Last news in Fakti

30 Май, 2020 13:00 15 554 56

BMW пуска нов по-мощен и чист дизелов двигател

  • bmw-
  • дизел-
  • агрегат-
  • двигател-
  • шестак-
  • 730d

BMW обяви нов 3,0-литров шестцилиндров редови дизелов двигател, доставящ максимална мощност от 286 к.с. и максимален въртящ момент от 650 Нм, което е с 21 к.с. и 30 Нм повече от предишния. По отношение на гамата от агрегати това е основната новина от автоконцерна през лятото.

Новият двигател е по-чист от предшественика си с обозначение B57, тъй като е оборудван с подобрена система за пречистване на отработените газове и 48-волтова бордова мрежа, която автоконцернът планира да използва в 51 от моделите си. Също така, дизеловият агрегат се възползва от модернизирана система на BMW, която се изразява в два турбокомпресора с ниско и високо налягане с променлива геометрия и подобрено впръскване на горивото, като по този начин се отключва допълнителна мощност и същевременно се намаляват емисиите.

Базовата модификация на двигателя ще се предлага в двата варианта на междуосие и задвижване на 7er (730d), както и в кросоувърите X3, X4, X5 и X6, носещи значката xDrive30d. Благодарение на новия 3,0-литров редови шестак на 730d със задно предаване и 730d xDrive ще са необходими 0,2 секунди по-малко, за да ускорят от 0-100 км/ч. На двата модела ще са им нужни респективно 5,9 секунди и 5,6 секунди. В зависимост от модификациите, седанът ще харчи от 4,7 до 5,3 литра гориво на 100 км.

Също така, BMW ще инсталира по-висока спецификация на новия двигател в 740d xDrive, 740Ld xDrive, X3 M40d, X4 M40d и X7 xDrive40d. Тя ще предоставя максимална мощност от 340 к.с. и максимален въртящ момент от 700 Нм. 740d xDrive ще ускорява от 0-100 км/ч за 5,0 секунди.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 21 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сдфгхйкл

    50 23 Отговор
    Немска инженерна мисъл. Подобрили са малко старата печка...

    Коментиран от #23

  • 2 Порно

    98 14 Отговор
    Редовия шестак на БМВ е най приятния за каране двигател, жалко , че нашенски идиоти нанесоха удар по имиджа на марката.

    Коментиран от #19

  • 3 Проф

    32 69 Отговор
    Тия когато и да ги закрият, все ще е късно

    Коментиран от #6, #29, #36, #43, #54

  • 4 тунберг

    29 7 Отговор
    нищо за емисиите и за цената ???

    Коментиран от #24

  • 5 Българин

    60 16 Отговор
    Браво.Мислят и за хората дето не искаме да се возим с домакинска техника със "Еко" ток и "еко" акумулатори...
  • 6 Ганчо Ашварията

    9 16 Отговор

    До коментар #3 от "Проф":

    Точно пишех същото и видях, че са ме изпреварили.
  • 7 бмв боклук

    45 47 Отговор
    Това е един стар дизел измислен от преди 100 години наблъскан със всевъзможни "съвременни" трошливи части, електроника и пречистватели. Честито на зомбираните
  • 8 Бензин в кръвта

    24 52 Отговор
    Ей ужким щяха да ги спират напълно тези нафтови печки и пак почнаха да ги усъвършенстват печката си е печка това нищо не става от нея само скъпата и поддръжка.Това ускорение дето са го писали може ама само на хартия да го даде.

    Коментиран от #53

  • 9 ганчо зубидренката

    50 36 Отговор
    Купувай народе.
    Вече налягането в рейла е 3000 бара,и е с 2 турбокомпресора.
    Сервизите такива ги обичат.
    Хайде на бас,че е с верига. и демпферен маховик.
    При първото обслужване,слек като е купена "нов внос"
    на новия собственик ще му побелее косичката.
    До тук сметката е 6000 лв. без дюзите.
    Честито на гъзетета с БМВ.
  • 10 ганчо зубидренката

    28 24 Отговор
    А ако са само автоматици...ммм...опресняване на маслото от 800 лв
    Но,за да се получи добре,трябва да се опресни 3 пъти по 12 литра всеки път.
    Пълна смяна с обслужване на мозъка от 3000 лв(това е на примоция за наши хора)
    Ако не сте от нашите си пригответв 4000 за автомата.
    Купувай народе,че свършия.
  • 11 шофер

    20 44 Отговор
    Яка германска кола, като всички останали. Германска технология, здравина и кеф на макс! Всички жълти и пуцари само копират и пак не могат да доблужат дори германеца. Яко!

    Коментиран от #26, #30

  • 12 Гост

    16 21 Отговор
    А дали така лесно ще се пали/пожар/ като предходните модели! Няма такъв боклук на света! БМВ умря преди 10-15 години.
  • 13 Хи хи

    30 14 Отговор
    Хем по-мощен хем по-чист.Пълен нонсенс.Ама освен ДВГ немците нямат нищо и лъжат до последно щото иначе трябва да си закрият държавата.50% от цялото им БВП идва от автопромишлеността.

    Коментиран от #18

  • 14 Стол С

    8 1 Отговор
    Corona viruse covid 19
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Поп

    7 4 Отговор
    Готино мпс
  • 17 Джуган

    21 1 Отговор
    Къде е тази по голяма мощност при положение че преди десетина години купих на жената Х5 40d което е шестцилиндров трилитров дизел с мощност точно 306 к.с.???

    Коментиран от #33

  • 18 Komapak

    12 1 Отговор

    До коментар #13 от "Хи хи":

    И аз това обяснявам ама никой не ми вярва. Дотам са стигнали, че почти всички стационарни кранове са френски!!!
  • 19 1234578

    12 11 Отговор

    До коментар #2 от "Порно":

    Жалко, че дизайнерите на интериора на БМВ са на светлинни години назад от инженерите на компанията правещи двигатели, скоростн кутии, оказване ... . Интериора на БМВ в периода след 2000 г. все едно са го правили руснаци или французи, пълна отврат.

    Коментиран от #20, #31

  • 20 Komapak

    13 2 Отговор

    До коментар #19 от "1234578":

    Ами те си правят и Ролс ройс!!! Не е като да не знаят как се прави, но не им се връзват сметките. С минимални усилия, максимална печалба.
  • 21 Jsb

    24 20 Отговор
    За удоволствието от шофирането дали сте чували?Е ,точно при тази марка се получава?Това ,че не можеш да си го позволиш,не означава че трябва да го плюеш!Караш това което можеш да поддържаш и не им правиш сметка на хората който го имат!Приятно пътуване в дясната свободна лента ,за да не пречите на по-бързите от вас!

    Коментиран от #28

  • 22 Алексей

    14 3 Отговор
    Разхода ме довърши. Ако я купя и съдя компанията, че разхода не е такъв, какъвто е обявен, с обезщетението може да се изкара доста добре
  • 23 Инжинер

    8 8 Отговор

    До коментар #1 от "сдфгхйкл":

    Нaй-зaбaвнoтo e, чe фeнoвeтe нaли нa япoнcкитe и кoрeйcкитe кoли ceгa ce рaдвaт чe мoгaт нaли дa дoгoнят нeмcкитe aвтoпрoизвoдитeли зaрaди eкo нoрмитe и прoчиe. Тoвa кoeтo тeзи хoрa нe ocъзнaвaт e, чe дoри cтaритe мoдeли нa тeзи кoли прaвят нoвитe япoнcки и кoрeйcки aвтoмoбили дa изглeждaт кaтo прeдхoдeн мoдeл. Жaлкo. И зa дa избият кoмплeкca фрaзaтa винaги e eднa и cъщa - нeмcкитe вeчe нe ca тoвa кoeтo бяхa прeди 350 000 гoдини. Aми в тoвa мнeниe нямa нищo лoшo. Вce пaк нe вceки трябвa дa кaрa нeмcкa кoлa a caмo иcтинcкитe къcмeтлии в живoтa, кoитo ce рaдвaт нa тaкивa глупaви мнeния. Хa-хa.

    Коментиран от #27

  • 24 Хайл

    3 2 Отговор

    До коментар #4 от "тунберг":

    Да-4 гр на 1000 км и много висока цена /неоправдана/

    Коментиран от #45

  • 25 Иван

    7 3 Отговор
    Проблемите започват, когато се сипе от нашата калпава нафта, особено по някакви малки, неизвестни и уж евтини бензиностанции.
  • 26 Соичиро сан

    7 12 Отговор

    До коментар #11 от "шофер":

    Таз "яката" има само едно предимство пред японците - има страхотно готино и кристално предно стъкло през което много хубаво вижда отдалечаващи те се стопове на Хинди, Субарута, Тойоти и при....ги хи
  • 27 Бах мааму

    3 1 Отговор

    До коментар #23 от "Инжинер":

    Имаме вече инжИнери и от ПеУник...фенове на немски легени начи
  • 28 Хи хи

    10 1 Отговор

    До коментар #21 от "Jsb":

    Аз пък искам да ти видя удоволствието след фактурата от Дару Кар. Ха ха

    Коментиран от #32

  • 29 Име

    2 3 Отговор

    До коментар #3 от "Проф":

    Когато и да ти накривят зурлата все ще е късно
  • 30 Хайл

    7 0 Отговор

    До коментар #11 от "шофер":

    Прав си-технология чуплива и здрави цени за технологично-инжинерната немска мисъл,а возията...перфектни каруци, по зле и от на бай мюмюн каруцата
  • 31 Хайл

    4 1 Отговор

    До коментар #19 от "1234578":

    Немеца си е немец-на магарето синджира да хване,тура му изсъхва...
  • 32 Jsb

    11 4 Отговор

    До коментар #28 от "Хи хи":

    Ти ако си дадеш последните пари за автомобил и не си предвидил за обслужване.....По-добре не си купувай дори Рено,ако мислиш да си купуваш най-евтините менте части!!!!Ако те плашат фактурите от оторизиран сервиз ,определено може да помислиш за алтернативен транспорт-велосипед,метро!!!

    Коментиран от #35

  • 33 Антон

    1 1 Отговор

    До коментар #17 от "Джуган":

    Отговора е в последния абзац
  • 34 Не разбраха ли че

    14 5 Отговор
    рано или късно всеки дизел колкото и да е модерен се превръща в пушилник от 60-те години. Каквото да им слагат, то е ефективно до определени километри и възраст, след което поддръжката на тая сложнотия става невъзможна. Тогава има два варианта - или се бракува, което не е угодно на собствениците и те все пак ги продават изгодно или се хвърлят средства за привеждане в заводско състояние, което е по-скъпо от самата кола и никой не го прави. Да дойдат у нас да си видят творенията с ампутирани дпф-и, адблута и други "висши" технологии. Ама ние сме си виновни, че си превърнахме държавата в дизеловата морга на Европа.
  • 35 Хайл

    2 0 Отговор

    До коментар #32 от "Jsb":

    Или обувки с подметки от стари гуми...
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Тодор

    1 0 Отговор
    Ако минат на 220 волта, още по екологичен моделът ще е, а и вурсчета ще могат да си запекат, по време на движение, ако си носят скара...
  • 39 vankata

    1 0 Отговор
    Какво остава за 750xd? 450 коня 900 нм?!?!?

    Коментиран от #40

  • 40 Антон

    2 0 Отговор

    До коментар #39 от "vankata":

    Скоро мернах някъде че смятат да се отказват от двг-то с 4 турбини, че бил много сложен.

    Коментиран от #41

  • 41 номад

    3 0 Отговор

    До коментар #40 от "Антон":

    то стана повече турбини от цилиндрите :) ще дтане с къв мотор е твойта аа 3 цил 4 турбини
  • 42 Петко

    13 0 Отговор
    Карам Х3, 3000 дизел от 2011 г. на почти 350 Хил км. Много е приятна за каране. Никога не съм карал спортно, с много настъпване, освен понякога при изпреварване. По магистрала карам със 110 км/ч. Разхода зависи от стила на каране, но дори с моето спокойно и пенсионерско каране под 6.5 никога не може да се свали. Нормално е с поне литър отгоре. профилактирам съм ГНПВН, турбото и дюзите, които са най-скъпите и важни неща в този мотор. И съм сменил веригата. Не е за хора, които си смятат разходите по колата, особено когато се придобие втора употреба. Аз си я взех от представителство на БМВ от Швейцария на 4 години. Много е важно да не се попадне на кофти нафта.
  • 43 Ха Ха

    4 5 Отговор

    До коментар #3 от "Проф":

    Завистник карал ли си някога ново BMW или си го виждал на снимка.Ако искаш да те повозя на Х5 М50D
  • 44 Мемфис

    0 3 Отговор
    Всички “ оригинал” е made in Germany!
    Останалото произвеждано по света е РЕПЛИКИ!!
  • 45 1001 нощ

    2 0 Отговор

    До коментар #24 от "Хайл":

    хаха, 4 гр./1000км, няма такова чудо, 120-130гр/100км, това звучи реално !!
  • 46 Сиганин

    3 1 Отговор
    Мойту кон няма обслужване само му давам мисир и сено
  • 47 Сиганин

    2 1 Отговор
    Говорим за последния модел ,а сложили снимка на предния оф джурналя
  • 48 незнайко

    0 1 Отговор
    Това което правят гаражните МАЙСТОРИ, да подобриш добър двигател !!!
  • 49 Васил

    1 1 Отговор
    О неееееееее докога ГермаНЦИТЕ ЩЕ БУТАТ С ТАЗИ ОСТАРЯЛА ТЕХНОЛОГИЯ.
  • 50 987

    2 1 Отговор
    А на български дизел от ЛукОйл колко км ще изкара тоя нов подобрен дизел?!
  • 51 Гундиии

    4 0 Отговор
    Карам Х5 3,5 дизел 286 коня заводско и смятам че разхода от 12/13 литра е оправдан спрямо вървежа и тези 580 нютона при ускорение,,все пак лъв слама не яде нито тигър трева пасе ;)
  • 52 Ванко 1

    1 3 Отговор
    Тук виждам само един проблем - бедност. Китайски, японски, корейски и френски коли са за бедняци и селтаци...
  • 53 X3 30д

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Бензин в кръвта":

    Ти карал ли си 30д? Вземи карай, ако някой ти даде пък после изразявай мнение. Х3, 30д, 265 кс - 5,5сек до 100. Поне мойто толкова може. Други такива може и да са по бързи :):):)

    Коментиран от #56

  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Шофьора

    1 0 Отговор
    Бил съм директорски шофьор 6 години на 7-ма серия 99год. 3.0 шестак. Голяма кола и голям мотор, чувството при шофиране няма нищо общо с нормален автомобил. Тогава имах личен автомобил Форд Орион 1.8D. Като слезнех от БМВ-то и се качвах на Форда, все едно не се качвах от кон на магаре, ам8 от кон на коза.
  • 56 Бензин в кръвта

    2 0 Отговор

    До коментар #53 от "X3 30д":

    Да бе да тези времена ще ги дадеш на някой дето си нема понятие от автомобили няква мацка примерно да се кефи.Нещо май хронометъра не ти е верен приятелю това време най-голямата печка БМВ Х5 М50D дето е 400коня не може да го даде ти ми разправяш приказки от 1001 нощи ми по твойта логика ако му направиш ремап за колко ще ги правиш тогава? На 4сек.ли ще го свалиш?