Last news in Fakti

15 Август, 2019 10:24 54 140 141

Москвичът, който трябваше да стои над Лада

  • москвич-
  • c-1-
  • c-2-
  • c-3
Москвичът, който трябваше да стои над Лада - 1
Москвич С-1 1975 г.

В началото на 70-те години на миналия век е взето решение активно да се работи за смяна на вече поостарелите Москвичи 408 и 412. В Московския автозавод планират създаването на съвсем друг тип автомобил, като идеята е той да бъде позициониран над Жигули и под Волга.

Москвичът, който трябваше да стои над Лада
Москвич С-1, 1975 г.

Първите резултати от новата разработка се появяват на бял свят през 1975 година. Тогава става готов първия прототип С-1, който е боядисан в яркозелено и получава прозвището "Крокодила Гена". Колата е със задно предаване, а под капака все още стои двигателят от 412.

Москвичът, който трябваше да стои над Лада
Москвич-С-2, 1976 г.

Заради високо разположеният карбуратор и масивният въздушен филтър се налага специфично несиметрично щамповане на капака. Вторият вариант, който е с по-спокоен дизайн, се появява като пълноразмерен прототип през 1976 година, а през есента на същата година на бял свят излиза и трети вариант.

Москвичът, който трябваше да стои над Лада
Москвич-С-3, 1976 г.

Автомобилът с индекс С-3 впечатлява с различно външно оформление и с трети ред странични стъкла. Дизайнът на Москвич С-3 е определян и до днес, като самобитен и доста интересен, но партията решава да не му се даде шанс. Взето е решение проектът да бъде спрян и новият Москвич да бъде построен по подобие на някоя западна кола.

Москвичът, който трябваше да стои над Лада
Москвич-С-3, 1976 г


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 68 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Анти милиционер

    92 36 Отговор
    Ах милицианерьiй
  • 2 Разбирач

    199 97 Отговор
    Брутална руска бракма!
  • 3 Русофил

    109 156 Отговор
    Красив автомобил.
  • 4 Кракра

    144 93 Отговор
    Какво ни занимавате с разни руски боклуци отпреди 40 години, които даже не са стигнали до серийно производство?
  • 5 Пенко

    86 23 Отговор
    Кола на годината в СССР.

    Коментиран от #126

  • 6 Милиционерщина

    117 42 Отговор
    Кола създадена от милиционери.... за милиционери.
  • 7 гост

    121 20 Отговор
    А дванайсетака си бе ''яката работа''..що тухли, вар и цимент е пренесъл.Че и много събираше ....товарене докато опре на тампоните а после-колкото може да събере.

    Коментиран от #99

  • 8 Анти милиционер

    64 20 Отговор
    Хаха... има типична външност на АЗЛК. 100% разпознаваема.
  • 9 инж Илич

    104 17 Отговор
    Просто ми спря дъха Цял живот съм го чакал
  • 10 хахо

    76 17 Отговор
    Я С1,С2,С3,С4?Глей ти ситроено от кого е копирал,Аве тия няма ли да си потърсят правата?

    Коментиран от #41

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 майкооо

    60 31 Отговор
    По изтърбушен самоход не съм виждал Жесток е
  • 13 Диамантената ръка

    47 25 Отговор
    Самовар да е да си го купиш, ама то автомобил, уж...
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 парцел 53, ред 21, гроб 1А

    67 42 Отговор
    Да пази господ от руско съветска техника 😂😂😂😂
  • 16 По грозно от китайското

    33 22 Отговор
    Копиране е тва 😂😂😂
  • 17 Бър бър

    38 15 Отговор
    Прилича опел кадет капката дет му викаха

    Коментиран от #57

  • 18 Нещо нормално

    37 7 Отговор
    Аз виждам едно Рено , от 80-те години на миналият век.
  • 19 др.Хърб Мелник

    47 19 Отговор
    Поредния съветски апендикс
  • 20 Партиен секретар

    46 9 Отговор
    Мечтата на всеки Комсомолец
  • 21 За Русия съм..

    21 24 Отговор
    .., но крайно време е да помъдреят. Никога с подлия запад.

    Коментиран от #36

  • 22 Комсомолец

    52 16 Отговор
    Прилича на крокодила Гена след алкохолна злоупотреба,демек махмурлия!! То грозно,грозно та чак симпатично,като корейски джип
  • 23 Бай Цвятко

    43 15 Отговор
    За времето си е ОК, малко френско/Рено,Талбот/, малко Сааб,малко Опел, ...решетка под челно стъкло??Жив да не бях! Чистачки на фаровете имаха и Лади, тва не е кой знае какво. Но като цяло, за годините си ,...интересен
  • 24 В Русия съм

    25 5 Отговор
    Като го гледам Плаши Тука има някаква секретна разработка
  • 25 Фият

    33 9 Отговор
    Грозен е .Полонеза беше по красив и функционален. Производство 1975г.
  • 26 Лвке

    27 15 Отговор
    Колко въздишаха по тях , а сега било бракма
  • 27 Лвке

    18 15 Отговор
    Колко въздишаха по тях , а сега било бракма

    Коментиран от #30

  • 28 Стига "друзя"

    32 9 Отговор
    И да го откраднат, като хората не могат! То по - грозно от секция"Наслада", но като го чакаш 15 год и почва да ти харесва. Извратен!
  • 29 Бесен Язовец

    12 16 Отговор
    От москвич 408 по-убава кола нема!
  • 30 Точно..

    35 2 Отговор

    До коментар #27 от "Лвке":

    ..именно бесепарите които плюят по руското, по онова време грухтяха пред съветското и плюеха гнилия запад, а сега се изметноха. Кому са нужни такива?!?!
  • 31 Алфа Ромео

    25 10 Отговор
    На последната снимка не е лоша колата, ако бяха взели да я правят до 1980 г. щеше да е прилична за времето си.

    Коментиран от #100

  • 32 Отвратен

    19 33 Отговор
    Толкова грозни бяха руските коли,че от няма и какво си купих Вартбург комби!И никога не съм съжалявал!Ладата и Москвича бяха много отвратни (особено Масквича 12)...

    Коментиран от #35

  • 33 ????

    16 12 Отговор
    През 1986 ги пуснаха свободно, Москвич, в град Стара Загора за 6900 лева. Страхотни са, хелем по балкана и по непроходими пътища, а шкодата закъса хахаха. Продадоха я на 20 000 хиляди километри за 500 лева.. За съжаление, подарък от изкривени те ръце от тютюна, животните. Лека им пръст. Младите.. На прост човек не трябва да има пари, защото не знае, как да ги уползотвори. Москвич е подобие на джип 21 век хихихи.
  • 34 Митко

    4 8 Отговор
    Прилича ми на разработка от вартбург и SKODA 120l
  • 35 Алфа Ромео

    19 6 Отговор

    До коментар #32 от "Отвратен":

    Сега ако кажеш че Вартбуга е по-красив от Жигули и Лада 1500 примерно напрао си топ-дизайнер, Бертоне, Джуджиаро, Пининфарина пасти да ядат... Вярно че не са точно с руски дизайн колите но все пак се правеха там и бяха сравнително достъпни за българина.

    Коментиран от #123

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 ЧебуРАШКА

    17 3 Отговор
    Афтазавот имени ленинскава камсамола
    ГГГГГГГГГГГГГГГ
  • 38 ссср

    35 22 Отговор
    Коментари от горди български дебили който в живота си нищо не са произвели , освен лайната в тоалетната . Но винаги са готови да оплюят всичко и всички. На такива жалки същества можем само да съчувстваме .

    Коментиран от #93

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 далавера

    41 21 Отговор
    абе да ви питам аз вас , едно време ваще бащи и маики , да не би да са се возели само в американски коли , та толко плювате руските , това е било едно време и така е таков ни е бил строя , и да правили са хората ,и правят още по нови модернизирани неща , но вие живеете с намеренията в време оно , сега е друго време , епа като сте толко маистори направете нещо и вия де , вместо само да злорадствате и да тролите , все едно идвате от друг свят, и не сте живаяли никога тука , или сте били тогава незапланувани още за белия свят , сега сте в него , тогава направете нещо в белия свят , то е много лесно пред компиютара или телефона , ама за работа ви нема баш , щото ще се усерете на мига ,като ви накарат , камо ли нещо да произведете рационално .

    Коментиран от #42

  • 41 Random

    5 4 Отговор

    До коментар #10 от "хахо":

    Не е Ц, а е S...
  • 42 бай Кольо

    23 4 Отговор

    До коментар #40 от "далавера":

    Представяш ли си колко от тях са заченати точно в такива кошници ... :) И резултата е показателен .... ха ха ха ха ...

    Коментиран от #51

  • 43 Random

    12 7 Отговор
    Абе идиоти това е прототип, не е сериен модел бе, много сте прости

    Коментиран от #66

  • 44 Random

    16 11 Отговор
    новият Москвич да бъде построен по подобие на някоя западна кола. - Кажете че шефа на автопромишлеността е "подарил" Симка на инженерите. От там се появява недоразумението 2141 Алеко
  • 45 Random

    21 10 Отговор
    Абе Славчев, може ли да си такъв несериозник? Защо не си написал важни подробности като това че двигателя е с два разпред. вала и че колата е с независимо окачване отпред и отзад? Също и че на инженерите им е заповядано да изкопират симка, заради което те стачкуват един месец. Вземи дай на мене да пиша статии

    Коментиран от #48, #116

  • 46 Кучето Пенчо

    9 6 Отговор
    Яка кочина!
  • 47 Манго

    9 9 Отговор
    Мужиците са крали от Saab

    Коментиран от #49

  • 48 Като гост

    16 9 Отговор

    До коментар #45 от "Random":

    Кой би посмял да стачкува тогава. И за какво? Че трябва да копират /крадат безобразно/ нещо напредничаво? Ако са могли сами "инженерите" да са го измислили.

    Коментиран от #50

  • 49 Random

    9 7 Отговор

    До коментар #47 от "Манго":

    Кое са откраднали? Фаровете? Те са от Опел Аскона. Иначе предницата няма нищо общо със сааб 99.

    Коментиран от #92

  • 50 Random

    8 6 Отговор

    До коментар #48 от "Като гост":

    Кое е напредничавото на симката? И то не са копирали нищо друго освен ск. кутия и панелите на предницата. Задното предаване е много по-добро от предното, единствения минус е че иска повече опит от шофьора. Симката имала ли е независимо задно окачване? Не. Имала ли е двигател с два разпред. вала? Не. И кое ѝ е напредничавото на симката?

    Коментиран от #53

  • 51 далавера

    7 5 Отговор

    До коментар #42 от "бай Кольо":

    не , по скоро за заченати на дедо им в каруцата , диии.
  • 52 Дългия

    29 18 Отговор
    Чудя се да се смея ли да плача ли.Повечето от коментиращите нито са карали нито са се возили в руски коли.Да ви кажа,че двигателя на 412 е по лиценз на БМВ а на 408 е от опел.Русия си произвежда всичко,което може да ви роди акъла.А вие се замислете,какво сте направили,като критикувате.

    Коментиран от #55, #120

  • 53 Като гост

    11 11 Отговор

    До коментар #50 от "Random":

    Била е кола. Разбра ли сега. Извади си главата от рушката скрап и ще разбереш.

    Коментиран от #56, #58

  • 54 Уча се

    17 16 Отговор

    До коментар #11 от "Adam":

    Селяните на твоето време, бяха в БКПрестъпници!

    А това, дали тази ялова брака е аналог на западните коли, ще ти стане ясно, ако си познавал и западните, а не само руските ковчези, дялани с теслата!

    И да знаеш, че, когато си невеж, не е добре да се излагаш !

    Аз съм карал "Хонда" прелюд от 1978г , а съм карал и "Москвич" 412 произведен 1988 !

    Москвича го купих нов !

    Хондата беше на 20 години !

    Москвича беше като каруца в сравнение с хондата !

    1,5 мотор, 72кс 8 литра бензин на дълго за москвича .

    1,6 мотор, 80 кг 6 литра бензин на дълго за хондата !

    Москвича на 200 000км беше тотална щета.

    Хондата започна да харчи масло на
    480 000 като всичко по нея си беше оригинално !

    Освен ръждата, нямаше никакъв друг кусур !

    Така че, невежеството ти явно е много силно и изобщо не ти позволява, да бъдеш обективен !

    Коментиран от #59

  • 55 Random

    15 7 Отговор

    До коментар #52 от "Дългия":

    Нито УЗАМ-412 е бмв, нито 1360 е опел. Първото има различни - материал на блока(алуминий вместо чугун) , конструкция на блока(с чугунени ризи вместо цял блок) и междуцилиндрово разстояние(104 вместо 98). Второто е отделен проект от двигателя на 400 който е взет като репарации след ВСВ. Вземи научи малко

    Коментиран от #73

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Да да

    4 2 Отговор

    До коментар #17 от "Бър бър":

    Два модела преди Капката!
  • 58 Random

    7 7 Отговор

    До коментар #53 от "Като гост":

    С какво е по-добра? Я кажи.

    Коментиран от #115

  • 59 Random

    14 12 Отговор

    До коментар #54 от "Уча се":

    Вносна хонда, предполагам след 1989, поддържана на запад сравняваш с москвич каран и поддържан тука? Като знам как се поддържат колите тука, особенно по времето на комунизма... При поддръжка тип "телче и пиронче" всяка кола става каруца, нали се сещаш? Къде ще сравняваш западното масло със съветското, със западни консумативи и москвича ще изкара 500 хил.
  • 60 Random

    7 11 Отговор
    Мишко, не цъкай минуси а пиши, мишок смотан
  • 61 Мартин

    14 5 Отговор
    Руските са били като китайските днес, харесват си елементи от различни модели и правят своя крокодил Гена.
  • 62 Бай Георги

    12 7 Отговор
    Братушки как можахте,пак се изложихте,каква е тая грозотия,лелеееее ужас!!! Не виждате ли какви красиви коли правят другите фирми? Ако си купя подобна кола направо ще се намразя.
  • 63 ШЕФА

    14 4 Отговор
    Карах ВАЗ 2101 Жигули от 1979 до 2003 или цели 24 г и му навъртях цели 300 000 км.Произведено е през 1972 г и от нея до 1979 когато го взех още 60 000 или 360 000 км без ремонт на мотора смяна два пъти на съединител и една водна помпа.Безгрешен автомобил.Е поне 90процента е FIAT 124 но няма място за сравнение с другите руски коли.

    Коментиран от #68

  • 64 Мордекай

    9 6 Отговор
    Това се и опел манта , крадливи руснаци.
  • 65 Коко бронята

    13 3 Отговор
    На втората снимка -след челен удар ли е,много е кривоглед!!!!!!!!!!!
  • 66 Танко

    17 9 Отговор

    До коментар #43 от "Random":

    Рендомчо , идиоти и прости са твоите любими руснаци ,а не обикновенните българи , които чакаха по 10 и нагоре години за руски боклуци на колела !Сигурен съм , че си достатъчно интелигентен , за да си на ясно ,че , ако имаше други коли , никой нямаше да купува руски . Карай си Лада петицата и по кротко с обидите !Руснаците имат лицензи единственно от Форд и Фиат . От 30 -те и 60- те години на. миналия век .Всичко останало е крадено , копирано и порусначвано . Имат стотици прототипи , които не приличат на нищо , но сериините винаги приличат на нещо западно .

    Коментиран от #69, #70, #119

  • 67 👽👽👽

    13 6 Отговор
    Тук на нашата планета се молим могъщата руска автомобилна компания МОСКВИЧ да открие нов завод. Това Toyota , VW , Rolls Royce да пасат трева. Искаме завод на МОСКВИЧ - най-яките коли произвеждани някога. Ще се борим с други планети завода на МОСКВИЧ да се построи на нашата планета !!!
  • 68 Random

    7 10 Отговор

    До коментар #63 от "ШЕФА":

    По механиката и окачването няма нищо от фиат.
  • 69 Random

    5 10 Отговор

    До коментар #66 от "Танко":

    Кое е крадено бе, КОЕ? Външен вид? Щото по механиката нямат нищо общо със западните
  • 70 Random

    5 10 Отговор

    До коментар #66 от "Танко":

    Я кажи като си толкова умен какво си направил.

    Коментиран от #74

  • 71 Шаран БГ

    24 4 Отговор
    Дванайстакът бе страшен зимно време с един бетонен бордюр в багажника. Ставаше нещо като Т-34 без купол и оръдие. Ама сега при наличието на толкова тенекии, от хубава, по-хубава, колко му е да плюем по техника от преди 40 и кусур години, че и съветска !? За нас, и преди, и сега, руската техника /доколкото я има/ не ни впечатлява, но за руснака е нещо велико. Хвали ми се преди години "москвич",че си е купил вила."На колко километра е от Москва?" питам аз. "Рядом.Рукой подать" След третото питане за километрите, той казва - 550 км. И това в "европейска" Русия. Ами зад Урал какви им са мащабите. Че всеки се нагажда според условията за живот, които му сервира природата. Как няма да е хубав "Москвича" - то друго няма. Пикливата "Лада" си е чиста проба италианска - европейска кола. За тайгата "не годиться".........

    Коментиран от #83

  • 72 РазПуткин

    11 6 Отговор
    Ай Кузмич Кузмич! Какой тый пич! Продал корову....пропил Москвич! Какво може да очаквате от алкашите ушанки?Ако някой от старите майстори от завода дето ги сглобяваха АЗЛК се мапиеше след заплата....завода маправо спираше и директора пращаше началник цеха със служенната Волга да го домълне на работа

    Коментиран от #77

  • 73 селянин 1

    8 8 Отговор

    До коментар #55 от "Random":

    Кво беше..нито 412 не е BMW-М10,мото..урал не е BMW-R71,нито ГАЗ 21,,Волга,,не е,,ФОРД-Mainline-1952,,а пък ВАЗ 21-01/жигули/не е ФИАТ-124..ти се кааш дали е абарт или не.

    Коментиран от #75

  • 74 Танко

    11 10 Отговор

    До коментар #70 от "Random":

    В статията не става въпрос , дали аз съм направил нещо . "Голямо ,тежко ,червено и не скача . Що е то ? Руска машина за скачане .". Питай руснаците , защо не могат да произведат нищо за цивилните ! То май и за военните етолкова..... Ти , пък се научи да пишеш ! ..............и лесно си изпускаш нервите .

    Коментиран от #76

  • 75 Random

    9 8 Отговор

    До коментар #73 от "селянин 1":

    За 412 и М10 съм писал, 1-материал на блока, от там 2 - конструкция и 3 - междуцилиндрово разстояние, което изключва която и да е част да е като на М10. Газ-21 само на външен вид ПРИЛИЧА на форд. Нито размерите са еднакви, нито двигателите са подобни, окачването е друго, и то какво остана от форда? 2101 и 124 - двигателя е съвсем друг, купето е по-дебело, окачването е подсилено, само скоростите са фиатовски от 124S, дори малки детайли като ключалките ои дръжките са сменени. Та какви други глупости ще напишеш?

    Коментиран от #79

  • 76 Random

    12 14 Отговор

    До коментар #74 от "Танко":

    Какво не могат да произведат? Коли - имат, Веста е по-добра от Дачия, а е по-евтина. Камиони - ГАЗ и Камаз, и двете марки са на печалба, Камаз дори си уреди договор с мерцедес. Компютри - Элбрус, не са най-мощните, но им вършат работа за служебни в администрацията. Какво друго искаш?

    Коментиран от #89

  • 77 Random

    6 7 Отговор

    До коментар #72 от "РазПуткин":

    Аха, и един мармот завива шоколада в станиол.
  • 78 Порно

    11 5 Отговор
    Не се карайте , Алекото е копирано от Симка , има достатъчно данни по въпроса.

    Коментиран от #80

  • 79 Нико Розберг

    17 6 Отговор

    До коментар #75 от "Random":

    Здравейте и от мен двигателя на 412 е точно копие на BMW 1.5 от 1953 вижда. съм разрез на двигателя в музея на BMW в Мюнхен. Имат и доста разлики като например и ангренажната верига която на бавареца е едноредова положението на бензиновата помпа и делкото и други дребни детайли Но КОМПАНОВКАТА Е ПОТРЕСАВАЩО ИДЕНТИЧНА така че моля. Разбира се че ще сложат и нещо свое като карбуратора К69 едно безумие ами спирачната система - нещо уникално неработещо - лично съм я тунинговал на моя 2140

    Коментиран от #81, #82

  • 80 Random

    4 4 Отговор

    До коментар #78 от "Порно":

    Точно затова е недоразумение
  • 81 РазПуткин

    4 12 Отговор

    До коментар #79 от "Нико Розберг":

    Отворко, я ся кат си ходил в музея на БемВе в Минхен на колко градуса е наклонен моторният агрегат на твоя 2140. Можеш ли да обясниш защо?

    Коментиран от #84, #85, #86

  • 82 Random

    6 7 Отговор

    До коментар #79 от "Нико Розберг":

    Е и? Копиран ли е или е подобен? Щото нито сферичната горивна камера е използвана само от бмв, нито горно-разположения разпред. вал, нито 1.5 литра като обем, нито нищо. Може ли някоя важна част да пасне от единия двигател на другия(колянов вал, разпределителен вал, глава, дори гарнитурата на главата)? Не, защото междуцилиндровото разстояние е различно. Е как хем нещо изкопирано, хем е различно?
  • 83 Анонимен

    5 0 Отговор

    До коментар #71 от "Шаран БГ":

    А москвич да не би да става за тайгата, там карат УАЗ ки и камиони. Първият вариант изглежда най добре, залко че са го махнали.
  • 84 Random

    5 5 Отговор

    До коментар #81 от "РазПуткин":

    Ей на, само не знам дали няма да го изтрият че не е на български: "с двигателя БМВ М-10 (М-115) на двигатель Москвич-412, который на самом деле называется УЗАМ-412, НИЧЕГО не подходит, НИ ОДНОЙ детали! Кроме того, как можно говорить о идентичности двигателей, если у одного блок цилиндров чугунный (БМВ), а у другого алюминиевый со съемными гильзами цилиндров (УЗАМ)! При этом межцентровые расстояния цилиндров различны. У одного привод масляного насоса цепной (БМВ) у другого шестернёй от коленчатого вала (УЗАМ). У одного прерыватель-распределитель стоит на головке и приводится в действие от распредвала (БМВ), а у другого прерыватель распределитель стоит на блоке и приводится в действие шестерней непосредственно от коленчатого вала, а значит и не имеет лишнего люфта в приводе прерывателя. Практически все системы двигателя М-10 отличаются от систем двигателя УЗАМ-412"
  • 85 Random

    5 4 Отговор

    До коментар #81 от "РазПуткин":

    Наклона на М115 е 30 градуса, на УЗАМ-412 е 20.

    Коментиран от #87

  • 86 Нико Розберг

    7 3 Отговор

    До коментар #81 от "РазПуткин":

    Какво да обяснявам бе да я по културно ако искаш да се срещнем да ти обясня че си пропуснал първите 8 години
    Имам 2140 от преди 26 години бе умник ти сигурно тогава и не си бил плануван - Aschloch
  • 87 Random

    3 2 Отговор

    До коментар #85 от "Random":

    Википедия казва 20, други казват 10...
  • 88 коча

    13 6 Отговор
    20 ГОДИНИ ГИ ЧАКАХ С ТРИ ВНОСКИ - БОМБА ДА ГИ ЗАТРИЕ ОТ ЗЕМЯТА - КУМАНИСТИТЕ ДО ЕДИН ........
  • 89 Танко

    8 4 Отговор

    До коментар #76 от "Random":

    И какви коли имат ? Рено купи. Лада ,но обратното не може да стане ! Там има немски , френски , китайски , корейски и др. автозаводи , но няма нито един руски , където да се сглобяват коли , проектирани в. Русия и произведени на руска поточна линия .Не е много за хвалба ,че. Ладата е по- добра от. Дачията. Оставаше и да не е . При 160 млн. население , необятна територия и полезни изкопаеми , съчетани с имперско мислене и мания за световно господство , не трябваше ли Мерцедес да си " уреди" договор с КАМАЗ ?

    Коментиран от #90

  • 90 Random

    4 8 Отговор

    До коментар #89 от "Танко":

    Имат УАЗ, ГАЗ и Камаз. Всичките руски (камаз отиват малко немски). Иначе и там управляващите са продажни като нашите. Елцин така ги подреди че още 50 години ще им трябват да се оправят.
  • 91 Docenta

    11 10 Отговор
    Тея свястна кола не могат да направят,да не говорим за самолети
  • 92 До 49

    5 5 Отговор

    До коментар #49 от "Random":

    Предницата е копие на по-стария SAAB 900, особено капака и фаровете!

    Коментиран от #107

  • 93 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 94 Devil666

    4 5 Отговор
    Копие на saab

    Коментиран от #104

  • 95 Наша гордост

    7 5 Отговор
    Тия май нямаха задна скорост Бутаха ги на ръце ако се наложи

    Коментиран от #105

  • 96 Паню

    1 1 Отговор

    До коментар #11 от "Adam":

    Кои аналози бе батя,къде ги видя?
  • 97 гост 2

    7 8 Отговор

    До коментар #93 от "Русофоб":

    Хайде приравни компотите, консервите и зеленчуците на въоръжението, което имаше БА. Ако искаш направи и аналог със съвременното прозападно поклонничество - унищоженото земеделие, актуално разбитото животновъдство и цената на ненужните F16. Иначе за Българ-реното си прав, но то причината да не го правим си е идеологична и макар различна е съпоставима с това, че Запада не ни позволи да развием АЕЦ-а и реално забрани Южен поток. Та какво точно каза?!
  • 98 Владимир Илич Сталин

    5 1 Отговор
    Елегантно, красиво, 4233футуристично превозно средство!
  • 99 Бай Ставри

    5 2 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Дванайсетака бе яката работа на пренасяне на крадени материали.
  • 100 Инженер Тюхчев

    9 2 Отговор

    До коментар #31 от "Алфа Ромео":

    Ти другарю разбираш ли какво е автомобил . Това не ти е да сглобиш едни ламарини в час по трудово обучение . Какъвто и да е външния и вид тя нама да тръгне просто така , трябва да имаш добри технологии за производство и най ве1е да нея произвеждаш в Понеделник Вторник Четвъртък Петък и Събота.
  • 101 Hristo

    1 3 Отговор
    Mnogo birzo zabravihte kakvi koli karahte
  • 102 Минчо Праздников

    11 6 Отговор
    С бащата си чупехме пръстите да можем да вкараме спирачната система в що годе полуприемливи граници за техническия преглед . Едното колело спираше ,другото с 2 секунди по-късно. Да не говорим за арматурното табло . което пукаше и местеше по време на движение, поаради пияната сглобка задната лява врата не се затваряше трябваше да я затваряме 2 пъти имаше си и пиниз : затваряш ,после повдигаш и натискаш навътре, ако не сработи повтаряш, Купихме транзисторно запалване за 110лв за да може все пак да запали това чудо на техниката, прибавяте като начало ,че още на първия месец се разбра ,че диференциала е дефектен и още 580 вградени дефекта , с които трябваше да се съобразяваме. Бог да ни пази от тези съветски боклуци . 408И

    Коментиран от #106

  • 103 СТАЛИН

    4 3 Отговор
    москвича трябваше да бъде 100 на 100 симка но не би
  • 104 Random

    4 3 Отговор

    До коментар #94 от "Devil666":

    КАКВО ОБЩО СЪС СААБ ИМА? Ходи виж 99 че няма нишо общо. Още повече че москвича е със задно, а сааба е с предно.
  • 105 Random

    4 3 Отговор

    До коментар #95 от "Наша гордост":

    Та те не са били произвеждани, какви глупости говориш
  • 106 Random

    4 6 Отговор

    До коментар #102 от "Минчо Праздников":

    На калпава ракета космоса ѝ крив...
  • 107 Random

    7 3 Отговор

    До коментар #92 от "До 49":

    Първия сааб 900 е произведен 1978, москвича е 1975, КАК СЕ КОПИРА НЕЩО КОЕТО ГО НЯМА
  • 108 степан

    3 5 Отговор
    До днес немога да си намеря свястна кола 2141 я карах 26 години без да барна освен чукче и наковалня последните 8 години само карах и ремаркето не се откачи нито за ден с газова влачеше 700килограма и още толкова върху нея един път немее оставала по пътищата за зимата няма да споменавам .Днес да има възможност за нова без електроника и пластмаса веднага .

    Коментиран от #109

  • 109 Мъка,мъка....

    2 4 Отговор

    До коментар #108 от "степан":

    Нашите цигани ги пазят съветските кошници като очите си!Можеш да си купиш заветната кола-чудо от тяхното представителство в България.....от съединението прави силата...на жълтият мегдань в Софето......
  • 110 степан

    3 1 Отговор
    До #109 иде реч за излязла от заводите не за бракми втора ръка за самоубийци или направи си сам .
  • 111 Абе

    4 7 Отговор
    За средата на 70-те колата е направо супер, то по това време какво се правеше на запад.......костенурка, голф 1 и разни други подобни. Дизайна е хубав и с малко фейслифт през годините, още един бензинов двигател различен от тоя и един дизел 1.9 можеше да се произвежда поне до края на 80-те.
  • 112 Капитализмът е боклук

    2 6 Отговор
    Е, ние в изродския сегашен строй и едно колело не създадохме, но се мислим за нещо.

    Коментиран от #113, #114

  • 113 Гнил Капиталист

    7 3 Отговор

    До коментар #112 от "Капитализмът е боклук":

    Гнил капитализъм кат мушмула. Едно време през соца цяла България въздишаше по тоя капитализъм , ама тогава нямаше истински русолизци , нямаше руски тролове , нямаше такива които да славят социализма . Всички дори и ченгетата накрая разправяха вицове осмиващи тъпанарската система и руските автомобили. Тогава единствено бившите тоягаджии изпълняващи смъртните присъди плюеха по така наречените "фашисти". Дори някои от Борците против капитализма и фашизма говореха как наште хора не се наядоха и не се накрадоха.
  • 114 Марин Колаксъзов

    9 3 Отговор

    До коментар #112 от "Капитализмът е боклук":

    Да ти кажа за този изродски сегашен строй. Първо се премахна крепостничеството , да не можеш да живееш и да работиш където си искаш . Второ да имаш право ако искаш В България ако искаш в Танзания. При този строй не се тюхкаш откъде ,какво и кога можеш да си купиш , щото има от пиле мляко. Всички качествени стоки са 2-3 пъти по-евтини от соца .Даже има цени през 2019 които дори номинално са по-ниски от цените на соца преди 30-40 години. Даже бананите не са стигнали цената на показния магазин от Соца преди 30-40 години. Соца губеше годишно милиарди работни часове от неефективност , от това хората да бягат от работа за да могат да си доставят елементарни продукти . Черната борса процъфтяваше . Сега чул ли си за черна борса . А най-накрая Соца фалира и то няколкократно . Хайде сега ми кажи какво толкова са измислили през
    соца , че да фалира.

    Коментиран от #141

  • 115 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 116 Алфа Ромео

    4 1 Отговор

    До коментар #45 от "Random":

    Ако е вярно това то тогава е бил доста модерен прототипа, малко ме съмнява да се осмелят да стачкуват по тия диктаторски времена...

    Коментиран от #117, #118

  • 117 Random

    4 4 Отговор

    До коментар #116 от "Алфа Ромео":

    Ми представи си че направиш такава кола - с независимо окачване, модерен двигател и др, тестват я, сравняват я с порше 911, бмв е12 и други западни автомобили(има снимки, не знам дали не биха ми изтрили коментара заради линка) и накрая някакъв който нищо не разбира от коли ти нареди да копираш, какво ще направиш? То и аз не се изразих правилно - отказали са дори да я пипнат тая симка(да се подчинят на шефа).
  • 118 Random

    2 2 Отговор

    До коментар #116 от "Алфа Ромео":

    Ей я снимката - отдясно наляво - порше 911 тарга, москвич с1, 2140, бмв 5-серия, последното е или ауди, или симка.
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ru/c/c3/C1-tests.jpg
  • 119 Бай Яни

    1 6 Отговор

    До коментар #66 от "Танко":

    Що да нямаше ве човек, след 85 се продава ха в корекомите и френски и немски. 86 вече имахме Ситроен специал. А онзи С3 точно на Ситроен са крали, само предницата прелична на рено. За уточнение калдкоми бог да го прощава, си закупи мерцедес Д200, но беха си и малко тромави. А строена, къде, къде, боксер 8 целиндров, маслено охлаждане, пълна хидравлика, а на 4 степен ставаше нещо като джип. По черен път вървеше бавно но катерене яко. А днешните автомобили все едно на един принтер ги правят. Има няма на 5 година ръжда ги хваща.

    Коментиран от #121

  • 120 КГБ

    3 4 Отговор

    До коментар #52 от "Дългия":

    Просто не са от това време !
    Правиш центровка та на дванайсета как и забравяш ,
    Пълнеше километража и още душа имаше !!! Но те май не са се и возили а?
  • 121 Танко

    5 3 Отговор

    До коментар #119 от "Бай Яни":

    През 60 - те години в ЦУМ са се продавали Опел Рекорд и Рено Дофин . Интересното в случая е високата цена , малкото бройки и спирането на доставките .Това за Кореком , проява на чувство за хумор ли е ? Според теб е нормално няколко хиляди българи ( с връзки ,в много случаи )да работят в чужбина и после да си купуват нормални коли , а останалите да карат боклуците на соцлагера .Няма Ситроен с боксер осмак .Стегни се , малко трудно ти се разбира това , което си писал !
  • 122 С. ГОЧЕВ

    2 6 Отговор
    СЕГА ПЛЮЕТЕ МОСКВИЧА, АМА АКО НЕ БЯХА,,ТЕ,, ОЩЕ ЩЯХМЕ ДА КАРАМЕ КОЛЕЛА И МАГАРЕТА

    Коментиран от #125

  • 123 Здравомислещ

    2 4 Отговор

    До коментар #35 от "Алфа Ромео":

    Колите тогава бяха толкова достъпни, колкото сега. Съотношението на заплати към цени от тогава към сега е 1:5. Хляб тогава 0,26 : 1,30 сега. Автомобили тогава 6200 : 31000 сега. Кое му е по-достъпното!?

    Коментиран от #124

  • 124 не случаен

    4 3 Отговор

    До коментар #123 от "Здравомислещ":

    Е,ти изби рибата с това,че колите били достъпни като сега...Ще ми докараш инфаркт,човече...Нямаше записване в "Мототехника",вноски,чакане с години...нямаше режим на тока,забрани за пътуване,западна музика,Белене...Всичко бе цветя и рози,социализма не претърпя крах,Берлинската стена стои...Ти,random и други подобни-кротнете се малко,събудете се хора...
  • 125 някой

    7 4 Отговор

    До коментар #122 от "С. ГОЧЕВ":

    Смешко лроизвеждахме си БулгарРено и Рублистанците умряха от яд и го забраниха особено полудяха от производството на спортното Рено Алпин - БулгарАлпин Руските сандъци изглеждаха като на Флийнстон автомобила

    Коментиран от #127

  • 126 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 127 Random

    3 4 Отговор

    До коментар #125 от "някой":

    Пълни глупости, спряни са защото 1- за нищо не стават и не са се купували и 2- частите са купувани със западна валута, това ги прави неизгодни. Завода е фалирал. При 6540 бройки за 6 години е цяло чудо че е изкарал и толкова.

    Коментиран от #128, #129

  • 128 някой

    4 3 Отговор

    До коментар #127 от "Random":

    Лъжиш като комунист Не само ги изнасяхме в Арабския свят ами и доскоро имаше екземпляри които още вървяха Бяха абсолютен хит
  • 129 жоро уудстока

    2 5 Отговор

    До коментар #127 от "Random":

    ИМАХМЕ в компанията един всезнайко като тебе-попрочел нещо повърхностно,но като го оборвахме с факти изведнъж казваше:хайде да говорим за опера-и там беше същият въздухар...Та-факта,че започваш да сравняваш руските недоразумения с чуждите прототипи/дано знаеш какво означава/,за размери на бутала,цилиндри,чугун, алуминий и т.н.не вдяваш в какво противоречие изпадаш-опитваш се да доказваш как не са същите като оригиналите...Малко козметика не означава,че това са руско изобретение.Преди да щракаш по клавиатурата,прочети бавно,защото не можеш да мислиш бързо,какво съм написал.А иначе в компания се прави на знайко,но тука пропусни и почини.Хай със здраве...

    Коментиран от #130

  • 130 Random

    4 2 Отговор

    До коментар #129 от "жоро уудстока":

    Ти какво казваш? Крадени са, икопирани са. Е как се крадени като са различни? Аре кажи си фактите, щото съм 100% сигурен че са обичайните глупости. ТОЧНО ТОВА ЧЕ СИ ПРИЛИЧАТ НЕ ЗНАЧИ ЧЕ СА КОПИЯ. КОЕ Е ИЗКОПИРАНОТО КАТО СА РАЗЛИЧНИ?

    Коментиран от #131

  • 131 жоро уудстока

    2 4 Отговор

    До коментар #130 от "Random":

    "Москвич"400,базиран на "Опел Кадет","Лада"-лиценз на"Фиат124".Само влизаш в чичо ти Гугъл и о,чудо!!!!!!!!!Писах възможно най-бавно,защото знам,че осмисляш трудно.Би ли пояснил защо така ревностно защитаваш на амбразурата изгубени каузи?!Уж не си руснак,пишеш грамотно...що не си насочиш силите в друга посока-мацки,музика спорт......

    Коментиран от #132

  • 132 Random

    3 3 Отговор

    До коментар #131 от "жоро уудстока":

    Някога да съм казвал че М-400 не е Опел? Или че 2101 не е базирана на 124? Само съм казал че 124 е бил толкова променен от руснаците че е почти друга кола. Що ми изкривяваш думите?

    Коментиран от #133

  • 133 Танко

    2 4 Отговор

    До коментар #132 от "Random":

    124 е с долен разпр . вал .2101- 2107 е OHC . Дано да знаеш какво е това , защото са го променили твоите любими руснаци .Говорил съм преди време със собственици на 124 ,които никога не са имали проблеми с разпред .вал .На целият соцлагер му беше писнало от валове ,кобилици ,гумички на клапани , обтегачи ,успокоители и всичко друго, което е променено .Наистина е "почти друга кола " .

    Коментиран от #134, #136

  • 134 Random

    4 3 Отговор

    До коментар #133 от "Танко":

    Нали това казвам бе умник. Иначе проблемът е че сплавта на разпред. вал е смотана, това им куца - отливки и сплави. Инженерите са направили добро изделие/конструкция, ама като го изработят от боклук и става мазало

    Коментиран от #135

  • 135 Танко

    2 3 Отговор

    До коментар #134 от "Random":

    Кьорав карти не играе !

    Коментиран от #137

  • 136 Random

    1 2 Отговор

    До коментар #133 от "Танко":

    Абе ти с тоя коментар да не би да казваш че долния разпред. вал е по-добра технология?
  • 137 Random

    2 1 Отговор

    До коментар #135 от "Танко":

    Какви кьорави, какви карти?

    Коментиран от #138

  • 138 не случаен

    1 2 Отговор

    До коментар #137 от "Random":

    Дискусията тръгна в друга посока-въпроса беше:руски ли са москвичите и ладите?Не,не са и няма свястна,оригинална руска кола...Спри се,момченце-не можеш да надговориш целият свят!Нямаш необходимото "оборудване"в главицата-ставаш досаден на форума,преброй колко пъти мелиш от пусто в празно.Осъзнай го,моля ...

    Коментиран от #139, #140

  • 139 Random

    3 2 Отговор

    До коментар #138 от "не случаен":

    Е как не са? Един модел на москвич е чужд, а 7 от 30 на АвтоВАЗ са базирани на чужд модел който е напълно променен и е на 99% руски. Кое не им е руското бе "умник"? Кой свят да надговоря? Твоя измислен пълен с глупости дочути в кръчмата?
  • 140 Ами

    0 0 Отговор

    До коментар #138 от "не случаен":

    Всъщност в топ гиър ги сравняваха с техните евтини коли и казаха че лада не бива заради алуминиев барабани спирачки. Иначе били по добри заради цена. Проблем е че са евтини и няма поддръжка няма далавера как виждаш само масло ако не на скрап. Трябва малко ти супер мотора е супер дай 1к за ремък и андипляктора и специално масло като разглобим половина кола естествено
  • 141 поглед назад

    0 0 Отговор

    До коментар #114 от "Марин Колаксъзов":

    вие сте слънчасал.