Новини

Кой тип автомобил се поддържа най-скъпо?

Публикувана: 13 Септември, 2019 15:17 Обновена: 13 Септември, 2019 15:47
69 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 40678
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 2.8 от 62 гласа.

Средствата, необходими за притежаване и поддръжка на автомобил през 2019 г., са най-високи откакто се води статистика, констатира проучване на Американската автомобилна асоциация. Експертите на организацията са пресметнали разходите за покупката на колата, горивото, ремонтите, застраховката, данъците, обезценяването и т.н.

Въз основа на тези данни е изчислена средната стойност за притежаване и поддръжка на девет категории возила - малък, среден и голям седан, кросоувър, всъдеход, миниван, пикап, хибрид и електромобил. За удобство в изследването е посочена и цената за изминаване на 1 миля (1.6 км).

Според статистиката на AAA през 2019 г. средногодишните разходи по колата са $9 282 (€8 359) срещу $8 849 (€7 971) миналата година. Сумите по отделни категории изглеждат така:

Тип автомобил Среден разход при годишен пробег 10 000 мили (16 090 км) Среден разход при годишен пробег 20 000 мили (32 180 км)
Малък седан $6 060 (€5 460) $8 185 (€7 375)
Среден седан $7 487 (€6 746) $9 817 (€7 784)
Голям седан $8 994 (€8 104) $11 836 (€10 673)
Кросоувър $7 182 (€6 476) $9 629 (€8 683)
Всъдеход $8 743 (€7 884) $11 819 (€10 658)
Миниван $8 705 (€7 850) $11 389 (€10 262)
Пикап $9 163 (€9 762) $12 557 (€11 315)
Хибрид $6 779 (€6 108) $8 694 (€7 840)
Електромобил $7 495 (€6 761) $9 170 (€7 493)

От AAA обясняват резкия ръст в разходите за притежаване и поддръжка на кола най-вече с 24-процентния скок в цените на автомобилите, застраховките и данъците. Роля за поскъпването изиграват и увеличените цени на горивата и електроенергията.

Средно с 8.9% в сравнение с 2018-а са се увеличили също и цените за сервизно обслужване и ремонт. Най-малко за една измината миля плащат собствениците на електромобили - $0.066 (€0.059), докато притежателите на пикапи трябва да се бъркат с по $0.096 (€0.086).

Поставете оценка на статията:
Оценка 2.8 от 62 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
гост
1 Отговор
аааа имате грешка...купиш ли миксре, нямаш никакви разходи по него...камо ли съизмерими с конвенционалния автомобил

Коментиран от #59


Оценка:
-32 +17

Гост
2 Отговор
Къде е статистика колко излиза на данъкоплатеца подръжката на един депутатски автомобил дето си возят дебелите охранени задници.

Коментиран от #25


Оценка:
-6 +215

гост
3 Отговор
Въпреки че в Европа ситуацията е малко по-различна, предимството на електромобилите е очевидно, а всички знаем че Тесла е отличникът измежду автомобилите.

Коментиран от #48


Оценка:
-96 +25

Ал та фанах Атаопънах
4 Отговор
Най-хубавата кола е чуждата кола.

Коментиран от #20, #29


Оценка:
-9 +71

Кемалчо
5 Отговор
Електрическите ще се поддържат най-скъпи, след 6-7 години, като 75% от автомобилите са на ток в Б-Я и дойдат тук с 1/4 капацитет батерия и Гошо, като я вкара за батерия и му кажат пич малко си прецакан , нова батерия трябва - 9000лв и ще видите.

Коментиран от #9, #39


Оценка:
-14 +120

Blackthorn
6 Отговор
Тип "немски премиум" :D

Оценка:
-2 +34

111
7 Отговор
Малък седан в САЩ който се кара от социално слабите е например Тойота Корола или Хонда Сивик. Бая дебело звучи 11000 лева разходи за годишен пробег от 16000 км. 80% от тия пари трябва да са за застраховки и данъци.

Коментиран от #15, #47


Оценка:
-3 +33

NikNay
8 Отговор
Дайте статистика за България и в левове - колко са разходите на янките да поддръжка на игрите си не ни вълнува. 8885

Оценка:
-3 +44

Асад123
9 Отговор

До коментар #5 от "Кемалчо":


Батерията на тесла модел с (от първите) след 150 к мили беше на 97% от оригиналния си капацитет. Така че, няма да е на 1/4

Коментиран от #23, #27, #36, #50, #55


Оценка:
-32 +16

Borislav Popov
10 Отговор
Според мен не трябва да си някакъв автомобилен експерт за да знаеш, че колкото е по скъп автомобила, толкова е по скъпа подръжката му !

Коментиран от #11


Оценка:
-5 +66

гост
11 Отговор

До коментар #10 от "Borislav Popov":


Това важи за за ДВГ дрънгелите, подръжката и разходите около Тесла са минимални.

Коментиран от #12, #13, #16


Оценка:
-50 +10

Motion
12 Отговор

До коментар #11 от "гост":


Промили са ти мозъка с тази Тесла. Накарали са те да смяташ, че единствените електромобили са Тесла. Nissan Leaf и BMW i3 са далеч по-надежден избор. Българино, отвори си малко тоя светоглед и спри да робуваш на конкретна марка!!!

Коментиран от #17


Оценка:
-11 +51

Решетников
13 Отговор

До коментар #11 от "гост":


Скажи молодец Антиелектрик, скажи что Лада Веста ето супер.

Оценка:
-12 +28

Алфа Вълкът
14 Отговор
А бе ейии, льольовци! Нали електробракмите нямали разходи? А каква стана тя? Бензинката като направи 10г и слагаш газово и я караш още 10г. Пък електробракмата на 5г трябва да я сменяш!

Оценка:
-9 +41

гост
15 Отговор

До коментар #7 от "111":


Явно тук никой не е чел как точно се правят тия тестове за стойност !! В тия разходи е включена ПОКУПНАТА ЦЕНА на автомобила като разход за лизинг , щото там никой не си купува кола по друг начин !! И то сметнато за 4-5 години максимум !! Така че огромната част от тия цени на километър са покупната цена , после данъците и застраховките и накрая поддръжка и разход за гориво !! Можеш да видиш , че при ДВОЙНО УВЕЛИЧЕНИЕ на пробега , разхода нараства само с 35-40 % !!! Именно това са разходите за гориво и поддръжка !! Останалото са разходи за лизинг , данъци и застраховки , които са ПОСТОЯННА СУМА !!! И разходите за "гориво" и поддръжка за електромобили са 20 % от общите при 35-40% при петролките , тоест само заради по-високата покупна цена са близо до петролките по общ разход , но това няма да е още дълго !!! Всеки който знае как се работи с калкулатор може да го сметне

Оценка:
-14 +20

Алфа Вълкът
16 Отговор

До коментар #11 от "гост":


Сигурно застраховките им високи, че много хубаво горят!

Оценка:
-2 +18

гост
17 Отговор

До коментар #12 от "Motion":


Аз се махнах от България и отидох в Норвегия за да не ми промиват мозъка с ежедневни новини за престъпност и чалга. Тъй като имам Тесла знам много добре че разходите са минимални.

Коментиран от #18, #26, #28


Оценка:
-23 +22

Решетников
18 Отговор

До коментар #17 от "гост":


Ето мой друг, каскет Антиелектрик! Не боятся, он не кусает, он просто лает.

Коментиран от #19


Оценка:
-5 +13

19
Този коментар е премахнат от модератор
Кукуруку
20 Отговор

До коментар #4 от "Ал та фанах Атаопънах":


Чуждата кола и чуждата жена никой не пази.

Коментиран от #21


Оценка:
-3 +23

гост
21 Отговор

До коментар #20 от "Кукуруку":


Байганьовски коментар. Който истински обича автомобилите полага грижи за тях все едно са негови.

Оценка:
-2 +17

Random
22 Отговор
Тая класация щом е хамерска, тия са скарани с размери и логика, та среден седан е 5-серия/Е-клас/Пасат, пък голям е 7-серия/ЕС-клас.

Оценка:
-0 +8

Random
23 Отговор

До коментар #9 от "Асад123":


пОвЕрвах ти...

Оценка:
-1 +4

Мартин
24 Отговор
Добре че карам хечбек, явно никой не е зареждал през 2019 - перфето мобиле. Продавам го, търсете в олх Mercedes C200 с газ за 3 бона.

Оценка:
-1 +5

Иве
25 Отговор

До коментар #2 от "Гост":


Мани само разбиват окачването тия прасета.

Оценка:
-0 +4

Дедовладика
26 Отговор

До коментар #17 от "гост":


Стой си в Норвегия и списвай в тамошните сайтове дето не облъчват щото не ги разбираш!

Оценка:
-4 +18

Ъъъъ?!
27 Отговор

До коментар #9 от "Асад123":


Тези проценти са по бордкомпютър,дай реалните!

Оценка:
-0 +4

28
Този коментар е премахнат от модератор
Сандо
29 Отговор

До коментар #4 от "Ал та фанах Атаопънах":


Ти гулямо име извади уа!!!!! Ха ха ха ха ха

Оценка:
-0 +5

аман
30 Отговор
Абе стига писахте за САЩ каква била подръжката на колите,кои марки коли били лоши и т.н.Тук е България,какво общо имаме със САЩ...Обяснете как живеят хората в Бг и колко им излиза подръжката на колите и изобщо колко е труден живота с ниските доходи,а не ни занимавайте с американците,те са си добре...

Коментиран от #32


Оценка:
-2 +26

Японеца
31 Отговор
Немската велика тройка кенефи са първи на разход, ремонти и трошливост!

Оценка:
-7 +21

Бедняка
32 Отговор

До коментар #30 от "аман":


Аз понеже съм беден, старата кола си я пазя в гаража, а новата/втора употреба/ не я карам, за да не правя разходи.

Оценка:
-2 +13

Julio
33 Отговор
Ааа пълни глупости и вонящи бензинджийски лъжи. Електро "бъдещето" не само че е "безплатно" но даже ти връща пари. Питайте зеленият клошар...

Оценка:
-4 +15

34
Този коментар е премахнат от модератор
Опитен
35 Отговор

До коментар #34 от "gosho":


Аве лешник. А батерия за автомобил знаем ли колко струва че даваш интервю тук? За вреди от тези батерии , които в една Тесла са над 6000 ? А за минния добив на лития ? Невероятно невежи папагали!!!

Коментиран от #37


Оценка:
-2 +13

36
Този коментар е премахнат от модератор
гост
37 Отговор

До коментар #35 от "Опитен":


Оууу , "знаещия" се изказа , хахаххах !!! Айде остави си "знанията" за себе си , ние знаем колко струват !!!! И точно за лития не се хващай , че всичкия добит на планетата за последните 100 години не е навредил и половината от това дето направи петрола в един единствен разлив в Мексиканския залив , а такива са стотици само последните двайсетина години !!! По-добре си трай !!

Оценка:
-8 +3

Зомби с квадратно чело
38 Отговор
Ако бяхте прочели статията докрай всичко щеше да ви се изясни. За Ел. автомобила по скъпа покупна цена по-скъпа застраховка по-евтина енергия и поддръжка. Всеки които е имал нова кола знае как се плаща каско!!!!

Оценка:
-2 +1

Чичо Ади
39 Отговор

До коментар #5 от "Кемалчо":


Бай Гошо ще намери цаката и на батериите спокойно!

Оценка:
-0 +2

гост
40 Отговор
Само още малко да разочароваме петролофилчетата !! Въпреки по-високата за сега покупна цена на електромобилите , дори като нови разхода на миля е с цели 50 % ПО-НИСЪК от пикапите , които са на същата или по-ниска покупна цена !!

Коментиран от #42


Оценка:
-7 +1

Profi
41 Отговор
Явно никой не чете, а само си лаете....
Разгледайте табличката внимателно, и ако вярно е прекопирана от "списователя" и, ще видите, че най-ниски са цифрите за най-малките и евтини коли- малките бензинки и хибриди.
У нас, сметка направена по тази методика, ще покаже същото.
Ама никой не мисли и не смята, само си лае.... За каквото му плащат или само да си прави" духовни" самозадоволявания.

Оценка:
-4 +1

Зомби с квадратно чело
42 Отговор

До коментар #40 от "гост":


Гост като излезе някога У тогава ще говориш за пикапи, сега си мълчи. Чакаме роадстера и Семи все още кога ще излязат??? Между другото чакахме и 3ката на ринга ама сега излезе че щели да пускат някаква модификация а не серииният перформанс???? Да ти напомня ли че ринга е мерило за СЕРИИНИ автомобили а не за мутанти!!!

Коментиран от #43, #45


Оценка:
-2 +2

Да ама
43 Отговор

До коментар #42 от "Зомби с квадратно чело":


Порше Тайкан също направи рекорда с прототип, в колата имаше защитна рама! Това ще го има ли в серийната? На Порше също казват, че е прототип, така че извинението ти е неуместно! А Тесла, ще пуска този модел който се състезава също в продажба, така че както е било при Порше така и при Тесла!

Коментиран от #53


Оценка:
-1 +1

Има още
44 Отговор
Мисля, че Тесла не се опитва само да победи Порше, а да победи Алфа Ромео която държи рекорда за коли с 4 врати, мисля че Тесла се цели там с новата кола. Те винаги са искали да покажат, че ел. колите са по-добри от бензинови а не само от други електрически.

Оценка:
-1 +2

гост
45 Отговор

До коментар #42 от "Зомби с квадратно чело":


Ами аз не знам какво "чакаш" , ама Роадстер е във всички шоурумове на Тесла и от една година е обявен за поръчки !! Също така първите 250 бр от специалната серия за акционери вече са при собствениците си ! Тайкана кога ще продаде 250 бр , след година най-малко !! КОй кого чака , а ?? Да не говорим , че и цената даже в Европа ще е по-ниска за Роадстер с 2,5 пъти по-голям пробег , за динамика да не говорим , че Порше трябва да се прекръсти на "Изчакайме " , хахахха !!

Коментиран от #51


Оценка:
-5 +1

гост
46 Отговор

До коментар #28 от "Сандо":


Този , дето пише тия "умности" , наистина е всичко това дето си го изброил !! Ама по всичко личи , че е от вашата групичка ! Да не сте дружки , хахаххаха !!!

Оценка:
-3 +1

Николай
47 Отговор

До коментар #7 от "111":


Не им се връзвай на глупостите нов Хюндай струва около 11-12 хиляди долара. Ако е включен и разхода на гориво съм съгласен. В България да караш и поддържаш Мерцедес С класа излиза 3-4 хиляди на година + разхода за гориво.

Оценка:
-1 +1

12 udar
48 Отговор

До коментар #3 от "гост":


5 цента от Сорос !

Оценка:
-0 +2

Кире
49 Отговор
$6000 в Америка е горе долу средната месечна заплата равняваща се на около 600 лева в България.

Оценка:
-1 +1

12 udar
50 Отговор

До коментар #9 от "Асад123":


Това е 100% информация от Козяк...

Оценка:
-0 +3

Зомби с квадратно чело
51 Отговор

До коментар #45 от "гост":


Айде бе като е по шоурумите кажи ми размерите, теглото, мощноста му???

Коментиран от #62


Оценка:
-1 +3

Кос
52 Отговор
Имам куче Чихоа
Търся куче чихуихуи

Оценка:
-0 +0

Зомби с квадратно чело
53 Отговор

До коментар #43 от "Да ама":


Това че порше правят нещо, трябва ли и Тесла да го повтаря?? Нали перформанс щеше да се сравнява със серииното БМВ 3???Като ще правят болиди има си състезания с правила ринга не е еталон за такива коли.

Коментиран от #54


Оценка:
-1 +2

Така е
54 Отговор

До коментар #53 от "Зомби с квадратно чело":


Тесла Модел 3 победи БМВ М3 на много писти, последното е на пистата на Топ Гиър в Англия (не в Америка, но и там победи), с шофьор Стиг на пистата на която тестваха всички коли! А в тубата е само малка част от състезанието при теста на Крис Харис на 800 метра (не 400) където само Мерцедес успя да изпревари с една дължина на края, на 800 метра. https://youtu.be/ZXquGvwzcxE

Коментиран от #56


Оценка:
-1 +2

Алфа Вълкът
55 Отговор

До коментар #9 от "Асад123":


Дали е лютеница, хляб, бормашина, ел печка, хладилник, пералня!
Първото производство винаги е най-качествено докато се наложат на пазара. После идва копи-пейстът с второ качество материали!

Оценка:
-0 +2

Зомби с квадратно чело
56 Отговор

До коментар #54 от "Така е":


Ти се шегуваш нали?????? В домашният ти двор също може да е победила!!! Искаме сериина 3 перформанс на ринга.

Коментиран от #57


Оценка:
-1 +1

Тук са времената
57 Отговор

До коментар #56 от "Зомби с квадратно чело":


https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Top_Gear_test_track_Power_Lap_times

Коментиран от #60


Оценка:
-1 +2

Сектанта
58 Отговор
Дъстера ми се подържа най евтино!!!

Оценка:
-2 +1

Ганьо
59 Отговор

До коментар #1 от "гост":


Оооо, разбира се! Само батето да не разбере че имаш пари за нова кола инак ще те скъса с данъци и застраховки! Но има начин: да си я караш само на нивата и да се оглеждаш вутята да не разберат, хахаха!

Оценка:
-0 +1

Пираня
60 Отговор

До коментар #57 от "Тук са времената":


Гунчо това ринга ли е??? Ти бавно развиващ ли си какво ти говоря. В моят заден двор аз правя най-бърза обиколка?!?!?

Коментиран от #61


Оценка:
-1 +0

👍👍👍👍👍
61 Отговор

До коментар #60 от "Пираня":


https://youtu.be/c0KaPNPPUUc

Коментиран от #63


Оценка:
-0 +1

гост
62 Отговор

До коментар #51 от "Зомби с квадратно чело":


Ми ходи си я мери , като си много отворен , бе "експерте" , хахахха !!! На мен ми стига да знам , че навира Тайкана в кучи г..з по ВСИЧКО !!! И не само него , ами даже прехваленото ти Бугати с десет пъти по-висока цена !!! И няма да се прави с 20-30 милиона загуба на бройка като него , хахахха !!!

Коментиран от #64, #67


Оценка:
-1 +1

Зомби с квадратно чело
63 Отговор

До коментар #61 от "👍👍👍👍👍":


Да явно си бавно развиващ, какво ме интересува мене Тайкана??? Искам време за обиколка за да я сравня с БМВ. И искам времето на 3 перформанс коята беше рекламиране за тази цел а не на С-ката!!!!

Оценка:
-0 +0

Пираня
64 Отговор

До коментар #62 от "гост":


Жалък си вече, ти беше този който казваше че 3 перформанс ще падне под 8 мин и се кълнеше в това!!!!!! Е сега е време да го докажеш а не да ми говориш за Тайкан или Бугати.

Коментиран от #65


Оценка:
-1 +0

гост
65 Отговор

До коментар #64 от "Пираня":


Когато му дойде времето , гражданино , хахаххах !!! Както казваше един по-умен от теб човек , хахах !!!

Оценка:
-1 +0

За да е ясно
66 Отговор
Значи сметките са за купуване на нов автомобил (нормална кола, а не луксозна или спортна), изплащане за 5 години с 10% капаро, карана определени км на година. В разходите се включват плащания с лихвите, амортизация, редовно обслужване, гориво, гуми, застраховки, данъци. В края на 5-те години колата има някаква стойност, която се изважда от всички пари платени за 5-те години и полученото разделено на 5 е месечната сума на разходите. Реално първата година сумата е по-голяма, защото обезценката е по-голяма от 5-тата година, но това са усреднени суми.

Оценка:
-0 +1

Язе
67 Отговор

До коментар #62 от "гост":


Я кажи и как Тесла победи Нисан Лийф.Я кажи,че ми стана интересно.Изяде ли кочака тесляка от Лийф?Изяде го.Айде бегай с тая "луксозна"пластмаса.Срам,срам,срам.хахахаха

Оценка:
-1 +2

Джамбазина
68 Отговор
Я си ги купувам от Дупница или Перник на по 120 000 км таман разработени, тествани и без забележки. Както се казва качваш се и караш. Перфектен двигател и ходова част.

Коментиран от #69


Оценка:
-0 +0

Bot
69 Отговор

До коментар #68 от "Джамбазина":


Именно, в състояние неразличимо от ново. Че даже и по-добро, всички дефекти им са отстранени още в чужбина от висококлалифицирани специалисти от арабски произход.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Юсейн Болт
Най-бързият човек на планетата се самопредложи на английския футболен гранд.
Нека Манчестър Юнайтед ми предложи 5-годишен договор."

Още бисери