ФАКТИ.БГ

Водородната Toyota стана престижен седан

Публикувана: 16 Януари, 2020 16:45
77 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 4990
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.1 от 19 гласа.

До края на годината в Европа ще започнат продажбите на новото поколение Toyota Mirai, която работи на горивни клетки. Със смяната на генерациите водородният автомобил получава пет места и значително по-солиден дизайн.

Новият Mirai вече е базиран на платформата TNGA, в резултат на което е пораснал на размери. Междуосието е увеличено със 140 мм до 2 920 мм, а широчината - със 70 мм до 1 885 мм.

Дължината и височината са съответно 4 975 и 1 470 мм. Японците са използвали нарасналото пространство в салона, за да монтират триместен диван на задния ред вместо две отделни седалки, както бе досега.

Сред важните новости си струва да се споменат увеличеният обем на трите резервоара за водород и модернизираната система за управление на горивните клетки. Резултатът е увеличаване на автономния пробег с почти една трета до 650 км.

Дизайнът на новия Mirai повтаря почти напълно изложбения концепт, представен на Токийския автосалон миналата година. В салона се е появил цифров приборен панел, 12.3-инчов сензорен екран на мултимедийната система, обърнат към водача, безжично зарядно за смартфон и джойстик за управление на трансмисията вместо стария селектор.

От дебюта на Mirai през 2014 г. досега Toyota е продала около 10 000 бройки. В Европа моделът се ползва със значително по-слаба популярност, отколкото в САЩ. През 2018 г. на Стария континент са купени едва 160 водородни седана срещу 1 700 в Щатите.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.1 от 19 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Random
1 Отговор
Добре изглежда, колелата са малко големички, ама става, пробегът обаче е много добре, само да има повече станции за зареждане

Оценка:
-4 +37

сплескан
2 Отговор
На мен ми прилича на сплескан хечбек. Вътре натъпкано с пластмаса. Иначе като характеристики е много добре.

Оценка:
-35 +5

Komapak
3 Отговор
Всичко видях... И поставчици за смартфон и всякакви глезотии, само не разбрах къде да заредя!!! То на електричките им е проблем това с водорода ми звучи като бедствие.

Оценка:
-15 +13

Госあ
4 Отговор
Made in Japan 👌

Коментиран от #10


Оценка:
-2 +28

Нострадамус
5 Отговор
Тест за олигофрени!Ще сподели съдбата на много други грешни инженерни решения и ще се озове в музея до маздата с ванкеловия двигател!Бъдещето е само ток и жица!

Коментиран от #6, #9, #67


Оценка:
-51 +7

Госあ
6 Отговор

До коментар #5 от "Нострадамус":


Съгласен съм- метро,тролеи,трамваи и скоростни влакове. И зверски такси за лични автомобили в градовете. На село си ги карайте. Иначе предвид климатичните промени, водородната и хибридната технологии за личен превоз трябва да бъдат наложени със закон като доказано най чистите.

Коментиран от #7


Оценка:
-26 +9

Ех, ако те чуе Антиелектрика...
7 Отговор

До коментар #6 от "Госあ":


Какво е това налагане със закон? Законът може да ти забрани, но не бива да налага. Кое им е най-чистото на водородните автомобили, като доказано са по-вредни за околната среда от дизелите. За производството на 1квтч. енергия от въглищна централа, се отделя 1кг. въглероден двуокис. При нашия микс в мрежата 40% са въглищните централи. Тоест около 6 кг за 100 км за електрически автомобил, което е 60 гр за километър и около 20 кг за 100 км, ако се произвежда водород по по-чистият начин чрез електролиза. Това е около 200 грама на километър. Кое казваш му е чистото? Ако един електромобил изчиства въглеродния си отпечатък след 50к км, то водородните автомобили трупат въглероден отпечатък от първия си километър.

Коментиран от #8, #12, #16, #28


Оценка:
-9 +13

Госあ
8 Отговор

До коментар #7 от "Ех, ако те чуе Антиелектрика...":


Чеей са, и аз приложих едно реферирано проучване за въглеродния отпечатък на електроавтомобилите, където се показва че хибридите са в пъти по екологични. Но какво общо има водорода с производството на големи батерии за електромобилите? Това са две съвсем различни неща. В момента има поне няколко начина за добив на водород, като се пести енергия и се усвоява отделения въглероден диоксид в последващи стъпки. И ако не знаеш, за транспорта на ток и жица не са необходими големи батерии. А закона налага.Ако не изпълняваш - у белене 😂

Оценка:
-7 +8

Random
9 Отговор

До коментар #5 от "Нострадамус":


Жица е на баба ти простора! Правилния термин е проводник!

Коментиран от #11, #13


Оценка:
-3 +15

Komapak
10 Отговор

До коментар #4 от "Госあ":


Аз съм фен на made in japan. А къде по в София водород?! Имам и друг въпрос. Представи си че тръгвам утре с колата за Дания. И къде по дяволите да си сипя в Сърбия, Унгария, Чехия?

Коментиран от #14


Оценка:
-1 +12

Коmapak
11 Отговор

До коментар #9 от "Random":


Браво пич, смях се с глас😂😂😂😂😂

Оценка:
-3 +3

авто фен
12 Отговор

До коментар #7 от "Ех, ако те чуе Антиелектрика...":


Ти доказано си не умен. Проблемът е,че дизелът бълва микс от токсични газове,а водородът нищо - чиста вода за пиене. А и водород може да се добива с ВЕИ, което е напълно екологично.

Това да сравняваш екологичен хибрид на водород с тракащ дизел със сажди и всякакви боклуци от ауспуха му е като да сравниш влака ШИНКАНСЕН с парен локомотив от 19 век, бе . Ти къде живееш и имаш ли разсъдък изобщо?

Коментиран от #15, #18


Оценка:
-3 +17

Насрадамус
13 Отговор

До коментар #9 от "Random":


Чул ли си за безЖИЧЕН микрофон,щото този на който свириш верно нема жици.

Оценка:
-8 +4

авто фен
14 Отговор

До коментар #10 от "Komapak":


А кой е казал,че тази кола е предназначена за хора от третия свят или разни неандерталци? Ами и за Албания не е прадназначена, и за Сърбия не е, нито за република Малави или Бряг на слоновата кост. Тойота няма да обеднее,ако тези "клиенти" не си я купят. Виж за Дания е предназначена и за много други държави с екологична политика, субсидиране на такива автомобили, данъчни облекчения и забрана на коли с двигатели с вътрешно горене.

Коментиран от #19


Оценка:
-5 +10

авто фен
15 Отговор

До коментар #12 от "авто фен":


Това да твърдиш,че дизелова кола е по-екологична от хибрид на водород е по-грубо от твърдението,че парният локомотив е по-екологичен от влака на ток,защото тоя ток за ел.влака се произвежда от централи на въглища! Ами да върнем дизеловите локомотиви и тия на въглища! Също така да спрем метрото от електричеството и трамваи и тролеи! Ти за АЕЦ чувал ли си или за ВЕИ? Що реши,че само с въглища се прави ток.

Оценка:
-1 +12

Смешно
16 Отговор

До коментар #7 от "Ех, ако те чуе Антиелектрика...":


А да си плащаш данъците не ти ли налага/ то не че ти плащаш нещо в тоя живот,щото си на издръжка/,ама като правило може да се каже ,че ти забраняват да не си ги плащаш, нали? Умно.

Оценка:
-2 +3

Ганчоо,
17 Отговор
Колко гънки още ти требват да вденеш,че водорода и хибридите са най-големия т@шак на автоиндустрията!Петролните акули са като комунистите-до последно ще се борят,като прикриват това зад разни иновацийки и супер технологийки ,отречени и забравени!

Коментиран от #25


Оценка:
-11 +4

Водородът бълва сажди повече от дизел
18 Отговор

До коментар #12 от "авто фен":


Водородът бълва сажди, но не е от ауспуха а от комините на тец-овете на въглища. Може да стане чиста алтернатива, чак когато затворят последните горивни централи и 100% от производството на електроенергия е от ВЕИ. Дотогава е малоумно да произвеждаме водород с излишната енергия от възобновяеми източници, вместо с нея да заместим енергията произвеждана от въглищните централи.

Коментиран от #20, #24


Оценка:
-6 +6

Аммммм
19 Отговор

До коментар #14 от "авто фен":


И в тези държави, няма зарядни. Електрически зарядни нямало, обаче на водород ще минаваме, защото водородните са много!

Коментиран от #22


Оценка:
-4 +2

авто фен
20 Отговор

До коментар #18 от "Водородът бълва сажди повече от дизел":


Аз мисля,че ти обясних,че водородните коли са за пазари като САЩ,Япония, Австралия, Франция и др. държави,които произвеждат голям процент електричество от ВЕИ,а не за допотопни пазари! Нещо не ме разбра.

Коментиран от #60


Оценка:
-4 +7

Тойота
21 Отговор
А Тойота католически си вярва толкова много на тази технология, защо не си направят станциите из цял свят, така както направиха Тесла? Казват, че това е бъдещето но изглежда че сами не си вярват.

Коментиран от #23


Оценка:
-10 +2

авто фен
22 Отговор

До коментар #19 от "Аммммм":


В Дания има 8 мисля станции, в Германия стотина, а Австрия и т.н. европейски държави, в Япония имя 80 станции и т.н. Да, в Албания няма, в Малави няма, в Брега на слоновата кост не са открили, предполагам и в Камбоджа няма.

Коментиран от #27


Оценка:
-3 +7

авто фен
23 Отговор

До коментар #21 от "Тойота":


Това,че ти не знаеш ,че има водородни станции по света, не означава,че няма. неинформираността и незнанието не са аргумент в защита на някоя теза.

Оценка:
-1 +7

авто фен
24 Отговор

До коментар #18 от "Водородът бълва сажди повече от дизел":


Зависи в коя държава го произвеждаш водорода - хайде произвеждай го във Франция и ще е напълно екологичен.

Оценка:
-2 +2

На теб са ти нужни гънки
25 Отговор

До коментар #17 от "Ганчоо,":


Какъв е интересът на петролните компании от хибрид,който харчи 3л./100км. или от водородна кола,която не зарежда петрол? те трябва да вървят срещу печалбите си ,за да промотират водородни коли, дето не зареждат петрол!

Коментиран от #33


Оценка:
-2 +8

Госあ
26 Отговор
Ама сравняват теслите с Тойота 🤣 Как да ви се обясни,че скапаните тесли са по мръсни от някои двг'та. Как ? Вие сте като чалмите, дето си блъскат главата в земята 😂 И освен това, соларите са 50% по мръсни от атомните централи. Как и това да ви се обясни ? теслите и Тойота по никакъв начин не може да се сравняват,ама по никакъв.

Коментиран от #29


Оценка:
-2 +13

Офффф
27 Отговор

До коментар #22 от "авто фен":


Аз знам, че има. Цели 8 в Дания. Докато стигнеш до там и се върнеш и нямаш гориво. Много интересно, че зарядните са ви малко обаче има цели 8 станции в Дания. Какво да каже, човек. Офффффф.

Коментиран от #31


Оценка:
-2 +2

Антиелектрика
28 Отговор

До коментар #7 от "Ех, ако те чуе Антиелектрика...":


Не може ли поне в една тема да не ме споменаваш?
Тролете си на воля и не ме занимавайте!

Оценка:
-0 +4

Как да ти се обясни
29 Отговор

До коментар #26 от "Госあ":


Че горивото за тази Тойота, ще замърси повече от производството на батерията на Тесла. Колата не замърсява, производството на водорода замърсява.

Коментиран от #32, #40, #47


Оценка:
-8 +3

Хе хе
30 Отговор
Още малко, ще напишете че има голям интерес към водородните коли и са продадени цели 10 хил. Мирай от 2014, а за електрическите няма интерес и са продадени само 2 милиона електрически за миналата година.

Оценка:
-4 +2

авто фен
31 Отговор

До коментар #27 от "Офффф":


Аз търпеливо ще ти потретя! Тез коли не се правят за България,Албания,Македния,Сърбия и подобни държави. Никой японец не е виновен,че държавите са бедни и с лош енергиен микс и със слаба покупателна способност на населението. Дотук с твоя проблем да отидеш до Дания и да се върнев в България на водород. теб никой не те е предвидил за клиент и няма да караш водородна кола, дори да искаш,освен ако не емигрираш в Дания,Франция и т.н. и не забогатееш,та да си я купиш, че то не е една беля. Ти съвсем спокойно меже да вземеш един дизелов автомобил и да прекосиш Европа и да се върнеш на нафта. Е,може да не те допуснат до центъра на столиците,защото замърсяваш с дизел, но не всичко е перфектно в този живот, няма пълно щастие. Единия се чуди къде да зареди водород, другия къде да паркира дизел в покрайнините на града и да вземе такси да разгледа столиците.

Днес Рим е забранил дизели да карат в града.

Коментиран от #34, #36


Оценка:
-2 +8

авто фен
32 Отговор

До коментар #29 от "Как да ти се обясни":


А на теб как да ти се обясни,че водород на запад се произвежда от ВЕИ и не замърсява нищо.

Коментиран от #35, #71


Оценка:
-1 +7

Ганчоо.
33 Отговор

До коментар #25 от "На теб са ти нужни гънки":


Ма ти верно ли ги мислиш тези неща!?Откъде е водорода?? Да не мислиш,че е от електролиза а??Ще ти кажа една тайна само на тебе-Хибридите горят повече от обикновените коли,защото кпд-то им е същото,но карат и излишен товар,а рекуперацията е""мижи да те лажем"",защото печалбата при спиране не може да компенсира загубата при ускорение от допълнителната тежест на батерията.

Коментиран от #41, #42, #55


Оценка:
-6 +2

Офффффф
34 Отговор

До коментар #31 от "авто фен":


В Дания са цели 8 станции, момче. Разстоянието до тези станции може да е 60 - 70 километра от къщи, като отидеш да заредиш и се върнеш ще си изминал 140 - 150 километра за да заредиш. Ти разбираш ли го това или да ти го потретвам. За да заредиш, трябва да си платиш гориво за 150 километра. Защото има "цели" 8 станции. Ако не знаеш има и няколко гръмнали централи, като експлозията е жестока.

Коментиран от #39


Оценка:
-3 +3

Ганчоо,
35 Отговор

До коментар #32 от "авто фен":


Я ни разкажи как се произвежда на запад водород от веи и колко енергия се влага и при какъв кпд!?Колко енергия се изразходва за компресиране стотици атмосфери и как се съхранява.Защото съм чул,че този водород се получава от въглеводороди-газ и петрол.

Коментиран от #38


Оценка:
-2 +2

А как да ти се обясни
36 Отговор

До коментар #31 от "авто фен":


Че този ток от ВЕЦ наместо да го пусниш по мрежата, за да намалиш захранването от ТЕЦ ти го ползваш и казваш че си зелен, обаче ТЕЦА от другата страна бълва, защото няма ВЕЦ да му помага.

Коментиран от #37


Оценка:
-1 +2

четвърти път ти обяснявам внимавай
37 Отговор

До коментар #36 от "А как да ти се обясни":


Кой ТЕЦ, как да ти обясни човек,че във Франция примерно ТЕЦ изобщо няма, всичко е АЕЦ и ВЕИ,няма какво да пускаш и да спираш,позлваш само такъв ток.

Оценка:
-0 +2

авто фен
38 Отговор

До коментар #35 от "Ганчоо,":


Ти не си информиран, водород може да се произвежда само чрез възобновяема енергия или екологична такава. Но това се прави в държави,които произвеждат ток главно с такава енергия,а не в Буркина Фасо.

Оценка:
-1 +5

авто фен
39 Отговор

До коментар #34 от "Офффффф":


Първо няма няколко гръмнали централи, има много повече гръмнали бензиностанции,които не отстъпват като експлозия! Естствено,че е практично като живееш в столицата или в големите градове, не е предвидено за хора в малките градове и селата, те са и с по-малки финансови възможности.

Коментиран от #43


Оценка:
-2 +4

Госあ
40 Отговор

До коментар #29 от "Как да ти се обясни":


Ко, не ! 😂 потърси информация за новите технологии за генериране на водород. Имам работа, нямам време сега.

Оценка:
-0 +1

авто фен
41 Отговор

До коментар #33 от "Ганчоо.":


Пълна глупост. Хибридите на Тойота горят 4/100 градско. Една кола се кара 70% градско по принцип. А и не е по-тежък хибрида от дизелов модел,а е по-лек. батерията тежи точно 70 кг. ,а системата е по-олекотена откъм трансмисия, не сменяш накладки по 100 000км,дори повече, зарежда ток в батерията при всяко намаляване на скоростта, не само при спиране. по-икономично от хибрида няма. КПД на хибрида е по-високо от това на стандартен автомобил, не си по-умен от японските инженери за твое съжаление. И за моя радост!

Коментиран от #49, #73


Оценка:
-3 +9

авто фен
42 Отговор

До коментар #33 от "Ганчоо.":


Е откъде е водорода? Има различни методи за извличане на водород и един от тях е чрез ВЕИ, напълно екологичен и безвреден.

Оценка:
-1 +2

Офф
43 Отговор

До коментар #39 от "авто фен":


Прочети тук. Това е само една от няколкото.
https://www.google.no/amp/s/automedia.investor.bg/a/2-novini/38551-vzriv-na-vodorodna-stantsiya-v-norvegiya-blokira-500-koli/amp

Коментиран от #44


Оценка:
-1 +0

авто фен
44 Отговор

До коментар #43 от "Офф":


Да, това е единствената. Мога да ти дам много линкове за взривове в бензиностанции.

Коментиран от #45, #46, #48


Оценка:
-1 +2

Офф
45 Отговор

До коментар #44 от "авто фен":


Не е, ето ти още една в Америка! А има и още.
https://cars.usnews.com/cars-trucks/daily-news/100830-hydrogen-tanks-at-fueling-station-explode

Оценка:
-1 +1

Офф
46 Отговор

До коментар #44 от "авто фен":


И още в Южна Корея!
https://www.google.no/amp/s/mobile.reuters.com/article/amp/idUSKBN1W936A

Оценка:
-0 +1

Госあ
47 Отговор

До коментар #29 от "Как да ти се обясни":


Ето все пак. За разлика от батериите, където единствената надежда е графена, продукцията на водород е огромно поле от възможности. https://www.greencarcongress.com/hydrogen_production/ дано не изтрият линка

Оценка:
-2 +3

Офф
48 Отговор

До коментар #44 от "авто фен":


Водородните станции са малко на брой. Бензиностанциите са много.

Коментиран от #50


Оценка:
-0 +1

Ганчоо,
49 Отговор

До коментар #41 от "авто фен":


Ти да не си музикант?Щото си далече от физиката.След всяко намаляване на скороста следва ускорение чиче!Единственото верно е за накладките,другото са глупости!Как стана по-високо капедето на хибрида,като кпд на двг и на трансмисията са като на другите автомобили,а батерията се зарежда от същия двигател плюс загубите в генератор и инвертор и тегло на батерията?

Коментиран от #51, #53


Оценка:
-4 +3

авто фен
50 Отговор

До коментар #48 от "Офф":


Абсолютно вярно,затова има повече взривени бензиностанции срещу които ти не протестираш. Момченце, не си губи ценното време да търсиш нета две или три или пет взривени водородни станции в света. Това е загуба на време. Аварии стават навсякъде, всички станции се конструират от начетени инженери, ровиш там,където е безсмислено и си губиш времето,а и моето.

Коментиран от #52


Оценка:
-2 +2

Госあ
51 Отговор

До коментар #49 от "Ганчоо,":


Е така,лесно. Големи инженери сте 😂 Това е микс, въглеродни емисии и кпд. Не случайно и французите се насочиха към хибриди.

Оценка:
-0 +2

Офф
52 Отговор

До коментар #50 от "авто фен":


Ти би ли искал, в съседство водородна станция, която може да те заличи заедно с панелката?

Коментиран от #54


Оценка:
-2 +2

авто фен
53 Отговор

До коментар #49 от "Ганчоо,":


Ще ти обясня. КПД на хибриден двигател Тойота е 41%, двигател по циъл на Аткинсън. Иначе нямаше да харчи най-малко. Какво подяволите общо с физиката има колко пъти намляваш и колко ускоряваш? Та дори да са равни, нали при намаляване зареждаш ток/ безплатен ток/ ,който ползваш при ускорението и двигателят работи минимално, в най-ефективен режим и колата е по-икономична и по-екологична. Това е смисълът на хибридите. Освен това вариаторният автоматик на хибрида не изисква поддръжка, няма съединител. Много по-опростено и ефективно.

Оценка:
-3 +3

авто фен
54 Отговор

До коментар #52 от "Офф":


Коя водородна станция е заличило някой с панелката му? Или си правиш просто съчинения? Колко бензиностанции обаче са убили хора?

Коментиран от #56


Оценка:
-3 +3

авто фен
55 Отговор

До коментар #33 от "Ганчоо.":


Ти си невеж, но инатлив, което е нормално.

Водород има във водата, нали си учил в училище поне тази формула. И днес научи нещо ново от мен.

Коментиран от #58, #63


Оценка:
-4 +2

Офф
56 Отговор

До коментар #54 от "авто фен":


Повечето водородни станции са извън града, за това не са съборили панелка. И за това, се налага да се пътуват няколко 50 - 60 километра поне, за да се зареди.

Оценка:
-2 +2

Електрошок
57 Отговор
Кпд при електролиза 0,6.Кпд при горивна клетка също 0,6-общо 0,36% .Следват загуби на енергия при компресиране и съхранение!Пълен провал!Засега номерът с водородните автомобили минава,защото водородът се получава от въглеводороди!Няма нормална икономика,която да допусне такава огромна загуба на електроенергия за производството на водород.Това са временни решения,по-скоро екзотика.

Коментиран от #59


Оценка:
-2 +4

авто фен
58 Отговор

До коментар #55 от "авто фен":


Забравих да добавя,че водородът е най-разпространеният хим.елемент в природата, практически неизчерпаем.

Оценка:
-3 +3

авто фен
59 Отговор

До коментар #57 от "Електрошок":


Производството е задача на частния бизнес и инициатива,съхранението и компресирането също. Това е включено в цената на кг. водород.

Иначе като ефективност, сметнати всички разходи,плюс кпд на колата водородната кола има кпд около 30%, дизеловата със сметнати всички разходи по транспорт и рафиниране,сондаж, плюс кпд на дизеловата кола е около 20 %.

Коментиран от #62


Оценка:
-3 +3

Зомбито си е зомби, па било и водородно
60 Отговор

До коментар #20 от "авто фен":


Акихито подчерта напредъка на Япония по отношение на заличаване на вредното въздействие и последиците от аварията във „Фукушима“, като посочи усилията, които страната полага при ограничаването на количеството радиоактивна вода, която все още се намира в засегнатите сгради на комплекса.


По неговите думи през 2015 г. са били регистрирани 490 куб. м замърсена вода, докато през 2018 г. количеството е било редуцирано до 170 куб. м.

В своята презентация Акихито наблегна на тревожната тенденция, която се забелязва след 2011 г. – нарастване на дела на изкопаемите горива в енергийния микс на страната. След аварията на АЕЦ „Фукушима“ делът на ВЪГЛИЩАТА НАРАСТВА С 4% ДО 32,3 НА СТО, докато този на втечнения природен газ (LNG) се покачва с близо 10% - от 28,2% през 2010 г. до 29,8 на сто през 2017 г.

Единствено генерирането на енергия от петрол отбелязва спад от 8,8% до 8,7 на сто.

Ако през 2010 г. делът на ядрената енергия в енергийния микс на Япония е бил 25,9%, то през 2017 г. той е намален до 3,1 на сто.

Възобновяемата енергия в същото време ОТЧИТА РЪСТ ОТ 2,3 НА СТО ДО 8,1% за същото време.

Според Акихито целите на Япония по отношение на редуцирането на емисиите на парникови газове до 2030 г. включват увеличаване на производството на електроенергия от ядрени мощности до 20-22% от общия енергиен микс, както и ръст на възобновяемата енергия до 22-24% за същото време. От друга страна енергията, произведена от изкопаеми се ПРЕДВИЖДА ДА БЪДЕ НАМАЛ

Оценка:
-1 +2

Зомбито си е зомби, па било и водородно
61 Отговор
Според Акихито целите на Япония по отношение на редуцирането на емисиите на парникови газове до 2030 г. включват увеличаване на производството на електроенергия от ядрени мощности до 20-22% от общия енергиен микс, както и ръст на възобновяемата енергия до 22-24% за същото време. От друга страна енергията, произведена от изкопаеми се ПРЕДВИЖДА ДА БЪДЕ НАМАЛЕНА до 56%.

Та от какво казваш се произвежда водородът? В България още днес един водороден автомобил, ще отделя по-малко вредни емисии, отколкото ще отделя в Япония след 2030г и то, АКО си постигнат целите.

Оценка:
-1 +3

Госあ
62 Отговор

До коментар #59 от "авто фен":


А така 👌 освен това, ако имате време вижте и линка който съм дал. Аз нямам време да го гледам сега. Но бих коментирал ро късно за ГМО бактериите като ултимативен вариант за рециклиране на отпадни води, фиксиране на въглероден в процеса на производство и генериране на водород и органични молекули

Оценка:
-3 +1

Ганчоо
63 Отговор

До коментар #55 от "авто фен":


И цикъла на Аткинсън е една голяма заблуда! Този кпд го постига само при определен режим!Той е непригоден при автомобилите!И какво като водорода е разпространен,след като го няма в свободно състояние,а нАуката казва,че за да разделиш два свързани атома,трябва да вложиш повече енергия отколкото ще получиш след разделянето!Всички фирми в момента разработват електромобили,а водородния двигател е оставен в ръцете на форумните специалисти!

Коментиран от #64


Оценка:
-2 +3

Госあ
64 Отговор

До коментар #63 от "Ганчоо":


Сериозните разработват хибриди, а само нек'ви стартъпи и такива дето лъжат с емисиите са се хвърлили да правят батерии. Просто хибридите са в пъти по екологични.

Коментиран от #69


Оценка:
-2 +3

wiv
65 Отговор
https://dariknews.bg/novini/biznes/pyrvite-stancii-za-zarezhdane-na-koli-s-vodorod-trygvat-do-kraia-na-2020-g-2187105

Оценка:
-1 +3

Боко бензинджията
66 Отговор
Водород може да заредите и прозвежда в големи количества Вожда от Банкя.....пардон не било водород, а сероводород !

Оценка:
-1 +1

67
Този коментар е премахнат от модератор
68
Този коментар е премахнат от модератор
Коmapak
69 Отговор

До коментар #64 от "Госあ":


Може и да са екологични, но харчат доста...

Оценка:
-1 +2

Ти да видиш!
70 Отговор
Станала ПРЕСТИЖЕН седан. С други думи я произвеждат само за престиж. Вижте ни какво можем.

Точно както Бугати Вейрон/ Широн и почти толкова използваема.
Автомобил без никаква практическа стойност и с никакъв шанс за масово навлизане.

Оценка:
-2 +4

Печалбар
71 Отговор

До коментар #32 от "авто фен":


Понеже все се грижиш за печалбите на Тесла, по колко се печели от производство на водородни автомобили и производство на водород от възобновяеми източници?

Оценка:
-1 +1

незнайко
72 Отговор
Определено таблото е с различен от обичайните дизайни . Красиво е както и цялата кола .

Оценка:
-0 +3

Коmapak
73 Отговор

До коментар #41 от "авто фен":


От това което пишат Тойота по каталог до това което в същност е, има голяма разлика. Колкото и да ми се иска не мога да го докарам под11 на сто и вече спрях да опитвам. Зимата е по скоро 14. Вярно е че е особено важно стила на каране, но за мен е факт. Lexus 350h.

Оценка:
-0 +3

Зомби с квадратен волан
74 Отговор
Красив автомобил, изтънчен дизайн, добра технология. Въпросът е как да се произвежда чист водород в достатъчни количества.
Аз бих го притежавал с удоволствие.

Коментиран от #76


Оценка:
-0 +4

Jack Bauer
75 Отговор
Много интересно, мисля че ще е добре да видим и една статия сравняваща двете технологии за акумулиране на ел енергия - литиево-йонни акумулатори и водородни акумулатори.

Оценка:
-0 +2

Това да ти е проблема
76 Отговор

До коментар #74 от "Зомби с квадратен волан":


Производството на чист водород ти е най-малкия проблем. Технологията съществува. Основният проблем е цената на километър. Дори да пренебрегнем фактът, че за изминаването на километър, ще е необходим три пъти повече ток за производството на чист водород, отколкото ако директно си заредиш батерията на електромобила от контакта, няма как да пренебрегнем оборудването за милиони, между контакта и резервоара, дори за най-елементарната водородна зарядна станция, която може да зарежда пет шест автомобила на ден и да си произвежда сама водород от възобновяеми източници.

Оценка:
-1 +3

Joro
77 Отговор
Какви станции?
Водороден двигател - зареждаш от чешмата

Оценка:
-0 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка