Американският президент Доналд Тръмп смята, че новите коли в САЩ са прекалено скъпи и съществува потенциал за поевтиняването им. Той смята да предприеме мерки, които ще позволят намаляването на цените средно с по $3 500 (€3 175) и ще повишат безопасността на автомобилите, съобщава ТАСС.
"Колите са скъпи, прекалено скъпи. Смятаме да ги намалим с $3 500 и в същото време да ги направим много по-достъпни и сигурни. Ще премахнем част от старите автомобили от пътищата, за да има стимул за хората да купуват нови, които създават по-малко проблеми от екологична гледна точка", обещава Тръмп.
В същото време американският президент отново се изказва крайно негативно по адрес на властите в Калифорния. По думите му там се произвеждат "прекалено леки коли, като папиемаше (техника за изработка на различни предмети от парчета хартия, слепени с брашно, нишесте или тапетно лепило, б. ред.), които са изключително опасни при катастрофа".
Тръмп не за първи път критикува калифорнийските власти, които активно налагат екологични стандарти, приети още по времето на предшественика му Барак Обама. Американският президент се бори за отмяната на тези норми, като настоява, че те оскъпяват автомобилите. В резултат производителите се опитвали да компенсират, като икономисват от системите за безопасност, а потребителите били принудени да купуват употребявани или да продължават да карат старите си коли.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гецо
Коментиран от #11
15:10 10.10.2019
2 Ал та фанах Атаопънах
Коментиран от #4, #5
15:11 10.10.2019
3 Ввв
15:20 10.10.2019
4 гост
До коментар #2 от "Ал та фанах Атаопънах":
И застраховките също. Данъците ни не са западняшки, инак всеки с дизелов голф 3 щеше да плаща по 300-400лв годишно. Преди 15г. мой колега от Германия си продаде голф 2 за 500евро, защото таксите му бяха 350евро. Затова у нас се карат бълващи канцерогени коли и дори със последните промени няма да има стимул, защото на старите коли трябваше да им вдигнат данъците не с 30, а с 300 процента, за да има смисъл. Сега куцо, кьораво и сакато е с коли, без оглед на това дали може да я поддържа, обслужва и да я ползва, без да си утежнява много бюджета. Има толкова много хора, които работят за колите си и това се толерира и се подклажда от държавата с логиката, че хората били бедни. След като са бедни им предложете хубава и надежна железница, евтин автобусен превоз и обществен транспорт.Коментиран от #7, #8, #9
15:20 10.10.2019
5 МВР
До коментар #2 от "Ал та фанах Атаопънах":
Стига рева бе ! Толкова ли си я окъсал ?!?15:21 10.10.2019
6 kjl
15:22 10.10.2019
7 Хахахаха
До коментар #4 от "гост":
Да бе ! И утре като ти кажат данъци по немски модел ще ревнеш че нямаш пари за нова кола а старата ти излиза златна. Само хленчите бе15:23 10.10.2019
8 type-R
До коментар #4 от "гост":
Въпроса не е до "стари" и" нови" а до дизелови и не-дизелови коли. Каква ти е ползата от "нов" дизел след като оня изтърбушва всяка фабрична система при първа възможност?15:40 10.10.2019
9 Random
До коментар #4 от "гост":
Който както иска ще си харчи парите, ти не си никой. Ако в западните страни се търсеше екология щяха да направят така че да можеш да си сложиш или смениш катализатора с по-ефективен и да ти намалят данъка понеже колата ти е по-екологична. Както са го направили сега гледат да карат хората да купуват нови коли и нищо друго. Изкуствено си поддръжат икономикитеКоментиран от #10
16:06 10.10.2019
10 гост
До коментар #9 от "Random":
Въобще не си запознат и няма как да ти взема мнението сериозно. Точно на Запад си има пробрами за субсидирано закупуване на филтри за стари коли, държавата го подпомага и така повечето стари коли могат да станат за няколко стотин евро, мисля че беше 300евро самоучастие, Евро 3, което значи много по-ниски данъци и по-чисти емисии от кола без никакво евро. И у нас може да се направи вместо да се дават милиарди за какви ли не неща, които никой няма да види, а ако субсидират конверсията на колите и подмяна на дпф като затегнат ГТП, което трябва да е контролна точка за това дали колата отговаря за заводските норми ли не. Всяка една кола с изкормен дпф, кат и егр не би трябвало да мине ГТП и тогава, чак тогава ще имаме шанс да не си инхалираме толкова брутално канцерогените. Но винаги се изтъква това, че били бедни хората, ама за коли, цигари и пиене винаги има. Ето, моят съсед дава средно по 400-500лв месечно за колата си, понеже според него без кола не можел, макар че работи на 2 преки, а взима под 800лв чисто. Това е малоумно, ама за повечето хора е нормално и тогава намесата на държавата е много важна, а у нас тя напълно липсва.Коментиран от #12
16:28 10.10.2019
11 Бесен Язовец
До коментар #1 от "гецо":
Да, прилича, но Трамп за разлика от Жужито Путен, си изпълни ако искаш да знаеш всички предизборни обещания, оти е мъжкар и си държи на думата !19:26 10.10.2019
12 Язе
До коментар #10 от "гост":
Значи да разбирам,че моята кола с евро2 е проблем но изгарянето на боклуци в тецовете не е?Ей сега мислят да взимат за горене боклуците на Рим.Така сигурно горят и боклука на още няколко града а ти за пустите му коли говориш.Обаче моята кола я карам сутрин и вечер а теца ще бълва 24/7,365 дни в годината.Коментиран от #13
22:34 10.10.2019
13 Random
До коментар #12 от "Язе":
Другият проблем е че колата ти по талон е евро 2, а реално може да покрива евро 4 или 5, но понеже производителя няма файда от сертифицирането на стар модел, ти си плащаш високия данък и на никого не му дреме. Ей на, потърси за бмв е39 525 2001г и сравни от уикипедия кой стандарт покрива:https://carfueldata.vehicle-certification-agency.gov.uk/search-new-or-used-cars.aspx?vid=84595423:18 10.10.2019
14 Supermen
01:26 11.10.2019