Volkswagen повтори успеха си от 2009-а и отново спечели титлата "Международен двигател на годината". Победителят и резултатите от различните категории на престижния конкурс бяха обявени вчера на Engine Expo в Щутгарт след допитване до 65 авторитетни журналисти от 32 държави.
За "Международен двигател на 2010" бе определен 1.4-литровият TSi с двойно принудително пълнене и мощност 90, 118 или 125 кВт в зависимост от модификацията. Журито присъжда наградата заради неговата "изключителна еластичност, мощност и икономичност". В комбинация с автоматичната трансмисия DSG с двоен съединител вредните му емисии възлизат на едва 144 г въглероден двуокис, а средният разход на гориво на версията със 118 кВт не надхвърля 6.2 л/100 км, което накланя везните в полза на волфсбургския 1.4 TSi за втора поредна година.
Audi печели в категорията мотори с обем от 2.0 до 3.0 литра. Петцилиндровият 2.5-литров TFSi е впечатлил журито с внушителната си мощност, отзивчивост, икономичност и звук. 250-киловатовият петак харчи средно по 9.2 л/100 км и позволява на TT RS да лепи стотака за 4.6 секунди.
Наградата в категорията от 3.0 до 4.0 литра предвидимо отива за BMW. Благодарение на фантастичния си мотор М3 печели приза за 11-и пореден път, а през 2001-ва стана и "Международен двигател на годината".
Mecedes-Benz и AMG доминират в категорията "Най-добър спортен двигател". Техният 6.2-литров V8 не среща конкуренция за втора година поред.
Ето и всички призове по категории:
Най-добър нов двигател на годината:
FIAT 1.4 MultiAir Turbo
Екологичен двигател на годината:
Toyota 1.8 Hybrid
Най-добър спортен двигател:
Mercedes-Benz 6.2 AMG
Работен обем до 1.0 литър:
Toyota 1-liter 3-cylinder
Работен обем от 1.0 до 1.4 литра:
VW 1.4 TSI
Работен обем от 1.0 до 1.4 литра:
BMW-PSA 1.6 Turbo
Работен обем от 1.8 до 2.0 литра:
BMW 2.0 diesel
Работен обем от 2.0 до 2.5 литра:
Audi 2.5 turbo 5-cylinder
Работен обем от 2.5 до 3.0 литра:
BMW 3.0 Di Twin Turbo
Работен обем от 3.0 до 3.5 литра:
BMW 4.0 V8
Работен обем над 4.0 литра:
Mercedes-Benz 6.2L AMG
24 Юни, 2010 09:55 11 917 41
VW 1.4 TSi стана Двигател на 2010-а
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 2010
15:53 08.09.2011
2 Drift
15:53 08.09.2011
3 JTD
FIAT 1.4 MultiAir Turbo
Бравос, това е много приятна новина!!! Останалите награди не са изненада.
15:53 08.09.2011
4 pip
Липсват ми глупавите коментарчета на
комплексираните фенчета на италиянски боклуци :)!
P.S Браво на FIAT
15:53 08.09.2011
5 Ogi
15:53 08.09.2011
6 Е36
И УМНИЦИТЕ КАЗВАТ, ЧЕ МЕРЦЕДЕС ПРАВЕЛ НАЙ-ДОБРИЯ ДВИГАТЕЛ, АМА ФАКТИТЕ НЕ ГОВОРЯТ ТАКА, НАЛИ БЕ УМНИЦИ
15:53 08.09.2011
7 до Е36
15:53 08.09.2011
8 Kalin
15:53 08.09.2011
9 До: до Е36
15:53 08.09.2011
10 JTD
Не случайно тази класация е на категории. Просто всяка категория си изисква своето. Тва, че Мерц. са взели приза за 6.2 осмака по никакъв начин не означава, че В10 мотора на БМВ М5 (дето се развърта до майка си обороти) не е също мега произведение на техническото изкуство.
15:53 08.09.2011
11 AlFan
И ДВАТА СА ДОБРИ, не бих отказал да ги карам във най-мощните им версии :)))))
15:53 08.09.2011
12 BMW
15:53 08.09.2011
13 Boris Veselinov
15:53 08.09.2011
14 fan
15:53 08.09.2011
15 brabus
15:53 08.09.2011
16 BMW MANIQ
15:53 08.09.2011
17 AMG
15:53 08.09.2011
18 and
15:53 08.09.2011
19 mediator37
Все пак има и други типове двигатели, където най-известните производители са от САЩ- Катерпилар, Джон диър, Форд.
15:53 08.09.2011
20 mar29
Чест прави и на АУДИ-трудно се прави сполучлив 5 цилиндров двигател,а камо ли да вземе и въпросния приз.Това с 5 цилиндровите мотори май само АУДИ и ВОЛВО го могат през последните 15-20 години.
И не бъдете т.нар МАРКАДЖИИ-харесвайте сполучливите модели,а не сляпо да говорите за дадена марка.Нима МЕРЦЕДЕС,БМВ,АУДИ или която и да е марка нямат модели,които да са абсолютна излагация
15:53 08.09.2011
21 D4D
затова карайте Тойота :)
15:53 08.09.2011
22 БМВ
15:53 08.09.2011
23 Stoyan
Вижте тук - http://www.uniflexmotorsport.com/projects.html
1066кс
15:53 08.09.2011
24 Benz
15:53 08.09.2011
25 groso
15:53 08.09.2011
26 станислав
15:53 08.09.2011
27 ravn
15:53 08.09.2011
28 инженера
15:53 08.09.2011
29 dizela
15:53 08.09.2011
30 Огорого
А м/у другото АUDI 37г са имали 16 цилиндров мотор и колата е развивала 407км/ч.Пилот е бил Тацио Нуволари.В днешно време Бугати има 16 цилиндров мотор конструиран изцяло както и цялата кола от Фолксваген груп.Супер автомобилите БМВ немогат да се мерят с тъпите Аудита и Фолксвагени ахахахахааа
15:53 08.09.2011
31 Огорого
Ама какво да ти обяснявам ти си с диагноза БЕЕМВИСТ.
П.П.Едно чернo BMW може да бъде надбягано само от друго чернo BMW.
15:53 08.09.2011
32 Benz
15:53 08.09.2011
33 sa6ko rs
15:53 08.09.2011
34 sa6ko rs
15:53 08.09.2011
35 New
15:53 08.09.2011
36 Benz
15:53 08.09.2011
37 ruslan
15:53 08.09.2011
38 mar29
А на "ОГОРОГО" искам СПЕЦИАЛНО да кажа,когато пише коментар,първо да види статията и след написване на чернова ,да започва да публикува.
-ОГОРОГО-о-о-о,ами ти сам си противоречиш.Самичак казваш,че най-разпостранения клас е от 1400 до 2000 куб.см. Ами погледни кой печели наградата от 1800 до 2000 куб.см и тогава приказвай.Не е ли пак при БМВ?!
Хайде да не ти изброявам категориите-има си ги по-горе.
За сведение:карам Тойота Селика 2001г ,така че незнам как ме определихте като "Беемвист" както се написа.
15:53 08.09.2011
39 tse
15:53 08.09.2011
40 gogokop
15:53 08.09.2011
41 niko
15:53 08.09.2011