Битурбо V8-двигателят в Audi SQ8 TDI (комбиниран разход на гориво в л/100 км: 7,8; комбинирани емисии CO2 в г/км*: 205 - 204) е най-мощният дизелов двигател за лек автомобил, който изобщо се предлага на европейския пазар към момента. Той съчетава изключителна мощ с прилична икономичност, предлагайки цял арсенал от високотехнологични решения. Двигателят генерира мощност 320 кВт (435 к.с.) и максимален въртящ момент от 900 нютонметра в диапазона между 1 250 и 3 250 оборота в минута. Благодарение на тези показатели, задвижваното от 4.0 TDI-двигател SUV-Coupé се ускорява почти като спортен автомобил: границата от 100 км/ч се достига за едва 4,8 секунди, а електронно ограничената скорост на SQ8 TDI е 250 км/ч. За силовото предаване отговарят осемстепенна автоматична предавателна кутия tiptronic с хидравличен преобразувател на въртящия момент и система за постоянно задвижване на четирите колела quattro.
Електрически задвижваният компресор (EAV) допълва работата на двата турбокомпресора при ускорение и при ниските обороти, като по този начин V8 TDI-двигателят предоставя мощността си изключително бързо във всички работни режими. EAV черпи необходимата за своята работа енергия от 48-волтовата бордна мрежа, която обуславя работата и на Mild-Hybrid-системата (MHEV). Нейният ремъчен стартер-генератор се грижи за регенирането на енергия при спиране и я съхранява под формата на електроенергия в литиево-йонната акумулаторна батерия. В условия на реална всекидневна употреба MHEV-технологията се очаква да намалява разхода на гориво средно с 0,5 литра на 100 километра. В изпитателния цикъл WLTP голямото SUV-Coupé постига среден разход на гориво от 7,8 литра
Високотехнологични системи: ходовата част
Audi SQ8 TDI разполага серийно със система Audi drive select и адаптивно пневматично окачване adaptive air suspension sport с променливи настройки на амортисьорите. Пневматичната система на окачването е в състояние да променя клиренса на автомобила с до 90 милиметра и така подобрява представянето върху различни типове терени. Като опция се предлагат три технологии, които носят сериозни предимства по отношение на динамиката на пътя, сцеплението с настилката и стабилността – една от тях е спортният диференциал. При бързо шофиране в завои той се грижи за активното разпределяне на въртящия момент между колелата на задния мост и по този начин допълва работата на системата за постоянно задвижване на четирите колела quattro със самоблокиращ централен диференциал. Като алтернатива на серийното прогресивно кормилно управление пък се предлага система за управление на всички колела. При ниска скорост на движение задните колела леко се завъртат в противоположна спрямо тази на предните посока, с което подобряват повратливостта на автомобила. Над скорост около 60 км/ч те започват леко да завиват заедно с предните колела, като по този начин подобряват стабилността.
Третият акцент от високотехнологичното оборудване в областта на ходовата част е системата за стабилизиране на колебанията на каросерията. На всеки мост е монтиран електромотор, който е разположен между двете половини на напречната стабилизираща щанга. При шофиране в праволинейна посока тези половини работят независимо една от друга, което намалява вертикалните движения на каросерията върху неравна настилка. При спортен стил на шофиране двете половини на стабилизиращите щанги започват да работят заедно, като могат и да се завъртат в противоположна една на друга посока. Това прави управляемостта на SQ8 TDI още по-спортна и значително намалява страничното накланяне на каросерията в завоите.
S-специфични детайли: дизайнът
Импозантен, спортен, внушителен – така може да бъде описан накратко дизайнът на Audi SQ8 TDI. Характерните екстериорни елементи са представени по специфичен начин и подчертават специалния характер на този модел от висш клас: например предната решетка Singleframe с осмоъгълна форма е получила структурирани вертикални елементи и се откроява с матово-сребриста рамка. Защитата на дъното на каросерията блести в сребрист цвят и кара предната и задната броня да изглеждат още по-внушително. Мощ par excellence демонстрират и мощно контурираните въздухозаборници, S-специфичната изпускателна уредба и открояващите се quattro-елементи над калниците. Във въпросните калници са поместени 21-цолови колела, като опция се предлагат и ексклузивни 22 цолови джанти. Хоризонталните линии под формата на свързващата ивица между двете задни светлини и черната линия над черния дифузор в задната броня допълнително подчертават широчината на голямото SUV-Coupé. Моделът серийно разполага с LED-светлини с включен асистент за автоматично управление на дългите светлини, а по желание може да се поръча и HD Matrix-технология за фаровете.
Типично за един S-модел, интериорът е издържан основно в тъмни тонове. Серийните спортни седалки имат S-емблеми и контрастни шевове. По желание на клиента се предлагат също така и S-спортни седалки plus с интегрирани подглавници и силно контурирани странични опори, като опция с функция за климатизация и масаж. Тапицериите в цвят Rotor сиво или Arras червено подчертават спортния характер на автомобила. Декоративните апликации са изработени от матов релефен алуминий, като алтернатива се предлагат Carbon или ясенова дървесина.
Интелигентна свързаност: ергономична концепция, инфо-развлекателни функции и системи за подпомагане на водача
Напълно в унисон със спортната атмосфера в интериора, серийният Audi virtual cockpit предлага S-специфичен изглед с решени в червено детайли. Водачът може да избере т.нар. Performance-Layout, при който оборотомерът се показва под формата на ъгловата графика, а наличните към дадения момент запаси от мощност и въртящ момент се изобразяват като проценти. Двата основни управляващи елемента в интериора са големите тъчскрийни, даващи тактилна и акустична обратна връзка. Като алтернатива водачът може да използва също така и системата за гласово управление, която разпознава команди и въпроси от свободната всекидневна реч. За да отговори на зададените команди, системата ползва както наличните на борда данни, така и базирана на облачна технология база данни. Новост е също така и гласовата услуга на Amazon – Alex , която е изцяло интегрирана в управляващата система MMI.
Трансферът на данни в SQ8 TDI серийно се осъществява посредством стандарта LTE Advanced, който е част от основната функционалност на системата MMI Navigation plus, наред с WiFi-Hotspot и услугите на Audi connect. Планирането на маршрути предлага множество интелигентни функции – например системата разпознава предпочитанията на водача и е в състояние да дава предложения в синхрон с тези предпочитания. Car-to-X-услуги, като например информация за трафика и анализ на изминатата отсечка, допълват функционалността на навигационната система. Те използват колективния интелект на Audi флотилията, както и най-новата услуга: информация за светофарите. Audi предлага тази система в непрекъснато увеличаващ се брой европейски градове. С помощта на свързване с инфраструктурата на съответния град, автомобилът получава информация от сървъра за управление на светофарните уредби, като в последствие на това съветва водача каква скорост на движение да избере, за да премине през зелената фаза на следващия светофар.
Още по-спокойно е пътуването с адаптивния асистент за шофиране, който подпомага движението както напред в лентата така и встрани. За целта той интегрира функциите на адаптивния темпомат с асистентите за задръстване и за смяна на лентата. В сътрудничество с асистента за ефективност Audi SQ8 TDI* може да увеличава и намалява скоростта предвидливо – на базата на информацията от сензорите, данните от навигационната система и пътните знаци. В града представянето се допълва от асистент за кръстовища, от асистента за разпознаване на приближаващи зад автомобила обекти, както и от камери за наблюдение на целия периметър около автомобила.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Глупости пишете отново
Коментиран от #2, #3
10:26 04.07.2019
2 Мартин
До коментар #1 от "Глупости пишете отново":
вече не се предлага, става дума за нови коли, айде чети малко повече и по-малко ни занимавай с глупавите си коментариКоментиран от #6, #16
10:28 04.07.2019
3 Ицо
До коментар #1 от "Глупости пишете отново":
Публикувано във факти.бг: най-мощният дизелов двигател за лек автомобил, който изобщо се предлага на европейския пазар към момента.Коментиран от #28
10:29 04.07.2019
4 Отдел Счетоводство
Ауди.
10:29 04.07.2019
5 Dimirest
Коментиран от #9, #22
10:31 04.07.2019
6 гост
До коментар #2 от "Мартин":
То и това няма да се предлага след само 3 години , бързо всички петролофилчета на опашка , свършвааааат !!!10:37 04.07.2019
7 Японеца
Коментиран от #12
10:47 04.07.2019
8 VAG
Коментиран от #10
10:57 04.07.2019
9 Майстор
До коментар #5 от "Dimirest":
Ти пък как разбра, че много здрав?Обикновено Алди правят униклани трошки.Вече познавам само по шумовете, които издават докато се движат и тропат скърцат, стържат, тракат, вият и т.н. дали имат за смяна носач, дали кормилната рейка е останала без масло, дали турбото ще си заминава и т.н.От 25 години проблемите им са едни и същи.С много колеги направихме къщи от ремонти на Аудитата.Да са живи и здрави да произвеждат и занапред та и ние да поминем покрай тях.Коментиран от #11, #14
11:51 04.07.2019
10 Хайл
До коментар #8 от "VAG":
В какво ?13:14 04.07.2019
11 Селянин
До коментар #9 от "Майстор":
Мммм, колко простоват коментар , сигурно на село в кръчмето така коментирате . Много оригинален коментар , викни ни на гости в някоя от къщите ти. Гроздето е кисело?Коментиран от #25
13:17 04.07.2019
12 Японеца
До коментар #7 от "Японеца":
Не пиши с моя ник! С манипулиран софтуер ли ходи на училище, та едвам завърши?14:48 04.07.2019
13 AUDI Q8 THE RUST
15:06 04.07.2019
14 Майсторе
До коментар #9 от "Майстор":
Аудитата страдат най-вече от майстори, като теб. Правете си ладите и не пипайте, там където не разбирате. Едно моторно масло не може да смените, ако няма щека колата :D. Скоро едни известни майстори оценени на 6+ за една бройка да разсипят един автоматик.Хора пазете се от "МАЙСТОРИ"
15:18 04.07.2019
15 Торбалан
16:56 04.07.2019
16 Какво значи не се предлага бе?
До коментар #2 от "Мартин":
Втора употреба не е ли предлагане бе каун😂😂😂😂17:06 04.07.2019
17 Va60
18:51 04.07.2019
18 дявола
19:50 04.07.2019
19 Xa xa xa
03:27 05.07.2019
20 Stoychev
Проблема на Audi-то не е , че е Audi, а че Бай Пешо "Голфа" го ремонтира.
06:40 05.07.2019
21 Бай Пешо голфа ремонтира :D
Коментиран от #26
10:25 05.07.2019
22 Ганьо
До коментар #5 от "Dimirest":
Явно не. Пригответе се за още клатушкащи се, чернилски, буци по 3 тона всяка!15:07 05.07.2019
23 Аман
22:49 05.07.2019
24 a пък
04:49 06.07.2019
25 АLFA Q 4
До коментар #11 от "Селянин":
НИЩО КИСЕЛО НЯМА. ПРАВ Е ЧЕ СА ТРОШКИ. АЗ СЪЩО САМ ОБЛАГОДЕТЕЛСТВУВАН ОТ ( здравината им). МНОГО ТЕХНОЛОГИЧНИ И НАИСТИНА МНОГО ПРОБЛЕМ И.08:39 06.07.2019
26 АLFA Q 4
До коментар #21 от "Бай Пешо голфа ремонтира :D":
АМИ НА ИЛИ СА ТИ ГАРНИТУРА ОТ АТМОСФЕРНИЯ И СА ГО РАЗРЕДИЛИ ДОСТА.08:41 06.07.2019
27 гощо
10:05 06.07.2019
28 Ганьо
До коментар #3 от "Ицо":
Че тази кандилкаща се буца може ли да се води "лек" автомобил въобще?17:50 06.07.2019
29 влос
00:35 07.07.2019