Да бъдеш в крак с модата изисква жертви. В случая с все по-популярните кросоувъри и SUV-та това означава по-големи разходи като се запночне с гумите и се стигне до по-високата консумация на гориво. Колко точно обаче плащат в повече собствениците на паркетни всъдеходи в сравнение с колегите им с "нормални" леки коли?
Отговора на този въпрос се е заело да изчисли британското потребителско издание Which?, което сравнява разхода на гориво на някои от най-масовите кросоувъри и SUV-та с този на съпоставими по размери хечбекове, седани и комбита. Оказва се, че наличието на двойно предаване, допълнителното тегло и по-голямата челна площ се доплащат с до £409 (€475) на година.
Анализът на данните се основава на показатели като среден годишен пробег и консумация на гориво по паспорт. Авторите на изследавнето приемат, че средностатистическият автомобилист в Обедиденото кралство изминава по 9 700 мили на година (15 607 км).
По тази формула излиза, че собствениците на компактни кросоувъри като Renault Captur и Audi Q2 харчат годишно за гориво £1 092 (€1 270) или със £130 (€151) повече, отколкото шофьорите на сравними по габарити модели като Ford Fiesta и Volkswagen Polo. Изчислена в проценти, разликата е 11.9%.
Сравнени с масови хечбекове като Honda Civic и VW Golf, малки SUV-та като BMW X1 и Volvo XC40 струват на притежателите си по £154 (€179) в повече всяка година. Peugeot 3008 пък Kia Sportage поглъщат ежегодно по £199 (€231) повече от комбита със сравними размери и по £182 (€212) - от седани като Audi A4.
Разликата съвсем закономерно нараства още повече при пряко сравнение между пълноразмерни SUV-та и големи комбита. Собствениците на Volvo XC90 и BMW X5 дават средно по £1 561 (€1 813) за гориво всяка година или по £409 (€475) повече от притежателите на BMW 5er Touring. Разликата в сравнение с миниванове като Ford Galaxy и Volkswagen Sharan пък е £311 (€361).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ами
Коментиран от #3, #30, #34
13:55 08.05.2019
2 ОставиЦената
Коментиран от #12, #37
13:56 08.05.2019
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Random
Коментиран от #26, #39, #44
14:03 08.05.2019
5 спас
Коментиран от #16, #18
14:06 08.05.2019
6 ами
До коментар #3 от "Ivo":
А ти си неграмотно педалче, така че не се обаждай от кенефа !14:06 08.05.2019
7 01000001 01001000 01000001 01001100
14:11 08.05.2019
8 Манев
14:19 08.05.2019
9 Кольо Дапа
14:30 08.05.2019
10 сектант
Коментиран от #28, #36
14:44 08.05.2019
11 Един
14:46 08.05.2019
12 гост
До коментар #2 от "ОставиЦената":
Карам СУВ и не съм съгалсен с теб. Нито гумите са значително по-скъпи, нито в автомивка са ми искали повече пари, нито пък частите струват повече. Гумите са по-скъпи с около 10-20%, не може да сравняваш 14цола с 18цола, сравнявай един цолаж, но различен размер. Харчат повече заради по-лошата аеродинамика и по-високото тегло, но са по-практични, по-ергономични, по-високи и по-проходими. Разбий си два пъти картера, изкриви рейка и др. аварии по нашите пътища на стандартния ти хечбек и после добави стотиците левове за ремонти към сметката си, така е честно. Големите гуми не кривят джанти, 4х4 те измъква от кал и сняг, заледен паркинг, клиренса помага изключително много в пътните условия у нас.Коментиран от #17, #23, #31, #38
14:47 08.05.2019
13 Херца от крайните квартали
14:47 08.05.2019
14 Ввв
15:11 08.05.2019
15 Алексей
15:49 08.05.2019
16 Вуте
До коментар #5 от "спас":
Ти па къде се нареди с тоя кашкайвал бе ?15:49 08.05.2019
17 12345
До коментар #12 от "гост":
Я пак - защо да сравнявам еднакъв цолаж гуми като на SUV са с 2-3 цола отгоре. Пример - карам 7 местен ван с 560 литра багажник / в петместна конфигурация /. Джантите ми са 16 цола. Я покажи един нов 7 местен SUV с 16 цола джанти мммм?Коментиран от #22
15:50 08.05.2019
18 12345
До коментар #5 от "спас":
Вози твърдо / по-твърдо от ван и комби / и спира по-дълго. Мерси няма нужда. Като се качих от Ford S-max на Кашкай / едни пари са / и все едно каруца - друса по дупките, мястото вътре очеизвадно по-малко - дори в седемместната версия. А за евтините пластмаси на Кашкай мисля че знаем всички15:52 08.05.2019
19 Шошо
Коментиран от #21
15:54 08.05.2019
20 12345
***********************************************************
Който не вярва - да порови в интернет на английски :)
15:56 08.05.2019
21 Американо
До коментар #19 от "Шошо":
Я се качи на Сиена/Одисей/Пасифика да видим после как ще се чувстваш в РАВ-чето15:57 08.05.2019
22 гост
До коментар #17 от "12345":
Повече СУВ са със 16-17 цола стандартно, а големите СУВ са 18-19цола. Сравнението за това колко хора ще натъпчеш в един ван, да ще вкараш повече, защото купето е различно, защото вановете са основно с предно, а СУВ са основно 4х4. Приложенията са им различни. Но както каза един коментатор качиш ли се на СУВ трудно ще слезеш от него. Има разход малко по-висок от стандартен средноразмерен седан например не 7л, а 8-9л гориво. Но не трябва да се забравя двойното предаване, защото една средна лимузина с 4х4 също харчи повече и тежи повече, всичко е физика.Като мразиш СУВ, не си купувай, но и не давай акъл на хората, които си взимат. Смешно е да си вземеш таква кола, а да я караш сам и да не използваш удобството, което тя предлага за семейства, за багажи и за функционалност, както и за проходимост. Важно е приложението. У нас според мен е оправдано на фона на пътната обстановка.
Коментиран от #24
16:04 08.05.2019
23 Брех
До коментар #12 от "гост":
и един цолаж да са, но ги хванем умерени цолажи до 18", на куфара са доста по-скъпи, заради по-високия център на тежестта са по-нестабилни и некомфортни...а като каза за ремонти, като захвърчат раздатки, диференциали, висящи лагери и чудеса ... а втория мост си иска поддръжка и консумативи, не е като само да се търкаля .... то я пак сложи чертата
Коментиран от #29
16:09 08.05.2019
24 12345
До коментар #22 от "гост":
За семеен автомобил се ползват ванове. Комплексарите дават 5-10 бона отгоре вземат `черно SUV и вече светофара е техен. Поне така изглеждат нещата като си на пътя - особено в селски град като Шопландия. Все така ми се случва че разни черни джиБове карат все едно света е техен. Пък как за 500 000 км с всякакви не джипки един път не ударих картерКоментиран от #27
16:12 08.05.2019
25 Гост
16:17 08.05.2019
26 Random BS
До коментар #4 от "Random":
Сувовете са безполезни ... в Холандия. БГ е планинска страна със снеговалежи през зимата, пътищата я са почистени в не, същото важи и за малките улички в София, второстепенните пътища са в окаяно състояние, имам БМВ тройка и СУВ, жал ми беше за БМВ-то веднъж като се наложи да пътувам с него из Северозападна България, същите пътища са по поносими със СУВа16:30 08.05.2019
27 гост
До коментар #24 от "12345":
Това кой как кара е съвсем различно от това каква кола е удобна за семейството. Хайде като казваш, че ван бил за семейство отиди на излет покрай реката или в планината на сняг, да ще се справиш и с ван и вериги, но е различно, защото съм го изпитал. Навремето всяка сутрин чистех сняг по 20мин да откопая колата, а сега не го правя това, имало е и случаи в които не съм могъл да я ползвам дори, или пък затъваш в пясък или пък усещаш как камъните стържат по пода и е само въпрос на късмет някъде да ти скъсат маркуч или жило. Чупил съм пружини по окачване, чупил кривил съм гуми, амортисьори, паркирането е по-трудно. При сув няма такива проблеми. Всеки сам си избира, но е недостойно да плюеш по някой и да го наричаш комплексар понеже е решил да даде няколко хиляди отгоре понеже е счел, че този тип кола е по-подходяща за него. Тъпо е кифла да кара бмв х5 да ходи до мола и да харчи 20 на 100км в града, съгласен съм.16:35 08.05.2019
28 антисектант
До коментар #10 от "сектант":
Пред време бях решил да си купувам нова кола и реших да пробвам Дачията, викам си какво толкова все пак е нова кола. Отидох в представителството в Ст.Загора обсъждахме с дилъра оборудване лизинг и накрая седнах в Дачия Логан, това беше най-недодяланата кола в която съм сядал, абсолютно дърво. Добавих още 12х. лв и си взех истински автомобил.17:50 08.05.2019
29 Не забравяй в какви времена живеем
До коментар #23 от "Брех":
Всичко което си написал важи за автомобили с ДВГ. При електромобилите нито едно от тези неща ги няма, а разходът е еднакъв за 4 х 4 и само две задвижващи колела. Разходът е еднакъв и за автомобил с 200 коня и такъв със 700. Разходът за ток между малък автомобил и голям SUV, е 20-30 лева годишно. Центърът на тежестта, дори на SUV, е толкова нисък, че е практически невъзможно да го преобърнеш. Дори ако го претърколиш, отново се връща на гумите си.Коментиран от #42
18:04 08.05.2019
30 Ганьо
До коментар #1 от "ами":
Уродите на съвременното авто-анти-строене19:36 08.05.2019
31 Ганьо
До коментар #12 от "гост":
Кривенето на джанти не зависи от цолажа а от профила на гумата. Т. Е. по-малко вероятно е да изкривиш 18 цола джанта с гума 205/40 отколкото 15 цола с гума 205/65! И за проходимостта си важи същото правило, не случайно истинските джипове са с малки джанти но с гуми с висок профил! СУВ са безсмислени да не говорим за отвратителното пътно поведение и паркирането в града!Коментиран от #32
19:43 08.05.2019
32 Ганьо
До коментар #31 от "Ганьо":
Грешка, по-Вероятно е да изкривиш 18 цоловата джанта с гуми нисък профил19:45 08.05.2019
33 Иво
20:18 08.05.2019
34 гецо
До коментар #1 от "ами":
като си прав, прав си :Д същото се отнася и за купуване на 'мечтания' втора ръка баварец, мерджан и други подобни кенефи20:28 08.05.2019
35 Мерц
21:59 08.05.2019
36 Ghost
До коментар #10 от "сектант":
Ми то по-надолу от Дачиа Дъстър няма накъде! Освен некой друг Дачия-кенеф..09:43 09.05.2019
37 Здравомислещ
До коментар #2 от "ОставиЦената":
Явно не си добре със сметките!След като минеш 150 000 км. , Ще установиш, че си платил автомобила си втори път, само като цена на горивото което си употребил.
11:41 09.05.2019
38 Коментара
До коментар #12 от "гост":
Черно на бяло за някой неща си прав, реалноста е различна. Първо малка част от така наречените SUV са 4Х4...погледни снимката на статията за справка...смях. Второ клитенсът им не е чак толкова голям... за справка СУВ_а от снимката май беше 170мм, моята кола е на 201мм (не се регулира височината на окачване, не съм слагал и подложки). Трето както са писали и други над мен...на големите гуми (а и на неголемите) като сложиш два пръста гума забрави за здравина и комфорт по нашите пътища. Четвърто, нищо практично няма в тези леко по-високи коли, с по-висок разход от стандартния, с незначимо по-добра проходимост, с често граничещи с дамска чанта багажници.....няма да продължавам, за мен това е най-безсмисленият клас автомобили. Ние прашка, ни е лък...най-нищо не е!12:33 09.05.2019
39 FOW
До коментар #4 от "Random":
Не всички са комплексари или неразбиращи, като теб- ако искаш по висок модел да не удряш бронята постоянно ти какво предлагаш-Алтрак, алроад, аутбак???Пич знаеш ли какви са цените им изобщо...
Аз карам чисто нов SUV на цената на 3 ЦИЛИНДРОВ ford focus с не особено по- високи разходи и с обслужване за целия период на гаранцията(доста над 5 години) от 1500 лв.
12:34 09.05.2019
40 BMWPower
13:32 09.05.2019
41 Wasp
17:33 09.05.2019
42 Брех
До коментар #29 от "Не забравяй в какви времена живеем":
Скъпи, електричките, пръдличките и не знам си какви концепции, нямат ли трансмисии, лагери и подобни ?Всички се движат на колела с гуми, а все още не съм видял летяща електричка ....
това не е детско влакче, за да мине с един редуктор и батерия от 9V...
дори да е на електричка, пак имаш второто бебенце за втория мост, за да се задвижва, мисли !
22:36 09.05.2019
43 дядо шишарко
00:01 10.05.2019
44 Нещо си се объркал
До коментар #4 от "Random":
Седан и стил - най-пенсионерската комбинация- седан сив металик.Ако искаш стил има хечбек и купе, но не седан, седан е триобемна каросерия - тоест каросерия и стърчащ отаз зад нея багажник, това не е стил.
15:00 19.05.2019