Last news in Fakti

3 Април, 2012 12:03 18 530 73

На Нюрбургринг Jeep Grand Cherokee SRT8 изостана от BMW X6 M с половин минута

  • bmw-
  • x6 m-
  • jeep-
  • grand cherokee srt8

 

Grand Cherokee SRT8 завъртя обиколка на Нюрбургринг за 8.49 мин. Наточеният всъдеход на Jeep беше управляван от двукратната шампионка на "24-те часа на Нюрбургринг" Сабине Шмиц. Времето на американеца е с цели 25 секунди по-бавно от това на BMW X6 M.
 
Jeep Grand Cherokee SRT8 е оборудван с 6.4-литров осемцилиндров HEMI мотор и разполага с мощност от 465 к.с. Максималният въртящ момент се предава на колелата през шестстепенна автоматична трансмисия, като наточеният всъдеход разполага и с адаптивно окачване.
 
Така екипиран, Grand Cherokee SRT8 може да ускори от 0 до 100 км/ч за по-малко от 5 секунди. Класическата драг-дистанция (402 метра) американецът изминава за 13 секунди. Максималната му скорост е електронно ограничена на 250 км/ч.
В същото време BMW X6 M има под капака си 4.4-литров V-образен осмак с два турбокомпресора. Свръхмодерният агрегат развива мощност от 408 кВт (555 к.с.) при 6 000 об/мин и въртящ момент от 678 Нм в диапазона от 1 500 до 5 650 об/мин. 
 
BMW X6 M също ускорява до 100 км/ч за под 5 секунди, а максималната му скорост е аналогична с тази на SRT8 - 250 км/ч. И баварското всъдеходно купе е снабдено със пневматично “М”-окачване със система Adaptive Drive, а разпределението на масата между двата моста се доближава до еталона 50:50.
 
На какво се дължи тази умопомрачаваща разлика във времената за една обиколка между Jeep Grand Cherokee SRT8 и BMW X6 M на този етап не е ясно. Някои казват, че има умишлена пилотска грешка (Шмиц е бивш заводски пилот на BMW), но други смятат, че причината е в пътното поведение X6 M и почти стоте коня повече.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 M-POWER

    1 7 Отговор
    Ето я немската сила. Няма американци, няма японци, М-пауър му е майката. Респект!
  • 2 Fen

    6 4 Отговор
    Нека плюенето по BMW започне.е... . . .
    Сега!!!
  • 3 AUDI

    2 9 Отговор
    Хах минава ми това БМВ някав си измислен джип защо не се свари с новото Q7 където е 500 коня да видим дали Х6 няма да изостане с 5 минути хах.!!

    Коментиран от #5

  • 4 Петър

    6 1 Отговор
    Разликата идва от там, че времето за обиколка на Нюрбургринг зависи не от времето за ускорение от 0 до 100, а от ускорението след 100 и от мощността. Х6 има 90 коня повече, значението им е огромно. Не виждам какво толкова, че джипа с почти 20% по-мощен е по-бърз...
  • 5 Стефан

    5 2 Отговор

    До коментар #3 от "AUDI":

    @3 Наистина ли си мислиш, че дизеловото Ауди с 500 коня, ще бие бензиновото Х6 М с 555?

    Коментиран от #54

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 AUDI

    2 9 Отговор
    А бе БМВ е наи измисления афтомобил който може да съществува в днешно време ауди си е класа пред тях и колкото да бягат срещу тях пак няма да ги стигнат гледай ауди със всяка изминала година какви модели вадят и тогава ми ги хвали тези Баварци щом RS6 е най бързата кола след bogatti просто няма какво да говорим повече.!!

    Коментиран от #8

  • 8 Стефан

    10 0 Отговор

    До коментар #7 от "AUDI":

    @7 Абе ти да не си на 12? Баща ти сигурно кара някакво измислено Ауди и вече най-великите станаха? "А бе БМВ е наи измисления афтомобил"??? Сериозно? Дори да се опитвам, толкова грешки не мога да направя в 1 изречение. Освен това, не знам изобщо от къде си решил, че RS6 e най-бързата кола след Bugatti (да, с U се пише не с О). Не се излагай.

    Коментиран от #11

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 fen ot germaniq

    1 3 Отговор
    какво спорите бе капии такива по-горе хората са написали кои е по добрият автомобил
  • 11 Unknown

    1 3 Отговор

    До коментар #8 от "Стефан":

    @8 Преди да коментираш кой е грамотен и кой не... провери ти колко си грамотен и колко грешки имаш в 2 изречения
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 М_SUX

    3 1 Отговор
    Най-безмислените автомобили. Човешката простотия граница няма.
  • 14 Анонимен

    4 0 Отговор
    Абе в тази тема който разбира и който не взел акъл да дава. AUDI пък BUGATI и тем подобни.
    В статията пише на българси език кои коли се сравняват, а вие и вашето не изживяно детство спорите.
    Между другото аВтомобил се пише с В , а не с Ф. НЕГРАМОТНИЦИ.
  • 15 Кунев

    4 2 Отговор
    Пичове,каквото и да си говорим имаме 100 коня разлика все пак..
  • 16 бмв кенеф

    3 1 Отговор
    и кво като изостанал с половин минута това ли е голямата новина днеска хахаха аре дайте нещо за голф 7 стига глупости
  • 17 фюри

    1 2 Отговор
    абе тоя JEEP само на мен ли ми прилича ужасно много на X5 отзад?!
  • 18 мартин

    1 1 Отговор
    неизживяно пък е една дума грамотнико! аман
  • 19 светкавицата

    1 4 Отговор
    по-бърз винаги ще си остана BMW X6
  • 20 руснака

    3 0 Отговор
    разликата е голяма, защото сравняват джипове от различни категории
  • 21 O_O

    5 0 Отговор
    Сравнението е любопитно и интересно, но в никакъв случай показателно. Двата автомобила не са от един и същи клас, а има и сериозна разлика в мощността. Също така е редно да се тестват от един и същи пилот и в еднакви метерологични условия.
  • 22 Иванов

    1 3 Отговор
    Имам чувството , че господина който подбира статиите има неизживяно детство. Съвет към FAKTI.bg ако държите да запазите аудиторията и да продължите в стремежа да бъдете сериозна медия - започнете да публикувате по-стойностни статии
  • 23 gost

    4 0 Отговор
    Гранда е по-бавен, защтото е офроудър. Има по-голям клиренс, който убива аеродинамиката. Има и раздатъчна кутия с понижаващи предавки, която го прави по-тежък. На всичкото отгоре го кара жена!
    Ако ги тестват извън пътя, резултата ще е друг.

    Коментиран от #30

  • 24 Данаил

    1 5 Отговор
    Без да чета статията казвам че BMW X6 M е по-бързо!Не че съм фен на този джип,но е така !
  • 25 Виктор

    5 0 Отговор
    Гранда е класи над тази грозотия на бмв , това че някои са се качили да се надбягват - е се тая
  • 26 ххх

    3 1 Отговор
    Не бих карал нито едното от двете.
    При това не защото не мога да си го позволя (което е така), а защото не виждам смисъл 6.4 и 4.4 литров джип бегач.
    Нищо практично не виждам в този тип автомобили
  • 27 dancho

    2 1 Отговор
    американското и ни6то друго
  • 28 gosho

    4 1 Отговор
    Защо не сте посочили въртящия момент на Черокито? Той също е много важен.
  • 29 Дошо

    2 5 Отговор
    Немски щайги

    Коментиран от #39

  • 30 330и

    0 3 Отговор

    До коментар #23 от "gost":

    @23 напълно съм съгласен, но все пак, дори и клиренсите и вси4ко останало да се изравни х6 пак 6те има по-добра аеродинамика, а пък това 4е американеца е с по-голям кубик - никой не го отчита
  • 31 Путин

    5 2 Отговор
    A някой обърна ли внимание, че става въпрос за SRT 8, а не за някой високопроходим автомобил? Тия времена ( включително на БМВ) доказват само едно - колкото и да точят подобни автомобили, те стават единствено от светофар до светофар. Дори на магистралата издъхват доста рано, заради голямото си аеродинамично съпротивление, а и тегло. Ако вземете списъка с времена на Нюрбургринг ще видите, че времето на X6 се постига от почти всеки наточен Хечбек с около 250 к.с. Тоест, повече от два пъти по-малка мощност. На Нюрбургринг реално има само една или максимум две прави, на които може да се развие максимална или почти максимална скорост. Останалото е ускорение, спиране и завиване. Тия мастодонти нямат шанс там. Тяхната сила би трябвало да е извън пътя, но и там не стават. Не стават и за магистрала. Тогава се питам, за какво изобщо стават? Естествено, за гъзария, в това няма спор.
  • 32 520 zender

    4 0 Отговор
    Американеца е бе турбо и освен това бмв е сигурно с повече предавки.И е по-мощно-то много трудно човек да се сети що е по-бавно...
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 jeep

    2 2 Отговор
    Ами да бяха пуснали Jeep Grand Cherokee SRT-8 Supercharged и тогава до говорим гранда разковава паркетника и на пътя и извън пътя
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 gost

    2 1 Отговор
    Оман от немски шпакли. Може ли да сравняваш несравними
    неща-доста велико.
  • 37 Путин

    3 1 Отговор
    А тия от UK явно стават. Каквато статията, такива и коментарите. Ако статията ни бе обяснила технически инженерните решения в двата автомобила( щях да се изцепя "болида", щяхме да впрегнем и техническата си мисъл. Сега може да впрегнем само мозъка си и да се поразровим в Гугъл. Та там пише естествено, че има 120-130 официални постижения и още толкова може би неофициални, във формата на клипове в You Tube. Ако вземем само официалните, ще дам пример само с времето на Megane RS - 8 нимути и 7 секунди. Това е със 17 секунди по-добро от "заветното" време на X6, коментирано тук. Ако видим и неофициалните резултати, откриваме още нещо интересно - 7.59 минути за наточен Focus RS отново само с предно предаване.

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=fQi0y6pPR_M

    Какво да си говорим повече? Казах, каквото имах да казвам. Освен за гъзария, за друго не стават тия машинки.
  • 38 МММ

    3 1 Отговор
    Няма какво да добавя след изказването на Путин
    за това ще чакам състезанията с яхти в Сахара.
  • 39 Писна ми

    1 2 Отговор

    До коментар #29 от "Дошо":

    @29 Щайги ще викаш на японските боклуци.
  • 40 330и

    1 0 Отговор
    путин сравнява6 предно със задно ли ?
  • 41 маринчо

    2 0 Отговор
    Хората какво им интересува секундите заради това че бмв-то е по бързо бмв-то ли ще купят.Избирам черокито изглежда по добре
  • 42 by kolio

    3 0 Отговор
    i az mislq 4e e bezsmisleno da se sravnqvat jipove ot razli4ni klasove. to ne znam dali X6 moje da se nare4e jip 6toto e 1:1 s bmw gt5 BMW-to bie jeep-a 6toto e po leka, s 2 turbini e, po mo6tno e nz togava ko se 4udite 4e e po burzo i sum napulno suglasen s putin za tova 4e ot tezi "jipove" nqma nikakuv smisul !!!
  • 43 случаен

    2 1 Отговор
    И двете са големи трошки слагайте тука истински джипове! БМВ-то е по мощтно и по леко как да е по бърз,защо изобщо направихте тази статия
  • 44 до 43

    3 2 Отговор
    И какво искаш? Да гледаш само японски боклуци ли?
  • 45 Шмитц

    4 0 Отговор
    За един истински джип е най-важно за колко време ще измине Нюрбургринг! Първо там ги тестват и ако не вдигат от 0-100 за 5 секунди не ги пускат в производство!
  • 46 330и

    2 4 Отговор
    х6 не е само данни, сравнението е изли6но, бмв се отличават с най-добрите двигатели и качество на материалите, което не остава незабелязано и клиента е "обречен" в избора си
  • 47 СССР

    4 3 Отговор
    БМВ Х6 също така и Х5 за ПЪЛНИ БОКЛУЦИ!Пародии на джип!!!Нищо не става от тях,а и няма и да стане!!!
  • 48 330и

    3 4 Отговор
    х6 е най-добрия автомобил с повишена проходимост създаван някога, може извънземните да имат пръст в създаването му
  • 49 fen ot germaniq

    1 3 Отговор
    bmw forever
  • 50 Павел Стоянов

    3 2 Отговор
    бмв е най голямата трошка,чупят се ,електрониката отказва,самозапалват се,спирачките отказват,индикатори светят,крушките вътре несветят,парктроника неработи,4 зоновия климатроник отказва,държи високи обороти,всичко това го видях в Х6 чисто нов от магазина
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Алкапоне Мафия

    2 0 Отговор
    ЕЕЕ вие пък толкова капризни станахте качили всеки един от нас кара такива джипове....един джип когато е проходим на всякаде викате грозен е не е мощен не знам си какво,сега пък викате това джипове ли са...Немците правят такива коли който на тях им е от полза,какво да прави един немец лада нива(каде да го кара )всякаде е автобани.
  • 53 Speeder

    0 2 Отговор
    Да ве направо трагедия е X6. Вижте това и пак да поговорим :D
    http://www.youtube.com/watch?v=PnkOD2sJw0k
  • 54 Kobester

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Стефан":

    @5 да
    @13 защо пък да са безмислени?
    @26 Да търсиш практичност при спортна кола е като да търсиш девственица в публичен дом.
    :D:D:D
    @39 правилно
    @41 Не само, че Чероките изглежда по-добре а ми и си е истински Джип(с главно Д). Нещо,което едва ли бмв някога ще направят.
    @42 GT-то отзад изглежда като смачкано, все едно с някоя Ге класа съм го джаснал :D Иначе да, общо взето са същите. X6 си е SUV не Джип.
    @48 Х6, проходимост в едно изречение? БМВ, проходимост, в едно изречеие? Объркал си рейса пич.





  • 55 xaaxa

    0 2 Отговор
    СССР ... не мъчи хората да ти четат глупостите , и без това вече си се изложил достатъчно ;) всички мн разбирате ама вземете първо се возете после говорете !! http://www.youtube.com/watch?v=PnkOD2sJw0k
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Дошо до 330и

    0 1 Отговор
    БМВ с най-добри двигатели...пич смени си дилъра
  • 58 Лесли каручка

    0 1 Отговор
    Щайги били , боклуци били. Друго си е да караш 20 годишна морга и да се мислиш за ГОУЕМ ПИЧ.
  • 59 $$$$$

    0 1 Отговор
    X6 е уникална кола никой не може дори да се доближи до до нея, по-добро е дори от Cayen. Като са такива трошки БМВ ми карайте си другите там мн здрави и вечни коли дето нови са по 30-40 хил лева хаха.
  • 60 Capo

    1 1 Отговор
    Не харесвам Х6 и мисля че Гранда, Q7, Cayenne са по-добрите в тази категория. Дори един 12V атмосверен Туарег е по-добрия вариант от X6

    Коментиран от #64, #73

  • 61 330i

    0 1 Отговор
    дошо, годината е 1998, в бмв се проектира дизел от ново поколение, и купе (е-46) със зловеща визия и с най-добра аеродинамика, двигателя е 1951 куб., мощността - 136 кс, ср.разход - 6, от тогава насам бмв мачкат при двигателите, опитай се да намериш аналог на това бмв, ако намериш, ще по4ерпя
  • 62 Speeder

    1 0 Отговор
    Е как бе до 98-ма най-добрия дизел до 2000 кубика е на VAG - 1.9 ТДИ, почти неразрушим. Е, повечето модификации горят масло дори и като нови, но няма големи драми с тоя мотор. Когато му слагат помпа-дюза става по-скъп за ремонт и по-капризен към нафта и масла, обаче като цяло още в началото 1.9 ТДИ е замислен като свръх икономичен мотор.

    БМВ бият тоя мотор чак когато правят 2.0 150 коня, тоя от 136 има капризна помпа, но е далеч по-направен от 1.9 помпа-дюза, който за да се обслужи заминават около 1200 лв., докато БМВ-то си е с верига.
  • 63 330i

    0 0 Отговор
    1898 kub. - 90 коня, разход - приблизителен, куц кон в сравнение със 136 коня

    Коментиран от #65

  • 64 Kobester

    0 0 Отговор

    До коментар #60 от "Capo":

    @60 ЕВАЛА за изказването, поклон. Това са ми любимите джипове(плюс рейндж роувър), но си е и така, прав си абсолютно.
  • 65 Kobester

    0 1 Отговор

    До коментар #63 от "330i":

    @63 Кое е 90 коня бе момче? 1.9 ТДИ е 110 коня.

    Коментиран от #66, #72

  • 66 330и

    2 0 Отговор

    До коментар #65 от "Kobester":

    @65 110 коня е след 2001, а говорим за 1998 г., по-това време
    най-добре са мерцедес и опел - около 100 коня и то от малко по-голяма кубатура

    Коментиран от #68

  • 67 325tds

    1 0 Отговор
    До 65 айде бе разбирач що първо не прочетеш малко за 1.9тди на ваг пък после говори дали няма 90 коня ама айде ще ти дам няколко двг-та 1.9 на голф4 за пример понеже мн разбираш
    1.9тди 90
    1.9тди 110
    1.9тди 101
    1.9тди 115
    1.9сди 68
    1.9тди 130
    1.9тди 150
    1.9тд 75
    1.9д 65
    просто ти давам прост пример колко разновидности има на тоя двг на ваг а колкото по темата ем Бмв-то има повече коне но пък Чирокито е със 2000 кубика повече така че горе доло са равностойни лично мое мнение според мен Биима радва повече :)
  • 68 Kobester

    0 1 Отговор

    До коментар #66 от "330и":

    @66 Е ок, не знах, не съм чувал за него. Голфа на баща ми е 105-110 коня(2003 година).
    @67 Мерси за инфото, не знах между другото, извинявам се тогава, моя е грешката. А иначе да, много пъти повечето коне отстъпват на по-голямата кубатура(като е малка разликата в конете, както е тук), но има и изключения.
  • 69 325tds

    0 0 Отговор
    Няма проблем колега в спора се ражда истината ама мисълта ми беше,че заради по голямата кубатура би трябвало рокито да има по добър старт както и при американските мусколи те имат голяма кубатура и невероятен старт ама все пак конете при тях ми се виждат малко,но както и да е. Между другото 1.9тди 110 се пройзвежда от 96-та а 1.9тди 130-те и 150-те от 2001. Обаче във статията пише,че въртящият момент на Биима е 678нм а на рокито колко е защото никеде не видях това да се описва ако някой знае може да вметне и това помеждудругото за да имаме по добра представа за сравнение :) .
  • 70 520 zender

    0 0 Отговор
    И да се намеся все пак в спора за дизелите-поназнайвам нещо което пряко ме вълнува и то когато става въпрос за БМВ.е46-320-136-150-163`177 и ПОСЛЕДНО 184КС.Някой нещо да има да каже....Като сравнението в ауто билд беше че никой голф по онова временеможе да бие версията на Е46-150КС на доускорение-говоря за гти.Хеи момчета-а да сте чували за Алпина-там мощноста от 2.0д отива на 211кс...Да знам че и опел са правили тунинг опръжнения с подобна мощност но все пак тук не говорим само за тунинг.Да обобщя-бмв е върха при дизеловите мощности-мерцедес са супер мощни с техния 2.1 но с битурбодизел-при бмв е едно турбо.При бмв каскадното е при пета-любимата ми -серия.Пък да припомням ли трите турбота....Хайде лягайте да спите щом стане въпрос за ТД.
  • 71 330и

    0 1 Отговор
    зендер стига с тез гоуфове, тук говорим за БМВ
    :)))
  • 72 ВИП АМГ

    0 0 Отговор

    До коментар #65 от "Kobester":

    @65 1.9 TDI ima 90 konia be.a i ako shte i 300 konia da e Golfa ......
  • 73 ВИП АМГ

    0 0 Отговор

    До коментар #60 от "Capo":

    @60 Q7 i cayena sa nai golemite l..na ot vsichki SUV.troshlivi .edno X6 e v pati po krasi i nadejdno.