Last news in Fakti

13 Септември, 2019 15:17, обновена 13 Септември, 2019 15:50 46 828 69

Кой тип автомобил се поддържа най-скъпо?

  • разходи-
  • експлоатация-
  • поддръжка

Средствата, необходими за притежаване и поддръжка на автомобил през 2019 г., са най-високи откакто се води статистика, констатира проучване на Американската автомобилна асоциация. Експертите на организацията са пресметнали разходите за покупката на колата, горивото, ремонтите, застраховката, данъците, обезценяването и т.н.

Въз основа на тези данни е изчислена средната стойност за притежаване и поддръжка на девет категории возила - малък, среден и голям седан, кросоувър, всъдеход, миниван, пикап, хибрид и електромобил. За удобство в изследването е посочена и цената за изминаване на 1 миля (1.6 км).

Според статистиката на AAA през 2019 г. средногодишните разходи по колата са $9 282 (€8 359) срещу $8 849 (€7 971) миналата година. Сумите по отделни категории изглеждат така:

Тип автомобил Среден разход при годишен пробег 10 000 мили (16 090 км) Среден разход при годишен пробег 20 000 мили (32 180 км)
Малък седан $6 060 (€5 460) $8 185 (€7 375)
Среден седан $7 487 (€6 746) $9 817 (€7 784)
Голям седан $8 994 (€8 104) $11 836 (€10 673)
Кросоувър $7 182 (€6 476) $9 629 (€8 683)
Всъдеход $8 743 (€7 884) $11 819 (€10 658)
Миниван $8 705 (€7 850) $11 389 (€10 262)
Пикап $9 163 (€9 762) $12 557 (€11 315)
Хибрид $6 779 (€6 108) $8 694 (€7 840)
Електромобил $7 495 (€6 761) $9 170 (€7 493)

От AAA обясняват резкия ръст в разходите за притежаване и поддръжка на кола най-вече с 24-процентния скок в цените на автомобилите, застраховките и данъците. Роля за поскъпването изиграват и увеличените цени на горивата и електроенергията.

Средно с 8.9% в сравнение с 2018-а са се увеличили също и цените за сервизно обслужване и ремонт. Най-малко за една измината миля плащат собствениците на електромобили - $0.066 (€0.059), докато притежателите на пикапи трябва да се бъркат с по $0.096 (€0.086).


Поставете оценка:
Оценка 2.6 от 113 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    19 34 Отговор
    аааа имате грешка...купиш ли миксре, нямаш никакви разходи по него...камо ли съизмерими с конвенционалния автомобил

    Коментиран от #59

  • 2 Гост

    223 7 Отговор
    Къде е статистика колко излиза на данъкоплатеца подръжката на един депутатски автомобил дето си возят дебелите охранени задници.

    Коментиран от #25

  • 3 гост

    25 102 Отговор
    Въпреки че в Европа ситуацията е малко по-различна, предимството на електромобилите е очевидно, а всички знаем че Тесла е отличникът измежду автомобилите.

    Коментиран от #48

  • 4 Ал та фанах Атаопънах

    73 9 Отговор
    Най-хубавата кола е чуждата кола.

    Коментиран от #20, #29

  • 5 Кемалчо

    125 17 Отговор
    Електрическите ще се поддържат най-скъпи, след 6-7 години, като 75% от автомобилите са на ток в Б-Я и дойдат тук с 1/4 капацитет батерия и Гошо, като я вкара за батерия и му кажат пич малко си прецакан , нова батерия трябва - 9000лв и ще видите.

    Коментиран от #9, #39

  • 6 Blackthorn

    38 2 Отговор
    Тип "немски премиум" :D
  • 7 111

    33 4 Отговор
    Малък седан в САЩ който се кара от социално слабите е например Тойота Корола или Хонда Сивик. Бая дебело звучи 11000 лева разходи за годишен пробег от 16000 км. 80% от тия пари трябва да са за застраховки и данъци.

    Коментиран от #15, #47

  • 8 NikNay

    46 4 Отговор
    Дайте статистика за България и в левове - колко са разходите на янките да поддръжка на игрите си не ни вълнува. 8885
  • 9 Асад123

    17 34 Отговор

    До коментар #5 от "Кемалчо":

    Батерията на тесла модел с (от първите) след 150 к мили беше на 97% от оригиналния си капацитет. Така че, няма да е на 1/4

    Коментиран от #23, #27, #36, #50, #55

  • 10 Borislav Popov

    71 5 Отговор
    Според мен не трябва да си някакъв автомобилен експерт за да знаеш, че колкото е по скъп автомобила, толкова е по скъпа подръжката му !

    Коментиран от #11

  • 11 гост

    11 50 Отговор

    До коментар #10 от "Borislav Popov":

    Това важи за за ДВГ дрънгелите, подръжката и разходите около Тесла са минимални.

    Коментиран от #12, #13, #16

  • 12 Motion

    53 13 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Промили са ти мозъка с тази Тесла. Накарали са те да смяташ, че единствените електромобили са Тесла. Nissan Leaf и BMW i3 са далеч по-надежден избор. Българино, отвори си малко тоя светоглед и спри да робуваш на конкретна марка!!!

    Коментиран от #17

  • 13 Решетников

    29 14 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Скажи молодец Антиелектрик, скажи что Лада Веста ето супер.
  • 14 Алфа Вълкът

    43 11 Отговор
    А бе ейии, льольовци! Нали електробракмите нямали разходи? А каква стана тя? Бензинката като направи 10г и слагаш газово и я караш още 10г. Пък електробракмата на 5г трябва да я сменяш!
  • 15 гост

    21 15 Отговор

    До коментар #7 от "111":

    Явно тук никой не е чел как точно се правят тия тестове за стойност !! В тия разходи е включена ПОКУПНАТА ЦЕНА на автомобила като разход за лизинг , щото там никой не си купува кола по друг начин !! И то сметнато за 4-5 години максимум !! Така че огромната част от тия цени на километър са покупната цена , после данъците и застраховките и накрая поддръжка и разход за гориво !! Можеш да видиш , че при ДВОЙНО УВЕЛИЧЕНИЕ на пробега , разхода нараства само с 35-40 % !!! Именно това са разходите за гориво и поддръжка !! Останалото са разходи за лизинг , данъци и застраховки , които са ПОСТОЯННА СУМА !!! И разходите за "гориво" и поддръжка за електромобили са 20 % от общите при 35-40% при петролките , тоест само заради по-високата покупна цена са близо до петролките по общ разход , но това няма да е още дълго !!! Всеки който знае как се работи с калкулатор може да го сметне
  • 16 Алфа Вълкът

    19 3 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Сигурно застраховките им високи, че много хубаво горят!
  • 17 гост

    24 25 Отговор

    До коментар #12 от "Motion":

    Аз се махнах от България и отидох в Норвегия за да не ми промиват мозъка с ежедневни новини за престъпност и чалга. Тъй като имам Тесла знам много добре че разходите са минимални.

    Коментиран от #18, #26, #28

  • 18 Решетников

    14 6 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Ето мой друг, каскет Антиелектрик! Не боятся, он не кусает, он просто лает.

    Коментиран от #19

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Кукуруку

    25 3 Отговор

    До коментар #4 от "Ал та фанах Атаопънах":

    Чуждата кола и чуждата жена никой не пази.

    Коментиран от #21

  • 21 гост

    19 2 Отговор

    До коментар #20 от "Кукуруку":

    Байганьовски коментар. Който истински обича автомобилите полага грижи за тях все едно са негови.
  • 22 Random

    9 0 Отговор
    Тая класация щом е хамерска, тия са скарани с размери и логика, та среден седан е 5-серия/Е-клас/Пасат, пък голям е 7-серия/ЕС-клас.
  • 23 Random

    4 2 Отговор

    До коментар #9 от "Асад123":

    пОвЕрвах ти...
  • 24 Мартин

    5 2 Отговор
    Добре че карам хечбек, явно никой не е зареждал през 2019 - перфето мобиле. Продавам го, търсете в олх Mercedes C200 с газ за 3 бона.
  • 25 Иве

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "Гост":

    Мани само разбиват окачването тия прасета.
  • 26 Дедовладика

    19 5 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Стой си в Норвегия и списвай в тамошните сайтове дето не облъчват щото не ги разбираш!
  • 27 Ъъъъ?!

    4 0 Отговор

    До коментар #9 от "Асад123":

    Тези проценти са по бордкомпютър,дай реалните!
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Сандо

    5 0 Отговор

    До коментар #4 от "Ал та фанах Атаопънах":

    Ти гулямо име извади уа!!!!! Ха ха ха ха ха
  • 30 аман

    26 2 Отговор
    Абе стига писахте за САЩ каква била подръжката на колите,кои марки коли били лоши и т.н.Тук е България,какво общо имаме със САЩ...Обяснете как живеят хората в Бг и колко им излиза подръжката на колите и изобщо колко е труден живота с ниските доходи,а не ни занимавайте с американците,те са си добре...

    Коментиран от #32

  • 31 Японеца

    25 7 Отговор
    Немската велика тройка кенефи са първи на разход, ремонти и трошливост!
  • 32 Бедняка

    14 2 Отговор

    До коментар #30 от "аман":

    Аз понеже съм беден, старата кола си я пазя в гаража, а новата/втора употреба/ не я карам, за да не правя разходи.
  • 33 Julio

    15 5 Отговор
    Ааа пълни глупости и вонящи бензинджийски лъжи. Електро "бъдещето" не само че е "безплатно" но даже ти връща пари. Питайте зеленият клошар...
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Опитен

    14 4 Отговор

    До коментар #34 от "gosho":

    Аве лешник. А батерия за автомобил знаем ли колко струва че даваш интервю тук? За вреди от тези батерии , които в една Тесла са над 6000 ? А за минния добив на лития ? Невероятно невежи папагали!!!

    Коментиран от #37

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 гост

    5 9 Отговор

    До коментар #35 от "Опитен":

    Оууу , "знаещия" се изказа , хахаххах !!! Айде остави си "знанията" за себе си , ние знаем колко струват !!!! И точно за лития не се хващай , че всичкия добит на планетата за последните 100 години не е навредил и половината от това дето направи петрола в един единствен разлив в Мексиканския залив , а такива са стотици само последните двайсетина години !!! По-добре си трай !!
  • 38 Зомби с квадратно чело

    2 2 Отговор
    Ако бяхте прочели статията докрай всичко щеше да ви се изясни. За Ел. автомобила по скъпа покупна цена по-скъпа застраховка по-евтина енергия и поддръжка. Всеки които е имал нова кола знае как се плаща каско!!!!
  • 39 Чичо Ади

    4 0 Отговор

    До коментар #5 от "Кемалчо":

    Бай Гошо ще намери цаката и на батериите спокойно!
  • 40 гост

    2 7 Отговор
    Само още малко да разочароваме петролофилчетата !! Въпреки по-високата за сега покупна цена на електромобилите , дори като нови разхода на миля е с цели 50 % ПО-НИСЪК от пикапите , които са на същата или по-ниска покупна цена !!

    Коментиран от #42

  • 41 Profi

    1 4 Отговор
    Явно никой не чете, а само си лаете....
    Разгледайте табличката внимателно, и ако вярно е прекопирана от "списователя" и, ще видите, че най-ниски са цифрите за най-малките и евтини коли- малките бензинки и хибриди.
    У нас, сметка направена по тази методика, ще покаже същото.
    Ама никой не мисли и не смята, само си лае.... За каквото му плащат или само да си прави" духовни" самозадоволявания.
  • 42 Зомби с квадратно чело

    2 3 Отговор

    До коментар #40 от "гост":

    Гост като излезе някога У тогава ще говориш за пикапи, сега си мълчи. Чакаме роадстера и Семи все още кога ще излязат??? Между другото чакахме и 3ката на ринга ама сега излезе че щели да пускат някаква модификация а не серииният перформанс???? Да ти напомня ли че ринга е мерило за СЕРИИНИ автомобили а не за мутанти!!!

    Коментиран от #43, #45

  • 43 Да ама

    2 1 Отговор

    До коментар #42 от "Зомби с квадратно чело":

    Порше Тайкан също направи рекорда с прототип, в колата имаше защитна рама! Това ще го има ли в серийната? На Порше също казват, че е прототип, така че извинението ти е неуместно! А Тесла, ще пуска този модел който се състезава също в продажба, така че както е било при Порше така и при Тесла!

    Коментиран от #53

  • 44 Има още

    3 1 Отговор
    Мисля, че Тесла не се опитва само да победи Порше, а да победи Алфа Ромео която държи рекорда за коли с 4 врати, мисля че Тесла се цели там с новата кола. Те винаги са искали да покажат, че ел. колите са по-добри от бензинови а не само от други електрически.
  • 45 гост

    1 5 Отговор

    До коментар #42 от "Зомби с квадратно чело":

    Ами аз не знам какво "чакаш" , ама Роадстер е във всички шоурумове на Тесла и от една година е обявен за поръчки !! Също така първите 250 бр от специалната серия за акционери вече са при собствениците си ! Тайкана кога ще продаде 250 бр , след година най-малко !! КОй кого чака , а ?? Да не говорим , че и цената даже в Европа ще е по-ниска за Роадстер с 2,5 пъти по-голям пробег , за динамика да не говорим , че Порше трябва да се прекръсти на "Изчакайме " , хахахха !!

    Коментиран от #51

  • 46 гост

    1 3 Отговор

    До коментар #28 от "Сандо":

    Този , дето пише тия "умности" , наистина е всичко това дето си го изброил !! Ама по всичко личи , че е от вашата групичка ! Да не сте дружки , хахаххаха !!!
  • 47 Николай

    1 1 Отговор

    До коментар #7 от "111":

    Не им се връзвай на глупостите нов Хюндай струва около 11-12 хиляди долара. Ако е включен и разхода на гориво съм съгласен. В България да караш и поддържаш Мерцедес С класа излиза 3-4 хиляди на година + разхода за гориво.
  • 48 12 udar

    2 1 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    5 цента от Сорос !
  • 49 Кире

    1 2 Отговор
    $6000 в Америка е горе долу средната месечна заплата равняваща се на около 600 лева в България.
  • 50 12 udar

    3 1 Отговор

    До коментар #9 от "Асад123":

    Това е 100% информация от Козяк...
  • 51 Зомби с квадратно чело

    3 2 Отговор

    До коментар #45 от "гост":

    Айде бе като е по шоурумите кажи ми размерите, теглото, мощноста му???

    Коментиран от #62

  • 52 Кос

    0 0 Отговор
    Имам куче Чихоа
    Търся куче чихуихуи
  • 53 Зомби с квадратно чело

    2 2 Отговор

    До коментар #43 от "Да ама":

    Това че порше правят нещо, трябва ли и Тесла да го повтаря?? Нали перформанс щеше да се сравнява със серииното БМВ 3???Като ще правят болиди има си състезания с правила ринга не е еталон за такива коли.

    Коментиран от #54

  • 54 Така е

    2 1 Отговор

    До коментар #53 от "Зомби с квадратно чело":

    Тесла Модел 3 победи БМВ М3 на много писти, последното е на пистата на Топ Гиър в Англия (не в Америка, но и там победи), с шофьор Стиг на пистата на която тестваха всички коли! А в тубата е само малка част от състезанието при теста на Крис Харис на 800 метра (не 400) където само Мерцедес успя да изпревари с една дължина на края, на 800 метра. https://youtu.be/ZXquGvwzcxE

    Коментиран от #56

  • 55 Алфа Вълкът

    2 1 Отговор

    До коментар #9 от "Асад123":

    Дали е лютеница, хляб, бормашина, ел печка, хладилник, пералня!
    Първото производство винаги е най-качествено докато се наложат на пазара. После идва копи-пейстът с второ качество материали!
  • 56 Зомби с квадратно чело

    1 2 Отговор

    До коментар #54 от "Така е":

    Ти се шегуваш нали?????? В домашният ти двор също може да е победила!!! Искаме сериина 3 перформанс на ринга.

    Коментиран от #57

  • 57 Тук са времената

    3 1 Отговор

    До коментар #56 от "Зомби с квадратно чело":

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Top_Gear_test_track_Power_Lap_times

    Коментиран от #60

  • 58 Сектанта

    1 2 Отговор
    Дъстера ми се подържа най евтино!!!
  • 59 Ганьо

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Оооо, разбира се! Само батето да не разбере че имаш пари за нова кола инак ще те скъса с данъци и застраховки! Но има начин: да си я караш само на нивата и да се оглеждаш вутята да не разберат, хахаха!
  • 60 Пираня

    0 2 Отговор

    До коментар #57 от "Тук са времената":

    Гунчо това ринга ли е??? Ти бавно развиващ ли си какво ти говоря. В моят заден двор аз правя най-бърза обиколка?!?!?

    Коментиран от #61

  • 61 👍👍👍👍👍

    1 1 Отговор

    До коментар #60 от "Пираня":

    https://youtu.be/c0KaPNPPUUc

    Коментиран от #63

  • 62 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #51 от "Зомби с квадратно чело":

    Ми ходи си я мери , като си много отворен , бе "експерте" , хахахха !!! На мен ми стига да знам , че навира Тайкана в кучи г..з по ВСИЧКО !!! И не само него , ами даже прехваленото ти Бугати с десет пъти по-висока цена !!! И няма да се прави с 20-30 милиона загуба на бройка като него , хахахха !!!

    Коментиран от #64, #67

  • 63 Зомби с квадратно чело

    0 1 Отговор

    До коментар #61 от "👍👍👍👍👍":

    Да явно си бавно развиващ, какво ме интересува мене Тайкана??? Искам време за обиколка за да я сравня с БМВ. И искам времето на 3 перформанс коята беше рекламиране за тази цел а не на С-ката!!!!
  • 64 Пираня

    0 2 Отговор

    До коментар #62 от "гост":

    Жалък си вече, ти беше този който казваше че 3 перформанс ще падне под 8 мин и се кълнеше в това!!!!!! Е сега е време да го докажеш а не да ми говориш за Тайкан или Бугати.

    Коментиран от #65

  • 65 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #64 от "Пираня":

    Когато му дойде времето , гражданино , хахаххах !!! Както казваше един по-умен от теб човек , хахах !!!
  • 66 За да е ясно

    1 0 Отговор
    Значи сметките са за купуване на нов автомобил (нормална кола, а не луксозна или спортна), изплащане за 5 години с 10% капаро, карана определени км на година. В разходите се включват плащания с лихвите, амортизация, редовно обслужване, гориво, гуми, застраховки, данъци. В края на 5-те години колата има някаква стойност, която се изважда от всички пари платени за 5-те години и полученото разделено на 5 е месечната сума на разходите. Реално първата година сумата е по-голяма, защото обезценката е по-голяма от 5-тата година, но това са усреднени суми.
  • 67 Язе

    3 1 Отговор

    До коментар #62 от "гост":

    Я кажи и как Тесла победи Нисан Лийф.Я кажи,че ми стана интересно.Изяде ли кочака тесляка от Лийф?Изяде го.Айде бегай с тая "луксозна"пластмаса.Срам,срам,срам.хахахаха
  • 68 Джамбазина

    0 0 Отговор
    Я си ги купувам от Дупница или Перник на по 120 000 км таман разработени, тествани и без забележки. Както се казва качваш се и караш. Перфектен двигател и ходова част.

    Коментиран от #69

  • 69 Bot

    0 0 Отговор

    До коментар #68 от "Джамбазина":

    Именно, в състояние неразличимо от ново. Че даже и по-добро, всички дефекти им са отстранени още в чужбина от висококлалифицирани специалисти от арабски произход.