Last news in Fakti

19 Февруари, 2019 10:57 27 300 54

Най-слабо обезценяващите се нови коли

  • honda-
  • cr-v-
  • dacia-
  • sandero-
  • skoda-
  • superb
Най-слабо обезценяващите се нови коли - 1

Голяма част от хората, които си купуват нови автомобили не се замислят за евентуалната им препродажба след няколко години. А статистиката показва, че различните автомобили се обезценяват различно след определен срок на използване.

Най-слабо обезценяващите се нови коли
Skoda Superb

Проучване на Avtostar показва, че има автомобили, които след третата си година почти не губят от първоначалната си цена. Изследването е разделено на три сегмента - градски коли, леки автомобили и кросоувъри.

Най-слабо обезценяващите се нови коли
Dacia Sandero

В него са включени 27 автомобилни марки, 181 модела и 700 модификации. След прецизна обработка на данните се оказва, че най-ликвидният нов автомобил след тригодишна употреба е Skoda Superb (71.8%).

Най-слабо обезценяващите се нови коли
Honda CR-V

При градските автомобили най-малко се обезценява румънската Dacia Sandero (79.39%), а при кросоувърите с най-ниска обезценка е Honda CR-V (84.1%), която показва и най-добър резултат общо.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 TERVEL BITCOIN BILLIONER

    30 109 Отговор
    Все трошки

    Коментиран от #3

  • 2 Дачия Фен

    35 38 Отговор
    Логичен избор.
  • 3 Марто

    154 52 Отговор

    До коментар #1 от "TERVEL BITCOIN BILLIONER":

    Honda ли наричаш трошка бе. Това може да не са най-красивите, нито най-бързите, нито най-комфортните, но са най-здравите коли. А сега като се махнат от Англия заради Брекзит и се върнат в Япония, заради новата договорка между ЕС и Япония и колите им ще станат още по-здрави. Така че е нормално да се обезценяват най-малко от всички

    Коментиран от #4, #13

  • 4 TERVEL BITCOIN BILLIONER

    69 88 Отговор

    До коментар #3 от "Марто":

    Хубавото на Honda е че ако я блъснеш няма да е голяма трагедия направо я изхвърляш и си взимаш нова

    Коментиран от #36

  • 5 www

    90 10 Отговор
    Сега ще ви кажа кое се обезценява най-малко - след 11г. добрите екземпляри на Toyota Land Cruiser се продават на половината от цената си. На 6-та година бяха се обезценили с едва 20%. Моят за жалост го откраднаха
  • 6 гост

    38 7 Отговор
    Има голяма разлика колко искат като цена и колко им дават. На мой познат от му предложиха много ниска цена за кола на 1 година и това от дилърството, които му дадоха едва 70% от цената като нова за 8х.км пробег, а в същото време те продават същите коли на 90% от цената им като нови. Или разликата е доста голяма. Не вярвам някой да иска да си купи ЦРВ на 3 години и поне 30х.км, за да спести 15% спрямо нова кола.
  • 7 така е

    43 24 Отговор
    Най-малко се обезценяват най-евтините коли. И трите от статията са такива

    Коментиран от #32

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Сеирджия

    30 11 Отговор
    Най-слабо обезценяващите се коли са ефтините коли. Ако я продаваш близо до цената и "за скраб", колко повече да се обезцени?

    Коментиран от #31

  • 10 гост

    59 33 Отговор

    До коментар #8 от "И трите са големи боклуци":

    Най-добрата кола е френска и е на 6г. Това е формулата за най-високо качество, най-съвременни технологии и най-адекватна цена. Немските коруби са добри, но са много скъпи за притежание и сервиз, така също цените са им двойни, а не предлагат двойно по-добър комфорт, двойно по-добри характеристики или др. Само цената им е двойна спрямо останалите.

    Коментиран от #42

  • 11 бмв

    83 11 Отговор
    Грешиш мерцедес нов струва 150000лв след 10 години , струва най-много 10 хил лв. , и то ако се намери будала да ги даде.

    Коментиран от #14, #27

  • 12 гост

    59 1 Отговор

    До коментар #8 от "И трите са големи боклуци":

    в статията се говори за проценти, не за цифри. Ама чукча писател, не читател.
  • 13 Рено Каптур

    12 70 Отговор

    До коментар #3 от "Марто":

    Аз не мога да разбера хонда за марка ли я зачитат още?
  • 14 Plameni

    35 20 Отговор

    До коментар #11 от "бмв":

    Нека да съм будала !Дайте ми Mercedes S клас 2009 г. за 10 000 лв.

    Коментиран от #20, #37

  • 15 ЛУД

    18 33 Отговор
    Аз автомобили не видех. Само варели!
  • 16 Бай Благой

    39 11 Отговор
    Шкода и Дачия - най -слабо обезценяващи се коли.....това да не е някакъв майтап?!
  • 17 mf2

    64 9 Отговор
    Така като гледам повечето от пуберите в този форум не са и помирисвали Хонда.
    Кефят се на немските си курници, които тате им е купил, а после нямат пари за ремонтите :-)))))
  • 18 123

    33 6 Отговор
    Супърбът е номер 1. И изобщо не е евтин автомобил, ама от къде да го знаете, като карате само автомобили 15-та употреба. Цената му почва под 50, до добре оборудван е между 60 и 70 хил. лева. На аналозите - A6-8, Е-Sкласа, S80, Артеон и подобни цените са им поне с 50 % отгоре.
    Та всичките подобни след 3-тата година са около 40 хил. и на Супърба е най-ниска обезценката. Не е за подценяване и факта, че обслужването на Шкода е много по-ниско от това на аналозите. Смяна на масла, течности и 3-4 филтъра - 500-600 лева, а за Мерцедеса няма да е по-малко от 2-3 хил. лева.

    Коментиран от #33

  • 19 Здравомислещ

    4 1 Отговор
    Цената се определя, както от пазара, така и от амортизацията на автомобила. Всичко е индивидуално. В този смисъл, питам: Каква трябва да е цената на двугодишен лек автомобил с цена на закупуване 40 000 лв. И пробег от 7000 км. (седем хиляди км.)?
  • 20 James

    12 3 Отговор

    До коментар #14 от "Plameni":

    Точно S-класата S500L фейслифта с масичките, мултимедийната система и вентилацията на всички седалки не е струвала 150к, а около 250. Затова и цените започват от 22-24к.

    Коментиран от #21

  • 21 Plameni

    7 2 Отговор

    До коментар #20 от "James":

    Не ми обяснявай на мен, а на оня бмв
  • 22 Фен на БМВ

    12 9 Отговор
    За Шкода съм съгласен, ама за Дачия твърдо НЕ. И обезценяването се смята в проценти. Не 8к на Дачия, 100к на Мерцедес. И чисто нова Дачия, не може да стигне качество, лукс и изработка на 10-годишен Мерцедес,Бмв,Ауди...

    Коментиран от #34

  • 23 токо

    25 2 Отговор
    Купуваш една голф двойка за 500 лева и след 5 година я продаваш за 650 лева ... А? .... Проферчета !
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Бат Благо Жизъса

    5 3 Отговор
    Е вече реших.. Ще го преместя!
  • 26 Яблани и груши

    3 3 Отговор
    Не че нещо, но истината е съвсем друга. Добрите екземпляри, имат V образна цена. Яко скъпи, после много евтини. След години още по-скъпи. Разбира се не се отнася за посочените "страОтни" полски бегачи.
  • 27 асддса

    6 8 Отговор

    До коментар #11 от "бмв":

    Я ми на мери 10 годишен мерцедес за 10 000 че аз не мога ?
  • 28 хондаджия

    11 9 Отговор
    Кво ревете срещу Хонда?Карайте си трошките и не се обаждайте.Хонда е номер 1.
  • 29 БГ.мания

    10 1 Отговор
    Що се нападате.утре ще излезе друга статия за трабант примерно.всеки да си кара каквото му е на сърце.И БЕ ЗАВАРИИНО
  • 30 Зайко Байко многознайко

    4 3 Отговор
    След W124, е W 210. Общото между двете е дизеловия двигател OM 606 , без турбо 137 к.с. или с турбо 154 к.с. ламарините им обаче са под всякаква критика. Няма я вече седем слойната обработка, боите на водна основа и ръждясват за 5-6 години. Времето от джойнтвенчъра им с Крайслер. Абсолютна аномалия, най-великата компания за автомобили в световен мащаб с най-слабата американска компания?!? След това направиха един дизелов двигател с CDI ( комон райл системата ) с кубатура 3.2 редови, обозначението му е OM 613, за мен това беше последния успешен двигател. След това почнаха да правят V6 дизелови, които се оказаха проблематични.
  • 31 Gost 666

    8 1 Отговор

    До коментар #9 от "Сеирджия":

    Само дето се пише скрап , а скраб е вид океански рак...и не еФтини,а евтини се пише...
  • 32 някой

    9 1 Отговор

    До коментар #7 от "така е":

    CRV то си е 30 000 евро.Ако на това му викаш най евтино сигурно Ролс Ройс караш.
  • 33 Цар Навуходоносор

    8 1 Отговор

    До коментар #18 от "123":

    Супърб е D сегмент A6, E, 5, Артеон са от E сегмент. Шкода нямат автомобил в Е сегмент и като цяло, повечето марки, поне в Европа, не предлагат своите автомобили от Е сегмент (визирам Хонда, Тойота, Хюндай, Нисан). В D сегмент, преки concurenti са Пасат, Инсигния, Мазда 6,Талисман,508,C5, C klasse, 3er, A4, Exeo, Avensis, Accord, Jag XE, Mondeo, Malibu, Giulia/159, вече споменатия Супърб. В С сегмент, наричан още "голф класът", са другите Астра, Октавия, Мазда 3 и тем подобните. Мисълта ми е, че да се сравнява Супърб и неговата поддръжка с коли от от скъпото немско трио в Е сегмент е крайно нередно.

    Коментиран от #46, #48

  • 34 hmhmhm

    6 3 Отговор

    До коментар #22 от "Фен на БМВ":

    Айде у лево с твоя мерцедес карах стар мерцедес и му изпадна пружината я у лево. То се утрепаха от ръжда пък ти ги фалиш
  • 35 Plovdiv

    10 0 Отговор
    Да сложиш под една черта Дачия и Хонда, е все едно да сложиш под една черта Бакалин и Бакалавър.
  • 36 Притежател на Хонда

    5 2 Отговор

    До коментар #4 от "TERVEL BITCOIN BILLIONER":

    Явно не си карал японски коли
  • 37 Пича

    1 3 Отговор

    До коментар #14 от "Plameni":

    Даже си и голям будала явно и Мерцедес не си карал само мечтаеш.
  • 38 Рейсьр

    3 0 Отговор
    Дачия,моля........Най- много дефекти според аутобилд дават румьнките.Шкода си е фолксваген,японките са си традиционно корави,но Дачия......хайде холан....
  • 39 гощо

    0 0 Отговор
    Опитът в сферата ми показва,че една кола ако е харесвана от хората на 5-тата година струва 50% от цената и в магазина! Другото е ..........
  • 40 Жоро

    8 0 Отговор
    Живях в америка като студент и си купих форд за 800$.Карах го над 3години и го продадох за 950$.Просто евтината стара кола не се обезценява ,защото самото желязо струва пари.Сега в бг карам мерцедес и за няколко години от 30000лв вече струва 6-7 хил. лв.Премиумите се обезценяват най-бързо.Няма такова нешо като "мерцедеса не му пада цената".

    Коментиран от #45

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Реалист

    0 0 Отговор
    На чстииии
  • 44 Petko

    3 6 Отговор
    Щом не е Мерцедес, BMW или Ауди всичко останало е пустиняк.
  • 45 Plameni

    1 1 Отговор

    До коментар #40 от "Жоро":

    Жоро ,защо не пробва в САЩ да си купиш Форд за 30 хил. долара и след 3 год .да го продадеш за 35 хил. долара. В България можеш да си купиш Мерцедес за 3000 лв.и след 3 години да го продадеш пак за 3000 лв.
  • 46 Да да

    2 2 Отговор

    До коментар #33 от "Цар Навуходоносор":

    Нещо бъркаш нещата! Къде прати Октавия при Астра и Мазда 3? Това да не е Рапид? Не знам в кой сегмет е Супърб, но със сигурност е по-широка вътре от А8.

    Коментиран от #47

  • 47 Цар Навуходоносор

    1 2 Отговор

    До коментар #46 от "Да да":

    Поинтересувай се, че се излагаш иначе, Skoda нямат автомобил в E сегмент и нека не сравняваме кола с дължина 4860 ММ със сегмента на Audi A8 , тъй като са несравними. Superb си е в D и в D ще си остане, малките производители не могат да се бутат в Е сегмент, има опити например като Alfa 166, 167, Peougeot 607, Citroen C6, Opel Omega, но нещата не стават така. Да си жив и здрав, поинтересувай се повече от пазарната структура на марките.

    Коментиран от #49

  • 48 123

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "Цар Навуходоносор":

    Е, айде това със сегментите да не го гледаме, а? Там всеки си слага където иска. Супърба от първото поколение е пораснал мноого и все в същия сегмент си стои. Много отдавна Октавията е в сегмента с по-малките колички, които цитираш. Като искаш да си обективен - вземи размерите на моделите, за които съм писал и сравни. После пак ще си говорим. А за най-важния габарит при този тип лимузини - мястото на краката за стоящите отзад искам да ти кажа, че се съмнявам дори S класата да може да се сравнява със Супърба. А поддръжката е почти навсякъде една и съща - маслата са еднакви, филтрите са еднакви, спирачната течност и АДблуто е еднакво. Само егото на някой хора е различно - друго е да платиш за същата услуга тройно, защото караш някой от голямата тройка.
  • 49 123

    0 0 Отговор

    До коментар #47 от "Цар Навуходоносор":

    Абе пич, няма регламент за сегментите - по дължина ли, по база ли, по междуосие ли. Ако някъде има нещо официално - дай линк. Затова всеки производител сам си слага моделите където му е най-изгодно. Супърба е 4861, а Артеона е 4862, А6 е 4939, S80 е 4854, Е класа - 4923. Действително A8 и S класата са с 30-40 см по-дълги, ама това се дължи на огромните двигатели, които им слагат. За пример класата е с багажник 500 литра - по-малко от Октавия...

    Коментиран от #50

  • 50 Навуходоносор

    0 0 Отговор

    До коментар #49 от "123":

    Радвам се, че стана дискусия, в никакъв случай не те хейтя, готин си, бъди жив и здрав.
    Относно автомобилите, за мен учудването дойде, когато се качих в C7 3.0Tdi Bi, и беше тясничко в сравнение със семейния миниван на родителите ми. Дълго време ми отне докато разбера на какво се дължеше теснотията в купето и накрая разбрах - изолацията на купето. Когато шофьорът натискаше клаксона, в купето не се чуваше нищо, само по реакциите му разбирах, че натиска.
    Какво искам да кажа, различните сегменти освен с габарит се отличават и с екстри. Например седалките на пълноразмерните лимузини са доста по-дебели от тези на Супърб, или пък който и да е друг представител на D сегмент,което пък пряко влияе на пространството отзад.
    Не можеш да слагаш колите, в койти сегмент ти дойде, всеки се характеризира с определени особености и никой не смее да излезе осезаемо от рамката, защото ако даде повече а не може да повиши цената, за да се concurira, ще претърпи загуби.
    За това и всичките производители предлагат почти едни и същи неща, с малки разлики в цените.
    Ако сам се замислиш, ще видиш че по екстри и характеристики A8, S, 7er не се различават, различните модификации предлагат варианти с почти едни и същи коне и динамипни характеристики.
    Има спекула за възможен картел при немското трио.
    Супърб ползва платформата на Пасат, което отново свидетелства за сегмента и позиционирането в продуктовата гама.

    Коментиран от #51, #52

  • 51 123

    1 0 Отговор

    До коментар #50 от "Навуходоносор":

    Аз също не споря само за спорта и приемам аргументи. Съгласен съм с теб, че има защо премиумите да на по-скъпи. Не съм мерил дебелината на седалки, но чехите имат удивителната способност от една и съща платформа да извадят много по-голямо вътрешно пространство и това не се дължи на некачествени материали, а на ергономия и много дизайн. Действително Субърб и Пасат ползват една и съща база, както и Октавията и Голф. Но Октавията изглежда огромна спрямо Голфчето. А на второто цената му е по-висока. Освен това скоро гледах едно вътре и ми се видя доста евтино и пластмасово спрямо Шкодата. Та в тази класация леките автомобили са всички освен градските - разбирай по-малките моделчета. И сред това многообразие е напълно възможно да Супърба да е с най-ниска обезценка, защото неговата начална цена - по една или друга причина е изключително добра, спрямо това което предлага като оборудване и комфорт. При най-големите скъпи лимузини обезценката е най-висока, затова са в дъното на класацията. Снобът, който е бил готов да даде 300 000 лева за не му пука, че след 3 години може да я продаде за 100 000, а при тази цена са малко купувачите готови да дадат дори и толкова, пък ако ще да е S класа. Ако се колебая между S80 и Супърб и първата, макар много да я харесвам струва над 100 000, ще предпочета втората при цена от 60 000. Не ми се струва рентабилно да дам над 40 000 отгоре, а освен това след 3 години Шкодата има шанс да и взема 40, а Волвото ще е максимум 50. Така, че
  • 52 123

    1 0 Отговор

    До коментар #50 от "Навуходоносор":

    Така, че класацията за мен е напълно вярна.
  • 53 Само Дачия

    1 0 Отговор
    ХХАХАХАХАХАХАХА немските варели пак супер зле
  • 54 Акорд 5 генерация

    0 0 Отговор
    Кви са тия фермани бе хора. Купувате си Хонда и се раждате.Тези от VAG си мислят че карат коли(нищо против)