През май 1972-ра е основано легендарното спортно подразделение на BMW. M GmbH ще се сдобие със световна слава чак 8 години по-късно, когато баварците представят M1.
Суперкарът със средноразположен двигател обаче е само първата стъпка към цяла гама от модели, чиито днешни наследници обитават сънищата на милиони маниаци по цял свят.
Един от тези култови автомобили е петата серия на баварците, доработена от подразделението Motorsport. Истинска популярност М5 постига с модификацията E34.
Автомобилът E34 M5 се произвежда през периода септември 1988 - 1995-а. Любопитно е да се знае, че първите бройки се произвеждат ръчно.
Моделът се предлага с два двигателя с обем 3.6 и 3.8 литра, които са с мощност от 311 и 335 конски сили. Днес тези автомобили са истинска колекционерска ценност.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мартуди
Коментиран от #4, #15, #45, #46, #47
16:39 19.12.2018
2 666
16:42 19.12.2018
3 Караиванов
16:42 19.12.2018
4 Гост
До коментар #1 от "Мартуди":
Прав си, колега!!! Класическа и разпознаваема форма, без купища излишна електроника, чистата сила и невероятен звук на редовия атмосферен шестак и пословичната здравина на БМВ от онези години!!! Както съм казвал и преди - кола от времената, когато колите бяха истински!!! И аз я желая!!!Коментиран от #14, #19
16:43 19.12.2018
5 МаКаТа
16:45 19.12.2018
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 име като гост
До коментар #6 от "Haha":
кой бе,опулен??чочонето,дето им го направи порше ли??17:14 19.12.2018
8 nik
17:26 19.12.2018
9 антрашпиц
Коментиран от #57
17:28 19.12.2018
10 Селянина с колелото
Коментиран от #29
17:37 19.12.2018
11 123
17:42 19.12.2018
12 Onq s konq
Коментиран от #16
17:56 19.12.2018
13 АполоН
17:57 19.12.2018
14 Голям Слон
До коментар #4 от "Гост":
Колко невероятен може да бъде звукът от един редови 6 цилиндров двигател? :-) Ако караш 4 цилиндъра - предполагам невероятно невероятен. За мен няма нищо по-приятно от V8. Даже W12 не звучи толкова грубо и изящно едновременно. V10 е интересен, но е твърде натрапчиво спортен. А W12 си е всъщност два V6 един до друг. Там всичко е много изчистено и рафинирано и дори малко не се доближава до V8. М-ките на БМВ за мен са интересни от следващото поколение - Е39. Но въпрос на вкус предполагам.Коментиран от #40
18:18 19.12.2018
15 Експерта
До коментар #1 от "Мартуди":
НЕ СИ ЧУВАЛ ЗА УМОРАТА НА МЕТАЛА,ВЕЧЕ Е САМО ЗА СКРАБА18:38 19.12.2018
16 Пожарникар
До коментар #12 от "Onq s konq":
Ако нямаш кибрит да ти изпратя ли по Спиди?18:57 19.12.2018
17 666
Коментиран от #18, #21, #22, #25, #26, #33, #36, #54
19:57 19.12.2018
18 123
До коментар #17 от "666":
Един плюс ти е малко! Добре ги закова!21:27 19.12.2018
19 Бай х.й
До коментар #4 от "Гост":
Да колега едно времеедно време колите бяха с ларбуратори и жените с косми. . . . .21:32 19.12.2018
20 Брутална кола
...ех спомени...
...беше на Карамански...
Коментиран от #23
22:16 19.12.2018
21 777
До коментар #17 от "666":
Не съм карал м5 нито чочоне останаха си детските ми мечти но след като се накарах на бая нови коли в последно време много ми се кара нещо с ръчни скорости и без системи за сигурност нещо с повечко коне макар че някой нов дизел 200-250коня ще препарира това бмв никога няма да ти направи такъв кеф от шофиранетоКоментиран от #24
22:41 19.12.2018
22 Хайлукс
До коментар #17 от "666":
Харесват ми сиромашките ти разсъждения, биеш дори коня по мозък23:08 19.12.2018
23 666
До коментар #20 от "Брутална кола":
Имаше и един Ескорт Кослорд, помниш ли го?23:48 19.12.2018
24 hellmaker
До коментар #21 от "777":
И как точно си го представяш това? 250 к.с дизел да бие М5 с 340 к.с. ? Здраво чипосване, яко кръстене и първите 60-70 метра щастие ,след това ще ти замръзне усмивката ,като видиш атмосферката как те задминава и става точка пред теб..00:07 20.12.2018
25 hellmaker
До коментар #17 от "666":
бе ,симпатяга.. нещо си омотал конците явно. Вярно е ,че хората могат да си позволят нов телефон,но не и нова кола ,но това не значи ,че новите са по-здрави и хубави. Не можеш да оспориш качествата на доказала се легенда! И колите и телевизорите и телефоните- всичко се правеше здраво,защото политиката на фирмите беше такава- да се доказват с качество. Ти говори каквото си искаш. Разликата в телефоните преди 20 години и сега е по-голяма от разликата в колите преди 20 години и сега,има и технологични изисквания, а разликата в цената е по-малка отколкото при колите. Разликата обаче, която ти убягва е ,че Мерцедеса на 25 години вози почти по същия начин и сега (просто си свикнал с новите модели,а не че старите са станали по-лоши),а бабата няма нищо с себе си преди 25 години!! А колкото до телефоните-да: по-здрави бяха,по-малко,даже въобще не забиваха и издържаха с дни.. Имам няколко познати ,които си търсят от старите ,запазени телефони и с удоволствие си купуват и сменят. Естествено ,че имат и нови заради екстрите, но се кефят и на класики. Колкото и невероятно да ти изглежда! По твоята логика излиза ,че в САЩ ,хората яко са я окъсали, защото видиш ли карат стари "бангии" от 60те и 70те, то Корвети ,то Чарджъри, Чаленджъри ,Мустанги... Ясно е ,че ти си обикновен консуматор,който не може да проумее (като кон с капаци),че има хора с по-висшо потребление от твоето.Казват се ценители! Лошото е ,не че има такива хора (обикновени потребители и ценители) ,а че едКоментиран от #49
00:54 20.12.2018
26 hellmaker
До коментар #17 от "666":
едните ,не могат да разберат/приемат другите и на всикото отгоре се "изхождат" по теми,явно непонятни за тях... Та - всяка жаба да си знае гьола. Няма да се уморя да повтарям на такива ,като теб: това дали нещо(кола,телефон)е ново или старо и дали е хубаво или не, са коренно различни неща!!! Научете я накрая тази разлика,защото е важно. Примери в живота колкото искаш. Особено с коли и жени! Но вероятно ти би избрал 25 годишна грозница пред 50 годишната Моника Белучи ,нали... Такива хора сами си афишират ниската класа.00:55 20.12.2018
27 hellmaker
01:03 20.12.2018
28 Алфа Ромео
Коментиран от #51
02:36 20.12.2018
29 Случаен
До коментар #10 от "Селянина с колелото":
Неграмотен си...Коментиран от #50
06:43 20.12.2018
30 I d r i v e
07:07 20.12.2018
31 I d r i v e
07:09 20.12.2018
32 Майор Костов
Коментиран от #42
08:00 20.12.2018
33 Daniel
До коментар #17 от "666":
👍👍👍 😂😂😂😂😂😂😂😂08:31 20.12.2018
34 Тит
09:37 20.12.2018
35 Тит
09:59 20.12.2018
36 Има нещо
До коментар #17 от "666":
Разликата между колата и жената е, че колата макар и морално остаряла запазва вида си или поне може да се реставрира, докато жената не...10:50 20.12.2018
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Бай Хой
Коментиран от #39
11:56 20.12.2018
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Гост
До коментар #14 от "Голям Слон":
Всичко е въпрос на вкус! Примерно на мен много ми харесва да слушам как се "цибри" атмосферен шестак, като стигне в прекъсвач и все едно излизат стършели из ауспуха! ;) Не споря за V8 и другите, харесва ми и боботенето на американски V8, но за БМВ като се каже и всеки се сеща за звука на шестака!Коментиран от #43
15:51 20.12.2018
41 Гост
До коментар #37 от "222":
Аз хваля е36 и си карам е36! ;) Ако можех да си купя е34 М5 не бих се замислил!15:55 20.12.2018
42 Алфа Ромео
До коментар #32 от "Майор Костов":
Кой каза че е пословично надеждна, по-скоро е на някво средно ниво, пословично надеждни са Тойота, Хонда,Хюндай,Киа, всеки който е реалист и обективен ша ти го каже.20:20 20.12.2018
43 Голям Слон
До коментар #40 от "Гост":
Въобще не съм намесвал американските V8. Европа си има свои. И точно за тях ми беше думата :-) Редовият шест цилиндров бензин на БМВ си има своя звук, но лично аз в него не виждам нищо впечатляващо. V6 е далеч по-красиво. Но както каза, въпрос на вкус. Вкусът обаче се променя, когато се наситиш на дадено ястие ;-)05:10 21.12.2018
44 гощо
08:00 21.12.2018
45 Хардкор Хенри
До коментар #1 от "Мартуди":
СТАРА МОРГА . ГНИЛОЧ И РАЗПАД , ДА ВАРИ ЗА СКРАБ.11:59 21.12.2018
46 ЕКСПЕРТА
До коментар #1 от "Мартуди":
КТ ТИ СА СКЪСА КОРМИЛНАТА ЩАНГА,ИЛИ ШАРНИР, ША ПИТАШ КО ЗНАЧИ УМОРА НА МЕТАЛА,АКО СИ ЖИВ ТОГАВА.ХАХАХАХАХХА А12:05 21.12.2018
47 АЕРТОН СЕНА
До коментар #1 от "Мартуди":
ЕХПЕРТА Е ПРАВ12:08 21.12.2018
48 никси
17:48 27.12.2018
49 отчаян от живота в бьлгария
До коментар #25 от "hellmaker":
евала ,браво прочетох коментара, целия ми хареса , мисля че и аз сьм на сьщото мнение ,тия поглезени консуматори нищо не разбират и никога няма да се науча да ценят нещата ; браво още един пьт и евала брато , да си жив и здрав това са едни мамини синковци дето се каже га , да е, на ,щото така са свикнали цял живот , ти наи добре им обясни нещата и фактите , акоито е дебил само тоиняма да разбере и пак няма дае е доволенот самата истина .17:45 29.12.2018
50 винкело от перник с гоуфо
До коментар #29 от "Случаен":
тои за това кара колело защото е неграмотен ; сашее мноогоо си тьп , като ванката17:51 29.12.2018
51 hellmaker
До коментар #28 от "Алфа Ромео":
И аз ,като теб, съм опел-фен, ама няма как да си кривим душата: ДВГ е от Лотус и най-вече е турбиниран! И мен ме кефи да гледам как им раздава Омега-та шамари наляво и надясно или турбинирана Калибра срещу почти всичко , но фктите са си факти. Има турбинирани М5 е34 с по 900к.с. бият на драг Вейрон! Виж скандинавците какви чудеса правят масово с е34 и е30 ..02:49 04.01.2019
52 Автомонтьор
02:20 11.01.2019
53 талянец
10:24 29.12.2019
54 Тъпи ганьовци
До коментар #17 от "666":
Абе келеш ти знаеш ли,че класиките струват повече ит прехвалените нови бангии10:43 29.12.2019
55 Бмв м5 е60
12:52 29.12.2019
56 Bmw m3 e90
Коментиран от #60
13:01 29.12.2019
57 Emo Suvorovo
До коментар #9 от "антрашпиц":
Има и една много рядка с 400 коня от завода ..сива е..може да провериш..с над 105коня на Лотар..11:42 09.05.2020
58 Димича
14:13 20.06.2020
59 Оня с коня
18:27 20.06.2020
60 Оня с коня
До коментар #56 от "Bmw m3 e90":
Я си помисли пак баце дали си карал все пак точно такава М ка или си сънувал че караш или пък си мечтаеш да караш оти я съм карал и можем.да ти кажем че дали е ръчка и автомат разлика нема.Кво ми разправяте глупости без покритие.18:30 20.06.2020