Last news in Fakti

6 Януари, 2020 10:47 55 144 71

Kia забрани продажбата на новата Optima за такси

  • kia-
  • k5-
  • optima-
  • такси
Kia забрани продажбата на новата Optima за такси - 1

Новото поколение на седана К5 (Optima) няма да може да се купува за такси, след като Kia забрани използването му за такива услуги. Ограниченията обаче важат само за пазара в Южна Корея.

Kia забрани продажбата на новата Optima за такси

Производителят обяснява решението си с опасения за имиджа на марката. Новата K-петица има подчертано спортен и агресивен дизайн, с който в Kia основателно се гордеят.

Kia забрани продажбата на новата Optima за такси

В същото време моделът явно ще се продава добре и без да го купуват таксиметрови компании. Още миналата година за него са събрани 20 000 предварителни поръчки, а планираните продажби за 2020-а надхвърлят 70 000 автомобила.

Kia забрани продажбата на новата Optima за такси

Новата Kia K5 (Optima) се предлага с 2.0-литров атмосферен двигател с мощност 160 к.с. и хибридна система със 195 коня. Базовата версия струва 20.4 млн. корейски вона (€15 584), а топ модификацията - 38.8 млн. (€29 715).

Kia забрани продажбата на новата Optima за такси

40% от продажбите на K5 в Южна Корея досега се падаха именно на поръчки от таксиметрови компании. От Kia обаче успокояват таксиметровите шофьори, че специално за тях ще се произвежда специален вариант на базата на предишното поколение на модела.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 60 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 смоко

    52 84 Отговор
    Браво - Lexus IS след 2014 едно към едно! Каква гордост само

    Коментиран от #10, #18, #24, #67

  • 2 Шишо бакшишо

    81 49 Отговор
    Иии ся нашите бакшиши, като раьберат точно такива, ще накупят по едно метанче в багажника и чалгата до дупка, горките КИАци хаха

    Коментиран от #7, #49, #62

  • 3 заз на газ

    47 28 Отговор
    А може би ресурса и е малък.

    Коментиран от #9

  • 4 сектант

    43 47 Отговор
    когато кифлата пожелае да бъде кроасан

    Коментиран от #38

  • 5 Българина

    93 16 Отговор
    Много е добра колата, а и 30 000лв. за базов модел си е добра цена.Предполагам, че с още 10 хилядарки, ще има автоматик и още нещо.Достатъчно.

    Коментиран от #36, #56, #63

  • 6 kia

    206 33 Отговор
    Здравейте момчета, Вие някога имали ли сте, чисто нова кола пък макар и KIA, за да коментирате.

    Коментиран от #43, #53, #58

  • 7 ТАСС

    46 9 Отговор

    До коментар #2 от "Шишо бакшишо":

    Е това е - няма угодия. Ние искаме да возим клиентите на нови и лукзозни коли , ама говедото си е говедо !

    Коментиран от #11, #71

  • 8 111111111

    17 58 Отговор
    Какви таксита, тия за какви се помислиха да си видят централната конзола и скоростния лост, то копирано от други марки на килограм. С кола, която прилича на китайско менте с тия кражби, аз незнам Ленд Роувър-Ягуар нямат ли патент за тоя скоростен лост да ги осъдят.

    Коментиран от #13

  • 9 Миризлив пор

    45 7 Отговор

    До коментар #3 от "заз на газ":

    Ресурса вероятно си е стандартен около 300-400 хиляди. Проблема е, че по нашите ширини се натрупва за около 18 месеца при минимална поддръжка. Човек като се качи в някой "кошник" макар и на 2 години който е каран почти денонощно и започва да си вади изводи за новия модел скапал се толкова бързо без да отчете "как".

    Коментиран от #20

  • 10 незнайко

    23 6 Отговор

    До коментар #1 от "смоко":

    Много разстроено зрение имате щом сте написал това ! Нямат никаква прилика .
  • 11 ФРАС

    23 15 Отговор

    До коментар #7 от "ТАСС":

    Ама возете ги бе, ама не пускайте чалга и не пушете в тях, бакшиша си е бакшиш !

    Коментиран от #41

  • 12 ЛЕНИН

    21 67 Отговор
    то КИА само ушета и таксита я карат и някой заблуден дето си прави сметка по евтино да му дойдат накладките и некое ремъче
  • 13 ПатенетГлава

    17 3 Отговор

    До коментар #8 от "111111111":

    Да патентоват кръг ? С тези холивудски сапунки трябва да се патентова правото на мислене вече, как може да искаш да патентоваш кръгчета ? Боже дано отпадната визите за САЩ и да си вземат подобни версии.
  • 14 Гост

    34 44 Отговор
    Киа са “крали” на воля ит Лексус,Ауди и Мерцедес...Колата е хубава,информационното табло е впечатляващо и все пак това е Киа...Много хляб трябва да изядат,докато стигнат реномето на марките със история и традиции! Идеална за американския пазар,който е крайно непросветен и смята колата за писалка....Достиен конкурент на Шкода за Европа!

    Коментиран от #28

  • 15 вес

    12 17 Отговор
    Кия-Оставия
  • 16 Жорката

    27 57 Отговор
    КИА е ниския клас на Хюндай? А Хюндай си е нисък клас. Не мога да разбера като КИА самата марка Хюндай-КИА е разпределя като по-нисък клас от Хюндай, за какви се помислиха, че не искат да става за такси? Щом като най-ниския клас си развалял имиджа с таксита, то какви коли да се карат за таксита? То по-нисък клас от КИА няма!!!

    Коментиран от #19, #26, #50, #54, #59

  • 17 criminal

    71 10 Отговор
    Ама съм сигурен , че ни един от вас не е имал корейски автомобил.........
  • 18 JAPCARS4EVER

    32 5 Отговор

    До коментар #1 от "смоко":

    Къде пък видя едно към едно с Лексуса незнам ... нито фарове,нито решетка,нито стопове,ама нищо еднакво ...
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Random

    7 17 Отговор

    До коментар #9 от "Миризлив пор":

    Давам ѝ 250-300хил

    Коментиран от #68

  • 21 Ops

    48 5 Отговор
    Аз пък се чудя защо Мерцедес са таксита в Германия...а Кия не може да са таксита в Корея или се имат за по престижна марка

    Коментиран от #29

  • 22 Няма оправия

    11 4 Отговор
    Пуста Дачия.....
  • 23 Bulava

    41 4 Отговор
    Ора колата е с атмосферен двигател 2.0 кубика.Ще изкара много повече от 300к километра.
  • 24 Браво

    14 3 Отговор

    До коментар #1 от "смоко":

    Лексуса от 15000 евро ли започва чисто нов ?
  • 25 АА1

    46 6 Отговор
    2018г. компанията,за която работя на север,взе една Киа Оптима GT-line комби за служебна. Дизел,автоматик,перфорирана кожа на седалките и по таблото. Голяма мултимедия и панорамен покрив-с две думи,всичко си имаше. Добра кола-да ви кажа. Откъм возия си я биваше,леко и приятно ускорява,никакъв шум отвън или вътре не се чуваше. И цвета й бе един такъв червен,но наситен-като мелнишки мавруд. Ако имате възможност и шанс да си купите този автомобил-препоръчвам ви го. Няма да е грешен избор.
  • 26 Логично

    31 8 Отговор

    До коментар #16 от "Жорката":

    Много умуваш.
    1-во, това че цените им са евтини, сравнени с други производители, не ги прави нисък клас, а достъпни.
    2-ро, дори да си прав, това е стъпка да си променят имиджа. Като Ауди, който до преди 20 години нямаха приличен модел, но решиха че ще правят скъпи коли и виж ги сега.
  • 27 Тошо Куестио

    30 5 Отговор
    От доста време жълтурите избиват рибата
  • 28 Коmapak

    38 3 Отговор

    До коментар #14 от "Гост":

    Само да ти кажа колега, че киа правят един от най-бързите влакове в света. Очевидно инженерна мисъл не им липсва...
  • 29 Мерцедес

    23 2 Отговор

    До коментар #21 от "Ops":

    Всички таксита от Германия след първия милион километри е тук, в България. Нов внос, на реални километри ...
  • 30 Хохо

    10 3 Отговор
    Това нещо няма как да струва толкова в ЕС
  • 31 Урко

    37 8 Отговор
    Е българина в главата са му трошки от ВАГ чупливата група! Тук коментират само мазохисти които колите им не са излезнали от сервиз и никога не са карали корейски автомобил!

    Коментиран от #45

  • 32 qwerty

    10 4 Отговор
    повече ми прилича на пежо 508 с тоя заден стоп, имам мицубиши и хюндай (от 2 месеца) най-голямото им сув и съм доволен от корееца като разход и возия за шест цилиндров двигател

    Коментиран от #34

  • 33 Шишо Б

    23 3 Отговор
    Много добро съотношение качество, екстри, цена - универсален автомобил
  • 34 Данъчен

    6 2 Отговор

    До коментар #32 от "qwerty":

    И от къде пАри!?
  • 35 Сибирски анадолец

    17 9 Отговор
    Предназначението на колата е да те закара от т. А до т. Б възможно най-сигурно и комфортно... Бай Ганю иска да се показва и мисли, че някой влюбено го гледа на пътя... Заради вас селянчета, обикновено карам нова Киа или Шкода, а се показвам като прескоча някъде със самолета...

    Коментиран от #57

  • 36 Порно

    3 6 Отговор

    До коментар #5 от "Българина":

    Я пак провери цената на базовия модел , щото хората са написали цените в евро.

    Коментиран от #46

  • 37 Мечо Грух

    1 4 Отговор
    До Сектанта, а ти видя ли как бутат дачийката в Турция в снега. 😂😂😂😂😂
  • 38 BMW M5

    6 4 Отговор

    До коментар #4 от "сектант":

    Кифла и кроасан е едно и също! ХАХАХХА
  • 39 1112

    33 3 Отговор
    Киа сиид за 4г. 300 000градско,масло,накладки,2накраиника,2шарнира и един лагер главина!добре ли е!!!
  • 40 Пешо

    2 18 Отговор
    Тия ментета стават само за таксита.
  • 41 Бакшишите

    5 1 Отговор

    До коментар #11 от "ФРАС":

    Е с тия вашите бакшиши и ще серум вътре истински клиенти клошари намерите 5 лева и сте царе
  • 42 Емил

    9 5 Отговор
    Травестити само може да си мечтаете за подобна кола
  • 43 Haho

    26 3 Отговор

    До коментар #6 от "kia":

    Не разбира се, това са малоумниците с 25 годишните БМВ-та които всяка вечер тайно маструбират със снимка в ръка на Е46D фейслифт с предна М броня, и лепенка М3 на задния капак!
  • 44 Не думай

    1 6 Отговор
    Тези пък преписвачи много са си повярвали ,че могат да правят коли
  • 45 ВАГ

    4 16 Отговор

    До коментар #31 от "Урко":

    А ве галфон ,тази Кия не може да издържи км на един Пасат ,това ,че в България ВАГовете идват на по 500-600 х км нов внос докато корейски няма на такива км. Виж сайтовете на белите държави за коли втора употреба(с истинските км) и виж кои са с най-голям пробег а именно немските ,даже японски няма с толкова км пък да не говорим за корейските.Какво ми сравняваш ФВ на 600х с Кия на 60-70х.

    Коментиран от #55

  • 46 Ицо

    1 2 Отговор

    До коментар #36 от "Порно":

    Я вземи ти прочети първо, че дразниш!
    "Базовата версия струва 20.4 млн. корейски вона (€15 584), а топ модификацията - 38.8 млн. (€29 715)."
  • 47 Да ве клецам

    10 4 Отговор
    У пърдялниците. Калата си е супер, със удоволствие бих я купил и карал.
    А вие, като сте свикнали със каруците си е ваш проблеми. Не ръсете мозък,че и без това неви е останал
  • 48 👍 кабула

    13 4 Отговор
    Kia Sportage 2.0 д.4х4 2013г 184cv до сега е сменяно само масло и накладки - перфектна кола . Карал съм почти всички прехвалени марки - във “бранша” съм от 30 години ! Сервизите са пълни със немски и японски коли.Южна Кореа по технологии по нищо не отстъпва на никоя държава във света.Тепърва ще се чува и вижда все-повече !!!
  • 49 Бакши

    14 2 Отговор

    До коментар #2 от "Шишо бакшишо":

    Няма нужда от метан. Има фабрично на газ. Вече три години карам такава като такси. И освен рок друго в колата ми няма.
  • 50 Ами

    1 6 Отговор

    До коментар #16 от "Жорката":

    Гледай филма тия каквото барнат мачкат. Виж хуавей гледам даже само за 200 лева може да купиш реплика вече. А 1на уж с класа викаше какви са тия хуавей. Ами вадиш 1.8 к и разбираш или 200 кинта за реплика. Не е зле за жълтури дето само набиват ориз 😈

    Коментиран от #66

  • 51 Алфа Ромео

    1 3 Отговор
    Такситата може да са раздрънкани като цяло за 2-3 години но двигателите им са в пъти по-запазени от други коли със същия пробег поради факта че имат малко студени стартове.
  • 52 Dimirest

    2 6 Отговор
    Поредният корейски дръгел! То имидж то чудо, Мерцедес са основно такситата в Германия ама нейсе!
  • 53 Иван

    1 2 Отговор

    До коментар #6 от "kia":

    На 000032 км. От магазина нова ли е?
  • 54 Иван

    2 1 Отговор

    До коментар #16 от "Жорката":

    Има- Дачия
  • 55 Урко

    1 0 Отговор

    До коментар #45 от "ВАГ":

    Галфон ще викаш на баща си!
  • 56 Фарс

    0 1 Отговор

    До коментар #5 от "Българина":

    30000 но долара ☝️
  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 по зле

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "kia":

    И книжки нямат, само злобата им е останала. Отрепки
  • 59 Враца Баце

    2 0 Отговор

    До коментар #16 от "Жорката":

    Що си не караш Москвича, наследство от баща ти?
  • 60 Suzuki

    0 0 Отговор
    Нова нова ,колко да е нова
  • 61 Дядото

    4 0 Отговор
    Мълвата най бързо се разпространява от такситата... когато една кола не струва и им трови нервите след 5000 Хил километра!! Прави са жълтурите!!
  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 Киа на МЕТАН

    0 6 Отговор

    До коментар #5 от "Българина":

    за 40 бона си взимам чисто нов Дъстър вместо Кия ширпотреба
  • 64 Иванов

    0 1 Отговор
    2013 купих чисто нов VW SHARAN MATCH и още си го карам със здраве поздрави от мен!
  • 65 Некой си льопляк

    3 2 Отговор
    Само да ви светна!
    Живея в Германия от 3 години. Имам Астра от 2 години. Тука колата не е като в България "виж ме кой съм, карам барутняк на 15+години и ще плющя пи*ета". Тук колата е необходимост, тъй като ходя на пазар и до работа с нея и минавам средно 1000 километра на месец. Даже аз моята кола не я карам въобще, имам съсед който 1000 ги минава на 2 седмица! Тъй че е нормално тея барутарници дето ги караме в Бг дa са на 500к+ километра. А и плюс тва тея 500к+ ги минават само старите коли, много бих желал да видя кола от последното десетилетие дето да мине 500к без сериозен ремонт. Всички автомобили в момента са еднакви дараци, само марката ги прави по скъпи за поддръжка. Примерно тоя същия ми съсед кара ауди и за подмяна на ангренаж ролки, ремъци масло и филтри + сврвизиране на климатроник, аз платих 1500 еврака в сервиз на Опел а той 2700 еврака в сервиз на ауди. Колите са ни едни години. Неговото в А4 моето е Астра 2013 година. А до колкото съм запознат тук Опел и КИА се сервизират заедно в едни и същи сервизи, което ги прави евтини. Масовия пазар за Бг са коли от Германия и Австрия, а тея нещастници почти не карат друго освен немски чирепи!! Тъй че карай там квото искаш само не да те избива на комплекси. А по темата забраната е само за Корея а не в световен мащаб. Може малко да по прочетете а не веднага като видите заглавието да избухвате като пиратка по нова година! Хайде със здраве и servus от Германия.
  • 66 Хуавей:)))))

    4 0 Отговор

    До коментар #50 от "Ами":

    Само че Хуавей както ти го наричаш по случайност е китайски и няма нищо общо с корейците.Да те светна само.Та по темата Киата е добра кола и който твърди обратното или е слепец или гроздето е кисело аз за себе си знам че повече кола от ВАГ групата никога никога няма да си купя
  • 67 Димитър

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "смоко":

    Иска ти се! Лексус прилича на недодялано оризово копие на Ауди. А тази Киа, изобщо не прилича на Лексус
  • 68 клиент на таксита

    2 0 Отговор

    До коментар #20 от "Random":

    Миналата година 2 пъти един след друг се возих в такси Киа Магентис - едната беше на 785000, а другата - на 730000 км. И двете бяха автоматик, и возеха като нови, без дрънкане, тракане, пукане и прочее...
  • 69 Шофьор на КИА

    2 0 Отговор
    Оптима/К5 е много хубава кола, стига да имате възможността да я смените след 100к км. Карам вече 4 години ОПТИМА от първото поколение, дизел, автоматик. Това, което повече радва, е визуалното впечатление. Като техника има доста слаби моменти - много шумна при скорости над 120 км/ч, слаби амортисьори, накладки и дискове ги яде като кашкавал при по-агресивно шофиране, кожата на волана почва да се олюпва след 50к км, и тези лайстни по протежението на страниците на колата след 100-120к км почват една по една да се отлепват, понеже хромираната част е лепена за основата като за час по трудово. Последният сериозен разход беше моторче за управление на вихровите клапи - 700 лв без труда, преди това смениха гаранционно воден радиатор - беше избил! - на 80к км, както и неколкократно гаранционно оправя ха тропане по кормилната рейка - типична слабост на ОПТИМА. Така че тази кола за служебна е ОК, но за лична не си струва.
  • 70 Фен на Киа

    2 0 Отговор
    Предишните модели караха по милион без проблем което говори ясно за качество. Жалко че 15 х долара тук само ще си мечтаем.
  • 71 Анти

    0 1 Отговор

    До коментар #7 от "ТАСС":

    Шофьорска измет сте, със или без луксозни коли