Интересен факт е, че още през далечната 1900 година на бял свят се появява Porsche, което се задвижва на ток и впоследствие се превръща в хибрид с четири електромотора - по един във всяко колело. По-конкретно става дума за Lohner-Porsche, разработено от Фердинанд Порше.
Сега, 120 години по-късно, Porsche отново се връща към тази схема. В моделната линия на марката ще се появи всъдеход, задвижван изцяло от електричество, който ще разполага с иновационна система за управление на тягата. Специалното програмно обезпечение, което в момента се разработва от германските специалисти, ще има за цел да синхронизира работата на четирите електромотора.
Всичко това ще доведе до значително повишаване на стабилността и безопасността на колата в сложни пътни условия. Компанията тества тази система вече две поредни зими, като в колелата са монтирани специални датчици, които следят за степента на ускорение, за ъгъла на завиване и за степента на поднасяне.
По този начин се добавя тяга, където е необходимо, като това може да стане мигновено във всяко едно от колелата. Четиримоторната схема със система за контрол на векторната тяга се използва от хърватската компания Rimac. В настоящия момент Porsche владее 15.5% от Rimac и най-вероятно ще използва същата система за новия си електрически всъдеход.
Електрониката ще позволява да се променя въртящия момент между отделните колела до 100 пъти в секунда и ще съвместява в едно работата на системата за стабилизиране, тази против буксуване и антиблокиращата система. От Porsche казват, че съвсем скоро ще покажат серийна версия на електрическо SUV с четири електромотора и подобен вид автомобили ще престанат да бъдат екзотика.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марио
Коментиран от #12, #13
10:32 05.12.2019
2 525
Коментиран от #8
10:38 05.12.2019
3 Алфа Ромео
Коментиран от #7
10:47 05.12.2019
4 Dislikes
11:28 05.12.2019
5 нищо ново
Коментиран от #17
11:57 05.12.2019
6 Значи голем джип а само 2 седалки
11:59 05.12.2019
7 Хахаха
До коментар #3 от "Алфа Ромео":
Стига с този херойн бе12:00 05.12.2019
8 Даже ще се разваля от сервиз
До коментар #2 от "525":
До сервиз но ако уцели някой 2 дена безавариен режим ще е тарикатско12:01 05.12.2019
9 Пирамидата е господаря
12:05 05.12.2019
10 гост
13:08 05.12.2019
11 гост
13:30 05.12.2019
12 Ще ги изкъртят
До коментар #1 от "Марио":
Ще изкъртят Тесла, ама с цени. Те щяха да ги къртят и с Тайкан, ама за него има 20 000 резервации за вече около година и намаляват, защото много се отказаха като чуха цената, а само за седмица, за онова грозно нещо на Тесла имаше 250 000 резервации и се увеличават.Коментиран от #16
14:15 05.12.2019
13 гост
До коментар #1 от "Марио":
Колкото ги изкъстиха с конкурента на модел Ес за тройно повече пари в САЩ и двойно повече в Европа. Толкова ги изкъртиха. Римак продават по милион евро бройката, всяка тяхна технология е със сигурност добра. Все едно да вземеш двигател от Ферари и да кажеш че е лошо, ала тогава не го сравнявай с най-евтиното в сегмента, защото един модел Ес на 4-5г. у нас се търгува за под 60х.лв с пробег от 480-500км реални, което нито една друга кола не го предлага.16:16 05.12.2019
14 незнайко
Коментиран от #15
10:11 06.12.2019
15 333
До коментар #14 от "незнайко":
Що да са крали бе! Те си купиха немалка част от тая компания Rimac. Мате Римац е пич, за разлика от лъжливия Мъск.23:01 06.12.2019
16 Ами
До коментар #12 от "Ще ги изкъртят":
В момента точно с това само къртят. Рено нисан и др Китай особено има куп продажби. Обаче четем че в бъдеще имало поръчки или били прототип а хората карат в България се нарича мангалска работа.02:16 07.12.2019
17 Любен Шипков
До коментар #5 от "нищо ново":
И да укрият малко данъци. Сега ще кажат че са инвестирали една крупна сума в тази ”иновация”.08:34 08.12.2019