ВАЗ-2103 в прекрасно състояние стана поредната "капсула на времето" в обширната колекция на украинския блогър Roma_urraco. Седанът е произведен през 1980-а, годината, в която са проведени Олимпийските игри в Москва.
Автомобилът е навъртял само 36.8 хил. км. По каросерията няма никаква ръжда, а джантите са обути в заводските гуми. Регистрационните номера са черно-бели, каквито навремето бяха и в България.
Жълтият седан има 1.5-литров четирицилиндров двигател с мощност 72 к.с., съчетан с четиристепенна механична трансмисия. В производствения период 1972-1984 г. моделът се оборудва също с 1.2- и 1.3-литрови мотори.
Салонът на "тройката" е тапициран с материали в различни цветове, а седалките са облечени в изкуствена бежова кожа. Запазени са оригиналната резервна гума, куфар и чанта с инструменти.
В СССР черните регистрационни се издават между 1959 и 1980 г. Точно в навечерието на Московската Олимпиада е проведена реформа и табелите стават бели.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 За времето си
18:16 15.06.2020
2 ладюха
18:18 15.06.2020
3 Емил
Коментиран от #6, #13
18:19 15.06.2020
4 Дедо
18:52 15.06.2020
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Петър
До коментар #3 от "Емил":
Ама нищо не се е омотал,много правилно го е описал,ама ти не го разбираш.Коментиран от #7
19:01 15.06.2020
7 чкц
До коментар #6 от "Петър":
2103 е с 1,5 литраКоментиран от #9
19:24 15.06.2020
8 АВЕ ЛАДАТА СИ Е
Коментиран от #17, #29
19:36 15.06.2020
9 Петър
До коментар #7 от "чкц":
Да,но има и с 1,2 и 1,3.четете бре хора,не е срамно,сега информация има на всякъде и се намира лесно.Коментиран от #11, #24
20:10 15.06.2020
10 Влаьо
Коментиран от #14, #42
20:41 15.06.2020
11 Бай Стою касапина
До коментар #9 от "Петър":
Да има с мотор 1300 куб. На блока пише 21011.На тези с 1500 куб. пише 2103.Коментиран от #12
20:57 15.06.2020
12 Петър
До коментар #11 от "Бай Стою касапина":
ВАЗ 2103 с двигател 1,2 и 1,3 литра,официално не е внасян в България.Коментиран от #16
21:00 15.06.2020
13 Random
До коментар #3 от "Емил":
Има 2103 с 1.2, 1.3, 1.5. Има и 2101 с 1.2, 1.3 и 1.5(1.5 е за милицията). Има 2105 с 1.2, 1.3, 1.5 и ванкел. 2106 също има с 1.3, 1.5 и 1.6. 2107 пак така 1.3, 1.5, 1.6, 1.7. Тия глупости 1200S, 1300, 1500, 1500S ги има само във вашите глави. Реално има 2101, 21011, 21013, 2103, 21031, 21053 и т.н.21:06 15.06.2020
14 Бай Стою касапина
До коментар #10 от "Влаьо":
Пич, тук бъркаш. Купувахме ги от търг като таксита по на 300 000 км. Ремонт на мотора и пак вървяха. Но това е история. Тогава нямаше избор като сега. Сега можеш да караш всичко каквото пожелаеш. Стига да имаш пари. Аз лично карам Мерцедес. И съм доволен.21:06 15.06.2020
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Бай Стою касапина
До коментар #12 от "Петър":
Забравяш, че освен Мототехника имаше и Кореком. Е, там Москвичи не продаваха. Между другото съм карал и Москвич 21412,но с дизелов мотор. Лично си го монтирах по трудово обучение.21:14 15.06.2020
17 ГАЗкаджия
До коментар #8 от "АВЕ ЛАДАТА СИ Е":
Абе, ма ти верваш ли си. Така е, като не си имал ''Волга''...със перденца и тигърче на задното стъкло...А и явно си карал на баща си ''Лада'' та само през лятото, иначе зимата пътя от София до Варна беше осеян с ''паркирали'' до пролетта ВАЗки из нивите.Коментиран от #19
21:40 15.06.2020
18 Радо
Коментиран от #20
21:44 15.06.2020
19 Бай Стою касапина
До коментар #17 от "ГАЗкаджия":
Слаб шофьор в нивите седи. Независимо какво кара. А всяка кола си има чалъм за каране. Независимо дали е с предно, или задно предаване. Важно е какво имаш в главата и как работиш с ръцете и краката!Коментиран от #23
22:01 15.06.2020
20 filo
До коментар #18 от "Радо":
Е, аз имам стар Мерцедес и къде по-добре от нова Лада.22:04 15.06.2020
21 Радо
Коментиран от #22
22:09 15.06.2020
22 Помнещ
До коментар #21 от "Радо":
Па беха и ефтини за поддръжка...като изпуснат амортисьорите и слагаш по две тенис топки в пружините и..пей сърце.05:07 16.06.2020
23 ГАЗкаджия
До коментар #19 от "Бай Стою касапина":
Верно, по принцип, ама не е баш така. Имал съм и ''ВАЗ'', и ''ГАЗ". Ами разликата от земята до небето..особенно през зимата. Айде да се не праим на много разбирачи, откъдето минаваше Волгата безпроблемно, без даже да усети, там ладичките обикновенно изнасяха балетни представления ако нямаха две торби цимент в багажника..или ще кажеш че не е верно,а?Коментиран от #30
05:14 16.06.2020
24 разбирко
До коментар #9 от "Петър":
Моделът не се оборудва с 1,2 и 1,3. Това не ти е 21011, нито 21061, нито 21063. Който е карал бракми с малки мотори, значи че оригиналният е дал фира.Коментиран от #26
05:33 16.06.2020
25 Адолф
Коментиран от #27
09:12 16.06.2020
26 Петър
До коментар #24 от "разбирко":
Има го в заводско изпълнение 1,2 1,3 литра на ВАЗ 2103,четете бе хора,не е срамно.Коментиран от #28
09:24 16.06.2020
27 лейка
До коментар #25 от "Адолф":
21061 е с 1,5 литра мотор и диференциал като 2106. И с по-тъпия карбуратор Озон1.09:28 16.06.2020
28 черен Петър
До коментар #26 от "Петър":
Много четеш, ама четеш от грешните източници. До 1980 година имаше 2101, 2102 и 2103. След 1982 година имаше 21011, 2106 и 21061. По-късно излязоха 2105, 2104с ремък и 2107, който се върна на най-добрия двигател - 2103. За тъпите руснаци може и да е имало 21063.Коментиран от #34
09:36 16.06.2020
29 сдасадсад
До коментар #8 от "АВЕ ЛАДАТА СИ Е":
А бе ти нормален ли си.Ладите и като цяло руските автомобили са най-голямото недоразумение което можеш да видиш по пътищата.Това е скрап на колела.09:40 16.06.2020
30 Бай Стою касапина
До коментар #23 от "ГАЗкаджия":
Приятелю, на Волгата предимството е в тежестта. При Ладата това се компенсираше с две зимни гуми Вида с едрия грайфер, ако си ги спомняш. И няма нужда от цимента на Златна Панега. А който го мързи да сменя гуми, играе балет.Коментиран от #35
09:46 16.06.2020
31 авто
10:09 16.06.2020
32 Гост
Коментиран от #33
12:34 16.06.2020
33 ПЕРНИШКИО
До коментар #32 от "Гост":
не е по специялна , но тогава е произведена когато имаше олимпяда в Москва 1980 година , за това, тогава моите родители си купиха телевизор рубин цветен ,по повод олимпядата и стриваше доста пари ,около хиляда и кусур лева ,и на него имаше табелка доле в левия ъгъл Москва 1980.12:52 16.06.2020
34 Петър
До коментар #28 от "черен Петър":
Айде бе,я провери дали няма ВАЗ 2106-1600 от 1977 година.Кой ви учи на тоя глупости?12:55 16.06.2020
35 ГАЗкаджия
До коментар #30 от "Бай Стою касапина":
Абе байно..ти сега що се праиш на луд, а? Или верно си немаш халхабер от ''автонобили'' ...На първо място идваше окачването-нищо общо между двете соц. возила ( ресори, пружини и т.н и т.н)-в полза на Волгата, разбира се-на второ място -двигателите..да ти обяснявам каква бе разликата между тях, мисля че не е нужно. На трето място-задволанното устройство и способноста му да не натиска рязко педала на газта-особенно зле се отразяваше на хлъзгав път при ладичките-правеше невероятни завъртания и пируети, които трудно се отдаваха дори на световни шампиони по фигурно пързаляне. Колкото до торбите цимент-дали са от Златна панега или от Бели извор- нямаше голямо значение...аз се подсигурявах допълнително и с един чувал промита искърска баластра, така, за всеки случай. А като се кАчих на Волгата, циментовите заводи и баластриерите загубиха един редовен клиент. Та разликата я знам много добре от собствен опит, байно ле.15:17 16.06.2020
36 Бай Стою касапина
през 1978 година. Една година по-късно със същата Лада станаха втори.Интересно защо не караха Волга? И само да те питам още ли я караш тая прехвалена "Волга"? Или е била служебна, че тъста ми караше такава в ДАПа, возеше директора, а в гаража си държеше Лада на 20 000 км и я изкарваше един път в месеца да я измие, подсуши и обратно вътре. И не се ядосвай толкова за тия руски кочини. Времето им отдавна е отминало. Е тук, там има останал някой друг екземпляр, за да има с какво да си чешем езиците. А сега е време да си налеем по една гроздова. Наздраве приятелю!
Коментиран от #38
18:09 16.06.2020
37 Слави
22:13 16.06.2020
38 ГАЗкаджия
До коментар #36 от "Бай Стою касапина":
Ами не, не съм виждал Волга на рали по простата причина че не са еднакъв клас коли ( не казвам'' автомобили'') И да ти споделя един личен спомен в тази връзка-през 84 или 85 година бях на море на Златните. Тъкмо се бях заженил и жената дойде заедно с колата, ГАЗката де. Решихме да идем един ден до Камчия. По пътя попаднахме на задръстване, спирам аз и в един момент чувам яки ''кучки'' отзад . Поглеждам в огледалото и виждам един чичка с бял каскет в момента , в който се нанизва отзад....Добре че пуснах педала на спирачката.Излизам бесен и си викам ,, тоя го убих сега''. Погледнах щетите и направо си умрях от смях- човека караше същата такава ладюха, само че червена...Беше ме нацелил точно в буфера на бронята, която бе леко огъната и самия буфер едва бе натиснал престилката, а ладичката...ми беше ми жал направо за човека- счупен фар, откъснат от дясно рог на бронята, подгънат десен калник ( на земята се въргаляше една огромна ''люспа'' боя) интересен факт бе, че калника нямаше даже основа на боята, бяха я положили направо върху черна ламарина...а, да- трудно се отваряше дясната врата...и тЕ така. И да ти кажа -на няколко пъти тая Волга ме е вадила от лютите Добруджански зими на онези години. Винаги тогава по пътя из преспите имаше паркирали лади, вартбурзи и шкодилаци, трабита също..не съм виждал само Волги и Москвичи...а защо ли.И сравнението не е коректно , защото съм бил свидетел на времето как Анджей Ярошевич отвя същите тия братя Чубрикови с почти тКоментиран от #39
00:42 17.06.2020
39 ГАЗкаджия
До коментар #38 от "ГАЗкаджия":
..с три обиколки на затворения кръг на рали Златни, 76 или 77 година, не си спомням вече точно годината. Да ти припомня ли с каква кола направи поляка на смешни Чубриковите...''Ланча Стратос'' която и сега на старо не можеш да намериш под 250хл евра. Така че сравнението ти не е коректно.А ГАЗката я продадох преди мнооого години и досега смених също толкова много коли, но тя си остава една от малкото, за които съжалявам че продадох Айде, наздраве, наборе и си сИпи едно и от мене.Коментиран от #43
00:49 17.06.2020
40 Слави
10:24 17.06.2020
41 Алфа Ромео
Коментиран от #45
13:04 17.06.2020
42 Ей момче
До коментар #10 от "Влаьо":
Ей момче, боклук ще казваш, на твойта си кола, и само дати кажа мотора е 36 хил.км, това значи че е нов, и скоро няма дасе прави ремонти по мотора14:54 17.06.2020
43 А защо не споменеш
До коментар #39 от "ГАЗкаджия":
с каква кола бяха братя Чубрикови и разликата в класовете,ако си спомняш тогава бяха на групи от 1 до 4. Рено 5 Алпин на Чубрикови бе в група 3,а Ланчата на Ярошевич в гр. 4,това е като да сравняваш заек с гепард. А Чубрикови тогава бяха в един клас с Лади-те на Стасис Брундза и ги победиха без проблем въпреки че Лада бе с по-мощен мотор.Коментиран от #44
16:28 17.06.2020
44 ГАЗкаджия
До коментар #43 от "А защо не споменеш":
Защо не го споменах ли..ами нарочно, очаквах включване от знаещи като теб. Всъщност, това е точния отговор на въпроса на набора защо не сме виждали Волги на рали....ами защото не сме виждали и ''Буик'', ''Крайслер'' или 'Додж''на ралита.Благодаря за добрия отговор, трябва да го прочете набора. Много ми хареса сравнението ти м/ду гепарда и заека..точно в десетката.Ай'на здраве!!!!23:19 17.06.2020
45 Алфа Ромео
До коментар #41 от "Алфа Ромео":
Най-се кефех на ТИР-овете, някои бяха целите в светлини като подвижни циркове, от леките коли Бенцовете най ми харесваха, 123-ки бяха предимно, натряскани догоре с багаж летяха направо.01:34 18.06.2020