Last news in Fakti

25 Февруари, 2019 19:54 16 792 103

Продава се последният произведен Saab

  • saab-
  • 9-5-
  • обява-
  • продажба

На шведския сайт Blocket се появи обява за продажбата на последния автомобил, произведен във фабриката на Saab в Тролхетан. Сребристият седан 9-5 с пробег 7 000 км струва 225 000 крони (€21 269).

Продавачът твърди, че автомобилът е сглобен по времето, когато компанията вече се управлява от синдик. Колата е наблъскана с всички възможни екстри от арсенала на Saab през 2011 г.

Оборудването включва предни, задни и странични паркинг сензори, безключов достъп и стартиране на двигателя, мултимедийна система с екрани за пътниците отзад, прожекционен дисплей, навигация, DVD-плейър, сензори за налягането в гумите, четиризонов климатик и ксенонови фарове.

Saab-ът е от върховата модификация 2.0 TTiD Aero. Битурбодизеловият двигател развива мощност от 190 к.с. и максимален въртящ момент 400 Нм, предаван към четирите колела.

Миналия декември италианската автокъща Zanetti Omero & C пусна за продажба Saab 9-3, за който също твърдеше, че последният произведен в Тролхетан автомобил. Черното комби бе с пробег 90 км и се предлагаше за €31 000.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Borislav Popov

    34 206 Отговор
    То ако ставаше нещо от тия таралясници - нямаше да фалират и да ги купят Китайците ! Същото е и с Волво.

    Коментиран от #4, #5, #12, #23, #61, #67, #79

  • 2 подозрителен

    93 53 Отговор
    Сега, който е запознат с ФАКТИТЕ ще знае, че това всъщност е ОПЕЛ!!!

    Коментиран от #16, #44, #100

  • 3 Random

    67 10 Отговор
    Ех тия хамери освен да съсипват друго не могат. Даевоо, Опел, Сааб и др.
  • 4 Някой си

    104 19 Отговор

    До коментар #1 от "Borislav Popov":

    Волво таралясник. Слушам и не вярвам на очите си..... Вярвай си

    Коментиран от #7, #10

  • 5 Димитър Димитров

    60 3 Отговор

    До коментар #1 от "Borislav Popov":

    Голям разбирач си

    Коментиран от #11

  • 6 Анти седераст

    42 6 Отговор
    Много добър автомобил. но не е за цървули и селяни. За тях има BMW.

    Коментиран от #52

  • 7 Borislav Popov

    13 65 Отговор

    До коментар #4 от "Някой си":

    Слушай , вярвай - твоя си работа. Добре че ги купиха китайците че им направиха поне външния вид приличен . Отговори ми на въпроса - щом бяха много хубави и читави - защо фалираха ?

    Коментиран от #15, #34, #81

  • 8 Анти седераст

    93 8 Отговор
    Ганьо купува това, което му каже Гочо от съседния вход, понеже той е напред с материала и кара немски кошник.

    Коментиран от #53

  • 9 Анти седераст

    145 16 Отговор
    Много добър автомобил, но не е за селяни и цървули. За тях има BMW.

    Коментиран от #14

  • 10 Borislav Popov

    21 57 Отговор

    До коментар #4 от "Някой си":

    Да ти кажа само че преди това Волво си бяха просто един Форд ! То и за това фалираха ! По качество - също като Форд !
  • 11 Borislav Popov

    28 33 Отговор

    До коментар #5 от "Димитър Димитров":

    А GM защо продаде СААБ ? СААБ и беше просто един Опел ! Много от елементите по таблото са директно от Опел !

    Коментиран от #48

  • 12 Ивайло

    75 11 Отговор

    До коментар #1 от "Borislav Popov":

    Колега явно никога не си карал нищо подобно на СААБ, няма смисъл да ти обяснявам

    Коментиран от #17, #18

  • 13 VWandMercedes

    110 3 Отговор
    Мъчно ми е за SAAB макар и да не съм притежавал.Колата беше различна и разпознаваема.
  • 14 Антон

    13 55 Отговор

    До коментар #9 от "Анти седераст":

    Само да отбележим че бмв имат от малка градска кола до престижна голяма лимузина, имат от малък градски сув до сврухлулсозен голям сув. Имат спортни модели икони, имат пълноценна градска ел.кола, правят мотоциклети особено HP4, притежават мини, а от няколко години и ролс ройс. Ако сааб имаха поне 1/100 от това може би щеше да си прав, а те ги няма вече, някаква жълта фирма ги купила......

    Коментиран от #32, #101

  • 15 Obey the Law

    41 4 Отговор

    До коментар #7 от "Borislav Popov":

    Информирай се поне, General Motors купиха Saab в началото на 90-те, и продаваха "ребаджнати" Опели и Шевролети и това ги фалира, същата съдба ги последва Pontiac, Saturn и Oldsmobile.

    Коментиран от #20, #22

  • 16 eдин

    34 5 Отговор

    До коментар #2 от "подозрителен":

    И какво от това? Пречи ли по някакъв начин това, че е Опел под маскировката?
    Audi и VW са абсолютно същите, Chrysler и Dodge също.
    Нищо ново под небето е това, което казахте.

    Коментиран от #39, #43

  • 17 Антон

    13 30 Отговор

    До коментар #12 от "Ивайло":

    Именно няма друга фирма да ти продава посредствен средностатистически автомобил с техника от опел, който да бъде презентиран като нещо толкова заслужаващо си. В един момент канарчетата свършват, а от там пътя до фалита е много кратък.
  • 18 Borislav Popov

    8 32 Отговор

    До коментар #12 от "Ивайло":

    Ами обясни ми тогава ! За мен СААБ на външен вид ми бяха много грозни и никога не бих си купи . Но явно не само аз мисля така след като фалираха. За сметка на това съм карал доста Опели. Сега китайците възобновяват СААБ / но в доста по приличен външен вид / и като за начало ще се продава само в Швеция и Китай !
  • 19 Манавски

    18 26 Отговор
    скоро и последната Алфа ще се продава

    Коментиран от #21, #35, #56, #68

  • 20 Borislav Popov

    7 29 Отговор

    До коментар #15 от "Obey the Law":

    Не разбрах коментара ти ? По принцип и аз това казвам , че СААБ си е само един Опел.

    Коментиран от #57

  • 21 Borislav Popov

    22 3 Отговор

    До коментар #19 от "Манавски":

    Италианците отдавна казаха че не продават Алфа Ромео ! Серджо Маркионе - Алфа Ромео - само през трупа ми !
  • 22 асддса

    35 1 Отговор

    До коментар #15 от "Obey the Law":

    Не, фалираха защото правиха твърде много скъпи промени от опела и цената и печалбата не бяха добри
  • 23 Геро

    50 3 Отговор

    До коментар #1 от "Borislav Popov":

    Типичен пример за чешаещ си езика човек, дето няма грам опит със Сааб.

    Коментиран от #24

  • 24 Borislav Popov

    12 38 Отговор

    До коментар #23 от "Геро":

    А ти като имаш опит със СААБ - дай мнение ? А карал ли си и Опел - че да направиш сравнение по между им ? Сравни го с Опел Инсигния и кажи кой по ти харесва ???? На мене лично тоя котурник СААБ - изобщо не ми харесва на външен вид . То по принцип шведите са си малко извратени - ама все пак !!!

    Коментиран от #45

  • 25 Ники

    79 5 Отговор
    Мой приятел работеше в шоурума на СААБ. Бяха му дали да кара и рекламира СААБ 9-3 АЕРО , 340 коня, 4х4. Правеше БМВта да изглеждат смешни, а возията и стабилността му бяха безупречни. Жалко за тази марка.

    Коментиран от #26, #31

  • 26 Borislav Popov

    12 16 Отговор

    До коментар #25 от "Ники":

    Обикновено когато си купуваш автомобил /независимо нов или втора употреба / държиш ли да ти харесва външно ? Имаш ли някакви претенции към дизайна или само кола - като кола? Щото иначе техниката е от Опел Омега 5.7 V8 (310 Hp) !!! Возията на Омегата също е много добра .

    Коментиран от #27, #49

  • 27 Ники

    30 3 Отговор

    До коментар #26 от "Borislav Popov":

    В интерес на истината ми харесваше и визията му и интериора. Говорим преди 10ина години. Имаше много як спойлер и сивия цвят много му ходеше. Специално този модел хващаше окото. Има хубава спортна линия.

    Коментиран от #33

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Сааб

    22 4 Отговор
    Добрият Сааб е с 16 литров осмак и се продава под търговското име Scania 164.
  • 30 Русуфил

    4 17 Отговор

    До коментар #28 от "Troll from trollhättan":

    Ми карай си го ве. Кво мрънкаш?
  • 31 Антон

    8 29 Отговор

    До коментар #25 от "Ники":

    Нои бмв-та е правил смешни, 2.0 дизел ли? Сравняваш топ модела на сааб с масовите бмв-та. Дай да го сравним с ем3 или ем4 или който е аналига на този сааб. Тц тц

    Коментиран от #40

  • 32 Разбирач

    45 9 Отговор

    До коментар #14 от "Антон":

    Ами шведите първо са летели сас самолети Сааб Грипен и са карали Скания.Немчугата са карали мотопеди а шведа е внедрил турбо комресорра.Но малко трява да почетеш,преди да се излагаш,но явно си тъп галош и не ти се съдя

    Коментиран от #36, #41, #46

  • 33 Borislav Popov

    10 26 Отговор

    До коментар #27 от "Ники":

    Това за спортната линя за СААБ ли се отнася ? Линията каква беше - две черни линии през покрива и капака ? Майко мила - СААБ и спорт !!!! То го мъчиха за премиум автомобил / ама явно никой не го искаше / - ама че и спортен ...??!!!!
  • 34 Димитър Арабаджиев

    38 5 Отговор

    До коментар #7 от "Borislav Popov":

    Карам Сааб 9-5 2.3 турбо. 1998г. Няма такава здрава кола. Удобна и пъргава. Карайте си TSI двигателите с пластмасови фарове и калници. Държа да отбележа, че съм минал през Мерцедес 124 и Е класа. Lexus ls400, Ford Winstar ( двигател v6 3.8 на мустанг)
    И нищо не може да ме накара да си сменя Сааб 9-5 1988г. А този Сааб който го вземе може да е сигурен, че няма нищо общо с Опел. Дори и платформата е различна. Те за това и Опел ги зарязаха, а Сааб правят Скания и Грипен.

    Коментиран от #38, #64, #65

  • 35 Стоян

    15 2 Отговор

    До коментар #19 от "Манавски":

    Те затова купиха отбор в Ф1 защото ще фалират а!!! В момента Фиат е изключително стабилен финансово а и виж последните модели на марките им.
  • 36 Borislav Popov

    8 3 Отговор

    До коментар #32 от "Разбирач":

    Идеята за използване на свръхпълненето за увеличаване на мощността и подобряване на икономичността съществува от създаването на двигателя. За тази цел Готлиб Даймлер и Рудолф Дизел са изучавали ефекта от сгъстяване на въздуха още през 1885 и респективно 1896 година!!!!!!!...........Концепцията за сгъстяване на въздуха, посредством използване на част от енергията на отработените газове е развита и записана (патентована) от швейцарския инженер Алфред Бюхли през 1905г. Той успява да постигне 40% увеличение на мощността при неизменни размери на двигателя, което довежда до официалното представяне на турбокомпресорите в автомобилната индустрия...........................
  • 37 Borislav Popov

    6 19 Отговор

    До коментар #28 от "Troll from trollhättan":

    Ако е жена -ще е егати грозотията !! Мерси - нема нужда !!!
  • 38 Borislav Popov

    4 30 Отговор

    До коментар #34 от "Димитър Арабаджиев":

    Ами карай си таратайката от 1988 година тогава ! Прави ли и рожден ден като навърши 30 лазарника ? Още малко и ще е готова за ретроавтомобил !
  • 39 подозрителен

    27 3 Отговор

    До коментар #16 от "eдин":

    Тъгувам по марката СААБ и по екзотиката, която лъхаше от нея. Не съм искал да поставям под съмнение професионализма на инженерите и на двете марки, съжалявам ако съм прозвучал обидно. Автомобила е прекрасен и по него биха извръщали очи, особено след като няма да има други такива...
  • 40 Ники

    32 1 Отговор

    До коментар #31 от "Антон":

    Ами 340 коня , от където и да го погледнеш са си 340 коня и с това 4х4. Съгласен съм ,че една М3-ка е 420 коня, но пък за сметка на това СААБ е 3 пъти по евтин и купето е по-леко от на М3. По-мощно е от БМВ 335 например. А говорим за БМВ все пак. Определено заслужава овации този СААБ.

    Коментиран от #42

  • 41 Антон

    5 27 Отговор

    До коментар #32 от "Разбирач":

    Е какво като са летели със самолети....... къде са сааб сега, къде е немското автомобилостроено. Хаха жалка шведска история , пък ти ме наричай както искаш. Показва единствено ниското ти ниво. Правили някога грозни и посредствени коли и клиентелата ги НАКАЗА! Да ти кажа те и ролс ройс правят самолетни двигатели, атомни реактори, двг за морски съдове, супер прецизна апарутира за ядрената енергетика и т.н. ама това какво общо има с колите им. Ама понеже освен с един фалит и спиране на производството, няма с какво друго да се похвалите и започвате да говорите за скания, самолети и т.н. И между другото пазарния дял на грипен е нищожен. Очевидно не им се отдава да шведите да правят бизнез.

    Коментиран от #89

  • 42 Антон

    6 16 Отговор

    До коментар #40 от "Ники":

    Стана ми интересно и отворих гугъла. Едиснтвено ми изкарва 9-3 aero v6 2.8 turbo 276 коня топ модела им, динамиката му не е нещо особено. И понеже намеси бмв, то топ модела им / все пак е коректно да сравняваме аналогични коли в случая топ моделите им/ по всички показатели е с по-добри цифри.
  • 43 един с Ауди

    4 11 Отговор

    До коментар #16 от "eдин":

    Публикувано във факти.бг: Audi и VW са абсолютно същите.... Ти сериозно ли го мислиш това? И така погледнато " глупавия" западняк си купува Ауди което реално е VW и плаща 2 пъти повече ? А да се изходиш по въпроса за Сеат и Шкода, и те ли са като Ауди или VW???
  • 44 789

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "подозрителен":

    GMC
  • 45 Foff

    16 1 Отговор

    До коментар #24 от "Borislav Popov":

    Брат'чед, ти принцО на София ли беше, та някой да го вълнува какво ти харесва и какво не?!?!?
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 лъв

    11 5 Отговор

    До коментар #11 от "Borislav Popov":

    А знаеш ли кой купи опел? - ПЕЖО За да им оправят фацата и ламарините да не ръждясват!!!!
  • 49 бай хой

    2 4 Отговор

    До коментар #26 от "Borislav Popov":

    много е убава омегата ама гори 30 бевзинче
  • 50 ЗаминавАт си легендите

    4 1 Отговор
    И Mitsubishi си замина!Френски измамници го купиха и правят завод в Китай
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Сааб

    18 1 Отговор

    До коментар #6 от "Анти седераст":

    Аз съм се метнал на Сааб, и ми е супер. Докато има части ще си го разтривам.

    Коментиран от #60

  • 53 Бачо Киро

    14 3 Отговор

    До коментар #8 от "Анти седераст":

    Това българите сме си Ганьовци! Масово се карат 20+ годишни немски "премиум" таралясници и а кажи нещо против дойчовското автомобилостроене - КРАЙ... Като кажеш на някой, че този или онзи модел НОВ автомобил струва 13-15-20 хил. и се почва "ама ти за тия пари ще си вземеш С-класа на 10 години"?! Значи да не си купя нов френски или френско-румънски автомобил, щото видиш ли мога да карам 10+ годишен мерджан на 200+ хил. км.?! Да не говорим, че мерджо гори повече и е по-скъп откъм поддръжка. На гол тумбак чифте пищови. Парите им не стигат да си купят и румънчето, ама видиш ли немец ще караме, пък била тя и прабаба. Пък после защо ни е стар автопарка. Не сме толкова бедни, за да не можем да караме (по-)нови коли, някои модели са с по 4-5 хил. първоначална и по 150-200 лв. на месец лизинг. Ганьо дава повече за лизинг на яФона на щерка си или като вноски по кредита за 10-15 год. си немска лимузина.

    Коментиран от #59

  • 54 Търговец

    14 1 Отговор
    Аз си имам два и съм много доволен от марката
  • 55 Да бъде смърт

    20 0 Отговор
    1986 г. Saab 9000 Turbo поставя 2 световни и 21 международни рекорда в Алабама. 100 000 км изминати със средна скорост 213 км/ч

    Коментиран от #62, #63

  • 56 КУРТИ

    3 8 Отговор

    До коментар #19 от "Манавски":

    и то това АЛФА какво е -НА мен ми звучи като фафла и се троши лесно като фафла

    Коментиран от #58

  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Антон

    10 1 Отговор

    До коментар #53 от "Бачо Киро":

    Е за това съм напълно съгласен с тебе. Само да допълня че С класата на 10 год ако е на реални 200 хил.км трябва да викаш ура, защото буквално си ударил кьоравото
  • 60 Антон

    4 0 Отговор

    До коментар #52 от "Сааб":

    Карай си го със здраве и незаварийно!
  • 61 Бай Благой

    18 2 Отговор

    До коментар #1 от "Borislav Popov":

    Пич карай си волкс-вагината и не гледай при истинските коли.
    Не са за тебе!
    Специално този СААБ е страхотен на визия. Качвал съм с в такъв и трябва да ви кажа че е много много комфортен.
    Карам Волво в моемнта и с удоволствие бих се метнал на такъв един СААБ....ако имаше части за него.
    За съжаление евреите от GM успяха да затрият една страхотна марка.

    Коментиран от #66

  • 62 Алфа Ромео

    2 2 Отговор

    До коментар #55 от "Да бъде смърт":

    А максималната скорост колко е била 426 км/ч ли....
  • 63 Алфа Ромео

    2 1 Отговор

    До коментар #55 от "Да бъде смърт":

    Или 330 км/ч по-скоро, моя грешка...
  • 64 хаха

    2 4 Отговор

    До коментар #34 от "Димитър Арабаджиев":

    точно този Сааб е на платформа GM2900, което си е идентично отвсякъде със Вектра Б. Няма модели от 1990 до 2010 да нямат общо с Опел като платформи и технологии, което е логично, тъй като и двете бяха подразделения на GM, с повечето платформи разработени от Опел

    Коментиран от #69

  • 65 insignia

    2 3 Отговор

    До коментар #34 от "Димитър Арабаджиев":

    А този от статията си е на базата на Опел Инсигния, която си изглежда доста по-добре. Платформата е GM Epsilon II 🙂
  • 66 Саабаджия

    14 2 Отговор

    До коментар #61 от "Бай Благой":

    Скачай смело! ;)
    За радост или не, този Сааб 9-5 е на платформата на Insignia и части за него има! А в същото време скачаш вътре и гледаш табло от самолет, а не тоя измисления на хлОпел... Ламарините също са адски корави и нямат общо с Опелската гнусотия, която до ден днешен си ръждясва с неуморни темпове. Аз в момента съм със Сааб 9-3 2007г с Фиатския двигател 1.9TiD 150кс и съм зверски доволен! Вътре е супер комфортно, широко, на пътя се държи смазващо добре, в завой е адски стабилна и общо взето така зацепва като ѝ нашиеш педала до долу, че все едно са ти шибнали един хубав диф отзад да държи колицата стабимно на пътя, а не са! :)
    За зелената светлина вътре с белите стрелки по таблото и Night Panel бутона - няма равно! :)
  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 petar

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Манавски":

    пепел ти на устата
  • 69 Ицо

    10 0 Отговор

    До коментар #64 от "хаха":

    Отново супер разбирач. Точно този 9-5 е на платформа Епсилон II, на база Кадилак ГТЦ. След Кадиклака вземат платформата за Инсигния. Прочетете. Осведомете се. Дори списанието Господ-Бог за Фолксваген, Авто Билд казва, че в Сааб 9-5 има повече място от в С-класа. Погледнете стоповете с ЛЕД на Сааба, още 2010 са серийни. Порше миналара гидина се сетиха, да им имитират формата...Неграмотник е тизи, който величае Ауди и БМВ. Системата е ясна. Несмките списания винаги в тестовете немски коли на първо място изкарват. Но това се прави с умисъл и стеатегия. И с много пари. А за поназнайващия нашенец е чист закон тази манипулация. Лапни шаран. Приятели имам в АутоМоторШпорт в Германия и те казват как се манипулират тестовете им...

    Коментиран от #70, #71, #72

  • 70 Антон

    4 1 Отговор

    До коментар #69 от "Ицо":

    Тестовете в списанията са за глупаците и хората които нямат собствено мнение, демек стадото. Някой казал това е добро или лошо и веднага трябва да сме съгласни. Отиваш, гледаш колата ако вече си си харесал модела, качваш се вътре, допаднели ти, почувстваш ли я че твойта кола какво те вълнува че в някакво списание някой казал че тази е по-добра щото багажника бил с 10литра по-голям или резервоара е 70 литра а не 75. Тези тестове са жалка картинка.
  • 71 хаха

    0 1 Отговор

    До коментар #69 от "Ицо":

    написъл съм, че е на платформа Епсилон II още в следващия ми коментар 65.. няма нужда да ме повтаряш 😉... дали е кадилак, опел, сааб или шевролет, все тая, всичко е ГМ... идеята на поста е, че не е по различно от опел като плаформа. доста съм чел дори... а дори кадилак да е първия автомобил на тази хлатформа, това не променя факта, че в разработката на самата платформа, най-голямо участие има Опел. просто политика на ГМ. А между другото първия автомабил на тази платформа е Инсигния А от 2008...
  • 72 xaxa

    1 0 Отговор

    До коментар #69 от "Ицо":

    кадилак ГТЦ? ако говориш за CTS, той е на GM Sigma II, на GM Epsillon II e Cadillac XTS от 2012 насам. уточни за кой модел говориш точно.

    Коментиран от #75

  • 73 Ицо

    12 0 Отговор
    Извинете ме за правописните грешки. Аз карам от близо три години 9-3 1,8 t 150 к.с.. Досега съм навъртял повече от 100 000 км и ремонтите са били минимални. Моторът е направо звяр. на светофара отлепя като светкавица. Имам колега с Ауди, същата година на производство. Като го чуя да ми казва колко масло долива на 1000 км и ме убеждава, че било нормално за 2.0 л турбо за всички Ауди и останалите във VAG. Аз като му кажа, че нищо не доливам той хич не ми вярва. Когато сменях маслото последния път умишлено го взех с мен. Показах му цвета на старото. Беше много светло и тогава той ми повярва. А за разхода на гориво има да мечтае един TFSI или БМВ двигател. Така че мога да им кажа на всичките защитници на Аудита да си гледат работата и да си карат таралясниците. Може би имам късмет, че съм купил колата с шведски двигател, а не с Опелския или Алфа Ромео-мотор. Има доста функции и екстри, за които останалите не са се сетили, защото са взаимствани от самолетостроенето. Night Panel e просто невероятна функция. Прави карането нощем мечта. СИМ карта в колата е другото, което е много добро. Като цяло Американците загробиха добрата марка с частите си боклуци. Но въпреки това шведите се опъват да използват всички техни части. Примера с ВОЛВО е много добър. Откакто не са във Форд летят стремглаво нагоре. Няма кой да им налага да изполват Фокус за база за Волво. Другия пример е Ягуар. Без Форд са много по-добре. Жалкото е, че при кризата с GM едно от условията, да получат

    Коментиран от #77, #93

  • 74 Ицо

    8 0 Отговор
    да получат пари от амариканските власти беше да затворят Опел, Сааб и Деу. Опелите не можаха веднага. Трябваха им няколко години да отделят марката Опел от патентите. Сега я продадоха на Пежо без патентите. На Сааб патентите са собственост на Сааб Аероспейс и единственият изход за автомобилната марка беше да я загробят.
  • 75 Ицо

    4 0 Отговор

    До коментар #72 от "xaxa":

    Исках да кажа Буик Регал, но се отплеснах. Ето ти ги всичките на тази база:
    Epsilon II: Opel Insignia A, Saab 9-5 Gen.II, Buick LaCrosse (2009), Buick Regal, Chevrolet Malibu Gen.VIII, Chevrolet Impala Gen.X, Cadillac XTS

    и то по неволя е тази платформа, защото GM са платили разработката на платформа от ФИАТ, тази на Алфа 159, но накрая не я внедряват....плана за нов 9-5 е бил за 2007...общо взето, до което се докоснат хамериканците, на него му виждат сметката...

    Коментиран от #92

  • 76 Ицо

    1 0 Отговор
    моята е еднаква с Cadillac BLS, който е произвеждан в същия завод.
  • 77 Антон

    0 4 Отговор

    До коментар #73 от "Ицо":

    А усещаш ли се че все с бмв и ауди се сравнявате, докато обратния вариант липсва. Имаш ли отговор защо, някъде в себе си знсеш че са просто по-добри

    Коментиран от #78

  • 78 Ицо

    6 0 Отговор

    До коментар #77 от "Антон":

    Ами с кое да се сравнява, айде давай и ще сравним. нещо от същия клас. Давай да срваним моята. YS3F 9-3 1,8t 110 kw, класа е като на Ауди А4, ти прецени с какво да сравняваш. Има доста материали, как GM задължават шведите да им използват чарковете. За щастие при мех за само 30%. То затова след като разпарчетосват компанията амариканците нямат права върху модела.
  • 79 Оня без коня

    12 0 Отговор

    До коментар #1 от "Borislav Popov":

    Ако ставаше нещо от теб, нямаше да даваш мнение за нещо от което хал хабер си нямаш.Карам сааб, да напарфюмиран опел е, и е в пъти по здрав, ръжда няма, пали без проблем при -20, части знам от къде да си намирам. Лесен за подържане автомобил. А ти надали някога ще имаш удоволствието да се качиш на такава кола за по-дълъг период от време и да се убедиш колко удобни са, не само за градски автомобил, но и за дълъг път :) И вземи се замисли от какво печелят производителите на втомобили... от ЧАСТИ, а сааба не се разваля.Печалбата от продаден автомобил не е толкова голяма, колкото повечето си мислите, Инженерите наблягат определената част да издържа определен период от време. Това е една главните причини да няма сааб, просто са ЗДРАВИ. Мога и по-подробно ЕСЕ да ти напиша за издържливостa, надежността и здравината на тези автомобили, но няма смисъл да навлизам в такива подробности за човек, който критикува нещо което не е притежавал. Лека вечер :)

    Коментиран от #84

  • 80 Пффф

    4 0 Отговор
    Уби го ! 🤣
  • 81 Някой си

    12 0 Отговор

    До коментар #7 от "Borislav Popov":

    Ако се разровите малко в историята на СААБ ще видите че ,,Фалират,, за 3-ти или 4-ти път, поради простата причина че правят производство и залагат на качество и здравина.... И до ден днешен не е спирало производството на резервни части за СААБ.... Много експерти са признали че шведската стомана за сега няма равна, и че частите са едни от най-здравите 😉

    Коментиран от #82

  • 82 Ицо

    4 0 Отговор

    До коментар #81 от "Някой си":

    За стоманата да, но насила са натикали в колите чаркове на GM. Основно те сдават багажа. Сред най-зле са Valeo боклуците, по стара френска традиция...
  • 83 Ицо

    8 0 Отговор
    9-3 хич не го жаля, когато бързам за работа достя я натискам по магистралата, на някои участъци съм с над 180 км/ч. Дано все така да е надежден.

    Коментиран от #91

  • 84 Антон

    2 4 Отговор

    До коментар #79 от "Оня без коня":

    Хайде стига с глупостите. Отваряте е един форум на сааб и четете. Най-различни проблеми и дефекти като при всички останали производители. Отивайте и четете. Ето малко линкове според чичко гигъл: https://www.google.com/amp/s/repairpal.com/problems/saab/9-3.amp. , https://www.eeuroparts.com/blog/7053/10-saab-9-3-common-problems/, https://www.breakerlink.com/blog/cars/saab-9-3-common-problems/ . И още много много. Не се разваляли. Еми не се рязвалят, те ги няма вече, фалираха з

    Коментиран от #85, #86

  • 85 Ицо

    7 0 Отговор

    До коментар #84 от "Антон":

    Добре ти какъв опит със Сааб имаш, ще философстваш толкова? На чичко гугъл няма представителна статистика за която и да е било марка. Има мнения за отделни случаи.

    първия ти линк не се отваря. другите описват възможните проблеми, не е задължително да се троши всико в колата, описано от тях. Мога да ти кажа, че страницата е булшит, защото казва, че 2,0 л двигател е екотек....глупост. 1,8t, 2.0t и 2.0T са сто процентови мотори на Сааб, разработени от VM Motori. Провери мотор B207E...1,8i е бил GM.

    Но приятно каране на Гоуфо, не се занимавай с истински коли. Впрочем дали се знае, че два пъти Volkswagen са крали протоипи на Вартбург и Трабант...?

    Коментиран от #87

  • 86 Ицо

    7 0 Отговор

    До коментар #84 от "Антон":

    Фалираха ги зорлем, прочети по-горе. Но и БМВ сториха същото с Роувър, с Ленд Роувър и прочие. Става въпрос: вземат се патентите, другото се съсипва. Така няма никакви разходи за разработки, които са измерими в милиарди. Една случайност : кога се появи първата Х-серия, малко след като купиха Ровър...Запазиха си само Минито, а то не е нищо друго освен една Тойота Ярис, но за повече пари...

    Коментиран от #88

  • 87 Антон

    0 6 Отговор

    До коментар #85 от "Ицо":

    Нямам интерес към фирми които са фалирали, а преди това са имали 1-2 модела!
  • 88 Антон

    0 8 Отговор

    До коментар #86 от "Ицо":

    А защо са ги фалирали зорлем? Защото някой ги е притежавал! А защо някой ги е притежавал? Защото фирмата не е имала кинти и финансова независимост! А защо на сааб не са им стигали паричките? Защото не е имало достатъчно продажби! А защо няма достатъчно продажби! Защото шаренчеъа които кълват на уникални коли в един момент свършват! А защо свършват шаранчета? Защото като няма кинти, няма нови модели, няма иновации, няма ектри. Еми не става така. Пазара е най-показател за една стока дали е успешна или провал. В този случай се оказва тотален провал! Що некой не фалира бмв, ваг или даймлер. Отиди в некой форум на сааб и чети за проблеми, като гугъла не ти е надеждна извадка. Явно и шофьорите на сааб са същите дървета като колите им.

    Коментиран от #90

  • 89 Ицо

    2 0 Отговор

    До коментар #41 от "Антон":

    Няма значение пазарният дял. Ти сигурно си фен на натиканите ни в носа кошници от 35 години фЪ-16. Факт е, че по вузможности само МИГ и СУ са пред тях. Но май и ти си от сорта на управляващия в момента. И турския поток ще ни спрат...

    Факт е обаче да се отбележи, че най-първият Сааб е с техника на ДКВ след втората световна. Но дотам с тогавашното Ауди.
  • 90 Ицо

    4 0 Отговор

    До коментар #88 от "Антон":

    Знаменитият VAG e фалирал цели два пъти, добре че са били кражбите на протоипите на Вартбург 355, т.е. първият Пасат и Трабант 610, т.е. първият Голф, естествено минали през италианско дизайнерско перо. Да не говорим за трицилиндровия двигател на VAG, отново окраден от VAG. Въобще Господин Порше е бил голям майстор в краденето. Представил Татра V 570 за прочутия Фолксваген, няма що...
  • 91 dido

    1 0 Отговор

    До коментар #83 от "Ицо":

    Аз пък имам Астра Г 1.4 90... 2014 до 2015 за 1 година 100 000 служебно без никакви ядове. Сега карам Вектра Ц комби 1.9 150, чипосана на 270, но със стоковите дюзи и помпа, което е далеч под лимита за този двигател. Ца 2 години над 90 000, което 45-50 000 на година и абсолютно никакви праблеми освен консумативи. Много здраво окачване, 2006 година е, а отдолу е като нова. Така, че платформата си е много здрава. Плаформата е Epsilon от 2002 за Вектра и 2003 за СААБ 9-3, но при Вектра комби е още по-добре, че е удължена на 2.83 междуосие.
  • 92 d2d2

    0 0 Отговор

    До коментар #75 от "Ицо":

    Опел, всъщност е доста по-добре при ПСА отколкото при ГМ. Като развитие на марката, оригиналност и повече свобода на самия бранд.
  • 93 buick

    0 0 Отговор

    До коментар #73 от "Ицо":

    Buick Regal, си е Инсигния А от всякъде, не просто на същата база, а същия автомобил, който дори се прави и в германия.

    Коментиран от #94, #95

  • 94 Ицо

    0 0 Отговор

    До коментар #93 от "buick":

    прав си за Буик, но само в началото: "Die ersten Exemplare wurden bei Opel in Rüsselsheim gefertigt, wobei seit 2011 die Produktion im kanadischen Oshawa erfolgt."
  • 95 Ицо

    1 0 Отговор

    До коментар #93 от "buick":

    Не е много сигурно къде са по-добре. Разрешението им да разработват се е изпарило вече. Пример: актуаллната Корса е Пежо 208. Затварят завода на Вартбург, отткъдето идва и сапунерката Адам.
  • 96 Драгомир

    7 0 Отговор
    Сааб беше дълги години еталон за най-здравата и надеждна кола в света, нямаше друг аналог, купуваха ги богатите хора, кола без компромиси. Волвото също беше елитна здрава кола, докато французите я развалиха, сега колата не е здрава и надеждна. Същото е с Нисан, беше страхотна здрава и надеждна, а след като французите се намесиха, започнаха оплаквания, тя вече не е японска кола.

    Коментиран от #97

  • 97 Ицо

    0 0 Отговор

    До коментар #96 от "Драгомир":

    Kои французи? По-скоро японците от Мицубиши, завода в Холандия след купуването на DAF и после Форд.
  • 98 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 99 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 100 Грипен

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "подозрителен":

    Братчет!карай си немския кенеф и не се изказвай неподготвен!
  • 101 Скания

    3 0 Отговор

    До коментар #14 от "Антон":

    Автобус или самолет БМВ да си виждал?
  • 102 VEKTOR 9-5

    2 0 Отговор
    100 000 км.смяна термостат1бр. масло и филтри на всеки 10 000.

    Коментиран от #103

  • 103 DIANA

    0 0 Отговор

    До коментар #102 от "VEKTOR 9-5":

    imam SAAB 9000 I SAAB 95 TOVA SA MNOGO ZDRAVI I MO6NI KOLI. KOLI ZA CENITELI .NE SA KATO BMW