Last news in Fakti

7 Февруари, 2019 14:59 11 455 65

Уникална Таврия, за която не сте чували

  • заз-
  • таврия-
  • купе
Уникална Таврия, за която не сте чували - 1

Автомобилите от семейство ЗАЗ Таврия бяха спрени от производство през 2011 година - именно тогава от конвейера слязоха последните екземпляри от Таврия и Славута. Малцина обаче знаят, че един от тези модели се опитва да се върне към живот, при това с нова визия - като спортно купе.

Уникална Таврия, за която не сте чували

Купето на Таврия е разработено през 2010 година в предприятието Вепр. Първоначално колата е проектирана за драг, но впоследствие е взето решение да се произвеждат малки серии по поръчка. Цената е $5 000.

Уникална Таврия, за която не сте чували

За основа на спортното купе се използва стандартен хечбек Таврия, но задната част е "отрязана" и заменена изцяло с нова. Появяват се сдвоени прозорци, по подобие на Corvette Stingray от 1963-а, нов капак на багажника и два спойлера.

Уникална Таврия, за която не сте чували

Аеродинамичният обвес също е нов, а въздухозаборниците са по-големи, като такива се появяват и на предния капак. В салона е монтиран спортен волан, нови кресла, като естествено купето е двуместно.

Уникална Таврия, за която не сте чували

Под предния капак се монтира 1.6-литров двигател от ВАЗ-21114 с увеличена до 160 к. с. мощност. Лекият автомобил достига безпроблемно скорост от 200 км/ч. Купето е с разширена колея и с увеличен до 187 мм клиренс.

Уникална Таврия, за която не сте чували

Още от интересните промени са задни дискови спирачки, както и части по окачването, заимствани от Lada. За съжаление, или пък не, Таврия купе остава в един-единствен екземпляр и проектът е закрит.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Атанас Петров

    40 11 Отговор
    Уникален грозник!

    Коментиран от #56

  • 2 Талисман

    22 8 Отговор
    Руска мощ. Айда да ви видя тия с Алфите и другите кошари, какво ще кажете във ваша защита срещу този автомобил.

    Коментиран от #7

  • 3 GOLF R

    13 22 Отговор
    и пак е по красиво от която и да е алфа щкартело
  • 4 Влад

    7 14 Отговор
    самый лучший Ваз

    Коментиран от #5, #12

  • 5 Юрий

    5 7 Отговор

    До коментар #4 от "Влад":

    Самъй лучшии ВОКЗАЛ

    Коментиран от #6

  • 6 Влад

    6 8 Отговор

    До коментар #5 от "Юрий":

    Самый надежный автомобиль
  • 7 67йк

    18 2 Отговор

    До коментар #2 от "Талисман":

    ЗАЗ е в Запорожието, то все още не е в Русия, засега е в Украйна!

    Коментиран от #8, #20

  • 8 Влад

    5 5 Отговор

    До коментар #7 от "67йк":

    СССР

    Коментиран от #14

  • 9 виждал

    15 18 Отговор
    БОЖЕ БОЖЕ И СВЕТА БОГОРОДИЦЕ. Жалки опити. Ами че братушките нямат нито един собствен автомобил. Волгата с еленчето на предният капак е ФОРД Мога да го докажа със снимки. Москвича е копиран от Опел. Жигулито е Фиат 124. Запорожеца е Е НЕ СУ ПРИНЦ. Синята товарна газка също е ФОРД. Чайката е Хамериканска бе. И за всички имам снимки. На всичко отгоре Жигулито /фиат 124 / трябваше да се произвежда в Ловеч под името Пирин Фиат 124 само че братушките натресоха Москвич 408, а те прибраха Фиат 124 в Толиати и започнаха да го произвеждат под името Жигули. Има още мнооого за коментиране ама??? Е те така.

    Коментиран от #16, #35

  • 10 Володя

    10 5 Отговор
    едно време, по байтошово имахме волки с v12 двигатели ама тогава и горивото беше на народни цени - 0.3 стотинки за литър... сега само се краде

    Коментиран от #22

  • 11 А БЕ

    9 13 Отговор
    Няма смисъл да слушаме, това беше достатъчно, дали ще е ВАЗ, ЛАЗ ,БЕЛАЗ, АЗЛК ИЛИ ЗАЗ все таралясници !!!
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 куку руку ку

    9 1 Отговор
    Нещо не разбрах... спортен автомобил и "увеличен клиренс"? Не се ли цели съвсем обратното при спортите коли, да се намали на макс просвета? И си кажете, че уникат 'щото друг няма да бъде направен, не поради мерак на тунинговащите, а поради липса на кандидат купувачи.
  • 14 куку руку ку

    10 2 Отговор

    До коментар #8 от "Влад":

    СССР не е Русия. Същата грешка я правят много народ. Русия е по-капиталистическа и от целия съвкупен запад.
  • 15 Skoda

    0 4 Отговор
    шкода?
  • 16 Random

    18 14 Отговор

    До коментар #9 от "виждал":

    Айде да не почвам с обидите... Значи - Волгата няма нищо общо с Форд. Двигател, окачване - различни. Купе - когато някой сложи някой детайл, било то калник или капак, тогава може да се каже че нещо е копирано. При положение че височина, широчина, дължина и междуосие са различни, няма как да е копирано. Така, сега Москвич - Първият е ВЗЕТ КАТО РЕПАРАЦИИ Кадет. Дотук с Опел. Следващите модели нямат нищо общо с Опел. ЗАЗ пак няма нищо общо, най-малкото двигателя е напълно различен. Това че си приличат на външен вид АБСОЛЮТНО НИЩО НЕ ЗНАЧИ. Да не почвам да ти изреждам разликите между 124 и 2101. То двигател, трансмисия, окачване, купе, нищо не е останало от смотания фиат. Тъй че тия снимки можеш да си ги завреш на едно място...

    Коментиран от #17, #31, #32

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Праз у ЗАЗ

    6 4 Отговор
    Хайде рибята,продава се много изгодно... колата е бърза и красива (УНИКАТ)!
  • 20 Руский

    14 2 Отговор

    До коментар #7 от "67йк":

    украйна дължи всичкия си прогрес на русия и руснаците, сега без тях украйна е просто територия и чернбил по средата в нея
  • 21 Кукуригу

    3 5 Отговор
    Таз кола е красива като турският автомобил Анадол!
  • 22 Чавдар войвода

    2 1 Отговор

    До коментар #10 от "Володя":

    Голяма глупост изръси, фантазьор!
  • 23 Само Форд

    6 1 Отговор
    Пък амириканците им са счупил кинефа в космоса я да видят ко става тука на земята аама ха
  • 24 Само Форд

    6 1 Отговор
    Пък амириканците им са счупил кинефа в космоса я да видят ко става тука на земята аама ха
  • 25 Бесен Язовец

    8 6 Отговор
    Тролите вие тук, ама количкате е изпипана и което е важно за нас с почти 19 см. клиренс + 160 кончета, а и цената и не е кой знае колко голяма, а бе бива .
  • 26 Бесен Язовец

    7 2 Отговор
    Тролите вие тук, ама количкате е изпипана и което е важно за нас с почти 19 см. клиренс + 160 кончета, а и цената и не е кой знае колко голяма, а бе бива .
  • 27 ВИП ВАЗ АМГ

    2 2 Отговор
    Заз отново на върха
  • 28 виждал

    4 11 Отговор
    До Random. Някой пише от мое име. Аз не използвам цинизми. А ти вземи да прочетеш книгата на Стоян Петров Съвременни автомобили от 1968г. А що се отнася до Волгата става въпрос за Газ21р. с характерния син полукръгал киломераж. Форда го видях с очите си. 1 към 1. естественно и изпълнението беше по на ниво. И навсякъде пишеше Форд. Има го и в литературата. Знаеш ли че тук произвеждахме Рено 8 , 10 и Булгаралпин. Също и Фиат 850 берлина и купе-в Ловеч. Братушките още хабер нямаха от модерни автомобили. Кога започнаха да произвеждат Жигули? Чети.

    Коментиран от #41

  • 29 kick

    7 6 Отговор
    Ужас, то и за гледане не става бе другари!

    Коментиран от #30

  • 30 Хайл

    4 4 Отговор

    До коментар #29 от "kick":

    Стискай очите другарю,стискай
  • 31 Мимюн

    7 10 Отговор

    До коментар #16 от "Random":

    Двигателя на Москвич 412 е по лиценз на БМВ ако не го знаеш.

    Коментиран от #36

  • 32 Гост

    7 9 Отговор

    До коментар #16 от "Random":

    Ейй професоре на тема Руска инженерна мисъл,няма смисъл да спорим. Само напиши в you tube: Как СССР копировали.... И после пак се пени и пак ни обяснявай ,на теб там братушките сами ще ти обяснят.

    Коментиран от #37, #39

  • 33 никси

    4 1 Отговор
    що бе зазлето си е убаво ,едно моме младо как ще си го джитка ,стига да не го е срам от днешните кифли,тия холивуудските чалга пачи
  • 34 майстора

    2 5 Отговор
    "за която не сте чували"

    Не искаме и да чуваме даже за такива палетни колички!!!
  • 35 Той

    10 1 Отговор

    До коментар #9 от "виждал":

    виждал.Виждал си техника само на картинки и снимки.Трябва да си много тъп,за да използваш думата "прекопирал".Можеш да си прекопираш снимките,но ТЕХНИКА НЕ СЕ КОПИРА.Тя се ПРОИЗВЕЖДА.И си трябват много инженерни знания,умения,технически потенциал от специалисти и т.н.
  • 36 Random

    10 1 Отговор

    До коментар #31 от "Мимюн":

    На баба ти хвърчилото. Нито е лиценз, нито е копирано. 1. Блокът е алуминиев
    2. Цилиндрите са с ризи които се сменят.
    3. Междуцилиндрово разстояние от 104мм вместо 98мм ще рече че няма нито един детайл който да става от единия на другия двигател. Ясно?

    Коментиран от #55, #58

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Гост

    2 7 Отговор

    До коментар #37 от "Random":

    Ей че-льо , говорят ти го на любимия език,любимата ти нация! И на тях ли не им вярваш?

    Коментиран от #40

  • 39 Random

    7 3 Отговор

    До коментар #32 от "Гост":

    Гледай си глупостите и си мисли че са истина. Има достатъчно написано. Не е само до картинки. Ама то елементарен човек като тебе не може да го проумее.
  • 40 Random

    3 3 Отговор

    До коментар #38 от "Гост":

    Както тука има такива като тебе, така и там има умствено изостанали които гледат само снимки. Като не ми вярваш на мен чети тука на английски от англичани:
    https://www.forgottenweapons.com/ak-and-stg-kissing-cousins/ И при колите е същата работа. Виж в уикипедия размерите като не ми вярваш, ще се изненадаш.
  • 41 Random

    3 3 Отговор

    До коментар #28 от "виждал":

    Виждам аз от снимки че нямат нищо общо. А това че ние сме произвеждали и сме нарушили договора не виждам какво общо има. Тия рена са на ниво Запорожец откъм размери, обем на мотора, мощност, динамика и т.н.
  • 42 Голфдвойкаджия

    3 3 Отговор
    Не искаме и да чуваме.
  • 43 виждал

    3 6 Отговор
    Randooom, много си далеч от истината. Да не мислиш че още щяхме да произвеждаме тези модели които в пъти превъзхождаха Москвето и другите таралясници. Освен това ако знаеш кой е Илия Чубриков щеше и да знаеш че точно с Рено 8 Гордини на рали Монте Карло им скъсваше задниците и не само там. А да си чувал за Иван Николов с Фиат Абарт? И т.н. Ако искаш да направим някаква връзка кажи как и ще можем да си дрънкаме до утре.

    Коментиран от #44, #45, #53

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Random

    4 3 Отговор

    До коментар #43 от "виждал":

    Да не говорим за Лондон-Мексико където финишират на 12 и 17 позиция. Между тях са БМВ 2002Ти, Лотус Кортина и Мерцедес 280Е. Твоите любими Рена даже не участват.
    https://www.ewrc-results.com/final/15639-daily-mirror-london-mexico-world-cup-rally-1970/

    Коментиран от #46

  • 46 Гост

    3 4 Отговор

    До коментар #45 от "Random":

    Като са толкова хубави защо затвориха завода бе професоре "умен" защо не ги виждаме по пътищата да ги карат? Та дори и ти не караш руска барака но се опитваш да ни обясняваш колко са велики. Като те гледам се зачеса и с човека и за марката Рено на тема спортни постижения:))) я кажи колко титли във Ф1 ,в рали,или рали маратоните има Москвич или някоя друга руска измислена марка???

    Коментиран от #48, #50

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Random

    3 1 Отговор

    До коментар #46 от "Гост":

    Дай друг форум че тука веднага ще ми изтрият коментара. И за да сме наясно - харесвам руските коли и дори имам една като втора, но хич не обичам комунизма.
  • 49 Консуматор

    0 4 Отговор
    Кенеф
  • 50 123456

    3 2 Отговор

    До коментар #46 от "Гост":

    За да придобиеш представа за каква невероятна некадърност е царяла по високите етажи на СССР си представи как министъра на автопромишлеността отхвърля проект за автомобил с независимо окачване на 4-те колела, с двигател с два разпред. вала и по 4 клапана на цилиндър и др. новости за 1974, който вече е бил тестван и е готов за серийно производство. Същият "подарява" Симка на инженерите и им казва да я изкопират. Резултатът е недоразумението Алеко което довежда завода до банкрут. Прочети за Москвич С-серия и 3-5.
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 възмутен

    1 3 Отговор
    До Random Ти явно не схващаш какво искам да ти кажа. Не държа на марката Рено. Тук става въпрос че ако заводите на Рено и Фиат в момента съществуваха в Българя нямаше да караме курниците на Европа. А що се отнася до това дали сме спазвали договора ето истината: В началото на производството Илия Чубтиков кара на едно соц. изложение в Москва на автомобили соц. производство трите модела на Булгаррено. Да ама не. Руснаците не разрешават. След много теманета и молби показват само Рено8. Месеци след това завода в Пловдив престава да съществува Има и филиал в Казанлък където се произвеждат крикове тапицерии и оборудване. А това че сме ги изнасяли незаконно е смехотворно. Че то не е боб че да остане скрито. Просто се явяваме конкуренция на Жигулито. А то беше пуснато тук на изплащане. А дето ми казваш че са го усъвършенствували -да беше със 70кг. по тежко. А 10кг са 1 к.сила. Освен това масово късаха шарнирни болтове.Аз ти казах-имам книга и там има снимки на завода в Пловдив. Мога да ти изпратя снимки от нея????

    Коментиран от #57

  • 53 той

    2 1 Отговор

    До коментар #43 от "виждал":

    виждаш,но не правиш разлика между сглобяване и производство.Ти си технически сляп.Обичаш картинки.И аз виждам звездите нощем но не твърдя,че съм астроном.Знаеш ли един автомобил колко части има?И всяка част трябва да бъде направена на съответна машина.И някой трябва да управлява тази машина.И някой трябва да организира всичко това.Завод.Поточни линии.....и т.н.Засягам само една минимална част от това което се нарича ПРОИЗВОДСТВО.Ако можеш да мислиш-мисли и не пиши глупости.
  • 54 12345

    2 2 Отговор
    ЗАЗ не е руска, а украинска марка. А по-грозно творение на някой гаражен гении скоро не бях виждал.
  • 55 отчаян от живота в бьлгария

    1 2 Отговор

    До коментар #36 от "Random":

    само да ти кажа ,тоя двигател е с водно охлаждане и се намира отпред ,за разлика от предишния модел ,и сьщо е сьс предно предаване ,а не сьс задно както старите модели
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 849491919

    1 1 Отговор

    До коментар #52 от "възмутен":

    "То да не е боб че да остане скрито" Еми точно де, хванали са ги. Каква ти конкуренция на Жигули бе? Умствено изостанал ли си? Рено могат да са конкуренция само на ЗаЗ. Никакъв двигател, междуосие 2.2м и еднаква конфигурация - двигател отзад, задно предаване.
  • 58 Мимюн

    2 2 Отговор

    До коментар #36 от "Random":

    На дядо ти кормилото.Двигателя на 412 е копиран от БМВ М10.Образовай се малко технически преди да твърдиш нещо в което не си убеден.

    Коментиран от #59

  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Мимюн

    2 2 Отговор

    До коментар #59 от "97655589":

    Виж сега.Хайде да не се обиждаме защото не е здравословно....

    Коментиран от #61

  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 filo

    0 5 Отговор
    За тоя боклук и всички руски такива не искам и да знам.
  • 64 BG citizen

    0 3 Отговор
    И по-добре, че като гледам дизайнерския им гений все по-вече се уверявам, че тези хора наистина трябва да им се забрани да употребяват алкохол!
  • 65 виждал

    0 1 Отговор
    До 849491919. Малко късно ти отговарям. Не съм изостанал умствено а съм съвременник на тези събития. Когато ние в България произвеждахме Рено 8, 10 и Алпин и Фиат 850 Берлина и Купе и се подготвяхме да произвеждаме по лиценз на Фиат 124 -Пирин-Фиат 124 и Пирин-Фиат 125, братушките още хабер нямаха за Жигулито. Вземи да прочетеш книгата на Ст. Петров Съвременни автомобили от 1968г. Продава се на книжния пазар за 10лв. Ако нямаш пари мога да ти изпратя. Дай адрес. Книгата е автомобилно ревю и в раздел съветски автомобили изобщо не се споменава за Жигули докато в бъгарски автомобили е това, което описах по горе. Руснаците са произвеждали Москвич 408 Волга-Газ21, ЗАЗ966, Чайка и Зил111. Това е.