Last news in Fakti

20 Декември, 2019 10:26 4 795 91

Електрически Volkswagen под €20 хил.

  • volkswagen-
  • id-
  • коледна картичка

Volkswagen разпрати на журналисти коледна картичка с изображение на нов субкомпактен електромобил. Моделът най-вероятно ще дебютира на автосалона в Женева през март догодина и ще стане най-евтиният модел от "зеленото" семейство ID.

От пресслужбата на германския концерн вече са използвали този прийом, за да обявят предстояща премиера. Миналата година Volkswagen показа първото изображение на концептуалното ID.Buggy с коледна картичка. За разлика от чисто изложбения експонат обаче субкомпактното електромобилче има всички шансове за серийно производство.

Но неофициална информация немците смятат да заложат на базова цена под €20 000. За сравнение най-евтиният ID.3 струва около €30 000. Новият малък хечбек ще бъде съпоставим по размери с e-up!, т.е. ще бъде дълъг около 4 метра, и ще се цели в клиенти от големите градове, които рядко изминават повече от 25 км на ден, но въпреки това държат да разполагат с резерв за пробег от около 210-240 км.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Borislav Popov

    16 16 Отговор
    Ще се разкупуват, като топли милинки, помнете ми думата !

    Коментиран от #4, #15

  • 2 ффф

    40 4 Отговор
    Тези 210км според тях, ще са при разход от 13квч на 100км или не повече от 26-28квч батерия, което е сегашното положение на е-голф. ФВ се подиграват на клиентите си, защото електрическата кола е много по-евтина за направа от тази с двг. Много по-малко части, последващо обслужване и ремонти. Не е случайно, че съкръщават 10% от работниците, нямат нужда от части просто. Самата кола е проста, технологията е налична, изчакаха и вече батериите са евтини с 150долара за квч тези 28кв ще им струват 3500евро за батерията и още толкова за купе с размерите на е-ъп. Или ще сглобят нещо з макс. 7х.евро и убеждават хората да им дадат тройно повече пари понеже продавали на загуба.

    Коментиран от #6, #8, #83

  • 3 незнайко

    18 3 Отговор
    Градските електрички трябва да са малки, без багажници и място за бъгаж под седалките !!! Скорост до 100 км/ч. и не голям пробег. НАЙ ВАЖНОТО, НА НИСКА ЦЕНА !!!
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 епа да

    3 15 Отговор
    20 000? Вярно е, ще го сглобяват в завода в България.

    Само комплекта батерии струва повече от половината. Каква трошка ще е останалото, не ми се мисли.
  • 6 Антиелектрика

    8 15 Отговор

    До коментар #2 от "ффф":

    Ами направи си сам електричка след като е толкова евтино, лесно и здраво.
    Тя само батерията е толкова скъпа и сложна за направа, че ако си беше направил труда да прочетеш, щеше да се засрамиш от глупостите, които си написал.

    Коментиран от #9, #13

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 гост

    21 0 Отговор

    До коментар #2 от "ффф":

    Само че докато си играят на тайни и загадки , Рено вече го има това и то с размерите и външността на Каптур и на по-малко от половината цена !! И ще го пуснат в Европа от Дачия на цена под 15 000 евро и то преди немците !!

    https://www.expert.bg/dacia-podgotvja-evtin-elektromobil-1413903.html
  • 9 аман от хейтъри

    15 8 Отговор

    До коментар #6 от "Антиелектрика":

    Крайно време беше , да вземеш да я смениш тази изтъркана опорка за скъпите и сложни батерии , потърси си някоя по нова понеже тази не минава вече .
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 знам

    5 2 Отговор
    ако ги пуснат до 10хЕвра и Ганьо ще ги купува
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Скъпи батерии?

    10 6 Отговор

    До коментар #6 от "Антиелектрика":

    И какво им е скъпо на батериите, като скоро имаше статия че за 10 години цените им са паднали с 80% и в момента цената на батерията е около 150 долара за киловат час? Ако батерията на тази бълха е 25 киловатчаса, цената и като излезе в производство ще е около 2500 евро. За тези пари можеш да си купиш гориво за 40 000км за подобен бензинов автомобил. Само гаранцията на батерията ще е за повече километри.

    Коментиран от #14, #16

  • 14 Не само скъпи, но и вредни

    8 8 Отговор

    До коментар #13 от "Скъпи батерии?":

    Не стига, че са по-евтини от горивото, но дори да са произвеждани на въглища както беше в онова изследване, 100 киловата часовата батерия на Тесла изчиства въглеродния си отпечатък след 80 хиляди километра. Следователно 25 киловатчаса батерия, изчиства въглеродния си отпечатък за 20 хиляди километра. Понеже никъде батериите не се произвеждат само с енергия от въглища, тази батерия ще изчисти въглеродния си отпечатък още преди първата смяна на маслото на бензинов автомобил.
  • 15 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "Borislav Popov":

    А ще се рециклират ли?
  • 16 Антиелектрика

    5 5 Отговор

    До коментар #13 от "Скъпи батерии?":

    Така ли? А колко мислиш, че издържи такава батерия, ако пробегът и е 100 км?
    500 цикъла по 100 км, колко прави, май няма да изкара повече от 50 000 км?

    Коментиран от #17, #19, #34

  • 17 Що 500

    9 1 Отговор

    До коментар #16 от "Антиелектрика":

    Що 500 цикъла? 3000 цикъла, може и повече.

    Коментиран от #18

  • 18 Антиелектрика

    7 8 Отговор

    До коментар #17 от "Що 500":

    Къде може?
    Кой ти каза, че са 3000 цикъла, след като литиево-йонните батерии имат живот от 500 до 1000 цикъла?

    Коментиран от #21, #41

  • 19 Ernesto Guevara

    9 7 Отговор

    До коментар #16 от "Антиелектрика":

    Като си против електричеството си спри тока у вас и минавай на свещи и въглища.

    Коментиран от #20, #22

  • 20 Гост

    5 6 Отговор

    До коментар #19 от "Ernesto Guevara":

    А ти, като си против петрола ще си спреш ли колата? Ще се качиш ли на трамвая?

    Коментиран от #24, #26

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Ernesto Guevara

    18 0 Отговор

    До коментар #20 от "Гост":

    Да,ходя на работа с градски транспорт,а колата ми стои в гаража.Шофирам само ако се налага.Докато някои идиоти си купуват Ауди 6-ак и въртят гуми отивайки сутрин да си за кафе от вендинг автомата,защото ги мързи да си направят кафето вкъщи.
  • 27 Ernesto Guevara

    10 3 Отговор

    До коментар #22 от "Антиелектрика":

    Като не си против електричестото защо си си избрал този идиотски ник?Предполагам за да дразниш другите?Или да си по-интересен?

    Коментиран от #28

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Антиелектрика

    2 5 Отговор
    Защото имаше един, който пишеш с ник Електрика, но после започна да пише с различни никове, включително и тогавашния мой ник.
    За това оттогава пиша с този ник, който не е Антиелектрички или Антиелектричество.

    Коментиран от #31, #33

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Антиелектрика

    3 6 Отговор

    До коментар #41 от "Не са 500":

    Е аз пък ще ти покажа това: "Срокът за работа при литиево-йонните акумулатори се определя не само от годините работа, но и от циклите заряд-разряд, или приблизително 300-600 цикъла". - https://serviz.bg/laptop-bateriq-polezno
    Както и това - https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D0%B8%D1%82%D0%B8%D0%B5%D0%B2%D0%BE%D0%B9%D0%BE%D0%BD%D0%BD%D0%B0_%D0%B1%D0%B0%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B8%D1%8F
    Автомобилен литиевойонен акумулатор Varta
    Енергия/маса - 160 Wh/kg
    Енергия/обем - 270 Wh/l
    Мощност/маса - 1800 W/kg
    Ефективност на зареждане – 99,9%
    Енергия/цена - 2,8 – 5 W/щ.д.
    Саморазряд – 5 – 10% месец
    Живот (време) – 24 – 36 месеца
    Живот (цикли) – 1200 цикъла
    Номинално напрежение – 3,6/3,7 V
    Така, че не знам какви 3000 цикъла сънуваш?

    Коментиран от #46, #48, #71

  • 45 Антиелектрика

    3 7 Отговор

    До коментар #42 от "Сега видях":

    Да де, литиеви.
    Та от 500 до 1200 цикъла и ДО 3 ГОДИНИ!
    Страшна работа, нали?

    Коментиран от #47

  • 46 Аха

    8 1 Отговор

    До коментар #44 от "Антиелектрика":

    Ти на тази статия ли се надяваш? Li-ion батериите също са различни! Даже и на нов телефон, като му хабиш батерията всеки ден и го зареждаш всеки ден, само една година ли ти държи? Надявай се още на такива статии за 500 цикъла. Ако бяха толкова, никой нямаше да ти даде гаранция 200 хил. км!

    Коментиран от #50

  • 47 Какви до 3 години

    9 1 Отговор

    До коментар #45 от "Антиелектрика":

    Има си Лйифове (те са от 2012) с оригинални батерии на по 200 хил. км, какви са тези глупости където си ги пишеш за да спамиш?

    Коментиран от #49, #51

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Антиелектрика

    2 7 Отговор

    До коментар #46 от "Аха":

    На коя статия? Аз ти дадох 2 статии, като едната е уикипедия.
    Ти даваш една смешна статия с лобистка насоченост и на нея ли трябва да вярвам?
    Кой дава 200 000 км гаранция, тези които са на загуба ли?
    Нали точно за това всички се дърпат да дават такива гаранции, ама с глоби се опитват да ги налагат.
    Имало разлики в батериите, ама друг път. Има разлика в капацитета.
    Ти колко години ползваш батерията в един телефон? Или никога не ти се раздувала батерия?
    Хайде стига простотии - дал съм ти повече линкове.

    Коментиран от #57

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Доста си тъп

    6 0 Отговор

    До коментар #50 от "Антиелектрика":

    Или добре ти плащат! Хюндай Йоник гаранция на батерия 8 години или 200 хил. км!
    https://hyundai.bg/cars/ioniqelectric

    Коментиран от #60

  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Антиелектрика

    1 5 Отговор

    До коментар #57 от "Доста си тъп":

    Абе стига си ми давал гаранции за зарибяване.
    Почти всички производители са на загуба именно, защото се налага смяна на батериите в гаранция.
  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Не ме засипвай

    7 1 Отговор

    До коментар #59 от "Антиелектрика":

    Дадох ти страницата на Хюндай. Засипи тях със статии от Уикипедия, че от Хюндай незнаят колко е живота на батериите им! И това е гаранция, като никой не пише че след гаранцията батерията умира!

    Коментиран от #63

  • 63 Антиелектрика

    1 7 Отговор

    До коментар #62 от "Не ме засипвай":

    Ти не четеш ли, че тук на няколко пъти на Тесла са сменяли батериите гаранционно?
    Страницата на Хюндай слабо ме вълнува, защото те не могат да продават без гаранция.

    Коментиран от #65

  • 64 Антиелектрика

    0 4 Отговор

    До коментар #61 от "Borislav Popov":

    Тъкмо сега тръгваме от Люлин и много сме ти навити, но ще хапнем в една пицарийка в Божурище.
    Заповядай там - Джоя се казва.
    Кажи в колко часа ще дойдеш, защото няма да висим тук повече от 2 часа.

    Коментиран от #66

  • 65 Какво?

    2 0 Отговор

    До коментар #63 от "Антиелектрика":

    Ами те и Тесла са с 8 години гаранция и 200 хил. км на батерията!

    Коментиран от #67

  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 Антиелектрика

    1 5 Отговор

    До коментар #65 от "Какво?":

    Нали уж издържаха 3000 цикъла? С пробег от 500 км на Тесла по 3000 цикъла, прави 1,5 млн. км.
    Пък що така ги сменят на 200-300 000 км:
    "Пoртaлът Tеslооp публикувa видeo oбзoр нa Tеslа Mоdеl S c прoбeг 450 000 мили (724 050 км). Eлeктрoмoбилът e купeн прeз юли 2015 г. и дo oктoмври 2018-a e изминaвaл пo 27 000 км нa мeceц, a бaтeриятa му e cмeнянa двa пъти".

    Коментиран от #68, #69, #70

  • 68 Borislav Popov

    4 1 Отговор

    До коментар #67 от "Антиелектрика":

    3000 цикъла да ти дойдат на теб едновременно Дошке, да не си изкарваш тампоните от дупката.
  • 69 Така е

    6 1 Отговор

    До коментар #67 от "Антиелектрика":

    Тесла имаха, проблеми с батериите. Не се разваля цялата батерия, а някой модули, разваля се зарядното което е в колата и така. Но тези неща се изчистват в по-късен етап на производство. Тази която я пишеш е от първите модели. От тогава, батериите са доста променени, като само формата на батерията е същата но технологиите различни.
  • 70 Гаранция Франция

    7 1 Отговор

    До коментар #67 от "Антиелектрика":

    То и на автомобилите с ДВГ дават години и пробег гаранция, и максимални обороти, но ако покараш не милион километра, колкото изминават теслите в гаранция, а само 10 километра с максимални обороти, никой няма да ти признае гаранцията.

    А ти съдиш за живота на батерията, като даваш пример с батерии които са зареждани "с максимални обороти" в 100% от случаите. Въпреки садистичното отношение към батерията, онзи немски граф който навъртя милион километра, беше сменил първата батерия на около 200, а втората на около 300 хиляди километра. Последната кара повече от 500 хиляди километра, но няма признаци на драстична деградация. И това е прогрес в развитието на батерията са само за четири години. Представи си като изчистят детските им болести.

    Коментиран от #72

  • 71 Класика в жанра

    5 1 Отговор

    До коментар #44 от "Антиелектрика":

    Хубаво си дал класическа информация, ама тя е от времето на динозаврите. Следващия път публикувай и датата на статията, като решиш да даваш "актуална" информация. Датата на първия линк е от 12.05. 2010, а батерията за която са писали в Уикипедия е още по-стара. Ако отвориш английската версия на линка в Уикипедия, ще прочетеш още малко стара информация:

    "Изследване от 2015 г. на Андреас Гуш от Технологичния институт в Карлсруе установи, че продължителността на живота на литиево-йонната батерия може да варира с коефициент пет, като някои литиево-йонни клетки губят 30% от капацитета си след 1000 цикъла, а други имат по-добър капацитет след 5000 цикли."

    Коментиран от #73

  • 72 Антиелектрика

    2 5 Отговор

    До коментар #70 от "Гаранция Франция":

    Извинявай, но това са пълни простотии!
    Как може да сравняваш натоварване в двигател с натоварване в зареждането?
    Сравнявай ел. двигател на максимално натоварване с ДВГ на максимално натоварване. То за това на онзи барон бяха сменяли електромоторите 4 пъти през 50 000 км, нали?
    И стига с мантрата за светлото бъдеще, защото сега и батерията и ел. двигателите се развалят даже по-често от ДВГ.

    Коментиран от #74

  • 73 Антиелектрика

    1 4 Отговор

    До коментар #71 от "Класика в жанра":

    Така ли, как разбра, че било от времето на динозаврите? Гледа на боб ли?
    То по твоята логика ако имаш късмет, може и от тотото да спечелиш, но никой не може да ти гарантира, че няма да ти скапе и раздуе батерията на 500 цикъла.
  • 74 Барон Мюнхаузен

    6 0 Отговор

    До коментар #72 от "Антиелектрика":

    Е така де, нали затова ти говоря? Детски болести, които вече изчистиха. Първите два електродвигателя изкараха по стотина хиляди километра, а последния над 700 хиляди без да се повреди. Нормално е за ново производство.
    Ако се върнем на Volkswagen, те в момента имат проблем със софтуера, който според самите тях надали ще оправят през следващите няколко месеца. Първите 10 000 броя щели да бъдат произведени с проблемният софтуер, а после ръчно щели да ги преинсталират един по един, като в ерата на ... динозаврите. Точно това е причината, когато някой иска да даде добър пример, да го дава с автомобил на Тесла, дори под статия за Volkswagen. Всички ще преминат през някакви детски болести. Неизбежно е.

    Коментиран от #76

  • 75 Теория на вероятностите

    2 1 Отговор
    Разбира се че може да ти се скъпи батерията още на петото зареждане. Също така още на второто зареждане на резервоара на чисто новият ти автомобил, метеорит може да падне върху бензиностанцията и да я запали. Може някой да те блъсне на първото кръстовище, преди да си изминал и един километър. Може да паднеш в някоя яма пълна с вода и двигателя да получи хидравличен удар. Много работи могат да се случат както с двигателя така и с батерията. Само където е малко вероятно и поне за батерията се поема от гаранцията. Хайде сега да се върнем на вероятните цикли между 1000 и 5000 през 2015 година? Това означава от 210 хиляди до над милион километра за 2500 евро. Това е разход под 1лв на 100 км за батерията. Колко ти е твоя разход само за консумативите, без да броим ремонтите? Още ли мислиш, че батерията е скъпа?

    Коментиран от #77

  • 76 Антиелектрика

    1 4 Отговор

    До коментар #74 от "Барон Мюнхаузен":

    Дали?
    Защо пък старите 124-ки държаха редовно по милион километра, а сегашните Е-класи изкарват далеч по-малко?
    Всяка технология си има ограничения и колкото повече се натоварва, дава повече дефекти. Ако искаш да изкарваш 500 к.с. от 2 литра двигател, му скъсяваш живота. Ако искаш да изкарваш 800 к.с. от 100 кг. електромотори, им скъсяваш живота. Ако искаш да имаш 100 kW в батерия от 500 кг, и скъсяваш живота.
    Не ми излизай с измислиците, че щели да стават много по-надеждни, защото това няма как да се случи.

    Коментиран от #78

  • 77 Антиелектрика

    1 3 Отговор

    До коментар #75 от "Теория на вероятностите":

    Страшна логика - можела да изкара милион, можела и 200 000 км.
    Аз пък мога да си намеря нефт в двора.
  • 78 Я слез на земята

    4 0 Отговор

    До коментар #76 от "Антиелектрика":

    Електродвигателите на модел 3 са по-леки, по-евтини и по-мощни от тези на model S. Не случайно ще ги слагат на всички свои автомобили включително на камиона и на бързата Тесла модел S с три двигателя. При електродвигателите е много по-лесно отколкото при ДВГ. Като не ти стига мощност, не добавяш конски сили към двигателя, а добавяш още двигатели. По този начин двигателите се облекчават, а не се натоварват повече, както твърдиш.

    Новите батерии, за които подготвят масовото производство след 6 месеца, имат 6000 цикъла и са по-леки, мощни и безопасни от досегашните. Хайде да спрем да си говорим какво са били електромобилите през 2010 година, а да погледнем поне 6 месеца напред, че след 2 или 10 години ще кажеш, че са спекулации.

    Я вземи да сметнеш колко цикъла са 300 000 км за Нисан лийф с пробег 200 км. Такива има с хиляди, а някои имат над половин милион без смяна на батерията.

    Коментиран от #79, #91

  • 79 Антиелектрика

    2 5 Отговор

    До коментар #78 от "Я слез на земята":

    Няма да си губя времето с теб, след като не може да правиш разлика между единствено и множествено число. Публикувано във факти.бг: "Ако искаш да изкарваш 800 к.с. от 100 кг. ЕЛЕКТРОМОТОРИ, им скъсяваш живота".
    Колко електромотора ще сложиш - 20 ли?
    Я слез ти на земята и престани да ми говориш за бъдеще време и измислици за нови батерии с 6000 цикъла.

    Коментиран от #80, #82

  • 80 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 81 Ощипана мома

    4 2 Отговор
    Сега ще се правиш на обединен и неразбран ли? Хайде обърни внимание на множественото число и в моето мнение. "Олеле този не ме разбра, спирам да му говоря" Знам че един двигател тежи 50 кг, не се притеснявай. На един електромобил безпроблемно може да му сложиш до четири двигателя, като това дори ще опрости механиката разпределяща въртящият момент, което още повече ще увеличи надежността. Камионът на Тесла може да работи дори с два изправни двигателя от общо 4 и въпреки това да е по-бърз и мощен от повечето дизелови камиони. На тебе като ти се скапе двигателя или която е да е част от трансмисията, оставаш на пътя.
  • 82 Батерия ААА

    4 3 Отговор

    До коментар #79 от "Антиелектрика":

    Texнoлoгичният oтдeл нa Теѕlа пpиĸлючвa paзpaбoтвaнeтo нa нoв тип aĸyмyлaтopнa бaтepия, ĸoятo мoжe дa издъpжи пpoбeг oт 1 милиoн мили или oĸoлo 1,6 милиoнa ĸм бeз дa ce нaлaгa зaмянa. Теѕlа Іnс възнaмepявa дa изпoлзвa тeзи бaтepии нe caмo в eлeĸтpoмoбилитe зa cвoитe ĸлиeнти, нo и в eлeĸтpичecĸитe aвтoмoбили, ĸoитo ĸoмпaниятa възнaмepявa дa изпoлзвa ĸaтo тaĸcитa. Taзи ycлyгa ce oчaĸвa дa cтapтиpa cлeдвaщaтa гoдинa.

    Πo вpeмe нa cъбитиeтo Теѕlа Аutоnоmу Еvеnt Илън Mъcĸ зaяви, чe eлeĸтpoмoбилитe нa нeгoвaтa aвтoмoбилнa ĸoмпaния ca ĸoнcтpyиpaни пo тaĸъв нaчин, чe зaдължитeлнo дa издъpжaт пpoбeг oт 1 милиoнa мили. Toвa ce oтнacя ĸaĸтo зa цeлия eлeĸтpoмoбил, тaĸa и зa нeгoвитe ĸoмпoнeнти. C изĸлючeниe нa aĸyмyлaтopнитe бaтepии. Ceгa ce нaлaгa зaмянaтa нa няĸoи бaтepии oт aĸyмyлaтopния блoĸ cлeд изминaвaнeтo нa 300-500 xиляди мили пpoбeг.

    Πpoтoтипитe нa нoвитe бaтepии вeчe ca пpoизвeдeни и тecтвaни. Peзyлтaтитe пoĸaзвaт, чe c тяx нaиcтинa e възмoжнo изминaвaнeтo нa 1 милиoн мили. Πoдгoтвeни ca пpoтoтипи c paзлични eлeĸтpoлити, вĸлючитeлнo и c тaĸивa, ĸoитo мoгaт дa ocигypят мнoгo бъpзo зapeждaнe.

    Tecтoвeтe пoĸaзaxa, чe дopи и пpи тeмпepaтypa 40°С тeзи бaтepии издъpжaт 4000 циĸълa нa зapeждaнe/paзpeждaнe. A c aĸтивнaтa cиcтeмa зa oxлaждaнe, изпoлзвaнa в eлeĸтpoмoбилитe нa Теѕlа, циĸлитe нaдxвъpлят 6000.

    Коментиран от #84

  • 83 333

    2 2 Отговор

    До коментар #2 от "ффф":

    Да, ама колата не е само купе и батерия. Мотора ти не е 100 евро, хиляди е електромотор с подходяща мощност и характеристики за автомобил. Инвертора, който го управлява струва колкото батерията. Имаш стабилизиращи системи/ABS, имаш въздушни възглавници, и какво ли още не. И всичко това не струва сума, която можеш да пренебрегнеш.
  • 84 Бухахахахахха

    2 2 Отговор

    До коментар #82 от "Батерия ААА":

    То и прозорците на оная скрап бяха бронирани пък какво стана?Бухахахаха. Много се предоверявате на Мъск.

    Коментиран от #85

  • 85 Вярно лъже много

    2 1 Отговор

    До коментар #84 от "Бухахахахахха":

    Досега нищо което е обещал като технически данни не е изпълнил. Винаги серийния автомобил е бил с по-добри технически характеристики отколкото е обещал. Някои още при пускането, други ги оправя с ъпдейти по интернет. Не се съмнявай, че батериите ще са четири пъти по-добри от предишните. Както виждаш без много шум, новите батерии на Тесла модел S са ПОНЕ 2 пъти по-добри от батериите в началото, които едва изкарваха 200 300 хиляди километра при садистично отношение към тях. Последните изкарват по 500 хиляди километра, като се изгубили само 9% от капацитета си и човекът продължава да си кара с тях безпроблемно.

    Ако си гледал поне един филм за обири на бижута, щеше да знаеш, че точно с такива чукове ги чупят онези "бронираните" стъкла.

    Коментиран от #86

  • 86 Антиелектрика

    3 4 Отговор

    До коментар #85 от "Вярно лъже много":

    След глупостите за батериите, сега тази глупотевица ли измисли?
    Иначе аз съм се образовал от уики, пък се образоваш от филмите.
    Тотално ми падна в очите шом написа подобна простотия.
    Ти пак пренаписа законите на физиката - да счупиш бронирано стъкло в чук. Нищо, че енергията на един куршум е 500J, а от чука едва 150J.
    Браво, другия път кажи, че има извънземни, защото си ги виждал във филмите.
    И аз бях седнал да се занимавам с теб и да водя дискусия!

    Коментиран от #87

  • 87 Ха ха ха

    2 2 Отговор

    До коментар #86 от "Антиелектрика":

    Какви глупости бе пич? Глупостите ги измисляш ти, за да си защитиш грешното мнение.

    Като не гледаш филми поне някоя реклама за бронирани стъкла да беше изгледал. https://youtu.be/9sBtY9Cv37w

    Е как пък на всички реклами, стъклата се чупят и чак се гордеят с това? Поне да знаеше предназначението на бронираното стъкло. Идеята му не е да не се чупи, а да не позволи нищо да проникне от другата страна за определено време. Изгледай някоя друга реклама за бронирани стъкла и пак обяснявай как не се чупили нито от куршуми нито от чукове. Чупят ги с най-обикновено малко чукче от половин килограм даже.

    Коментиран от #88

  • 88 Антиелектрика

    0 2 Отговор

    До коментар #87 от "Ха ха ха":

    Понякога се чудя дали ли сляп или просто си роден с капаци?
    Ти първо не правиш разлика между счупване и пукване!
    Второ, като пусна линка, да беше видял, че НЯМА СЧУПВАНЕ, САМО ПУКВАНЕ?
    Трето, сам си писал, че не трябва да има проникване от другата страна. А сега виж в клипа на Тесла с ЕДИНСТВЕН УДАР С ТОПКА как се отваря дупка на 1:22 минута: https://fakti.bg/avto/426344-porednata-izlagacia-na-mask-video
    И за разлика от теб съм виждал и тествал бронирани стъкла с FMJ пистолетни патрони и за това ти казвам, че си супер смешен дилетант!

    Коментиран от #89

  • 89 Кон с капаци

    3 0 Отговор

    До коментар #88 от "Антиелектрика":

    "Трето, сам си писал, че не трябва да има ПРОНИКВАНЕ от другата страна. А сега виж в клипа на Тесла с ЕДИНСТВЕН УДАР С ТОПКА как се отваря дупка на 1:22 минута"


    В коя минута трябваше да видя как този, който направи дупка в предното стъкло с топката, бърка през нея за да си вземе проникналата вътре топка, за да счупи задното стъкло, че капаците ми пречат и не можах да видя?

    Разбирам, че си експерт по бронирани стъкла и не мога да се меря с тебе, но държа да отбележа, че и двете стъкла в клипа който пуснах бяха бронирани, но с различен клас на бронировка.

    Ако поне малко разбираше от бронирани стъкла, щеше да знаеш, че те се състоят от няколко пласта. За разлика от тебе, аз не съм стрелял, но съм МОНТИРАЛ двайсетина такива стъкла в няколко банки и знам, че целта на външното стъкло е ДА СЕ СЧУПИ И ДА ПОЕМЕ КИНЕТИЧНАТА ЕНЕРГИЯ. Следващите поне два пласта имат други функции в зависимост от приложението.

    Самия факт, че топчето не счупи толкова тънко стъкло при пускането му от такава височина в първия тест, говори за здравината на първото стъкло. Според мен, всичко беше постановка за привличане на вниманието на медиите и вирусно разпространение на "гафа". Външния вид също е с цел. Надали по-малкият пикап ще изглежда точно така, но големия вече привлече вниманието.
  • 90 Хахах

    0 1 Отговор
    Тея хора все едно не са рабрали, че ел колите нямат бъдеще. И всички марки правят ел коли по цял свят Европа, Северна Америка, Азия. Само според българския русороб ел колите нямат бъдеще.
  • 91 Ами

    0 0 Отговор

    До коментар #78 от "Я слез на земята":

    Звучи ми като ссср произведи двигател за ракета в завод на миг. Резултат 20 двигателя вместо 1н явно комунизъм пак е мода. И за по евтино завод ел пром прави уникален двигател от 70те. А приус използва магнитен ротор 21 век. Все пак