В кратките паузи, в които си почиват от унищожаване на автомобили по възможно най-екзотичните начини, момчетата от YouTibe-канала Garage-54 понякога просто се радват на съветски класики като този червен ВАЗ-2106. Автомобилът е принадлежал 29 години на един и същи собственик, изминал е само 61 000 км и от 2005 г. се съхранява в гараж без да се кара.
"Шестицата" е от модификацията 1300SL (Super Luxe) и представлява подобрена версия на ВАЗ-21011 с по-модерна каросерия, вакуумен усилител на спирачките, доработен салон и допълнителна шумоизолация. Под предния капак работи 1.3-литров двигател с мощност 51 к.с., съчетан с четиристепенна скоростна кутия.
Производството на "шестици" с мотор от "Жигули" е преустановено в началото на 90-те години. Това означава, че капсулата на времето, открита от Garage-54, е един от последните седани от тази версия. Колата има регистрационни номера по стандарта от 1977 г. и съветски документи.
ВАЗ-2106 се произвежда между 1976 и 2006 г. От модела са продадени 4.3 млн. бройки. Освен с двигател от ВАЗ-21011 луксозната "Лада" се предлага също с 1.5-литров мотор от ВАЗ-2103 със 72 к.с. и 1.6-литров агрегат със 75 коня.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Ерзац
Коментиран от #34
10:54 30.09.2019
3 111
Коментиран от #38, #58, #72
10:56 30.09.2019
4 Чарлс Дарвин
Коментиран от #89
11:01 30.09.2019
5 Радо
11:04 30.09.2019
6 дедо Шишарко
11:08 30.09.2019
7 Да попитам
Коментиран от #15
11:19 30.09.2019
8 Комбайнер
Коментиран от #40
11:34 30.09.2019
9 AUDI
Коментиран от #11
11:47 30.09.2019
10 Баш майстора
Коментиран от #62
11:52 30.09.2019
11 111
До коментар #9 от "AUDI":
Дядо ми имаше ВАЗ-2103 72 коня 1.5 (предния модел), купена нова през 1975 от Кореком без чакане понеже е работил в Либия. Жълта на цвят, вътре с червен кожено/велурен салон, с червени мокети, с перфориран таван, с дърво по таблото, хромирани елементи в интериора и т.н. Помня я от дете и просто се усещаше италианската жилка в тази кола, за разлика от простите Жигули (ВАЗ-2101).Коментиран от #85
11:56 30.09.2019
12 Всяко нещо с времето си..........
12:09 30.09.2019
13 asd
Коментиран от #26
12:18 30.09.2019
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Махайчо
До коментар #7 от "Да попитам":
Колко западни автомобила от 70г. още вървят? Те отдавна са клекнали и издали багажа. Нали ги виждаш, че Ладата е строена като танк - разваляне няма. Чичо ми има Лада, която купи 1979 година и все още я кара и не би я заменил за нищо.Коментиран от #23, #28, #43
12:31 30.09.2019
16 Гост
12:38 30.09.2019
17 Borislav Popov
13:02 30.09.2019
18 krrrrr
13:03 30.09.2019
19 Ант
13:04 30.09.2019
20 Жермен
13:23 30.09.2019
21 Българин във Воронеж
13:44 30.09.2019
22 гост
13:49 30.09.2019
23 стоян георгиев
До коментар #15 от "Махайчо":
ладата е пълен кенеф.чичо ти я кара щото не е карал нищо що горе нормално.нека се качи на едно ауди и да видим дали ще я пипне повече.иначе вярно че е строена за танк,но автомобила не трябва да е танк.и въобще не е здрава.едва ли може да мине и 10000 км без ремонт.13:53 30.09.2019
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Алфа Ромео
Коментиран от #27
14:16 30.09.2019
26 Алфа Ромео
До коментар #13 от "asd":
Ами да, по съвремените стандарти е толкова горе-долу, но тези коли имаха чар и характер въпреки всички недостатъци.14:19 30.09.2019
27 Алфа Ромео
До коментар #25 от "Алфа Ромео":
За 18 години и 270 000 навъртени км. без осн. ремонт ни остави на пътя само един път, нещо по токовете беше.14:23 30.09.2019
28 Лъки
До коментар #15 от "Махайчо":
Защото бяха масово произвoдство и други коли нямаше тогава. Старите Лади ги карат предимно старците от селата.15:27 30.09.2019
29 гост
16:24 30.09.2019
30 Моторист и Тираджия
16:39 30.09.2019
31 Рошава Гарга
Тогава в България се продаваха и Трабант, Варбург, Шкода, Варшава, Полски Фиат, Рено9, Рно5, Москвич, Запорожец и Волга.
Тогава за Трабан, Варбург, Шкода и Полски Фиат не се чакаше ред. Най-много се чакаше за Лада и Волга. За Москвич почти нямаше чакане и бяха много тачени от хората от селта, защто ги товареха като камиони, бяха много здрави и не се разваляха. Нали виждаш колко много хора още ги карат и като имаш пред вид, че много от тях са на по 40 - 45 години. Това е изпитанието на времето.
По едно време, през 80те г. започнаха да внасят и Дачия, но хорта не ги купуваха, защото едно че бяха боклуци и другото е, че приличаха на хлебарка на колелета. Не че новите им са по-добри. Натиснеш газта и се дави като скопено куче и чак путкта и ще изскочи през багажника и.
Коментиран от #46
16:41 30.09.2019
32 Мартин
17:44 30.09.2019
33 риформаторски блок
Коментиран от #39, #63
18:09 30.09.2019
34 Тъпите путинофили,пишещи минуси на ерзац
До коментар #2 от "Ерзац":
откровено да споделят колко от тях карат руски автомобили и да обяснят защо в така.Току виж просветнало нещо в примирите им с русофилска лъжлива пропаганда мозъци.Коментиран от #35, #36, #42
18:10 30.09.2019
35 риформаторски блок
До коментар #34 от "Тъпите путинофили,пишещи минуси на ерзац":
В момента ако не бяха митата от 30% сегашните лади щяха да са без конкуренция по цена-качество в Европа. Виж новите им модели и ще се убедиш. Вярно че рено ги спаси навремето, но всички модели се разработват в заводите на лада с изключение на лада ларгус.18:16 30.09.2019
36 Random
До коментар #34 от "Тъпите путинофили,пишещи минуси на ерзац":
Аз съм с две петици - 2105 и Е34 520. Щото ме кефят19:46 30.09.2019
37 Неразрушим
20:18 30.09.2019
38 куку руку ку
До коментар #3 от "111":
ВАЗ 21063, тази комбинация ( с мотор 1,3) е рядкост. На това купе с големите габарити и 4 фара се слагаха 1.5 и 1.6 двигатели.20:43 30.09.2019
39 Йьйь
До коментар #33 от "риформаторски блок":
И сега се чака. Аз за моето Рено — 6 месеца. Колега за Мазда 9месаца, а трети колега 13 месеца за новия си автомобил. И за Тесла се чака безкрайно дълго. Сомо трошляците се купуват веднага и само сега20:52 30.09.2019
40 ТКЗС
До коментар #8 от "Комбайнер":
За вас е специална кола понеже нямате база за сравнение.По това време заради кумонистическата изолация са продавали само соц кенефи и като чакаш десет години ред и са ти взели депозит/вноска без да се трупат лихви на твоите пари то тази Лада ти се струва като летяща чиния! Конкурентите на тази колиба като ОПЕЛ,ФОРД,АУДИ,АЛФА РОМЕО и така нататък са в пъти по-добри от всеки соц кенеф!21:03 30.09.2019
41 Събчо Тъпчев
"Публикувано във факти.бг: вакуумен усилител на спирачките..."
Искам да си купя УСИЛИТЕЛ, помагайте ...
22:20 30.09.2019
42 Меркелолюб
До коментар #34 от "Тъпите путинофили,пишещи минуси на ерзац":
искам да си купя Дъстър с 2.0 мотор, Чероки SRT с големия мотор,ама пусто му защо не става в ЕС, а само в Русия и Швейцария, като говорим за Европа
22:26 30.09.2019
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Алфа Ромео
До коментар #44 от "животновъд":
Тук може и да са били само такива, но по принцип има такъв модел с 1.3 мотор.03:17 01.10.2019
46 Иванчо
До коментар #31 от "Рошава Гарга":
Та ..какво казваш ще и изскочи през багажника?Коментиран от #48
07:10 01.10.2019
47 Супер
08:43 01.10.2019
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 гост
ВАЗ 2106 или ЛАДА 1600 беше отлична кола с много потенциал.Западните коли до колкото ги имаше,правех ги смешни на старт от светофарите.
Коментиран от #51, #52
09:55 01.10.2019
50 Ввв
10:10 01.10.2019
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 стоян георгиев
До коментар #49 от "гост":
предполагам си ги правил смешни щото са умирали от смях с теб на светофара.ладата за да вдигне 100 и трябваха няколко минути бе другар.бръмчи ручи ама от 60 нагоре голям зор.та си ги развеселявал безспорно с напъните си.Коментиран от #60, #70, #73, #75
11:12 01.10.2019
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 КАРАИТЕ. КОШНИЦИ. С. ЛЪСКАВА. ЛА.МАРИН
МНОГО. .КАТАСТРОФИТЕ. СТАВАТ. И. ОТ. ТЕЖНИЧЕСКА. ГРЕШКА. НА.. АВТОМОБИЛА...... КОНСТРУКТИВНО. НРИСДЪЖАН...........
Коментиран от #79
12:00 01.10.2019
55 КАРАИТЕ. КОШНИЦИ. С. ЛЪСКАВА. ЛА.МАРИН
МНОГО. .КАТАСТРОФИТЕ. СТАВАТ. И. ОТ. ТЕЖНИЧЕСКА. ГРЕШКА. НА.. АВТОМОБИЛА...... КОНСТРУКТИВНО. НРИСДЪЖАН...........
12:01 01.10.2019
56 КАРАИТЕ. КОШНИЦИ. С. ЛЪСКАВА. ЛА.МАРИН
. ВОИНА. ЛИ. Е.???? ВСЕКИ. ДЕН. МЪРТВИ.....ЧЕ.И.ПО.НЯКОЛКО. НА. ДЕН........ ТАКА LI. E.??????????????????????
МНОГО. .КАТАСТРОФИТЕ. СТАВАТ. И. ОТ. ТЕЖНИЧЕСКА. ГРЕШКА. НА.. АВТОМОБИЛА...... КОНСТРУКТИВНО. НРИСДЪЖАН...........
Коментиран от #64
12:02 01.10.2019
57 FMC
13:06 01.10.2019
58 Божидар
До коментар #3 от "111":
Родителите ми имаха възможността да работят зад граница...ЛАДА-1600 бе върха в онези години...
13:11 01.10.2019
59 БАРО
14:11 01.10.2019
60 БАРО
До коментар #52 от "стоян георгиев":
Не дрънкай глупости Защото си много тъп и нищо не разбирашКоментиран от #77
14:15 01.10.2019
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 наблюдаващотдалеч
До коментар #10 от "Баш майстора":
Само да ти обясня, че моторите с верига на нормалните коли, не се сменя. А 100 000 км, са си 60 000 мили и такива коли не се смятат за много карани. На р00ските коли ангренажните ремъци се сменяха на 60 00км, а на нормалните коли, на 100 000 МИЛИ.Коментиран от #65
18:31 01.10.2019
63 Гадина
До коментар #33 от "риформаторски блок":
Момче неграмотно, ако един ден осъзнаеш колко си тъп ще се самоубиеш и изчезнеш безследно :)18:51 01.10.2019
64 Гад
До коментар #56 от "КАРАИТЕ. КОШНИЦИ. С. ЛЪСКАВА. ЛА.МАРИН":
Слушай бе тъпак, Гугъл още не са го спрели, нац. статистически институт още го има. Там има и данни за загиналите при катастрофи по години. Та не е зле да се поограмотиш колко народ е измрял в тия руски ковчези. Ще ти помогна малко. При 10-15 пъти по малко коли повече умрели. Сега вдяваш ли?Коментиран от #76
18:56 01.10.2019
65 БАРО
До коментар #62 от "наблюдаващотдалеч":
А пък аз само да ти обясня Кои мотори на Ладите са с ремъци само едно и три на петицата и едно и три на самарата всички други са с верига бе тъпак и да ти обясня Още че и веригата се разтегля и пак се сменя и то заедно с ангренажните колела банана успокоител и ако има и хидравличен обтегач Много си тъп Саше дори и на Mercedes и BMW още не е измислено нещо което да е вечно на този святКоментиран от #68
19:29 01.10.2019
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 наблюдаващотдалеч
До коментар #65 от "БАРО":
Абе всезнайко, ти си гаражен майстор, учил се на жигули и донагласяш това което знаеш, към мерцедес. Днес споровете се решават лесно. Напиши в гугъл или ю туб, какво те интересува, и ще ти се изясни. Но това може да стане, при положение че знаеш какво е гугъл и можеш да го ползваш.22:21 01.10.2019
69 Бутам масло!
Тази кола беше невероятна!
Най вече за парите си.
Карайте си боклуците по 5 Бона на 3 години и на 200000км+ виждам ги редовно по магистралите.Собствениците им се чешат и викат по майка им!Карам не по скъпа кола от тази Лада,по евтина е от колелото ми,но всичко и работи,дълга е 4790мм.
Сменям само масла и филтри пълни километража.Уважавайте нещо което се кара повече от 25 години по пътищата,щото много авери смениха по няколко за по много пари,а аз и много други,си караме вечните кочинки и ви четене коментарите и ви се чудиме.С кой акъл си избирате колите,стоя дето е долу или стоя на комшията!
22:54 01.10.2019
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 Бай Тошо
До коментар #3 от "111":
Хахах кожа вика. Балатума не е кожа.06:07 02.10.2019
73 гост
До коментар #52 от "стоян георгиев":
Не си бил роден или си бил много малък, не си виждал Лада когато беше нова,а сега малко пораснал правиш жалък опит за ирония без да познаваш колата.Коментиран от #78
08:32 02.10.2019
74 Кракра
09:30 02.10.2019
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Алфа Ромео
До коментар #64 от "Гад":
Чувал съм за такава статистика дали е вярна, може и да е, истина е че колите бяха с много ниско ниво на безопастност, да не говорим че никой почти не слагаше колани а и те бяха една порнография, не бяха инерционни.18:59 02.10.2019
77 стоян георгиев
До коментар #60 от "БАРО":
имал съм поне 4 ри лади.имахме първо 1200 известната жигула ,после една 2007 после самара ,а накрая и нива.тия дараци ги съм карал та карал.тва не е кола ,а тапицирана каруца.и не се е променило нищо до нивата от 2014 нито като качество нито като динамика нито като грижа за пътниците.дараци капещи масло ,дето са много ама много зле във всяко едно отоношение.та явно не аз а ти нищо не разбираш!01:06 03.10.2019
78 стоян георгиев
До коментар #73 от "гост":
сега съм на 48 .не знам дали съм малък.а си бях роден и съм се учил на лада.културния ми шок беше като от лада се качих на кола.като се качих първия път на една 190 ка и се чудех на кои свят съм,след ладата.01:09 03.10.2019
79 стоян георгиев
До коментар #54 от "КАРАИТЕ. КОШНИЦИ. С. ЛЪСКАВА. ЛА.МАРИН":
през 1980 година умрелите по пътищата бяха повече от сега въпреки че имше в пъти по-малко автомобили и хората почти не ползваха автотранспорт за разлика от сега ,та не лъжи другарю .Коментиран от #80
01:11 03.10.2019
80 Демократизиран
До коментар #79 от "стоян георгиев":
Този който лъже, си ти. Всеки може да вземе тази информация без проблеми!Факт е че сега ежедневно биват убити хора по разбитите пътища на България. От 1989г. до сега, над 90% от пътищата ни, никога не са биле ремонтирани.
В сравнение със сега, пътните злополуки по времето на социализма, бяха в МНОГО ПЪТИ ПО-МАЛКО!!!
Това са факти, а не плод на скопен мозък като твоя!
Коментиран от #81
12:44 03.10.2019
81 Гад
До коментар #80 от "Демократизиран":
Чети бе Демократизиран Тъпак. Ето ти данни по години за загиналите и ранените от страницата на КАТ. Не можете да четете, не можете да търсите данни, само може да пишете простотии.https://www.mvr.bg/docs/librariesprovider71/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0-2017/ubitiiranenizaperioda1951do2017.xls?sfvrsn=6d006efe_2
Коментиран от #82
16:34 03.10.2019
82 Ивайло
До коментар #81 от "Гад":
До Гад №81Не съм "ДЕМОКРАТИЧЕН", но се опитах да вляза в този сайт, който ти препоръча. Опитах на няколко пъти, но без всякакв успех. Предполагам с този сайт, нещо не е наред.
Баща ми работеше в МВР по времето на социализм и е много добре запознат с тези неща. Каза ми че това което"ДЕМОКРАТИЧЕН" е написал е точната истина и изобщо няма място за сравнение.
Излиза че твоите данни, изобщо не са верни.
Коментиран от #84
18:48 03.10.2019
83 Гад
22:14 03.10.2019
84 стоян георгиев
До коментар #82 от "Ивайло":
баща ти те е излъгал мои човек.през соца мря народа от автокатастрофи много повече от сега.ти лада или зил карал ли си?може да пробваш някои ден ако има от къде да си набавиш.да видиш как се кара каруца с двигател.да видиш спирачен път да видиш как се завива в тия таралясници,как се влиза в завои и т.н.,а тва аербег или система за сигурност в руска кола бе като бялата лястовица.да не говорим за тва че никои не ползваше колан,а пътищата бяха тесни и криви.та тва е положението и не вярваи на баща ти,а напиши загинали по пътищата ,статистика по години и ще ти излязат данни колкото искаш включително и от мвр.реално сега загиват на половина от тогава, а се кара в пъти повече.01:16 04.10.2019
85 Пако
До коментар #11 от "111":
Нямаше как за 100хиляди километра да не смениш я разпределителен вал, я оптегач. Карал съм две, трагедия...14:43 04.10.2019
86 Гад
16:00 04.10.2019
87 Гад
18:38 04.10.2019
88 Гад
18:38 04.10.2019
89 Генчо
До коментар #4 от "Чарлс Дарвин":
Жените. Рускините Само за разврат! Да не ти влиза в къщата! От опит говоря.20:40 08.10.2019