21 Април, 2012 14:07 24 236 62

Mercedes-Benz оправя тюрлюгювеча с буквите

  • mercedes-benz-
  • daimler

Daimler планира да внесе корекции в названията на автомобилите на Mercedes-Benz, съобщава британското сп. Car. Така немският гигант смята да избави клиентите си от объркванието в обозначенията, които стават все повече с разрастването на моделната гама на марката.

В скоро време Mercedes-Benz ще използва само три основни букви. Индекса G ще носят автомобилите с повишена проходимост с кросоувърите. Купетата и кабриолетите с бъдат обозначавани с C, а с SL - спортните модели.
 
По правилата на новата идентификация новото компактно купе с четири врати, построено на базата на A-Klasse, ще получи името CLA, а не CLC, както се предвиждаше, понеже втората буква C може да се отнася само за модели от семейството на C-Klasse.
 
В съответствие с новата система за обозначаване купето и кабриолетът на базата на C-Klasse ще се наричан CLC, E-Klasse с две врати ще се нарича CLE, компактният кросоувър ще получи индекс GLA, а умаленият вариант на суперкара SLS AMG ще носи буквите SLR.
 
Въпреки добрите намерения на Mercedes-Benz остава неясно как ще бъдат обозначени двувратата версия и кабриолетът на A-Klasse. Не е изключено тези модификации да получат индекс CLB. На теория буквата B може да да се използва за подобни модели, защото A- и B-Klasse са построени на една и съща платформа.
 
От Car твърдят още, че купето с четири врати CLS ще запази името си, независимо че е построено на базата на E-Klasse.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 mastercard

    4 0 Отговор
    tva e o6te po oburkva6to ama dobre ...
  • 2 Дошо

    0 12 Отговор
    Гадни немски щайги жалки са чак
    Какво щели да ми оправят те та те едни коли не могат да направят а както виждам са зле и с буквите
    Добре че бяха японците които изобретиха и въведоха системите за безопасност като AIRBAG SRS ESP предпазните колани, които в днешно време са задължителни вентилираните спирачни дискове фаровете за мъгла ксеноновите светлини- ксенона а европейските щайги само използват наготово постиженията на японците
  • 3 wow

    10 1 Отговор
    оффф, спри се @Дошо :))) За всички си говори, но мерцедес не ги слагай в общия кюп с останалите марки включително твойте любими японски.
  • 4 ca3333

    4 1 Отговор
    дошо на колко казваш е тарифата на таксито?
  • 5 Unknown

    4 2 Отговор
    Я пак, какво са изобретили японците??? :D А иначе с тези букви да ти се завие свят съвсем. То се почна още от CLK,CL моделите, както и C-coupe.
  • 6 123

    8 1 Отговор
    абе това където си го писал всички е направено от германци.Колани,възглавници и много други.
  • 7 RRR

    7 1 Отговор
    Дошо Кво ми фулиш само - немски щайги немски щайги... Всичките японски марки са щайги покрай Мерцедес, а той само щайги си повтаря. Мерцедес си е Мерцедес и е една от водещите марки в света и експертите са го казали а ти пищи колко искаш и си повтаряй едно и също - тая розова микра дето си сложил е голяма щайга - аз по-добре Голф 3-ка да карам от колкото Нисан Микра.... :Х
  • 8 Радослав Радославов

    0 5 Отговор
    Относно буквите аз изобщо не се бъркам ... само тия числа отзаде бъркам. Примерно Ц180 Ц200 Ц220.. не знам каква е разликата.
  • 9 Дошо

    4 4 Отговор
    Виждам, че имитатора ми се е вихрил здраво отново.
    Иначе RRR....пич....на какво е водеща марка Мерцедес бе?Правят коли и камиони.....браво някои и това не правят.
    Ще ти дам пример с една неводеща явно според теб марка HONDA.
    Правят автомобили, камиони, мотоциклети, бордови и извънбордови мотори за лодки, цели :-) лодки, джетове, електрогенератори, корабни двигатели, градински машини, самолети(от ония луксозните за богаташи нали се сещаш), роботи...ако си чувал за Асимо, който вече има второ поколение и е много по-напред от хуманоидите дори на US robotix и все такива работи, ти си тръгнал да ми обясняваш колко напред били Мерцедес.........ай спри се малко.Компанията се води от мотото на създателя и Соичиро Хонда:
    „Искам да предложа на хората най-качествения продукт на света.“
    Лощото, е че незменно за да защити позициите си в автомобилостроенето рано или късно заради съвременната философияна другите производители като Мерцедес:
    Искам да взема парите на клиента, ще снижат качеството и те.
    Кои са технологичните лилипути Мерцедес и какво дават?


    Коментиран от #15

  • 10 Ботев Пд

    9 1 Отговор
    Различните класи:
    • S - Sonder-Klasse (специален клас)
    • SL - Sport-Leicht (спортна, лека)
    • SLK - Sport-Leicht-Kurz (спортна, лека, къса)
    • SLC - Sport-Leicht-Compact (спортна, лека, компактна)
    • SLR - Sport-Leicht-Rennsport (спортна, лека, състезателна)
    • SLS = Sport-Leicht-Super (спортна, лека, супер)
    • G - Gelaendewagen (извън пътя/offroad)
    • GL - Gelaendewagen-Leicht (извън пътя (offroad), лек)
    • GLK - Gelaendewagen-Leicht-Kurz (извън пътя (offroad) лек, къс)
    • ML - Mehrzweck Leicht (широко приложение)
    • C - Compact (компактен)
    • CL - Coupe-Leicht (купе, леко) – по-рано SEC
    • CLK - Coupe-Leicht-Kurz (купе, леко, късо)
    • CLC - Coupe-Leicht-Compact (купе, леко, компактно)
    • CLS - Coupe-Leicht-Super (купе, леко, супер)
    • A - Anfanger (начинаещ/начален)
    • E - Exclusive (висок клас)
    • V - Vamilies (фамилна) това са Vito и Viano


    А също и буквите в моделната номерация:
    • W - Wagen (автомобил седан, при някои модели включително и купе, комби или роудстър)
    • S - Stationwagon (товарно комби)
    • R - Roadster (роудстър)
    • C - Coupe (купе, при моделите, които се произвеждат като седан)
    • A - Cabriolet (кабриолет)
    • V - Verlangerte Limousine (седан с удължена база)
    • F - Fahrgestell (шаси при товарните модели)
    • VF - Verlangertes Fahrgestell (удължено шаси при товарните модели)
    • VV - Pullman-Limousine (Пулман лимузини)
    • X - Gelandewagen, SUV (Извън пътя/offroad)
    • T - Tourer (туристическа/комби)
  • 11 Дидката

    4 2 Отговор
    До Дошо -Това,че твоят "идол" Соичиро Хонда е искал да даде на хората най-качественият продукт,не означава,че го е дал или ще може да го даде.Хонда като марка няма какво да предложи на 1 клиент на Мерцедес, просто няма.Помисли си с какво 1 Хонда може да привлече вниманието пред 1 нов Мерцедес.
  • 12 Ганьо Балкански

    4 1 Отговор
    Дошко, Хонда може и кафемашинки и вибратори да правят ама тука се говори само и единствено за автомобили! А колкото и да се напъваш, с невероятно високото технологично ниво което Хонда са достигнали, това ниво в автомобилите им въобще не е толкова високо при прякото им сравнение с други европейски марки!!! "Технологичните лилипути" са въвели толкова много НОВИ технологии в автомобилите ПЪРВИ през годините, че Хонда направо изглеждат смешни за сравнение! Освен това сравни финансовите резултати и броя на работниците на Хонда със тези на Даймлер АГ и ще видиш, че си написал пълни глупости. "Технологичните лилипути" са дали много повече на света от колкото невероятно технологичните вибратори и моторчета за лодки на Хонда. Аман от дървени философи, заливащи интернет с неграмотността си. А ако не ми вярваш може да почнем да изброяваме кой какво е въвел първи в автомобилите за да видим колко неща са въвели първи от Хонда и колко от Мерцедес. Мисля, че целия свят ти се смее в момента!

    А за глупостите с наименованията на моделите в статията е 100% сигурно, че няма да има нищо подобно.
  • 13 Ботев Пд

    3 1 Отговор
    С 180 - Компактен клас с мотор 1800 см3
    Е 320 - Висок клас с мотор 3200 см3
    S 400 - Специален клас с мотор 4000 см3
    ...
    ПП. Обемът на двигателя е закръглен до най близкото цяло число, без последната нула!
  • 14 Сеирджия

    4 1 Отговор
    Винаги страшно се кефя на глупавите и безсмислени дърляния относно различните марки коли. Вероятно стотна от процента на пишещите тук могат да си позволят да пробват няколко различни марки коли включително луксозните и скъпите, но иначе е пълно с царе на обобщаващите твърдения. Производството на автомобили не е по-различно от производството на сирене например. Има сирене от 2.80 и от 12.00 лв. нагоре и за всяко си има купувачи. Не можеш да кажеш, че Мерцедес са щайги, а японските коли са боклуци и обратното, просто защото от тях има и провали и страхотни модели. Първата А класа се катурваше при завой значително по-лесно от Трабант, но това не значи, че всички Мерцедеси са лоши. Някои от по-старите, че и от по-новите модели на Тойота са грозни като смъртта, но пък други са страхотни.
    А бъркотията с буквите няма как да не се случи, поради широкия диапазон от произвеждани модели и просто човек трябва да потърси информация, да я научи и вече всичко си идва на мястото - пример: "Ботев Пд", който безплатно я споделя с всички.
    Не че е забранено да се дърлим по форумите, но вече е досадно от крайности и негативизъм. Стига с тоя мерак да си налагаме мнението. Като сме толкова отворени защо се оставяме да ни управляват така, че да се чувстваме като сирачетата на Европа и да ни текат лигите, като видим нещо по-лъскаво и дрънкащо.
    Май се поувлякох, за което Ви се извинявам.
  • 15 абе дошо

    1 1 Отговор

    До коментар #9 от "Дошо":

    @9 Видя, че написа глупости в @2 и след това в @9 твърдиш, че си имал имитатор! Не сме толкова глупави, ей :D
  • 16 мечо

    2 1 Отговор
    Да се бяхте постарали малко поне. Нищо не се разбира!
  • 17 Михаил Михайлов

    5 3 Отговор
    Добре ,че мерцедесите та мутрите и мутреси да научат азбуката

    Коментиран от #36

  • 18 Праз

    3 4 Отговор
    Добре, че са японските боклуци, за да има какво да карат лигльовците.
  • 19 Ts@r

    2 1 Отговор
    Това определено е много лоша идея. Ако от Daimler направят тази глупост ще започнат да се подменят имена и ще настане пълна соматоха около Mercedes. И защо ? Само за да могат кухите мутри и още по-тъпите им гаджета да запомнят моделите на колите си. Пък и не смятам, че е рабоота на Daimler да се месят в ръководството на Mercedes. Самия факт, че едва ОКОЛО 35% от населението знаят горе-долу какво въобще е Daimler. Нека първо оправят себе си пък после да се занимават с Mercedes.
  • 20 4ipi

    4 1 Отговор
    Ауди=А1,А2,А3,А4,А5,А6,А7,А8,А9(Plan!)
    Q=Q1,Q2,Q3,Q4,Q5,Q7,Q8(soon all).... и кво праим :).
    Според мен пазара се препълни с марки,модели и супер коли!!!.
  • 21 nasko

    1 3 Отговор
    ами каквото е писал дошо е вярно.японците са ги измислили и системите и глезотиите но първо ги тестват на своите кйоли а германците като видят какви са боклуци си ги оправят по тях вкус.а и като гледам от колко години все ги защитаваш тия каруци японските коли,е ясно че на класика и комфорт като бмв и м-с не си се качал.аиде замълчи тогава
  • 22 The Devil

    2 1 Отговор
    Да по финансови причини ще ги направят много по-сложни, от колкото са... Глупостта залива и до този момент по-добрите нации
  • 23 ТАД

    4 2 Отговор
    А бе дошо, ти в кой свят живееш? (пример)като имаш камера на телефона означава ли , че е по добра от професионален фотоапарат. Когато се занимаваш с много неща, НИТО ЕДНО не върви както трябва! Мерцедес правят това в което са най-добри и не се занимават с глупости, за което адмирации.
  • 24 аЛуди

    4 3 Отговор
    Дошко, Дошко, нищо не разбираш от автомобили, моето момче! И Ауди са по-добри от Хонда, ти си тръгнал за Мерцедес да говориш! Къде можеш да сравняваш класата на ново Ауди, БМВ и Мерцедес с нек`ва миризлива Хонда?! Кое стои повече на уважение, пази си престижа и реномето на марката - Мерцедес или Хонда?! Иначе всеки може да твърди, че иска само най-доброто за околните и като го ударят, да обръща и другата буза. Колко превъзпитаващо! Да обявя и аз, че възнамерявам да дам някому най-доброто, на което съм способен, а?
  • 25 МММ

    2 5 Отговор
    Мерцедес от двадесет години си мечтаят да добият баланса на Хонда NSX и не успяват. Ако не се бе появило ESP-то, пеФте A, B, C, E и S на Мерцедес със съответните петстотин модификации, щяха да са като ,, магаре на лед,,.
    Какво правят последните години??? - качват мощността, баланс, никакъв. Разчитат на система измислена от японците.

    Коментиран от #27

  • 26 МММ

    1 5 Отговор
    Не ми е нужно да карам Мерцедес за да си вдигна самочувствието.
    По скоро ми е любимо напоследък да чупя самочувствието на всичко обозначено с A, B, M, G, W.
  • 27 Ганьо Балкански

    2 1 Отговор

    До коментар #25 от "МММ":

    @25 Тоя па си е взел за сравнение Хонда NSX със А-класа, Б-класа, С-класа... що не взе и UNIMOG или Travego да говориш за баланс сравнен с NSX :)))... ти май не си наясно за разликата в предназначението на NSX сравнена с тази на изброените от теб модели?! А за прословутата ESP която е спасила хиляди животи предполагам знаеш, че не в модел на Хонда са я сложили първи нали? :))) За една S-класа на Мерцедес приоритети са високото ниво на сигурност, високото ниво на комфорт и високата мощност-за магистралата да може да издухва разни японски таралясници които стабилни и комфортни като на дядо ти каруцата. NSX е страхотен автомобил от миналия век способен да достави невероятно удоволствие на шофьора, но за съжаление вече неможе да се мери със съвременните спортни автомобили и тяхната сигурност и възможности.
  • 28 МММ

    3 4 Отговор
    Под A, B, C, M, G и W имах в предвид немските производители без PORSHE. Слагам в буквите и AMG без които Мерцедес не могат да си продават недоразуменията.

    Коментиран от #33

  • 29 до @26

    5 2 Отговор
    И как чупиш самочувствието на всичко обозначено с A, B, M, G, W?
    Никой не кара Мерцедес за да си вдига самочувствието, а ги кара защото са добри.

    Коментиран от #31

  • 30 МММ

    1 6 Отговор
    Статията все пак беше за букви.
    В толкова букви е цялото немско производство.
  • 31 МММ

    0 7 Отговор

    До коментар #29 от "до @26":

    @29 Добри бяха до 60-те.
    Може би последния такъв беше 560-SEL от края на 80-те на миналия век. Къде са им сега колекционерите които искат да си купят готова класика???

    Коментиран от #32

  • 32 Ганьо Балкански

    3 1 Отговор

    До коментар #31 от "МММ":

    @31 МММ по-добре спри да се излагаш, че и без това нищо не ти се разбира от словосъчетанията и съкращенията. Кви колекционери кви антики??!?
  • 33 Ганьо Балкански

    6 2 Отговор

    До коментар #28 от "МММ":

    @28 "AMG без които Мерцедес не могат да си продават недоразуменията." .... ---- вярно е, че аз освен АМГ-та по пътищата други Мерцедеси не виждам... то и въобще Мерцедес незнам някой да кара или да си е купил:)) само хонди NSX под път и над път! Ама няма как нали са най-балансирани!
  • 34 РУМЕН

    10 2 Отговор
    ВИНАГИ В СТАТИИ ЗА ГЕРМАНСКИ АВТОМОБИЛИ СТАВАТ ВОЙНИ. ГЕРМАНСКИТЕ АВТОМОБИЛИ СА СЕ ДОКАЗАЛИ КАТО НАЙ- ДОБРИТЕ, А КОЙТО ТВЪРДИ ОБРАТНОТО ИЛИ НИЩО НЕ РАЗБИРА ОТ АВТОМОБИЛИ ИЛИ НЕ МОЖЕ ДА СИ ГИ ПОЗВОЛИ!
    ГРОЗДЕТО Е КИСЕЛО, А?
  • 35 РУМЕН

    10 1 Отговор
    А ОНИЯ ДА СИ КАРА РОЗОВАТА МИКРА И ДА НЕ НАРИЧА ГЕРМАНСКИТЕ АВТОМОБИЛИ ЩАЙГИ.
  • 36 ВИП АМГ

    6 2 Отговор

    До коментар #17 от "Михаил Михайлов":

    @17 dobre che ima takiva kato teb che inache niama da ima koi da ni mie mercedesite.
  • 37 Brabus

    6 2 Отговор
    Абе, ти, през 60-те бил ли си роден ,че употребяваш ''бяха'' ,а иначе хората са казали : Мерцедес и всички останали ! :)

    Коментиран от #48

  • 38 Niko

    6 0 Отговор
    Ама че заглавие на статия.Не е ли достатъчно богат българският език ,че авторчето използва турцизми?
  • 39 Mercedes-Benz

    4 2 Отговор
    Я си вижте скъсаните гащи,после коментирайте Автомобили с главно ''А''!!!
  • 40 маняка

    2 2 Отговор
    много е як
  • 41 Неизвестия

    1 4 Отговор
    Удивен съм, как една тема за промяната на означенията на Мерцедес се превърна в тема за това дали немските или японските автомобили са по-добри. Аз лично съм против сменянето на означенията на Мерц, защото наистина объркването ще е пълно. Доколкото до "новопоявилата" се тема в коментарите за кой какви щайги произвеждал, признавам, че немците имат хубави автомобили, които предлагат същите неща, които и друг производител, но за двойно по-малка сума. Разликата? Леко по-консервативен дизайн и различна емблема на предния капак.
    @21 Като говориш за комфорт, не е зле да се качиш и на един Citroen с хидравлично окачване, който те прекарва като лодка през неравностите, а при старите модели като BX, защото съм сигурен, че 90% от пишещите тук не могат да си купят нова кола, си сигурен, че закъсване няма. C5 и С6 с нищо не са по-лоши от Е- и S- класата. Даже като дизайн ме кефят повече. Знам, че до 10 минути, ще има вече 10 коментара против мен и се извинявам за толкова обемния коментар.
  • 42 Nomad

    3 1 Отговор
    До Неизвестия
    (гост)

    Ти тръгна да сравняваш возията на хидравлика с обикновената амортисьорна! Естествено, че хидравликата печели. И дотам. Кое друго на ситроена ще сравниш с мерцедесовото? Карал съм ВХ, е, извинявай ама звукоизолацията му е на най-ниско ниво, като щракне централното и се буди целия квартал, двигателите му текат като лейки, макар да не се чупят често, а като ти протече някой хидроамортизатор и ставаш пишман що си се родил.
    Та така. Като ще си говорим, поне нека да е обективно.
  • 43 Илиян Симеонов

    3 1 Отговор
    До Георги Касабов/автора/С тоя ТЮРЛЮГЮВЕЧ върви да пишеш статий в Турция,момченце...!!!Не сме длъжнии да ви четем ПРОСТАШКИТЕ заглавия!!!
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Николай Николов

    4 0 Отговор
    Тюрлюгювеч...WTF ???
  • 46 Mercedes-Benz

    0 3 Отговор
    @41 Неизвестния ми айде като ще сравняваме ситроен с хидравлика да го сравним с S-class и Active Body Control,което пак е хидравлика,но на много по усъвършенствано ниво! Там знаеш ли за каква возия говорим вече? Май не знаеш щом ми даваш за пример френско автомобилоподобно!
  • 47 andonov

    2 1 Отговор
    според мен тюрлюгювеча тепърва предстои с тия нови букви. Тези класове съществуват откакто е създадена марката и са си достатъчно разбираеми от всички. не може да ми слагат под общ знаменател Г-класата и МЛ-а и т.н. Според мен ще сбъркат ако го направят.
  • 48 недялко ангелов

    0 2 Отговор

    До коментар #37 от "Brabus":

    @37 mercedes tva e nai zagybenata marka mnoooo pari nikivi ekstri
  • 49 Дошо

    1 4 Отговор
    Карайте си жалките немски щайги, които не могат да се сравняват по нищо с японските автомобили.
    Мерцедес са боклук и това си е, а айде сега някой да ми каже, с какво прехвалените ви жалки немски щайги са по добри от японските автомобили?

    Коментиран от #55

  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 .....

    2 1 Отговор
    млади момко когато мерцедес и Бмв и всички "немски щайги" както казваш ти като са правили автомобили японците не са знаели за кво става въпрос въобще .Поговорката "Мерцедеса на ....." чувал ли си я не случайно се употребява в цял свят. И недей се изказва неподготвен повече!!!
  • 52 aha

    0 3 Отговор
    На Мерцедес им пада качеството.Въобще на цялото немско автомобилостроене.Германия започва да изпитва остър недостиг от инженери и по-специално качествени такива.Това вече се вижда.
  • 53 бачо

    0 2 Отговор
    абе....таралясници. гълтат гориво като за последно...........
    а означенията - не са торлюгювеч а са манджа с грозде.
  • 54 джаго

    0 2 Отговор
    мерцедеса да яде г..на, аз карам ДАЧИЯ и скоро ще си взема Грейт Уол, само да го пусне Гришата.
  • 55 ВИП АМГ

    1 0 Отговор

    До коментар #49 от "Дошо":

    @49 dosho dosho pak si zabravil dasi piesh medikamentite.
  • 56 до Дошо

    2 0 Отговор
    Дошо,напълно съгласен съм с теб...но понеже нямам възможност да поддържам японски автомобил(поради цената на частите) си карам Мерцедеса...и честно да ти кажа всеки японец би ми завидял,защото Мерцедес по цял свят означава едно и също-класа,престиж,стил,качество и издръжливост!!!
  • 57 Нема Бира

    0 2 Отговор
    Верно си е "гювеч" в пзначенията. Освен A, B, C, E, S и G хич не можеш да разбереш кой, кой е!?!
  • 58 не кола, а миерцедиес

    1 1 Отговор
    А би ние тук всички сме гъзари, то е ясно...или караш мерцедес и бмв или гониш автобуса. Имаме си стандарт, а не като останалите и изостаналите.
  • 59 ДОшО

    0 2 Отговор
    Браво! Доволен съм да виждам, че децата стоят до късно и пишат по форумите. А тва с буквите няма да има значение голямо значение! Квито и букви да им сложат пак ше ги чупа с лилавия кошмар
  • 60 Brabus

    2 0 Отговор
    недялко , добре МЕРЦЕДЕС наистина са скъпи коли ,но как може да кажеш ,че са без никакви екстри ... Едва ли има кола с по-голям комфорт и повече екстри от Мерцедес. :)

    Коментиран от #62

  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 ВИП АМГ

    0 0 Отговор

    До коментар #60 от "Brabus":

    @60 kolega kak da kaje drugo Nedialko kato nese e kachval v BENZ .