Еднолитровият трицилиндров EcoBoost на Ford спечели престижната награда "Международен двигател на годината". Призът бе връчен по време на Engine Expo в Щутгарт, Германия. Победителят бе определен с гласовете на автомобилни журналисти от цял свят.
Малолитражен агрегат печели наградата за втора поредна година. През 2011-а приза грабна 900-кубиковият двуцилиндров TwinAir на FIAT. В категорията за екологични мотори бе отличен 1.4-литровият мотор на Chevrolet Volt/Opel Ampera.
Най-много награди тази година обаче прибраха от BMW. Баварците триумфираха в категориите 1.4-1.8, 1.8-2.0, 2.5-3.0 и 3.0-4.0 литра, поделяйки приза при най-малките с PSA. При спортните агрегати очаквано спечели Ferrari с новия си 4.5-литров V8.
Най-добър двигател на 2012 г.
Ford 999cc three-cylinder turbo (Ford Focus, 100 к.с., 125 к.с.)
Най-добър екологичен двигател на 2012
GM 1.4 (Chevrolet Volt, Opel Ampera, 150 к.с.)
Най-добър спортен двигател на 2012
Ferrari 4.5 V8 (458 Italia, 458 Spider, 570 к.с.)
Най-добър двигател над 4.0 литра
Ferrari 4.5 V8 (458 Italia, 570 к.с.)
Най-добър двигател между 3.0 и 4.0 литра
BMW 4.0 V8 (M3 Coupe, M3 Convertible, 420 к.с.)
Най-добър двигател между 2.5 и 3.0 литра
BMW 3-liter bi-turbo six-cylinder gasoline (1-er M coupe, 335is, Z4 35is, 340 к.с.)
Най-добър двигател между 2.0 и 2.5 литра
Audi 2.5-liter five-cylinder turbo (Audi TT RS, RS3 Sportback, 340 к.с.)
Най-добър двигател между 1.8 и 2.0 литра
BMW 2-liter twin-turbo four-cylinder petrol (125i (218 к.с.), 320i (184 к.с.), 328i (245 к.с.), 520i (184 к.с.), 528i (245 к.с.), Z4 20i (184 к.с.), Z4 sDrive 28i, (245 к.с.), X1 20i, X3 20i (184 к.с.), X1 28i (245 к.с.))
Най-добър двигател между 1.4 и 1.8 литра
BMW/PSA 1.6-liter turbo petrol (Mini Cooper S, Clubman Cooper S, Countryman Cooper S, Coupe / Roadster Cooper S (184 к.с.), Mini Cooper Works, Clubman Cooper Works, Coupe / Roadster Cooper Works (211 к.с.), Peugeot 207, 207cc, 208, 308, 308cc, 3008, 508, 5008 (156 к.с.), 308 GTI (200 к.с.), RCZ (156 к.с., 200 к.с.), Citroen DS3, C4 Picasso / Grand Picasso, C5, DS5 (156 к.с.), DS5 (200 к.с.), DS3 Racing (202 к.с.), DS4 (163 к.с.), DS4 Racing (200 к.с.))
Най-добър двигател между 1.0 и 1.4 литра
Volkswagen 1.4-liter TSI Twincharger (VW Polo (180 к.с.), Beetle, Golf, Golf Plus, Golf Cabriolet, Scirocco, Eos, Jetta, Tiguan (160 к.с.), Sharan (150 к.с.), Touran / Cross Touran (140 к.с., 170 к.с.), Passat CNG, Touran / Cross Touran CNG (150 к.с.), Audi A1 (185 к.с.), Audi A3 (180 к.с.), Seat Ibiza FR, Alhambra (150 к.с.), Cupra (180 к.с.), Skoda Fabia RS (180 к.с.))
Най-добър двигател под 1.0 литър
Ford 999cc three-cylinder turbo (Ford Focus (100 к.с., 125 к.с.))
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 mercedes
10:38 14.06.2012
2 do komentar 1
10:49 14.06.2012
3 Дошо
10:53 14.06.2012
4 Милен
11:00 14.06.2012
5 ВИЛИ МИЛАНОВ
11:49 14.06.2012
6 $$$
11:57 14.06.2012
7 Speeder
12:23 14.06.2012
8 Дядо поп
12:25 14.06.2012
9 кик
12:28 14.06.2012
10 +++
12:33 14.06.2012
11 жапан
Коментиран от #13
12:35 14.06.2012
12 злеее
Коментиран от #40
12:37 14.06.2012
13 босса
До коментар #11 от "жапан ":
Японските коли са едни от наи добрите по цена качество.Отвори един форум и преди да пишеш се по образовай12:51 14.06.2012
14 Венцеслав Иванков
Ford 999cc three-cylinder turbo (Ford Focus, 100 к.с., 125 к.с.)
Най-добър екологичен двигател на 2012
GM 1.4 (Chevrolet Volt, Opel Ampera, 150 к.с.)
Най-добър спортен двигател на 2012
Ferrari 4.5 V8 (458 Italia, 458 Spider, 570 к.с.)
12:57 14.06.2012
15 _FMC_
И между другото, тоя мотор на Форд наистина изпълнява обещанията си за нисък разход на гориво в ежедневието, за разлика от миналогодишния победител от ФИАТ или кой да е друг фаворизиран мотор с нисък разход на стенд. За интересуващите се, нека си купят миналия брой на Ауто Билд, вероятно все още го има по реповете. Точно там се вижда, как "супермоторът" на Фолксваген изразходва средно с повече от литър на 100 км, а уж модерния мотор на рено е дори с 1.6 л/100 км по-голям разход! Тук говорим за поне 5 годишно изоставане на конкуренцията. БМВ какво да го коментирам. Също яде дръвцето, подадено му от Фокус.
12:58 14.06.2012
16 toni
13:00 14.06.2012
17 _FMC_
Коментиран от #19
13:00 14.06.2012
18 Асен Христосков
No vse pak use6aneto e razlu4no kato karash tezi koli
13:01 14.06.2012
19 Стефан
До коментар #17 от "_FMC_":
По-скоро Пежо са с двигателчета на БМВ, води се съвместна разработка. Виж, че Форд са решили да си правят собствени дизели си е техен проблем, но ако не си карал кола с двигател HDi си карай фордчето и си мълчи. От малките дизели е от най-добрите, имай предвид, че Минитата са с него и се харчи като топъл хляб на запад, а не съм чул да има какъвто и да е проблем с него. Виж за дизелите на други марки тук там бая се чува, но да не намисаме още странични.Коментиран от #22
13:13 14.06.2012
20 напаж
13:18 14.06.2012
21 кик
13:39 14.06.2012
22 _FMC_
До коментар #19 от "Стефан":
Колкото Пежо са с двигатели на Форд, толкова и са с двигатели на БМВ. Въпросът не е в това, дали двигателят е добър а в това, че тая обща разработка между Форд и Пежо не доведе до нищо добро за имиджа на Форд. И досега когото попиташ да ти каже нещо за Форд, едно от първите неща, които ще се сети е "скапаните дизели на Пежо". Няма значение кой е разработил тия мотори. Важно е, че вредят на имиджа. А и сега виждаме какво негативно отношение имат Ауто Билд спрямо новите съвместни мотори на БМВ и Пежо. Виждаш ли откъде почва провала? Най-напред от журналистите и после недай си Боже да се счупи нещо в тоя мотор. Аналогията с Форд ще бъде пълна и се чудя, как тогава БМВ ще излязат от ситуацията. А дали моторът е на БМВ или Пежо? А защо според теб GM купиха 11 % от акциите на PSA (май толкова бяха ако не греша)? Просто е. И GM искат да бръкнат в кацата с мед, пардон в кацата с мотори, че и те горките са я закъсали от доста време. И между другото, скоро чакаме и 1.5 литровите 3 цилиндрови мотори на БМВ. Да видим тогава коментарите.Коментиран от #26
13:40 14.06.2012
23 ldadal
Коментиран от #25
14:04 14.06.2012
24 _FMC_
Коментиран от #29
14:35 14.06.2012
25 _FMC_
До коментар #23 от "ldadal":
Подсети ме за нещо. Трябва да се организира и такава класация "+200 000 км". Ние, българите, сме най-подходящи за жури. 3 милиона "+200 000 км" автомобили се движат по пътищата ни и няма по-разбиращи от нас.14:37 14.06.2012
26 Стефан
До коментар #22 от "_FMC_":
Пежо никога не са били с двигатели на Форд, HDi си е тяхна собствена разработка, която в последствие се оказа под капаците на Форд, Мазда, Мини, Волво, Мицубиши (само Аутлендър). Естествено Ауто Билд винаги са се стремяли да подкопават конкурентния PSA, а е конкурентен, защото каквото и да си говорим AutoBild е личният рекламен отдел на концерна VAG. Преди бях редовен читател там, само дето след определено време започва да ти се набива в главата как те VW са най-добрите, колите им са безупречни, а френските не стават, правят се от евтини материали и двигателите им са ниско качество. Аз, от друга страна, съм се карам 307 и съм се качвал и съм имал 'удоволствието' да карам Голф, който е същата година, като моята кола и на всичкото отгоре беше по-малко километри. Давам точно Голф за пример, защото и двете коли са хечбек, и двете са купени нови, не съм взел моята на 200 000, а сам си я направих почти на толкова. Пежото, нищо, че е плюто от Ауто Билд е по-комфортно, имай предвид като седалки, особено задните са коренно различни, таблото е по-приятно, защото е от мека пластмаса, след това се оказа, че гори по-малко, никога масло не съм досипвал, докато на TDI им се случва тук там. На всичкото отгоре 307 беше по-евтино. Обаче наистина защо да не послушаме Ауто Билд, които казват, че такъв пряк конкурент на Голфа е отвратителен. На това точно списание вярват безусловно 80 милиона немци (или колкото са сега), от там се подкопава нестабилната репутация на всички марки на немския пазар, включително Пежо и Форд, следователно Форд се отказват от този съюз, а Пежо бележат загуби на немския пазар. Бих отбелязал, че това на Фолксваген им е най-добрата рекламна кампания, да подкопават постоянно опонентите си и така да си бетонират собствения пазар. От друга страна Мини, чията репутация мисля е непоклатима, няма как да бележат загуби и си държат двигателя и си го ползват, защото е добър. Та така де, на Ауто Билд вяра нямам, имам си и причини.15:34 14.06.2012
27 Дошо
Коментиран от #28
16:05 14.06.2012
28 520 zender
До коментар #27 от "Дошо":
Дошо нека все така ми промиват мозъка.Обичам такова промиване.Хората са ти го написали-най-много награди обаха БМВ.Какво толкова само злобееш немога да разбера...Но мен класацията не ме изненадва.БМВ умеят да правят големи двигатели но не разбират нищо от малолитражки.18:40 14.06.2012
29 520 zender
До коментар #24 от "_FMC_":
Не всички можем да караме нови коли като тебе.Междо другото то и аз мога да си купя нова Фиеста ама не и новата петица .На мен малка кола ми нетребе.По-точно трябва ми лимозина.Тя ми върши работа.Е,трябвали пари за подръжка-ми трябват естествено.И какво по-точно имаш против двигателите на БМВ...Нещо за дизели отваряш дума...БМВ има такива дизели каквито Форд никога няма да има или ще е доста след това което извади на пазара БМВ.Да дам ли примери...НАПРИМЕР-До кога Форд използваха примитивния 1.8тди при Мондео и Ескорт-Фокус-90кс.Ами при Фиеста-без интеркулер.Чак 2002-ра минават Фиетите на 1.4 тдци.Смешно,доста смешно и плачевно.Зная че на времето Форд много се гордееха с двулитровата си дизелова версия.Ма и там смях-136 кс.Стига бе човек .Форд има с какво да се гордее.Зная го това.И определено заслужава адмирации но не го сравнявай с БМВ.Най-малкото защото 535д или 550д нямат аналог при Форд.Поздрави...18:54 14.06.2012
30 520 зендер
18:58 14.06.2012
31 FMC
1. Ecoboost на Форд - 401 точки
2. 1,4 TSI Twincharger на Фолксваген - 288 точки
3. 4,5L V8 на Ferrari - 224 точки
Къде видяхте БМВ ?
Спор няма, БМВ прави и мотори и автомобили. Ама айде да погледнем реално. Колко от вас имат парички да карат 3 литрови лами, та били те и 10 годишни? Реалността днес е такава - Форд скри шапката на всички свои близки и далечни конкуренти. Догодина може да е различно, когато БМВ и Фолкваген покажат своите 3 цилиндрови мотори, но сега ФОРД Е ПЪРВИ независимо от миналото!
Коментиран от #35
20:09 14.06.2012
32 Питар
20:41 14.06.2012
33 i500
20:54 14.06.2012
34 520 zender
21:04 14.06.2012
35 520 зендер
До коментар #31 от "FMC":
FMC-Въпроса ми е към теб........21:05 14.06.2012
36 520 zender
Коментиран от #50
21:14 14.06.2012
37 дидо
22:15 14.06.2012
38 FMC
22:57 14.06.2012
39 FMC
23:08 14.06.2012
40 хахаха
До коментар #12 от "злеее":
затова правят по 1 000 000 километра, а арабите как ги купуват не знам. там колко градуса е. по голяма глупост не бях чувал. виж по чуждите сайтове за коли там 5-600 000 хиляди се виждат често при мерцедес. тези коли ги купуват да ги карат. не е бутиков автомобил за разхождане през уикенда.23:22 14.06.2012
41 opel40
Без да се впускам в коментари ,ще ви кажа само едно!!!
Форд е боклук на боклуците,ама няма нови разработки,няма класации!!!
отвсякъде чувам и виждам много хора да реват от боклучавите Фордове!!!
Моят майстор ,сервиза който ползвам ,изключително способно момче,невероятен специалист,който всички които съм пратил при него оценяват и са много доволни каза: Ако някога си купя ФОРД ,вратите на сервиза ще се затворят за мен!!!
Няма какво повече да коментирам!!!
Познавам много Автомонтьори,всички посочват ФОРД като най-голям боклук!!!
КРАЙ!!!
00:52 15.06.2012
42 FMC
Коментиран от #43
01:35 15.06.2012
43 Стефан
До коментар #42 от "FMC":
Ех, ама и ти си знаеш едно и на него си тъпчеш. Хайде кажи какви точно проблеми са имали с френските си дизели, освен това, че не се тачат в Германия, поради едни описани вече причини. Аз друга не мога да се сетя.Коментиран от #45
02:43 15.06.2012
44 ЗАЗ 968М
Най-добър двигател между 2.0 и 2.5 литра
Audi 2.5-liter five-cylinder turbo
И да плюете БМВ нещата не се променят. Факт!
11:46 15.06.2012
45 _FMC_
До коментар #43 от "Стефан":
Ако питаш мен, проблемите са нормални. Не е така обаче за хората. Ето например Тойота привика няколко милиона автомобили в сервизите и дори да е било без нужда, вече се лепна черно петно на името и. нали се сещаш, че когато няма какво да кажеш за даден автомобил се захващаш дори и за сламка? Така е и при Форд. Няма с какво друго да се заядат и се заяждат с някои проблеми по дизелите и по някоя изгоряла крушка защото видите ли, 5 лева за смяна на крушка били голям проблем за качеството на Форд. Намерили петънце от ръжда под задния капак и това също е голям проблем. Нищо, че много дуги прехвалени автомобили са паяжина. Така, че ако питаш мен, проблем е ако ти се спука блока на двигателя или ти замръзне двигателя зимата.11:56 15.06.2012
46 Ото
11:58 15.06.2012
47 ЗАЗ 968М
12:40 15.06.2012
48 _FMC_
13:01 15.06.2012
49 Цветомир Попов
14:09 15.06.2012
50 ВИП АМГ
До коментар #36 от "520 zender":
pian lisi?Коментиран от #51
00:18 16.06.2012
51 520 zender
До коментар #50 от "ВИП АМГ":
Не не съм.Модата в двигателостроенето е в турбокомпресорите.БМВ М3 Е92 не се съобрази с това.Лично мое мнение е че стария мотор трябваше да се турбинира или да се увеличи кубатурата от 3.2 на 3.5 примерно с едно турбо което да надува слабо-казвам примерно.Всъщност истината е в битурбото.Там турбо-дупката е по-малка...Това имах предвид като споменах ГТ-Ра.17:42 16.06.2012
52 hienata
Коментиран от #53
20:07 16.06.2012
53 520 zender
До коментар #52 от "hienata":
Еиииии недеи че и те френските баничарки особенно Канго е много проблемно-деизеловото имам предвид.А пък за Голф2 не споря.Миналата година се натъкнах на екземпляр чист дизел на 1 300 000 километра.И на всичкото отгоре колата е служебна.Направо ми стана жал за служебната кола на нашта фирма-Ауди на 60 000 с блокирал мултитроник.21:13 16.06.2012
54 330i
21:49 16.06.2012
55 Guesswho
02:09 17.06.2012
56 520 zender
13:32 17.06.2012
57 Japoneze
Истината е че след някоя друга година двигателите с обем над 2.0 литра ще са нещо мноко рядко,екзотично за серийно производство автомобили.Но това не трябва да ни плаши-мощност ще има даже в повече,едно ще ни липсва само-хубавия мощен рев на атмосферка с много литри,е ще си мерим пискането и грухтенето на турботата,пак те самите и си имат определен живот,скъпичак им е ремонта,или подмяната-каквото спестиш от гориво-бум и отиде за турбото,че и отгоре.Сега са нови моточета -ще си приказваме на 5-6та година!
15:49 19.06.2012
58 aha
23:18 23.06.2012
59 Фтичка
04:10 17.10.2021