Last news in Fakti

14 Септември, 2010 12:50 184 782 40

Автомобилът на старо: Honda CR-V или Toyota RAV4

  • honda cr-v-
  • toyota rav4-
  • автомобилът на старо

Ако се съди по съвременните тенденции в автомобилостроенето, дните на традиционните типове каросерии и задвижващи системи изглеждат преброени. Все повече производители разширяват гамата си с кросоувъри и залагат да двойното предаване, а компании като Nissan направо се отказаха от някогашните си представители в компактния и средния клас в полза на модели с подчертано всъдеходен дизайн. Всъщност именно японските марки въведоха SUV-модата в Европа. Малките джипки набират все по-голяма популярност и благодарение на безспорните си предимства постепенно изместват леката кола от предпочитанията на много от купувачите. Цените им са обяснимо по-високи, но на вторичния пазар вече има достатъчно достъпни предложения на възраст под 10 години. Две от най-търсените сред тях са вторите поколения Honda CR-V и Toyota RAV4. За техните качества може да се говори дълго, но кой надделява в пряко сравнение?

Между компактните всъдеходи на Honda и Toyota разбираемо съществуват прилики - както дизайнерски, така и конструктивни. За разлика от CR-V обаче RAV4 може да се намери и във версия с три врати. Благодарение на поцинкованите ламарини, отличното лаково и антикорозионно покритие и двата модела са надеждно защитени от ръжда. Наличието на петна говори за некачествен ремонт след катастрофа. Сглобката също заслужава много висока оценка.

Автомобили като тези рядко се купуват с базово ниво на оборудването, което обяснява добрата екипировка на екземплярите на вторичния пазар. Освен със стандартните екстри като пълен електрически пакет, ABS, усилител на волана, климатик, еърбегове и т.н., Toyota-та разполага също с EBD (разпределител на спирачното усилие), а Honda-та след модернизацията от края на 2004 г. - и с VSA (стабилизираща система).

От гледна точка на функционалността CR-V печели предимство. Тя разполага с множество джобове, жабки и ниши за съхранение на дребни вещи. Освен това между предните седалки има удобна сгъваема масичка с място за две чаши.

Най-забележителната особеност на Honda-та обаче си остава подът на багажника, който се превръща в маса за пикник, снабдена дори с отвор за чадър. С подобна хитроумна джаджа не разполага нито един друг модел в този сегмент.

Практично решение, използвано и в двата японски SUV-а, е релсовият крепеж на задните седалки. Той позволява местенето им напред-назад в зависимост от нуждата от повече багажен обем или място за краката на пътниците. Регулируем е също така и наклонът на облегалките. CR-V обаче не разполага с възможността за пълен демонтаж на задните седалки, които са делими и в двата модела - в съотношение 60:40 при Honda-та и 50:50 при Toyota-та.

Асиметричната схема се оказва по-практична и освен това позволява интегрирането на подлакътник с място за чаши в по-дългата част от облегалката.

CR-V печели повече точки и в областта на ергономията. Особено удобни са версиите с автоматична скоростна кутия, чийто лост се намира на арматурното табло. Така се освобождава място между предните седалки. Липсва и традиционният трансмисионен тунел, благодарение на което подът е равен. Интериорът на RAV4 напомня на лека кола в по-голяма степен. Салонът на Toyota-та обаче е по-зле обезшумен. Акустичен дискомфорт създава и кората на багажния отсек, която потраква при преминаване на неравности.

До моделната 2005 година Honda не монтира дизелов двигател на своя SUV. Така едиствената възможна моторизация за колите отпреди това е двулитровият бензинов мотор с мощност 150 к.с. Толкова развива и аналогичният като кубатура агрегат на Toyota. Между двигателите на двата модела има и други прилики. Снабдени са със съответните фирмени системи за променливо газоразпределение VTEC и VVT-i, запалване с индивидуална бобина за всяка свещ, ангренажни верига и цилиндрови глави без хидравлични компенсатори. Регулировка на клапаните обаче се налага след различен пробег. При CR-V операцията трябва да се извършва на всеки 45 000 км, докато при RAV4 - чак след 100 хиляди. И двата мотора са чувствителни към качеството на горивото и маслото. Отличават се с много добра еластичност и запас от тяга във всички оборотни режими.

Наред с положителните оценки, бензиновите мотори си имат и някои слаби места. При CR-V това е предният семеринг на коляновия вал, който понякога губи херметичност след 70 000 км. При RAV4 пък са отчетени случаи на скъсан ремък на периферното оборудване след 60 00, заради което механиците съветват да се сменя по-често. Обтегачът му също подлежи на смяна и при двата модела.

Дизеловите модификации на Honda-та все още не се срещат често на вторичния пазар, но ако се съди по отзивите на собственици, могат да бъдат препоръчани смело. С известни уговорки това важи и за D-4D на Toyota. Този мотор показва завидна икономичност при отлични динамични характеристики, но е доста придирчив към качеството на нафтата.

Една от най-отчетливите разлики между CR-V и RAV4 е системата за задвижване на четирите колела. По същество Honda-та е автомобил с предно предаване. Въртящият момент се предава на задните колела с помощта на електронно управлявана муфа само в случай, че предните пробуксуват. Липсват каквито и да било блокажи или имитация на такива, както и понижаващи предавки. RAV4 на свои ред разполажа с постоянно двойно предаване. Трансмисията на Toyota-та е снабдена с междуосев диференциал, който може да се блокира от електронна муфа. В нормални пътни условия мощността се подава към двата моста в съотношение 50:50, а ако електрониката усети пробуксуване на някое от колелата, пренасочва въртящия момент към такова с най-добър коефициент на сцепление. Понижаващи предалки също липсват, но благодарение на постоянното двойно задвижване, преразпределянето на мощността по осите и по-дългия ход на окачването RAV4 е доста по-проходима от CR-V. Toyota-та демонстрира и по-добра устойчивост в завой. На при загуба на сцепление на мокър път Honda-та може да поднесе заради рязкото подаване на въртящ момент към задните колела.

С времето във всички CR-V се появява скърцащ звук при работа на системата за задвижване на четирите колела.

Проблемът се решава лесно - просто трябва да се смени маслото във вискомуфата. Друго слабо място е карданният вал и по-точно шарнирните му съединения. След 150-200 хил. км започват да се износват. Не се провадат отделно и се налага да бъде сменен целият кардан.

При нормална експлоатация скоростните кутии на Honda са напълно безпроблемни. Не така стои въпросът с автоматиците на Toyota, за които статистиките отчитат случаи на повреди на управляващата електроника. Неизправността се познава лесно по нарушенията в работните режими и превключването на предавките. Ако повредата не може да се отстрани посредством препрограмиране на блока, се налага смяната му с нов. Характерен недостатък на скоростните кутии на RAV4 е протеклото уплътнение на лявата полуос.

Окачването на двата японски SUV-а е твърдичко, но пък толерира доста активен стил на шофиране без плашещи кренове в завой. Както при CR-V, така и при RAV4 най-често се налага смяна на втулки на стабилизиращите щанги след 40 000 км. Останалите детайли по ходовата част също издържат приблизително еднакъв пробег с известен превес за RAV4. Гумено-металните втулки на предните носачи, шарнирите и лагерите на главините на Toyota-та например изкарват по 150-200 хил. км срещу 100-150 000 при Honda-та.

Задното многолостово окачване на двата модела има много голям ресурс. При RAV4 обаче се появява ръжда, която възпрепятства реглажа на колелата. Затова специалисти съветват на всеки 40 000 км да се проверяват сходимостта и наклонът им и да се смазват ексцентриковите втулки.

CR-V се отличава с по-остри настройки на кормилната уредба. Нейният усилител изменя твърдостта на волана с увеличаване на скоростта, докато RAV4 разполага с обикновена хидравлика. Слабо място на Honda-та са накрайниците на кормилните щанги, които издържат по 50 000 км срещу 100 000 при Toyota.

В крайна сметка по отношение на функционалността CR-V печели двубоя. Honda-та е и малко по-евтина. Иначе като надеждност двата модела са напълно съпоставими.

СПРАВКА ЗА МОДЕЛА

Honda CR-V (RD8)

ИСТОРИЯ       

Март 2002 Дебютира второто поколение на Honda CR-V с фабричен индекс RD8. За задвижване се предлагат 2.0-литров бензинов двигател с мощност 150 к.с.

Октомври 2004

Моделът е модернизиран. Започва монтирането на 2.2-литров турбодизел с мощност 140 коня.
Януари 2007 На пазара дебютира третото поколение CR-V (RE5/RE6).

 

 

 

 

 

 

ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ

Двигател (без оборудване)
3 900 EUR
Скоростна кутия (механична) 2 400 EUR
Динамо 280 EUR
Стартер 240 EUR
Водна помпа 130 EUR
Ауспух (пълен комплект, без катализатор) 500 EUR
Спирачни дискове (2 бр. предни) 240 EUR
Накладки (предни дискови) 95 EUR
Фар (комплект)

280 EUR

Преден калник 250 EUR

Цените са за оригинални резервни части по справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел Honda CR-V /150 к. с./, произведен през 2002 г.

 

Toyota RAV4 (XA2)

ИСТОРИЯ          

Август 2000 Стартират продажбите на коренно обновената Toyota RAV4 с фабричен индекс ХА2. За задвижване се предлагат 1.8- и 2.0-литрови бензинови двигател с мощност 125 к.с. и 150 к.с.

Септември 2001

Започва оборудването на модела с двулитров дизел от ново поколение D4-D с мощност 116 коня.
Февруари 2006 На пазара дебютира новото поколение RAV4.

 

 

 

 

 

 

ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ

Двигател (без оборудване)
5 916 EUR
Скоростна кутия (механична) 2 776 EUR
Динамо 256 EUR
Стартер 204 EUR
Водна помпа 126 EUR
Ауспух (комплект) 455 EUR
Спирачни дискове (2 бр. предни) 150 EUR
Накладки (предни дискови) 44 EUR
Фар (комплект)

139 EUR

Преден калник 172 EUR

Цените са за оригинални резервни части по справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел Toyota RAV4 /150 к. с./, произведен 2000 г.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 !!!

    21 38 Отговор
    Mercedes Gl 2010!
  • 2 Линдрос

    36 47 Отговор
    Естествено, че Honda-та е по-добра от Toyota-та. Браво за изчерпателния материал :)
  • 3 4i4oto

    27 4 Отговор
    Toyotat e po prohodima, lichno sam se obedil, a tova e dosta vajno za men, inache naistina e dvete kolichki sa gotini.
  • 4 bace gacov

    19 76 Отговор
    Toyota Honda e bokluk
  • 5 Димитров

    47 14 Отговор
    като караш някой ден хонда ще разбереш коя е боклук ,нещо си в голяма заблуда
  • 6 Младен

    43 8 Отговор
    Няма смисъл да спорите за глупости,от тия двете коя и да вземеш не си сгрешил просто са уникати като изпълнение
  • 7 Marto

    20 19 Отговор
    Хондата е моята лабимка въпреки, че с това приплъзване при предаване отзад на 4х4 ми се струва по-несигурна. Колеги с истински шофьорски опит върху модела ще ме подкрепят. Тойота е по-компактна, постоянно е 4х4 и с прекрасният дизеловият мотор/хонда излиза чак втората половина на 2004/ за този клас е може би най-точният избор.ТОЙОТА е малко отпред!
  • 8 georgi

    34 12 Отговор
    Миналата година много се чудих и аз между тия модели, може да се каже че съм много добре запознат и с двата. Toyota-та е добра и здрава, има добри дизели, НО е ниска. Не става много за офроуд, отделно зимата на дълбок сняг неможе да се ходи с нея понеже е ниска. Хондата е малко по-височка, но нейното 4х4 е колкото да се каже че го има. Стария модел не вози много добре, иначе е много пъргава и икономична. А новия модел след 2004 е още по-хубав :).
    В край на сметка си взех Pajero 2.8td.. наистина гори повече, по-тромав е. Но поне знаеш че караш джип.. конкретно на мен ми трябва, за да ходя по полетата и горите. И RAV-чето и Хондата не стават за тая цел, докато Паджерото разбираш колко е хубаво точно като го изкараш от пътя.
    Иначе най-истинската малка джипка е Suzuki Vitara и Grand Vitara. Има си бавни скорости, ръчно се сменя 2H и 4H, на рама е.. при тях проблема е че бързо им ръждясват купетата. Рамите също са им слабички, виждал съм огъната рама от удар в камък. Но като цяло са много добри джипчета, харчат малко повече особено V6 мотора, но пък возят добре :).
    Това е ревюто от мен :))
  • 9 Aleks Cr-v

    13 7 Отговор
    И Двете джипчета са много добри ! Лично съм докарал на ход по няколко и от двата модела и съм с много добри впечатления ! Лошото е само , че при по старите няма дизелови двигатели .
  • 10 Панчо

    21 9 Отговор
    Георги, поздравления за хубавия,обективен коментар за трите малки японски джипчета!!! За Паджерото ти завиждам,неблагородно а истински!
  • 11 Доктора

    12 12 Отговор
    Статията е много добра и заслужава адмирации.Хондата и Тоьотата са шосейни джипки , като Црв -то е по-луксозно и по-здраво изпълнение.За оф роуд препоръчвам Сузики Джимни мноооого е добро!
  • 12 popchev

    6 23 Отговор
    klite si rabotata imal sa vsi4ki modeli i se spriah na 4 ranar unikalna e
  • 13 Дошо

    34 15 Отговор
    Абе тия дето са писали статията в кой свят живеят.Имало на достъпницени за под 10годишни джипчета.Егати достъпното.Ако 10-12000 лв са достъпна цена....Аз толкова пари накуп няма да имам близките 4-5 години.Въобще май-нямат представа нормалните хора какви заплати взимат.
  • 14 Тедо

    21 11 Отговор
    Дошо, ако чакаш от заплата джип да си купиш... :)
  • 15 kiko

    6 20 Отговор
    A za KIATA dizel 2000 g.kakvo ste kajete kato motor,kupe.razxod,cena na casti i prohodimost.
  • 16 bace gacov

    18 23 Отговор
    Honda e bukluk ima samo
    Cr-v
    Hr-v
    Element
    Passport
    Ridgeline
    tova n Honda 5 jipa

    Toyota
    4runner
    Fj cruiser
    Highlander
    Hilux
    Land cruiser
    Rav4
    Sequoia
    Tacoma,
    Tundra
    Urban Cruiser
    Venza
    Toyota imat 11 jipa i sa pi4ove
  • 17 cvetan

    15 23 Отговор
    Мисля че HONDA-та е просто една класа по-високо.По статистика Хонда има най-малък престой в сервиз. Toyota просто един по висок, но не по-голям автомобил
  • 18 valjo

    16 7 Отговор
    Статията си я бива, а и според класациите Тойота Рав4 е автомобила с най малко проблеми както до 10 години така и след това. Аз лично харесвам тойотата но едвали ще успея да отделя 10-12хил. за това съм се спрял на Land Rover защото модел около 2000г.може да се намери за около 6-7 хил.лв.
  • 19 plamen

    23 14 Отговор
    toyotata e po dobriat jip ili suf kakto go narichate vav po malkia klas.imame tochno tezi 2 modela za koito pishete,no hondata se okaza po slaba i vav podrajkata i vav i razhoda i sega ot 2 meseca sme e ostavili sas jena mi za prodan.toyotata e karame i ne mislim da e prodavame .dvata sufa sa 2004 godina i gi kupihme novi ,az biah podrajnik na honda ,tia na toyota ,no tia izleze prava!
  • 20 stefan

    15 6 Отговор
    e vijda6 li kvo e jinata,istinski avtomobilen razbira4 plamka
  • 21 4x4

    7 6 Отговор
    Трудно е да се каже коя е по-добра, общо взето са съпоставими. Най-икономичните 4х4 от своя клас - говорим да е нормално широко в салона и да се чувстваш комфортно. Тук само изключваме още една супер компактна 4х4: Honda HR-V.

    Иначе по-солидните джипове - ясно какви са предимствата, но и много по-голям разход и за поддръжка и за гориво, а и много по-малко маневрени за голям град и задръствания.
  • 22 maksito

    20 7 Отговор
    Spored men Honda e xybava marka za djipove.
  • 23 AVRORA

    21 17 Отговор
    САМО ХОНДА И НИКАКВА RAV 4! ТОВА Е ОТ ЛИЧЕН ОПИТ. ПРОЧЕТЕТЕ ВНИМАТЕЛНО ПОСЛЕДНИТЕ СТАТИСТИКИ ЗА ДЖИПОВЕТЕ И САМИ ЩЕ СЕ УБЕДИТЕ В ПРЕДИМСТВОТО НА ХОНДА; ТЕ ДАВАТ НАЙ-МАЛКО ДЕФЕКТИ, А И СЪОТНОШЕНИЕТО ЦЕНА-КАЧЕСТВО НИКАК НЕ Е ЗА ПОДЦЕНЯВАНЕ.
  • 24 ilkonick

    14 2 Отговор
    И двете коли са перфекни , но само за асвалт или добре отъпкан черен път.Това са си "паркетни" SUV чета.
  • 25 ivan

    7 8 Отговор
    хонда cr-v е прекрасна. карам я от две години независимо, че е с десен волан.
  • 26 СУВчо

    16 7 Отговор
    Тойота правят офроудъри открай време.
    Хонда не са правили, не правят и няма да правят офроудъри.
    Затова и СУВ-овете им са различни
    Рав4 е истинско 4х4 и много по-проходим
    СРВ е по-висока лека кола със On Demand система за 4Х4, каквито са всички подобни леки коли.
    Затова Рав е проходим, за СРВ е евтин СУВ
  • 27 Пешо Хондата

    10 4 Отговор
    По същество Honda-та е автомобил с предно предаване. Въртящият момент се предава на задните колела с помощта на електронно управлявана муфа

    ...електронно управлявана муфа...

    Къде е тази електроника????
  • 28 kuldata

    1 5 Отговор
    http://video.google.com/videoplay?docid=129148187668150375 vijte tova klip4e i 6te razberete za kakvo stava vapros biva li go vaprostnoto cr-v na honda (((((((((:
  • 29 ттт

    1 1 Отговор
    а кой от двата дизела е по-икономичен?
  • 30 въпрос

    6 0 Отговор
    а сантафето и спортиджа колко се доближават до тях?
  • 31 ваня панайотова

    6 7 Отговор
    samo rav4 ne i trjabvat 4asti tya varvi li varvi..............................................
  • 32 Stoqn

    16 16 Отговор
    Honda са много по-добри. Toyota са скъпи боклуци със скъпи части и е много надценен автомобил. Honda са с по-здрави двигатели. Toyota Rav4 при по-старите модели горят много масло.
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Stefan

    1 0 Отговор
    Zdraveite moga li da popitam za alarmata na xonda cr- v 2003 pri sfalqne na akomolator alarmata ne iska da spre da sfiri kakvo moje da se napravi

    Коментиран от #36

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Спец

    2 0 Отговор

    До коментар #34 от "Stefan":

    На пищялката трябва да има ключалка, а ти трябва да имаш ключ за нея. С ключа се изключва пищялката.
  • 37 Кроки

    5 1 Отговор
    Тойота до 1999 най добра за баири и язовири.Вози като каручка но минава от всякаде. Личен опит.
  • 38 Манго Джери

    4 0 Отговор
    Много добра статия, имам Хонда и съм доволен, но е истина за накрайниците, биалетките, тампоните - имат си живот и нови. За кардана също, започва да се усеща леко биене точно при 40км.
  • 39 Dullieswed

    1 1 Отговор


    sex dating in milltown pennsylvania
    sex dating in elmwood nebraska

    You be able to happen online as a consequence be in touch along with track women as of going on for the humanity stylish a a small amount of minutes. They be ColombianCupid before you meant for you. In statement, it container remain completed online not including the require in support of assist a third party. No phenomenon with the aim of accordingly countless foreigner poverty on the way to attain the middle of a Russian woman. Reply April 23, 2013 by 10:53 AM Anne-Claire Hi. He would stick the objects, and his raw lift in the sphere of lone worker, wank, he came. I interval representing you except I rebuff retain currency intended for my rent. The perogie be simply approximating babcha's. We work out this position advertise have a lot of serious pressure, nevertheless we in reality look after go guys the opening on the road to be introduced to Authentic Ukrainian women search used for adoration as well as anecdote as well as Western men. They have their observance happening 28 July 1983. In proceeds, the women would mark near the as well as launch them photograph of themselves. If you'd similar to en route for PPL otherwise PPS date offer be aware of liberated en route for destroy me
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.