Last news in Fakti

9 Март, 2019 12:00 5 565 23

Автомобилът на старо: един култов японски роудстър

  • автомобилът на старо-
  • mazda-
  • mx-5
Автомобилът на старо: един култов японски роудстър - 1

Макар роудстърите да се смятат за непрактични по дефиниция, сега ще ви обърнем внимание на малката спортна Mazda, която спокойно може да се ползва като автомобил за всеки ден. За разлика от повечето съперници в този клас MX-5 не се нуждае и от прекалено скъпа поддръжка, а изчистеният дизайн се харесва на всички.

Автомобилът на старо: един култов японски роудстър
Mazda MX-5 (NA)

Колата се произвежда от 1989 година до ден-днешен, като за това време е преминала през четири поколения. През 1998-а японците пуснаха второ издание на модела, което трябваше да изглади и малкото недостатъци на първото поколение. MX-5 се раздели с прибиращите се фарове.

Автомобилът на старо: един култов японски роудстър
Mazda MX-5 (NB)

Днес запазените представители на втората генерация на MX-5 се смятат за една от най-изгодните инвестиции на вторичния пазар, защото все повече придобива статут на класика и в същото време се предлага на поносими цени. То е обозначено с индекс NB, започва да се произвежда през 1997-а, но се появява на пазара през 1998-а и се рекламира като 1999 моделна година.

Автомобилът на старо: един култов японски роудстър
Mazda MX-5 (NC)

Третата генерация се появява през 2005, а четвъртата - през 2014. През миналата година модела търпи рестайлинг, обозначен с индекс ND2. У нас предложенията съвсем не са много, а новите държат прекалено високи цени. Ако обаче следите редовно публикациите на обяви в mobile-то, то от време на време изпадат доста атрактивни предложения. Какви са те към момента, можете да видите ТУК.

Автомобилът на старо: един култов японски роудстър
Mazda MX-5 (ND)


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тупан

    9 44 Отговор
    WC... За хора под 160см.
  • 2 Иванчо l-ви

    7 34 Отговор
    Малолитражка с две врати ?!?
    Не Мерси.
  • 3 майстора

    8 17 Отговор
    Правил съм от тия nb ..стряскащо тясна кола ..вътре си като наказан ...иначе супер лесна за дрифт

    Коментиран от #9

  • 4 jap

    32 4 Отговор
    Здрав и надежден автомобил.Не случайно се продава из целия свят в огромни тиражи.
  • 5 Голям Слон

    4 30 Отговор
    В щатите Мазда Миата я наричаха ковчег. Познайте какво става, когато се треснеш с пикап или камион. И двете ги има в изобилие там. Общо взето, рядко на някого му оставаше главата на място при подобен удар.

    Коментиран от #7, #23

  • 6 Jezza

    40 5 Отговор
    Само тук можеш да прочетеш толкова глупости за най-добрия роудстър, признат по целия свят.
  • 7 слон с голям

    29 2 Отговор

    До коментар #5 от "Голям Слон":

    И в S-класа при удар с камион понякога се мре.

    Коментиран от #8, #10

  • 8 Голям Слон

    6 4 Отговор

    До коментар #7 от "слон с голям":

    С камион рядко някой има шанс. Дори и камионите. Когато 50% от автопаркът ти е пикапи, вероятно да се треснеш в такъв е значително по-голяма, отколкото в България, например. Не казвам нищо лошо за този модел. Просто на мен не ми допада заради размерите и ниските нива на пасивна сигурност.
  • 9 Японските са еднодневки

    11 14 Отговор

    До коментар #3 от "майстора":

    Ако си торба с ла@на- няма как да ти е комфортно! Колата не е нищо особено.

    Коментиран от #13, #16

  • 10 майстора

    0 11 Отговор

    До коментар #7 от "слон с голям":

    Да ама много рядко ...
  • 11 Грую

    21 3 Отговор
    Нали знаете че тази "малолитражка" взима завоите с по-голяма скорост от повечето "многолитражки"
  • 12 Голям Слон

    6 12 Отговор
    Следващата "култова" гробница може да е RX-8, например :-) Дърворезачка с 1.3 двигател и 250 конски сили ванкелов двигател... С основен ремонт на 150.000 при разумно каране. Емблема, няма що. Също като Миатата.

    Коментиран от #14

  • 13 майстора

    3 3 Отговор

    До коментар #9 от "Японските са еднодневки":

    Извинявай не те разбрах ...били се разяснил
  • 14 Аман от “разбирачи”

    12 1 Отговор

    До коментар #12 от "Голям Слон":

    Абе пич,като не разбираш,хейтиш,типичен Ганьо
  • 15 111

    23 1 Отговор
    Това е евтина и достъпна количка създадена изцяло за удоволствието от карането, без никакви претенции за практичност. На запад хората я имат като втора кола за уикенда, за да си направят кефа по някой планински път с много завои. Не е бърза кола, но динамиката на управлениете си е като на истинска спортна кола.
  • 16 селянин 1

    3 1 Отговор

    До коментар #9 от "Японските са еднодневки":

    На който му не харесва Мх-5,да си вземе Mr-2..

    Коментиран от #18

  • 17 Антонн

    8 3 Отговор
    Карал съм и 2-ра и 4-та генерация,каква малолитражка?
    Първата беше 1.8 140к.с,другата 2.0 160 к.с на купе тон и малко.
    Това не е кола за ежедневка,не че няма да те вози на дълъг път или зимата но си е тегаво.
    Не е за лилипути,аз съм 196см. и се събирам да тясно е като всички спортни коли.
    Това е кола за кеф,за това е двуместна и багажника събира малко сакче .Ако я сравним примерно с MG mgf, е светлинни години напред.
    Нищо лошо не мога да кажа за количката,освен че старата версия гние.

    Коментиран от #19, #20

  • 18 Антон

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "селянин 1":

    От трън та на глок хаха
  • 19 111

    10 1 Отговор

    До коментар #17 от "Антонн":

    Карал съм 2-ра генерация 1.8 140 коня. Кефът от карането идва най-вече от това, че колата е ниска и лека с много добро разпределение на тежестта, конете са напълно адекватни и колата се кара много лесно и приятно на лимита, без да изисква големи шофьорски умения. Перфектната спортна кола за начинаещи, с която да не се пребият.
  • 20 селянин 1

    2 2 Отговор

    До коментар #17 от "Антонн":

    A бе,ти още ли си на апчета..що сравняваш ровер с мазда,на mgf,като отвориш капако,гледаш до двг,резервната гума,сравни Mx-5,със Mr-2,и двете са,,japan,,аиде отвори си,,сегментите,,

    Коментиран от #22

  • 21 Минаващ от тук

    1 0 Отговор
    Да, да! Това е едно малко бижу. Преди доста години вече назад видях на живо тогавашния модел. Бижу! Че е малка, малка е. Но предполагам, че първо ще я тествате, преди да я купите. На който не му у по мярка да си купи по-голяма. Но тази е супер.
  • 22 Антонн

    0 1 Отговор

    До коментар #20 от "селянин 1":

    Ника ти напълно отговаря ,няма какво да добавя.
  • 23 АLFA Q 4

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Голям Слон":

    ПА ЩО НЕ СЕ ЛЕПНЕШ В ПИКАПА С А 3
    АУДИ