Last news in Fakti

8 Май, 2019 13:51 13 614 44

Колко по-скъпо излиза да се кара кросоувър?

  • разход на гориво-
  • suv-
  • излследване-
  • проучване

Да бъдеш в крак с модата изисква жертви. В случая с все по-популярните кросоувъри и SUV-та това означава по-големи разходи като се запночне с гумите и се стигне до по-високата консумация на гориво. Колко точно обаче плащат в повече собствениците на паркетни всъдеходи в сравнение с колегите им с "нормални" леки коли?

Отговора на този въпрос се е заело да изчисли британското потребителско издание Which?, което сравнява разхода на гориво на някои от най-масовите кросоувъри и SUV-та с този на съпоставими по размери хечбекове, седани и комбита. Оказва се, че наличието на двойно предаване, допълнителното тегло и по-голямата челна площ се доплащат с до £409 (€475) на година.

Анализът на данните се основава на показатели като среден годишен пробег и консумация на гориво по паспорт. Авторите на изследавнето приемат, че средностатистическият автомобилист в Обедиденото кралство изминава по 9 700 мили на година (15 607 км).

По тази формула излиза, че собствениците на компактни кросоувъри като Renault Captur и Audi Q2 харчат годишно за гориво £1 092 (€1 270) или със £130 (€151) повече, отколкото шофьорите на сравними по габарити модели като Ford Fiesta и Volkswagen Polo. Изчислена в проценти, разликата е 11.9%.

Сравнени с масови хечбекове като Honda Civic и VW Golf, малки SUV-та като BMW X1 и Volvo XC40 струват на притежателите си по £154 (€179) в повече всяка година. Peugeot 3008 пък Kia Sportage поглъщат ежегодно по £199 (€231) повече от комбита със сравними размери и по £182 (€212) - от седани като Audi A4.

Разликата съвсем закономерно нараства още повече при пряко сравнение между пълноразмерни SUV-та и големи комбита. Собствениците на Volvo XC90 и BMW X5 дават средно по £1 561 (€1 813) за гориво всяка година или по £409 (€475) повече от притежателите на BMW 5er Touring. Разликата в сравнение с миниванове като Ford Galaxy и Volkswagen Sharan пък е £311 (€361).


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ами

    89 22 Отговор
    Цената няма значение, когато се избиват комплекси !

    Коментиран от #3, #30, #34

  • 2 ОставиЦената

    68 14 Отговор
    Цената за горивото е нищо ... тръгнеш да сменяш гуми - цените са по две. Тръгнеш на автомивка - там повече пари. Тръгнеш за части и там всичко е по 2 ... та не знам пак сравняват картофи и самолети.

    Коментиран от #12, #37

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Random

    52 25 Отговор
    сувовете са безполезни. Като искаш място - комби, като искаш стил - купе, ако искате и двете - седан. Ако комбито ви е ниско - нещо от сорта на Алтрак, алроад, аутбак или крос.

    Коментиран от #26, #39, #44

  • 5 спас

    34 50 Отговор
    Ес Ю Ви - то е най - великото изобретение в автомобилостроенето, страхотни са аз карам Кашкай страхотен автомобил и въобще не по-скъпа подръжката,

    Коментиран от #16, #18

  • 6 ами

    23 7 Отговор

    До коментар #3 от "Ivo":

    А ти си неграмотно педалче, така че не се обаждай от кенефа !
  • 7 01000001 01001000 01000001 01001100

    5 5 Отговор
    Жигули
  • 8 Манев

    29 11 Отговор
    SUVа е за хора разполагащи с повече средства.Някой си купуват и танкове.
  • 9 Кольо Дапа

    16 11 Отговор
    От години карам миниван и не бих го сменил за никоя спортна кола. Като цена няма осезаема разлика а с комбито си е наравно.
  • 10 сектант

    21 10 Отговор
    моля хора, които нямат от дачия дъстър надолу коли да не се обаждат

    Коментиран от #28, #36

  • 11 Един

    36 7 Отговор
    Цитирам : "Като видиш малък човек да слиза от голяма кола - бягай!"
  • 12 гост

    59 21 Отговор

    До коментар #2 от "ОставиЦената":

    Карам СУВ и не съм съгалсен с теб. Нито гумите са значително по-скъпи, нито в автомивка са ми искали повече пари, нито пък частите струват повече. Гумите са по-скъпи с около 10-20%, не може да сравняваш 14цола с 18цола, сравнявай един цолаж, но различен размер. Харчат повече заради по-лошата аеродинамика и по-високото тегло, но са по-практични, по-ергономични, по-високи и по-проходими. Разбий си два пъти картера, изкриви рейка и др. аварии по нашите пътища на стандартния ти хечбек и после добави стотиците левове за ремонти към сметката си, така е честно. Големите гуми не кривят джанти, 4х4 те измъква от кал и сняг, заледен паркинг, клиренса помага изключително много в пътните условия у нас.

    Коментиран от #17, #23, #31, #38

  • 13 Херца от крайните квартали

    9 7 Отговор
    Б.Б е Виновен
  • 14 Ввв

    23 28 Отговор
    SUV-безполезни колици
  • 15 Алексей

    18 0 Отговор
    Сравнението между клио и между каптур е безпредметно, защото и двете коли са със сравнително идентично тегло еднакви гуми и окачване. Едната е по-висока от другата с няколко сната. При скорост над 130 може да даде някаква по-сериозна разлика в разхода от 150 грама на 100 км
  • 16 Вуте

    17 17 Отговор

    До коментар #5 от "спас":

    Ти па къде се нареди с тоя кашкайвал бе ?
  • 17 12345

    10 20 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Я пак - защо да сравнявам еднакъв цолаж гуми като на SUV са с 2-3 цола отгоре. Пример - карам 7 местен ван с 560 литра багажник / в петместна конфигурация /. Джантите ми са 16 цола. Я покажи един нов 7 местен SUV с 16 цола джанти мммм?

    Коментиран от #22

  • 18 12345

    16 17 Отговор

    До коментар #5 от "спас":

    Вози твърдо / по-твърдо от ван и комби / и спира по-дълго. Мерси няма нужда. Като се качих от Ford S-max на Кашкай / едни пари са / и все едно каруца - друса по дупките, мястото вътре очеизвадно по-малко - дори в седемместната версия. А за евтините пластмаси на Кашкай мисля че знаем всички
  • 19 Шошо

    27 6 Отговор
    Карал съм два РАВ 4, първият с 2л.бензинов двигател, вторият с 2.5 л.Първият минаваше 19 мили на галон, вторият 21 мили. След това мимах на Хонда Сивик, но ми беше малка и неудобна. Сега карам СУВ Бюик 252 к.с.бензин и разходът му пак е към 20 мили на галон.Като свикнеш на СУВ, трудно ще се качиш на малка кола.

    Коментиран от #21

  • 20 12345

    2 7 Отговор
    MarkuUp-а на кросоувърите/SUV е по-голям отколото на ванове/комбита/седани. По-ясно измерение на човешката глупост няма.
    ***********************************************************
    Който не вярва - да порови в интернет на английски :)
  • 21 Американо

    8 6 Отговор

    До коментар #19 от "Шошо":

    Я се качи на Сиена/Одисей/Пасифика да видим после как ще се чувстваш в РАВ-чето
  • 22 гост

    28 5 Отговор

    До коментар #17 от "12345":

    Повече СУВ са със 16-17 цола стандартно, а големите СУВ са 18-19цола. Сравнението за това колко хора ще натъпчеш в един ван, да ще вкараш повече, защото купето е различно, защото вановете са основно с предно, а СУВ са основно 4х4. Приложенията са им различни. Но както каза един коментатор качиш ли се на СУВ трудно ще слезеш от него. Има разход малко по-висок от стандартен средноразмерен седан например не 7л, а 8-9л гориво. Но не трябва да се забравя двойното предаване, защото една средна лимузина с 4х4 също харчи повече и тежи повече, всичко е физика.
    Като мразиш СУВ, не си купувай, но и не давай акъл на хората, които си взимат. Смешно е да си вземеш таква кола, а да я караш сам и да не използваш удобството, което тя предлага за семейства, за багажи и за функционалност, както и за проходимост. Важно е приложението. У нас според мен е оправдано на фона на пътната обстановка.

    Коментиран от #24

  • 23 Брех

    11 11 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    и един цолаж да са, но ги хванем умерени цолажи до 18", на куфара са доста по-скъпи, заради по-високия център на тежестта са по-нестабилни и некомфортни...
    а като каза за ремонти, като захвърчат раздатки, диференциали, висящи лагери и чудеса ... а втория мост си иска поддръжка и консумативи, не е като само да се търкаля .... то я пак сложи чертата

    Коментиран от #29

  • 24 12345

    17 14 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    За семеен автомобил се ползват ванове. Комплексарите дават 5-10 бона отгоре вземат `черно SUV и вече светофара е техен. Поне така изглеждат нещата като си на пътя - особено в селски град като Шопландия. Все така ми се случва че разни черни джиБове карат все едно света е техен. Пък как за 500 000 км с всякакви не джипки един път не ударих картер

    Коментиран от #27

  • 25 Гост

    17 8 Отговор
    Личен опит - ML 2002 година срещу 5 местен ван 2004-та. Дизел 163 к.с. автомат 4х4 срещу дизел 140 к.с. ръчка / 6 скорости / и предно. Магистрално със 120. Джиба лапа 9 и нещо нафта, ван-а 5 и нещо. Мерджана има по-голям багажник, ван-а има повече място на задната седалка. Вана вози по-меко, спира по-лесно и завива с по-висока скорост. На асфалт това са фактите - който иска да ходи за риба, на лов и т.н. нека си взема 4х4.
  • 26 Random BS

    22 10 Отговор

    До коментар #4 от "Random":

    Сувовете са безполезни ... в Холандия. БГ е планинска страна със снеговалежи през зимата, пътищата я са почистени в не, същото важи и за малките улички в София, второстепенните пътища са в окаяно състояние, имам БМВ тройка и СУВ, жал ми беше за БМВ-то веднъж като се наложи да пътувам с него из Северозападна България, същите пътища са по поносими със СУВа
  • 27 гост

    25 3 Отговор

    До коментар #24 от "12345":

    Това кой как кара е съвсем различно от това каква кола е удобна за семейството. Хайде като казваш, че ван бил за семейство отиди на излет покрай реката или в планината на сняг, да ще се справиш и с ван и вериги, но е различно, защото съм го изпитал. Навремето всяка сутрин чистех сняг по 20мин да откопая колата, а сега не го правя това, имало е и случаи в които не съм могъл да я ползвам дори, или пък затъваш в пясък или пък усещаш как камъните стържат по пода и е само въпрос на късмет някъде да ти скъсат маркуч или жило. Чупил съм пружини по окачване, чупил кривил съм гуми, амортисьори, паркирането е по-трудно. При сув няма такива проблеми. Всеки сам си избира, но е недостойно да плюеш по някой и да го наричаш комплексар понеже е решил да даде няколко хиляди отгоре понеже е счел, че този тип кола е по-подходяща за него. Тъпо е кифла да кара бмв х5 да ходи до мола и да харчи 20 на 100км в града, съгласен съм.
  • 28 антисектант

    18 12 Отговор

    До коментар #10 от "сектант":

    Пред време бях решил да си купувам нова кола и реших да пробвам Дачията, викам си какво толкова все пак е нова кола. Отидох в представителството в Ст.Загора обсъждахме с дилъра оборудване лизинг и накрая седнах в Дачия Логан, това беше най-недодяланата кола в която съм сядал, абсолютно дърво. Добавих още 12х. лв и си взех истински автомобил.
  • 29 Не забравяй в какви времена живеем

    1 19 Отговор

    До коментар #23 от "Брех":

    Всичко което си написал важи за автомобили с ДВГ. При електромобилите нито едно от тези неща ги няма, а разходът е еднакъв за 4 х 4 и само две задвижващи колела. Разходът е еднакъв и за автомобил с 200 коня и такъв със 700. Разходът за ток между малък автомобил и голям SUV, е 20-30 лева годишно. Центърът на тежестта, дори на SUV, е толкова нисък, че е практически невъзможно да го преобърнеш. Дори ако го претърколиш, отново се връща на гумите си.

    Коментиран от #42

  • 30 Ганьо

    7 7 Отговор

    До коментар #1 от "ами":

    Уродите на съвременното авто-анти-строене
  • 31 Ганьо

    12 17 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Кривенето на джанти не зависи от цолажа а от профила на гумата. Т. Е. по-малко вероятно е да изкривиш 18 цола джанта с гума 205/40 отколкото 15 цола с гума 205/65! И за проходимостта си важи същото правило, не случайно истинските джипове са с малки джанти но с гуми с висок профил! СУВ са безсмислени да не говорим за отвратителното пътно поведение и паркирането в града!

    Коментиран от #32

  • 32 Ганьо

    10 4 Отговор

    До коментар #31 от "Ганьо":

    Грешка, по-Вероятно е да изкривиш 18 цоловата джанта с гуми нисък профил
  • 33 Иво

    6 9 Отговор
    Най добре ван
  • 34 гецо

    10 4 Отговор

    До коментар #1 от "ами":

    като си прав, прав си :Д същото се отнася и за купуване на 'мечтания' втора ръка баварец, мерджан и други подобни кенефи
  • 35 Мерц

    2 8 Отговор
    Лимузинааа!!!
  • 36 Ghost

    8 6 Отговор

    До коментар #10 от "сектант":

    Ми то по-надолу от Дачиа Дъстър няма накъде! Освен некой друг Дачия-кенеф..
  • 37 Здравомислещ

    3 4 Отговор

    До коментар #2 от "ОставиЦената":

    Явно не си добре със сметките!
    След като минеш 150 000 км. , Ще установиш, че си платил автомобила си втори път, само като цена на горивото което си употребил.
  • 38 Коментара

    5 9 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Черно на бяло за някой неща си прав, реалноста е различна. Първо малка част от така наречените SUV са 4Х4...погледни снимката на статията за справка...смях. Второ клитенсът им не е чак толкова голям... за справка СУВ_а от снимката май беше 170мм, моята кола е на 201мм (не се регулира височината на окачване, не съм слагал и подложки). Трето както са писали и други над мен...на големите гуми (а и на неголемите) като сложиш два пръста гума забрави за здравина и комфорт по нашите пътища. Четвърто, нищо практично няма в тези леко по-високи коли, с по-висок разход от стандартния, с незначимо по-добра проходимост, с често граничещи с дамска чанта багажници.....няма да продължавам, за мен това е най-безсмисленият клас автомобили. Ние прашка, ни е лък...най-нищо не е!
  • 39 FOW

    5 4 Отговор

    До коментар #4 от "Random":

    Не всички са комплексари или неразбиращи, като теб- ако искаш по висок модел да не удряш бронята постоянно ти какво предлагаш-Алтрак, алроад, аутбак???
    Пич знаеш ли какви са цените им изобщо...
    Аз карам чисто нов SUV на цената на 3 ЦИЛИНДРОВ ford focus с не особено по- високи разходи и с обслужване за целия период на гаранцията(доста над 5 години) от 1500 лв.
  • 40 BMWPower

    3 1 Отговор
    Лърн ту чейндж гиърс, нот жен дарс. :-)
  • 41 Wasp

    2 1 Отговор
    Произвеждат, се различни типове автомобили, защото има различни вкусове и различни потребности, но нали знаете приказката за киселото грозде.
  • 42 Брех

    1 0 Отговор

    До коментар #29 от "Не забравяй в какви времена живеем":

    Скъпи, електричките, пръдличките и не знам си какви концепции, нямат ли трансмисии, лагери и подобни ?
    Всички се движат на колела с гуми, а все още не съм видял летяща електричка ....
    това не е детско влакче, за да мине с един редуктор и батерия от 9V...
    дори да е на електричка, пак имаш второто бебенце за втория мост, за да се задвижва, мисли !
  • 43 дядо шишарко

    2 1 Отговор
    кучи,кучи,кучи,кучи дядо ви шишарко си е загубил кучето бре
  • 44 Нещо си се объркал

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "Random":

    Седан и стил - най-пенсионерската комбинация- седан сив металик.
    Ако искаш стил има хечбек и купе, но не седан, седан е триобемна каросерия - тоест каросерия и стърчащ отаз зад нея багажник, това не е стил.