Три от най-яките цивилни резачки се изправят една срещу друга. Те имат доста сходни характериски, а самите производители не спират да ги хвалят. Според заводските данни MP4-12C може да ускори от 0 до 200 км/ч точно за 10 секунди, докато конкурентите Porsche 977 Turbo и Ferrari 458 Italia изпълняват това упражнение за съответно 10.7 и 10.4 секунди. Дали това е така на практика, може да се види от видеото по-долу, но преди това ето и малко информация за съперниците.
McLaren
MP4-12C е оборудван с осемцилиндров V-образен бензинов двигател с два турбокомпресора. Работният му обем е 3.8 литра, а мощността - 600 к.с. Максиманият въртящ момент от 600 Нм се достига при 3 000 об/мин. Инженерите са постигнали почти идеално равновесие на теглото между преден и заден мост - 43:57 в полза на задната ос. Максималната скорост на автомобила е 320 км/ч.
Ferrari
4.5-литровият агрегат на 458 Italia развива мощност 562 к.с. при 9 000 об/мин. Степента на сгъстяване е 12.5:1, а формално новият агрегат се смята за атмосферен. Въпреки това той разполага с принудително пълнене, различно както от стандартното турбо, така и от конвенционалния механичен компресор. Става въпрос за т.нар. динамичен компресор, който сработва само при много висока скорост, като по този начин в цилиндрите по естествен път влиза въздух с голямо налягане. Italia ускорява до 100 км/ч за 3.4 секунди, а максималната скорост е 325 км/ч.
Porsche
Шестцилиндровият двигател на 997 Turbo е с обем 3,8-литра и на практика е заимстван от Carrera S. Мощността му е 493 к.с. Системата Porsche Traction Management разпределя въртящия момент между предните и задни колела чрез електронно контролиран многодисков съединител. По данни на производителя 997 Turbo изпълнява стандартното упражнение от 0 до 100 км/ч за 3.4 секунди, а максималната му скорост е 311 км/ч.
17 Февруари, 2011 11:24 13 131 74
Porsche 997 Turbo vs. Ferrari 458 Italia vs. McLaren MP4-12C
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дошо
Коментиран от #3, #22
15:59 08.09.2011
2 GB
15:59 08.09.2011
3 МАРТО
До коментар #1 от "Дошо":
ЩЕ МУ Е ТРУДНО НА НИСАНЧЕТО, ОСОБЕНО НА ПРАВА ОТСЕЧКА15:59 08.09.2011
4 helm
15:59 08.09.2011
5 FEN
15:59 08.09.2011
6 OkaY
15:59 08.09.2011
7 Jivko
На завои дълбоко се съмнявам някоя от двете да се опъне на Ферарито.
15:59 08.09.2011
8 HondaAaAaA
15:59 08.09.2011
9 Nosferatu
Коментиран от #11, #15
15:59 08.09.2011
10 111
15:59 08.09.2011
11 Дошо
До коментар #9 от "Nosferatu":
Ами карат го с репатрак насам защото по нормални улици неможе да завива.15:59 08.09.2011
12 Ицо
Коментиран от #13
15:59 08.09.2011
13 иии
До коментар #12 от "Ицо":
Какъв Лотус те гони бе балък. Прочети малко от статията барем се пообразоваш малко, а не гледай само клипчета - затъпявя се (ако има още на къде)15:59 08.09.2011
14 Филип
Иначе определено не мога да си избера от тия коли. Която и да е все има някакви супер яки качества :)
15:59 08.09.2011
15 Anonymous.
До коментар #9 от "Nosferatu":
po discovery davaha za staria mclaren i da ti kaja nemoje da se kara bez antifoni 6oto 6e ti se prusne glavata ot 6umovete v kupeto taka 4e ne go fali mnogo mnogo!!!15:59 08.09.2011
16 VAG
15:59 08.09.2011
17 hienata
15:59 08.09.2011
18 Цецо
15:59 08.09.2011
19 hienata
15:59 08.09.2011
20 123
http://www.youtube.com/watch?v=gSYTNpsCopM
http://www.youtube.com/watch?v=txgS8TUubrE&feature=channel
http://www.youtube.com/watch?v=ee6T-TIzTk4&feature=related
Коментиран от #37
15:59 08.09.2011
21 Gosho
Qponeca mu e maikata
http://vbox7.com/play:888a9965
1360hp v6
15:59 08.09.2011
22 user
До коментар #1 от "Дошо":
Колега - да ти напомня да посетиш сервиза, където ще ти подменят дефектните компоненти на японската кола. Бъди отговорен - с изборът си да караш японска, да я наречем кола, застрашаваш и нас - собствениците на немски лимузини, които нямат фабрични дефекти и които не ги привикват за сервизни акции ! За нисана си има игри на Нинтендо - там е най-бърз. Но в реалният живот е символ на японската посредственост. Съжалявам, че ти разбих мечтите - опитай да четеш повече и не е зле ако работиш усилено да си позволиш една от горните три машини - триумф на инженерната мисъл, а не отчаяни опити за подражание като нисана ... смешно е ... заедно с Рено са ... в сервиза до теб ще има Лагуна и собственика ще наднича в твоят нисан и ще си вика тц тц - е.ати колата а - мечтаеш си го нали. На фона на лагуната нисана е извънземен, но на фона на тези трите нисана е просто жалък ! Недей да плачеш - знам че те боли. Провери в сервиза дали този месец не ви викат за някоя друго подмяна на дефектна част ! Така става като гледаш само японска анимация ...15:59 08.09.2011
23 Prelude
http://www.youtube.com/watch?v=Gpf-Ya7fi98&NR=1
и после гледайте сеира.
Тука го има ГТ-Р. Изправен срещу 9 други бегачки с достатъчно информация всеки да си прави изводите. Ако трябва да обобщавам за всяка с 2 думи:
Ауди Р8
Хубав дизайн с опит за високооборотен двигател. 101 коня от литър са малко за атмосферка в тази категория.
Бентли Континентал Суперспорт
Мега-грозен. Съчетание на лукс и спорт с резултат далеч и от едното и от другото.
БМВ М3 купе
Учудващо слаб на теста. Дизайн - липсващ. Да се чудиш кое е по добре - грозно но различно или ОК ама банално.
Ферари 458 Италия
Най- добрия двигател в групата - атмосферен, 127 коня от литър при 9000 оборота. Учудшащо бърз на правата при положение че Гайардото е с по-добро отношение мощност/тегло и 4х4.
Ягуар XKR
Jag не фалираха ли вече, и ако не защо?
Ламбо Гайардо
Впечатляшащо ниско тегло. Колата с най-добро отношение мощност/тегло в групата.
Лотус Евора
Отчайващ двигател. Смешно скъп за това което предлага.
Мерцедес СЛС АМГ
Грозен, но различен. Двигател от каменната ера. Учудващо бърз на пистата, все пак е тунинг на АМГ.
Нисан ГТ-Р
Колата с извънземно шаси. Тук са високите технологии. 7ма в групата по мощност/тегло, около 2 пъти по евтина от повечето, 4-местна, ама МАЧКА. Отстъпва на двата италианеца, но ако решат да правят 2-местна бегачка на цената на Ламбото?!
Порше 911 турбо S
Напомпан VW Beetle - или го обожаваш или го мразиш. Пърформънс според очакванията - най-добрия немец.
Коментиран от #24, #25, #53
15:59 08.09.2011
24 Линдрос
До коментар #23 от "Prelude":
Пич, вместо да пускаш линк можеш направо да го качиш тук в мобиле15:59 08.09.2011
25 Дошо
До коментар #23 от "Prelude":
ЗАщо те очудва, че БМВ-то е толкова слабо.Те БМВ са си болници - страдат от астма.Коментиран от #33
15:59 08.09.2011
26 Gosho До коментар [#22] от user
Nissan skyline GT-R спечели шампионата пръстен JTCC 29 победи в 29 състезания, като спечели четири поредни първенства от 1990 до 1993 година и постави нов рекорд на преминаването на Северна Loop Нюрбургринг за производство на превозни средства, колата се доказа своето превъзходство.
15:59 08.09.2011
27 Gosho
15:59 08.09.2011
28 Mercedes-Benz
15:59 08.09.2011
29 Audi
Коментиран от #41
15:59 08.09.2011
30 Gosho
Все пак най-великия шампион в British Touring Car Championship
си остава Nissan Skyline GT-R.
Извинявам се за грешката ми в съкращението в по долната ми публикациа
15:59 08.09.2011
31 do user
15:59 08.09.2011
32 nsx-до user
Коментиран от #43
15:59 08.09.2011
33 Prelude
До коментар #25 от "Дошо":
Ами БМВ като цяло се справят и с двигателите и с окачвавнето по добре от Ауди и МБ. Вярно тук става въпрос за два пъти разлика в цените между М3 и Р8/СЛС, и все пак 4 секунди е чудовищна разлика.Коментиран от #40
15:59 08.09.2011
34 lolo
Относно японските технологии Honda са изтеглили 70,000 автомобила заради дефект ,Toyota изтеглиха почти 2,000,000 автомобила знаете за проблема в спирачната система имаше и случаи с фатален край ,отзоваха също и 650 000 от хибридните Приус (може би защото са много технологични).
15:59 08.09.2011
35 Prelude
1. Нормално е който произвежда повече коли да изтегли повече коли ЗА ЕДИН ПРОБЛЕМ. По точно е да се гледа КОЛКО РАЗЛИЧНИ ПРОБЛЕМИ са причина за изтеглянията. Веднъж поствах линк, ето го пак
http://www.motortrend.com/used_cars/01/mercedes_benz/recalls/index.html
полето вдясно показва - Хонда(14 проблема), Тойота(29), Ниссан(27), Ауди(19), БМВ(14), МБ(16)
2. Сега забрави какво прочете току що. Щото по тая логика Алфа с 5 изтегляния и Фиат с 1 би трябвало да са най-качесвени.
Извод: броят изтегляния няма общо с качеството, още по малко с технологиите.
15:59 08.09.2011
36 Q
15:59 08.09.2011
37 gt9
До коментар #20 от "123":
Колега,защо казваш че не му е тук мястото на нисана.Напротив точно тук му е мястото.Това е все едно да кажеш,че на българия мястото не е в европа,точно тук ни е мястото и на нас.Та ние не можем да си преместим държавата,просто с тези дървени и селски мозъци можем само да гледаме и евентуално да разбираме каква е разликата,между нас и другите.Това се отнася и за нисана,не че и аз не го харесвам.Коментиран от #38
15:59 08.09.2011
38 V
До коментар #37 от "gt9":
Ako spored teb na nisana mqstoto mu e do porsche, ferari, lambo i maklarun, zna4i v pulna sila vaji pogovorkata :deto edni si merat pi6...te, drugi si slagat du....tata"Коментиран от #39, #42
15:59 08.09.2011
39 gt9
До коментар #38 от "V":
Чети по хубаво,че не си ме разбрал добре.Казвам,че там му е мястото за да видят ,колко струва.Само до сериозните коли виждаш колко си зле.Това имах предвид.15:59 08.09.2011
40 VOLVO C70 T5R
До коментар #33 от "Prelude":
Ne6to si protivore4ish ! Kogato edin proizvoditel e proizvel 100 000 broq avtomobila i izteglil 80 000 za defekt i kogato drug e proizvel 1000 i izteglil 15 , ti se opitvash da mi obqsnish 4e e normalno koito proizvejda pove4e da brakuva pove4e! Palen absurd-horata sa izmislili procenti kato mqrka za podobna statistika! I da ti kaja spored men e po dobre da proizvedesh 1000 koli bez defekt ot kolkoto 30 000 br 28000 ot koito s defektКоментиран от #44
15:59 08.09.2011
41 Type R
До коментар #29 от "Audi":
Нормално е в клипа , който си качил, Ауди-то да бяга GTR -a.Все пак първото е RS6 Evotech 750 конски сили, втората кола -480.Разликата си е доста голяма.15:59 08.09.2011
42 Prelude
До коментар #38 от "V":
Абе к'во да ти кажа.. гледам тукаhttp://www.youtube.com/watch?v=GytSvoCBr_w
тия с п...те гонят тоя с д...то, ама не могат го хвана.
Той Нисана сам си е показал къде му е мястото.
Коментиран от #45, #47
15:59 08.09.2011
43 Gosho
До коментар #32 от "nsx-до user":
Правилно ,но много хора немогат да го разберат въпреки всевъзможните доказателства и факти. Останалите многознаиковци са като кон с капаци, знят си тяхното made in Germany.Никой не е казал,че не са добри в автомобилостроенето,спорисе кой е по-добрият и това определено са японците!!!
15:59 08.09.2011
44 Prelude
До коментар #40 от "VOLVO C70 T5R":
Когато си открил производствен проблем или проблем в дизайна на дадена част, той засяга всички коли от серията. Колкото повече произвеждаш, толкова повече са те. Ако имаш данни какъв % са изтеглениите (не бракувани) за всеки производител, поствай да ги видим.15:59 08.09.2011
45 gt9
До коментар #42 от "Prelude":
Тая тема вече я дъвкахме преди месец и малко,ако още нищо не ти е влезло в главата няма смисъл,да товариме колегите във форума със същите обяснения.15:59 08.09.2011
46 Gosho
15:59 08.09.2011
47 helm
До коментар #42 от "Prelude":
Изпревари ме с видеото, но има много клипове как ГТ-Р мачка германското, всеки може да влезе в ютуб и да разгледа..Аз си мисля, че е по-добре да оправят навреме дефектите (изобщо да ги оправят), отколкото да караш нещо, в което не се чувстваш сигурен. Това показва загриженост и отговорност (мое мнение)
15:59 08.09.2011
48 SsToKaTa
15:59 08.09.2011
49 SsToKaTa
Коментиран от #51
15:59 08.09.2011
50 SsToKaTa
15:59 08.09.2011
51 Prelude
До коментар #49 от "SsToKaTa":
Успокой се бе човек ще си счупиш клавиатурата. И на Български не може ли?15:59 08.09.2011
52 lolo
15:59 08.09.2011
53 Icata_n.8
До коментар #23 от "Prelude":
"Ауди Р8 Хубав дизайн"Къде го видя тоя дизайн па в Р8?
"БМВ М3 купе Да се чудиш кое е по добре - грозно но различно или ОК ама банално."
Това изречение трябва да претърпи пластична операция.
"Порше 911 турбо S
Напомпан VW Beetle - или го обожаваш или го мразиш."
Или не му обръщаш внимание заради еднообразието и безидейността.
15:59 08.09.2011
54 Иво
Коментиран от #56
15:59 08.09.2011
55 axax
15:59 08.09.2011
56 lolo
До коментар #54 от "Иво":
Хм виждам разгневен "турбофен".Мерцедес не произвеждат самолети ,а автомобили.Много иновации в автомобилостроенето са дошли от самолетостроенето,космическите технологии и т.н.Мерцедес са надувки?!Единствено Мерцедес лицензират иновациите си и дават право на останалите марки в автомобилосроенето да ползват технологията без да заплатят и стотинка(с изключение на няколко нововъведения).Според тях всяка нова технология свързана с безопасността трябва да бъде споделяна с останалите марки на пазара, с цел допринасяне към безопасността на пътниците.Форд бяха първи във вграждането на airbag ,но така го приложиха ,че имаше смъртни случай.Мерцедес са първите ,които успешно приложиха множество технологии с цел безопастност на водача и пасажерите в автомобила.Това ,че си HATER не променя факта ,че Мерцедес са допринесли автомобилите да станат "малко" по-безопасни.15:59 08.09.2011
57 Prelude
Коли като Ферари и СЛР не се купуват за да си бърз, а за да позираш с тях. Бързина се постига с много по-малко пари. Който иска наистина сериозен пърформанс прави това:
http://www.youtube.com/watch?v=LNXMKn65QPw&feature=related
Качеството при японците винаги е било високо. Причината за съществуването на Acura, Lexus, Infinity е друга - снобът няма да вземе скъпа кола (независимо колко добра), ако под същото име се предлагат масови коли (независимо колко качествени). Относно саитовете с проблеми, има такива и за МБ
http://www.mercedes-benz-usa.com/mbusa_complaints.php
смятах да постна превод на някой друг коментар, ама толкова много са колоритните, че не можах да избера.
И за нововъведенията - те са рядкост и бързо се усвояват от останалите. По важно е кой как изпълнява това което е известно на всички и в техническата част японците просто се справят най-добре.
15:59 08.09.2011
58 lolo
15:59 08.09.2011
59 Prelude
С S63 каква беше идеята да го даваш за пример? Ако беше бърз като Нисана щеше да имаш мотив - на цената на ГТР е и е лимузина, ама не е бърз като Нисана.
Разбери го накрая, ако става въпрос за луксозни лимузини хвали си мерцедеса ще имаш основание. Когато става въпрос за спортни коли не споменавай тая марка. Преди да се учат да правят спортни коли, МБ трябва да се научат да правят двигатели! Какви са тези 6-литрови чудовища правещи има няма 90 коня от литър. С такъв кютук под капака резултата нито върви като спортна кола нито създава усещане на такава.
15:59 08.09.2011
60 lolo
15:59 08.09.2011
61 Prelude
Вероятно си близо до истината, казвайки че Нисан не печелят от продажбите на ГТР, макар че не бих отишъл чак до там да твърдя че печалбата е 0. Една голяма компания не може да се изхранва от супер-коли - прекалено малък е пазара за тях. Но това не значи че не могат да ги правят и то супер-добре! Супер-колите в този случай служат за хало и помагат за продажба на по-масовите модели, т.е. такава компания може да си позволи да ги продава сравнително евтино и пак да има полза от тях. А от гледна точка на купвача ползата е за него (ако не е сноб търсещ скъпо име).
Добрата спортна кола се познава на писта със завои, а не по ускорение. Във видеото което постнах ГТР е сред най слабите за теглото си, но сложен на писта бие доста по слини (теоретично) от него.
Вярно че Нисан нямат и не са имали отбор в Ф1, и изобщо не се славят с големи успехи в спорта, но това не винаги в свързано със серийните коли. Контра примерът са дружките им от Рено, които пък имат невероятни успехи във формулата но серийните им коли са трагични.
И пак за Мерцедес, след като вкарващ формулата в спора - тази абсурдна компания плащаше 5-6 години на Илмор енджиниринг (UK компания) да им прави двигателите в Ф1 само за да си пишат името отгоре. Това е без аналог в световния мото-спорт! Ако има друг пример ще се радвам да го науча. Ясно е че става въпрос просто за търговци които не само не правят, но и нямат желание да направят нещо сами. През 2004 или 2005 купиха Илмор и се превърнаха в Mercedes Benz Performance Development или нещо такова. След това дойде ограничението на правилата в ф1 което замрази развитието на двигателите и ги уравни изкуствено налагайки ограничение 19000 рпм. От този момент ролята на двигателите в Ф1 (която и преди това не беше голяма, всичко там е аеродинамика и работа на шасито с гумите) стана точно 0. Историята продължава, този път не с двигателите а със самите коли в ф1. През 2008 Хонда събират екип инженери начело с Рос Браун и в създаден от Хонда аеро тунел разработват уникален болид за следващия сезон (2009). В края на 2008 обаче под вличние на глобалната криза и натиска на акционерите новото ръководство на Хонда решава да прекрати участието на компанията в Ф1. Каква грешка (за която само те са си виновни)! През следващия сезон болидът на Хонда (вече под име Браун) печели титлите при пилоти и конструктори, по стечение на обстоятелствата с двигател на Мерцедес (тъй като от Ферари отказаха да им предоставят). Мерцедес естествено се надуха подобаващо за тях, и в края на 2009 купиха готов супер отбор - създаден в продължение на 5 години от Хонда (заедно с техническата база създадена от Хонда). Е това е любимата ти (иновативна) компания, надявам се да не ти разбивавм илюзиите.
15:59 08.09.2011
62 lolo
15:59 08.09.2011
63 Prelude
Между другото, новия ГТР прави 0-100 за 3 секунди в режим VDC-R
http://testdrive.bg/news/read2092.html
в Порше със сигурност се чешат по главите, но едва ли има смисъл. Нещата вървят към приключване.
Не ми се рови в архивите, но поне 6 титли като доставчик на двигатели в Ф1 имат Рено. Те прекъснаха доминацията на двигателите на Хонда в началото на 90те. Отделно имат титли и като отбор, преди няколко години сложиха край на ерата ферари-Шумахер. Ти от ардебалан ли падаш, както се изрази друг тука та легнах от смях.
- "Ilmor ,Mercedes-Benz работят заедно от 1995-96г"
- Работят в смисъл едните работят, другите плащат. Цитат от сайта на Илмор, http://www.ilmor.co.uk/profile.php
"през 1993 МБ обявяват сътрудничество с Илмор, като предоставят финансовите средства...".
"през 1998 и 1999 Мика Хакинен спечели световния шампионат с двигатели Илмор"
Не става дума за техническо партньорство. Пример за
техническото партньорство е описан по-долу в същия сайт.
"тази група, работеща съвместно с Honda Performance Development, създаде двигател, тотално-доминиращ в ИРЛ през 2004 и 2005..."
- "Mercedes не са си писали името върху двигатели на Ilmor ,на тях винаги си е пишело Ilmor."
- Ето ти доказателство за противното.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Mercedes-Benz_FO110J_engine.jpg
Под снимката в описанието ще намериш - "двигател Mercedes-Benz FO110J V10, направен от Илмор за Макларън МП4..."
15:59 08.09.2011
64 lolo
15:59 08.09.2011
65 Prelude
Тази история е в миналото. Сегашния ГТР прави 100 за 3 сек с включен VDC-R (с което не се нарушава гаранцията). Ако някой претоварва колата като си изключи VDC гаранцията продължава да отпада. Разликата е че сега оборотите в режим без VDC са изкуствено намалени с което колата е по бавна, за да не изкушава въпросните идиоти да си трошат трансмисиите и после да реват в нета.
Никой вече не доминира в ф1 с двигатели, от 5 години характеристиките им са уеднаквени в техническия правилник на ФИА. Но след като настояваш, миналогодишния шампион е с двигател Рено. Хонда в момента не участва защото са преценили че не им е изгодно, последваха ги Тойота и БМВ. Останалите които още са там в продължение на 2 години ядат бой от една енергийна напитка (Редбул).
СЛР е добра кола (правена от Макларън) с посредствен двигател "made in Щудгарт" (едновалов с 3 клапана на цилиндър), напомпан с компресор. Жалко е да гледам това име (Макларън) толкова назад в списъка с обиколки на Нюрбургринг, но с този двигател толкова.
За Илмор и Мерцедес, не казвам че е тайна, а че МБ не са разработили тези двигатели. Ще ти кажа и защо - защото са толкова назад технически че ще им струва много повече сами да направят разработката вместо да си платят на който може.
С едно съм съгласен - ако търсиш клишета караш Европейско.
15:59 08.09.2011
66 lolo
15:59 08.09.2011
67 Diselar
15:59 08.09.2011
68 Prelude
Ха ха, до вчера не знаеше че Рено е в ф1, днес ми обясняваш кое е фактор. При скорости от над 300км/ч и ускорения 3-4g, фактори са аеродинамиката и сцеплението. Двигателите ги замразиха именно с цел да не се хвърлят милиони за развитие на нещо от което в крайна сметка значение няма.
Относно СЛР-а, и ако изобщо имаш представа от устройството на двигател, поинтересувай се какви са преимуществата на DOHC пред SOHC, защо се ползвавт 4 клапана на цилиндър, недостатъците на компресора сравнен с атмосферен и какво е VVT и има ли то почва в Щудгарт.
15:59 08.09.2011
69 lolo
15:59 08.09.2011
70 Prelude
Механичния компресор е най-елементарния и нискотехнологичен начин за генериране на мощност. Приемаш цената на по ниската ефективност и имаш мощност без лаг и без особени изисквания към двигателя на който се прилага. Няма техническо предизвикателство в това и нито един скъп модел (освен модели на МВ) не го използва. Алтернативите - турбо, предизвикателства колкото искаш. Намаляване на лага и решаване на проблемите с издържливостта при обороти много по високи от компресора и наличие на високотемпературни газове, механична здравина на двигателите да издържат нива на буст по високи отколкото могат да осигурят компресорите, прецизен тунинг. Втората алтернатива - високи обороти, предизвикателствата тук могат да се изреждат цял ден - задължително VVT за осигуряване на оптимално пълнене в широк диапазон от обороти (няма да пиша за VTEC, макар че като видия някой да пише v-tec, vtech и подобни вариации, винаги има нужда), олекотени и здрави (биели, бутала, клапани, пружини ... всичко което се сетиш че мърда), покрития за намаляване на триенето, прецизно балансирани валове, бутала с малки престилки -> малки производствени толеранси да няма хлапане в цилиндъра -> решаване на проблема с температурното разширение, прецизен мениджмънт на двигателя - моменти на впръскване и запалване. МБ нищо от това не са показали до сега.
15:59 08.09.2011
71 lolo
15:59 08.09.2011
72 Prelude
Трябваше да напишеш "f1 engine freeze" в гоогле, тоя интернет не е само да се излагаш по форуми.
http://www.motorauthority.com/blog/1025759_fia-ratifies-ten-year-f1-engine-freeze
Виждам им турбокомпресорите на МБ. И опитите за високооборотни атмосферки също. Жалка картина. Хората слагат 12 цилиндъра за да са малки буталата и да се достигат обороти. МБ слагат щото не им стига кубатурата на осмаците. Падам от смях като видя да се хвалят че макс. въртящ момент е при 2000 оборота. Там е защото нагоре в оборотите е трагедия, което личи по литровата мощност, въпреки турбините. Не съм фен на турбото (трябваше да се сетиш след като харесвам Хонда), но като видя добър двигател го признавам. ГТР-а е двоино турбиниран и е хем здрав да издържа буста хем лек да се развърта до 7000.
За атмосферните - 8 цилиндровата буца в SL63 2009 e чудо на техниката с горна граница над 7000 рпм и умопомрачителните 82 коня на литър. И това в кола за $160 000. "Фена на Мерцедес" се оказва по заблуден и от голфаджията. Онази приказка за "МБ и останалите" не знам дали е била вярна някога, но откак аз се интересувам от коли придобива все повече смисъл, защото Светът ви мина и не гледа назад.
15:59 08.09.2011
73 lolo
15:59 08.09.2011
74 Prelude
- Е не е истина, не съм спорил с човек като теб.
"The FIA’s World Motor Sport Council on Friday ratified an immediate ten-year FREEZE on formula one ENGINE DEVELOPMENT."
“There will be a total freeze on engine development for a period of 10 years, starting from 2008.”
"Total freeze means that there will be no exceptions for development of certain parts of the engine, as is the case under the current regulations.”
- "Приемущество е да се достигат максималния въртящ момент и максималните конски сили на ниски обороти."
- Съжалявам но това е абсолютно дилетантско изказване, особено що се отнася до конските сили. Явно не знаеш елементарната връзка между мощност, момент и обороти. Мощността = момента х оборотите. Максималната мощност винаги се постига в края на оборотния диапазон, дори и при Мерцедес. За спортна кола е добре максималния момент също да е във високата част на оборотите - това автоматично значи повече мощност по горната формула. (и когато караш спортно по принцип винаги си на високи обороти). Знам че ти говоря на арабски защото при МБ такова нещо като "високи обороти" няма, иначе дори и без теория щеше да имаш практично усещане че това е истината.
- "буталата имат размери и ход"
- Да имат размери и тези размери са по малки като разделиш една кубатура на повече цилиндри.
- "За теб добър двигател е напомпания двигател с много литрова мощност ,което респективно намаля живота му."
- Няколко пъти вече спомена за тоя ресурс и аз все не отговарям защото, това е може би най абсурдното ти твърдение. Хората ги смятат тези неща. Хондите са колите с най високооборотни двигатели и безпроблемно издържат по 300 000 мили. Това е достатъчен ресурс.
Относно тунинга - цялата концепция ти е чужда. Тези които се занимават с това изпитват удоволствие и удовлетворение сами да си повишававт възможностите на колите и да са уникални вместо да вземат нещо стандартно готово. Да, някой изцеждат 100% възможностите и правят двигатели след всяко състезание, други си ги правят мощни и надеждни - когато си подготвил един двигател да издържи 700 кс макар и веднъж, той ЩЕ издържа 300 коня абсолютно надеждно.
15:59 08.09.2011