Днес тези автомобили са истинска колекционерска ценност.

Знаете ли, че първите М5-ици (E34) се произвеждат ръчно?


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мартуди

    142 15 Отговор
    Кой каквото иска да ми говори, но за мен ето това е истинската кола. Желая я!!!

    Коментиран от #4, #15, #45, #46, #47

  • 2 666

    100 3 Отговор
    Уникат за времето си!!!
  • 3 Караиванов

    138 10 Отговор
    Любопитна новинка, браво. Да се образоват малко тийнейджърите, които едва ли са виждали на живо подобно нещо. И да разберат, че навремето се правеха коли от инженери, а не от маркетолози, както е днес.
  • 4 Гост

    106 6 Отговор

    До коментар #1 от "Мартуди":

    Прав си, колега!!! Класическа и разпознаваема форма, без купища излишна електроника, чистата сила и невероятен звук на редовия атмосферен шестак и пословичната здравина на БМВ от онези години!!! Както съм казвал и преди - кола от времената, когато колите бяха истински!!! И аз я желая!!!

    Коментиран от #14, #19

  • 5 МаКаТа

    70 5 Отговор
    Колата на колите и то от времената, когато колите бяха коли.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 име като гост

    42 15 Отговор

    До коментар #6 от "Haha":

    кой бе,опулен??чочонето,дето им го направи порше ли??
  • 8 nik

    27 6 Отговор
    Ще я сънувам довечера!
  • 9 антрашпиц

    36 6 Отговор
    Мощностите са 315 и 340 конски сили.

    Коментиран от #57

  • 10 Селянина с колелото

    8 29 Отговор
    Знаеме, и знаеме че са много нива над конкурентните марки автомобили който също се тунинговат от специализирани за тях фирми, ма ЦЪ, не като тази горе. Последното БМВ което ще остане в изторията на М- Пауър е Е39 и Е46, на тях цената само ще се вдига, всичко останало си е КИА.

    Коментиран от #29

  • 11 123

    26 19 Отговор
    Хвали старо, карай ново!
  • 12 Onq s konq

    41 6 Отговор
    Моито е саштото само че е 2.5тдс напролет ште го запалим

    Коментиран от #16

  • 13 АполоН

    5 3 Отговор
    Знаем много добре
  • 14 Голям Слон

    15 8 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Колко невероятен може да бъде звукът от един редови 6 цилиндров двигател? :-) Ако караш 4 цилиндъра - предполагам невероятно невероятен. За мен няма нищо по-приятно от V8. Даже W12 не звучи толкова грубо и изящно едновременно. V10 е интересен, но е твърде натрапчиво спортен. А W12 си е всъщност два V6 един до друг. Там всичко е много изчистено и рафинирано и дори малко не се доближава до V8. М-ките на БМВ за мен са интересни от следващото поколение - Е39. Но въпрос на вкус предполагам.

    Коментиран от #40

  • 15 Експерта

    6 39 Отговор

    До коментар #1 от "Мартуди":

    НЕ СИ ЧУВАЛ ЗА УМОРАТА НА МЕТАЛА,ВЕЧЕ Е САМО ЗА СКРАБА
  • 16 Пожарникар

    18 5 Отговор

    До коментар #12 от "Onq s konq":

    Ако нямаш кибрит да ти изпратя ли по Спиди?
  • 17 666

    48 32 Отговор
    Абе нали и старите телефони били много хубави, батерията държи по една седмица, падат и не се чупят и т.н. Що всички дето карате бангии от 90те. не си вземете една Нокия 5110 да ви отговаря на нивото. Ще ви кажа защо?, защото всеки може да намери 1000, 2000лв. и да си купи нов телефон но неможе да си позволи една нова S класа или 7ца например. Има маняци и колекционери които имат такива коли а карат НОВИ, това е друго. Няма как да имаш пари и да караш Мерцедес на 25 години, това е все едно да е.беш 70 годишна баба и да викаш че навремето била уникална мацка и известен модел!!!

    Коментиран от #18, #21, #22, #25, #26, #33, #36, #54

  • 18 123

    19 12 Отговор

    До коментар #17 от "666":

    Един плюс ти е малко! Добре ги закова!
  • 19 Бай х.й

    9 4 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Да колега едно времеедно време колите бяха с ларбуратори и жените с косми. . . . .
  • 20 Брутална кола

    9 6 Отговор
    Карах такава 90те години когато 90% от колите около мен бяха 100на коня,та тва беше къртач беше ме страх да я сритам...
    ...ех спомени...
    ...беше на Карамански...

    Коментиран от #23

  • 21 777

    8 9 Отговор

    До коментар #17 от "666":

    Не съм карал м5 нито чочоне останаха си детските ми мечти но след като се накарах на бая нови коли в последно време много ми се кара нещо с ръчни скорости и без системи за сигурност нещо с повечко коне макар че някой нов дизел 200-250коня ще препарира това бмв никога няма да ти направи такъв кеф от шофирането

    Коментиран от #24

  • 22 Хайлукс

    10 10 Отговор

    До коментар #17 от "666":

    Харесват ми сиромашките ти разсъждения, биеш дори коня по мозък
  • 23 666

    4 3 Отговор

    До коментар #20 от "Брутална кола":

    Имаше и един Ескорт Кослорд, помниш ли го?
  • 24 hellmaker

    23 5 Отговор

    До коментар #21 от "777":

    И как точно си го представяш това? 250 к.с дизел да бие М5 с 340 к.с. ? Здраво чипосване, яко кръстене и първите 60-70 метра щастие ,след това ще ти замръзне усмивката ,като видиш атмосферката как те задминава и става точка пред теб..
  • 25 hellmaker

    21 4 Отговор

    До коментар #17 от "666":

    бе ,симпатяга.. нещо си омотал конците явно. Вярно е ,че хората могат да си позволят нов телефон,но не и нова кола ,но това не значи ,че новите са по-здрави и хубави. Не можеш да оспориш качествата на доказала се легенда! И колите и телевизорите и телефоните- всичко се правеше здраво,защото политиката на фирмите беше такава- да се доказват с качество. Ти говори каквото си искаш. Разликата в телефоните преди 20 години и сега е по-голяма от разликата в колите преди 20 години и сега,има и технологични изисквания, а разликата в цената е по-малка отколкото при колите. Разликата обаче, която ти убягва е ,че Мерцедеса на 25 години вози почти по същия начин и сега (просто си свикнал с новите модели,а не че старите са станали по-лоши),а бабата няма нищо с себе си преди 25 години!! А колкото до телефоните-да: по-здрави бяха,по-малко,даже въобще не забиваха и издържаха с дни.. Имам няколко познати ,които си търсят от старите ,запазени телефони и с удоволствие си купуват и сменят. Естествено ,че имат и нови заради екстрите, но се кефят и на класики. Колкото и невероятно да ти изглежда! По твоята логика излиза ,че в САЩ ,хората яко са я окъсали, защото видиш ли карат стари "бангии" от 60те и 70те, то Корвети ,то Чарджъри, Чаленджъри ,Мустанги... Ясно е ,че ти си обикновен консуматор,който не може да проумее (като кон с капаци),че има хора с по-висшо потребление от твоето.Казват се ценители! Лошото е ,не че има такива хора (обикновени потребители и ценители) ,а че ед

    Коментиран от #49

  • 26 hellmaker

    16 3 Отговор

    До коментар #17 от "666":

    едните ,не могат да разберат/приемат другите и на всикото отгоре се "изхождат" по теми,явно непонятни за тях... Та - всяка жаба да си знае гьола. Няма да се уморя да повтарям на такива ,като теб: това дали нещо(кола,телефон)е ново или старо и дали е хубаво или не, са коренно различни неща!!! Научете я накрая тази разлика,защото е важно. Примери в живота колкото искаш. Особено с коли и жени! Но вероятно ти би избрал 25 годишна грозница пред 50 годишната Моника Белучи ,нали... Такива хора сами си афишират ниската класа.
  • 27 hellmaker

    7 2 Отговор
    Тази кола е най-емблематичния модел на марката ,ако не в цялата ,то поне в съвременната й история!! Т.е.- ако отворите някоя енциклопедия и стигнете до БМВ , то снимката ,която е там ще е на М5 е34. This is it.
  • 28 Алфа Ромео

    11 4 Отговор
    Хубава е колата, красива, елегантна, но по това време Лотус-Омега е отвявала всякви М-ки и АМГ-та.

    Коментиран от #51

  • 29 Случаен

    2 0 Отговор

    До коментар #10 от "Селянина с колелото":

    Неграмотен си...

    Коментиран от #50

  • 30 I d r i v e

    9 2 Отговор
    Да знаем, ръчно и в отделно подразделение на завода, а сега комерсиализираха М- ките до неузнаваемост... Иначе лаиците, които не почитат класиката да си карат новите каручкии, да си целуват грозните жени и да си санират панелките
  • 31 I d r i v e

    2 3 Отговор
    Аман от Селтаци
  • 32 Майор Костов

    7 5 Отговор
    Защо германските таксиджии не уважават тази "пословично надежна" кола?

    Коментиран от #42

  • 33 Daniel

    5 1 Отговор

    До коментар #17 от "666":

    👍👍👍 😂😂😂😂😂😂😂😂
  • 34 Тит

    5 1 Отговор
    Да,мощностите са 315 и 340к.с.,както казва един колега.Имал съм по слабата модификация.черна с комбинира тапицерия,кожа и плат на дребни червено сини черти.Стоеше на пътя стегнато и ускоряваше здраво.Един път между Йорданкино и София реших да пълня километража /300км/ч/,но на 250 се включи прекъсвач.Тази кола на времето имаше много богат борд компютър,най ме впечатли че можеше да си избереш код на запалването и да го променяш.Погорваше масло,но това бе нормално.
  • 35 Тит

    4 1 Отговор
    И,колегата по горе да не сравнява М петицата и Чочонето с Омега Лотус ,защото първите са с атмосферен двигател,а опела е туин турбо??
  • 36 Има нещо

    5 1 Отговор

    До коментар #17 от "666":

    Разликата между колата и жената е, че колата макар и морално остаряла запазва вида си или поне може да се реставрира, докато жената не...
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Бай Хой

    4 2 Отговор
    Пред болка има един чичо Пинко който има е34 528 сива - пази я като очите си и въпреки че е 60+ си и раздава доволно газ. Колата е страхотна!

    Коментиран от #39

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #14 от "Голям Слон":

    Всичко е въпрос на вкус! Примерно на мен много ми харесва да слушам как се "цибри" атмосферен шестак, като стигне в прекъсвач и все едно излизат стършели из ауспуха! ;) Не споря за V8 и другите, харесва ми и боботенето на американски V8, но за БМВ като се каже и всеки се сеща за звука на шестака!

    Коментиран от #43

  • 41 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #37 от "222":

    Аз хваля е36 и си карам е36! ;) Ако можех да си купя е34 М5 не бих се замислил!
  • 42 Алфа Ромео

    4 4 Отговор

    До коментар #32 от "Майор Костов":

    Кой каза че е пословично надеждна, по-скоро е на някво средно ниво, пословично надеждни са Тойота, Хонда,Хюндай,Киа, всеки който е реалист и обективен ша ти го каже.
  • 43 Голям Слон

    3 1 Отговор

    До коментар #40 от "Гост":

    Въобще не съм намесвал американските V8. Европа си има свои. И точно за тях ми беше думата :-) Редовият шест цилиндров бензин на БМВ си има своя звук, но лично аз в него не виждам нищо впечатляващо. V6 е далеч по-красиво. Но както каза, въпрос на вкус. Вкусът обаче се променя, когато се наситиш на дадено ястие ;-)
  • 44 гощо

    0 7 Отговор
    М-пауара е много шум за нищо. Всяко AMG или RS ще те прекърши безмилостно!!!
  • 45 Хардкор Хенри

    2 9 Отговор

    До коментар #1 от "Мартуди":

    СТАРА МОРГА . ГНИЛОЧ И РАЗПАД , ДА ВАРИ ЗА СКРАБ.
  • 46 ЕКСПЕРТА

    4 1 Отговор

    До коментар #1 от "Мартуди":

    КТ ТИ СА СКЪСА КОРМИЛНАТА ЩАНГА,ИЛИ ШАРНИР, ША ПИТАШ КО ЗНАЧИ УМОРА НА МЕТАЛА,АКО СИ ЖИВ ТОГАВА.ХАХАХАХАХХА А
  • 47 АЕРТОН СЕНА

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "Мартуди":

    ЕХПЕРТА Е ПРАВ
  • 48 никси

    6 1 Отговор
    мен ако ме питате ми харесват всички стари класики в жанра, щото сьм виждал на запад как хората ги ценят, независимо каква марка са, а вие тука какво се таралежите и се само плювате вдин други , по това ви личи че не оценявате качеството на тия коли, идете в някои рето центьр, гледаите шоуруми, вижте клипове, прочетете някои списания ,ограмотете се.
  • 49 отчаян от живота в бьлгария

    4 0 Отговор

    До коментар #25 от "hellmaker":

    евала ,браво прочетох коментара, целия ми хареса , мисля че и аз сьм на сьщото мнение ,тия поглезени консуматори нищо не разбират и никога няма да се науча да ценят нещата ; браво още един пьт и евала брато , да си жив и здрав това са едни мамини синковци дето се каже га , да е, на ,щото така са свикнали цял живот , ти наи добре им обясни нещата и фактите , акоито е дебил само тоиняма да разбере и пак няма дае е доволенот самата истина .
  • 50 винкело от перник с гоуфо

    2 0 Отговор

    До коментар #29 от "Случаен":

    тои за това кара колело защото е неграмотен ; сашее мноогоо си тьп , като ванката
  • 51 hellmaker

    4 1 Отговор

    До коментар #28 от "Алфа Ромео":

    И аз ,като теб, съм опел-фен, ама няма как да си кривим душата: ДВГ е от Лотус и най-вече е турбиниран! И мен ме кефи да гледам как им раздава Омега-та шамари наляво и надясно или турбинирана Калибра срещу почти всичко , но фктите са си факти. Има турбинирани М5 е34 с по 900к.с. бият на драг Вейрон! Виж скандинавците какви чудеса правят масово с е34 и е30 ..
  • 52 Автомонтьор

    2 1 Отговор
    Хвали старо,карай ново!!!
  • 53 талянец

    4 0 Отговор
    А е28 къде ги забравихте. И те имат М версия
  • 54 Тъпи ганьовци

    3 0 Отговор

    До коментар #17 от "666":

    Абе келеш ти знаеш ли,че класиките струват повече ит прехвалените нови бангии
  • 55 Бмв м5 е60

    6 1 Отговор
    Най-добрият автомобил е БМВ ! То е ясно, стари,нови няма по-истинска кола !
  • 56 Bmw m3 e90

    1 2 Отговор
    Карам M3-ка с механични предавки ! Карал съм и с автоматични същия модел , е по-голяма глупост от автомата няма , все едно караш онези старческите скутери ,където ги карат из Америка !!!

    Коментиран от #60

  • 57 Emo Suvorovo

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "антрашпиц":

    Има и една много рядка с 400 коня от завода ..сива е..може да провериш..с над 105коня на Лотар..
  • 58 Димича

    0 0 Отговор
    Само дето първата М5-ца е Е28
  • 59 Оня с коня

    1 0 Отговор
    Старичка е ама важи БМВенце е все пак не кво да е пък както беше казал един колега има тунинговани такива с турбини където бият на драг бугатито.
  • 60 Оня с коня

    1 0 Отговор

    До коментар #56 от "Bmw m3 e90":

    Я си помисли пак баце дали си карал все пак точно такава М ка или си сънувал че караш или пък си мечтаеш да караш оти я съм карал и можем.да ти кажем че дали е ръчка и автомат разлика нема.Кво ми разправяте глупости без покритие.