Last news in Fakti

17 Февруари, 2011 11:24 13 131 74

Porsche 997 Turbo vs. Ferrari 458 Italia vs. McLaren MP4-12C

  • porsche-
  • 997 turbo-
  • ferrari-
  • 458 italia-
  • mclaren-
  • mp4-12c

Три от най-яките цивилни резачки се изправят една срещу друга. Те имат доста сходни характериски, а самите производители не спират да ги хвалят. Според заводските данни MP4-12C може да ускори от 0 до 200 км/ч точно за 10 секунди, докато конкурентите Porsche 977 Turbo и Ferrari 458 Italia изпълняват това упражнение за съответно 10.7 и 10.4 секунди. Дали това е така на практика, може да се види от видеото по-долу, но преди това ето и малко информация за съперниците.

McLaren
MP4-12C е оборудван с осемцилиндров V-образен бензинов двигател с два турбокомпресора. Работният му обем е 3.8 литра, а мощността - 600 к.с. Максиманият въртящ момент от 600 Нм се достига при 3 000 об/мин. Инженерите са постигнали почти идеално равновесие на теглото между преден и заден мост - 43:57 в полза на задната ос. Максималната скорост на автомобила е 320 км/ч.

Ferrari
4.5-литровият агрегат на 458 Italia развива мощност 562 к.с. при 9 000 об/мин. Степента на сгъстяване е 12.5:1, а формално новият агрегат се смята за атмосферен. Въпреки това той разполага с принудително пълнене, различно както от стандартното турбо, така и от конвенционалния механичен компресор. Става въпрос за т.нар. динамичен компресор, който сработва само при много висока скорост, като по този начин в цилиндрите по естествен път влиза въздух с голямо налягане. Italia ускорява до 100 км/ч за 3.4 секунди, а максималната скорост е 325 км/ч.

Porsche
Шестцилиндровият двигател на 997 Turbo е с обем 3,8-литра и на практика е заимстван от Carrera S. Мощността му е 493 к.с. Системата Porsche Traction Management разпределя въртящия момент между предните и задни колела чрез електронно контролиран многодисков съединител. По данни на производителя 997 Turbo изпълнява стандартното упражнение от 0 до 100 км/ч за 3.4 секунди, а максималната му скорост е 311 км/ч.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дошо

    24 40 Отговор
    И после се появява един Нисан ГТР и ги сцепва и трите.

    Коментиран от #3, #22

  • 2 GB

    19 10 Отговор
    макларъна направо ги изкърти. много се изкефих. браво
  • 3 МАРТО

    22 22 Отговор

    До коментар #1 от "Дошо":

    ЩЕ МУ Е ТРУДНО НА НИСАНЧЕТО, ОСОБЕНО НА ПРАВА ОТСЕЧКА
  • 4 helm

    17 19 Отговор
    Няма да му е трудно на GT-R, даже ще се представи добре, всъщност ще спори за 1во място
  • 5 FEN

    14 12 Отговор
    Neznam za6to gi sravniavat kato dve ot kolite sa s po 2 turbini a ednata e atmosferka i pone ednata ot tiah e 4x4 i kakto vsi4ki znaete za drag tova pomaga adski.Za men tuk kolata e FERRARI,vapreki rezultata.
  • 6 OkaY

    8 6 Отговор
    готин драг на поршето много му помогна 4x4 ама Mclaren карти ;]]]]] ferarrito нещо бавно зацепва :Д
  • 7 Jivko

    9 10 Отговор
    Абе нещо шофьора на Ферарито не можа да превключи добре май...
    На завои дълбоко се съмнявам някоя от двете да се опъне на Ферарито.
  • 8 HondaAaAaA

    11 5 Отговор
    Tozi s porscheto zabravi da trugne, mislq 4e moje6e da e purvo! O6te predi da izgledam klipa si kazah 4e porshceto 6te gi skusa, ama to ne zavisi samo ot kolata! Puk Nissana kakto e 4etirimesten i teji adski mnogo 6te gi zasrami tezi titani ...
  • 9 Nosferatu

    17 5 Отговор
    И къде е сега 15 годишния McLaren с двигател от проторипа на BMW M8 да им покаже какво значи да си бърз :)

    Коментиран от #11, #15

  • 10 111

    6 17 Отговор
    Кочини само
  • 11 Дошо

    6 6 Отговор

    До коментар #9 от "Nosferatu":

    Ами карат го с репатрак насам защото по нормални улици неможе да завива.
  • 12 Ицо

    0 19 Отговор
    Лотуса ги каса кат.....

    Коментиран от #13

  • 13 иии

    20 0 Отговор

    До коментар #12 от "Ицо":

    Какъв Лотус те гони бе балък. Прочети малко от статията барем се пообразоваш малко, а не гледай само клипчета - затъпявя се (ако има още на къде)
  • 14 Филип

    12 1 Отговор
    Ако ми кажеш къде подяволите видя ЛОТУС при тия коли .. пък и видео има и отгоре на всичко е и написано какви коли участват.

    Иначе определено не мога да си избера от тия коли. Която и да е все има някакви супер яки качества :)
  • 15 Anonymous.

    6 6 Отговор

    До коментар #9 от "Nosferatu":

    po discovery davaha za staria mclaren i da ti kaja nemoje da se kara bez antifoni 6oto 6e ti se prusne glavata ot 6umovete v kupeto taka 4e ne go fali mnogo mnogo!!!
  • 16 VAG

    14 8 Отговор
    Поршето е най-малко коне, шофьора му заспа на старта и пак излезе второ. Правете си сметка ако беше 600 коня и имаше читав водач
  • 17 hienata

    9 6 Отговор
    Според мен при тази гонка най-голямо влияние оказа човешкия фактор (освен ако в McLaren няма някоя система за бързо потегляне както във F1)просто в McLaren е най-добрия пилот.
  • 18 Цецо

    5 21 Отговор
    Едно Ауди А3 тръц куатро леко чипнато и с генерацийка ще ги направи смешни!
  • 19 hienata

    3 8 Отговор
    Цецо а я си представи някое от тия леко чипнато какво ще прави.
  • 20 123

    8 4 Отговор
    Някои от хората говорели за Нисан. Хем има интернет и неограничено можете да се нагледате на какво ли не и все пак говорите за Нисан. Точно тук не му е мястото измежду тези коли. Много е хубав Нисана, за пръв път на живо го водях в Германия. Изпревари ни на един Аутобан и беше спрял на следващата бензиностанция. Тогава му се нарадвах много, но пак казвам, че мястото му не е измежду точно тези коли. Ето вижте. Пак казвам, че нямам нищо против никой, не се и заяждам и на мен много ми харесва Нисана, ама точно тук не му е мястото.


    http://www.youtube.com/watch?v=gSYTNpsCopM

    http://www.youtube.com/watch?v=txgS8TUubrE&feature=channel

    http://www.youtube.com/watch?v=ee6T-TIzTk4&feature=related

    Коментиран от #37

  • 21 Gosho

    6 8 Отговор
    ti chuvash li se ko govorish e :D:D:D nqma da im se opre . Prosto nqma kak da stane da razvie ot 0-100 za pod 3.4 sec bugati veyron gi pravi 2.8 ti mi fatchish s teq piklivite audita .i da gi digne max speed nqma da e pove4e ot 300.
    Qponeca mu e maikata
    http://vbox7.com/play:888a9965
    1360hp v6
  • 22 user

    13 25 Отговор

    До коментар #1 от "Дошо":

    Колега - да ти напомня да посетиш сервиза, където ще ти подменят дефектните компоненти на японската кола. Бъди отговорен - с изборът си да караш японска, да я наречем кола, застрашаваш и нас - собствениците на немски лимузини, които нямат фабрични дефекти и които не ги привикват за сервизни акции ! За нисана си има игри на Нинтендо - там е най-бърз. Но в реалният живот е символ на японската посредственост. Съжалявам, че ти разбих мечтите - опитай да четеш повече и не е зле ако работиш усилено да си позволиш една от горните три машини - триумф на инженерната мисъл, а не отчаяни опити за подражание като нисана ... смешно е ... заедно с Рено са ... в сервиза до теб ще има Лагуна и собственика ще наднича в твоят нисан и ще си вика тц тц - е.ати колата а - мечтаеш си го нали. На фона на лагуната нисана е извънземен, но на фона на тези трите нисана е просто жалък ! Недей да плачеш - знам че те боли. Провери в сервиза дали този месец не ви викат за някоя друго подмяна на дефектна част ! Така става като гледаш само японска анимация ...
  • 23 Prelude

    10 2 Отговор
    Абе пичове постнете това видео като отделна тема

    http://www.youtube.com/watch?v=Gpf-Ya7fi98&NR=1

    и после гледайте сеира.

    Тука го има ГТ-Р. Изправен срещу 9 други бегачки с достатъчно информация всеки да си прави изводите. Ако трябва да обобщавам за всяка с 2 думи:

    Ауди Р8
    Хубав дизайн с опит за високооборотен двигател. 101 коня от литър са малко за атмосферка в тази категория.

    Бентли Континентал Суперспорт
    Мега-грозен. Съчетание на лукс и спорт с резултат далеч и от едното и от другото.

    БМВ М3 купе
    Учудващо слаб на теста. Дизайн - липсващ. Да се чудиш кое е по добре - грозно но различно или ОК ама банално.

    Ферари 458 Италия
    Най- добрия двигател в групата - атмосферен, 127 коня от литър при 9000 оборота. Учудшащо бърз на правата при положение че Гайардото е с по-добро отношение мощност/тегло и 4х4.

    Ягуар XKR
    Jag не фалираха ли вече, и ако не защо?

    Ламбо Гайардо
    Впечатляшащо ниско тегло. Колата с най-добро отношение мощност/тегло в групата.

    Лотус Евора
    Отчайващ двигател. Смешно скъп за това което предлага.

    Мерцедес СЛС АМГ
    Грозен, но различен. Двигател от каменната ера. Учудващо бърз на пистата, все пак е тунинг на АМГ.

    Нисан ГТ-Р
    Колата с извънземно шаси. Тук са високите технологии. 7ма в групата по мощност/тегло, около 2 пъти по евтина от повечето, 4-местна, ама МАЧКА. Отстъпва на двата италианеца, но ако решат да правят 2-местна бегачка на цената на Ламбото?!

    Порше 911 турбо S
    Напомпан VW Beetle - или го обожаваш или го мразиш. Пърформънс според очакванията - най-добрия немец.

    Коментиран от #24, #25, #53

  • 24 Линдрос

    8 2 Отговор

    До коментар #23 от "Prelude":

    Пич, вместо да пускаш линк можеш направо да го качиш тук в мобиле
  • 25 Дошо

    12 6 Отговор

    До коментар #23 от "Prelude":

    ЗАщо те очудва, че БМВ-то е толкова слабо.Те БМВ са си болници - страдат от астма.

    Коментиран от #33

  • 26 Gosho До коментар [#22] от user

    10 5 Отговор
    Еми браво добре си се постарал за написаното , но съжелявам има много факти коиито твърдят обратното на това което казваш, факти а не фантазии плуващи в твоето съсзнание.
    Nissan skyline GT-R спечели шампионата пръстен JTCC 29 победи в 29 състезания, като спечели четири поредни първенства от 1990 до 1993 година и постави нов рекорд на преминаването на Северна Loop Нюрбургринг за производство на превозни средства, колата се доказа своето превъзходство.
  • 27 Gosho

    0 1 Отговор
    http://www.youtube.com/watch?v=KGco3vowTs4
  • 28 Mercedes-Benz

    3 9 Отговор
    Край на спора! :D:D
  • 29 Audi

    4 6 Отговор
    http://www.youtube.com/watch?v=pv3tdZLQLAQ

    Коментиран от #41

  • 30 Gosho

    9 1 Отговор
    Четете бе хора ,спорът ще си остане докато са живи марките производители и карайте малко по същество , видели сте 2-3 клипчета и си мислите,че спорът е решен.
    Все пак най-великия шампион в British Touring Car Championship
    си остава Nissan Skyline GT-R.

    Извинявам се за грешката ми в съкращението в по долната ми публикациа
  • 31 do user

    9 3 Отговор
    абе ти изобщо виждаш ли се какво пишеш, майко мила що мъка и тъпоча има по тоя свят..ти да не си паднал от планетата ардебалан бе..бил му разбил мечтите ....ма къв си ти бе ..кой си ти да казваш коя кола става и не става бе..карай си дръгливата немска "лимузина" и си запази тъпите коментари за себе си..... ти и племето сме....неам думи
  • 32 nsx-до user

    10 6 Отговор
    Япония е доказан технологичен лидер в света.Факт неоспорим!И автомобила дори и японски ,не е най-сложното творение на инженерната мисъл.....Всички японски марки 1986г-1988г имаха модел с четири завиващи колела....BMW 24 години по късно......А заговорим ли за аудио,видео техника ,металообработващи машини ........." великите германци" нещо се губят?!

    Коментиран от #43

  • 33 Prelude

    4 1 Отговор

    До коментар #25 от "Дошо":

    Ами БМВ като цяло се справят и с двигателите и с окачвавнето по добре от Ауди и МБ. Вярно тук става въпрос за два пъти разлика в цените между М3 и Р8/СЛС, и все пак 4 секунди е чудовищна разлика.

    Коментиран от #40

  • 34 lolo

    4 10 Отговор
    Много от вас ,които следят автомобилните новини сигурно знаят за склонноста на GT-R да "хвърля" трансмисии.В щатите имаше много случай на коли строшили скоростната си кутия.Оказа се ,че гаранцията на GT-R отпада при ползването на launch control ,което обезмисля цялата концепция на автомобил славещ се с ускорението си от 0-100км/ч.Прословутите 3,5 секунди до 100 са постижими само с launch control ,но при ползването му рискувате да счупите трансмисия и да ви отпадне гаранцията.Nissan се принудиха да изтеглят автомобили и да препрограмират VDC (Vehicle Dynamic Control ,като така заветните 3.5 секунди до 100 са непостижими.
    Относно японските технологии Honda са изтеглили 70,000 автомобила заради дефект ,Toyota изтеглиха почти 2,000,000 автомобила знаете за проблема в спирачната система имаше и случаи с фатален край ,отзоваха също и 650 000 от хибридните Приус (може би защото са много технологични).
  • 35 Prelude

    9 2 Отговор
    Две неща мога да ти кажа по въпроса:

    1. Нормално е който произвежда повече коли да изтегли повече коли ЗА ЕДИН ПРОБЛЕМ. По точно е да се гледа КОЛКО РАЗЛИЧНИ ПРОБЛЕМИ са причина за изтеглянията. Веднъж поствах линк, ето го пак

    http://www.motortrend.com/used_cars/01/mercedes_benz/recalls/index.html

    полето вдясно показва - Хонда(14 проблема), Тойота(29), Ниссан(27), Ауди(19), БМВ(14), МБ(16)

    2. Сега забрави какво прочете току що. Щото по тая логика Алфа с 5 изтегляния и Фиат с 1 би трябвало да са най-качесвени.

    Извод: броят изтегляния няма общо с качеството, още по малко с технологиите.
  • 36 Q

    4 6 Отговор
    мале, мале .... бълканкаска простотия ... уморих се вече, много е трудно да се бори човек с упорития и тъпоглав индивид живеещ в ничията земя забравена някъде в буферната зона между източна Европа и анадола ... Добре, че великите сили почти изпълниха плана за намляване на нелението в тази зона на 5 млн. души, щото то и 3 млн. са много от такава проста нация със замъглени мозъци дато в нищо не се вписва и не се интегрира и на сантиметър към културата на развитите цивилизации на запад от нея ...
  • 37 gt9

    4 1 Отговор

    До коментар #20 от "123":

    Колега,защо казваш че не му е тук мястото на нисана.Напротив точно тук му е мястото.Това е все едно да кажеш,че на българия мястото не е в европа,точно тук ни е мястото и на нас.Та ние не можем да си преместим държавата,просто с тези дървени и селски мозъци можем само да гледаме и евентуално да разбираме каква е разликата,между нас и другите.Това се отнася и за нисана,не че и аз не го харесвам.

    Коментиран от #38

  • 38 V

    2 8 Отговор

    До коментар #37 от "gt9":

    Ako spored teb na nisana mqstoto mu e do porsche, ferari, lambo i maklarun, zna4i v pulna sila vaji pogovorkata :deto edni si merat pi6...te, drugi si slagat du....tata"

    Коментиран от #39, #42

  • 39 gt9

    1 6 Отговор

    До коментар #38 от "V":

    Чети по хубаво,че не си ме разбрал добре.Казвам,че там му е мястото за да видят ,колко струва.Само до сериозните коли виждаш колко си зле.Това имах предвид.
  • 40 VOLVO C70 T5R

    2 4 Отговор

    До коментар #33 от "Prelude":

    Ne6to si protivore4ish ! Kogato edin proizvoditel e proizvel 100 000 broq avtomobila i izteglil 80 000 za defekt i kogato drug e proizvel 1000 i izteglil 15 , ti se opitvash da mi obqsnish 4e e normalno koito proizvejda pove4e da brakuva pove4e! Palen absurd-horata sa izmislili procenti kato mqrka za podobna statistika! I da ti kaja spored men e po dobre da proizvedesh 1000 koli bez defekt ot kolkoto 30 000 br 28000 ot koito s defekt

    Коментиран от #44

  • 41 Type R

    6 1 Отговор

    До коментар #29 от "Audi":

    Нормално е в клипа , който си качил, Ауди-то да бяга GTR -a.Все пак първото е RS6 Evotech 750 конски сили, втората кола -480.Разликата си е доста голяма.
  • 42 Prelude

    4 4 Отговор

    До коментар #38 от "V":

    Абе к'во да ти кажа.. гледам тука

    http://www.youtube.com/watch?v=GytSvoCBr_w

    тия с п...те гонят тоя с д...то, ама не могат го хвана.
    Той Нисана сам си е показал къде му е мястото.

    Коментиран от #45, #47

  • 43 Gosho

    9 3 Отговор

    До коментар #32 от "nsx-до user":

    Правилно ,но много хора немогат да го разберат въпреки всевъзможните доказателства и факти. Останалите многознаиковци са като кон с капаци, знят си тяхното made in Germany.
    Никой не е казал,че не са добри в автомобилостроенето,спорисе кой е по-добрият и това определено са японците!!!
  • 44 Prelude

    6 2 Отговор

    До коментар #40 от "VOLVO C70 T5R":

    Когато си открил производствен проблем или проблем в дизайна на дадена част, той засяга всички коли от серията. Колкото повече произвеждаш, толкова повече са те. Ако имаш данни какъв % са изтеглениите (не бракувани) за всеки производител, поствай да ги видим.
  • 45 gt9

    2 4 Отговор

    До коментар #42 от "Prelude":

    Тая тема вече я дъвкахме преди месец и малко,ако още нищо не ти е влезло в главата няма смисъл,да товариме колегите във форума със същите обяснения.
  • 46 Gosho

    4 1 Отговор
    Въпреки многото дефекти появили се при японските автомобили за 2011г с най-много продадени коли е TOYOTA и съответно с най-много дефекти, след това GM general motors и на 3то място VW.
  • 47 helm

    6 1 Отговор

    До коментар #42 от "Prelude":

    Изпревари ме с видеото, но има много клипове как ГТ-Р мачка германското, всеки може да влезе в ютуб и да разгледа..

    Аз си мисля, че е по-добре да оправят навреме дефектите (изобщо да ги оправят), отколкото да караш нещо, в което не се чувстваш сигурен. Това показва загриженост и отговорност (мое мнение)
  • 48 SsToKaTa

    1 13 Отговор
    a we vie maloumni li ste we ? vijda se koi pobedi ! nqmq nujda da sporite ! ne mi govorete za tapite hondi golfove nisani i t.n. kvi sa tiq marki ? te kvo prozivejdaxa kafe li 4e ne6to nemoga da se setq? MERCEDES I BMW SA NA VARXA I VINAGI 6TE BADAT! ZAPOMNETE GO TOVA! GERMANY POWER!!! nqma nujda da sporite kato iskate kupete si golf 3 s mp3! mn sam sporil na tema koli i nakraq vseki mi kazva e da xubavi sa mercedes i bmw ama imat mn skapi 4asti ! emi te za tva sa xubavi i ka4estveni ! 1 fr ima fiat ili moje bi da kaja ima6e ? nz kvo mu stana ama mu pravqt osnoven remont na dvigatelq i go e karal samo 1 godina ! o6te mi gi sravnqvaite tiq ko6nici s mercedes! kola koqto struva 20-30 xilqdi (nova) kola li e ? ako si vzemete karan mercedes ili bmw za 20-30 xilqdi 6te spe4elite mn pove4e ot kolko da si vzemete novia ford focus primerno! kogato se ka4ite v mercedes ili bmw i vidite za kvo stava vapros togava pi6ete komentari! polovinata sega 6te kajat az sam karal az imam ne stava vapros za 124! govorim za novi koli!!!
  • 49 SsToKaTa

    3 6 Отговор
    http://www.vbox7.com/play:59526100 !!!!!!!!!!!!!!!!!! NE SAM VIJDAL DRUGA KOLA DA DRAPNE BUGATITO NA STARTA I DORI IZOB6TO DA GO POBEDI ! BUGATI POBEDI NO VSE PAK VIJTE ZA KVO STAVA VAPROS! NQMA AUDI NQMA NISSAN NQMA HONDA NQMA BMW NQMA GOLF NQMA FERRARI NQMA LAMBORDJINI NITO 1 KOLA NE SAM VIJDAL KOQTO DA DARPA BUGATTI-TO NO VE4E VIDQX! VIJTE I VIE ! ETO I NE6TO ZA FENOVETE NA LAMBO! --> http://www.vbox7.com/play:6599c0d1&start=31

    Коментиран от #51

  • 50 SsToKaTa

    2 7 Отговор
    KRASOTATA 6TE SPASI SVETA --> http://www.facebook.com/Mercedes.Bulgaria#!/Mercedes.Bulgaria?sk=photos
  • 51 Prelude

    6 1 Отговор

    До коментар #49 от "SsToKaTa":

    Успокой се бе човек ще си счупиш клавиатурата. И на Български не може ли?
  • 52 lolo

    4 5 Отговор
    GT-R е добър когато вложиш още ??,??? $ за доработка.Това ли е идеалът ви за суперкар ,да купиш и да започваш да доработваш.В GTBoard изобилства от случаи на на GTR-и преминали следпроизводствена доработка ,които не могат да изкарат и 10,000km.Това е цената да си бърз с Нисан!Колко Ферарита или SLR Mclaren сте видяли да бъдат доработени от купувачи?Има само една японска кола ,която може да се нарече суперкар и това е Honda NSX.Тук чета отново глупости за превъзходството на Япония в автомобилостроенето(превъзходство не означава кой колко е произвел).С какво превъзхождат ,с влагането на пластмаси и пестенето на материали за да бъде колата колкото се може по евтина?Хайде спрете с тези глупости.Защо ли има сайтове като nissanproblems.com или toyotaproblems.com?Високотехнологичните според някои автомобили се налага да влизат често за сервизиране поради допуснати производствени дефекти.VW ,Mercedes също имат производствени дефекти ,но те не отнемат човешки животи и не застрашават живота на водача или пътниците в автомобила.Toyota бяха осъдени затова ,че са притиснали свои клиенти да не оповестяват публично проблемите с автомобилите си.Поради ниското качество на японските автомобили произведени през 70-те и 80-те в щатите се изгради негативно мнение за тях.Решението беше продаването на автомобили под други имена Lexus,Acura.Някой да пише какво иновативно има в японските автомобили и с какво те са допринесли на автомобилостроенето?За финал малко "нискотехнологични" автомобили.
  • 53 Icata_n.8

    0 1 Отговор

    До коментар #23 от "Prelude":

    "Ауди Р8 Хубав дизайн"
    Къде го видя тоя дизайн па в Р8?

    "БМВ М3 купе Да се чудиш кое е по добре - грозно но различно или ОК ама банално."
    Това изречение трябва да претърпи пластична операция.

    "Порше 911 турбо S
    Напомпан VW Beetle - или го обожаваш или го мразиш."
    Или не му обръщаш внимание заради еднообразието и безидейността.
  • 54 Иво

    4 4 Отговор
    Ти си откачил бе хвани се поинтересувай като хората да видиш че мерцедес не са нищо друго освен надувки ABS??? разработен от самолетни компании мн преди мерцедес да чуят за това първия сериен автомобил с ABS също не е мерцедес а един англииски който е спрян отдавна от производство.. колани? мн поздрави от волво въздушни възглавници мн поздрави от BUICK и още мн мн поздрави от др който не ми се споменава.. аийде със здраве..

    Коментиран от #56

  • 55 axax

    2 2 Отговор
    Айде дай доказателство не само да изброяваш...и самода ти кажа ,ако не знаеш..ясное кои са най-добрите и извесзтни марки..това са бмв и мерцедес :)
  • 56 lolo

    3 3 Отговор

    До коментар #54 от "Иво":

    Хм виждам разгневен "турбофен".Мерцедес не произвеждат самолети ,а автомобили.Много иновации в автомобилостроенето са дошли от самолетостроенето,космическите технологии и т.н.Мерцедес са надувки?!Единствено Мерцедес лицензират иновациите си и дават право на останалите марки в автомобилосроенето да ползват технологията без да заплатят и стотинка(с изключение на няколко нововъведения).Според тях всяка нова технология свързана с безопасността трябва да бъде споделяна с останалите марки на пазара, с цел допринасяне към безопасността на пътниците.Форд бяха първи във вграждането на airbag ,но така го приложиха ,че имаше смъртни случай.Мерцедес са първите ,които успешно приложиха множество технологии с цел безопастност на водача и пасажерите в автомобила.Това ,че си HATER не променя факта ,че Мерцедес са допринесли автомобилите да станат "малко" по-безопасни.
  • 57 Prelude

    4 2 Отговор
    Kое не му е доброто на Нисана без доработка? Това че прави 0-100 за 4 секунди (без LC)? Или, че на писта, където LC-то няма значение, се подиграва (не се заяждам, това е термина, когато разликата в цените е в пъти) с "добрите"?

    Коли като Ферари и СЛР не се купуват за да си бърз, а за да позираш с тях. Бързина се постига с много по-малко пари. Който иска наистина сериозен пърформанс прави това:
    http://www.youtube.com/watch?v=LNXMKn65QPw&feature=related

    Качеството при японците винаги е било високо. Причината за съществуването на Acura, Lexus, Infinity е друга - снобът няма да вземе скъпа кола (независимо колко добра), ако под същото име се предлагат масови коли (независимо колко качествени). Относно саитовете с проблеми, има такива и за МБ

    http://www.mercedes-benz-usa.com/mbusa_complaints.php

    смятах да постна превод на някой друг коментар, ама толкова много са колоритните, че не можах да избера.

    И за нововъведенията - те са рядкост и бързо се усвояват от останалите. По важно е кой как изпълнява това което е известно на всички и в техническата част японците просто се справят най-добре.
  • 58 lolo

    1 11 Отговор
    Mercedes S63 тежащ 2100кг без водач и пасажери ускорява до 100 за 4,5 секунди без Launch control.На Nurburgring GTR не можа да се "подиграе" на Porsche 911 GT2 (не се подигравам това е термина когато класите на колите е в пъти).Коли като Ferrari и SLR се купуват за да не се занимаваш с доработки на уж "супер автомобили".Който иска наистина сериозен перформънс да си купи Zonda R (Хондата ще се взриви някъде причинявайки дъжд от сини пламъци и разбягващи се тълпи от Хонда фенове).Когато отидеш в щатите ще видищ как "супер" Acura се изплаща за 2 години от работещ на паркинг латино-американец.Mercedes не изтеглят по 2,000,000 автомобила заради дефекти.Мога да постна коментари относно смъртни случаи причинени от Toyota или Lexus(и тук има колоритни).Видяхме нововъведението на японците - самоускоряващи роботизирани автомобили спиращи в мантинела или дърво.
  • 59 Prelude

    14 0 Отговор
    Абе образ ти нито разбираш какво ти се говори нито какво самия ти говориш. ГТР не е най-бързата кола в света, никой не ти го твърди това. Защо ми даваш пример с ГТ2? Възможно Поршето да е по бързо на ринга, но може и да не е (новия ГТР е 530 коня, с 50 повече от предишния). Но няма да споря за това зщото не в това е въроса. Когато сравняваш неща, общия знаменател трябва да е цената. Покажи ми кола на цената на ГТР която да го доближава по пърформанс? Не намираш! Покажи ми за два пъти неговата цена? Пак няма! Е какво тогава? Япония е държава с висок стандарт, не може да обясниш ниската цена с евтина работна ръка. Как успяват да направят толкова много за толкова малко? Целият свят разбра къде е най високо технологичната нация, на теб още не ти е ясно.

    С S63 каква беше идеята да го даваш за пример? Ако беше бърз като Нисана щеше да имаш мотив - на цената на ГТР е и е лимузина, ама не е бърз като Нисана.

    Разбери го накрая, ако става въпрос за луксозни лимузини хвали си мерцедеса ще имаш основание. Когато става въпрос за спортни коли не споменавай тая марка. Преди да се учат да правят спортни коли, МБ трябва да се научат да правят двигатели! Какви са тези 6-литрови чудовища правещи има няма 90 коня от литър. С такъв кютук под капака резултата нито върви като спортна кола нито създава усещане на такава.
  • 60 lolo

    1 9 Отговор
    Давам пример с GT2 зашото ти написа -"Или, че на писта, където LC-то няма значение, се подиграва (не се заяждам, това е термина, когато разликата в цените е в пъти) с "добрите"?"Или според теб Porsche не са от добрите.Хм до преди малко общия знаменател беше представянето на автомобилите на писта сега стана цената.Относно цената явно не знаеш ,че продажбата на един GT-R не покрива разходите за производството му т.е Nissan не печелят нито стотинка от него.Това е цената ,която плащат за да имат "суперавтомобил' на ниска цена.S63 дадох като пример защото ти написа -"Kое не му е доброто на Нисана без доработка? Това че прави 0-100 за 4 секунди (без LC)?".Мерцедеса е с 400кг по тежък ,а ускорява с 0.5 сек по-бавно.Защо ли Nissan нямат тийм във F1 ,може би защото са много добри в моторспорта.Относно това ,че Мерцедес не могат да правят двигатели си спомни кой изобрети двигателя с вътрешно горене ,първия дизелов двигател и т.н.хората правят автомобили от 100 години ,а за това защо спортните им двигатели са с голяма кубатура ще си отговориш когато се заинтересуваш какво е ресурс на двигателя?
  • 61 Prelude

    6 1 Отговор
    Не си ме разбрал, казах "подиграва" именно заради разликата в цените, винаги цената е общия знаменател.
    Вероятно си близо до истината, казвайки че Нисан не печелят от продажбите на ГТР, макар че не бих отишъл чак до там да твърдя че печалбата е 0. Една голяма компания не може да се изхранва от супер-коли - прекалено малък е пазара за тях. Но това не значи че не могат да ги правят и то супер-добре! Супер-колите в този случай служат за хало и помагат за продажба на по-масовите модели, т.е. такава компания може да си позволи да ги продава сравнително евтино и пак да има полза от тях. А от гледна точка на купвача ползата е за него (ако не е сноб търсещ скъпо име).

    Добрата спортна кола се познава на писта със завои, а не по ускорение. Във видеото което постнах ГТР е сред най слабите за теглото си, но сложен на писта бие доста по слини (теоретично) от него.

    Вярно че Нисан нямат и не са имали отбор в Ф1, и изобщо не се славят с големи успехи в спорта, но това не винаги в свързано със серийните коли. Контра примерът са дружките им от Рено, които пък имат невероятни успехи във формулата но серийните им коли са трагични.

    И пак за Мерцедес, след като вкарващ формулата в спора - тази абсурдна компания плащаше 5-6 години на Илмор енджиниринг (UK компания) да им прави двигателите в Ф1 само за да си пишат името отгоре. Това е без аналог в световния мото-спорт! Ако има друг пример ще се радвам да го науча. Ясно е че става въпрос просто за търговци които не само не правят, но и нямат желание да направят нещо сами. През 2004 или 2005 купиха Илмор и се превърнаха в Mercedes Benz Performance Development или нещо такова. След това дойде ограничението на правилата в ф1 което замрази развитието на двигателите и ги уравни изкуствено налагайки ограничение 19000 рпм. От този момент ролята на двигателите в Ф1 (която и преди това не беше голяма, всичко там е аеродинамика и работа на шасито с гумите) стана точно 0. Историята продължава, този път не с двигателите а със самите коли в ф1. През 2008 Хонда събират екип инженери начело с Рос Браун и в създаден от Хонда аеро тунел разработват уникален болид за следващия сезон (2009). В края на 2008 обаче под вличние на глобалната криза и натиска на акционерите новото ръководство на Хонда решава да прекрати участието на компанията в Ф1. Каква грешка (за която само те са си виновни)! През следващия сезон болидът на Хонда (вече под име Браун) печели титлите при пилоти и конструктори, по стечение на обстоятелствата с двигател на Мерцедес (тъй като от Ферари отказаха да им предоставят). Мерцедес естествено се надуха подобаващо за тях, и в края на 2009 купиха готов супер отбор - създаден в продължение на 5 години от Хонда (заедно с техническата база създадена от Хонда). Е това е любимата ти (иновативна) компания, надявам се да не ти разбивавм илюзиите.
  • 62 lolo

    1 0 Отговор
    Първо каза ,че GT-R се подиграва с "добрите".Писах за един от добрите.Сега се започна с някакви ценови класове.Да Porsche 911 GT2 е с пъти по-скъпо ,но и с пъти по-добро.Заради по-високата си цена коли на Ferrari ,Lamborghini ,Porsche не могат да си позволят дефекти както правят в Nissan.GT-R не може да подобри продажбите на Nissan ,както и Bugatti Veyron не може да подобри продажбите на VAG.Казах ти защо "снобовете" си купуват доказани автомобили Ferrari ,Porsche и т.н за да не се занимават със дефекти и глупави доработки присъщи на "мега-турбо стрийт маняци".На теста който си дал виждам ,че Lamborghini ,Ferrari sa бързи.Porsche e с 28 стотни по- бавно от Nissan ,но не е 4x4.Назад с по-малко от секунда остава Mercedes както и коли като Bentley тежащо с 500кг повече ,М3 с 420к.с и т.н.Колко невероятни успехи имат рено?Да моторспорта допринася за развитието на суперколите на дадена марка.От F1 са тръгнали технологии като карбоновия кокпит ,керамичните спирачки ,по-леки и здрави метални сплави и т.н.Mercedes са абсурдна компания според теб и разни "турбо маняци" ,състезават се от 1902.Ilmor ,Mercedes-Benz работят заедно от 1995-96г.Mercedes не са си писали името върху двигатели на Ilmor ,на тях винаги си е пишело Ilmor.По-късно съюза им е прекръстен на Mercedes-Ilmor и през 2005 Daimler-Chrysler сменя името на Mercedes-Benz High Performance Engines.Само с надуване Mercedes няма да продадат даден двигател ако той не е добър.Сам си отговори защо най-успешните тиймове в момента са с двигатели на Mercedes.
  • 63 Prelude

    0 0 Отговор
    Чул, недочел. Не става въпрос за дефект а за шепа идиоти, които са си разрушили трансмисиите ползвайки VDC не по предназначение. В мануала се отбелязва че VDC може да се изключва само на хлъзгав терен и собствениците изрично са запознати.

    Между другото, новия ГТР прави 0-100 за 3 секунди в режим VDC-R
    http://testdrive.bg/news/read2092.html
    в Порше със сигурност се чешат по главите, но едва ли има смисъл. Нещата вървят към приключване.

    Не ми се рови в архивите, но поне 6 титли като доставчик на двигатели в Ф1 имат Рено. Те прекъснаха доминацията на двигателите на Хонда в началото на 90те. Отделно имат титли и като отбор, преди няколко години сложиха край на ерата ферари-Шумахер. Ти от ардебалан ли падаш, както се изрази друг тука та легнах от смях.

    - "Ilmor ,Mercedes-Benz работят заедно от 1995-96г"
    - Работят в смисъл едните работят, другите плащат. Цитат от сайта на Илмор, http://www.ilmor.co.uk/profile.php
    "през 1993 МБ обявяват сътрудничество с Илмор, като предоставят финансовите средства...".
    "през 1998 и 1999 Мика Хакинен спечели световния шампионат с двигатели Илмор"
    Не става дума за техническо партньорство. Пример за
    техническото партньорство е описан по-долу в същия сайт.
    "тази група, работеща съвместно с Honda Performance Development, създаде двигател, тотално-доминиращ в ИРЛ през 2004 и 2005..."

    - "Mercedes не са си писали името върху двигатели на Ilmor ,на тях винаги си е пишело Ilmor."
    - Ето ти доказателство за противното.
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Mercedes-Benz_FO110J_engine.jpg
    Под снимката в описанието ще намериш - "двигател Mercedes-Benz FO110J V10, направен от Илмор за Макларън МП4..."
  • 64 lolo

    0 0 Отговор
    Ако тази шепа идиоти ,бяха си счупили трансмисиите сами Nissan едва ли щяха да изтеглят автомобили за донастройка на VDC.Новия Nissan може да прави и за 2 секунди 0-100 ,въпроса е колко време ще ги прави?До 2005 Mercedes са работили с Ilmor под името Mercedes-Ilmor ,това не е било тайна както не е било тайна ,че двигателя е изработен от Ilmor ,финансиран и подпомогнат от Mercedes.Това ,че Renault не са могли да вградят технологиите си в сериини автомобили не означава ,че Mercedes не могат пример SLR Mclaren.Виждам как сега доминират Хонда в F1 и с какви двигатели.Започнах да се убеждавам колко са "зле" немските автомобилостроители.Сериозно обмислям закупуването на японски "турбо" автомобил.Когато името на Nissan GT-R стане клише сред спортните автомобили както Ferrari ,Lamborghini или Porsche тогава ще се убедя колко е добър.Тук "шепа идиоти" говорят за "якия" Nissan.
  • 65 Prelude

    0 0 Отговор
    Вярно са идиоти тези двамата. Единия току що научи за ситуацията, а другия я представя невярно. За какво била тази опция като не можела да се използва? В книгата на ГТР пише - за кал и сняг. Нисан не е осъден да заплати повредените трансмисии в държава където ако се изгориш с кафе осъждаш Макдоналдс (действителен случай) - това показва че не можеш ги пипна.

    Тази история е в миналото. Сегашния ГТР прави 100 за 3 сек с включен VDC-R (с което не се нарушава гаранцията). Ако някой претоварва колата като си изключи VDC гаранцията продължава да отпада. Разликата е че сега оборотите в режим без VDC са изкуствено намалени с което колата е по бавна, за да не изкушава въпросните идиоти да си трошат трансмисиите и после да реват в нета.

    Никой вече не доминира в ф1 с двигатели, от 5 години характеристиките им са уеднаквени в техническия правилник на ФИА. Но след като настояваш, миналогодишния шампион е с двигател Рено. Хонда в момента не участва защото са преценили че не им е изгодно, последваха ги Тойота и БМВ. Останалите които още са там в продължение на 2 години ядат бой от една енергийна напитка (Редбул).

    СЛР е добра кола (правена от Макларън) с посредствен двигател "made in Щудгарт" (едновалов с 3 клапана на цилиндър), напомпан с компресор. Жалко е да гледам това име (Макларън) толкова назад в списъка с обиколки на Нюрбургринг, но с този двигател толкова.

    За Илмор и Мерцедес, не казвам че е тайна, а че МБ не са разработили тези двигатели. Ще ти кажа и защо - защото са толкова назад технически че ще им струва много повече сами да направят разработката вместо да си платят на който може.

    С едно съм съгласен - ако търсиш клишета караш Европейско.
  • 66 lolo

    0 0 Отговор
    Явно не си чул ,че единия "идиот каза" -"Честно ли е да се продава кола твърдейки ,че тя има определени характеристики (в този случай ускорение) ,но за да постигнеш тези характеристики трябва да отпадне гаранцията".Разбира се ,че Nissan не са осъдени все пак гаранцията отпада при опити автомобила да постигне характеристиките заради които е купен.Не ме интересуват характеристиките на новия GT-R ,времето ще покаже колко е добър(не само Nissan изкарват нови модели).Може да има ограничение на параметрите на двигателя ,но това не означава ,че всички двигатели са с еднаква мощност и параметри.Не само мощността на двигателя е фактор във F1.SLR Мclaren е излазъл като проект изцяло от Mercedes.Работата на Mclaren е по аеродинамиката и разпределението на теглото(Mclaren изместват двигателя по- назад).Двигател ,трансмисия ,диференциал ,спирачки са изцяло на Mercedes.Времето постигнато от SLR Mclaren на Nurburgring е от 2004г.(Nissan GT-R ot 2008г. е по-бавен).С това изказване "посредствен двигател "made in Щудгарт" (едновалов с 3 клапана на цилиндър)" става ясно колко разбираш от двигатели.Тестван от Motor Trend SLR Mclaren е постигнал 0-100 за 3.3сек. през 2006.Автомобилът и шофьорът са постигнали доускорение от 50-80км/ч и от 80-112км/ч за съответно 1.7 и 2,4сек. което е най-бързото документирано доускоряване на производствен автомобил в историята на тестовете проведени от списания.Мисля ,че ще се радваш Nissan GT-R да стане клише сред спортните автомобили ,уви това няма да стане просто Nissan се опитват да постигнат непостижимото за тях.
  • 67 Diselar

    0 0 Отговор
    Хе-хе, ето за какво става въпрос: http://www.youtube.com/watch?v=z4BrHzlOOQg
  • 68 Prelude

    0 0 Отговор
    Пак ти казвам - Щатите са държава където никой не може да си позволи да си играе с потребителя. Ако Нисан са постъпили нечестно спрямо него щаха да бъдат осъдени, но не са. На теб в крайна сметка фирмената политика на Нисан ли ти бърка в здравето или качествата на колата?

    Ха ха, до вчера не знаеше че Рено е в ф1, днес ми обясняваш кое е фактор. При скорости от над 300км/ч и ускорения 3-4g, фактори са аеродинамиката и сцеплението. Двигателите ги замразиха именно с цел да не се хвърлят милиони за развитие на нещо от което в крайна сметка значение няма.

    Относно СЛР-а, и ако изобщо имаш представа от устройството на двигател, поинтересувай се какви са преимуществата на DOHC пред SOHC, защо се ползвавт 4 клапана на цилиндър, недостатъците на компресора сравнен с атмосферен и какво е VVT и има ли то почва в Щудгарт.
  • 69 lolo

    0 0 Отговор
    Явно не си ходил в щатите.В дадения случай Nissan не могат да бъдат осъдени.Извинението им винаги ще е или с отпадналата гаранция или с това ,че само пилоти "свръх човеци" на Nissan могат да постигнат цифрите написани за GT-R.Ако не си забелязал фирмената политика и качествата на колата са взаимно свързани или в този случай - не можеш да се радваш на така наречените качества на колата без фирмената политика да те пре..бе.Точно това ти казах ,че двигателя не е единствен фактор в F1.Двигателите не са "замръзени".Историята на F1 показава ,че постоянно се налагат ограничения върху двигателите ,но те постоянно се развиват независимо от дадените ограничения.Щом за теб клапаните са фактор за сравнение между двигатели......ти си знаеш.SLR със "слабия и технологично стар" двигател постига резултати ,които с 4 години по нов GT-R(с множество клапанчета ,турбинки,компютри ,които да му попречат да се взриви)не може да постигне.Механичния компресор има само един недостатък и той е ,че иска повече мощност за развъртане ,което респективно намалява произведената мощност в %.Турбо компресора има множество недостатъци като -турбо лаг,усложняване на системата заради нуждата вкарания кислород да бъде охлаждан(с интеркулър),загряване на турбината до високи температури ,което обуславя по-бързото и износване(турбото е по-добро за "Хонда маняци"- множеството турбинки ,интеркулъри и цветни маркучи ги карат да се чувстват бързи).Относно Variable valve timing сега да не започнеш да ми възхваляваш V-tec?Знаеш кой е измислил VVT.Honda ,BMW и т.н я прилагат успешно от 90-те.
  • 70 Prelude

    0 0 Отговор
    Да си ходил в Щатите не значи много (ако си ги обиколил е друго). Двигателите в ф1 са замразени по спецификация 2006 и производителите не могат да променят нищо по тях (с малки изключения).
    Механичния компресор е най-елементарния и нискотехнологичен начин за генериране на мощност. Приемаш цената на по ниската ефективност и имаш мощност без лаг и без особени изисквания към двигателя на който се прилага. Няма техническо предизвикателство в това и нито един скъп модел (освен модели на МВ) не го използва. Алтернативите - турбо, предизвикателства колкото искаш. Намаляване на лага и решаване на проблемите с издържливостта при обороти много по високи от компресора и наличие на високотемпературни газове, механична здравина на двигателите да издържат нива на буст по високи отколкото могат да осигурят компресорите, прецизен тунинг. Втората алтернатива - високи обороти, предизвикателствата тук могат да се изреждат цял ден - задължително VVT за осигуряване на оптимално пълнене в широк диапазон от обороти (няма да пиша за VTEC, макар че като видия някой да пише v-tec, vtech и подобни вариации, винаги има нужда), олекотени и здрави (биели, бутала, клапани, пружини ... всичко което се сетиш че мърда), покрития за намаляване на триенето, прецизно балансирани валове, бутала с малки престилки -> малки производствени толеранси да няма хлапане в цилиндъра -> решаване на проблема с температурното разширение, прецизен мениджмънт на двигателя - моменти на впръскване и запалване. МБ нищо от това не са показали до сега.
  • 71 lolo

    0 0 Отговор
    А ти ходил ли си ,обикалял ли си ги ,какво си мислиш ,че са щатите?Явно съдиш по филмите.За F1 няма да пиша ,според теб двигателите в момента са същите като през 2006.Да механичния компресор е по-лесен за вграждане от турбо компресора(писах ти защо).Не знам какво имаш предвид под "техническо предизвикателство"?Сигурно визираш разни гаражни преработки на японски автомобилчета.Само Mercedes ползвали механични компресори....мисли малко преди да пишеш.Mercedes ползват както механични така и турбо компресори!Турбо предизвикателства колкото искаш ,но само при разни гаражни изработки от хора мислещи си ,че създават супер автомобил.Не ми давай примери и термини четени в някой тунинг форум на Хонда.Виждам ,че си от тези хора радващи се на двигатели 1.6-500к.с ,мислещи си ,че да изтискаш много коне от малко кубици е голямо техническо предизвикателство ,а колко време ще работи двигателя няма значение?Не пиши за Vtec няма смисъл наслушал съм се на глупости ,а защо ли само Хонда маняците възхваляват тази "неземна" технология патентована от Fiat?MB са показали много ,просто хора като теб не са искали да гледат.
  • 72 Prelude

    0 0 Отговор
    След като питаш, обикалял съм. Пожелавам и на теб да се случи.
    Трябваше да напишеш "f1 engine freeze" в гоогле, тоя интернет не е само да се излагаш по форуми.
    http://www.motorauthority.com/blog/1025759_fia-ratifies-ten-year-f1-engine-freeze

    Виждам им турбокомпресорите на МБ. И опитите за високооборотни атмосферки също. Жалка картина. Хората слагат 12 цилиндъра за да са малки буталата и да се достигат обороти. МБ слагат щото не им стига кубатурата на осмаците. Падам от смях като видя да се хвалят че макс. въртящ момент е при 2000 оборота. Там е защото нагоре в оборотите е трагедия, което личи по литровата мощност, въпреки турбините. Не съм фен на турбото (трябваше да се сетиш след като харесвам Хонда), но като видя добър двигател го признавам. ГТР-а е двоино турбиниран и е хем здрав да издържа буста хем лек да се развърта до 7000.
    За атмосферните - 8 цилиндровата буца в SL63 2009 e чудо на техниката с горна граница над 7000 рпм и умопомрачителните 82 коня на литър. И това в кола за $160 000. "Фена на Мерцедес" се оказва по заблуден и от голфаджията. Онази приказка за "МБ и останалите" не знам дали е била вярна някога, но откак аз се интересувам от коли придобива все повече смисъл, защото Светът ви мина и не гледа назад.
  • 73 lolo

    0 0 Отговор
    Случва ми се всяко лято.Пак повтарям двигателите не са замръзени.Наложените ограничения са за да се намалят средствата давани от тиймовете за разработването им.На всеки тийм е позволено да ползва по 8 двигателя на сезон.Това налага да се работи в насока -издържливост.Ако мислиш ,че "research and development" при двигателите в F1 няма то това си е твое мнение.Да обичам да се излагам по форумите и да споря с фенове на Need for speed.Приемущество е да се достигат максималния въртящ момент и максималните конски сили на ниски обороти.Високи обороти - по-голямо триене ,по-бързо износване.За това ,което каза за броя бутала ще се направя ,че не съм го прочел(буталата имат размери и ход).За теб добър двигател е напомпания двигател с много литрова мощност ,което респективно намаля живота му.Аз не се радвам на бързи коли еднодневки.Признаваш само японските двигатели ,не добрите двигатели.Двигателя M156 е разработен от AMG.Тази "буца" кара тежък 2100кг. Mercedes S да ускорява за 4,5сек.Остави ги хората нека са заблудени.Ти нали знаеш истината ,можеш само да им се подхилваш като ги изпреварваш със Сивика(тиксо тунинг) при 15,000 оборота.Мъчно ми е за тях ,че няма да изпитат удоволствието от смяната на биелни лагери ,сегменти или изкривен колянов вал ,но така е като си дават многото пари за "технологично остарели" автомобили.За теб света са японските автомобилостроители.Да прав си те минаха останалите по дефекти и опити да се намърдат там където не могат.Това беше от мен ,поздрави.
  • 74 Prelude

    0 0 Отговор
    - "Пак повтарям двигателите не са замръзени."
    - Е не е истина, не съм спорил с човек като теб.
    "The FIA’s World Motor Sport Council on Friday ratified an immediate ten-year FREEZE on formula one ENGINE DEVELOPMENT."
    “There will be a total freeze on engine development for a period of 10 years, starting from 2008.”
    "Total freeze means that there will be no exceptions for development of certain parts of the engine, as is the case under the current regulations.”

    - "Приемущество е да се достигат максималния въртящ момент и максималните конски сили на ниски обороти."
    - Съжалявам но това е абсолютно дилетантско изказване, особено що се отнася до конските сили. Явно не знаеш елементарната връзка между мощност, момент и обороти. Мощността = момента х оборотите. Максималната мощност винаги се постига в края на оборотния диапазон, дори и при Мерцедес. За спортна кола е добре максималния момент също да е във високата част на оборотите - това автоматично значи повече мощност по горната формула. (и когато караш спортно по принцип винаги си на високи обороти). Знам че ти говоря на арабски защото при МБ такова нещо като "високи обороти" няма, иначе дори и без теория щеше да имаш практично усещане че това е истината.

    - "буталата имат размери и ход"
    - Да имат размери и тези размери са по малки като разделиш една кубатура на повече цилиндри.

    - "За теб добър двигател е напомпания двигател с много литрова мощност ,което респективно намаля живота му."
    - Няколко пъти вече спомена за тоя ресурс и аз все не отговарям защото, това е може би най абсурдното ти твърдение. Хората ги смятат тези неща. Хондите са колите с най високооборотни двигатели и безпроблемно издържат по 300 000 мили. Това е достатъчен ресурс.

    Относно тунинга - цялата концепция ти е чужда. Тези които се занимават с това изпитват удоволствие и удовлетворение сами да си повишававт възможностите на колите и да са уникални вместо да вземат нещо стандартно готово. Да, някой изцеждат 100% възможностите и правят двигатели след всяко състезание, други си ги правят мощни и надеждни - когато си подготвил един двигател да издържи 700 кс макар и веднъж, той ЩЕ издържа 300 коня абсолютно надеждно.