Новини

Новото Audi SQ8 е с най-мощния дизел, който се предлага на европейския пазар

Публикувана: 4 Юли, 2019 10:22
29 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 28819
Новото Audi SQ8 е с най-мощния дизел, който се предлага на европейския пазар
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.1 от 21 гласа.

Битурбо V8-двигателят в Audi SQ8 TDI (комбиниран разход на гориво в л/100 км: 7,8; комбинирани емисии CO2 в г/км*: 205 - 204) е най-мощният дизелов двигател за лек автомобил, който изобщо се предлага на европейския пазар към момента. Той съчетава изключителна мощ с прилична икономичност, предлагайки цял арсенал от високотехнологични решения. Двигателят генерира мощност 320 кВт (435 к.с.) и максимален въртящ момент от 900 нютонметра в диапазона между 1 250 и 3 250 оборота в минута. Благодарение на тези показатели, задвижваното от 4.0 TDI-двигател SUV-Coupé се ускорява почти като спортен автомобил: границата от 100 км/ч се достига за едва 4,8 секунди, а електронно ограничената скорост на SQ8 TDI е 250 км/ч. За силовото предаване отговарят осемстепенна автоматична предавателна кутия tiptronic с хидравличен преобразувател на въртящия момент и система за постоянно задвижване на четирите колела quattro.

Новото Audi SQ8 е с най-мощния дизел, който се предлага на европейския пазар

Електрически задвижваният компресор (EAV) допълва работата на двата турбокомпресора при ускорение и при ниските обороти, като по този начин V8 TDI-двигателят предоставя мощността си изключително бързо във всички работни режими. EAV черпи необходимата за своята работа енергия от 48-волтовата бордна мрежа, която обуславя работата и на Mild-Hybrid-системата (MHEV). Нейният ремъчен стартер-генератор се грижи за регенирането на енергия при спиране и я съхранява под формата на електроенергия в литиево-йонната акумулаторна батерия. В условия на реална всекидневна употреба MHEV-технологията се очаква да намалява разхода на гориво средно с 0,5 литра на 100 километра. В изпитателния цикъл WLTP голямото SUV-Coupé постига среден разход на гориво от 7,8 литра

Високотехнологични системи: ходовата част

Audi SQ8 TDI разполага серийно със система Audi drive select и адаптивно пневматично окачване adaptive air suspension sport с променливи настройки на амортисьорите. Пневматичната система на окачването е в състояние да променя клиренса на автомобила с до 90 милиметра и така подобрява представянето върху различни типове терени. Като опция се предлагат три технологии, които носят сериозни предимства по отношение на динамиката на пътя, сцеплението с настилката и стабилността – една от тях е спортният диференциал. При бързо шофиране в завои той се грижи за активното разпределяне на въртящия момент между колелата на задния мост и по този начин допълва работата на системата за постоянно задвижване на четирите колела quattro със самоблокиращ централен диференциал. Като алтернатива на серийното прогресивно кормилно управление пък се предлага система за управление на всички колела. При ниска скорост на движение задните колела леко се завъртат в противоположна спрямо тази на предните посока, с което подобряват повратливостта на автомобила. Над скорост около 60 км/ч те започват леко да завиват заедно с предните колела, като по този начин подобряват стабилността.

Третият акцент от високотехнологичното оборудване в областта на ходовата част е системата за стабилизиране на колебанията на каросерията. На всеки мост е монтиран електромотор, който е разположен между двете половини на напречната стабилизираща щанга. При шофиране в праволинейна посока тези половини работят независимо една от друга, което намалява вертикалните движения на каросерията върху неравна настилка. При спортен стил на шофиране двете половини на стабилизиращите щанги започват да работят заедно, като могат и да се завъртат в противоположна една на друга посока. Това прави управляемостта на SQ8 TDI още по-спортна и значително намалява страничното накланяне на каросерията в завоите.

S-специфични детайли: дизайнът

Импозантен, спортен, внушителен – така може да бъде описан накратко дизайнът на Audi SQ8 TDI. Характерните екстериорни елементи са представени по специфичен начин и подчертават специалния характер на този модел от висш клас: например предната решетка Singleframe с осмоъгълна форма е получила структурирани вертикални елементи и се откроява с матово-сребриста рамка. Защитата на дъното на каросерията блести в сребрист цвят и кара предната и задната броня да изглеждат още по-внушително. Мощ par excellence демонстрират и мощно контурираните въздухозаборници, S-специфичната изпускателна уредба и открояващите се quattro-елементи над калниците. Във въпросните калници са поместени 21-цолови колела, като опция се предлагат и ексклузивни 22 цолови джанти. Хоризонталните линии под формата на свързващата ивица между двете задни светлини и черната линия над черния дифузор в задната броня допълнително подчертават широчината на голямото SUV-Coupé. Моделът серийно разполага с LED-светлини с включен асистент за автоматично управление на дългите светлини, а по желание може да се поръча и HD Matrix-технология за фаровете.

Новото Audi SQ8 е с най-мощния дизел, който се предлага на европейския пазар

Типично за един S-модел, интериорът е издържан основно в тъмни тонове. Серийните спортни седалки имат S-емблеми и контрастни шевове. По желание на клиента се предлагат също така и S-спортни седалки plus с интегрирани подглавници и силно контурирани странични опори, като опция с функция за климатизация и масаж. Тапицериите в цвят Rotor сиво или Arras червено подчертават спортния характер на автомобила. Декоративните апликации са изработени от матов релефен алуминий, като алтернатива се предлагат Carbon или ясенова дървесина.

Интелигентна свързаност: ергономична концепция, инфо-развлекателни функции и системи за подпомагане на водача

Напълно в унисон със спортната атмосфера в интериора, серийният Audi virtual cockpit предлага S-специфичен изглед с решени в червено детайли. Водачът може да избере т.нар. Performance-Layout, при който оборотомерът се показва под формата на ъгловата графика, а наличните към дадения момент запаси от мощност и въртящ момент се изобразяват като проценти. Двата основни управляващи елемента в интериора са големите тъчскрийни, даващи тактилна и акустична обратна връзка. Като алтернатива водачът може да използва също така и системата за гласово управление, която разпознава команди и въпроси от свободната всекидневна реч. За да отговори на зададените команди, системата ползва както наличните на борда данни, така и базирана на облачна технология база данни. Новост е също така и гласовата услуга на Amazon – Alex , която е изцяло интегрирана в управляващата система MMI.

Трансферът на данни в SQ8 TDI серийно се осъществява посредством стандарта LTE Advanced, който е част от основната функционалност на системата MMI Navigation plus, наред с WiFi-Hotspot и услугите на Audi connect. Планирането на маршрути предлага множество интелигентни функции – например системата разпознава предпочитанията на водача и е в състояние да дава предложения в синхрон с тези предпочитания. Car-to-X-услуги, като например информация за трафика и анализ на изминатата отсечка, допълват функционалността на навигационната система. Те използват колективния интелект на Audi флотилията, както и най-новата услуга: информация за светофарите. Audi предлага тази система в непрекъснато увеличаващ се брой европейски градове. С помощта на свързване с инфраструктурата на съответния град, автомобилът получава информация от сървъра за управление на светофарните уредби, като в последствие на това съветва водача каква скорост на движение да избере, за да премине през зелената фаза на следващия светофар.

Още по-спокойно е пътуването с адаптивния асистент за шофиране, който подпомага движението както напред в лентата така и встрани. За целта той интегрира функциите на адаптивния темпомат с асистентите за задръстване и за смяна на лентата. В сътрудничество с асистента за ефективност Audi SQ8 TDI* може да увеличава и намалява скоростта предвидливо – на базата на информацията от сензорите, данните от навигационната система и пътните знаци. В града представянето се допълва от асистент за кръстовища, от асистента за разпознаване на приближаващи зад автомобила обекти, както и от камери за наблюдение на целия периметър около автомобила.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.1 от 21 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Глупости пишете отново
1 Отговор
Ку7 12 цил 6 литра дизел дава 500 кони и 1000 нютон фабрично

Коментиран от #2, #3


Оценка:
-35 +35

Мартин
2 Отговор

До коментар #1 от "Глупости пишете отново":


вече не се предлага, става дума за нови коли, айде чети малко повече и по-малко ни занимавай с глупавите си коментари

Коментиран от #6, #16


Оценка:
-12 +56

Ицо
3 Отговор

До коментар #1 от "Глупости пишете отново":


Публикувано във факти.бг: най-мощният дизелов двигател за лек автомобил, който изобщо се предлага на европейския пазар към момента.

Коментиран от #28


Оценка:
-5 +19

Отдел Счетоводство
4 Отговор
За фактурата се обадете следобед.Благодарим за рекламата.
Ауди.

Оценка:
-5 +27

Dimirest
5 Отговор
И нали дизелите щели да ги забраняват? Д-р Мермерски правилно каза че замърсяват по-малко от новите хибриди и електрички. Браво на Ауди, много здрав SUV!

Коментиран от #9, #22


Оценка:
-14 +48

гост
6 Отговор

До коментар #2 от "Мартин":


То и това няма да се предлага след само 3 години , бързо всички петролофилчета на опашка , свършвааааат !!!

Оценка:
-27 +10

Японеца
7 Отговор
Брей … А аз чаках да ги забранят дизелите и ВАГ да фалират да се ева у тъпата глава ...

Коментиран от #12


Оценка:
-10 +36

VAG
8 Отговор
AUDI СА N:1 !!!!!!! НЕНАДМИНАТИ !!!!!!!

Коментиран от #10


Оценка:
-25 +34

Майстор
9 Отговор

До коментар #5 от "Dimirest":


Ти пък как разбра, че много здрав?Обикновено Алди правят униклани трошки.Вече познавам само по шумовете, които издават докато се движат и тропат скърцат, стържат, тракат, вият и т.н. дали имат за смяна носач, дали кормилната рейка е останала без масло, дали турбото ще си заминава и т.н.От 25 години проблемите им са едни и същи.С много колеги направихме къщи от ремонти на Аудитата.Да са живи и здрави да произвеждат и занапред та и ние да поминем покрай тях.

Коментиран от #11, #14


Оценка:
-31 +36

Хайл
10 Отговор

До коментар #8 от "VAG":


В какво ?

Оценка:
-3 +4

Селянин
11 Отговор

До коментар #9 от "Майстор":


Мммм, колко простоват коментар , сигурно на село в кръчмето така коментирате . Много оригинален коментар , викни ни на гости в някоя от къщите ти. Гроздето е кисело?

Коментиран от #25


Оценка:
-14 +22

Японеца
12 Отговор

До коментар #7 от "Японеца":


Не пиши с моя ник! С манипулиран софтуер ли ходи на училище, та едвам завърши?

Оценка:
-6 +1

AUDI Q8 THE RUST
13 Отговор
Уникален е, само да не му изгниваха главините на колелата... Да дадеш за автомобил 120 000 евро и да му изгният главините за нула време си е пълна подигравка с хората... Нямам никакво обяснение за това.

Оценка:
-3 +14

Майсторе
14 Отговор

До коментар #9 от "Майстор":


Аудитата страдат най-вече от майстори, като теб. Правете си ладите и не пипайте, там където не разбирате. Едно моторно масло не може да смените, ако няма щека колата :D. Скоро едни известни майстори оценени на 6+ за една бройка да разсипят един автоматик.
Хора пазете се от "МАЙСТОРИ"

Оценка:
-4 +22

Торбалан
15 Отговор
Як дизел, ама за дизайн хич го нема

Оценка:
-9 +9

Какво значи не се предлага бе?
16 Отговор

До коментар #2 от "Мартин":


Втора употреба не е ли предлагане бе каун😂😂😂😂

Оценка:
-5 +6

Va60
17 Отговор
Ауди -страхотен дизайн и многооо трошливи.Те тва е.

Оценка:
-11 +8

дявола
18 Отговор
Ха ха ха ха духнаха на баварците под опашката не случайно са 2-ри във топ 3 а баварците 3-то

Оценка:
-6 +6

Xa xa xa
19 Отговор
УМРялди никога вече...скапана електроника и вечно пръскащи се карета....и тва само като за добър ден....

Оценка:
-4 +6

Stoychev
20 Отговор
Audi A6 2.5 TDI V6 на 520К , купих го на 180К. Никога не съм сменял валове, не ги е драло, ГНП съм сменил само веднъж за целия живот на колата, смяна на масло на 7К (по мое желание) - обслужвано само в официалния дилър в Германия (до 310К), тук и до момента се обслужва само в Порше. Пали на -15, върви, мърка. Никога не съм виждал тон и 700 кола с тежък мотор на предно с толкова здраво, и в същото време толкова меко и приятно окачване (не е куатро и не е с въдздушни). Турбина сменена веднъж на 340 (30К след идването в България и наливането на нашенска нафта). Почнах да сипвам Bardahl по тоя повод, нафтата определено е по-лоша.
Проблема на Audi-то не е , че е Audi, а че Бай Пешо "Голфа" го ремонтира.

Оценка:
-4 +12

Бай Пешо голфа ремонтира :D
21 Отговор
Много зависи от експлоатацията на автомобила! А това за майсторите е вярно! Убедих се че в BG няма специалисти!! Завършил гимназия до 11 клас (нищо общо с ДВГ) и започнал да ми оправя коли??? Това е нереално!!Този същия колко коли трябва да развали ,за да се научи!Наложи ми се основен ремонт да правя (А4-1.8Т) всичко НОВО освен блока!Как го сглобиха тез "майстори" от тогава колата не е това което беше! Студен старт 15сек докъто запали!Преди ремонта от 0-200 за секунди (240 без проблем)!Сега до 200 ми трябва задължително магистрала!

Коментиран от #26


Оценка:
-2 +9

Ганьо
22 Отговор

До коментар #5 от "Dimirest":


Явно не. Пригответе се за още клатушкащи се, чернилски, буци по 3 тона всяка!

Оценка:
-0 +8

Аман
23 Отговор
Абе, не харесвам Ауди, ама се кефя, че ядосва електричарите с тоя дизел.

Оценка:
-0 +5

a пък
24 Отговор
аз карам МЕРЦЕДЕС

Оценка:
-2 +3

АLFA Q 4
25 Отговор

До коментар #11 от "Селянин":


НИЩО КИСЕЛО НЯМА. ПРАВ Е ЧЕ СА ТРОШКИ. АЗ СЪЩО САМ ОБЛАГОДЕТЕЛСТВУВАН ОТ ( здравината им). МНОГО ТЕХНОЛОГИЧНИ И НАИСТИНА МНОГО ПРОБЛЕМ И.

Оценка:
-0 +2

АLFA Q 4
26 Отговор

До коментар #21 от "Бай Пешо голфа ремонтира :D":


АМИ НА ИЛИ СА ТИ ГАРНИТУРА ОТ АТМОСФЕРНИЯ И СА ГО РАЗРЕДИЛИ ДОСТА.

Оценка:
-0 +0

гощо
27 Отговор
Който следи канала Ауто мотор спорт от години е разбрал,че Ауди са светлини години напред пред другите две марки! Мерцедес са най зле последните поне 15г. Цъкайте са минуси и карайте старите Рена и сънувайте БМВ-та,че нали сте джигит марка сите тука!

Оценка:
-4 +2

Ганьо
28 Отговор

До коментар #3 от "Ицо":


Че тази кандилкаща се буца може ли да се води "лек" автомобил въобще?

Оценка:
-0 +2

влос
29 Отговор
..катафалка..

Оценка:
-0 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Слави Трифонов
Телевизионният водещ към актьорите от екипа си, разиграващи скечове пред парламента по време на поредния протест за въвеждането на мажоритарния вот.
Днес по-рано ще си тръгваме, колеги, защото изчерпахме тоя "пърформанс" и започнахме да си мълчим"

Още бисери