Last news in Fakti

27 Октомври, 2010 12:29 25 596 78

Citroen ще бори немците с DS9

  • citroen-
  • metropolis-
  • ds9

Изпълнителният директор на Citroen Asia Грегоар Оливие съобщи, че компанията планира серийна версия на прототипа Metropolis. Главна цел на модела ще бъде свръхлуксозната германска конкуренция на азиатските пазари и най-вече в Китай, предава Autonews China след конференция в Шанхай.

Автомобилът вероятно ще получи името DS9 и ще се произвежда от съвместно предприятие а PSA и Changan Automobile Group. Според Оливие серийният модел ще наследи доста от дизайнерските мотиви на концепта.

Засега шефът на Citroen Asia се въздържа от подробности за планираните производствени обеми или дати за развитието на проекта. Не се споменава нищо и за евентуален износ за други пазари. Ръководството на компанията обаче се колебае дали да продава хибридна версия на колата в Китай, което може да се интерпретира като евентуален знак за намерения DS9 да оглави гамата на Citroen в Европа.

Metropolis concept бе създаден от международното дизайнерско бюро на марката в Шанхай през 2008 г. Макар да е базирана на платформата на Citroen C6 и Peugeot 508, импозантната лимузина се простира на цели 5.3 метра дължина и 2.0 метра широчина, което я прави по-грамадна дори от Audi A8 с дълга база.

Прототипът се задвижва от хибридна система с двулитров V6 и електромотор с 55 к.с. и пикова мощност от 95 коня. При ниски скорости автомобилът се движи само на ток, а на магистрала се включва двигателят с вътрешно горене с 272 к.с. и 375 Нм. Комбинираната работа на двата агрегата осигурява на Metropolis concept сумарна мощност от 460 к.с. и 430 Нм въртящ момент. При нужда задвижващи могат да бъдат и четирите колела.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дошо

    70 16 Отговор
    Невероятен!Французите ще се осетят най-накрая, че с досегашния си олигофренски дизайн няма да имат успех.Ако качеството е поне на нивото на новия Ц5 то то гава ще имат успех.Само да не изглежда интериора му супер ефтин като този на Ц6, че тогава ще сънуват добри продажби.
  • 2 selianina

    73 6 Отговор
    Бреееййй?учудваща красота.бравос.доста е изпъната
  • 3 Жоро

    13 41 Отговор
    Дизайна е супер, само дето ми прилича много на първите студийни снимки на Panamera.
  • 4 M_Power

    54 6 Отговор
    Браво, усетиха се с дизайна.
  • 5 Viva Italy

    54 17 Отговор
    Тва ми скри шапката!Просто не ше бори немците ами направо ще ги ... .Евала, много красив автомобил.Няма нито един детайл който да не испипан до съвършенство.Красота
  • 6 idealno

    46 4 Отговор
    za vtori pat svalqm shapka na sitroen prosto prekrasno ispalnenie
  • 7 AUTO DEALER

    46 11 Отговор
    пълна бруталия !!! това нещо ако се движи по улиците някои ден, едва ли 4овек би се обърнал след някакъв немски автомобил!!! НЕВЕРОЯТЕН Е !!!
  • 8 Iv

    41 4 Отговор
    Браво ! Брутално хищен.
  • 9 roshko

    32 4 Отговор
    opredeleno si zaslujava da se vidi na pazara tova proizvedenie
  • 10 waltuo

    19 12 Отговор
    След неуспеха на C6 е смело от тяхна страна да пускат нова лимузина от този клас...
    Иначе концепна е уникално красив, но лошото е че едва ли ще стигне до производство в този вид.
    Друг огромен недостатък... не може на лимузина от този клас, толкова тежка с двигател с 450Нм примерно да е само на предно предаване ... има си нужда от 4х4 след като не искат да се сменя концепцията със задно..
  • 11 maniq

    27 5 Отговор
    колата е мн хубава великолепна еее суперска колица си еее
  • 12 o_O

    29 4 Отговор
    Много готин автомобил.
  • 13 kakaPenna

    25 4 Отговор
    mnogo qk dizain :()
  • 14 mm

    30 3 Отговор
    Красивото си е красиво. Автомобилът има забележителен дизайн. Дано да не променят много серийната версия спрямо концепта.
  • 15 omir

    14 30 Отговор
    SHTE SE BORI V SUNISHTATA SI
  • 16 VAG

    23 33 Отговор
    "Citroen 6e bori nemcite..." hahahahahaha To samo s hubav dizain ne stava.
  • 17 VW&Mercedes

    29 4 Отговор
    Krasivoto si e krasivo bravo na Citroen.A inache nqma nishto stranno v dizaina naposleduk dosta firmi pravqt sportni limuzini.citroen s tozi model i s noviq C5 dosta vzeha da mi haresvat
  • 18 WKK

    27 5 Отговор
    Еееее браво .Много доброе като визия и със сигурност и във другите си качества ще е много добро.И наи важното че ще падне мита чр Французите няма да бъдат само наи добрите във инструментите си а сега се вижда и какво друго правят.БРАВО!!!!!!!!!!!
  • 19 Mao

    10 6 Отговор
    Super design . Prosto ako beshe malko po visoka mislq che shteshe da izglejda oshte po dobre . Za tolkova dalga kola ne mislq che e podxodqshto da e tolkova niska .
  • 20 123

    23 3 Отговор
    Малко са моментите, когато съм силно впечатлен от нещо и оставам без думи....!!! Този момент е такъв..................................................................
  • 21 x

    31 9 Отговор
    Почивка за мерцедес и бмв:)
  • 22 Ogi

    25 5 Отговор
    Без дъх!!!
  • 23 graver

    21 5 Отговор
    УОУ...
    Красив е, много добре изглежда.

    п.п. Само джантите не ми харесват, но това е много лесно поправимо.
  • 24 dmxl

    9 26 Отговор
    красиво е наистина но просто не виждам как ще победи доказаните немски лимузини - мисията невъзможна
  • 25 ТРОШАЧА

    28 3 Отговор
    ФУТУРИСТИЧНА И ОТКРОЯВАЩА СЕ !!! ЗА ЕКСТРАВАГАНТНИ ЗАМОЖНИ ХОРА КОИТО ДЪРЖАТ ДА БЪДАТ ЗАБЕЛЯЗВАНИ НАВСЯКЪДЕ ! ДАНО ДА СЕ ПОЯВИ И В ЕВРОПА ! БРАВО !
  • 26 Cool

    14 28 Отговор
    НЕ си купуваите кола с емблема на Борче , Мачка , и пич.. !!! Бора си остава бор !

    Коментиран от #29, #30

  • 27 7K

    29 8 Отговор
    Може да се каже, че съм ценител на Citroen и като цяло им симпатизирам - DS, SM, CX, XM, Xantia, C6, а сега и този феноменален модел. Определено имат потенциал да са конкуренти на германците. Всъщност, повечето от хората, които говорят против френските коли, са папагали, разпространяващи градски легенди, без да имат реален собственически опит с такъв автомобил.
  • 28 ddinchev

    18 8 Отговор
    Колата е 4x4. В статията пише, че "при необходимост" задвижващи могат да бъдат всички колела, което е еквивалентно на например Audi Quattro и Mercedes AMG - при електронно засичане на хлъзгав терен или приплъзване на автомобила, се активира и втория деференциал и колата започва да работи 4x4. Иначе когато няма нужда от 4х4, работи само с предно (или както е при Mercedes - задно), за да е по-икономична.
  • 29 DDT

    28 9 Отговор

    До коментар #26 от "Cool":

    Пич.., слез от Голфа и се поогледай :) Има и друг живот освен под Голфарата и при бай Желязко - "тунек" майстора на квартала!!
  • 30 Никола

    10 16 Отговор

    До коментар #26 от "Cool":

    Хахаха, ка*ут скъсан вземи са изУЕпи от нЕкой довар с БЕГАЧКАТА ти!!!
  • 31 haiiii...

    15 24 Отговор
    французите правят революции и парфюми. а колите се правят в германия и япония.

    Коментиран от #37

  • 32 gundi

    9 5 Отговор
    kolko pari struva tova 4udo
  • 33 ime

    26 6 Отговор
    ebem ti merca ebim bmw ebem ti audi egati krasotata mn krasiv avtomobil

    Коментиран от #38

  • 34 Pepo

    9 8 Отговор
    до номер 16 VAG-Колега точно ти много не коментирай ВАГина групата ми храни семейството.ХАХАХАХАХА
  • 35 Mr.Zion

    18 7 Отговор
    Ситроена е мн. добър! DS3, DS4 и новия С4 и С5 също са страхотни, ама това е наистина Красивооо.. Само се надвявам наистина да има серийно производство.. И ако има, дано да няма много изменения с концепцията, щото ще осерат нещата.. За жалост Ситроен са едни от най-добрите в сферата на новите технологии,ама не им тръгна още от 90-те добре и Германците им *** .. Никога няма да може да настъпи А8,7-ма серия и S-класата .. Смисъл изобщо в тоя сегмент не може да направи толкова продажби колкото имат горе изброените марки.. А имаха възможността да са Лидери.. А те ми правеха С3 кабрио с цветя и С5 в 1 милион копчета с измислени волани и общо взето си стъпкаха късмеета.. Според мен ест. :-)
  • 36 Driver

    23 4 Отговор
    Eto tova e kola skapi fenove na JETTA!!!!Nari4a se o6te AVTOMOBIL!!!Vozi meko i e krasiv kakto otvan taka i otvatre!!!I NAY-VAJNOTO FRANCUZIN E!!!!!!!
  • 37 7K

    13 4 Отговор

    До коментар #31 от "haiiii...":

    Айде сега, глупости. :)
  • 38 до еб..а от бегача

    1 14 Отговор

    До коментар #33 от "ime":

    Пич аре пое.и още малко и бегай.Бегай,Бегай,Бегай...
  • 39 tvt555

    17 2 Отговор
    БРАВО! С последните си модели Ситроен дръпна много пред останалите френски производители. Трудно ще е на този модел да се наложи в премиум сегмента на 5 метровите автомоби, но е хубаво, че ще го има. Много стилен дизайн излъчващ GLAMOUR.
  • 40 niko

    3 38 Отговор
    FRENSKI KLOZETTT............
    PO TOCHNO CHIST KOKOSHARNIK
  • 41 ВДВ

    42 2 Отговор
    Съгласен съм с колегата "tvt555" за ситроените, особено сравнени с пежо и рено(айде ядосах феновете им, но свалете розовите очила и се огледайте). Браво на Ситроен!!! Карам друга кола - за уточнение.
  • 42 c5

    23 2 Отговор
    уникална кола всеки който каже че е грозна или нещо подобно е комплексар
  • 43 АВБ

    23 1 Отговор
    След Angel и Devil eyes , идва Monster Face , справка 6та снимка , бахти дзверо, уникален
  • 44 h

    21 4 Отговор
    Unikalna kola prosto bez dumi fenomenalna kola pisna mi ot ednotipni audita s re6etka ot rotoren snegorin!
  • 45 Driver do #44 h

    20 3 Отговор
    Xaxaxa.... Mn. me nakefi tva za re6etkata!!!!!! Ama si prav!!!
  • 46 fmjxn

    4 13 Отговор
    :D:D:D baxti mineta sutien ki kak se kazva6e tova kola li e be,dizain ima ama da bie nemskite koli :D:D:d az pone ne vqrvam
  • 47 FG do gorniq gankster koito nqma da e hamster

    7 2 Отговор
    Iskat li ti interview purva pista sorry zaporojeca nevdiga 300.Pomnq samo kak jena ti pravi France Air kaji na tatko si mersi za budjeta si 6te doida na banketa vi s trima metulii.Edin savet brato kato smeni6 golf4eto pone s jetta togava davai komentari sme6nik:D
  • 48 111

    18 2 Отговор
    Би било наистина жалко, ако французите държат този страхотен автомобил при останалите си концепции, спиращи дъха. Дано поне този убиец на германски кошници влезе в завода на Пежо/Ситроен. Стискаме палци.
  • 49 G777

    4 9 Отговор
    AE MOMCHETA NA VAS KVO VI STANA,MOZACITE LI VI PROMIXA NQKAKVA NOVA DROGA LI PUSNAXA.TVA E CITROEN MAMKAMU...OSHTE MALKO SI DAITE S-CLASS-ITE I 7-MICETE KATO BARTER ZA TOVA....
  • 50 dani

    10 5 Отговор
    samo edin dizin shte e kato vsichki frenski i italianski troshki
  • 51 SsToKaTa

    9 1 Отговор
    dve dumi unikalen dizain ostanax bez dumi kato q vidqx! nikoga ne sam xaresva citroen kato marko no ako ima pari bix si kupil tozi citroen! zaeblqzax ne6to koeto ne mi xaresa kopirali sa aston martin koeto e mn tapo no ina4e dizaina e super i sig 6te e na dosta po dostapna cena ot aston martin-a!

    Коментиран от #52

  • 52 Iv

    9 2 Отговор

    До коментар #51 от "SsToKaTa":

    Eee не ! Как пък ти заприлича на тъпия Астън Мартин ?
    Btw не карам нито италиянско,нито френско,но това си е направо велико.
  • 53 niki_drums

    10 10 Отговор
    ......стига сте писали и коментирали негативи.... това не е просто кола, това е CITROEN !!!
  • 54 Iv

    8 2 Отговор
    Според сина ми- предницата има чертите на Mitsubishi Lancer Evo X. Аз пък първоначално направих асоциация с Порше Панамера, както един от колегите по-горе.Но така или иначе DS9 граничи с произведение на изкуството.Наслада за сетивата.
  • 55 GMBH

    6 0 Отговор
    NA MODELA DS 9 OT 1955 GODINA MOJE DA SE NAPRAVI REPLIKA
    SAMO NABOR OT PO MODERNI DVIGATELI I HYBRID MU TRIABVA
    PIKASO I FLAMINIO BERTONE SA SI KAZALI TEJKATA DUMA OSHTE 1955 GODINA
  • 56 bat audi do ddinchev kom#28

    9 0 Отговор
    Ауди Куатро не трябва да го включваш тук защото то е с диференц.торсен и върти постоянно 4-рите колела електроника няма никъде(изцяло механична и надеждна връзка).Ако колата тръгне да преплъзва някое колело торсена променя разпределението на върт.мом. до 25%-75% към единия или другия мост.Голямото превъзходство на Куатрото пред Xdrive i 4Matic е че връзката е механична поради което реакцията е мигновенна(не минава през компютри и електроника която се влияе и от минусувите температури и времето за действие се удължава ).БМВ-то и мерцедеса започват чрез електроника да изправят ВЕЧЕ ЗАНЕСЛИЯ се автомобил,което не винаги може да стане особенно ако е заледено или мокро и автомобила е тежък(за джип да не говорим).А аудито просто не допуска занасяне.Поздрави
  • 57 Mercedes-Benz

    10 17 Отговор
    Абе не знам ква ''почивка'' бълнуваш,ама айде,позволено ви е на френските мечтатели.Само не забравяй,че премиерата на един модел който диктува тенденциите в автомобилостроенето предстои - новия S-class. Тогава като покажат истинската лимузина ще видиме как тоя ЦИЦОен ще има съдбата на братчето си C6,което се обезценява със скоростта на топящ се лед сложен в горещ тиган!! Не забравяй и 7-ма серия и новото А8,3те велики германски лимузини са доказателство за това на какво е способен човека в стремежа си да постигне оптимума в луксозния клас!! Те навремето и първия DS са го гласяли да бъде номер 1 лимузина и всички да ахкат,но се е появил един друг претендент от Германия носещ името Mercedes-Benz 600 ''Pullman'',който е забил любимото ти ситроенче там където никой освен франсетата да не го потърси,а те са го карали щото са си шовинсти. Така че тия дето сега ше ми цъкат минуси или ще ми отговорят,нека излязат от филма и дори някой от вас заблудени овчици си го купи тва ,може да има визия,но ще кара френски кокошарник с домашен пасатор двулитровка ''Moulinex home robot'' под капака и на предно предаване. Тука пишат едни и същи разбирачи разделени на две групички,които като видят зор в защитаването не любимите си марки ''автомобили'' се обединяват в стремежа си да не се покажат как са се пре*бали с тва дето са купили - говоря за френчитата и италиянските апапи с алфите,фиатчетата и там другите ''дизайнерски бижута'' дето технически карат около година и след тва на дисплея на таблото изписва ''Предавам се'' :D:D Айде успех в мечтите,пожелавам на всички фенове на Ситроен да си купят такъв,за да си правя таш*к с тях по пътищата xaxaaaxaxaxaa

    Коментиран от #63

  • 58 Боян

    18 5 Отговор
    Какво, Ягуар XJ не е по-добър от Ауди A8 ли? Или Лексус не е по-добър от БМВ и по-надежден от Мерцедес-Бенц? Май и ти трябва да излезеш от своя "филм".

    Коментиран от #70

  • 59 =)

    14 7 Отговор
    fenovete na nemskite koli sa vinagi mn samouvereni i adski arogantni =)
    ina4e bravo na Citroen
  • 60 Боби

    8 7 Отговор
    Уникален е... Само да ви припомня че навремето именно уникалния Ситроен спаси Шарл Де Гол от покушението и смъртта..Доказано е.. За подробности не е най добрия форум това...
  • 61 Mitko

    10 19 Отговор
    Хахах, каза ли им го на тия заслепени мечтатели, фенове на Ситроен!Вечно Ваш ще си остане всеки закупен Ситроен, няма как французите да се борят с доминацията на БМВ,МЕРЦЕДЕС И АУДИ по простата причини, че изостават в мощността на двигателите, качеството на изработка и най-вече в изчистен и стилен дизайн.Такива космически кораби от рода на сериали СТАР ТРЕК и т.н. знаем докъде стигат.Като видя Ц6 ои улиците с тая грозна задница, която беше определяна преди време като революционна и още куп глупави прилагателни, впоследствие хората разкриха за пореден път отчаяните опити на Ситроен да бъдат различни и уви пак останаха анонимници в горни сегмент!За стабилност да не говорим, люлеят се като лодка в бурно море.За обезценяването няма какво да говорим, Ц6 2008 е на цената на БМВ 3 2004-2005!?!Добре че са французите да си ги купуват....

    Коментиран от #62, #67

  • 62 =)

    9 4 Отговор

    До коментар #61 от "Mitko":

    golqm si plqmpalnik.Kato 4ovek ti vidi posledniq argument stava qsno 4e samo prostotii govori6.C6 si e na idealna cena tui kato e po golqm klas ot sme6nata i nadcena BMW 3ka. =]
  • 63 някой

    10 4 Отговор

    До коментар #57 от "Mercedes-Benz":

    карам с4 2,0 дизел от 3 години 124000 км без никакъв проблем а продадох фиат темпра 1991 на 750 000 без да съм правил никакъв ремонт освен обикновенното сервизно обслужване така че млъквай
  • 64 VW&Mercedes

    5 4 Отговор
    do #63 abre mu6mulo c4 i na 250000 shte stava za karane (ama istinski 250000) a da ne ti se e s4upil kilometraja na Tempra-ta i da e bila na 75000.Navremeto po avtoizlojeniqta mukneha edno Taxi Tico koeto tvurdqha 4e e na 1000000km smeeeeeh:-).Tova uprajnenie 750000km go pravqt trudno starite Mercedes-i a ti s rik6a da go napravi6 ne mi se vqrva.
  • 65 VW&Mercedes

    7 3 Отговор
    do N61 Mitko tozi Citroen DS9 e hubav no za sajalenie sadbata shte mu e kato na Opel Signum(golqma Astra) i na Renault Vel Satis prodajbite im bqha kolkoto na butikovo Ferrari.

    Коментиран от #74

  • 66 citroen

    10 4 Отговор
    Малоумник!Когато създадеш нещо наполовина савършено ,колкото DSа от 54та тогава давай такива мнения!И вземи попрочети малко за Citroen!!!!
  • 67 Driver

    14 3 Отговор

    До коментар #61 от "Mitko":

    Mitko ,Mitko s DUPE PLITKO kakav "iz4isten i stilen" kakav "dizain"pri VW?Ti may si vijdal Citroen samo na reklama!!!!
  • 68 kretio74

    7 2 Отговор
    СИтроените винаги са били с прекрасен дизайн и иновации (първото хидравлично окачване )
  • 69 indieca

    6 1 Отговор
    По принцип мразя Ситроен, никога не са ми харсавали на дизайн, ама за тоя специално шапка им свалям...мн е красив

    Коментиран от #77

  • 70 indieca

    1 0 Отговор

    До коментар #58 от "Боян":

    Съгласен съм с теб на 1000000000% мн мн си прав
  • 71 Todor

    6 1 Отговор
    уникален дизайн!...който твърди, че автомобила не струва, или е сляп или му е гадно, че никога няма да притежава това бижу! :)
  • 72 LASGO

    3 5 Отговор
    Ако това нещо излезе на бял свят...да му мислят немците УНИКАЛЕН ДИЗАЙН! Е въпреки това си остава СУТИЕН :)
  • 73 ТомбаК

    3 0 Отговор
    Страхотия ...На конете с капаци много им здраве . Себастиян Льоб ви казва ауфвидерзейн .
  • 74 PlimP

    1 2 Отговор

    До коментар #65 от "VW&Mercedes":

    ti pritejaval li si SIGNUM, za da go sravniava6 s toia fi6ek ASTRA, ni6to ob6to mejdu dvete osven markata, mnogo mrazia da se obajdate nepodgotveni

    Коментиран от #78

  • 75 PlimP

    3 0 Отговор
    otnosno CITRO-to, unikalen e
  • 76 Николай

    3 0 Отговор
    Приятелю, някога карал ли си С6, за да си толкова компетентен, и знаеш ли каква му е цената въобще.С6 е в сегмента на БМВ 5-а серия, и да ти кажа, хич не е люлеещ.Това ,че нямаш грам техническо понятие от окачването на Ситроен , те кара да пишеш смехотворни неща. Четете преди да пишете.
    Като е толкова лошо , би ли ми обяснил,защо Ролс Ройс, Мерцедес Бенц, и още няколко водещи в премиум сегмента,са използвали и използват патенти на ситроен по отношение на окачването, и се стремят да измислят тяхно , за да не се налага да плащат на Ситроен?
  • 77 columbieca

    2 0 Отговор

    До коментар #69 от "indieca":

    Vijdam,4e si nevej tehni4eski!Mn.ne6ta za Citroen neznae6!!!Parvo-dizaina na vsi4ki modeli e ot italianski dizaineri kato Bertone i Pirifarina.A da si 4el ili m4uval,4e Mazerati i Citroen za proizvejdali savmestno avtomobili,ne nali.Ogramoti se i togava pi6i komentari
  • 78 Дошо

    2 2 Отговор

    До коментар #74 от "PlimP":

    Къ'в Сигнум бе мен?Това си една умряла Вектра.Доста отвратителна кола.Ръбава, грозна с грозни пластмаси.Това е изчадието на автомобилите.