Last news in Fakti

12 Август, 2019 14:17 3 415 9

Хървати ще правят моторите за суперкара на Audi

  • audi-
  • rimac-
  • e-tron rs

Германците от Audi са с твърдото намерение, новият им суперкар да се задвижва от електричество. Точно поради тази причина наследникът на R8 ще е чист електромобил. Той ще дебютира през 2023 година и ще се казва e-tron RS.

По-интересното е, че силовият тракт и акумулаторният блок ще се разработват от хърватската компания Rimac. Според британското издание CAR, новият суперкар ще е с алуминиево шаси във вид на монокок и с каросерийни панели от олекотени сплави.

Задвижващият тракт ще е електрически, а мощността му ще е 952 конски сили. Ускорението от място до 100 км/ч ще става за 2.5 секунди, а с едно зареждане e-tron RS ще може да изминава 500 километра.

Цената на e-tron RS ще започва от 200 000 евро. Ако информацията на CAR е вярна, то сътрудничеството между хърватите Rimac и VW ще се задълбочи, защото Audi ще е втората марка след Porschе, която ще работи с Rimac.

Спекулира се, че групата Volkswagen впоследствие ще търси помощ от хърватите и за разработката на предстоящия електрически кросоувър, който ще е с емблемата на Bugatti. В момента Porsche притежава 10% от хърватския стартъп.

Все още няма официална информация от Audi, а само преди месец шефа на Audi Sport заяви, че наследникът на R8 ще запази десетцилиндровия мотор с вътрешно горене. От друга страна все още няма екологично решение за влизане в норми на този двигател.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бай

    5 5 Отговор
    Благодарение на празната тиква !!!!!!
  • 2 ПоводЗаБългарскаГордост

    16 3 Отговор
    От Audi да вземат и Vilner да им прави интериора, на Rimac-а те го правиха и беше прекрасен. :)
  • 3 антрашпиц

    6 2 Отговор
    Пък ий ша правим ч..кии за износ,щот само туй можем..
  • 4 гост

    7 7 Отговор
    Тоест "световния лидер" ВАГ си признава в прав текст , че не знае и не може дори колкото една гаражна компания от бивша соц. република , ахаххахах !!! И за 2023 г се НАДЯВА да достигне резултатите някои други от 2013 година , хахаххах !!!! А тези другите дали ще спят и ще го чакат ??? Ако изобщо стане де , щото изобщо не е сигурно !!!!

    Коментиран от #6

  • 5 Хайл

    3 8 Отговор
    Поредното доказателство че немец двигател НЕ МОЖЕ да прави...
  • 6 Тук и сега

    4 2 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    На това му се казва съкращаване на разходите и времето за развойна дейност, приятелю. ВАГ са платили, за да имат дялово участие в хърватската компания, така че защо да не използват технологиите и? Така ще си изпълнят целите в кратки срокове. Това ще доведе до по-бързо нарастване на конкуренцията в сегмента на електромобилите, което ще доведе до поевтиняването им, от което пък ще се възползват потребителите, които са се насочили към такъв вид автомобили.

    Коментиран от #7

  • 7 гост

    2 4 Отговор

    До коментар #6 от "Тук и сега":

    Не , на това му се вика капитулация !!!! Кой ти каза , че Римак оттук нататък ще си споделя разработките , дето са само в неговата и още най-много 2 глави ??? Това не ти е голяма компания с отдел за развойна дейност , където всичко се записва до запетайка !! Тук всичко е на проба грешка и зависи от хрумванията на един двама човека !!! Той два прототипа ги прави от 15 години и се пазари с 15 компании за продажбата , кой ти каза , че тия умрели 10% значат , че вовеки е свързан с ВАГ или че може да им предложи нещо повече занапред от това в момента ?? Те Порше от десет години мъдрят "убиец" на Тесла и сега като опря ножа до кокала и трябва да го покажат почнаха оправданията !! Ама те видиш ли не го настройвали за максимално ускорение , а за "много доускорявания" , хахаххахах !!! И пробега щял да е доста по-малък , щото щял да се зарежда по-бързо , ахаххахах !!! И къде , в единственото зарядно пред централата !!!!!! И след 30 000 заявки за 4-5 години напред колко зарядни ще направят ??? Най-вероятно НУЛА !!!! Да не говорим за безплатно зареждане !!!!! Пък ти си мечтай !!!
  • 8 ГОСТ до Гост

    2 1 Отговор
    Пи4, поршето вече го показаха убиеца, вагените също! Справки- Нюрбургринг и Пайк Пийк. Това просто доказва че германците не слагат всички яйца в една кошница. Понеже са назад реализацията, ще ползват силовия тракт на Римак и ще се надяват да го погълнат. Междинно си работят по И-трона и гледат кво пишат балъците по форумите!

    Коментиран от #9

  • 9 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #8 от "ГОСТ до Гост":

    Ами , верно ли ?? И какво показаха ?? Ускорение със секунда и две десети повече и пробег с почти 200 км ПО-МАЛКО от семеен седан със седем места !!!! На цена с почти 50% отгоре !!! Това ли ти е убиеца ?? Стой та гледай кой кого ще убие , хахахах !!! Да не говорим , че бюджетния модел във върховото изпълнение ще го бие по всички показатели !!! Пък те си "работят" викаш ? По какво , по харакирито си , хахахха ??!!