Голяма част от хората, които си купуват нови автомобили не се замислят за евентуалната им препродажба след няколко години. А статистиката показва, че различните автомобили се обезценяват различно след определен срок на използване.
Проучване на Avtostar показва, че има автомобили, които след третата си година почти не губят от първоначалната си цена. Изследването е разделено на три сегмента - градски коли, леки автомобили и кросоувъри.
В него са включени 27 автомобилни марки, 181 модела и 700 модификации. След прецизна обработка на данните се оказва, че най-ликвидният нов автомобил след тригодишна употреба е Skoda Superb (71.8%).
При градските автомобили най-малко се обезценява румънската Dacia Sandero (79.39%), а при кросоувърите с най-ниска обезценка е Honda CR-V (84.1%), която показва и най-добър резултат общо.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 TERVEL BITCOIN BILLIONER
Коментиран от #3
11:01 19.02.2019
2 Дачия Фен
11:01 19.02.2019
3 Марто
До коментар #1 от "TERVEL BITCOIN BILLIONER":
Honda ли наричаш трошка бе. Това може да не са най-красивите, нито най-бързите, нито най-комфортните, но са най-здравите коли. А сега като се махнат от Англия заради Брекзит и се върнат в Япония, заради новата договорка между ЕС и Япония и колите им ще станат още по-здрави. Така че е нормално да се обезценяват най-малко от всичкиКоментиран от #4, #13
11:07 19.02.2019
4 TERVEL BITCOIN BILLIONER
До коментар #3 от "Марто":
Хубавото на Honda е че ако я блъснеш няма да е голяма трагедия направо я изхвърляш и си взимаш новаКоментиран от #36
11:11 19.02.2019
5 www
11:18 19.02.2019
6 гост
11:18 19.02.2019
7 така е
Коментиран от #32
11:21 19.02.2019
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Сеирджия
Коментиран от #31
11:32 19.02.2019
10 гост
До коментар #8 от "И трите са големи боклуци":
Най-добрата кола е френска и е на 6г. Това е формулата за най-високо качество, най-съвременни технологии и най-адекватна цена. Немските коруби са добри, но са много скъпи за притежание и сервиз, така също цените са им двойни, а не предлагат двойно по-добър комфорт, двойно по-добри характеристики или др. Само цената им е двойна спрямо останалите.Коментиран от #42
11:33 19.02.2019
11 бмв
Коментиран от #14, #27
11:35 19.02.2019
12 гост
До коментар #8 от "И трите са големи боклуци":
в статията се говори за проценти, не за цифри. Ама чукча писател, не читател.11:38 19.02.2019
13 Рено Каптур
До коментар #3 от "Марто":
Аз не мога да разбера хонда за марка ли я зачитат още?12:24 19.02.2019
14 Plameni
До коментар #11 от "бмв":
Нека да съм будала !Дайте ми Mercedes S клас 2009 г. за 10 000 лв.Коментиран от #20, #37
12:36 19.02.2019
15 ЛУД
12:58 19.02.2019
16 Бай Благой
13:07 19.02.2019
17 mf2
Кефят се на немските си курници, които тате им е купил, а после нямат пари за ремонтите :-)))))
14:08 19.02.2019
18 123
Та всичките подобни след 3-тата година са около 40 хил. и на Супърба е най-ниска обезценката. Не е за подценяване и факта, че обслужването на Шкода е много по-ниско от това на аналозите. Смяна на масла, течности и 3-4 филтъра - 500-600 лева, а за Мерцедеса няма да е по-малко от 2-3 хил. лева.
Коментиран от #33
15:41 19.02.2019
19 Здравомислещ
15:54 19.02.2019
20 James
До коментар #14 от "Plameni":
Точно S-класата S500L фейслифта с масичките, мултимедийната система и вентилацията на всички седалки не е струвала 150к, а около 250. Затова и цените започват от 22-24к.Коментиран от #21
15:58 19.02.2019
21 Plameni
До коментар #20 от "James":
Не ми обяснявай на мен, а на оня бмв17:29 19.02.2019
22 Фен на БМВ
Коментиран от #34
18:57 19.02.2019
23 токо
20:17 19.02.2019
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Бат Благо Жизъса
20:46 19.02.2019
26 Яблани и груши
20:47 19.02.2019
27 асддса
До коментар #11 от "бмв":
Я ми на мери 10 годишен мерцедес за 10 000 че аз не мога ?20:53 19.02.2019
28 хондаджия
21:10 19.02.2019
29 БГ.мания
21:23 19.02.2019
30 Зайко Байко многознайко
21:25 19.02.2019
31 Gost 666
До коментар #9 от "Сеирджия":
Само дето се пише скрап , а скраб е вид океански рак...и не еФтини,а евтини се пише...21:52 19.02.2019
32 някой
До коментар #7 от "така е":
CRV то си е 30 000 евро.Ако на това му викаш най евтино сигурно Ролс Ройс караш.21:56 19.02.2019
33 Цар Навуходоносор
До коментар #18 от "123":
Супърб е D сегмент A6, E, 5, Артеон са от E сегмент. Шкода нямат автомобил в Е сегмент и като цяло, повечето марки, поне в Европа, не предлагат своите автомобили от Е сегмент (визирам Хонда, Тойота, Хюндай, Нисан). В D сегмент, преки concurenti са Пасат, Инсигния, Мазда 6,Талисман,508,C5, C klasse, 3er, A4, Exeo, Avensis, Accord, Jag XE, Mondeo, Malibu, Giulia/159, вече споменатия Супърб. В С сегмент, наричан още "голф класът", са другите Астра, Октавия, Мазда 3 и тем подобните. Мисълта ми е, че да се сравнява Супърб и неговата поддръжка с коли от от скъпото немско трио в Е сегмент е крайно нередно.Коментиран от #46, #48
22:09 19.02.2019
34 hmhmhm
До коментар #22 от "Фен на БМВ":
Айде у лево с твоя мерцедес карах стар мерцедес и му изпадна пружината я у лево. То се утрепаха от ръжда пък ти ги фалиш22:40 19.02.2019
35 Plovdiv
22:55 19.02.2019
36 Притежател на Хонда
До коментар #4 от "TERVEL BITCOIN BILLIONER":
Явно не си карал японски коли23:27 19.02.2019
37 Пича
До коментар #14 от "Plameni":
Даже си и голям будала явно и Мерцедес не си карал само мечтаеш.23:34 19.02.2019
38 Рейсьр
23:56 19.02.2019
39 гощо
08:00 20.02.2019
40 Жоро
Коментиран от #45
08:07 20.02.2019
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Реалист
10:22 20.02.2019
44 Petko
10:46 20.02.2019
45 Plameni
До коментар #40 от "Жоро":
Жоро ,защо не пробва в САЩ да си купиш Форд за 30 хил. долара и след 3 год .да го продадеш за 35 хил. долара. В България можеш да си купиш Мерцедес за 3000 лв.и след 3 години да го продадеш пак за 3000 лв.11:37 20.02.2019
46 Да да
До коментар #33 от "Цар Навуходоносор":
Нещо бъркаш нещата! Къде прати Октавия при Астра и Мазда 3? Това да не е Рапид? Не знам в кой сегмет е Супърб, но със сигурност е по-широка вътре от А8.Коментиран от #47
11:45 20.02.2019
47 Цар Навуходоносор
До коментар #46 от "Да да":
Поинтересувай се, че се излагаш иначе, Skoda нямат автомобил в E сегмент и нека не сравняваме кола с дължина 4860 ММ със сегмента на Audi A8 , тъй като са несравними. Superb си е в D и в D ще си остане, малките производители не могат да се бутат в Е сегмент, има опити например като Alfa 166, 167, Peougeot 607, Citroen C6, Opel Omega, но нещата не стават така. Да си жив и здрав, поинтересувай се повече от пазарната структура на марките.Коментиран от #49
11:56 20.02.2019
48 123
До коментар #33 от "Цар Навуходоносор":
Е, айде това със сегментите да не го гледаме, а? Там всеки си слага където иска. Супърба от първото поколение е пораснал мноого и все в същия сегмент си стои. Много отдавна Октавията е в сегмента с по-малките колички, които цитираш. Като искаш да си обективен - вземи размерите на моделите, за които съм писал и сравни. После пак ще си говорим. А за най-важния габарит при този тип лимузини - мястото на краката за стоящите отзад искам да ти кажа, че се съмнявам дори S класата да може да се сравнява със Супърба. А поддръжката е почти навсякъде една и съща - маслата са еднакви, филтрите са еднакви, спирачната течност и АДблуто е еднакво. Само егото на някой хора е различно - друго е да платиш за същата услуга тройно, защото караш някой от голямата тройка.14:57 20.02.2019
49 123
До коментар #47 от "Цар Навуходоносор":
Абе пич, няма регламент за сегментите - по дължина ли, по база ли, по междуосие ли. Ако някъде има нещо официално - дай линк. Затова всеки производител сам си слага моделите където му е най-изгодно. Супърба е 4861, а Артеона е 4862, А6 е 4939, S80 е 4854, Е класа - 4923. Действително A8 и S класата са с 30-40 см по-дълги, ама това се дължи на огромните двигатели, които им слагат. За пример класата е с багажник 500 литра - по-малко от Октавия...Коментиран от #50
15:26 20.02.2019
50 Навуходоносор
До коментар #49 от "123":
Радвам се, че стана дискусия, в никакъв случай не те хейтя, готин си, бъди жив и здрав.Относно автомобилите, за мен учудването дойде, когато се качих в C7 3.0Tdi Bi, и беше тясничко в сравнение със семейния миниван на родителите ми. Дълго време ми отне докато разбера на какво се дължеше теснотията в купето и накрая разбрах - изолацията на купето. Когато шофьорът натискаше клаксона, в купето не се чуваше нищо, само по реакциите му разбирах, че натиска.
Какво искам да кажа, различните сегменти освен с габарит се отличават и с екстри. Например седалките на пълноразмерните лимузини са доста по-дебели от тези на Супърб, или пък който и да е друг представител на D сегмент,което пък пряко влияе на пространството отзад.
Не можеш да слагаш колите, в койти сегмент ти дойде, всеки се характеризира с определени особености и никой не смее да излезе осезаемо от рамката, защото ако даде повече а не може да повиши цената, за да се concurira, ще претърпи загуби.
За това и всичките производители предлагат почти едни и същи неща, с малки разлики в цените.
Ако сам се замислиш, ще видиш че по екстри и характеристики A8, S, 7er не се различават, различните модификации предлагат варианти с почти едни и същи коне и динамипни характеристики.
Има спекула за възможен картел при немското трио.
Супърб ползва платформата на Пасат, което отново свидетелства за сегмента и позиционирането в продуктовата гама.
Коментиран от #51, #52
21:52 20.02.2019
51 123
До коментар #50 от "Навуходоносор":
Аз също не споря само за спорта и приемам аргументи. Съгласен съм с теб, че има защо премиумите да на по-скъпи. Не съм мерил дебелината на седалки, но чехите имат удивителната способност от една и съща платформа да извадят много по-голямо вътрешно пространство и това не се дължи на некачествени материали, а на ергономия и много дизайн. Действително Субърб и Пасат ползват една и съща база, както и Октавията и Голф. Но Октавията изглежда огромна спрямо Голфчето. А на второто цената му е по-висока. Освен това скоро гледах едно вътре и ми се видя доста евтино и пластмасово спрямо Шкодата. Та в тази класация леките автомобили са всички освен градските - разбирай по-малките моделчета. И сред това многообразие е напълно възможно да Супърба да е с най-ниска обезценка, защото неговата начална цена - по една или друга причина е изключително добра, спрямо това което предлага като оборудване и комфорт. При най-големите скъпи лимузини обезценката е най-висока, затова са в дъното на класацията. Снобът, който е бил готов да даде 300 000 лева за не му пука, че след 3 години може да я продаде за 100 000, а при тази цена са малко купувачите готови да дадат дори и толкова, пък ако ще да е S класа. Ако се колебая между S80 и Супърб и първата, макар много да я харесвам струва над 100 000, ще предпочета втората при цена от 60 000. Не ми се струва рентабилно да дам над 40 000 отгоре, а освен това след 3 години Шкодата има шанс да и взема 40, а Волвото ще е максимум 50. Така, че12:50 21.02.2019
52 123
До коментар #50 от "Навуходоносор":
Така, че класацията за мен е напълно вярна.12:51 21.02.2019
53 Само Дачия
14:10 21.02.2019
54 Акорд 5 генерация
19:26 21.02.2019