15 Юни, 2020 13:15 13 315 20

Най-здравите малки кросоувъри на вторичния пазар според TÜV

  • tüv-
  • класация-
  • рейтинг-
  • надеждност

Германската организация за технически надзор TÜV публикува класация на най-надеждните компактни кросоувъри втора ръка, продавани на европейските пазари. Рейтингът е съставен въз основа на данни за броя повреди за всеки от моделите.

На първо място по безпроблемност се подрежда Mazda CX-3. Представеният през 2015 г. кросоувър е базиран на Mazda2, но в технически план е по-близък до доказалия се CX-5. Японският модел е изключително надежден, но при покупка трябва се обърне внимание на амортисьорите.

Втора позиция в рейтинга заема Audi Q3, построено на платформата на Volkswagen Tiguan, който неведнъж е получавал висока оценка от TÜV. Експертите на организацията определят като слабо място на Q3 ръждясващите спирачни дискове.

Сред отличниците попада и Suzuki SX4 S-Cross. Японският модел е обявен за един от най-надеждните компактни кросоувъри, но има проблем с разхода на масло. В списъка следват друго Suzuki - Vitara - и Opel Mokka X, който бе снет от производство през 2019 г., но се радва на стабилно търсене на вторичния пазар.

Произвежданото от 2009 г. BMW X1 демонстрира висока надеждност независимо от поколението. Експертите на TÜV обаче все пак препоръчват преди покупка да се прегледа спирачната система. Аналогични проблеми могат да възникнат и при Mitsubishi ASX.

Висока оценка за надеждност получава и Renault Captur. Слабо място на френския модел е окачването - също като при първото поколение Nissan Qashqai. С появата на втората генерация повечето недостатъци са отстранени. Сред най-здравите малки кросоувъри са изброени също MINI Countryman, Renault Kadjar и второто поколение на Skoda Yeti.

На дъното на класацията с най-много неизправности в сегмента се подреждат Ford EcoSport, Nissan Juke, Peugeot 2008 и Renault Duster. Особено тежки критики търпи румънският кросоувър. Според TÜV покупката на употребяван екземпляр не си заслужава и би било по-разумно да се заложи на нов с гаранция от производителя.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ироничен

    70 11 Отговор
    Най-после някой е написал половината истина за Дачията - не си струва като втора употреба. А цялата истина е, че и като нова не струва.

    Коментиран от #3, #4

  • 2 газ бок

    36 10 Отговор
    Гледал съм и други статистики за надеждност, и там ауди и бмв са на първите места, само че по ненадеждност. Но все пак германците нормално да си тачат техните марки.
  • 3 566588

    11 16 Отговор

    До коментар #1 от "Ироничен":

    От къде знаеш имал ли си или караш 20 годишна Ц-класа 2ооо с газ :)))))))))))
  • 4 сектант

    14 27 Отговор

    До коментар #1 от "Ироничен":

    тук се говори за рено дъстър. дачия дъстър е премиум и няма нищо общо с рено

    Коментиран от #5, #7, #19

  • 5 газ бок

    22 3 Отговор

    До коментар #4 от "сектант":

    На тебе някой ти плаща да ги говориш тея простотии ли или просто ти доставя удоволствие да го правиш?
  • 6 Факт!

    13 10 Отговор
    Каквото и да си говорим в ценовият си клас Дачия нямат конкуренция.А сравняването на нова кола с втора употреба е безпредметно.
  • 7 Хахахахахахаха

    12 18 Отговор

    До коментар #4 от "сектант":

    Ти си пълен пациент на психодиспансера. Истината е че рено и дачия са еднакви боклучави еднодневки. Не може акумулатора на моята кола да е по-голям от твоя двигател. Не може кожата дървото шумоизолацията и стъклопакетите на 20 годишния ми премиум да са материал пт който се сглобяват 4 -5 дъстерчета като твоя.

    Коментиран от #9, #12, #17

  • 8 ФИАТ

    11 7 Отговор
    ФИАТ ДОБЛО 1.6 бенз. 103 кс , най добрия автомобил евър

    Коментиран от #10

  • 9 Смех

    11 4 Отговор

    До коментар #7 от "Хахахахахахаха":

    Да ама 20 ти премиум не е с гаранция и като се сттоши колко струва подръжката в Балканстар.Българските селяни даже и не знат що е то Порше бг и тн а като им се строши "премиума" и ходят като Лададжии на автоморгата или взимаш неоригинални части с които си Буквално опасен за себе си и за околните на пътя.
  • 10 Иванчо l-ви

    3 1 Отговор

    До коментар #8 от "ФИАТ":

    Кажи честно !?
  • 11 Алфа Ромео

    9 9 Отговор
    Кото чуя думата кросоувър или SUV ходя да повръщам, няма по-гейски извращения.
  • 12 20 г премиум

    4 1 Отговор

    До коментар #7 от "Хахахахахахаха":

    Мацко,сменяй професията.
  • 13 фиат седиче 4X4

    3 4 Отговор
    най-добрият
  • 14 koko

    2 2 Отговор
    Имам X1 2.3d от първо поколение от 2011г. и като цяло съм доволен, има си дребни проблеми като всяка стара кола, но нищо сериозно.
  • 15 авто

    3 1 Отговор
    Абе какво разбират Експертите на TÜV ,тук във форума са експертите и ще им кажат кои са най добрите автомобили,естествено тези които притежават,може ли иначе.
  • 16 Карачо

    5 0 Отговор
    Много хора си мислят, че TÜV може да прави класация за надеждност, но изобщо не е така. TÜV правят технически прегледи и няма как да класират нещо по здравина и надеждност. Те не гледат това,а изправността на автомобила. Има разлика, нали! Някой ще попита какво се гледа там и каквое различното от българските прегледи. Различното е, че наистина ти гледат колата. Закачат ти лаптоп с ОБД 2 и ти четат грешките и ги. трият. Ако иманещо сериозно те пращат на сервиз. После следват светлините, спирачки, стандартни гуми и джанти за модела, гледат за тунинг неодобрен от тях. След това я вдигат на подемник и започва оглед отдолу за спирачна система, течове,двигател, ръжди, изгнило, изпускателна система, лагери на главините да не са тръгнали, кормилни и др.щанги, окачване. Всичко се оглежда детаилно и се пробва за луфове. След това се пъха сонда в ауспуха и започва замерване на изгорелите газове. Акио всичко е в норми получаваш TÜV. Ако нещо не е както трябва ти го записват, пращат те в сервиз и до 1 месец трябва да го отстраниш и наново да се явиш да го проверят, че е оправено и чак тогава получаваш TÜV. Та кажете ми как могат да установят кой автомобил е здрав и надежден? Няма начин! Заради това най-слабите неща са спирачките за които споменават, както и окачването при някои модели, но това са преди всичко консумативи.
  • 17 Батко

    1 1 Отговор

    До коментар #7 от "Хахахахахахаха":

    И на моя 62 годишен х.. кожата е по-здрава от на 18 годишен, но... кожата. Та и с твоят "премиум" така. Ако разбереш.
  • 18 Аман от ганьовци

    2 1 Отговор
    Гледам тук спорите,премиум на 20 год.и лагерна количка нова...смех и при двамата,вземете си среден клас кола,но КОЛА,не подобие,но с гаранция!!!
  • 19 Генчо

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "сектант":

    Ти вераш ли си на написаното? Дачия е премиумът на най-ефтиния клас н пазара ефтин премиум. Колкото рено е премиум толкова дачия е по-надолу в статистиката.
  • 20 Дачия фен

    1 0 Отговор
    По-убаво от Дачия нема!! Дрънка отвсекъде!!