Германската организация за технически надзор TÜV публикува класация на най-надеждните компактни кросоувъри втора ръка, продавани на европейските пазари. Рейтингът е съставен въз основа на данни за броя повреди за всеки от моделите.
На първо място по безпроблемност се подрежда Mazda CX-3. Представеният през 2015 г. кросоувър е базиран на Mazda2, но в технически план е по-близък до доказалия се CX-5. Японският модел е изключително надежден, но при покупка трябва се обърне внимание на амортисьорите.
Втора позиция в рейтинга заема Audi Q3, построено на платформата на Volkswagen Tiguan, който неведнъж е получавал висока оценка от TÜV. Експертите на организацията определят като слабо място на Q3 ръждясващите спирачни дискове.
Сред отличниците попада и Suzuki SX4 S-Cross. Японският модел е обявен за един от най-надеждните компактни кросоувъри, но има проблем с разхода на масло. В списъка следват друго Suzuki - Vitara - и Opel Mokka X, който бе снет от производство през 2019 г., но се радва на стабилно търсене на вторичния пазар.
Произвежданото от 2009 г. BMW X1 демонстрира висока надеждност независимо от поколението. Експертите на TÜV обаче все пак препоръчват преди покупка да се прегледа спирачната система. Аналогични проблеми могат да възникнат и при Mitsubishi ASX.
Висока оценка за надеждност получава и Renault Captur. Слабо място на френския модел е окачването - също като при първото поколение Nissan Qashqai. С появата на втората генерация повечето недостатъци са отстранени. Сред най-здравите малки кросоувъри са изброени също MINI Countryman, Renault Kadjar и второто поколение на Skoda Yeti.
На дъното на класацията с най-много неизправности в сегмента се подреждат Ford EcoSport, Nissan Juke, Peugeot 2008 и Renault Duster. Особено тежки критики търпи румънският кросоувър. Според TÜV покупката на употребяван екземпляр не си заслужава и би било по-разумно да се заложи на нов с гаранция от производителя.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ироничен
Коментиран от #3, #4
13:26 15.06.2020
2 газ бок
13:30 15.06.2020
3 566588
До коментар #1 от "Ироничен":
От къде знаеш имал ли си или караш 20 годишна Ц-класа 2ооо с газ :)))))))))))13:36 15.06.2020
4 сектант
До коментар #1 от "Ироничен":
тук се говори за рено дъстър. дачия дъстър е премиум и няма нищо общо с реноКоментиран от #5, #7, #19
13:44 15.06.2020
5 газ бок
До коментар #4 от "сектант":
На тебе някой ти плаща да ги говориш тея простотии ли или просто ти доставя удоволствие да го правиш?13:51 15.06.2020
6 Факт!
15:05 15.06.2020
7 Хахахахахахаха
До коментар #4 от "сектант":
Ти си пълен пациент на психодиспансера. Истината е че рено и дачия са еднакви боклучави еднодневки. Не може акумулатора на моята кола да е по-голям от твоя двигател. Не може кожата дървото шумоизолацията и стъклопакетите на 20 годишния ми премиум да са материал пт който се сглобяват 4 -5 дъстерчета като твоя.Коментиран от #9, #12, #17
15:13 15.06.2020
8 ФИАТ
Коментиран от #10
15:21 15.06.2020
9 Смех
До коментар #7 от "Хахахахахахаха":
Да ама 20 ти премиум не е с гаранция и като се сттоши колко струва подръжката в Балканстар.Българските селяни даже и не знат що е то Порше бг и тн а като им се строши "премиума" и ходят като Лададжии на автоморгата или взимаш неоригинални части с които си Буквално опасен за себе си и за околните на пътя.15:34 15.06.2020
10 Иванчо l-ви
До коментар #8 от "ФИАТ":
Кажи честно !?15:34 15.06.2020
11 Алфа Ромео
15:59 15.06.2020
12 20 г премиум
До коментар #7 от "Хахахахахахаха":
Мацко,сменяй професията.17:12 15.06.2020
13 фиат седиче 4X4
22:29 15.06.2020
14 koko
09:33 16.06.2020
15 авто
10:20 16.06.2020
16 Карачо
12:02 16.06.2020
17 Батко
До коментар #7 от "Хахахахахахаха":
И на моя 62 годишен х.. кожата е по-здрава от на 18 годишен, но... кожата. Та и с твоят "премиум" така. Ако разбереш.22:48 16.06.2020
18 Аман от ганьовци
10:29 17.06.2020
19 Генчо
До коментар #4 от "сектант":
Ти вераш ли си на написаното? Дачия е премиумът на най-ефтиния клас н пазара ефтин премиум. Колкото рено е премиум толкова дачия е по-надолу в статистиката.13:27 17.06.2020
20 Дачия фен
19:01 17.06.2020