До края на годината в Европа ще започнат продажбите на новото поколение Toyota Mirai, която работи на горивни клетки. Със смяната на генерациите водородният автомобил получава пет места и значително по-солиден дизайн.
Новият Mirai вече е базиран на платформата TNGA, в резултат на което е пораснал на размери. Междуосието е увеличено със 140 мм до 2 920 мм, а широчината - със 70 мм до 1 885 мм.
Дължината и височината са съответно 4 975 и 1 470 мм. Японците са използвали нарасналото пространство в салона, за да монтират триместен диван на задния ред вместо две отделни седалки, както бе досега.
Сред важните новости си струва да се споменат увеличеният обем на трите резервоара за водород и модернизираната система за управление на горивните клетки. Резултатът е увеличаване на автономния пробег с почти една трета до 650 км.
Дизайнът на новия Mirai повтаря почти напълно изложбения концепт, представен на Токийския автосалон миналата година. В салона се е появил цифров приборен панел, 12.3-инчов сензорен екран на мултимедийната система, обърнат към водача, безжично зарядно за смартфон и джойстик за управление на трансмисията вместо стария селектор.
От дебюта на Mirai през 2014 г. досега Toyota е продала около 10 000 бройки. В Европа моделът се ползва със значително по-слаба популярност, отколкото в САЩ. През 2018 г. на Стария континент са купени едва 160 водородни седана срещу 1 700 в Щатите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Random
17:12 16.01.2020
2 сплескан
17:46 16.01.2020
3 Komapak
17:46 16.01.2020
4 Госあ
Коментиран от #10
17:50 16.01.2020
5 Нострадамус
Коментиран от #6, #9, #67
18:04 16.01.2020
6 Госあ
До коментар #5 от "Нострадамус":
Съгласен съм- метро,тролеи,трамваи и скоростни влакове. И зверски такси за лични автомобили в градовете. На село си ги карайте. Иначе предвид климатичните промени, водородната и хибридната технологии за личен превоз трябва да бъдат наложени със закон като доказано най чистите.Коментиран от #7
18:19 16.01.2020
7 Ех, ако те чуе Антиелектрика...
До коментар #6 от "Госあ":
Какво е това налагане със закон? Законът може да ти забрани, но не бива да налага. Кое им е най-чистото на водородните автомобили, като доказано са по-вредни за околната среда от дизелите. За производството на 1квтч. енергия от въглищна централа, се отделя 1кг. въглероден двуокис. При нашия микс в мрежата 40% са въглищните централи. Тоест около 6 кг за 100 км за електрически автомобил, което е 60 гр за километър и около 20 кг за 100 км, ако се произвежда водород по по-чистият начин чрез електролиза. Това е около 200 грама на километър. Кое казваш му е чистото? Ако един електромобил изчиства въглеродния си отпечатък след 50к км, то водородните автомобили трупат въглероден отпечатък от първия си километър.Коментиран от #8, #12, #16, #28
18:42 16.01.2020
8 Госあ
До коментар #7 от "Ех, ако те чуе Антиелектрика...":
Чеей са, и аз приложих едно реферирано проучване за въглеродния отпечатък на електроавтомобилите, където се показва че хибридите са в пъти по екологични. Но какво общо има водорода с производството на големи батерии за електромобилите? Това са две съвсем различни неща. В момента има поне няколко начина за добив на водород, като се пести енергия и се усвоява отделения въглероден диоксид в последващи стъпки. И ако не знаеш, за транспорта на ток и жица не са необходими големи батерии. А закона налага.Ако не изпълняваш - у белене 😂18:48 16.01.2020
9 Random
До коментар #5 от "Нострадамус":
Жица е на баба ти простора! Правилния термин е проводник!Коментиран от #11, #13
19:01 16.01.2020
10 Komapak
До коментар #4 от "Госあ":
Аз съм фен на made in japan. А къде по в София водород?! Имам и друг въпрос. Представи си че тръгвам утре с колата за Дания. И къде по дяволите да си сипя в Сърбия, Унгария, Чехия?Коментиран от #14
19:02 16.01.2020
11 Коmapak
До коментар #9 от "Random":
Браво пич, смях се с глас😂😂😂😂😂19:03 16.01.2020
12 авто фен
До коментар #7 от "Ех, ако те чуе Антиелектрика...":
Ти доказано си не умен. Проблемът е,че дизелът бълва микс от токсични газове,а водородът нищо - чиста вода за пиене. А и водород може да се добива с ВЕИ, което е напълно екологично.Това да сравняваш екологичен хибрид на водород с тракащ дизел със сажди и всякакви боклуци от ауспуха му е като да сравниш влака ШИНКАНСЕН с парен локомотив от 19 век, бе . Ти къде живееш и имаш ли разсъдък изобщо?
Коментиран от #15, #18
19:15 16.01.2020
13 Насрадамус
До коментар #9 от "Random":
Чул ли си за безЖИЧЕН микрофон,щото този на който свириш верно нема жици.19:16 16.01.2020
14 авто фен
До коментар #10 от "Komapak":
А кой е казал,че тази кола е предназначена за хора от третия свят или разни неандерталци? Ами и за Албания не е прадназначена, и за Сърбия не е, нито за република Малави или Бряг на слоновата кост. Тойота няма да обеднее,ако тези "клиенти" не си я купят. Виж за Дания е предназначена и за много други държави с екологична политика, субсидиране на такива автомобили, данъчни облекчения и забрана на коли с двигатели с вътрешно горене.Коментиран от #19
19:20 16.01.2020
15 авто фен
До коментар #12 от "авто фен":
Това да твърдиш,че дизелова кола е по-екологична от хибрид на водород е по-грубо от твърдението,че парният локомотив е по-екологичен от влака на ток,защото тоя ток за ел.влака се произвежда от централи на въглища! Ами да върнем дизеловите локомотиви и тия на въглища! Също така да спрем метрото от електричеството и трамваи и тролеи! Ти за АЕЦ чувал ли си или за ВЕИ? Що реши,че само с въглища се прави ток.19:26 16.01.2020
16 Смешно
До коментар #7 от "Ех, ако те чуе Антиелектрика...":
А да си плащаш данъците не ти ли налага/ то не че ти плащаш нещо в тоя живот,щото си на издръжка/,ама като правило може да се каже ,че ти забраняват да не си ги плащаш, нали? Умно.19:29 16.01.2020
17 Ганчоо,
Коментиран от #25
19:36 16.01.2020
18 Водородът бълва сажди повече от дизел
До коментар #12 от "авто фен":
Водородът бълва сажди, но не е от ауспуха а от комините на тец-овете на въглища. Може да стане чиста алтернатива, чак когато затворят последните горивни централи и 100% от производството на електроенергия е от ВЕИ. Дотогава е малоумно да произвеждаме водород с излишната енергия от възобновяеми източници, вместо с нея да заместим енергията произвеждана от въглищните централи.Коментиран от #20, #24
19:49 16.01.2020
19 Аммммм
До коментар #14 от "авто фен":
И в тези държави, няма зарядни. Електрически зарядни нямало, обаче на водород ще минаваме, защото водородните са много!Коментиран от #22
19:49 16.01.2020
20 авто фен
До коментар #18 от "Водородът бълва сажди повече от дизел":
Аз мисля,че ти обясних,че водородните коли са за пазари като САЩ,Япония, Австралия, Франция и др. държави,които произвеждат голям процент електричество от ВЕИ,а не за допотопни пазари! Нещо не ме разбра.Коментиран от #60
19:55 16.01.2020
21 Тойота
Коментиран от #23
19:55 16.01.2020
22 авто фен
До коментар #19 от "Аммммм":
В Дания има 8 мисля станции, в Германия стотина, а Австрия и т.н. европейски държави, в Япония имя 80 станции и т.н. Да, в Албания няма, в Малави няма, в Брега на слоновата кост не са открили, предполагам и в Камбоджа няма.Коментиран от #27
20:04 16.01.2020
23 авто фен
До коментар #21 от "Тойота":
Това,че ти не знаеш ,че има водородни станции по света, не означава,че няма. неинформираността и незнанието не са аргумент в защита на някоя теза.20:05 16.01.2020
24 авто фен
До коментар #18 от "Водородът бълва сажди повече от дизел":
Зависи в коя държава го произвеждаш водорода - хайде произвеждай го във Франция и ще е напълно екологичен.20:08 16.01.2020
25 На теб са ти нужни гънки
До коментар #17 от "Ганчоо,":
Какъв е интересът на петролните компании от хибрид,който харчи 3л./100км. или от водородна кола,която не зарежда петрол? те трябва да вървят срещу печалбите си ,за да промотират водородни коли, дето не зареждат петрол!Коментиран от #33
20:11 16.01.2020
26 Госあ
Коментиран от #29
20:17 16.01.2020
27 Офффф
До коментар #22 от "авто фен":
Аз знам, че има. Цели 8 в Дания. Докато стигнеш до там и се върнеш и нямаш гориво. Много интересно, че зарядните са ви малко обаче има цели 8 станции в Дания. Какво да каже, човек. Офффффф.Коментиран от #31
20:26 16.01.2020
28 Антиелектрика
До коментар #7 от "Ех, ако те чуе Антиелектрика...":
Не може ли поне в една тема да не ме споменаваш?Тролете си на воля и не ме занимавайте!
20:26 16.01.2020
29 Как да ти се обясни
До коментар #26 от "Госあ":
Че горивото за тази Тойота, ще замърси повече от производството на батерията на Тесла. Колата не замърсява, производството на водорода замърсява.Коментиран от #32, #40, #47
20:28 16.01.2020
30 Хе хе
20:32 16.01.2020
31 авто фен
До коментар #27 от "Офффф":
Аз търпеливо ще ти потретя! Тез коли не се правят за България,Албания,Македния,Сърбия и подобни държави. Никой японец не е виновен,че държавите са бедни и с лош енергиен микс и със слаба покупателна способност на населението. Дотук с твоя проблем да отидеш до Дания и да се върнев в България на водород. теб никой не те е предвидил за клиент и няма да караш водородна кола, дори да искаш,освен ако не емигрираш в Дания,Франция и т.н. и не забогатееш,та да си я купиш, че то не е една беля. Ти съвсем спокойно меже да вземеш един дизелов автомобил и да прекосиш Европа и да се върнеш на нафта. Е,може да не те допуснат до центъра на столиците,защото замърсяваш с дизел, но не всичко е перфектно в този живот, няма пълно щастие. Единия се чуди къде да зареди водород, другия къде да паркира дизел в покрайнините на града и да вземе такси да разгледа столиците.Днес Рим е забранил дизели да карат в града.
Коментиран от #34, #36
20:39 16.01.2020
32 авто фен
До коментар #29 от "Как да ти се обясни":
А на теб как да ти се обясни,че водород на запад се произвежда от ВЕИ и не замърсява нищо.Коментиран от #35, #71
20:39 16.01.2020
33 Ганчоо.
До коментар #25 от "На теб са ти нужни гънки":
Ма ти верно ли ги мислиш тези неща!?Откъде е водорода?? Да не мислиш,че е от електролиза а??Ще ти кажа една тайна само на тебе-Хибридите горят повече от обикновените коли,защото кпд-то им е същото,но карат и излишен товар,а рекуперацията е""мижи да те лажем"",защото печалбата при спиране не може да компенсира загубата при ускорение от допълнителната тежест на батерията.Коментиран от #41, #42, #55
20:40 16.01.2020
34 Офффффф
До коментар #31 от "авто фен":
В Дания са цели 8 станции, момче. Разстоянието до тези станции може да е 60 - 70 километра от къщи, като отидеш да заредиш и се върнеш ще си изминал 140 - 150 километра за да заредиш. Ти разбираш ли го това или да ти го потретвам. За да заредиш, трябва да си платиш гориво за 150 километра. Защото има "цели" 8 станции. Ако не знаеш има и няколко гръмнали централи, като експлозията е жестока.Коментиран от #39
20:46 16.01.2020
35 Ганчоо,
До коментар #32 от "авто фен":
Я ни разкажи как се произвежда на запад водород от веи и колко енергия се влага и при какъв кпд!?Колко енергия се изразходва за компресиране стотици атмосфери и как се съхранява.Защото съм чул,че този водород се получава от въглеводороди-газ и петрол.Коментиран от #38
20:49 16.01.2020
36 А как да ти се обясни
До коментар #31 от "авто фен":
Че този ток от ВЕЦ наместо да го пусниш по мрежата, за да намалиш захранването от ТЕЦ ти го ползваш и казваш че си зелен, обаче ТЕЦА от другата страна бълва, защото няма ВЕЦ да му помага.Коментиран от #37
20:49 16.01.2020
37 четвърти път ти обяснявам внимавай
До коментар #36 от "А как да ти се обясни":
Кой ТЕЦ, как да ти обясни човек,че във Франция примерно ТЕЦ изобщо няма, всичко е АЕЦ и ВЕИ,няма какво да пускаш и да спираш,позлваш само такъв ток.20:52 16.01.2020
38 авто фен
До коментар #35 от "Ганчоо,":
Ти не си информиран, водород може да се произвежда само чрез възобновяема енергия или екологична такава. Но това се прави в държави,които произвеждат ток главно с такава енергия,а не в Буркина Фасо.20:53 16.01.2020
39 авто фен
До коментар #34 от "Офффффф":
Първо няма няколко гръмнали централи, има много повече гръмнали бензиностанции,които не отстъпват като експлозия! Естствено,че е практично като живееш в столицата или в големите градове, не е предвидено за хора в малките градове и селата, те са и с по-малки финансови възможности.Коментиран от #43
20:55 16.01.2020
40 Госあ
До коментар #29 от "Как да ти се обясни":
Ко, не ! 😂 потърси информация за новите технологии за генериране на водород. Имам работа, нямам време сега.20:59 16.01.2020
41 авто фен
До коментар #33 от "Ганчоо.":
Пълна глупост. Хибридите на Тойота горят 4/100 градско. Една кола се кара 70% градско по принцип. А и не е по-тежък хибрида от дизелов модел,а е по-лек. батерията тежи точно 70 кг. ,а системата е по-олекотена откъм трансмисия, не сменяш накладки по 100 000км,дори повече, зарежда ток в батерията при всяко намаляване на скоростта, не само при спиране. по-икономично от хибрида няма. КПД на хибрида е по-високо от това на стандартен автомобил, не си по-умен от японските инженери за твое съжаление. И за моя радост!Коментиран от #49, #73
20:59 16.01.2020
42 авто фен
До коментар #33 от "Ганчоо.":
Е откъде е водорода? Има различни методи за извличане на водород и един от тях е чрез ВЕИ, напълно екологичен и безвреден.21:01 16.01.2020
43 Офф
До коментар #39 от "авто фен":
Прочети тук. Това е само една от няколкото.https://www.google.no/amp/s/automedia.investor.bg/a/2-novini/38551-vzriv-na-vodorodna-stantsiya-v-norvegiya-blokira-500-koli/amp
Коментиран от #44
21:02 16.01.2020
44 авто фен
До коментар #43 от "Офф":
Да, това е единствената. Мога да ти дам много линкове за взривове в бензиностанции.Коментиран от #45, #46, #48
21:06 16.01.2020
45 Офф
До коментар #44 от "авто фен":
Не е, ето ти още една в Америка! А има и още.https://cars.usnews.com/cars-trucks/daily-news/100830-hydrogen-tanks-at-fueling-station-explode
21:11 16.01.2020
46 Офф
До коментар #44 от "авто фен":
И още в Южна Корея!https://www.google.no/amp/s/mobile.reuters.com/article/amp/idUSKBN1W936A
21:16 16.01.2020
47 Госあ
До коментар #29 от "Как да ти се обясни":
Ето все пак. За разлика от батериите, където единствената надежда е графена, продукцията на водород е огромно поле от възможности. https://www.greencarcongress.com/hydrogen_production/ дано не изтрият линка21:16 16.01.2020
48 Офф
До коментар #44 от "авто фен":
Водородните станции са малко на брой. Бензиностанциите са много.Коментиран от #50
21:19 16.01.2020
49 Ганчоо,
До коментар #41 от "авто фен":
Ти да не си музикант?Щото си далече от физиката.След всяко намаляване на скороста следва ускорение чиче!Единственото верно е за накладките,другото са глупости!Как стана по-високо капедето на хибрида,като кпд на двг и на трансмисията са като на другите автомобили,а батерията се зарежда от същия двигател плюс загубите в генератор и инвертор и тегло на батерията?Коментиран от #51, #53
21:20 16.01.2020
50 авто фен
До коментар #48 от "Офф":
Абсолютно вярно,затова има повече взривени бензиностанции срещу които ти не протестираш. Момченце, не си губи ценното време да търсиш нета две или три или пет взривени водородни станции в света. Това е загуба на време. Аварии стават навсякъде, всички станции се конструират от начетени инженери, ровиш там,където е безсмислено и си губиш времето,а и моето.Коментиран от #52
21:24 16.01.2020
51 Госあ
До коментар #49 от "Ганчоо,":
Е така,лесно. Големи инженери сте 😂 Това е микс, въглеродни емисии и кпд. Не случайно и французите се насочиха към хибриди.21:30 16.01.2020
52 Офф
До коментар #50 от "авто фен":
Ти би ли искал, в съседство водородна станция, която може да те заличи заедно с панелката?Коментиран от #54
21:31 16.01.2020
53 авто фен
До коментар #49 от "Ганчоо,":
Ще ти обясня. КПД на хибриден двигател Тойота е 41%, двигател по циъл на Аткинсън. Иначе нямаше да харчи най-малко. Какво подяволите общо с физиката има колко пъти намляваш и колко ускоряваш? Та дори да са равни, нали при намаляване зареждаш ток/ безплатен ток/ ,който ползваш при ускорението и двигателят работи минимално, в най-ефективен режим и колата е по-икономична и по-екологична. Това е смисълът на хибридите. Освен това вариаторният автоматик на хибрида не изисква поддръжка, няма съединител. Много по-опростено и ефективно.21:32 16.01.2020
54 авто фен
До коментар #52 от "Офф":
Коя водородна станция е заличило някой с панелката му? Или си правиш просто съчинения? Колко бензиностанции обаче са убили хора?Коментиран от #56
21:33 16.01.2020
55 авто фен
До коментар #33 от "Ганчоо.":
Ти си невеж, но инатлив, което е нормално.Водород има във водата, нали си учил в училище поне тази формула. И днес научи нещо ново от мен.
Коментиран от #58, #63
21:36 16.01.2020
56 Офф
До коментар #54 от "авто фен":
Повечето водородни станции са извън града, за това не са съборили панелка. И за това, се налага да се пътуват няколко 50 - 60 километра поне, за да се зареди.21:40 16.01.2020
57 Електрошок
Коментиран от #59
21:46 16.01.2020
58 авто фен
До коментар #55 от "авто фен":
Забравих да добавя,че водородът е най-разпространеният хим.елемент в природата, практически неизчерпаем.21:46 16.01.2020
59 авто фен
До коментар #57 от "Електрошок":
Производството е задача на частния бизнес и инициатива,съхранението и компресирането също. Това е включено в цената на кг. водород.Иначе като ефективност, сметнати всички разходи,плюс кпд на колата водородната кола има кпд около 30%, дизеловата със сметнати всички разходи по транспорт и рафиниране,сондаж, плюс кпд на дизеловата кола е около 20 %.
Коментиран от #62
22:11 16.01.2020
60 Зомбито си е зомби, па било и водородно
До коментар #20 от "авто фен":
Акихито подчерта напредъка на Япония по отношение на заличаване на вредното въздействие и последиците от аварията във „Фукушима“, като посочи усилията, които страната полага при ограничаването на количеството радиоактивна вода, която все още се намира в засегнатите сгради на комплекса.По неговите думи през 2015 г. са били регистрирани 490 куб. м замърсена вода, докато през 2018 г. количеството е било редуцирано до 170 куб. м.
В своята презентация Акихито наблегна на тревожната тенденция, която се забелязва след 2011 г. – нарастване на дела на изкопаемите горива в енергийния микс на страната. След аварията на АЕЦ „Фукушима“ делът на ВЪГЛИЩАТА НАРАСТВА С 4% ДО 32,3 НА СТО, докато този на втечнения природен газ (LNG) се покачва с близо 10% - от 28,2% през 2010 г. до 29,8 на сто през 2017 г.
Единствено генерирането на енергия от петрол отбелязва спад от 8,8% до 8,7 на сто.
Ако през 2010 г. делът на ядрената енергия в енергийния микс на Япония е бил 25,9%, то през 2017 г. той е намален до 3,1 на сто.
Възобновяемата енергия в същото време ОТЧИТА РЪСТ ОТ 2,3 НА СТО ДО 8,1% за същото време.
Според Акихито целите на Япония по отношение на редуцирането на емисиите на парникови газове до 2030 г. включват увеличаване на производството на електроенергия от ядрени мощности до 20-22% от общия енергиен микс, както и ръст на възобновяемата енергия до 22-24% за същото време. От друга страна енергията, произведена от изкопаеми се ПРЕДВИЖДА ДА БЪДЕ НАМАЛ
22:11 16.01.2020
61 Зомбито си е зомби, па било и водородно
Та от какво казваш се произвежда водородът? В България още днес един водороден автомобил, ще отделя по-малко вредни емисии, отколкото ще отделя в Япония след 2030г и то, АКО си постигнат целите.
22:15 16.01.2020
62 Госあ
До коментар #59 от "авто фен":
А така 👌 освен това, ако имате време вижте и линка който съм дал. Аз нямам време да го гледам сега. Но бих коментирал ро късно за ГМО бактериите като ултимативен вариант за рециклиране на отпадни води, фиксиране на въглероден в процеса на производство и генериране на водород и органични молекули22:18 16.01.2020
63 Ганчоо
До коментар #55 от "авто фен":
И цикъла на Аткинсън е една голяма заблуда! Този кпд го постига само при определен режим!Той е непригоден при автомобилите!И какво като водорода е разпространен,след като го няма в свободно състояние,а нАуката казва,че за да разделиш два свързани атома,трябва да вложиш повече енергия отколкото ще получиш след разделянето!Всички фирми в момента разработват електромобили,а водородния двигател е оставен в ръцете на форумните специалисти!Коментиран от #64
22:20 16.01.2020
64 Госあ
До коментар #63 от "Ганчоо":
Сериозните разработват хибриди, а само нек'ви стартъпи и такива дето лъжат с емисиите са се хвърлили да правят батерии. Просто хибридите са в пъти по екологични.Коментиран от #69
22:39 16.01.2020
65 wiv
23:46 16.01.2020
66 Боко бензинджията
00:27 17.01.2020
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Коmapak
До коментар #64 от "Госあ":
Може и да са екологични, но харчат доста...02:06 17.01.2020
70 Ти да видиш!
Точно както Бугати Вейрон/ Широн и почти толкова използваема.
Автомобил без никаква практическа стойност и с никакъв шанс за масово навлизане.
08:12 17.01.2020
71 Печалбар
До коментар #32 от "авто фен":
Понеже все се грижиш за печалбите на Тесла, по колко се печели от производство на водородни автомобили и производство на водород от възобновяеми източници?08:14 17.01.2020
72 незнайко
08:20 17.01.2020
73 Коmapak
До коментар #41 от "авто фен":
От това което пишат Тойота по каталог до това което в същност е, има голяма разлика. Колкото и да ми се иска не мога да го докарам под11 на сто и вече спрях да опитвам. Зимата е по скоро 14. Вярно е че е особено важно стила на каране, но за мен е факт. Lexus 350h.09:02 17.01.2020
74 Зомби с квадратен волан
Аз бих го притежавал с удоволствие.
Коментиран от #76
09:04 17.01.2020
75 Jack Bauer
09:36 17.01.2020
76 Това да ти е проблема
До коментар #74 от "Зомби с квадратен волан":
Производството на чист водород ти е най-малкия проблем. Технологията съществува. Основният проблем е цената на километър. Дори да пренебрегнем фактът, че за изминаването на километър, ще е необходим три пъти повече ток за производството на чист водород, отколкото ако директно си заредиш батерията на електромобила от контакта, няма как да пренебрегнем оборудването за милиони, между контакта и резервоара, дори за най-елементарната водородна зарядна станция, която може да зарежда пет шест автомобила на ден и да си произвежда сама водород от възобновяеми източници.10:00 17.01.2020
77 Joro
Водороден двигател - зареждаш от чешмата
13:20 17.01.2020