Новини

Колко по-скъпо излиза да се кара кросоувър?

Публикувана: 8 Май, 2019 13:51
44 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 12179
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Да бъдеш в крак с модата изисква жертви. В случая с все по-популярните кросоувъри и SUV-та това означава по-големи разходи като се запночне с гумите и се стигне до по-високата консумация на гориво. Колко точно обаче плащат в повече собствениците на паркетни всъдеходи в сравнение с колегите им с "нормални" леки коли?

Отговора на този въпрос се е заело да изчисли британското потребителско издание Which?, което сравнява разхода на гориво на някои от най-масовите кросоувъри и SUV-та с този на съпоставими по размери хечбекове, седани и комбита. Оказва се, че наличието на двойно предаване, допълнителното тегло и по-голямата челна площ се доплащат с до £409 (€475) на година.

Анализът на данните се основава на показатели като среден годишен пробег и консумация на гориво по паспорт. Авторите на изследавнето приемат, че средностатистическият автомобилист в Обедиденото кралство изминава по 9 700 мили на година (15 607 км).

По тази формула излиза, че собствениците на компактни кросоувъри като Renault Captur и Audi Q2 харчат годишно за гориво £1 092 (€1 270) или със £130 (€151) повече, отколкото шофьорите на сравними по габарити модели като Ford Fiesta и Volkswagen Polo. Изчислена в проценти, разликата е 11.9%.

Сравнени с масови хечбекове като Honda Civic и VW Golf, малки SUV-та като BMW X1 и Volvo XC40 струват на притежателите си по £154 (€179) в повече всяка година. Peugeot 3008 пък Kia Sportage поглъщат ежегодно по £199 (€231) повече от комбита със сравними размери и по £182 (€212) - от седани като Audi A4.

Разликата съвсем закономерно нараства още повече при пряко сравнение между пълноразмерни SUV-та и големи комбита. Собствениците на Volvo XC90 и BMW X5 дават средно по £1 561 (€1 813) за гориво всяка година или по £409 (€475) повече от притежателите на BMW 5er Touring. Разликата в сравнение с миниванове като Ford Galaxy и Volkswagen Sharan пък е £311 (€361).

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ами
(гост)

Неутрално
1 Отговор
Цената няма значение, когато се избиват комплекси !

Коментиран от #3, #30, #34


Оценка:
-22 +89

ОставиЦената
(гост)

Неутрално
2 Отговор
Цената за горивото е нищо ... тръгнеш да сменяш гуми - цените са по две. Тръгнеш на автомивка - там повече пари. Тръгнеш за части и там всичко е по 2 ... та не знам пак сравняват картофи и самолети.

Коментиран от #12, #37


Оценка:
-14 +68

3
Този коментар е премахнат от модератор
Random
(гост)

Неутрално
4 Отговор
сувовете са безполезни. Като искаш място - комби, като искаш стил - купе, ако искате и двете - седан. Ако комбито ви е ниско - нещо от сорта на Алтрак, алроад, аутбак или крос.

Коментиран от #26, #39, #44


Оценка:
-25 +52

спас
(гост)

Неутрално
5 Отговор
Ес Ю Ви - то е най - великото изобретение в автомобилостроенето, страхотни са аз карам Кашкай страхотен автомобил и въобще не по-скъпа подръжката,

Коментиран от #16, #18


Оценка:
-50 +34

ами
(гост)

Неутрално
6 Отговор

До коментар #3 от "Ivo":


А ти си неграмотно педалче, така че не се обаждай от кенефа !

Оценка:
-7 +23

01000001 01001000 01000001 01001100
(гост)

Неутрално
7 Отговор
Жигули

Оценка:
-5 +5

Манев
(гост)

Неутрално
8 Отговор
SUVа е за хора разполагащи с повече средства.Някой си купуват и танкове.

Оценка:
-11 +29

Кольо Дапа
(гост)

Неутрално
9 Отговор
От години карам миниван и не бих го сменил за никоя спортна кола. Като цена няма осезаема разлика а с комбито си е наравно.

Оценка:
-11 +16

сектант
(гост)

Неутрално
10 Отговор
моля хора, които нямат от дачия дъстър надолу коли да не се обаждат

Коментиран от #28, #36


Оценка:
-10 +21

Един
(гост)

Неутрално
11 Отговор
Цитирам : "Като видиш малък човек да слиза от голяма кола - бягай!"

Оценка:
-7 +36

гост
(гост)

Неутрално
12 Отговор

До коментар #2 от "ОставиЦената":


Карам СУВ и не съм съгалсен с теб. Нито гумите са значително по-скъпи, нито в автомивка са ми искали повече пари, нито пък частите струват повече. Гумите са по-скъпи с около 10-20%, не може да сравняваш 14цола с 18цола, сравнявай един цолаж, но различен размер. Харчат повече заради по-лошата аеродинамика и по-високото тегло, но са по-практични, по-ергономични, по-високи и по-проходими. Разбий си два пъти картера, изкриви рейка и др. аварии по нашите пътища на стандартния ти хечбек и после добави стотиците левове за ремонти към сметката си, така е честно. Големите гуми не кривят джанти, 4х4 те измъква от кал и сняг, заледен паркинг, клиренса помага изключително много в пътните условия у нас.

Коментиран от #17, #23, #31, #38


Оценка:
-21 +59

Херца от крайните квартали
(гост)

Неутрално
13 Отговор
Б.Б е Виновен

Оценка:
-7 +9

Ввв
(гост)

Неутрално
14 Отговор
SUV-безполезни колици

Оценка:
-28 +23

Алексей
(гост)

Неутрално
15 Отговор
Сравнението между клио и между каптур е безпредметно, защото и двете коли са със сравнително идентично тегло еднакви гуми и окачване. Едната е по-висока от другата с няколко сната. При скорост над 130 може да даде някаква по-сериозна разлика в разхода от 150 грама на 100 км

Оценка:
-0 +18

Вуте
(гост)

Неутрално
16 Отговор

До коментар #5 от "спас":


Ти па къде се нареди с тоя кашкайвал бе ?

Оценка:
-17 +17

12345
(гост)

Неутрално
17 Отговор

До коментар #12 от "гост":


Я пак - защо да сравнявам еднакъв цолаж гуми като на SUV са с 2-3 цола отгоре. Пример - карам 7 местен ван с 560 литра багажник / в петместна конфигурация /. Джантите ми са 16 цола. Я покажи един нов 7 местен SUV с 16 цола джанти мммм?

Коментиран от #22


Оценка:
-20 +10

12345
(гост)

Неутрално
18 Отговор

До коментар #5 от "спас":


Вози твърдо / по-твърдо от ван и комби / и спира по-дълго. Мерси няма нужда. Като се качих от Ford S-max на Кашкай / едни пари са / и все едно каруца - друса по дупките, мястото вътре очеизвадно по-малко - дори в седемместната версия. А за евтините пластмаси на Кашкай мисля че знаем всички

Оценка:
-17 +16

Шошо
(гост)

Неутрално
19 Отговор
Карал съм два РАВ 4, първият с 2л.бензинов двигател, вторият с 2.5 л.Първият минаваше 19 мили на галон, вторият 21 мили. След това мимах на Хонда Сивик, но ми беше малка и неудобна. Сега карам СУВ Бюик 252 к.с.бензин и разходът му пак е към 20 мили на галон.Като свикнеш на СУВ, трудно ще се качиш на малка кола.

Коментиран от #21


Оценка:
-6 +27

12345
(гост)

Неутрално
20 Отговор
MarkuUp-а на кросоувърите/SUV е по-голям отколото на ванове/комбита/седани. По-ясно измерение на човешката глупост няма.
***********************************************************
Който не вярва - да порови в интернет на английски :)

Оценка:
-7 +2

Американо
(гост)

Неутрално
21 Отговор

До коментар #19 от "Шошо":


Я се качи на Сиена/Одисей/Пасифика да видим после как ще се чувстваш в РАВ-чето

Оценка:
-6 +8

гост
(гост)

Неутрално
22 Отговор

До коментар #17 от "12345":


Повече СУВ са със 16-17 цола стандартно, а големите СУВ са 18-19цола. Сравнението за това колко хора ще натъпчеш в един ван, да ще вкараш повече, защото купето е различно, защото вановете са основно с предно, а СУВ са основно 4х4. Приложенията са им различни. Но както каза един коментатор качиш ли се на СУВ трудно ще слезеш от него. Има разход малко по-висок от стандартен средноразмерен седан например не 7л, а 8-9л гориво. Но не трябва да се забравя двойното предаване, защото една средна лимузина с 4х4 също харчи повече и тежи повече, всичко е физика.
Като мразиш СУВ, не си купувай, но и не давай акъл на хората, които си взимат. Смешно е да си вземеш таква кола, а да я караш сам и да не използваш удобството, което тя предлага за семейства, за багажи и за функционалност, както и за проходимост. Важно е приложението. У нас според мен е оправдано на фона на пътната обстановка.

Коментиран от #24


Оценка:
-5 +28

Брех
(гост)

Неутрално
23 Отговор

До коментар #12 от "гост":


и един цолаж да са, но ги хванем умерени цолажи до 18", на куфара са доста по-скъпи, заради по-високия център на тежестта са по-нестабилни и некомфортни...
а като каза за ремонти, като захвърчат раздатки, диференциали, висящи лагери и чудеса ... а втория мост си иска поддръжка и консумативи, не е като само да се търкаля .... то я пак сложи чертата

Коментиран от #29


Оценка:
-11 +11

12345
(гост)

Неутрално
24 Отговор

До коментар #22 от "гост":


За семеен автомобил се ползват ванове. Комплексарите дават 5-10 бона отгоре вземат `черно SUV и вече светофара е техен. Поне така изглеждат нещата като си на пътя - особено в селски град като Шопландия. Все така ми се случва че разни черни джиБове карат все едно света е техен. Пък как за 500 000 км с всякакви не джипки един път не ударих картер

Коментиран от #27


Оценка:
-14 +17

Гост
(гост)

Неутрално
25 Отговор
Личен опит - ML 2002 година срещу 5 местен ван 2004-та. Дизел 163 к.с. автомат 4х4 срещу дизел 140 к.с. ръчка / 6 скорости / и предно. Магистрално със 120. Джиба лапа 9 и нещо нафта, ван-а 5 и нещо. Мерджана има по-голям багажник, ван-а има повече място на задната седалка. Вана вози по-меко, спира по-лесно и завива с по-висока скорост. На асфалт това са фактите - който иска да ходи за риба, на лов и т.н. нека си взема 4х4.

Оценка:
-8 +17

Random BS
(гост)

Неутрално
26 Отговор

До коментар #4 от "Random":


Сувовете са безполезни ... в Холандия. БГ е планинска страна със снеговалежи през зимата, пътищата я са почистени в не, същото важи и за малките улички в София, второстепенните пътища са в окаяно състояние, имам БМВ тройка и СУВ, жал ми беше за БМВ-то веднъж като се наложи да пътувам с него из Северозападна България, същите пътища са по поносими със СУВа

Оценка:
-10 +22

гост
(гост)

Неутрално
27 Отговор

До коментар #24 от "12345":


Това кой как кара е съвсем различно от това каква кола е удобна за семейството. Хайде като казваш, че ван бил за семейство отиди на излет покрай реката или в планината на сняг, да ще се справиш и с ван и вериги, но е различно, защото съм го изпитал. Навремето всяка сутрин чистех сняг по 20мин да откопая колата, а сега не го правя това, имало е и случаи в които не съм могъл да я ползвам дори, или пък затъваш в пясък или пък усещаш как камъните стържат по пода и е само въпрос на късмет някъде да ти скъсат маркуч или жило. Чупил съм пружини по окачване, чупил кривил съм гуми, амортисьори, паркирането е по-трудно. При сув няма такива проблеми. Всеки сам си избира, но е недостойно да плюеш по някой и да го наричаш комплексар понеже е решил да даде няколко хиляди отгоре понеже е счел, че този тип кола е по-подходяща за него. Тъпо е кифла да кара бмв х5 да ходи до мола и да харчи 20 на 100км в града, съгласен съм.

Оценка:
-3 +25

антисектант
(гост)

Неутрално
28 Отговор

До коментар #10 от "сектант":


Пред време бях решил да си купувам нова кола и реших да пробвам Дачията, викам си какво толкова все пак е нова кола. Отидох в представителството в Ст.Загора обсъждахме с дилъра оборудване лизинг и накрая седнах в Дачия Логан, това беше най-недодяланата кола в която съм сядал, абсолютно дърво. Добавих още 12х. лв и си взех истински автомобил.

Оценка:
-12 +18

Не забравяй в какви времена живеем
(гост)

Неутрално
29 Отговор

До коментар #23 от "Брех":


Всичко което си написал важи за автомобили с ДВГ. При електромобилите нито едно от тези неща ги няма, а разходът е еднакъв за 4 х 4 и само две задвижващи колела. Разходът е еднакъв и за автомобил с 200 коня и такъв със 700. Разходът за ток между малък автомобил и голям SUV, е 20-30 лева годишно. Центърът на тежестта, дори на SUV, е толкова нисък, че е практически невъзможно да го преобърнеш. Дори ако го претърколиш, отново се връща на гумите си.

Коментиран от #42


Оценка:
-19 +1

Ганьо
(гост)

Неутрално
30 Отговор

До коментар #1 от "ами":


Уродите на съвременното авто-анти-строене

Оценка:
-7 +7

Ганьо
(гост)

Неутрално
31 Отговор

До коментар #12 от "гост":


Кривенето на джанти не зависи от цолажа а от профила на гумата. Т. Е. по-малко вероятно е да изкривиш 18 цола джанта с гума 205/40 отколкото 15 цола с гума 205/65! И за проходимостта си важи същото правило, не случайно истинските джипове са с малки джанти но с гуми с висок профил! СУВ са безсмислени да не говорим за отвратителното пътно поведение и паркирането в града!

Коментиран от #32


Оценка:
-17 +12

Ганьо
(гост)

Неутрално
32 Отговор

До коментар #31 от "Ганьо":


Грешка, по-Вероятно е да изкривиш 18 цоловата джанта с гуми нисък профил

Оценка:
-4 +10

Иво
(гост)

Неутрално
33 Отговор
Най добре ван

Оценка:
-9 +6

гецо
(гост)

Неутрално
34 Отговор

До коментар #1 от "ами":


като си прав, прав си :Д същото се отнася и за купуване на 'мечтания' втора ръка баварец, мерджан и други подобни кенефи

Оценка:
-4 +10

Мерц
(гост)

Неутрално
35 Отговор
Лимузинааа!!!

Оценка:
-8 +2

Ghost
(гост)

Неутрално
36 Отговор

До коментар #10 от "сектант":


Ми то по-надолу от Дачиа Дъстър няма накъде! Освен некой друг Дачия-кенеф..

Оценка:
-6 +8

Здравомислещ
(гост)

Неутрално
37 Отговор

До коментар #2 от "ОставиЦената":


Явно не си добре със сметките!
След като минеш 150 000 км. , Ще установиш, че си платил автомобила си втори път, само като цена на горивото което си употребил.

Оценка:
-4 +3

Коментара
(гост)

Неутрално
38 Отговор

До коментар #12 от "гост":


Черно на бяло за някой неща си прав, реалноста е различна. Първо малка част от така наречените SUV са 4Х4...погледни снимката на статията за справка...смях. Второ клитенсът им не е чак толкова голям... за справка СУВ_а от снимката май беше 170мм, моята кола е на 201мм (не се регулира височината на окачване, не съм слагал и подложки). Трето както са писали и други над мен...на големите гуми (а и на неголемите) като сложиш два пръста гума забрави за здравина и комфорт по нашите пътища. Четвърто, нищо практично няма в тези леко по-високи коли, с по-висок разход от стандартния, с незначимо по-добра проходимост, с често граничещи с дамска чанта багажници.....няма да продължавам, за мен това е най-безсмисленият клас автомобили. Ние прашка, ни е лък...най-нищо не е!

Оценка:
-9 +5

FOW
(гост)

Неутрално
39 Отговор

До коментар #4 от "Random":


Не всички са комплексари или неразбиращи, като теб- ако искаш по висок модел да не удряш бронята постоянно ти какво предлагаш-Алтрак, алроад, аутбак???
Пич знаеш ли какви са цените им изобщо...
Аз карам чисто нов SUV на цената на 3 ЦИЛИНДРОВ ford focus с не особено по- високи разходи и с обслужване за целия период на гаранцията(доста над 5 години) от 1500 лв.

Оценка:
-4 +5

BMWPower
(гост)

Неутрално
40 Отговор
Лърн ту чейндж гиърс, нот жен дарс. :-)

Оценка:
-1 +3

Wasp
(гост)

Неутрално
41 Отговор
Произвеждат, се различни типове автомобили, защото има различни вкусове и различни потребности, но нали знаете приказката за киселото грозде.

Оценка:
-1 +2

Брех
(гост)

Неутрално
42 Отговор

До коментар #29 от "Не забравяй в какви времена живеем":


Скъпи, електричките, пръдличките и не знам си какви концепции, нямат ли трансмисии, лагери и подобни ?
Всички се движат на колела с гуми, а все още не съм видял летяща електричка ....
това не е детско влакче, за да мине с един редуктор и батерия от 9V...
дори да е на електричка, пак имаш второто бебенце за втория мост, за да се задвижва, мисли !

Оценка:
-0 +1

дядо шишарко
(гост)

Неутрално
43 Отговор
кучи,кучи,кучи,кучи дядо ви шишарко си е загубил кучето бре

Оценка:
-1 +2

Нещо си се объркал
(гост)

Неутрално
44 Отговор

До коментар #4 от "Random":


Седан и стил - най-пенсионерската комбинация- седан сив металик.
Ако искаш стил има хечбек и купе, но не седан, седан е триобемна каросерия - тоест каросерия и стърчащ отаз зад нея багажник, това не е стил.

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Спас Гърневски
Депутатът от ГЕРБ в защита на колегата си Делян Добрев, молейки го да остане на позицията си в Народното събрание.
Деляне, нужен си на парламента. Моля те, не скачай от борда на кораба, защото червените акули ще те разкъсат!"

Още бисери