Last news in Fakti

15 Юни, 2020 18:10 11 940 45

Откриха "олимпийска" Lada със скромен пробег

  • ваз-
  • lada-
  • 2103-
  • капсула на времето

ВАЗ-2103 в прекрасно състояние стана поредната "капсула на времето" в обширната колекция на украинския блогър Roma_urraco. Седанът е произведен през 1980-а, годината, в която са проведени Олимпийските игри в Москва.

Откриха "олимпийска" Lada със скромен пробег

Автомобилът е навъртял само 36.8 хил. км. По каросерията няма никаква ръжда, а джантите са обути в заводските гуми. Регистрационните номера са черно-бели, каквито навремето бяха и в България.

Откриха "олимпийска" Lada със скромен пробег

Жълтият седан има 1.5-литров четирицилиндров двигател с мощност 72 к.с., съчетан с четиристепенна механична трансмисия. В производствения период 1972-1984 г. моделът се оборудва също с 1.2- и 1.3-литрови мотори.

Откриха "олимпийска" Lada със скромен пробег

Салонът на "тройката" е тапициран с материали в различни цветове, а седалките са облечени в изкуствена бежова кожа. Запазени са оригиналната резервна гума, куфар и чанта с инструменти.

Откриха "олимпийска" Lada със скромен пробег

В СССР черните регистрационни се издават между 1959 и 1980 г. Точно в навечерието на Московската Олимпиада е проведена реформа и табелите стават бели.

Откриха "олимпийска" Lada със скромен пробег

Откриха "олимпийска" Lada със скромен пробег

Откриха "олимпийска" Lada със скромен пробег


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 19 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 За времето си

    53 7 Отговор
    е добър автомобил.
  • 2 ладюха

    24 22 Отговор
    Пак изкопахте таратайка. Имах я същата, от същата година. Що не дадете моторното, колко е ръждясало? Защото виждам ръжда до предния, десен мигач. Това че е пребоядисана, не я прави нова.
  • 3 Емил

    17 14 Отговор
    Публикувано във факти.бг: В производствения период 1972-1984 г. моделът се оборудва също с 1.2- и 1.3-литрови мотори. Става въпрос за 2103! Гоше, нещо си се омотал! Резил за русофилистик като теб!!!

    Коментиран от #6, #13

  • 4 Дедо

    27 1 Отговор
    Една позната имаше подобна гаражна, на няма и 30 хил. км. Пусна обява и я продаде за цели 3 хилки преди 5-6 години. Купувачът се опъваше за цената по телефона. Като се нави в крайна сметка и я видя, усмивката му беше от ухо до ухо и спря да се пазари - брои парите, после домъкна акумулатор, успя да си я запали и на ход отиде да я обслужва някъде.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Петър

    8 8 Отговор

    До коментар #3 от "Емил":

    Ама нищо не се е омотал,много правилно го е описал,ама ти не го разбираш.

    Коментиран от #7

  • 7 чкц

    7 4 Отговор

    До коментар #6 от "Петър":

    2103 е с 1,5 литра

    Коментиран от #9

  • 8 АВЕ ЛАДАТА СИ Е

    30 7 Отговор
    ЛАДА....2103 ЕДИН ОТ НАЙ-ДОБРИТЕ ЗА ВРЕМЕТО СИ.... НИТО ФИАТИ НИТО ПОЛОНЕЗИ НИТО МОСКВИЧИ НИТО ТЕЖКИТЕ ВОЛГИ НИТО ШКОДИТЕ НИТО ВАРТБУРГИТЕ И Т.Н.НЕ БЯХА ПО-ДОБРИ И НАДЕЖНИ КОЛКОТО АВТОМОБИЛИТЕ НА ВАЗ......

    Коментиран от #17, #29

  • 9 Петър

    11 2 Отговор

    До коментар #7 от "чкц":

    Да,но има и с 1,2 и 1,3.четете бре хора,не е срамно,сега информация има на всякъде и се намира лесно.

    Коментиран от #11, #24

  • 10 Влаьо

    10 26 Отговор
    Хаха този боклук бил капсула на времето. Че тя на 38 хил км си е почти за основен ремонт вече. Ама кой да знае, като не имал лада

    Коментиран от #14, #42

  • 11 Бай Стою касапина

    15 1 Отговор

    До коментар #9 от "Петър":

    Да има с мотор 1300 куб. На блока пише 21011.На тези с 1500 куб. пише 2103.

    Коментиран от #12

  • 12 Петър

    9 2 Отговор

    До коментар #11 от "Бай Стою касапина":

    ВАЗ 2103 с двигател 1,2 и 1,3 литра,официално не е внасян в България.

    Коментиран от #16

  • 13 Random

    5 3 Отговор

    До коментар #3 от "Емил":

    Има 2103 с 1.2, 1.3, 1.5. Има и 2101 с 1.2, 1.3 и 1.5(1.5 е за милицията). Има 2105 с 1.2, 1.3, 1.5 и ванкел. 2106 също има с 1.3, 1.5 и 1.6. 2107 пак така 1.3, 1.5, 1.6, 1.7. Тия глупости 1200S, 1300, 1500, 1500S ги има само във вашите глави. Реално има 2101, 21011, 21013, 2103, 21031, 21053 и т.н.
  • 14 Бай Стою касапина

    20 2 Отговор

    До коментар #10 от "Влаьо":

    Пич, тук бъркаш. Купувахме ги от търг като таксита по на 300 000 км. Ремонт на мотора и пак вървяха. Но това е история. Тогава нямаше избор като сега. Сега можеш да караш всичко каквото пожелаеш. Стига да имаш пари. Аз лично карам Мерцедес. И съм доволен.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Бай Стою касапина

    5 2 Отговор

    До коментар #12 от "Петър":

    Забравяш, че освен Мототехника имаше и Кореком. Е, там Москвичи не продаваха. Между другото съм карал и Москвич 21412,но с дизелов мотор. Лично си го монтирах по трудово обучение.
  • 17 ГАЗкаджия

    6 7 Отговор

    До коментар #8 от "АВЕ ЛАДАТА СИ Е":

    Абе, ма ти верваш ли си. Така е, като не си имал ''Волга''...със перденца и тигърче на задното стъкло...А и явно си карал на баща си ''Лада'' та само през лятото, иначе зимата пътя от София до Варна беше осеян с ''паркирали'' до пролетта ВАЗки из нивите.

    Коментиран от #19

  • 18 Радо

    18 2 Отговор
    Перфектна и здрава кола за времето - първата кола на моите родители, чисто нова, а те млади на 30г. инженери в АЕЦ-а...сега със жената сме на по 50г. и още не сме си купили нова кола от магазина и няма и да си купим никога, а мойте родители на 30г. имаха нова Лада!!

    Коментиран от #20

  • 19 Бай Стою касапина

    15 1 Отговор

    До коментар #17 от "ГАЗкаджия":

    Слаб шофьор в нивите седи. Независимо какво кара. А всяка кола си има чалъм за каране. Независимо дали е с предно, или задно предаване. Важно е какво имаш в главата и как работиш с ръцете и краката!

    Коментиран от #23

  • 20 filo

    6 3 Отговор

    До коментар #18 от "Радо":

    Е, аз имам стар Мерцедес и къде по-добре от нова Лада.
  • 21 Радо

    14 6 Отговор
    Новата Лада е като младата жена - ни се цепи, ни се пука - само газ до ламарината!!...и който е карал Лади, знае, че возят много меко, за разлика от повечето курници сега.

    Коментиран от #22

  • 22 Помнещ

    5 4 Отговор

    До коментар #21 от "Радо":

    Па беха и ефтини за поддръжка...като изпуснат амортисьорите и слагаш по две тенис топки в пружините и..пей сърце.
  • 23 ГАЗкаджия

    11 0 Отговор

    До коментар #19 от "Бай Стою касапина":

    Верно, по принцип, ама не е баш така. Имал съм и ''ВАЗ'', и ''ГАЗ". Ами разликата от земята до небето..особенно през зимата. Айде да се не праим на много разбирачи, откъдето минаваше Волгата безпроблемно, без даже да усети, там ладичките обикновенно изнасяха балетни представления ако нямаха две торби цимент в багажника..или ще кажеш че не е верно,а?

    Коментиран от #30

  • 24 разбирко

    0 8 Отговор

    До коментар #9 от "Петър":

    Моделът не се оборудва с 1,2 и 1,3. Това не ти е 21011, нито 21061, нито 21063. Който е карал бракми с малки мотори, значи че оригиналният е дал фира.

    Коментиран от #26

  • 25 Адолф

    2 0 Отговор
    До 13, според теб 21061 що за животно е?7

    Коментиран от #27

  • 26 Петър

    2 2 Отговор

    До коментар #24 от "разбирко":

    Има го в заводско изпълнение 1,2 1,3 литра на ВАЗ 2103,четете бе хора,не е срамно.

    Коментиран от #28

  • 27 лейка

    2 1 Отговор

    До коментар #25 от "Адолф":

    21061 е с 1,5 литра мотор и диференциал като 2106. И с по-тъпия карбуратор Озон1.
  • 28 черен Петър

    1 2 Отговор

    До коментар #26 от "Петър":

    Много четеш, ама четеш от грешните източници. До 1980 година имаше 2101, 2102 и 2103. След 1982 година имаше 21011, 2106 и 21061. По-късно излязоха 2105, 2104с ремък и 2107, който се върна на най-добрия двигател - 2103. За тъпите руснаци може и да е имало 21063.

    Коментиран от #34

  • 29 сдасадсад

    4 7 Отговор

    До коментар #8 от "АВЕ ЛАДАТА СИ Е":

    А бе ти нормален ли си.Ладите и като цяло руските автомобили са най-голямото недоразумение което можеш да видиш по пътищата.Това е скрап на колела.
  • 30 Бай Стою касапина

    5 3 Отговор

    До коментар #23 от "ГАЗкаджия":

    Приятелю, на Волгата предимството е в тежестта. При Ладата това се компенсираше с две зимни гуми Вида с едрия грайфер, ако си ги спомняш. И няма нужда от цимента на Златна Панега. А който го мързи да сменя гуми, играе балет.

    Коментиран от #35

  • 31 авто

    10 2 Отговор
    Ладата беше кола мечта за мнозинството за времето си,защото имаше и по-лошо Москвич,Вартбург,Шкода и др. такива или не дай боже Запорожец.Нито беше здрава нито комфортна,всички гледахме със завист висшите другари от политбюро с мерцедесите или турските гасърбайтъри с западните автомобили,но все пак спомени от младостта всичко изглежда емоционално.
  • 32 Гост

    1 0 Отговор
    Защо е олимпийска? Специална серия ли е?

    Коментиран от #33

  • 33 ПЕРНИШКИО

    4 0 Отговор

    До коментар #32 от "Гост":

    не е по специялна , но тогава е произведена когато имаше олимпяда в Москва 1980 година , за това, тогава моите родители си купиха телевизор рубин цветен ,по повод олимпядата и стриваше доста пари ,около хиляда и кусур лева ,и на него имаше табелка доле в левия ъгъл Москва 1980.
  • 34 Петър

    3 0 Отговор

    До коментар #28 от "черен Петър":

    Айде бе,я провери дали няма ВАЗ 2106-1600 от 1977 година.Кой ви учи на тоя глупости?
  • 35 ГАЗкаджия

    1 4 Отговор

    До коментар #30 от "Бай Стою касапина":

    Абе байно..ти сега що се праиш на луд, а? Или верно си немаш халхабер от ''автонобили'' ...На първо място идваше окачването-нищо общо между двете соц. возила ( ресори, пружини и т.н и т.н)-в полза на Волгата, разбира се-на второ място -двигателите..да ти обяснявам каква бе разликата между тях, мисля че не е нужно. На трето място-задволанното устройство и способноста му да не натиска рязко педала на газта-особенно зле се отразяваше на хлъзгав път при ладичките-правеше невероятни завъртания и пируети, които трудно се отдаваха дори на световни шампиони по фигурно пързаляне. Колкото до торбите цимент-дали са от Златна панега или от Бели извор- нямаше голямо значение...аз се подсигурявах допълнително и с един чувал промита искърска баластра, така, за всеки случай. А като се кАчих на Волгата, циментовите заводи и баластриерите загубиха един редовен клиент. Та разликата я знам много добре от собствен опит, байно ле.
  • 36 Бай Стою касапина

    7 0 Отговор
    И като Волгата е толкова добра да си виждал в рали състезание такъв автомобил? Виж Лади, но само, че петици имаше много. Има и сега дори на рали крос. Там ако не знаеш се кара и на кал. Без цимент. Също се състезаваха и с 1300.С една такава, серийно производство Илия Чубриков с навигатор Калчо Хинов спечелиха Средиземноморското рали
    през 1978 година. Една година по-късно със същата Лада станаха втори.Интересно защо не караха Волга? И само да те питам още ли я караш тая прехвалена "Волга"? Или е била служебна, че тъста ми караше такава в ДАПа, возеше директора, а в гаража си държеше Лада на 20 000 км и я изкарваше един път в месеца да я измие, подсуши и обратно вътре. И не се ядосвай толкова за тия руски кочини. Времето им отдавна е отминало. Е тук, там има останал някой друг екземпляр, за да има с какво да си чешем езиците. А сега е време да си налеем по една гроздова. Наздраве приятелю!

    Коментиран от #38

  • 37 Слави

    5 0 Отговор
    Колата е само за ценители на класиката Лада и почитатели на Лада. Много е здрав двигателя на Лада 1500 няма грешка и 1300 са добрите двигатели на Лада на който пише сделано в СССР .
  • 38 ГАЗкаджия

    0 5 Отговор

    До коментар #36 от "Бай Стою касапина":

    Ами не, не съм виждал Волга на рали по простата причина че не са еднакъв клас коли ( не казвам'' автомобили'') И да ти споделя един личен спомен в тази връзка-през 84 или 85 година бях на море на Златните. Тъкмо се бях заженил и жената дойде заедно с колата, ГАЗката де. Решихме да идем един ден до Камчия. По пътя попаднахме на задръстване, спирам аз и в един момент чувам яки ''кучки'' отзад . Поглеждам в огледалото и виждам един чичка с бял каскет в момента , в който се нанизва отзад....Добре че пуснах педала на спирачката.Излизам бесен и си викам ,, тоя го убих сега''. Погледнах щетите и направо си умрях от смях- човека караше същата такава ладюха, само че червена...Беше ме нацелил точно в буфера на бронята, която бе леко огъната и самия буфер едва бе натиснал престилката, а ладичката...ми беше ми жал направо за човека- счупен фар, откъснат от дясно рог на бронята, подгънат десен калник ( на земята се въргаляше една огромна ''люспа'' боя) интересен факт бе, че калника нямаше даже основа на боята, бяха я положили направо върху черна ламарина...а, да- трудно се отваряше дясната врата...и тЕ така. И да ти кажа -на няколко пъти тая Волга ме е вадила от лютите Добруджански зими на онези години. Винаги тогава по пътя из преспите имаше паркирали лади, вартбурзи и шкодилаци, трабита също..не съм виждал само Волги и Москвичи...а защо ли.И сравнението не е коректно , защото съм бил свидетел на времето как Анджей Ярошевич отвя същите тия братя Чубрикови с почти т

    Коментиран от #39

  • 39 ГАЗкаджия

    0 3 Отговор

    До коментар #38 от "ГАЗкаджия":

    ..с три обиколки на затворения кръг на рали Златни, 76 или 77 година, не си спомням вече точно годината. Да ти припомня ли с каква кола направи поляка на смешни Чубриковите...''Ланча Стратос'' която и сега на старо не можеш да намериш под 250хл евра. Така че сравнението ти не е коректно.А ГАЗката я продадох преди мнооого години и досега смених също толкова много коли, но тя си остава една от малкото, за които съжалявам че продадох Айде, наздраве, наборе и си сИпи едно и от мене.

    Коментиран от #43

  • 40 Слави

    5 0 Отговор
    Бяха големи коли за времето си и доста издържажа без основен ремонт на двигателя около 300 000 хиляди километра
  • 41 Алфа Ромео

    1 1 Отговор
    През комунизма това беше мечтата на тариката и плейбоя, според мен е по-добра от прословутата 2107. Живял съм 12 години през комунизма, когато си ходехме в татковото село Левка минавахме през международен път и КПП след Харманли, та по този път виждах чудни западни камиони и коли които ни изпреварваха и за мен шока беше доста голям когато ги гледах от нашата ВАЗ 21011.

    Коментиран от #45

  • 42 Ей момче

    3 0 Отговор

    До коментар #10 от "Влаьо":

    Ей момче, боклук ще казваш, на твойта си кола, и само дати кажа мотора е 36 хил.км, това значи че е нов, и скоро няма дасе прави ремонти по мотора
  • 43 А защо не споменеш

    1 0 Отговор

    До коментар #39 от "ГАЗкаджия":

    с каква кола бяха братя Чубрикови и разликата в класовете,ако си спомняш тогава бяха на групи от 1 до 4. Рено 5 Алпин на Чубрикови бе в група 3,а Ланчата на Ярошевич в гр. 4,това е като да сравняваш заек с гепард. А Чубрикови тогава бяха в един клас с Лади-те на Стасис Брундза и ги победиха без проблем въпреки че Лада бе с по-мощен мотор.

    Коментиран от #44

  • 44 ГАЗкаджия

    0 1 Отговор

    До коментар #43 от "А защо не споменеш":

    Защо не го споменах ли..ами нарочно, очаквах включване от знаещи като теб. Всъщност, това е точния отговор на въпроса на набора защо не сме виждали Волги на рали....ами защото не сме виждали и ''Буик'', ''Крайслер'' или 'Додж''на ралита.Благодаря за добрия отговор, трябва да го прочете набора. Много ми хареса сравнението ти м/ду гепарда и заека..точно в десетката.Ай'на здраве!!!!
  • 45 Алфа Ромео

    1 1 Отговор

    До коментар #41 от "Алфа Ромео":

    Най-се кефех на ТИР-овете, някои бяха целите в светлини като подвижни циркове, от леките коли Бенцовете най ми харесваха, 123-ки бяха предимно, натряскани догоре с багаж летяха направо.