Новини

Москвичът, който трябваше да стои над Лада

Публикувана: 15 Август, 2019 10:24
139 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 48646
Москвичът, който трябваше да стои над Лада
Москвич С-1 1975 г.
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.7 от 62 гласа.

В началото на 70-те години на миналия век е взето решение активно да се работи за смяна на вече поостарелите Москвичи 408 и 412. В Московския автозавод планират създаването на съвсем друг тип автомобил, като идеята е той да бъде позициониран над Жигули и под Волга.

Москвич С-1, 1975 г.

Москвичът, който трябваше да стои над Лада

Първите резултати от новата разработка се появяват на бял свят през 1975 година. Тогава става готов първия прототип С-1, който е боядисан в яркозелено и получава прозвището "Крокодила Гена". Колата е със задно предаване, а под капака все още стои двигателят от 412.

Москвич-С-2, 1976 г.

Москвичът, който трябваше да стои над Лада

Заради високо разположеният карбуратор и масивният въздушен филтър се налага специфично несиметрично щамповане на капака. Вторият вариант, който е с по-спокоен дизайн, се появява като пълноразмерен прототип през 1976 година, а през есента на същата година на бял свят излиза и трети вариант.

Москвич-С-3, 1976 г.

Москвичът, който трябваше да стои над Лада

Автомобилът с индекс С-3 впечатлява с различно външно оформление и с трети ред странични стъкла. Дизайнът на Москвич С-3 е определян и до днес, като самобитен и доста интересен, но партията решава да не му се даде шанс. Взето е решение проектът да бъде спрян и новият Москвич да бъде построен по подобие на някоя западна кола.

Москвич-С-3, 1976 г

Москвичът, който трябваше да стои над Лада

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.7 от 62 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Анти милиционер
(гост)

Неутрално
1 Отговор
Ах милицианерьiй

Оценка:
-35 +91

Разбирач
(гост)

Неутрално
2 Отговор
Брутална руска бракма!

Оценка:
-91 +198

Русофил
(гост)

Неутрално
3 Отговор
Красив автомобил.

Оценка:
-154 +104

Кракра
(гост)

Неутрално
4 Отговор
Какво ни занимавате с разни руски боклуци отпреди 40 години, които даже не са стигнали до серийно производство?

Оценка:
-87 +144

Пенко
(гост)

Неутрално
5 Отговор
Кола на годината в СССР.

Коментиран от #126


Оценка:
-22 +85

Милиционерщина
(гост)

Неутрално
6 Отговор
Кола създадена от милиционери.... за милиционери.

Оценка:
-40 +117

гост
(гост)

Неутрално
7 Отговор
А дванайсетака си бе ''яката работа''..що тухли, вар и цимент е пренесъл.Че и много събираше ....товарене докато опре на тампоните а после-колкото може да събере.

Коментиран от #99


Оценка:
-20 +114

Анти милиционер
(гост)

Неутрално
8 Отговор
Хаха... има типична външност на АЗЛК. 100% разпознаваема.

Оценка:
-19 +64

инж Илич
(гост)

Неутрално
9 Отговор
Просто ми спря дъха Цял живот съм го чакал

Оценка:
-17 +103

хахо
(гост)

Неутрално
10 Отговор
Я С1,С2,С3,С4?Глей ти ситроено от кого е копирал,Аве тия няма ли да си потърсят правата?

Коментиран от #41


Оценка:
-16 +76

Adam
(гост)

Неутрално
11 Отговор
за времето си е на ниво на запдните аналози:) селяните които една къщичка за птици не са построити през жалките си животи по панелките да не се обаждат:)

Коментиран от #54, #96


Оценка:
-60 +97

майкооо
(гост)

Неутрално
12 Отговор
По изтърбушен самоход не съм виждал Жесток е

Оценка:
-30 +60

Диамантената ръка
(гост)

Неутрално
13 Отговор
Самовар да е да си го купиш, ама то автомобил, уж...

Оценка:
-24 +47

14
Този коментар е премахнат от модератор
парцел 53, ред 21, гроб 1А
(гост)

Неутрално
15 Отговор
Да пази господ от руско съветска техника 😂😂😂😂

Оценка:
-39 +67

По грозно от китайското
(гост)

Неутрално
16 Отговор
Копиране е тва 😂😂😂

Оценка:
-20 +33

Бър бър
(гост)

Неутрално
17 Отговор
Прилича опел кадет капката дет му викаха

Коментиран от #57


Оценка:
-14 +38

Нещо нормално
(гост)

Неутрално
18 Отговор
Аз виждам едно Рено , от 80-те години на миналият век.

Оценка:
-6 +37

др.Хърб Мелник
(гост)

Неутрално
19 Отговор
Поредния съветски апендикс

Оценка:
-17 +47

Партиен секретар
(гост)

Неутрално
20 Отговор
Мечтата на всеки Комсомолец

Оценка:
-8 +46

За Русия съм..
(гост)

Неутрално
21 Отговор
.., но крайно време е да помъдреят. Никога с подлия запад.

Коментиран от #36


Оценка:
-24 +19

Комсомолец
(гост)

Неутрално
22 Отговор
Прилича на крокодила Гена след алкохолна злоупотреба,демек махмурлия!! То грозно,грозно та чак симпатично,като корейски джип

Оценка:
-15 +51

Бай Цвятко
(гост)

Неутрално
23 Отговор
За времето си е ОК, малко френско/Рено,Талбот/, малко Сааб,малко Опел, ...решетка под челно стъкло??Жив да не бях! Чистачки на фаровете имаха и Лади, тва не е кой знае какво. Но като цяло, за годините си ,...интересен

Оценка:
-15 +42

В Русия съм
(гост)

Неутрално
24 Отговор
Като го гледам Плаши Тука има някаква секретна разработка

Оценка:
-4 +25

Фият
(гост)

Неутрално
25 Отговор
Грозен е .Полонеза беше по красив и функционален. Производство 1975г.

Оценка:
-8 +33

Лвке
(гост)

Неутрално
26 Отговор
Колко въздишаха по тях , а сега било бракма

Оценка:
-15 +24

Лвке
(гост)

Неутрално
27 Отговор
Колко въздишаха по тях , а сега било бракма

Коментиран от #30


Оценка:
-15 +16

Стига "друзя"
(гост)

Неутрално
28 Отговор
И да го откраднат, като хората не могат! То по - грозно от секция"Наслада", но като го чакаш 15 год и почва да ти харесва. Извратен!

Оценка:
-8 +32

Бесен Язовец
(гост)

Неутрално
29 Отговор
От москвич 408 по-убава кола нема!

Оценка:
-16 +10

Точно..
(гост)

Неутрално
30 Отговор

До коментар #27 от "Лвке":


..именно бесепарите които плюят по руското, по онова време грухтяха пред съветското и плюеха гнилия запад, а сега се изметноха. Кому са нужни такива?!?!

Оценка:
-2 +32

Алфа Ромео
(гост)

Неутрално
31 Отговор
На последната снимка не е лоша колата, ако бяха взели да я правят до 1980 г. щеше да е прилична за времето си.

Коментиран от #100


Оценка:
-10 +24

Отвратен
(гост)

Неутрално
32 Отговор
Толкова грозни бяха руските коли,че от няма и какво си купих Вартбург комби!И никога не съм съжалявал!Ладата и Москвича бяха много отвратни (особено Масквича 12)...

Коментиран от #35


Оценка:
-31 +19

????
(гост)

Неутрално
33 Отговор
През 1986 ги пуснаха свободно, Москвич, в град Стара Загора за 6900 лева. Страхотни са, хелем по балкана и по непроходими пътища, а шкодата закъса хахаха. Продадоха я на 20 000 хиляди километри за 500 лева.. За съжаление, подарък от изкривени те ръце от тютюна, животните. Лека им пръст. Младите.. На прост човек не трябва да има пари, защото не знае, как да ги уползотвори. Москвич е подобие на джип 21 век хихихи.

Оценка:
-12 +13

Митко
(гост)

Неутрално
34 Отговор
Прилича ми на разработка от вартбург и SKODA 120l

Оценка:
-7 +4

Алфа Ромео
(гост)

Неутрално
35 Отговор

До коментар #32 от "Отвратен":


Сега ако кажеш че Вартбуга е по-красив от Жигули и Лада 1500 примерно напрао си топ-дизайнер, Бертоне, Джуджиаро, Пининфарина пасти да ядат... Вярно че не са точно с руски дизайн колите но все пак се правеха там и бяха сравнително достъпни за българина.

Коментиран от #123


Оценка:
-6 +18

36
Този коментар е премахнат от модератор
ЧебуРАШКА
(гост)

Неутрално
37 Отговор
Афтазавот имени ленинскава камсамола
ГГГГГГГГГГГГГГГ

Оценка:
-2 +17

ссср
(гост)

Неутрално
38 Отговор
Коментари от горди български дебили който в живота си нищо не са произвели , освен лайната в тоалетната . Но винаги са готови да оплюят всичко и всички. На такива жалки същества можем само да съчувстваме .

Коментиран от #93


Оценка:
-22 +32

39
Този коментар е премахнат от модератор
далавера
(гост)

Неутрално
40 Отговор
абе да ви питам аз вас , едно време ваще бащи и маики , да не би да са се возели само в американски коли , та толко плювате руските , това е било едно време и така е таков ни е бил строя , и да правили са хората ,и правят още по нови модернизирани неща , но вие живеете с намеренията в време оно , сега е друго време , епа като сте толко маистори направете нещо и вия де , вместо само да злорадствате и да тролите , все едно идвате от друг свят, и не сте живаяли никога тука , или сте били тогава незапланувани още за белия свят , сега сте в него , тогава направете нещо в белия свят , то е много лесно пред компиютара или телефона , ама за работа ви нема баш , щото ще се усерете на мига ,като ви накарат , камо ли нещо да произведете рационално .

Коментиран от #42


Оценка:
-21 +38

Random
(гост)

Неутрално
41 Отговор

До коментар #10 от "хахо":


Не е Ц, а е S...

Оценка:
-4 +4

бай Кольо
(гост)

Неутрално
42 Отговор

До коментар #40 от "далавера":


Представяш ли си колко от тях са заченати точно в такива кошници ... :) И резултата е показателен .... ха ха ха ха ...

Коментиран от #51


Оценка:
-4 +22

Random
(гост)

Неутрално
43 Отговор
Абе идиоти това е прототип, не е сериен модел бе, много сте прости

Коментиран от #66


Оценка:
-7 +11

Random
(гост)

Неутрално
44 Отговор
новият Москвич да бъде построен по подобие на някоя западна кола. - Кажете че шефа на автопромишлеността е "подарил" Симка на инженерите. От там се появява недоразумението 2141 Алеко

Оценка:
-10 +15

Random
(гост)

Неутрално
45 Отговор
Абе Славчев, може ли да си такъв несериозник? Защо не си написал важни подробности като това че двигателя е с два разпред. вала и че колата е с независимо окачване отпред и отзад? Също и че на инженерите им е заповядано да изкопират симка, заради което те стачкуват един месец. Вземи дай на мене да пиша статии

Коментиран от #48, #116


Оценка:
-10 +19

Кучето Пенчо
(гост)

Неутрално
46 Отговор
Яка кочина!

Оценка:
-5 +9

Манго
(гост)

Неутрално
47 Отговор
Мужиците са крали от Saab

Коментиран от #49


Оценка:
-8 +9

Като гост
(гост)

Неутрално
48 Отговор

До коментар #45 от "Random":


Кой би посмял да стачкува тогава. И за какво? Че трябва да копират /крадат безобразно/ нещо напредничаво? Ако са могли сами "инженерите" да са го измислили.

Коментиран от #50


Оценка:
-8 +16

Random
(гост)

Неутрално
49 Отговор

До коментар #47 от "Манго":


Кое са откраднали? Фаровете? Те са от Опел Аскона. Иначе предницата няма нищо общо със сааб 99.

Коментиран от #92


Оценка:
-6 +9

Random
(гост)

Неутрално
50 Отговор

До коментар #48 от "Като гост":


Кое е напредничавото на симката? И то не са копирали нищо друго освен ск. кутия и панелите на предницата. Задното предаване е много по-добро от предното, единствения минус е че иска повече опит от шофьора. Симката имала ли е независимо задно окачване? Не. Имала ли е двигател с два разпред. вала? Не. И кое ѝ е напредничавото на симката?

Коментиран от #53


Оценка:
-6 +6

далавера
(гост)

Неутрално
51 Отговор

До коментар #42 от "бай Кольо":


не , по скоро за заченати на дедо им в каруцата , диии.

Оценка:
-5 +6

Дългия
(гост)

Неутрално
52 Отговор
Чудя се да се смея ли да плача ли.Повечето от коментиращите нито са карали нито са се возили в руски коли.Да ви кажа,че двигателя на 412 е по лиценз на БМВ а на 408 е от опел.Русия си произвежда всичко,което може да ви роди акъла.А вие се замислете,какво сте направили,като критикувате.

Коментиран от #55, #120


Оценка:
-17 +28

Като гост
(гост)

Неутрално
53 Отговор

До коментар #50 от "Random":


Била е кола. Разбра ли сега. Извади си главата от рушката скрап и ще разбереш.

Коментиран от #56, #58


Оценка:
-10 +11

Уча се
(гост)

Неутрално
54 Отговор

До коментар #11 от "Adam":


Селяните на твоето време, бяха в БКПрестъпници!

А това, дали тази ялова брака е аналог на западните коли, ще ти стане ясно, ако си познавал и западните, а не само руските ковчези, дялани с теслата!

И да знаеш, че, когато си невеж, не е добре да се излагаш !

Аз съм карал "Хонда" прелюд от 1978г , а съм карал и "Москвич" 412 произведен 1988 !

Москвича го купих нов !

Хондата беше на 20 години !

Москвича беше като каруца в сравнение с хондата !

1,5 мотор, 72кс 8 литра бензин на дълго за москвича .

1,6 мотор, 80 кг 6 литра бензин на дълго за хондата !

Москвича на 200 000км беше тотална щета.

Хондата започна да харчи масло на
480 000 като всичко по нея си беше оригинално !

Освен ръждата, нямаше никакъв друг кусур !

Така че, невежеството ти явно е много силно и изобщо не ти позволява, да бъдеш обективен !

Коментиран от #59


Оценка:
-15 +17

Random
(гост)

Неутрално
55 Отговор

До коментар #52 от "Дългия":


Нито УЗАМ-412 е бмв, нито 1360 е опел. Първото има различни - материал на блока(алуминий вместо чугун) , конструкция на блока(с чугунени ризи вместо цял блок) и междуцилиндрово разстояние(104 вместо 98). Второто е отделен проект от двигателя на 400 който е взет като репарации след ВСВ. Вземи научи малко

Коментиран от #73


Оценка:
-7 +13

56
Този коментар е премахнат от модератор
Да да
(гост)

Неутрално
57 Отговор

До коментар #17 от "Бър бър":


Два модела преди Капката!

Оценка:
-1 +4

Random
(гост)

Неутрално
58 Отговор

До коментар #53 от "Като гост":


С какво е по-добра? Я кажи.

Коментиран от #115


Оценка:
-7 +6

Random
(гост)

Неутрално
59 Отговор

До коментар #54 от "Уча се":


Вносна хонда, предполагам след 1989, поддържана на запад сравняваш с москвич каран и поддържан тука? Като знам как се поддържат колите тука, особенно по времето на комунизма... При поддръжка тип "телче и пиронче" всяка кола става каруца, нали се сещаш? Къде ще сравняваш западното масло със съветското, със западни консумативи и москвича ще изкара 500 хил.

Оценка:
-11 +13

Random
(гост)

Неутрално
60 Отговор
Мишко, не цъкай минуси а пиши, мишок смотан

Оценка:
-11 +6

Мартин
(гост)

Неутрално
61 Отговор
Руските са били като китайските днес, харесват си елементи от различни модели и правят своя крокодил Гена.

Оценка:
-4 +14

Бай Георги
(гост)

Неутрално
62 Отговор
Братушки как можахте,пак се изложихте,каква е тая грозотия,лелеееее ужас!!! Не виждате ли какви красиви коли правят другите фирми? Ако си купя подобна кола направо ще се намразя.

Оценка:
-6 +12

ШЕФА
(гост)

Неутрално
63 Отговор
Карах ВАЗ 2101 Жигули от 1979 до 2003 или цели 24 г и му навъртях цели 300 000 км.Произведено е през 1972 г и от нея до 1979 когато го взех още 60 000 или 360 000 км без ремонт на мотора смяна два пъти на съединител и една водна помпа.Безгрешен автомобил.Е поне 90процента е FIAT 124 но няма място за сравнение с другите руски коли.

Коментиран от #68


Оценка:
-3 +13

Мордекай
(гост)

Неутрално
64 Отговор
Това се и опел манта , крадливи руснаци.

Оценка:
-5 +9

Коко бронята
(гост)

Неутрално
65 Отговор
На втората снимка -след челен удар ли е,много е кривоглед!!!!!!!!!!!

Оценка:
-2 +13

Танко
(гост)

Неутрално
66 Отговор

До коментар #43 от "Random":


Рендомчо , идиоти и прости са твоите любими руснаци ,а не обикновенните българи , които чакаха по 10 и нагоре години за руски боклуци на колела !Сигурен съм , че си достатъчно интелигентен , за да си на ясно ,че , ако имаше други коли , никой нямаше да купува руски . Карай си Лада петицата и по кротко с обидите !Руснаците имат лицензи единственно от Форд и Фиат . От 30 -те и 60- те години на. миналия век .Всичко останало е крадено , копирано и порусначвано . Имат стотици прототипи , които не приличат на нищо , но сериините винаги приличат на нещо западно .

Коментиран от #69, #70, #119


Оценка:
-8 +17

👽👽👽
(гост)

Неутрално
67 Отговор
Тук на нашата планета се молим могъщата руска автомобилна компания МОСКВИЧ да открие нов завод. Това Toyota , VW , Rolls Royce да пасат трева. Искаме завод на МОСКВИЧ - най-яките коли произвеждани някога. Ще се борим с други планети завода на МОСКВИЧ да се построи на нашата планета !!!

Оценка:
-6 +12

Random
(гост)

Неутрално
68 Отговор

До коментар #63 от "ШЕФА":


По механиката и окачването няма нищо от фиат.

Оценка:
-10 +6

Random
(гост)

Неутрално
69 Отговор

До коментар #66 от "Танко":


Кое е крадено бе, КОЕ? Външен вид? Щото по механиката нямат нищо общо със западните

Оценка:
-10 +4

Random
(гост)

Неутрално
70 Отговор

До коментар #66 от "Танко":


Я кажи като си толкова умен какво си направил.

Коментиран от #74


Оценка:
-10 +4

Шаран БГ
(гост)

Неутрално
71 Отговор
Дванайстакът бе страшен зимно време с един бетонен бордюр в багажника. Ставаше нещо като Т-34 без купол и оръдие. Ама сега при наличието на толкова тенекии, от хубава, по-хубава, колко му е да плюем по техника от преди 40 и кусур години, че и съветска !? За нас, и преди, и сега, руската техника /доколкото я има/ не ни впечатлява, но за руснака е нещо велико. Хвали ми се преди години "москвич",че си е купил вила."На колко километра е от Москва?" питам аз. "Рядом.Рукой подать" След третото питане за километрите, той казва - 550 км. И това в "европейска" Русия. Ами зад Урал какви им са мащабите. Че всеки се нагажда според условията за живот, които му сервира природата. Как няма да е хубав "Москвича" - то друго няма. Пикливата "Лада" си е чиста проба италианска - европейска кола. За тайгата "не годиться".........

Коментиран от #83


Оценка:
-4 +20

РазПуткин
(гост)

Неутрално
72 Отговор
Ай Кузмич Кузмич! Какой тый пич! Продал корову....пропил Москвич! Какво може да очаквате от алкашите ушанки?Ако някой от старите майстори от завода дето ги сглобяваха АЗЛК се мапиеше след заплата....завода маправо спираше и директора пращаше началник цеха със служенната Волга да го домълне на работа

Коментиран от #77


Оценка:
-5 +11

селянин 1
(гост)

Неутрално
73 Отговор

До коментар #55 от "Random":


Кво беше..нито 412 не е BMW-М10,мото..урал не е BMW-R71,нито ГАЗ 21,,Волга,,не е,,ФОРД-Mainline-1952,,а пък ВАЗ 21-01/жигули/не е ФИАТ-124..ти се кааш дали е абарт или не.

Коментиран от #75


Оценка:
-7 +8

Танко
(гост)

Неутрално
74 Отговор

До коментар #70 от "Random":


В статията не става въпрос , дали аз съм направил нещо . "Голямо ,тежко ,червено и не скача . Що е то ? Руска машина за скачане .". Питай руснаците , защо не могат да произведат нищо за цивилните ! То май и за военните етолкова..... Ти , пък се научи да пишеш ! ..............и лесно си изпускаш нервите .

Коментиран от #76


Оценка:
-9 +11

Random
(гост)

Неутрално
75 Отговор

До коментар #73 от "селянин 1":


За 412 и М10 съм писал, 1-материал на блока, от там 2 - конструкция и 3 - междуцилиндрово разстояние, което изключва която и да е част да е като на М10. Газ-21 само на външен вид ПРИЛИЧА на форд. Нито размерите са еднакви, нито двигателите са подобни, окачването е друго, и то какво остана от форда? 2101 и 124 - двигателя е съвсем друг, купето е по-дебело, окачването е подсилено, само скоростите са фиатовски от 124S, дори малки детайли като ключалките ои дръжките са сменени. Та какви други глупости ще напишеш?

Коментиран от #79


Оценка:
-8 +8

Random
(гост)

Неутрално
76 Отговор

До коментар #74 от "Танко":


Какво не могат да произведат? Коли - имат, Веста е по-добра от Дачия, а е по-евтина. Камиони - ГАЗ и Камаз, и двете марки са на печалба, Камаз дори си уреди договор с мерцедес. Компютри - Элбрус, не са най-мощните, но им вършат работа за служебни в администрацията. Какво друго искаш?

Коментиран от #89


Оценка:
-14 +10

Random
(гост)

Неутрално
77 Отговор

До коментар #72 от "РазПуткин":


Аха, и един мармот завива шоколада в станиол.

Оценка:
-7 +5

Порно
(гост)

Неутрално
78 Отговор
Не се карайте , Алекото е копирано от Симка , има достатъчно данни по въпроса.

Коментиран от #80


Оценка:
-4 +11

Нико Розберг
(гост)

Неутрално
79 Отговор

До коментар #75 от "Random":


Здравейте и от мен двигателя на 412 е точно копие на BMW 1.5 от 1953 вижда. съм разрез на двигателя в музея на BMW в Мюнхен. Имат и доста разлики като например и ангренажната верига която на бавареца е едноредова положението на бензиновата помпа и делкото и други дребни детайли Но КОМПАНОВКАТА Е ПОТРЕСАВАЩО ИДЕНТИЧНА така че моля. Разбира се че ще сложат и нещо свое като карбуратора К69 едно безумие ами спирачната система - нещо уникално неработещо - лично съм я тунинговал на моя 2140

Коментиран от #81, #82


Оценка:
-5 +17

Random
(гост)

Неутрално
80 Отговор

До коментар #78 от "Порно":


Точно затова е недоразумение

Оценка:
-4 +3

РазПуткин
(гост)

Неутрално
81 Отговор

До коментар #79 от "Нико Розберг":


Отворко, я ся кат си ходил в музея на БемВе в Минхен на колко градуса е наклонен моторният агрегат на твоя 2140. Можеш ли да обясниш защо?

Коментиран от #84, #85, #86


Оценка:
-12 +3

Random
(гост)

Неутрално
82 Отговор

До коментар #79 от "Нико Розберг":


Е и? Копиран ли е или е подобен? Щото нито сферичната горивна камера е използвана само от бмв, нито горно-разположения разпред. вал, нито 1.5 литра като обем, нито нищо. Може ли някоя важна част да пасне от единия двигател на другия(колянов вал, разпределителен вал, глава, дори гарнитурата на главата)? Не, защото междуцилиндровото разстояние е различно. Е как хем нещо изкопирано, хем е различно?

Оценка:
-7 +5

Анонимен
(гост)

Неутрално
83 Отговор

До коментар #71 от "Шаран БГ":


А москвич да не би да става за тайгата, там карат УАЗ ки и камиони. Първият вариант изглежда най добре, залко че са го махнали.

Оценка:
-0 +5

Random
(гост)

Неутрално
84 Отговор

До коментар #81 от "РазПуткин":


Ей на, само не знам дали няма да го изтрият че не е на български: "с двигателя БМВ М-10 (М-115) на двигатель Москвич-412, который на самом деле называется УЗАМ-412, НИЧЕГО не подходит, НИ ОДНОЙ детали! Кроме того, как можно говорить о идентичности двигателей, если у одного блок цилиндров чугунный (БМВ), а у другого алюминиевый со съемными гильзами цилиндров (УЗАМ)! При этом межцентровые расстояния цилиндров различны. У одного привод масляного насоса цепной (БМВ) у другого шестернёй от коленчатого вала (УЗАМ). У одного прерыватель-распределитель стоит на головке и приводится в действие от распредвала (БМВ), а у другого прерыватель распределитель стоит на блоке и приводится в действие шестерней непосредственно от коленчатого вала, а значит и не имеет лишнего люфта в приводе прерывателя. Практически все системы двигателя М-10 отличаются от систем двигателя УЗАМ-412"

Оценка:
-5 +4

Random
(гост)

Неутрално
85 Отговор

До коментар #81 от "РазПуткин":


Наклона на М115 е 30 градуса, на УЗАМ-412 е 20.

Коментиран от #87


Оценка:
-4 +4

Нико Розберг
(гост)

Неутрално
86 Отговор

До коментар #81 от "РазПуткин":


Какво да обяснявам бе да я по културно ако искаш да се срещнем да ти обясня че си пропуснал първите 8 години
Имам 2140 от преди 26 години бе умник ти сигурно тогава и не си бил плануван - Aschloch

Оценка:
-2 +7

Random
(гост)

Неутрално
87 Отговор

До коментар #85 от "Random":


Википедия казва 20, други казват 10...

Оценка:
-2 +2

коча
(гост)

Неутрално
88 Отговор
20 ГОДИНИ ГИ ЧАКАХ С ТРИ ВНОСКИ - БОМБА ДА ГИ ЗАТРИЕ ОТ ЗЕМЯТА - КУМАНИСТИТЕ ДО ЕДИН ........

Оценка:
-5 +13

Танко
(гост)

Неутрално
89 Отговор

До коментар #76 от "Random":


И какви коли имат ? Рено купи. Лада ,но обратното не може да стане ! Там има немски , френски , китайски , корейски и др. автозаводи , но няма нито един руски , където да се сглобяват коли , проектирани в. Русия и произведени на руска поточна линия .Не е много за хвалба ,че. Ладата е по- добра от. Дачията. Оставаше и да не е . При 160 млн. население , необятна територия и полезни изкопаеми , съчетани с имперско мислене и мания за световно господство , не трябваше ли Мерцедес да си " уреди" договор с КАМАЗ ?

Коментиран от #90


Оценка:
-3 +8

Random
(гост)

Неутрално
90 Отговор

До коментар #89 от "Танко":


Имат УАЗ, ГАЗ и Камаз. Всичките руски (камаз отиват малко немски). Иначе и там управляващите са продажни като нашите. Елцин така ги подреди че още 50 години ще им трябват да се оправят.

Оценка:
-8 +3

Docenta
(гост)

Неутрално
91 Отговор
Тея свястна кола не могат да направят,да не говорим за самолети

Оценка:
-9 +11

До 49
(гост)

Неутрално
92 Отговор

До коментар #49 от "Random":


Предницата е копие на по-стария SAAB 900, особено капака и фаровете!

Коментиран от #107


Оценка:
-4 +5

93
Този коментар е премахнат от модератор
Devil666
(гост)

Неутрално
94 Отговор
Копие на saab

Коментиран от #104


Оценка:
-4 +4

Наша гордост
(гост)

Неутрално
95 Отговор
Тия май нямаха задна скорост Бутаха ги на ръце ако се наложи

Коментиран от #105


Оценка:
-4 +7

Паню
(гост)

Неутрално
96 Отговор

До коментар #11 от "Adam":


Кои аналози бе батя,къде ги видя?

Оценка:
-1 +1

гост 2
(гост)

Неутрално
97 Отговор

До коментар #93 от "Русофоб":


Хайде приравни компотите, консервите и зеленчуците на въоръжението, което имаше БА. Ако искаш направи и аналог със съвременното прозападно поклонничество - унищоженото земеделие, актуално разбитото животновъдство и цената на ненужните F16. Иначе за Българ-реното си прав, но то причината да не го правим си е идеологична и макар различна е съпоставима с това, че Запада не ни позволи да развием АЕЦ-а и реално забрани Южен поток. Та какво точно каза?!

Оценка:
-8 +5

Владимир Илич Сталин
(гост)

Неутрално
98 Отговор
Елегантно, красиво, 4233футуристично превозно средство!

Оценка:
-1 +4

Бай Ставри
(гост)

Неутрално
99 Отговор

До коментар #7 от "гост":


Дванайсетака бе яката работа на пренасяне на крадени материали.

Оценка:
-1 +5

Инженер Тюхчев
(гост)

Неутрално
100 Отговор

До коментар #31 от "Алфа Ромео":


Ти другарю разбираш ли какво е автомобил . Това не ти е да сглобиш едни ламарини в час по трудово обучение . Какъвто и да е външния и вид тя нама да тръгне просто така , трябва да имаш добри технологии за производство и най ве1е да нея произвеждаш в Понеделник Вторник Четвъртък Петък и Събота.

Оценка:
-2 +8

Hristo
(гост)

Неутрално
101 Отговор
Mnogo birzo zabravihte kakvi koli karahte

Оценка:
-3 +1

Минчо Праздников
(гост)

Неутрално
102 Отговор
С бащата си чупехме пръстите да можем да вкараме спирачната система в що годе полуприемливи граници за техническия преглед . Едното колело спираше ,другото с 2 секунди по-късно. Да не говорим за арматурното табло . което пукаше и местеше по време на движение, поаради пияната сглобка задната лява врата не се затваряше трябваше да я затваряме 2 пъти имаше си и пиниз : затваряш ,после повдигаш и натискаш навътре, ако не сработи повтаряш, Купихме транзисторно запалване за 110лв за да може все пак да запали това чудо на техниката, прибавяте като начало ,че още на първия месец се разбра ,че диференциала е дефектен и още 580 вградени дефекта , с които трябваше да се съобразяваме. Бог да ни пази от тези съветски боклуци . 408И

Коментиран от #106


Оценка:
-5 +11

СТАЛИН
(гост)

Неутрално
103 Отговор
москвича трябваше да бъде 100 на 100 симка но не би

Оценка:
-2 +4

Random
(гост)

Неутрално
104 Отговор

До коментар #94 от "Devil666":


КАКВО ОБЩО СЪС СААБ ИМА? Ходи виж 99 че няма нишо общо. Още повече че москвича е със задно, а сааба е с предно.

Оценка:
-3 +3

Random
(гост)

Неутрално
105 Отговор

До коментар #95 от "Наша гордост":


Та те не са били произвеждани, какви глупости говориш

Оценка:
-3 +3

Random
(гост)

Неутрално
106 Отговор

До коментар #102 от "Минчо Праздников":


На калпава ракета космоса ѝ крив...

Оценка:
-6 +3

Random
(гост)

Неутрално
107 Отговор

До коментар #92 от "До 49":


Първия сааб 900 е произведен 1978, москвича е 1975, КАК СЕ КОПИРА НЕЩО КОЕТО ГО НЯМА

Оценка:
-3 +6

степан
(гост)

Неутрално
108 Отговор
До днес немога да си намеря свястна кола 2141 я карах 26 години без да барна освен чукче и наковалня последните 8 години само карах и ремаркето не се откачи нито за ден с газова влачеше 700килограма и още толкова върху нея един път немее оставала по пътищата за зимата няма да споменавам .Днес да има възможност за нова без електроника и пластмаса веднага .

Коментиран от #109


Оценка:
-5 +1

Мъка,мъка....
(гост)

Неутрално
109 Отговор

До коментар #108 от "степан":


Нашите цигани ги пазят съветските кошници като очите си!Можеш да си купиш заветната кола-чудо от тяхното представителство в България.....от съединението прави силата...на жълтият мегдань в Софето......

Оценка:
-3 +2

степан
(гост)

Неутрално
110 Отговор
До #109 иде реч за излязла от заводите не за бракми втора ръка за самоубийци или направи си сам .

Оценка:
-0 +2

Абе
(гост)

Неутрално
111 Отговор
За средата на 70-те колата е направо супер, то по това време какво се правеше на запад.......костенурка, голф 1 и разни други подобни. Дизайна е хубав и с малко фейслифт през годините, още един бензинов двигател различен от тоя и един дизел 1.9 можеше да се произвежда поне до края на 80-те.

Оценка:
-6 +3

Капитализмът е боклук
(гост)

Неутрално
112 Отговор
Е, ние в изродския сегашен строй и едно колело не създадохме, но се мислим за нещо.

Коментиран от #113, #114


Оценка:
-6 +1

Гнил Капиталист
(гост)

Неутрално
113 Отговор

До коментар #112 от "Капитализмът е боклук":


Гнил капитализъм кат мушмула. Едно време през соца цяла България въздишаше по тоя капитализъм , ама тогава нямаше истински русолизци , нямаше руски тролове , нямаше такива които да славят социализма . Всички дори и ченгетата накрая разправяха вицове осмиващи тъпанарската система и руските автомобили. Тогава единствено бившите тоягаджии изпълняващи смъртните присъди плюеха по така наречените "фашисти". Дори някои от Борците против капитализма и фашизма говореха как наште хора не се наядоха и не се накрадоха.

Оценка:
-1 +7

Марин Колаксъзов
(гост)

Неутрално
114 Отговор

До коментар #112 от "Капитализмът е боклук":


Да ти кажа за този изродски сегашен строй. Първо се премахна крепостничеството , да не можеш да живееш и да работиш където си искаш . Второ да имаш право ако искаш В България ако искаш в Танзания. При този строй не се тюхкаш откъде ,какво и кога можеш да си купиш , щото има от пиле мляко. Всички качествени стоки са 2-3 пъти по-евтини от соца .Даже има цени през 2019 които дори номинално са по-ниски от цените на соца преди 30-40 години. Даже бананите не са стигнали цената на показния магазин от Соца преди 30-40 години. Соца губеше годишно милиарди работни часове от неефективност , от това хората да бягат от работа за да могат да си доставят елементарни продукти . Черната борса процъфтяваше . Сега чул ли си за черна борса . А най-накрая Соца фалира и то няколкократно . Хайде сега ми кажи какво толкова са измислили през
соца , че да фалира.

Оценка:
-1 +9

115
Този коментар е премахнат от модератор
Алфа Ромео
(гост)

Неутрално
116 Отговор

До коментар #45 от "Random":


Ако е вярно това то тогава е бил доста модерен прототипа, малко ме съмнява да се осмелят да стачкуват по тия диктаторски времена...

Коментиран от #117, #118


Оценка:
-1 +4

Random
(гост)

Неутрално
117 Отговор

До коментар #116 от "Алфа Ромео":


Ми представи си че направиш такава кола - с независимо окачване, модерен двигател и др, тестват я, сравняват я с порше 911, бмв е12 и други западни автомобили(има снимки, не знам дали не биха ми изтрили коментара заради линка) и накрая някакъв който нищо не разбира от коли ти нареди да копираш, какво ще направиш? То и аз не се изразих правилно - отказали са дори да я пипнат тая симка(да се подчинят на шефа).

Оценка:
-4 +2

Random
(гост)

Неутрално
118 Отговор

До коментар #116 от "Алфа Ромео":


Ей я снимката - отдясно наляво - порше 911 тарга, москвич с1, 2140, бмв 5-серия, последното е или ауди, или симка.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ru/c/c3/C1-tests.jpg

Оценка:
-2 +1

Бай Яни
(гост)

Неутрално
119 Отговор

До коментар #66 от "Танко":


Що да нямаше ве човек, след 85 се продава ха в корекомите и френски и немски. 86 вече имахме Ситроен специал. А онзи С3 точно на Ситроен са крали, само предницата прелична на рено. За уточнение калдкоми бог да го прощава, си закупи мерцедес Д200, но беха си и малко тромави. А строена, къде, къде, боксер 8 целиндров, маслено охлаждане, пълна хидравлика, а на 4 степен ставаше нещо като джип. По черен път вървеше бавно но катерене яко. А днешните автомобили все едно на един принтер ги правят. Има няма на 5 година ръжда ги хваща.

Коментиран от #121


Оценка:
-5 +0

КГБ
(гост)

Неутрално
120 Отговор

До коментар #52 от "Дългия":


Просто не са от това време !
Правиш центровка та на дванайсета как и забравяш ,
Пълнеше километража и още душа имаше !!! Но те май не са се и возили а?

Оценка:
-4 +1

Танко
(гост)

Неутрално
121 Отговор

До коментар #119 от "Бай Яни":


През 60 - те години в ЦУМ са се продавали Опел Рекорд и Рено Дофин . Интересното в случая е високата цена , малкото бройки и спирането на доставките .Това за Кореком , проява на чувство за хумор ли е ? Според теб е нормално няколко хиляди българи ( с връзки ,в много случаи )да работят в чужбина и после да си купуват нормални коли , а останалите да карат боклуците на соцлагера .Няма Ситроен с боксер осмак .Стегни се , малко трудно ти се разбира това , което си писал !

Оценка:
-2 +5

С. ГОЧЕВ
(гост)

Неутрално
122 Отговор
СЕГА ПЛЮЕТЕ МОСКВИЧА, АМА АКО НЕ БЯХА,,ТЕ,, ОЩЕ ЩЯХМЕ ДА КАРАМЕ КОЛЕЛА И МАГАРЕТА

Коментиран от #125


Оценка:
-6 +1

Здравомислещ
(гост)

Неутрално
123 Отговор

До коментар #35 от "Алфа Ромео":


Колите тогава бяха толкова достъпни, колкото сега. Съотношението на заплати към цени от тогава към сега е 1:5. Хляб тогава 0,26 : 1,30 сега. Автомобили тогава 6200 : 31000 сега. Кое му е по-достъпното!?

Коментиран от #124


Оценка:
-4 +1

не случаен
(гост)

Неутрално
124 Отговор

До коментар #123 от "Здравомислещ":


Е,ти изби рибата с това,че колите били достъпни като сега...Ще ми докараш инфаркт,човече...Нямаше записване в "Мототехника",вноски,чакане с години...нямаше режим на тока,забрани за пътуване,западна музика,Белене...Всичко бе цветя и рози,социализма не претърпя крах,Берлинската стена стои...Ти,random и други подобни-кротнете се малко,събудете се хора...

Оценка:
-2 +4

някой
(гост)

Неутрално
125 Отговор

До коментар #122 от "С. ГОЧЕВ":


Смешко лроизвеждахме си БулгарРено и Рублистанците умряха от яд и го забраниха особено полудяха от производството на спортното Рено Алпин - БулгарАлпин Руските сандъци изглеждаха като на Флийнстон автомобила

Коментиран от #127


Оценка:
-3 +7

126
Този коментар е премахнат от модератор
Random
(гост)

Неутрално
127 Отговор

До коментар #125 от "някой":


Пълни глупости, спряни са защото 1- за нищо не стават и не са се купували и 2- частите са купувани със западна валута, това ги прави неизгодни. Завода е фалирал. При 6540 бройки за 6 години е цяло чудо че е изкарал и толкова.

Коментиран от #128, #129


Оценка:
-4 +2

някой
(гост)

Неутрално
128 Отговор

До коментар #127 от "Random":


Лъжиш като комунист Не само ги изнасяхме в Арабския свят ами и доскоро имаше екземпляри които още вървяха Бяха абсолютен хит

Оценка:
-2 +4

жоро уудстока
(гост)

Неутрално
129 Отговор

До коментар #127 от "Random":


ИМАХМЕ в компанията един всезнайко като тебе-попрочел нещо повърхностно,но като го оборвахме с факти изведнъж казваше:хайде да говорим за опера-и там беше същият въздухар...Та-факта,че започваш да сравняваш руските недоразумения с чуждите прототипи/дано знаеш какво означава/,за размери на бутала,цилиндри,чугун, алуминий и т.н.не вдяваш в какво противоречие изпадаш-опитваш се да доказваш как не са същите като оригиналите...Малко козметика не означава,че това са руско изобретение.Преди да щракаш по клавиатурата,прочети бавно,защото не можеш да мислиш бързо,какво съм написал.А иначе в компания се прави на знайко,но тука пропусни и почини.Хай със здраве...

Коментиран от #130


Оценка:
-4 +2

Random
(гост)

Неутрално
130 Отговор

До коментар #129 от "жоро уудстока":


Ти какво казваш? Крадени са, икопирани са. Е как се крадени като са различни? Аре кажи си фактите, щото съм 100% сигурен че са обичайните глупости. ТОЧНО ТОВА ЧЕ СИ ПРИЛИЧАТ НЕ ЗНАЧИ ЧЕ СА КОПИЯ. КОЕ Е ИЗКОПИРАНОТО КАТО СА РАЗЛИЧНИ?

Коментиран от #131


Оценка:
-2 +3

жоро уудстока
(гост)

Неутрално
131 Отговор

До коментар #130 от "Random":


"Москвич"400,базиран на "Опел Кадет","Лада"-лиценз на"Фиат124".Само влизаш в чичо ти Гугъл и о,чудо!!!!!!!!!Писах възможно най-бавно,защото знам,че осмисляш трудно.Би ли пояснил защо така ревностно защитаваш на амбразурата изгубени каузи?!Уж не си руснак,пишеш грамотно...що не си насочиш силите в друга посока-мацки,музика спорт......

Коментиран от #132


Оценка:
-3 +2

Random
(гост)

Неутрално
132 Отговор

До коментар #131 от "жоро уудстока":


Някога да съм казвал че М-400 не е Опел? Или че 2101 не е базирана на 124? Само съм казал че 124 е бил толкова променен от руснаците че е почти друга кола. Що ми изкривяваш думите?

Коментиран от #133


Оценка:
-2 +2

Танко
(гост)

Неутрално
133 Отговор

До коментар #132 от "Random":


124 е с долен разпр . вал .2101- 2107 е OHC . Дано да знаеш какво е това , защото са го променили твоите любими руснаци .Говорил съм преди време със собственици на 124 ,които никога не са имали проблеми с разпред .вал .На целият соцлагер му беше писнало от валове ,кобилици ,гумички на клапани , обтегачи ,успокоители и всичко друго, което е променено .Наистина е "почти друга кола " .

Коментиран от #134, #136


Оценка:
-3 +2

Random
(гост)

Неутрално
134 Отговор

До коментар #133 от "Танко":


Нали това казвам бе умник. Иначе проблемът е че сплавта на разпред. вал е смотана, това им куца - отливки и сплави. Инженерите са направили добро изделие/конструкция, ама като го изработят от боклук и става мазало

Коментиран от #135


Оценка:
-3 +3

Танко
(гост)

Неутрално
135 Отговор

До коментар #134 от "Random":


Кьорав карти не играе !

Коментиран от #137


Оценка:
-2 +2

Random
(гост)

Неутрално
136 Отговор

До коментар #133 от "Танко":


Абе ти с тоя коментар да не би да казваш че долния разпред. вал е по-добра технология?

Оценка:
-2 +0

Random
(гост)

Неутрално
137 Отговор

До коментар #135 от "Танко":


Какви кьорави, какви карти?

Коментиран от #138


Оценка:
-1 +1

не случаен
(гост)

Неутрално
138 Отговор

До коментар #137 от "Random":


Дискусията тръгна в друга посока-въпроса беше:руски ли са москвичите и ладите?Не,не са и няма свястна,оригинална руска кола...Спри се,момченце-не можеш да надговориш целият свят!Нямаш необходимото "оборудване"в главицата-ставаш досаден на форума,преброй колко пъти мелиш от пусто в празно.Осъзнай го,моля ...

Коментиран от #139


Оценка:
-1 +1

Random
(гост)

Неутрално
139 Отговор

До коментар #138 от "не случаен":


Е как не са? Един модел на москвич е чужд, а 7 от 30 на АвтоВАЗ са базирани на чужд модел който е напълно променен и е на 99% руски. Кое не им е руското бе "умник"? Кой свят да надговоря? Твоя измислен пълен с глупости дочути в кръчмата?

Оценка:
-2 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери