Ако се съди по съвременните тенденции в автомобилостроенето, дните на традиционните типове каросерии и задвижващи системи изглеждат преброени. Все повече производители разширяват гамата си с кросоувъри и залагат да двойното предаване, а компании като Nissan направо се отказаха от някогашните си представители в компактния и средния клас в полза на модели с подчертано всъдеходен дизайн. Всъщност именно японските марки въведоха SUV-модата в Европа. Малките джипки набират все по-голяма популярност и благодарение на безспорните си предимства постепенно изместват леката кола от предпочитанията на много от купувачите. Цените им са обяснимо по-високи, но на вторичния пазар вече има достатъчно достъпни предложения на възраст под 10 години. Две от най-търсените сред тях са вторите поколения Honda CR-V и Toyota RAV4. За техните качества може да се говори дълго, но кой надделява в пряко сравнение?
Между компактните всъдеходи на Honda и Toyota разбираемо съществуват прилики - както дизайнерски, така и конструктивни. За разлика от CR-V обаче RAV4 може да се намери и във версия с три врати. Благодарение на поцинкованите ламарини, отличното лаково и антикорозионно покритие и двата модела са надеждно защитени от ръжда. Наличието на петна говори за некачествен ремонт след катастрофа. Сглобката също заслужава много висока оценка.
Автомобили като тези рядко се купуват с базово ниво на оборудването, което обяснява добрата екипировка на екземплярите на вторичния пазар. Освен със стандартните екстри като пълен електрически пакет, ABS, усилител на волана, климатик, еърбегове и т.н., Toyota-та разполага също с EBD (разпределител на спирачното усилие), а Honda-та след модернизацията от края на 2004 г. - и с VSA (стабилизираща система).
От гледна точка на функционалността CR-V печели предимство. Тя разполага с множество джобове, жабки и ниши за съхранение на дребни вещи. Освен това между предните седалки има удобна сгъваема масичка с място за две чаши.
Най-забележителната особеност на Honda-та обаче си остава подът на багажника, който се превръща в маса за пикник, снабдена дори с отвор за чадър. С подобна хитроумна джаджа не разполага нито един друг модел в този сегмент.
Практично решение, използвано и в двата японски SUV-а, е релсовият крепеж на задните седалки. Той позволява местенето им напред-назад в зависимост от нуждата от повече багажен обем или място за краката на пътниците. Регулируем е също така и наклонът на облегалките. CR-V обаче не разполага с възможността за пълен демонтаж на задните седалки, които са делими и в двата модела - в съотношение 60:40 при Honda-та и 50:50 при Toyota-та.
Асиметричната схема се оказва по-практична и освен това позволява интегрирането на подлакътник с място за чаши в по-дългата част от облегалката.
CR-V печели повече точки и в областта на ергономията. Особено удобни са версиите с автоматична скоростна кутия, чийто лост се намира на арматурното табло. Така се освобождава място между предните седалки. Липсва и традиционният трансмисионен тунел, благодарение на което подът е равен. Интериорът на RAV4 напомня на лека кола в по-голяма степен. Салонът на Toyota-та обаче е по-зле обезшумен. Акустичен дискомфорт създава и кората на багажния отсек, която потраква при преминаване на неравности.
До моделната 2005 година Honda не монтира дизелов двигател на своя SUV. Така едиствената възможна моторизация за колите отпреди това е двулитровият бензинов мотор с мощност 150 к.с. Толкова развива и аналогичният като кубатура агрегат на Toyota. Между двигателите на двата модела има и други прилики. Снабдени са със съответните фирмени системи за променливо газоразпределение VTEC и VVT-i, запалване с индивидуална бобина за всяка свещ, ангренажни верига и цилиндрови глави без хидравлични компенсатори. Регулировка на клапаните обаче се налага след различен пробег. При CR-V операцията трябва да се извършва на всеки 45 000 км, докато при RAV4 - чак след 100 хиляди. И двата мотора са чувствителни към качеството на горивото и маслото. Отличават се с много добра еластичност и запас от тяга във всички оборотни режими.
Наред с положителните оценки, бензиновите мотори си имат и някои слаби места. При CR-V това е предният семеринг на коляновия вал, който понякога губи херметичност след 70 000 км. При RAV4 пък са отчетени случаи на скъсан ремък на периферното оборудване след 60 00, заради което механиците съветват да се сменя по-често. Обтегачът му също подлежи на смяна и при двата модела.
Дизеловите модификации на Honda-та все още не се срещат често на вторичния пазар, но ако се съди по отзивите на собственици, могат да бъдат препоръчани смело. С известни уговорки това важи и за D-4D на Toyota. Този мотор показва завидна икономичност при отлични динамични характеристики, но е доста придирчив към качеството на нафтата.
Една от най-отчетливите разлики между CR-V и RAV4 е системата за задвижване на четирите колела. По същество Honda-та е автомобил с предно предаване. Въртящият момент се предава на задните колела с помощта на електронно управлявана муфа само в случай, че предните пробуксуват. Липсват каквито и да било блокажи или имитация на такива, както и понижаващи предавки. RAV4 на свои ред разполажа с постоянно двойно предаване. Трансмисията на Toyota-та е снабдена с междуосев диференциал, който може да се блокира от електронна муфа. В нормални пътни условия мощността се подава към двата моста в съотношение 50:50, а ако електрониката усети пробуксуване на някое от колелата, пренасочва въртящия момент към такова с най-добър коефициент на сцепление. Понижаващи предалки също липсват, но благодарение на постоянното двойно задвижване, преразпределянето на мощността по осите и по-дългия ход на окачването RAV4 е доста по-проходима от CR-V. Toyota-та демонстрира и по-добра устойчивост в завой. На при загуба на сцепление на мокър път Honda-та може да поднесе заради рязкото подаване на въртящ момент към задните колела.
С времето във всички CR-V се появява скърцащ звук при работа на системата за задвижване на четирите колела.
Проблемът се решава лесно - просто трябва да се смени маслото във вискомуфата. Друго слабо място е карданният вал и по-точно шарнирните му съединения. След 150-200 хил. км започват да се износват. Не се провадат отделно и се налага да бъде сменен целият кардан.
При нормална експлоатация скоростните кутии на Honda са напълно безпроблемни. Не така стои въпросът с автоматиците на Toyota, за които статистиките отчитат случаи на повреди на управляващата електроника. Неизправността се познава лесно по нарушенията в работните режими и превключването на предавките. Ако повредата не може да се отстрани посредством препрограмиране на блока, се налага смяната му с нов. Характерен недостатък на скоростните кутии на RAV4 е протеклото уплътнение на лявата полуос.
Окачването на двата японски SUV-а е твърдичко, но пък толерира доста активен стил на шофиране без плашещи кренове в завой. Както при CR-V, така и при RAV4 най-често се налага смяна на втулки на стабилизиращите щанги след 40 000 км. Останалите детайли по ходовата част също издържат приблизително еднакъв пробег с известен превес за RAV4. Гумено-металните втулки на предните носачи, шарнирите и лагерите на главините на Toyota-та например изкарват по 150-200 хил. км срещу 100-150 000 при Honda-та.
Задното многолостово окачване на двата модела има много голям ресурс. При RAV4 обаче се появява ръжда, която възпрепятства реглажа на колелата. Затова специалисти съветват на всеки 40 000 км да се проверяват сходимостта и наклонът им и да се смазват ексцентриковите втулки.
CR-V се отличава с по-остри настройки на кормилната уредба. Нейният усилител изменя твърдостта на волана с увеличаване на скоростта, докато RAV4 разполага с обикновена хидравлика. Слабо място на Honda-та са накрайниците на кормилните щанги, които издържат по 50 000 км срещу 100 000 при Toyota.
В крайна сметка по отношение на функционалността CR-V печели двубоя. Honda-та е и малко по-евтина. Иначе като надеждност двата модела са напълно съпоставими.
СПРАВКА ЗА МОДЕЛА
Honda CR-V (RD8)
ИСТОРИЯ
Март 2002 | Дебютира второто поколение на Honda CR-V с фабричен индекс RD8. За задвижване се предлагат 2.0-литров бензинов двигател с мощност 150 к.с. |
Октомври 2004 |
Моделът е модернизиран. Започва монтирането на 2.2-литров турбодизел с мощност 140 коня. |
Януари 2007 | На пазара дебютира третото поколение CR-V (RE5/RE6). |
ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ
Двигател (без оборудване) |
3 900 EUR |
Скоростна кутия (механична) | 2 400 EUR |
Динамо | 280 EUR |
Стартер | 240 EUR |
Водна помпа | 130 EUR |
Ауспух (пълен комплект, без катализатор) | 500 EUR |
Спирачни дискове (2 бр. предни) | 240 EUR |
Накладки (предни дискови) | 95 EUR |
Фар (комплект) |
280 EUR |
Преден калник | 250 EUR |
Цените са за оригинални резервни части по справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел Honda CR-V /150 к. с./, произведен през 2002 г.
Toyota RAV4 (XA2)
ИСТОРИЯ
Август 2000 | Стартират продажбите на коренно обновената Toyota RAV4 с фабричен индекс ХА2. За задвижване се предлагат 1.8- и 2.0-литрови бензинови двигател с мощност 125 к.с. и 150 к.с. |
Септември 2001 |
Започва оборудването на модела с двулитров дизел от ново поколение D4-D с мощност 116 коня. |
Февруари 2006 | На пазара дебютира новото поколение RAV4. |
ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ
Двигател (без оборудване) |
5 916 EUR |
Скоростна кутия (механична) | 2 776 EUR |
Динамо | 256 EUR |
Стартер | 204 EUR |
Водна помпа | 126 EUR |
Ауспух (комплект) | 455 EUR |
Спирачни дискове (2 бр. предни) | 150 EUR |
Накладки (предни дискови) | 44 EUR |
Фар (комплект) |
139 EUR |
Преден калник | 172 EUR |
Цените са за оригинални резервни части по справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел Toyota RAV4 /150 к. с./, произведен 2000 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 !!!
15:55 08.09.2011
2 Линдрос
15:55 08.09.2011
3 4i4oto
15:55 08.09.2011
4 bace gacov
15:55 08.09.2011
5 Димитров
15:55 08.09.2011
6 Младен
15:55 08.09.2011
7 Marto
15:55 08.09.2011
8 georgi
В край на сметка си взех Pajero 2.8td.. наистина гори повече, по-тромав е. Но поне знаеш че караш джип.. конкретно на мен ми трябва, за да ходя по полетата и горите. И RAV-чето и Хондата не стават за тая цел, докато Паджерото разбираш колко е хубаво точно като го изкараш от пътя.
Иначе най-истинската малка джипка е Suzuki Vitara и Grand Vitara. Има си бавни скорости, ръчно се сменя 2H и 4H, на рама е.. при тях проблема е че бързо им ръждясват купетата. Рамите също са им слабички, виждал съм огъната рама от удар в камък. Но като цяло са много добри джипчета, харчат малко повече особено V6 мотора, но пък возят добре :).
Това е ревюто от мен :))
15:55 08.09.2011
9 Aleks Cr-v
15:55 08.09.2011
10 Панчо
15:55 08.09.2011
11 Доктора
15:55 08.09.2011
12 popchev
15:55 08.09.2011
13 Дошо
15:55 08.09.2011
14 Тедо
15:55 08.09.2011
15 kiko
15:55 08.09.2011
16 bace gacov
Cr-v
Hr-v
Element
Passport
Ridgeline
tova n Honda 5 jipa
Toyota
4runner
Fj cruiser
Highlander
Hilux
Land cruiser
Rav4
Sequoia
Tacoma,
Tundra
Urban Cruiser
Venza
Toyota imat 11 jipa i sa pi4ove
15:55 08.09.2011
17 cvetan
15:55 08.09.2011
18 valjo
15:55 08.09.2011
19 plamen
15:55 08.09.2011
20 stefan
15:55 08.09.2011
21 4x4
Иначе по-солидните джипове - ясно какви са предимствата, но и много по-голям разход и за поддръжка и за гориво, а и много по-малко маневрени за голям град и задръствания.
15:55 08.09.2011
22 maksito
15:55 08.09.2011
23 AVRORA
15:55 08.09.2011
24 ilkonick
15:55 08.09.2011
25 ivan
15:55 08.09.2011
26 СУВчо
Хонда не са правили, не правят и няма да правят офроудъри.
Затова и СУВ-овете им са различни
Рав4 е истинско 4х4 и много по-проходим
СРВ е по-висока лека кола със On Demand система за 4Х4, каквито са всички подобни леки коли.
Затова Рав е проходим, за СРВ е евтин СУВ
15:55 08.09.2011
27 Пешо Хондата
...електронно управлявана муфа...
Къде е тази електроника????
12:12 14.11.2011
28 kuldata
16:07 10.07.2012
29 ттт
12:20 02.01.2013
30 въпрос
14:14 02.01.2013
31 ваня панайотова
20:18 28.10.2014
32 Stoqn
20:09 01.02.2017
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Stefan
Коментиран от #36
13:38 15.08.2018
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Спец
До коментар #34 от "Stefan":
На пищялката трябва да има ключалка, а ти трябва да имаш ключ за нея. С ключа се изключва пищялката.21:53 02.09.2018
37 Кроки
12:50 25.02.2019
38 Манго Джери
21:41 16.03.2019
39 Dullieswed
sex dating in milltown pennsylvania
sex dating in elmwood nebraska
You be able to happen online as a consequence be in touch along with track women as of going on for the humanity stylish a a small amount of minutes. They be ColombianCupid before you meant for you. In statement, it container remain completed online not including the require in support of assist a third party. No phenomenon with the aim of accordingly countless foreigner poverty on the way to attain the middle of a Russian woman. Reply April 23, 2013 by 10:53 AM Anne-Claire Hi. He would stick the objects, and his raw lift in the sphere of lone worker, wank, he came. I interval representing you except I rebuff retain currency intended for my rent. The perogie be simply approximating babcha's. We work out this position advertise have a lot of serious pressure, nevertheless we in reality look after go guys the opening on the road to be introduced to Authentic Ukrainian women search used for adoration as well as anecdote as well as Western men. They have their observance happening 28 July 1983. In proceeds, the women would mark near the as well as launch them photograph of themselves. If you'd similar to en route for PPL otherwise PPS date offer be aware of liberated en route for destroy me
19:53 11.04.2020
40 Този коментар е премахнат от модератор.