Един VW Golf - два мотора

Публикувана: 9 Април, 2012 12:31
11 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 13305
ШРИФТ ПЕЧАТ

 

Виждали ли сте Volkswagen Golf с два двигателя? Такъв съществува, при това изпълнението му не е дело на някоя тунинг компания, а е изцяло заводско. Всичко започва през далечната 1981 година, когато в спортното подразделение на VW настъпват някои промени. Отделението е наречено Volkswagen Motorsport и получава от ръководството на марката доста голяма автономност. Именно тогава започват експериментите с автомобил с два двигателя.
 
Първият опит се прави на основата на VW Jetta, като в нея се интегрират два стандартни мотора с обем 1.6 литра и мощност 110 к.с. Единият е разположен на обичайното място отпред, а другият - в багажника. Схемата е относително проста. Багажното отделение е подсилено, а задното окачване е сменено с модифицирано предно. Експериментът е признат за успешен и инженерите от Volkswagen Motorsport започват да мечтаят за серийно производство.
До такова обаче не се стига, макар опитите да продължават, този път с купето на VW Scirocco. Неговото производство е пренесено в завода на Karmann, а според бизнес плана е трябвало да се изработят 200 екземпляра - точно толкова, колкото са били необходими, за да получи автомобилът хомологация за рали групата "B". Стандартните 1.6-литрови мотори този път са силно преработени. Техният обем е увеличен на 1.8 литра, а мощността нараства до 180 коня.
 
Всяка от скоростните кутии е свързана с диференциал с повишено триене. Впоследствие инженерите се отказват от механичните трансимиси и ги заменят с автоматични скоростни кутии с три предавки. Всичко това се прави с една цел - победа в култовата надпревара Pikes Peak. VW обаче така и не успява да включи гореспоменатите три прототипа (Jetta Twinjet и два двумоторни Scirocco) в състезанието, но опитите им не приключват до тук.
 
Техническото развитие на VW-та с два основни агрегата достига своята кулминация със създаването на двумоторен Golf. Това става през 1985 година. Двата 1.8-литрови двигателя от Scirocco са допълнително форсирани до мощност от 195 к.с. Монтирани са и две нови синхронизирани механични скоростни кутии. Този автомобил се пуска в надпреварата Pikes Peak, но така и не успява да победи въздесъщото Audi Quattro.
Инженерите на VW обаче продължават с разработките. Втората генерация на двумоторния Golf е оборудвана с 1.3-литрови агрегати с механични компресори от Polo. Сумарната мощност на новия Golf с два двигателя достига 500 коня. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема на този автомобил 3.4 секунди. Въпреки подобрената динамика, колата се представя още по-зле от предшественика си, а като основен недостатък инженерите отчитат липсата на тяга при ниските обороти.
 
През 1987 година спортното подразделение на марката решава да играе ва банк и започва всичко от начало. Конструкторите създават нов алуминиев монокок и свръхлеки каросерийни пластмасови панели, наподобяващи формите на Golf. Двата турбоагрегата отново са с обем 1.8 литра, но сумарната им мощ е увеличена до потресаващите 600 к.с. На старта обаче застават сериозни конкуренти като Peugeot 205 Turbo 16 с пилот Ари Ватанен, две Audi-та Quattro и Ford RS200.
Още по време на квалификациите на надморска височина от 3 000 метра турбокомпресорите изпитват сериозни затруднения и работата им става несиметрична. Проблемите обаче бързо са отстранени и автомобилът е подготвен за състезанието. Той стартира отлично, но по-време на последния участък пилотска грешка става причина за счупване на окачването и очакваната побада над Audi Quattro така и не се осъществява. Audi-то печели отново.
 
Така завършва печалната история на двумоторните VW-та. Сега най-мощният двумоторен Golf е изложен в музея на Volkswagen. Предшественикът му се намира в ръцете на анонимен частен колекционер, а за предходните варианти не се знае нищо.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Алексей Навални
Бъдещите творчески планове на руския опозиционер
Искам нашите данъци да се превръщат в пътища, болници и училища, а не в дворци и лозя"

Още бисери