Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Появи се нов "последен" Saab

Публикувана: 8 Юни, 2019 10:31
33 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 13571
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.5 от 18 гласа.

Шведският холдинг NEVS, който придоби фалиралия Saab през 2012 г., организира търг за последния седан 9-3, произведен в завода на компанията в Тролхетан. Колата ще бъде показана на фестивала на музея на марката този уикенд.

Това е поне третият Saab, който се кичи с прилагателното "последен" през отминалите 6 месеца. В края на 2018 г. италиански дилър пусна в продажба черно комби 9-3 на 90 км за €31 000, а през февруари в шведски сайт за обяви се появи оферта за сребрист 9-5 на 7 000 км за €21 269.

Колата, за която NEVS ще организира наддаване, обаче е малко по-различна. Сребристата 9-тройка е сглобена през 2014 г., когато производството на модела в Трохетан е възобновено за кратко преди новият собственик на марката да загуби правата върху нея.

От последната партида са сглобени общо 420 автомобила - всичките от оригинални части от около 400 доставчици. Един от тях явно е бил запазен във фабричното си състояние и сега отива на търг с пробег от едва 5 км.

9-тройката е от модификацията Aero Turbo. Оборудвана е с 2.0-литров турбодвигател с мощност 220 к.с. и максимален въртящ момент 350 Нм, съчетан с шестстепенна автоматична трансмисия. Търгът ще се състои по-късно през годината, когато ще бъдат обявени и повече подробности за колата.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.5 от 18 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
сектант
(гост)

Неутрално
1 Отговор
мювсичко хубаво трябва да го спрат защото няма сметка ор него.. същото стана и с операционната система уиндоус 7

Коментиран от #3


Оценка:
-26 +12

jap
(гост)

Неутрално
2 Отговор
Колата има стилен дизайн но предвид факта,че е дериват на Опел Вектра няма ювелирна стойност която да оправдава тази висока цена.

Оценка:
-9 +26

Лъки
(гост)

Неутрално
3 Отговор

До коментар #1 от "сектант":


Пак се изказа неподготвен, Windows 7 все още се използва и до днес.

Коментиран от #32


Оценка:
-2 +26

Борис
(гост)

Неутрално
4 Отговор
Saab са пълни ке*ефи

Коментиран от #8, #10


Оценка:
-62 +9

Драйвър
(гост)

Неутрално
5 Отговор
Има си причина да фалират,ако бяха толкова хубави намаше да са на загуба последните двайсет години,дори и под безумния мениджъмънт на Дженерал Моторс.Основната причина хората да не ги купуват според мен(освен калпавите части от Опел в последните години) беше еднообразния дизайн,от както аз ги помня от модела 900 до модела 9-3 разликата визуално е минимална,вижте за сравнение трета серия на БМВ как еволюира през годините или 190-Ц класа,а Сааба си остана същия и като добавим и "семейно" наследените проблеми от Опел,това гарантираше срив в продажбите и фалит.

Коментиран от #7, #27


Оценка:
-18 +19

Мъка,мъка....
(гост)

Неутрално
6 Отговор
Турция купи цялата линия за производство на Saab,сега ще се казва Сургун93...
.

Оценка:
-7 +21

Колио
(гост)

Неутрално
7 Отговор

До коментар #5 от "Драйвър":


Нелепо твърдение. Порше да не би да се променя визуално ?

Коментиран от #18


Оценка:
-3 +42

Бате Сашо
(гост)

Неутрално
8 Отговор

До коментар #4 от "Борис":


Не знам на какво се бозираш, но аз имам два с по над 100хил. навъртяни след покупката на старо и мога да кажа, че инженерно са на много високо ниво. Вярно е, че GM ги съсипаха, но от техните части шведите сглобяваха добри коли и оптимизираха всичко, което можеха, за да се отдалечат от опелщитата.

Оценка:
-1 +25

Бате Сашо
(гост)

Неутрално
9 Отговор
*базираш

Оценка:
-0 +1

Ивайло
(гост)

Неутрално
10 Отговор

До коментар #4 от "Борис":


На бас, че караш някакво мъртво родено 320d и никога не си се доближавал до истински автомобил.

Коментиран от #11, #20


Оценка:
-3 +20

И КОЙ СПОРЕД ТЕБ
(гост)

Неутрално
11 Отговор

До коментар #10 от "Ивайло":


Е ИСТИНСКИЯ АВТОМОБИЛ?..ПРИМЕР АКО МОЖЕ?! ПО ТВОЯ АВТОМОБИЛ ЛИ СЪДИШ ЧЕ И ДРУГИТЕ СА МЪРТВО РОДЕНИ?

Коментиран от #12


Оценка:
-6 +2

Ивайло
(гост)

Неутрално
12 Отговор

До коментар #11 от "И КОЙ СПОРЕД ТЕБ":


Извинявай ако съм те засегнал, но 320d (всички поколения) са автомобили, направени само за целта да те закарат от точка А до точка Б икономично, бавно и евтино. Относно критериите ми, може би най-важното за истински автомобил според мен е това, че трябва да има душа и страст, истинския автомобил трябва да кара собственикът му да настръхва всеки път когато го види, когато влиза в него, когато го пали и кара. Истински автомобил за мен трябва да има достатъчно динамика, да завива директно и да има усет във волана, истинския автомобил не трябва да прегрява и да се разглобява на основните си части всеки път, когато го настъпиш или вземеш завой с по-висока скорост. Истинския автомобил трябва да има прекрасен глас (звук).

Коментиран от #13, #22, #26


Оценка:
-3 +13

13
Този коментар е премахнат от модератор
Kkk
(гост)

Неутрално
14 Отговор
Сааб фалираха, защото GM им даваше готова кола само да я префасонират визуално, а те "глупавите" шведи понеже знаят, че опел е боклук пеправяха всичко отначало. Което съответно струва адски много финанси и време. А хората масово си мислят, че си купуват натруфен опел за повече пари. Резултатът е, че вфна влика марка несъществува вече, заради гадните американци, там където минат трева не никне.
Хубави коли са сааб но не тези които ги продват родните джамбази. Каквато и марка кола да си купиш от родните автокъщи много голям е шанса да я намразиш за винаги.

Коментиран от #31


Оценка:
-0 +19

Ивайло
(гост)

Неутрално
15 Отговор

До коментар #13 от "Ти още малко ще го наебеш, тоя автомибил":


Ти не си авто ентусиаст, нали? Какво по дяволите правиш тук тогава? Никога не би могъл да схванеш дори основата на исниските автомобили.
Това е все едно чалга певец да схване Моцарт.
Когато Фики разбере Моцарт, тогава ти ще разбереш автомобилите и най-вероятно адът ще замръзне.

Коментиран от #16


Оценка:
-1 +9

Ивайло
(гост)

Неутрално
16 Отговор

До коментар #15 от "Ивайло":


*Истински

Оценка:
-0 +2

Ивайло
(гост)

Неутрално
17 Отговор

До коментар #13 от "Ти още малко ще го наебеш, тоя автомибил":


Карай си твоя масов варел и не се бутай при хората които живеят и дишат автомобили.

Оценка:
-1 +8

asdf
(гост)

Неутрално
18 Отговор

До коментар #7 от "Колио":


Не споменавай порше тук защото класа няма нищо общо с тозина сааб поршете на външен вид не се променя толкова и за това се харесва също така това е спортен автомобил който се представя супер на писта докато класа като на сааб не си го купуваш за да ходиш на писта а за да го караш всеки ден да ти е практичен и комфортен и точно за това трябва да има промени за да се харесва на хората

Оценка:
-2 +2

Истинска кола
(гост)

Неутрално
19 Отговор
Истинските коли не са направени за да носят печалба ,а за да носят радост радост, масовките са за обикновения потребител. Който не е карал кола с "дух" и "душа" няма да ме разбере , а също и страхотното чувство на старите турбо бензинки с огромните турбо дупки , и полудяването след 4000 Об/Мин , вече няма такива коли ...

Оценка:
-0 +13

Борис
(гост)

Неутрално
20 Отговор

До коментар #10 от "Ивайло":


Да 320d карам но е f30, такаче само не ми се прави на много оборотен

Коментиран от #21


Оценка:
-5 +0

jdm
(гост)

Неутрално
21 Отговор

До коментар #20 от "Борис":


Какво като е f30. Пак си остава бавна семейна кола. Ти на истинско бмв май не си се качвал. Например 335 или м3.

Оценка:
-0 +4

Стефан
(гост)

Неутрално
22 Отговор

До коментар #12 от "Ивайло":


Ти на 18 ли си или до година ще ги навършиш? Колата е тенекия, каквато и марка да е, настръхват чуберите от надписа Tdi, което е показател защо училището не струва. А сааб, поне по-старите автомобили са надеждни.

Коментиран от #23


Оценка:
-2 +3

Ивайло
(гост)

Неутрално
23 Отговор

До коментар #22 от "Стефан":


Явно въобще не те бива в познаването на възрасти. Това за TDI не го разбрах, не съм фен на тези двигатели. Харесвам някои СААБи. Това да кажеш, че колата е само една тенекия е като да кажеш, че човек е само една кожена торба с органи. Може да прочетеш 15-ти коментар защото не обичам да се повтарям.

Оценка:
-0 +3

Голям Слон
(гост)

Неутрално
24 Отговор
Карах преди 10-ина години 9-3 Aero. Даже от дилъра в щатите ми организираха екскурзия до завода в Швеция. Беше добър автомобил, но почти веднага си проличаха недостатъците - ниското качество на материалите в купето беше първото нещо, което направи впечатление. Возията беше ужасна, но предвид спортната натура на автомобила - беше разбрано. Тия 265 к.с. на предно предване са възможно най-глупавата работа, която бяха сътворили. Трябваше или задно, или двойно предаване. С повече газ в завой и започваш да обираш мантинелите и крайпътните храсти. Задният ред седалки е на практика неизползваем. Дори на настройка за нисък водач, отзад трудно се събира 10 годишно дете.... Твърде висок разход спрямо други автомобилни конкуренти...

Коментиран от #28


Оценка:
-1 +3

Амд
(гост)

Неутрално
25 Отговор
Сааб прави и Грипен.
Значи проблем.
Между другото Volvo два пъти фалира и все го измъкват.
Проблема на Сааб е че шведите карат Volvo.
Този проблем е нерешим.

Оценка:
-0 +2

ar146ts
(гост)

Неутрално
26 Отговор

До коментар #12 от "Ивайло":


Напълно съм съгласен с теб. Автомобил отговарящ на тези критерии е АЛФА РОМЕО

Коментиран от #33


Оценка:
-1 +4

Хайл
(гост)

Неутрално
27 Отговор

До коментар #5 от "Драйвър":


Много си зле,повече от Сашето и Ванката😂

Оценка:
-1 +0

Хайл
(гост)

Неутрално
28 Отговор

До коментар #24 от "Голям Слон":


Дафа ти е по-убав,що не си седиш на леглото му да ти е широко...пък и кога си бил в америка-евентуално да помниш година нещо...

Коментиран от #29


Оценка:
-3 +1

Голям Слон
(гост)

Неутрално
29 Отговор

До коментар #28 от "Хайл":


:-) Интересен човек е типичният българин. Обикновено все много завижда и гледа в канчето на другия. Що има пари? Пък откъде ги има? Ааа, той има, ама е/бил шофьор... Като шофьор съм бил само в три страни :-) Като човек от друга професия - в 35 страни на 4 континента. Гордея се, че с каквото и да се захвана, все съм добър. Нещо, с което ти едва ли можеш да се похвалиш. Но това някак няма особено значение по темата. Имал съм два чисто нови сааба и мога да говоря от първо лице за марката. А ти ще плюнчиш пръсти през АутоБилд и ще четеш форуми, за да разбереш евентуално нещо от пети-шести собственик в най-добрия случай. Защото тези автомобили още в Германия са на този хал.. Намаи иронията и сарказмът! Те са интересни и изключително присъщи, когато идват от персони интелигентни и умни. Надявам се правиш разлика между двете качества. А поне едното от тях притежаваш ли?

Оценка:
-0 +1

Павлин
(гост)

Неутрално
30 Отговор
Карам сааб 9.5 2.0т и съм адски доволен здрав и надежден

Оценка:
-0 +0

Анонимен
(гост)

Неутрално
31 Отговор

До коментар #14 от "Kkk":


А PONTIAC от General Motors също фалираха и то 1 година преди saab

Оценка:
-0 +0

Кукуруку вафлов
(гост)

Неутрално
32 Отговор

До коментар #3 от "Лъки":


До 14.01.2020 е поддръжката на windows 7 😁

Оценка:
-0 +0

QUADRIFOGLIO
(гост)

Неутрално
33 Отговор

До коментар #26 от "ar146ts":


Напълно съгласен съм с ar146ts, Alfa Romeo правят своеобразни, красиви автомобили с душа. Марки като, Шкода, Сеат и подобни, изгубиха душата си, те фактически са VW с малко по-различен дизайн. Същата съдба имаха и SAAB в GM, те просто изгубиха своята идентичност и на практика бяха малко по-качествено направен Опел. Трябва да подкрепяме по-малките производители, защото купувайки ги GM, VAG или друга подобна автомобилна група, то марката е мъртва. GM съсипаха и легендарната британска марка Ягуар, вижте какви уроди роди този "брак", като X-type. Добре че ги взе индийската фирма ТАТА и върна от части душата на този бранд. SAAB може да бъде възроден, но с нова стратегия. Швеция има Volvo, бранд с който SAAB не може да се конкурира, създавайки толкова комфортни, стилни и безопасни автомобили. С какво свързваме SAAB? Свързваме го с авиацията, та според мен правилната концепция за този бранд е спорт, обезателно с задно или 4х4 и дизайн изпълнен в съвременен авиационен стил, отлична аеродинамика, управляемост, ниска маса. В SAAB и в Швеция, като цяло има много висококвалифицирани инженери и съм уверен, че при удачен маркетинг и присъединяване към правилната пазарна ниша, този легендарен бранд би могъл да бъде възроден.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Пламен Константинов
Пламен Константинов коментира получената награда за треньор на годината в България за 2015 година
Не говори добре за българския спорт, че аз съм треньор на годината"

Още бисери