27 Юли, 2012 12:18 13 857 24

Jaguar вади 1.6-литров мотор с 500 коня

  • jaguar-
  • c-x75

 

Много се изписа и изговори за предстоящата поява на Jaguar C-X75, но сега в интернет пространството се появи още една, доста любопитна новина. Става дума за това, че хибридният суперкар ще бъде снабден с 1.6-литров четирицилиндров турбо двигател, който ще разполага с мощност от... 500 к.с.
 
По данни на Autocar компактният двигател е способен на подобен подвиг благодарение на иновационна нагнетателна система, която е съвкупност от турбо компресор и механичен нагнетател. Благодарение на тези нагнетатели мощността на двигателя може да се увеличава на различни обороти.
Така се създава изключително голям оборотен диапазон. Още нещо интересно за агрегата е, че т.нар. червена зона на оборотите започва от 10 000. Според инженерите от Jaguar техният суперкар ще достига скорост от 320 км/ч., а от 0 до 100 км/ч. ще ускорява за по-малко от три секунди.
 
Централно разположеният 1.6-литров двигател зарежда и 600-волтова акумулаторна батерия, която предава енергията си на два електромотора. Само на ток спортния хибрид може да се движи със скорост до 60 км/ч. След това на помощ идва високотехнологичния агрегат и неговите 500 коня.
 
Ще припомним, че Jaguar разработва модела С-X75 съвместно с Williams, като на този етап е предвидена серия от 200 екземпляра, първият, от които ще бъде пуснат в продажба през 2014 година. Точна цена за високотехнологичната "Котка" не е известна, но се спекулира със сума в диапазона от 1.1 до 1.4 млн. долара.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 XXX

    1 1 Отговор
    Много радва! ;) Още повече ме радва това, че зад толкова малко-литров двигател ще се крие толкова мощ!!! Трябва да се мисли за инивоции! Не да има почти 6 литров двигател напр. и да ти разкрива само 250 коня (говоря за един от моделите на Jeep).

    Коментиран от #19

  • 2 Renetas

    2 0 Отговор
    Колега ,колкото повече мощност от малък двигател толкова по бързо се скапва,тъй като повече се затормозява,но колата и иновацията е наистина уникална.
  • 3 ХХХ

    2 0 Отговор
    Знам, наистина е така. Но ето причина да ги сменя човек по-често колите (само, че ако живее извън BG и може да си го позволи). ;)
  • 4 Доктор Хаус

    1 0 Отговор
    Щом двигателят разполага с толкова мощ не можеш да го датовариш толкова че да си скапва.Нищо че е 1,6.Няма смисъл от големи и тежки китюци.
  • 5 AMG

    2 1 Отговор
    Хахаха, и какво й е иновативното. Още през 80те години Lancia прави модела Delta S4 на 1.8 куб. с турбо и компресор и правеше 2,3 сек. от 0 до 100 на макадам.

    Коментиран от #8

  • 6 ivanov.x8

    3 0 Отговор
    Колега AMG, това което казваш е вярно, но си забравил да споменеш че живота на дригателя е около 10 часа в съзтезателен режим, предполага се че инжинерите от ягуар ще направят малкия звяр по издръжлив
  • 7 galaxi

    2 0 Отговор
    Все ще се намери някой "професор" да напише тъп коментар, според който няма нищо иновативно в този JAGUAR , защото видите ли LANCIA от 80те години......дрън дрън.
    Ти (или някой твой познат) карали ли сте такава Lancia?
  • 8 Светослав Величков

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "AMG":

    Homologation: 1.11.1985 (B276)
    Weight: 1200 kg (2646 lbs)
    Mid Engine (Longitudinal), AWD, Tubular Spaceframe
    Top Speed: 140 mph

    Engine Specifications:

    Engine: 1759cc Inline 4 cylinder
    Bore: 88.5 mm
    Stroke: 71.5 mm
    Compression: 7.0:1
    Head: DOHC 16 Valve
    Fuel: Weber-Magneti Marelli
    Induction: Forced (KKK Turbo & Roots Supercharger)
    Power: 450 hp @ 8000 rpm
    Torque: 333 ft/lbs. @ 5000 rpm
  • 9 opa

    1 0 Отговор
    Колегата "AMG" според мен визира идеята като цяло че не е иновация а като технически показатели не е талкова важно и въпреки това разгледайте показателите от 2та еволюция на ланча през средата на 80те когато ланча е връх няковко години http://www.ecv1.com/ecv2.htm
  • 10 AMG

    1 0 Отговор
    Именно това искам да кажа. Разбира се, че след 25-30 години от Ягуар ще са осъвършенствали тази система. Имам предвид че няма нищо иновативно в това да сложиш копмресор и турбо на един двигател.

    galaxi ти карал ли си такава кола :)
  • 11 димитър пенчев

    2 0 Отговор
    nai nakraq ne6to novo i razli4no v zastoqloto se avtomobilnostroene
  • 12 double six

    0 0 Отговор
    И те се предадоха вече.Само малолитражки се въдят напоследък.На къде отива този свят.Който е усещал под капака 6IL, V8 или Double Six знае за какво говоря.
    До ххх- бро качи се на такъв JEEP дай му кика и тогава говори,и да не забравяме че този JEEP (за Grand 5,9 Magnum предполагам говориш) е модел 98г.

    Коментиран от #14

  • 13 ТАД

    0 0 Отговор
    Всичко ново е добре забравено старо и то не само в автомобилостроенето!
  • 14 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "double six":

    накъде отива ли, отива на свършване на петрола.виж и на колко ел. уреди има еко лепенки.икономия на ток, петрол.
  • 15 драйвър

    1 0 Отговор
    Цената обезмисля напълно тази новина ! За такава сума изобщо не са проблем подобни показатели - справка Формула 1. Щеше да бъде нещо ново , ако колата струваше колкото нормален Ягуар !
  • 16 pRogressive

    2 0 Отговор
    Звучи добре, но ще ме изкефи като накаже GT-R на 400 метра и да гледам коментарите на ДОШО ;д;д;д
  • 17 iuyt

    0 0 Отговор
    Той още не се събудил тогава ще видиш
  • 18 Speeder

    0 2 Отговор
    Това с тия малолитражки е много кофти направление, което взе автомобилостроенето напоследък!

    Оня ден гледам един чисто нов фокус, 1.0 екобуст или квото е там. Та става въпрос за трицилиндровия им мотор, дето стана двигател на годината. Ауспухът му беше черен като на стар дизел, при това едва ли беше на повече от 5 000 км. И какво? Как спазват тия еко норми с димящ ауспух на нов двигател? И какво му е икономичното на тоя мотор, след като гори масло?
  • 19 ИВО

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "XXX":

    1 Петрола не свършва, а петролните залежи на най-големите. Петрол има страшно много на планетата, просто има спекула за да могат да се налапат като за последно американци и руснаци! В природата непрекъснато се регенерира петрол (по бавно от колкото го консумираме, но се случва)
    2 Не знам къде намери този фокус харчещ масло, не харесвам форд, но мотора им е доста стабилен!
    3 1.6 с тези коне е като двигател от Ф1 и там са горе долу същата кубатура и коне което е страшно яко да подкараш такъв автомобил :)
    4. За малолитражките с много коне съм. Не може да ми караш 2.0 90 или 115 коня които не могат да изгарят качествено бензина, дават разход по 13 градско (културно каране) а може да караш 1.2 същите коне с градски разход 7.5, пък гражданската е по евтина, по тих, по пъргав и евтин за поддръжка ;)
  • 20 ИВО

    0 0 Отговор
    за справка карам пунто 1.2 16 което върви наравно с 1.9 турбо дизели 90 и 100 коня и б4 2.0 115 коня
  • 21 хахаха

    0 0 Отговор
    брей големо пунто бре,ама колко си далече от истината
  • 22 Пламен Трайков

    1 0 Отговор
    tiq sa bolni 1,1 milion dolara za nekva lamarinena 6taiga. toq svqt varvi na zle, zatova 6te ima super bogati i gladuva6ti 6toto xorskoto oko e nenasitno.
  • 23 бухаха

    0 2 Отговор
    ако ще и 1000000 да извади пак си остава кенеееф! То бива ли такъв спиртосан мозък да имаш да направиш такава щайга
  • 24 like a boss

    0 0 Отговор
    A we hora vie ste bolni kato gledam poslednite komentari 6taigi maigi skupi. Na nas ni izglejdat skupi 6toto standarta ni e mnogo NISUK i na6te upravnici kradat parite ni i zaradi tova sme bedni i ni izglejdat skupi.Tova si e suswsem normalna cena koqto vklu4va dizain razrabotki na dvigatelq i kup drugi ne6ta