Високите и тежки SUV модели се нуждаят от подходящи гуми както за лятото така и за зимата. Тези модели обикновено използват гуми с различна каучукова смес и по-здрави материали в сравнение с гумите за леките автомобили.
Висококачествените SUV гуми се открояват при всички сценарии на шофиране. Първокласните гуми са тихи при добри условия, тоест на сухи и прави асфалтови пътища. На мокри или заледени пътища можете да усетите разликата при управлението на гуми с по-високо и по-ниско качество. В екстремни ситуации, като например внезапно спиране или аварийна смяна на лентата за движение, разликата е огромна.
По-високо налягане в гумите за SUV
Шофьорите на SUV-та могат сами да повлияят на безопасността при шофиране като редовно проверяват налягането в гумите си. Добре е да проверите ръководството на автомобила за препоръчителното от производителя ниво на налягане в гумите. Шофьорите, които са свикнали с леки автомобили е възможно да оставят твърде ниско налягане в гумите, когато сменят автомобила си с SUV модел.
SUV моделите изискват малко по-високо налягане в гумите от препоръчителното от производителя, отколкото леките автомобили и разликата е значителна. При извършване на рязка маневра с тежък автомобил – като например аварийно избягване на друго превозно средство, е важно гумите да реагират правилно.
В интерес на стабилността по време на шофиране, специалистите от Nokian Tyres например, препоръчват винаги да напомпвате зимните си гуми с 0.2 бара налягане над препоръките на производителя.
Много компании, включително и Nokian Tyres обръщат специално внимание на издръжливостта на SUV гумите. Финландската компания например, разработи уникалната технология Aramid Sidewall, която подсилва страницата – зоната на автомобилната гума, която често се смята за най-слаба. Страницата подсилена с арамидни влакна предпазва гумата изключително добре срещу пробивания, удари и прорези. Това е важно както на лоши, осеяни с дупки пътища, така и по време на ежедневно шофиране в градския трафик.
Гумите за SUV обикновено имат висок профил, което означава и повече пространство за повреди. Те също така са често карани доста по-грубо отколкото леките автомобили. Там, където шофьорите на леки коли натискат спирачка, водачите на SUV решават просто да преминат, което обаче води до по-твърдо взаимодействие с настилката и по-силни удари върху гумите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 CRV
Коментиран от #14
13:48 29.10.2019
2 Идиоти
Коментиран от #3
14:07 29.10.2019
3 Марио
До коментар #2 от "Идиоти":
Точно нокиан са едни от най-добрите гуми за СУВ, а за зимни такива - са номер 1.Коментиран от #5, #7
14:11 29.10.2019
4 гхост
а СУВ-тата - какво ли е ?
Коментиран от #24
14:16 29.10.2019
5 Boxer 3.0
До коментар #3 от "Марио":
Нокиан са добри, но се състаряват прекалено бързо!(говоря за купени чисто нови, лично наблюдение)
Коментиран от #10, #13
14:21 29.10.2019
6 Алфа Ромео
14:46 29.10.2019
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 onq s konq
15:10 29.10.2019
9 Друг Сектант
15:51 29.10.2019
10 Blackthorn
До коментар #5 от "Boxer 3.0":
Карай и да не ти пука!16:46 29.10.2019
11 Kris
17:16 29.10.2019
12 Дедо ви
17:20 29.10.2019
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 type-R
До коментар #1 от "CRV":
Напротив, по-нископрофилни са. Излиза че + това друсат повече, по-нестабилни са, но пък, хей, за сметка на това са и по-скъпи. Хахахаха!18:29 29.10.2019
15 Бай хой
Коментиран от #16
10:28 30.10.2019
16 Бай хой
До коментар #15 от "Бай хой":
Опс 80 % се въртят. Двайсет си пасуват.10:29 30.10.2019
17 xyz
11:09 30.10.2019
18 Баш Гумаджия
Коментиран от #19
20:28 30.10.2019
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 гощо
12:11 31.10.2019
21 ГУМАДЖИЯТА
12:34 31.10.2019
22 Bochi
21:59 31.10.2019
23 Случаен
04:12 01.11.2019
24 Байчо
До коментар #4 от "гхост":
Ами не е СУВ, а е Ес Ю Ви и затова е SUV-тата. Панимаеш?10:24 01.11.2019
25 Reptile
Всесезонни турски - караш 2 години, продаваш и качваш новите!
10:49 01.11.2019