Старата фабрика на MG Rover в Лонгбридж ще заработи отново, след като китайският собственик на легендарната марка SAIC взе решение да започне серийно производство на първия нов модел от 15 години насам във Великобритания. От догодина заводът ще сглобява MG6, който се позиционира в долния сегмент на средния клас.
Първоначално ще се предлага само хечбек с пет врани, но по-късно гамата ще се обогати със седан. Пред Financial Times представител на компанията оптимистично сравнява MG6 с Ford Mondeo, Skoda Octavia и дори малките модели на BMW, като се позовава на социологически проучвания сред потенциалните купувачи.
Shanghai Automotive (SAIC) се сдоби с интелектуалните права върху марката MG, повечето автомобили и двигатели след фалита на Rover през 2005-а. Две години по-късно Nanjing Automobile откупи по-голяма част от производственото оборудване на завода. Днес двете китайски компании са обедидени.
SAIC поддържа централа в Бармингам, където работят 300 инженери и 30 дизайнери. Тяхно дело са седаните Roewe 550 и 350, продавани на китайския пазар, както и концептът MG Zero, който бе показан на автосалона в Пекин тази година.
SAIC се надява най-сетне да постигне пробив на европейските пазари именно благодарение на британския си развоен център - успех, който досега се изплъзваше на азиатците.
Дейвид Линдли, шеф на бърмингамското бюро на SAIC обяснява ситуацията: "В Шанхай все още не разполагат с необходимия инженерен и дизайнерски капацитет. Би им отнело години да разработят конкурентен автомобил от нулата."
От пазарната съдба на MG6 зависи не само бъдещето на завода в Лонгбридж, а и цялостната дейност на MG в Европа. В момента фабриката произвежда само незначителни количества от остарелия роудстър TF.
Марката обаче има запазено място в сърцата на британците и новият модел може да постави ново начало за някогашните "гаражи на Уилям Морис".
7 Октомври, 2010 11:28 8 844 15
MG се завръща в Англия
Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 BESO
15:55 08.09.2011
2 gogo
Коментиран от #3
15:55 08.09.2011
3 VW
До коментар #2 от "gogo":
съгласен съм с теб!15:55 08.09.2011
4 Ogi
15:55 08.09.2011
5 BAT_J
15:55 08.09.2011
6 Rogi
от други модели.Няма нищо кото нови линии или
мисъл в дизайна отвън.Гледай цената и евентуално вътре
ако ти харесва нещо различно.
15:55 08.09.2011
7 4
15:55 08.09.2011
8 wuqjb
15:55 08.09.2011
9 realnothing
Нормално е колите да си приличат в основни линии, все пак като тръгнат да покриват дадени аеродинамични критерии се свеждат до минимум възможните спекулации с изчанчените форми и други дизайнерски гении... Но все пак всяка марка си има някаква отличителна черта, детайли, които и предават облика на бранда... Тук виждам светлини на поло, решетка на поло, броня на поло, таван на Инфинити, задни светлини на Инфинити, осанка на Тоьота и багажна врата стил Панамера...
Така не става (според моето скромно мнение) особено за английска марка, която колкото и да е има някакви традиции... Предпочитам опел или форд, поне си ги знаем, на тази никога не можеш и отгатнеш бъдещите дефекти (а те ще са много понеже е китайска, и то първа от много време за марката).
15:55 08.09.2011
10 prilepa_mg
Коментиран от #12
15:55 08.09.2011
11 натурално
15:55 08.09.2011
12 мимо
До коментар #10 от "prilepa_mg":
Пич, прав си че колата наистина не изглежда лошо. За качество не може да се дава мнение преди да е тръгнала по пътищата и да се минат поне още 5 години. Но за ровърчетата не съм съгласен с теб. Наистина се понапълни с тях , ама според мене това не се дължи на някакви по-новаторски настроения на българина, а просто съотношението - година на производство и екстри спрямо цената не е никак лошо. За здравина и цена на подръжка не мога да давам мнение, защото нямам преки впечатления.15:55 08.09.2011
13 BENZ
15:55 08.09.2011
14 ТРОШАЧА
15:55 08.09.2011
15 FLEX
15:55 08.09.2011