Last news in Fakti

15 Май, 2020 18:15 42 089 98

В Русия си спомниха за първия български електромобил

  • елмо-70-
  • москвич-
  • пионер-
  • електромобил
В Русия си спомниха за първия български електромобил - 1

В статия, озаглавена "Как българи направиха електромобил от "Москвич", в. "Российская газета" разказва историята на първата кола на ток у нас. ЕлМо-70 е построен точно преди 50 години, през 1970-а, на базата на комби "Москвич-426" в пловдивския завод "Балканкар Рекорд".

В Русия си спомниха за първия български електромобил

ЕлМо-70 има уникална за времето си конструкция на задния мост. На мястото на диференциала е монтиран компактен електромотор с мощност 12 к.с. и тегло 65 кг., зацепен към полуосите с планетарен редуктор.

В Русия си спомниха за първия български електромобил

Източникът на електроенергия е въздушно-цинкова батерия с капацитет 20 кВтч. 420-килограмовият акумулатор е разработен от Централната лаборатория по електрохимични източници на ток (ЦЛЕХИТ) към Българската академия на науките. Токът се генерира посредством изгарянето на цинковите електроди при реакция с въздуха, което налага демонтаж за подмяната им след всяко изтощаване.

В Русия си спомниха за първия български електромобил

Модификациите увеличават теглото на електрифицирания "Москвич" от 1 065 на 1 370 кг, с което нараства и натоварването върху задния мост. Това налага да бъдат добавени листове за усилване на ресорите. Максималната скорост е 60 км/ч, а автономният пробег - 240 км.

В Русия си спомниха за първия български електромобил

Историческата истина обаче изисква да бъде уточнено, че ЕлМо-70 не е първият български електромобил. През 1967 г. Обединението по електротехническа промишленост (ОЕП) "Елпром" и НИПКИЕМ (Научно-изследователски и проекто-конструкторски институт по електрокари и мотокари) представят на Пловдивския панаир 850-килограмовия прототип "Пионер-63" с оловни батерии, електромотор с мощност 6.3 кВт (8.6 к.с.) и максимална скорост 55 км/ч.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 145 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ееее

    136 143 Отговор
    Само СССР👍

    Коментиран от #18, #38, #81

  • 2 Нация техническа

    419 61 Отговор
    А сега сме превърнати в работници и роби на чужди икономики заради престъпните неуспели комунисти(демократи)

    Коментиран от #40, #54, #86

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Manhart

    295 24 Отговор
    Илон Мъск още не се е бил родил ХАХА :D
  • 5 Росен плевнюто съм в играта сме

    134 32 Отговор
    Е са вагена като прочете статията и веднага ше направат не 1 ами 4 завода у бегето щото виждат че имаме традиции в автомобилостроенето и сме нация техническа😂😂😂😂😂😂😂😂
  • 6 Тодор Живков

    320 26 Отговор
    Браво! Имаше мозъци в България. партийците след 89-та ги изгониха, защото им пречеха.

    Коментиран от #8, #93, #94

  • 7 Москала модел с 1 чистачка

    50 109 Отговор
    Комби ама нема место за багаж и като свърши батерията купуваш друга😂😂😂😂😂😂😂😂

    Коментиран от #9

  • 8 Къв акъл се иска да направиш тва бе

    31 135 Отговор

    До коментар #6 от "Тодор Живков":

    Тодоре😂😂😂😂😂тва е сбирщаин и недоразумение

    Коментиран от #43

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Михаил

    37 170 Отговор
    Какъв е този таралясник. 12 к. с. с 65 килограма батерия, все едно гледам на Флинстоун колата

    Коментиран от #14, #17, #50, #79, #87

  • 11 незнайко

    173 8 Отговор
    За това време толкова са били възможностите. Сами виждате в двигателния отсек на москвича са товарните съпротивления и релета за превключване на напрежението и регулиране на скороста. Импулсния метод на регулиране не е бил наличен, заради липсата на съвремените електрони елменти а по точно IGBT транзистори и модули.

    Коментиран от #12, #13, #51

  • 12 османлията

    21 126 Отговор

    До коментар #11 от "незнайко":

    От как ви оставихме все назад вървите

    Коментиран от #16, #26, #32, #47

  • 13 😂😂😂😂😂😂муахахахахахахах

    17 91 Отговор

    До коментар #11 от "незнайко":

    На луната комунистите човек пратили даже и бази ше строели там ама викат тва им били възможностите и сътворили такъв дарак😂😂😂😂😂😂😂
  • 14 Не бе

    24 80 Отговор

    До коментар #10 от "Михаил":

    Батерията тежи 500 кила и като се изтощи я махаш и тургаш друга а ел мотора е 65 кила с мошност 12 магарета 😂😂😂😂😂😂😂

    Коментиран от #75

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Верно си е тва

    20 85 Отговор

    До коментар #12 от "османлията":

    Наи лошото за бегето започва от 1876г насам
  • 17 Луд с кирка

    111 9 Отговор

    До коментар #10 от "Михаил":

    Михаиле, михаиле. Не е за тебе туй нещо да цъкаш коментарчета. Надявам се само да си страшно предубеден, защото ако сериозно го мислиш ...... мъка братле. Виж кои години се цитират. Кой тогава е имал по технологични електромобили.

    Коментиран от #35

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Имало едно време

    127 13 Отговор
    Тоя дето се опитва да хейти явно просто заработва стотинките.
    Към онова време това е много пред всякви тесли и брадви.
    Да не говорим за Елтос, видима Идеал и т.н.
    България беше фактор, безспорно.
    За съжаление в минало време.
    Помнете го ,, че е имало такова време и че е възможно , ако се държим като народ

    Коментиран от #29

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Пръци

    53 5 Отговор

    До коментар #20 от "Бай Курти":

    Бил е имагинерен.Много ме нервят недоносчета и лумпени кът него.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Та не разбрах що има 1 чистачка😂😂😂😂

    7 36 Отговор
    Тва е нещо невиждано в световен мащаб😂😂😂😂😂😂😂😂

    Коментиран от #28

  • 24 И мъск трябва да напише

    13 7 Отговор
    По вратите на теслата експериментале електромобил и да махне едната чистачка😂😂😂😂😂😂
  • 25 Бегето и автомобил хахахах😂😂😂😂😂

    10 83 Отговор

    До коментар #18 от "Мууудак":

    Ко е е направено в бегето бе обясни ми😂😂😂😂москала е съветски ковчег сичко тогава беше съветско кое от целия тоз дараг е направено в бегето😂😂😂😂ел мотора ли дето има мошност невероятна ат 12 коня ли и тежи 100 кила ли 😂😂😂😂или батерията дето е 500 кила и като се изтощи я изфърляш 😂😂😂😂😂😂😂😂 та коя кола на снимката е направена у бегето бе😂😂😂😂😂

    Коментиран от #27, #71, #88

  • 26 Гост

    73 5 Отговор

    До коментар #12 от "османлията":

    Залаяха и анадолските ибрици, че ги засърбяло за султаня. Отдавна не им е калибрирал дюзите.
  • 27 Гост

    66 3 Отговор

    До коментар #25 от "Бегето и автомобил хахахах😂😂😂😂😂":

    Всичко изброено от теб е направено в БГ. И тогава това е било върхът на световните технологии.
  • 28 Гост

    30 1 Отговор

    До коментар #23 от "Та не разбрах що има 1 чистачка😂😂😂😂":

    Защото това е единственият матреал за тролове като теб.
  • 29 Гост

    84 4 Отговор

    До коментар #19 от "Имало едно време":

    Цал институт сме имали за разработване на асинхронни машини.Световно признат и утвърден.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Гост

    43 10 Отговор

    До коментар #18 от "Мууудак":

    Никъв ватняк не е тоя а си е чист султански гальош.Като видят спомен за величието на БГ или за връзката ни с Русия и почват да вият по месечината с пълен глас. ама кой ги слуша
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Гост

    67 4 Отговор
    Някой да е чувал анадолците да са изобретили нещо? Освен за подмиване.
  • 34 Тошко до 13

    13 38 Отговор
    Комунист на Луната още не е стъпвал, защото не може да се върне!!!!

    Коментиран от #46

  • 35 Михаил

    12 51 Отговор

    До коментар #17 от "Луд с кирка":

    Луд и прост умора няма. Такива като теб живеят винаги в миналото, няма ви в настоящето, няма ви в бъдещето. На един москвич сложили от електрокар батерията, заела задните седалки и цялата задница на комбито и хвърчат от радост, кой знае какво са направили. Ще кажеш, че произвели електромобил... Както сега произвеждаме чистачките на Мерцедес и след време да се радваш, че сме произвели мерцедес
  • 36 Тошко

    7 28 Отговор
    Край на спора! 1966 г. съм бил в Германия, возиха ме с опел-адмирал, с Форд таунус, vw ,имаше и мерцедеси, но не съм се возил.

    Коментиран от #37

  • 37 Дългия

    28 3 Отговор

    До коментар #36 от "Тошко":

    Тоше да беше останал там тогава.
  • 38 Жоро

    43 6 Отговор

    До коментар #1 от "Ееее":

    Явно това са времена чужди за теб. През този период България изнасяше електрокари за Япония, а СССР нямаха нищо общо с това.
  • 39 Жоро

    12 50 Отговор
    Изнасяха Жорка щото в Япония нямат мат'рЯл (олово) а тежестите от началото са били оловни У мотокарите. Па сетне, като ги правят от бетон никой не ги иска!!! Панимайшшш!?!? То и филм има един мести едни стругове и фрези У едно село да работи ама основната идея беше да е по близо до младата булка да я ръмби га си поиска!!! Е те тАвА е за онова време също като сега!!! Едно е да искаш, друго е да можеш, трето и четвърто да го направиш... В булгаристан няма съвпадение на тези неща ПАНИМАЙШШШ

    Коментиран от #41, #61, #66, #89, #96

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Жоро

    50 11 Отговор

    До коментар #39 от "Жоро":

    Я панимаю. А ти панимаеш ли че докато има хора с твойте разсъждения, България все ще е подлога на някоя друга държава, било то източна или западна.

    Коментиран от #45

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Тито

    24 5 Отговор
    Сега ще произвеждаме вертуални фолксвагени...
  • 45 Русенец

    25 3 Отговор

    До коментар #41 от "Жоро":

    Роденият с робско мислене не му пречи да е нечий васал. Той копнее да лакейства. И всячески се стреми да превърне всички край него във васали.
  • 46 444

    21 2 Отговор

    До коментар #34 от "Тошко до 13":

    То пък щото "демократите" са стъпвали ,е със Ст.Кубрик направиха някой и друг филм!
  • 47 Искаш да кажеш

    21 0 Отговор

    До коментар #12 от "османлията":

    Искаш да кажеш от както ви наритахме към анадола
  • 48 Нилето

    17 2 Отговор
    а сега сме на ягодите
  • 49 ниѝ

    8 9 Отговор
    Сме конструирали и първата подводница с гребци!
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Jeep

    18 3 Отговор

    До коментар #11 от "незнайко":

    Дa,доообре, a зa тириcторно упрaвление дa cи чувaл? Тролеите нa Икaруc бaхa c тaковa, a руcките ЗИУ c контaкторно упрaвление до поcледно. Дaже във Врaцa мaй още ca тaкивa, че cе и движaт. Оcвен товa CCCР имaше cобcтвени aнaлози нa повечето зaпaдни полупроводници, еcтеcтвено по-недодялaни, но вcе пaк cделaни и рaботещи. Cлед cредaтa нa 80те години имaхa и aнaлози нa повечето клacичеcки интегрaлни cхеми кaто тaймери и логичеcки елементи. Друг е въпроcът в кaкво ca влaгaни и имaло ли е cмиcъл, зaшото повечето им интереcни рaзрaботки ca в рaмките нa военно промишления им комплекc, a не зa цивилното нacеление и повишaвaнето нa жизнения му cтaндaрт.

    Коментиран от #52, #60, #64

  • 52 Джипче

    18 23 Отговор

    До коментар #51 от "Jeep":

    имаха доста, да, щото 2 отдел на ГРУ крадеше разработки с вагони. Така например NSU Prince се превърна в "Запорожец" 968 (модела след гърбавия). После на света му писна, затегнаха гайките, па и доста сесесере-подлоги стара генерация се преселиха в по-добрия свят. Така се стигна до днес - с легендите колко яко и "уникално" е било. И с мултиките.

    Коментиран от #68

  • 53 4883

    41 18 Отговор
    Е, НИМА МОЖЕ ДА ИМА КОМЕНТАР ... ЛОШАТА БЪЛГАРИЯ.. ГЛАД, БЕЗРАБОТИЦА, ЗАДЛЪЖНЯЛОСТ... СТРАШНОТО ОБАЧЕ ДОЙДЕ С АМЕРИКАНСКАТА НАГЛОСТ.. СЕГА БУДИЛНИКА СКОРО ЩЕ ЗВЪННЕ САМЧОВЦИТЕ ЗАТОВА БЪРЗАХА ДА ПРОДАВАТ РАЗРУШАВАТ, ГРАБЯТ, ПРИВАТИЗИРАТ ВЕДНАГА.. ЩОТО В ДОСТА ОБЛАСТИ БЯХМЕ И ПРЕД ТЯХ. ИЗНАСЯХМЕ И ВНАСЯХМЕ КАКВОТО СИ ИСКАМЕ ПО ЦЯЛ СВЯТ, СТОЯХМЕ КОРАБИ, ЕЛЕКТРОКАРИ КОИТО АМЕРИКАНЧЕТАТА ПРЕДПОЧИТАХА ПРЕД ЯПОНСКИТЕ.. А ТЯХ ГИ УЧЕХ ЛИЧНО КАК ДА ИЗПАРЯВАТ МИКРОННО ЗЛАТНО ПОКРИТИЕ ЗА ТЕХНИТЕ РЕОЗНАТОРИ КОИТО НИЕ ИМ ПРАВЕХМЕ. ЗА КОСМИЧЕСКАТА ЕРА НА СКЪПАТА НИ ТАТКОВИНА ДЕТО Е ВЕЧЕ АНГЛОГОВОРЯЩА ДА ГОВОРИМ ЛИ.. ТО ЛОРДОВЕ МАЙНА ТО БЕЗЕБИЕ.... . ИМАХМЕ КАДЪРЕН И ОБУЧЕН НАРОД И СПЕЦИАЛИСТИ.. ЕСТЕСТВЕНО НИМА ТРЯБВА ДА ПОЗНАЕМ ЗАЩО НА ЗАПАД БЪЛГАРИЯ ВАДЕШЕ С ДРАНЕ ЗАВИСТЛИВИТЕ ИМ ОЧЕНЦА.. СЕГА ИМАМЕ БЪЛГАРСКИ ДОМАТИ ОТ ТУРЦИЯ И АГНЕШКО ОТ БРАТСКИЯ ВОЕННОВРЕМЕНЕН ЗАПАС НА Н. ЗЕЛАНДИЯ, БРРЮКСЕЛ И ВОЕННОВРЕМЕНИЯ СРОКОВ ИЗЛИШЪК НА НАТО.... ЕХ ТЪПАЦИ, ТЪПАЦИ... ТАЗ ЛОША ЛОША БЪЛГАРИЯ... ТОЗ НЕВИЖДАН ИНТЕРГАЛАКТИЧЕСКИ ГЛАД.... И КАК КОПНЕЕМ ЗА ПОРЕДНАТА АМЕРИКАНСКА КРИЗА ДЕТО ПАК ЩЕ ИМ Я ИЗПЛАЩАТ НАШИТЕ И ВАШИТЕ ДЕЦА КАКТО ПРЕДИ... ДАНО РУСКАТА ИМПЕРСКА РУБЛА Я ВНЕДРЯТ ЧАС ПО СКОРО...ЩОТО АМЕРИКАНЧЕТАТА НЕ СА ТУК ДА ВИ ГУШКАТ... КАТО СЕ РАЗРАСТНАТ КОНФЛИКТИТЕ СКОРО СКОРО ОТ БАЛТИКА ДО ПЕРСИЙСКИЯТ ЗАЛИВ, НЕ ЩЕШ ЛИ, НИЕ ПАК ЩЕ СЕ ОКАЖЕМ НА ПОРЕДНИЯ КРЪСТОПЪТ И КАТАСТРОФА.. НО ТОЗИ ПЪТ С НЕИЗМЕРИМИ ПОСЛЕДИЦИ.... ЧИЧО САМ ЩЕ СИ СВЪРШИ ГЕОПОЛИТИЧЕСКАТА МРЪСОТИЯ И ЩЕ СИ ОТИДЕ.

    Коментиран от #63, #65

  • 54 070707

    23 18 Отговор

    До коментар #2 от "Нация техническа":

    Не никога не съществувалия комунизъм ти е виновен приятелю! Сегашният злобен, грабителски човеконенавистен див капитализъм. Жалко, че няма да го осезнаете!
  • 55 Йо Несбьо

    11 18 Отговор
    Е, да де, ама.... България никога не е била водеща в научно отношение страна, нещо като Южна Корея сега, така че изобщо не е мислено по въпроса с масовото използване на електромобили у нас. Нашите все крадяха технологии от Запада, а нямахме и свободата да купим недостигащото ни ноу-хау. Ако някой си беше направил равносметка, че собственото производство на електромобили ни прави независими от съветския внос на леки коли, то по друг начин би изглеждало всичко. Е, токът от АЕЦ - български, шасито, електромотори, волани, спирачки, задвижване - все българско и съветският нефт щеше да ходи само за трактори, камиони, химическа промишленост и реекспорт... А с течение на времето щяхме не само да сме пионери в цялостното електрифициране на транспорта, но и в развитието на свързаните с това технологии. Вероятно щяхме да сме световна сила в областта.

    Коментиран от #76, #92

  • 56 балкански варварин

    9 2 Отговор
    няма нищо не нормално сичко иновативано е измислено о индивид с българско потекло
  • 57 РУСИЯ

    3 4 Отговор
    Трябвало е отпред за предно задвижване да има 10кв мотор, а от зад за всяко колело по 2 кв. За предният 3 скорости кутия. А токът да е от едноцилиндров дизел 800 кубика, с динамо. И буферна батерия за 7 км ток.
  • 58 To и Хан Аспарух

    16 1 Отговор
    като е дошъл в Онгъла, не е стоял в чакалнята, да му кажат може ли
  • 59 Петков

    25 2 Отговор
    Като чета коминтарите
    Толкова неграмотни хора има
    България винаги ще Бъде майка на иновационни умове
    Велики са КОНСТРУКТОРИТЕ
    на тази идея
    Простите само Плюят
  • 60 незнайко

    8 4 Отговор

    До коментар #51 от "Jeep":

    Благодаря, но тиристора не управлява ПОСТОЯННО НАПРЕЖЕНИЕ ! При постоянно напрежение като се отпуши, кой ЩЕ ГО ЗАПУШИ ??? Затова измислиха тези транзистори !!!
  • 61 гражданин

    21 3 Отговор

    До коментар #39 от "Жоро":

    И това не си доразбрал.Противотежестите са чугунени,не са от олово.Четете повече книги,мислете ОБЕКТИВНО,а когато черпите информация от чичко Гугъл,хубавичко я анализирайте...Че иначе приличата на облъчени папагали(да не кажа тролове неграмотни)!
  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 гражданин

    16 8 Отговор

    До коментар #53 от "4883":

    Адмирации!Ясно и точно!Предназначено за мислещи родолюбци!Жалко,колега,че напоследък се навъдиха доста неграмотни и облъчени продажни тролчета с неолиберално-фашизоидно мислене и джендърско подсъзнание.
  • 64 незнайко

    2 0 Отговор

    До коментар #51 от "Jeep":

    Какво е напрежението в контактната мрежа на тролея ?
  • 65 незнайко

    5 7 Отговор

    До коментар #53 от "4883":

    Превъзходен коментар . БРАВО . Вие сте истински БЪЛГАРИН .
  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 незнайко

    13 4 Отговор

    До коментар #66 от "gnom":

    Не се ядосвайте господине. Жоро е набор след 1995 година . Когато порасна 2000 година, вече му промиваха мозъка и резултата е налице .
  • 68 Сульо

    6 9 Отговор

    До коментар #52 от "Джипче":

    Ъова от козяк ли ти го казаха, сънува ли го или звездите ти го говорят. Вие, лyдитe демократи живеете в паралелна лудо-"демократина" реалност, където всичко спред халюцинациите ви. но в реалната всичко написано горе е вярно. Освен това, този метод е залегнал в проект сега за автомобил на алуминиев или цинков гел, който се зарежа на бензиностанция като гориво и на друга се източва като масло окислен. и караш с него 400-800 км.

    Коментиран от #85

  • 69 Техник

    23 1 Отговор
    Абе лай..ри кво се подигравате. Такава е била технологията и хората пак са направили нещо, а вие сега освен да пишете и то неграмотно друго не можете...
  • 70 Димитрото

    22 4 Отговор
    Когато Европа е ходела права под масата,България е била империя!
  • 71 Таебавустата

    11 3 Отговор

    До коментар #25 от "Бегето и автомобил хахахах😂😂😂😂😂":

    В Турция тогава са се строяли тоалетни и се е прекарвала канализация,а електричеството е обезпечавано от АЕЦ Козлодуй.
  • 72 Германец

    7 0 Отговор
    За първия български електромобил. И за още нещо

    Юлиана Танчева 8 October 2014, дъщерята на изобретателя е показаалаа другаа снимка снимки на "пионер63"

    Коментиран от #74

  • 73 Gost

    0 8 Отговор

    До коментар #18 от "Мууудак":

    А ти с компания ли си пиеш бели ата и доместоса

    Коментиран от #77, #82, #84, #91

  • 74 Германец

    0 0 Отговор

    До коментар #72 от "Германец":

    Друго изглеждащ, е, кабрио с тъпа муцуна
  • 75 бе Не

    10 9 Отговор

    До коментар #14 от "Не бе":

    Тогава по ония години ..тоя Мъск ли е ГъзК ли е ,горкият той даже не е и бил плануван още.. кога е вървяла тая кола в БЪЛГАРИЯ - камо да има Ел.кола по пътищата на САЩ.
    Тръгнал са смей тоя Прошляк неорентиран
  • 76 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 Помнещ

    10 5 Отговор
    1970-та година ,бензинът за частни коли бе 12-16 стотинки/литър,а на държавните с бонове два пъти по-евтин ... Бензин да искаш ....Газки, Зилове, колкото си щеш...Бил съм 12-13 годишен токава, помня, татко купи чисто нов "Москвич" 408 ...от онези с 4-те фара и един от първите сглобен в Ловеч ...някъде ... 1966/7-ма година май беше ....

    Коментиран от #90

  • 79 6924

    5 0 Отговор

    До коментар #10 от "Михаил":

    1970г,,Глупав,даже е много лека за времето си!
  • 80 Кико

    6 1 Отговор
    Камъните и глупаците никога не свършват! Какво сме дали на света? Нобелисти бол! Партийни секретари-липсват!
  • 81 Мууудaк

    12 5 Отговор

    До коментар #1 от "Ееее":

    Къв cececeр бe прocтьo, cтaтиятa e зa eлeктрoмoбил, прoизвeдeн в НРБ. Туй БГ вaтницитe cъвceм изтрeщeхтe oт кaрaнтинa и бoяришник!
  • 82 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 83 Хахаааа

    14 10 Отговор
    Мъска още го е немало, а Българите са създали електричка с по голем пробег от теслътъ... а и едва ли ше е струвала 100 и кусур хилядо евро. Нито пък ше му се откача волана в движение на кютюка като тесла3. Чичаците в сини престилки и 8ми диоптър са били по кадърни от напушените гейджинерчета на мъскито
  • 84 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 85 cat

    6 2 Отговор

    До коментар #68 от "Сульо":

    Тази технология за електричките (с течен електролит - на "бензиностанцията" спираш - сменяш за 5-10 минути - и вървиш напред) беше изпитана още в 80-е години в Германия (ако не бъркам). И нещата бяха огласени, ала някой си спря понататъшните разработки
  • 86 Либчо

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "Нация техническа":

    Точно така сие45
  • 87 Мършаил

    2 5 Отговор

    До коментар #10 от "Михаил":

    Мършаиле, прочети за кое време става дума! Или теб те интересува да оплюеш всичко от преди, та да ти платят 7-цента. Ами оплюй тогава и баща си, че те е направил толкова елементарен!
  • 88 Направено

    4 0 Отговор

    До коментар #25 от "Бегето и автомобил хахахах😂😂😂😂😂":

    Брато, няма нищо лично тук, но и ти си направен в циганската махала, та сигурно си прав!
  • 89 Голата истина

    4 0 Отговор

    До коментар #39 от "Жоро":

    Голям късметлия си, след като си толкова прост как естественият подбор за сега те е пощадил!
  • 90 асддсадса

    4 0 Отговор

    До коментар #78 от "Помнещ":

    Моля ти се ....Един от най-ниските и мизерни стандарти.
  • 91 Myyyдaк

    7 0 Отговор

    До коментар #73 от "Gost":

    Бe щoм питaш - зaпoвядaй, щe ти нaлeя. Имaм и "трaйнoй". A зa цeнитeли кaтo тeб - и вoдкa "пуТкинкa cпeшъл".
  • 92 nyTкиняци

    8 2 Отговор

    До коментар #55 от "Йо Несбьо":

    ни управляваха от горе до долу, от 09.09, нали "братушките" щяха веднага да ги наритат от властта обратно на село. Или болести и катастрофи да ги налегнат набързо. Иначе сте напълно прав.
  • 93 Електричар

    5 1 Отговор

    До коментар #6 от "Тодор Живков":

    Никой не ги е гонил, те сами избягаха. Щяха и по-рано да го направят, но пазеха границите с автомати

    Коментиран от #95

  • 94 Dr.mengele

    4 2 Отговор

    До коментар #6 от "Тодор Живков":

    И сега са царе на проституцията и наркотрафика.
  • 95 Dr.mengele

    2 2 Отговор

    До коментар #93 от "Електричар":

    Никой не се е и опитвал и да ги задържи.айде да сме коректни.
  • 96 Чакам оферта

    2 0 Отговор

    До коментар #39 от "Жоро":

    Изкупната цена на оловото е около един лев , стоманата 0,30 ст. Един мотокар тежи 2 тона , искам да ми намериш , чисто нов мотокар , за вторични суровини , да го купя . От мен да мине, давам 2000 лева , по твоята логика трябва да се случат нещата . Сега гледах един втора употреба 11 000 евро , това са 20 тона олово , или 66 тона стомана , как ли им се е връзвала сметката на японците .
  • 97 Нинджата Перо

    0 3 Отговор
    Абе вие сте необразовани ора. Има книги и история в интернет на електромобилите в света. Какво постижение е това за тия години, пълна пародия.

    Коментиран от #98

  • 98 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #97 от "Нинджата Перо":

    Що бе, турците какво правехте тогава?Впрягахте камилата ли?