Last news in Fakti

22 Август, 2012 10:30 33 524 53

Най-продаваните коли за 2012-а

  • toyota-
  • ford-
  • volkswagen

 

По статистически данни, изнесени от интернет изданието Best Selling Cars Blog, най-продаваният модел за първите шест месеца от 2012 година е Toyota Corolla. За този период японците са успели да продадат 586 381 екземпляра от компактния си седан. Рейтингът е базиран върху продажбите на нови автомобили в 80 страни по света.
 
Второто място по продажби за първото полугодие на 2012-а печели Ford Focus. От този модел са реализирани 502 834 броя. Третата позиция е отново за компактен седан. Става дума за Volkswagen Jetta, от която VAG са успели да продадат за първите шест месеца на годината 456 367 коли.
 
Лидерската петорка затварят отново модели на Toyota и VW. Четвъртото място е за Camry (399 659 продадени автомобила), а петото за Golf (393 413 бройки). Другото любопитно от статистиката за първото полугодие на 2012-а е кой модел с колко места се е изкачил и слязъл надолу в класацията спрямо същия период от миналата година.
 
Най-голям ръст в продажбите бележи Suzuki Swift (16 място, +15 позици). След него по този показател се нареждат Opel Astra (19 място, +8 позици), Toyota Camry (4 място, +8 позиции), Volkswagen Jetta (3 място, +7 позици), Nissan Tiida (9 място, +6 позици) и Honda CR-V (14 място, +6 позиции). Най-голям спад в подреждането пък бележат Volkswagen Polo (12 място, -8 позици) и Hyundai Elantra (11 място, -5 позици).
 
В заключение може да се направи изводът, че в световен мащаб се забелязва повишено търсене на компактни автомобили тип седан. Ето и таблицата с 20-те най-продавани модела за първото полугодие на 2012-а. Последната графа показва каква е била позицията на модела през миналата 2011 година.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Фен на Дошо-2

    4 1 Отговор
    Има и 1 млн. продадени розови Микри, ама зашо не са ги включили в сатистиката, никой не знае...
  • 2 www

    8 1 Отговор
    И тук изниква въпроса къде са френските марки в тази класация. Нещо се губят... :)
  • 3 georgi

    7 5 Отговор
    Не си купувайте КИА, имам такава и обслужването - гаранция и т.н. е пълна лъжа. Никога няма да си купя повече такъв автомобил.....

    Коментиран от #4

  • 4 Петър Иванов

    7 1 Отговор

    До коментар #3 от "georgi":

    Ми не си купувай, но недей да ми казваш на мен аз какво да си купувам. Аз също имам КИА и сегеа пак ще си купя нова Киа. Очарован съм от мрката и сервизното обслужване
  • 5 Симона

    3 0 Отговор
    Разкажи, моля те - защо няма да си купуваш Киа?
    В последния модел направо се влюбих, затова питам.

    Петър Иванов, моля споделете и вашите впечатления за амтамабила.
  • 6 т55л

    0 4 Отговор
    VW води на Toyota с 316839 броя!!!

    Коментиран от #32

  • 7 МондеО

    7 1 Отговор
    аз карам едно старо мондео, доволен съм. форд са представени в 5 - цата за 2011г. с два модела . а за 2012 в 6 - цата с два модела. а са едни от най плютите. спечелиха и двигател за 2012 г. от 1000 кубика 3 три цилиндъра извадиха 126 к. с. сложен на фокус гори 4.5 литра на 100 градско БЕНЗИН. одариха и дизел и конкуренция в земята. а пък ако му се сложи фабрична газова , за 5 лв. 100 кл. градско. то и на метан излиза повече. айде почвайте с градските легенди за форд.
  • 8 Дани

    0 3 Отговор
    Това е за щатите.
  • 9 nksafnkla

    3 3 Отговор
    А френските марки къде са? Те не се продават изобщо ли? Това е нагласена статистика!
  • 10 blabla

    7 0 Отговор
    И пак Японците са на чело.
  • 11 georgi

    4 0 Отговор
    До П.Иванов - В кой сервиз на КИА работиш...
  • 12 Пепи

    3 1 Отговор
    Де са Мерцедесите олеле пак са на последно място
  • 13 Дошо

    2 1 Отговор
    Трета позиция е за Тойота Приус, който тук по някакви причини не фигурира.Който не вярва да провери има достатъчно инфо в нета.
    Ня Голфсваген им се ще да са на поне 3-то място ама не

    Коментиран от #15, #16

  • 14 ддд

    4 1 Отговор
    много ясно че няма да има нито мерцедес нито ауди нито бмв тяхните цени са много по високи от тези на изброените в класацията
  • 15 _FMC_

    2 0 Отговор

    До коментар #13 от "Дошо":

    Пич, хората правят класация по модели, а не класация по хибридни технологии. Ето ти малко информация къде е Приус:

    "There is one change this month: Prius sales have been split between Prius, Prius c/Aqua and Prius MPV, in a similar way Megane/Scenic, C4/C4 Picasso and Focus/C-Max are split as I believe it is a similar situation."
    Това ще рече, че тоя модел е разделен, както и трябва да бъде. Виждаш, че и Фокус е разделен така, че няма какво да се сърдиш.
  • 16 _FMC_

    3 0 Отговор

    До коментар #13 от "Дошо":

    Ами ако вземат да обединят Голф и Джета, както това бяха направили с Приус?

    Що се отнася до Форд...тия модели заслужават да са на местата си. Дори Фиеста, която навлиза тоя месец в петата си година, държи здрави позиции въпреки, че в Щатите продажбите са ниски за техните стандарти.
  • 17 Patriot

    0 4 Отговор
    Тази статистика нещо ми се струва много грешна.....
    къде е ОПЕЛ Корса и....Астра на 19 място....
    аиде моля Ви се ......
  • 18 _FMC_

    3 0 Отговор
    И къде да са? Хората са ти дали името на сайта, може и сам да провериш кое е грешно и кое не. Представи си как се обработва цялата световна информация. Опел Корса дори в родината си Германия има ниски продажби и е до Фиеста с около 33 000 продадени автомобила до юли. В Англия са продадени 53 000 автомобила срещу 67000 на Фиеста. Поло е някъде в дъното на топ 10 с 25000 автомобила. И това са държави, в които се произвеждат автомобили Опел или Vauxhall. Да не говорим, че Корса е вече морално остаряла и отдавна трябваше да бъде заменена. Проблемът е, че Опел нямат все още подходящите мотори, които все пак би трябвало да се появят през 2014 година, ако не фалират. Всъщност, Корса още при появата си бе една посредствена, тежка и тромава кола.
  • 19 astra dtl

    2 4 Отговор
    тази класация е много куца хора
  • 20 kkk

    4 0 Отговор
    На който не му изнася е куца,да. И моля не пишете глупости , че е за САЩ - отворете си очите и прочетете- "Рейтингът е базиран върху продажбите на нови автомобили в 80 страни по света".

  • 21 666

    3 1 Отговор
    Ква хубава статистика-нито 1 бмв.
  • 22 The Bear

    1 0 Отговор
    Ето пример, че най-хубавото и най-качественото не е най-продавано......
    .... и кефи ме каква разлика има с класацията на продажбите в Германия...

    Коментиран от #33

  • 23 Панта

    0 2 Отговор
    Хахахаха,
    Тази статистика е нереална.
  • 24 Коста

    3 0 Отговор
    Никога не съм имал японска кола, но ме кефи това, че Камри е пред пернишката светиня. Нормално е немските грандове да не са на първите места, прекалено скъпи са. Там ги няма и Сааб, и Ягуар. Първата по-големичка кола е Камри. Браво! Хората по света не са длъжни да се съобразяват с нашите вкусове.

    Коментиран от #25

  • 25 Лумина

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "Коста":

    Хората по света не са и чували за България.
    У нас 7млн. чалгаризирани и цигани с високо самомнение смятат, че определено по- интелигентните и културни хора в цивилизованите държави, нямат вкус.

    Коментиран от #30

  • 26 дон Педро

    3 0 Отговор
    разбира се че няма да има мерцедеси и баварци,че и на запад са скъпи за средния гражданин,те са в най високия клас и т.н.,а тук се броят най продавани тоест масовката.Колкото до Форд -винаги съм ги уважавал и колкото и да ги плюете те са новатори и работят здраво .Карал съм и служебен и личен и бях много доволен ,сега карам една каручка -Опел мерси.
  • 27 kiril

    1 0 Отговор
    веднъж почнеш ли с японско няма спиране! На 90 000 км съм - само в софия карам - не пазя - предницата и окачването са бетон!
    двигателя да не говорим. Преди на БМВ-то му се правеше предница на всяка смяна на маслото ... беше ми писнало!
  • 28 TOYOTA

    1 0 Отговор
    НЯМА СПОР TOYOTA НОМЕР 1!!!!КАрайте си немските кошници и си даваите парите по сервизите
  • 29 българин

    0 1 Отговор
    като гледам марките и моделите , такава шир-потреба! пластмаса до пластмаса и евтини материали! имах корола 2008 - такава проста кола не бях имал. дърво и половина. за фокуса да не чувам. а всичко друго не ми се коментира...Тази статистика е правена от някоя лисица която не стига до гроздето и съответно то е кисело. Те и за това всичките струват по 13-14 хил. евро. Според мен трябва да ги подаряват.

    Коментиран от #34

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 стефан сервиз

    0 0 Отговор
    ами за дачия??
  • 32 onq

    0 1 Отговор

    До коментар #6 от "т55л":

    колега сега от цялата класация събери немските и японските автомобили и си гледай резултата някаде на скришно място да не ти се смеят хората
  • 33 _FMC_

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "The Bear":

    @The Bear, най-качественото от поне 30 години насат е Тойота Корола :) Под "качествено" разбирам "надеждно" разби ра се. А кое е най-хубавото е въпрос на вкус. За мен най-хубавото е Форд, за теб и за другите не знам. Това обаче е субективна класация на теб, мен и другите. Класацията за надеждност обаче не може да се подправи толкова лесно.
  • 34 _FMC_

    1 0 Отговор

    До коментар #29 от "българин":

    Абе хейтър, отвори си линка, прочети и тогава бълвай злъч! Това е известна световна класация и хората там се стараят да бъдат възможно най-обективни! Периодично те се опитват да подобрят методите си за анализ и явно успяват. Фокуса бил пластмаса...ами вземи си кожен Ролс Ройс, а ако желаеш може и друго кожено.
  • 35 с7цт

    1 1 Отговор
    господин кожен, щом хвалиш форд ми става ясно колко разбираш от коли, фордове съм имал и фокус и мондео - нови , чупеха се по график всеки месец.. дали е случайно , как мислиш, когато се сблъскаш с невежеството и наглостта на сервизите им ще запееш друга песен , и не ми предлагай разни кожени неща задклавиатурен гъзар. не съм сигурен дали знаеш защо е създаден форда, за да не си мслим че опел е най гадната кола.

    Коментиран от #36, #37

  • 36 _FMC_

    1 0 Отговор

    До коментар #35 от "с7цт":

    Хейтър си и това е. Аз повече от 6 години съм на тема Форд. Нямам намерение да сменям тая марка. И да, все нови са. Ама какво ти чета глупостите? Белите хора си правят статистики и всеки малко начетен човек може да прочете коя кола е надеждна и коя не толкова надеждна. Като ти прочете някой глупостите разбира, че никога не си имал Форд.
  • 37 _FMC_

    1 0 Отговор

    До коментар #35 от "с7цт":

    Слушай сега. 99 % от българите пазаруват стоки втора употреба. Те карат и автомобил втора употреба, та бил той и на 6 месеца.

    Коментиран от #38

  • 38 българин

    0 1 Отговор

    До коментар #37 от "_FMC_":

    Жал ми е за теб, така ти е промито мозъчето от платени стъкмистики. А колкото до фордовете , когато съм ги купувал и карал ти най вероятно си бил в "ташкент". Същото ми е мнението и за тази прехвалена корола. Авенсис е нещо съвсем друго. Но какво ти обеснявам - ти няма да разбереш.

    Коментиран от #40, #41

  • 39 мимо

    1 0 Отговор
    абе то хубаво ами каде са ауди мерцедес
  • 40 _FMC_

    1 0 Отговор

    До коментар #38 от "българин":

    Не знам къде съм бил. Ако смяташ 40 години за малко преживяване, трябва да взема хапчета за дълголетие, та да стана на твоя акъл. Говориш глупости и това е. Пич, за разлика от много хора тук, аз ЧЕТА и то не само жълти форуми!
  • 41 _FMC_

    1 0 Отговор

    До коментар #38 от "българин":

    Ето ти една статистика, в която Ford заема 2 първи места от 7 възможни:

    http://www.gebrauchtwagenreport.com/index.php?id=6&L=de

    Това са Фиеста и Куга, номер едно в класовете си.

    За какво ежемесечно посещение в сервиз говориш?
  • 42 българин

    0 1 Отговор
    колега, ти пак не разбра, много четеш ПЛАТЕНА СТЪКМИСТИКА на нисък клас автомобили които решени на всичко икономисват от всичко на всяка цена. Критиката ми не е само към Твоята любима количка и марка на която Ти евентуално си ниско платен PR. СЪБУДИ СЕ , ПОГЛЕДНИ ПОКРАЙ ТЕБ ИМА ТОЛКОВА ИСТИНСКИ И КРАСИВИ АВТОМОБИЛИ. Отвори форума на Форд , ако не знаеш как питай, и прочети масовият негативизъм от магазини сервизи и т.н. Или и там е пълно с хейтъри а?Хайде лека!
  • 43 _FMC_

    1 0 Отговор
    Разбирам те, но тук ми редактират мненията и се получава едно нищо. Аз те попитах, колко от нас купуват нови автомобили, нови дрехи и така нататък? Ами тук почти всички се хвърлят на дрехи втора ръка. какво изобщо да коментираме материалите в автомобилите? Има си автомобили за нормални хора, има си и такива, дето не си знаят парите. Нормалният човек по света си прави точните сметки, затова и купува нормални автомобили с нормално качество и материали. Всеки иска да кара A1 вместо Поло, но това са 5-10 бона отгоре. Да даваме толкова пари само заради малко по-добрите материали и сглобка? Който има, нямам нищо против да дава. Но който си прави точна сметка на парите, трябва ли да дава тая надценка? Аз лично много се кефя винаги във Фиестата. С какво едно А1 ще ме направи по-щастлив? С разходите си? И да имах парите, пак не бих си взел тоя автомобил. Форд също имат високи нива на оборудване, като да кажем кожен салон. За електронните джаджи да не говорим, защото в момента са недостижими. Имиджа не ме интересува, защото не съм наркобос. А и да ти кажа, един нов автомобил винаги има по-голям имидж от някой стар премиум автомобил.

    Коментиран от #46

  • 44 Japoneze

    0 1 Отговор
    FMC- стига си хвалил Форд-това няма почва у нас - чудя се кой ги купува в БГ - безлики коли.Фиеста - кенеф,Мондео-кенеф,Фокус - не е кенеф - нали го правиха с Мазда.Опел - в пъти по-добрата кола !!!
  • 45 Japoneze

    0 1 Отговор
    Преди години карах една Фиеста -такова дърво- ни двигател,ни скорости,ни окачване -щеше да получа дископатия.Тогава имах Клио от същата година - двигател,скорости,купе,возия - удоволствие да шофираш,а Фиеста-та - Москвича на съседа возеше по-добре!
  • 46 българин

    1 0 Отговор

    До коментар #43 от "_FMC_":

    Така е по добре, тонът омекна, радактират те защото обиждаш вулгарно, тук обсъждаме коли а ти го превърна в реклама. Малко подробности от моя кратък опит - нов фокус 1,6ТДЦИ , на 90 000 км.
    3 сериозни ремонта, няма да упоменавам какви и къде, във форума на форд, рубрика "не ходете там" всичко съм написал, на 98 капитулира при условие че колата е потдържана единствено и само в оторизирзн сервиз, Мондео ново - също и то говоря за 2010г. с разлика 40 хил.км. в плюс за мондеото. Така продължавам , малко преди фокуса Ц4 - не искам да си спомням даже, тук където живея в сервиза са взели не първите 30 човека от конкурса а са объркали и са взели последните. след мондеото за малко Киа - ААУУУУУУУ. направо ми идваше да взема един АК и да стрлям , стрелям..... Някъде там беше и този най-продаван модел на тойота т.е. корола. Ей за това говоря че правим компромиси с нас самите като че ли ще 400 години и имаме време за компромиси с нас самите. След това си купувам както ти казваш премиум автомобили втора ръка. Е вече не се оплаквам и няма да се ядосвам на сервизните работници от големите фирмени сервизи. С колата която се движа днес съм спокоен и сигурен че ще тръгна , пътувам , изпреваря , и стигна в добра кондиция там за където съм тръгнал. Няма да кажа каква е за да не излезе груба реклама .
  • 47 Japoneze

    1 0 Отговор
    FMC - две неща: 1.Спри да пишеш на родна кирилица Хейтър и др. -
    Не те мрази никой - всеки си казва каквото мисли,както и аз сега.
    2.Продължавай да си купуваш Форд - все някой ден ще им се опариш,после ще разбереш хората дето са понаплюли любимата кола.
    3.Лично аз смятам че човек трябва да покара различи марки,
    живота е кратък - трябва да се опита всичко.
  • 48 520 zender

    0 1 Отговор
    А бе пич.Много си отворен понеже си купил Фиеста или Фокус ,незная,ако ще и да е Мондео.И кво...-колко струва -ами колко се обезценява.Недей да облъчваш хората с евтини коли които имали история.Форд е и ще си остане масова кола с ниска цена която е цена трепач,подобна е позицията и на Опел или Киа.Добре бе и какво от това.Форд не е и никога няма да извоюва статута на премиум.Ама никога.Ако ще и 200-300години история да има.Една вечер беше писал едни небивалици ама се примирих щото бяха писани в 2 часа през нощта и заключих че си сръбнал та ще ти кажа че БМВ и Мерцедес може и да са основани по-късно но пък са това което Форд няма да бъде никога.Нали знаеш какво казват нашите сънародници-Форд-Жигули и Опел-Москвич.Ма изобщо не ми се сравнява тая марка с премиума.Не слагай там Форд където изобщо не му е мястото.Ако ще и 0.5 битурбо да направят пак Форд ще си остане-след 3 години никой не иска да го погледне.
  • 49 520 зендер

    1 0 Отговор
    ФМС-И какво точно са постигнали Форд че са пред ФВ или пред премиума БМВ и Мерцедес...Умишлено не споменавам Ауди щото то си е ФВ.Форд имали история.И какво от това.Ма не ти направо ме караш да се хиля от сърце.Знаеш какво имам предвид.Форд е нищо-ама нищооооо.Като си оправят качеството най-малкото тогава ми говори.Да-евтини и издръжливи за подръжка са-зная.Не искам да говоря за корозия-Оооооооо нееее.Сега-вече не корозират но защо се обезценяват толкова много спрямо Голф например-а кажи ми ти.Да не говорим например че с дизелите са мнооооого зле.Ама много зле.Дори и Опел-вечния сакател на тема дизели сега е напред пред Форд в областа на дизелите.Споменавам дизели не защото на мен те ми харесват а защото това е Европеиската тенденция в последните 10 години.Да бе знам че всички в тоя саит обичат бензинки без газ и то ако е възможно да са 3.0 турбо поне ама аз като бедняк предпочитам 3.0 тд......
  • 50 Специалиста

    0 1 Отговор
    Тойота и Форд продават седани и хетчбеци под едно и също име. Ако обедините бройките на Голф и Джета ще видите къде е истината. Хамериканците предпочитат автоматичните трансмисии, а DSG е ненадмината за засега. Ако на някой не му е станало ясно че VAG са най великите в момента и техните автомобили се купуват в белите страни от разбиращи потребители най вероятно се нуждае от психиатрична помощ. Относно цените VW са по скъпи от корола и фокус.
  • 51 Специалиста

    0 1 Отговор
    В момента излиза 7ма серия на Голф и пазара ще полудее. В края на годинат Голф ще е с няколко места нагоре. Просто купувачите изчакват новия модел.
  • 52 Japoneze

    1 0 Отговор
    Поредната серия на Голф -толкова много серии -вече си мисля се о.ериха - изчакват казваш-нищо подобно.Самите германци, а те са доста пресметливи,взеха да си купуват Хюндаии и Кии .Ако VW не си оправят цената на чудото си-както направиха с Джета в Щатите,просто въпрос на време!
  • 53 donnikoleon

    0 0 Отговор
    Здр. имал съм над 50 различни автомобила (лични) от които 5 са били Ford като не броя внесените за продажба!!!В интерес на истината от тях съм бил най-доволен!Карал съм всякакви марки премиум.Дори и в момента карам Audi !!!Но моето мнение е че,автомобилът не се плаши от каране а,от поддръжка!!!Не мога да сравня Ford с Audi но,ако срвня цена на нов автомобил и подръжката му ,и съотношение цена,качество то,тогава Ford превъзхожда Audi в пъти!!!А що се отнася до предназначение и философия на марката ,то Ford е в сегмента за средния и по-беден куповач и е нормално да се използват по-некачествени материали !!!Въобще е въпрос на вкус и възможности !!!Така че,хората желаещи Ford небива да се чувстват пренебрегнати...Карай Ford и бъди горд са казали хората :-))