16 28253

Електронният фиш бил незаконен?

  • кат-
  • камери-
  • радари-
  • глоби-
  • електронен фиш

Електронните фишове могат да се обжалват в съда заради изтекъл лиценз на камерите, които засичат нарушенията, твърди в. "Труд". Радарите трябва да бъдат сертифицирани от Българският институт по метрология (БИМ), който изпълнява държавната политика в областта на научната, индустриалната и законовата метрология. Именно от БИМ камерите, които засичат нарушители с превишена скорост, трябва да получат съответния лиценз. Този преглед е трябвало да бъде извършен до края на месец януари тази година, но това все още не е станало. Докато се получи нужният лиценз, всяко нарушение може да се обжалва пред съда.

Разпращането на електронните фишове по пощата с обратна разписка започна в началото на тази седмица. Пликът не е надписан и получателя разбира съдържанието му едва когато го отвори. Ако нарушителят не бъде открит при две посещения на пощальона, ще се смята, че е посочил некоректен адрес, а наказанието пак ще трябва да се плати вече като акт. Ако глобата се плати в двуседмичен срок, е предвидена отстъпка в размер на 30% от наложената санкция.

Хванатите в нашата страна да карат с 10 км/ч над позволеното се санкционират с 20 лева. Глобата за превишаване на ограниченията между 11 и 20 км/ч е 50 лв. Скорост от 21 до 30 км/ч над позволеното се наказва със 100 лева. От 150 на 200 лева пък нарастна паричното наказание за водачи, които превишат ограничението с повече от 40 км/ч. Онези, които карат с 50 км/ч над разрешеното, ще се разделят с 350 лева.

В останалите страни от Европа също има доста куриозни случки, свързани с глобите за превишена скорост. Законодателствата там обаче действат доста по-ефективно. В Швейцария глобите за превишена скорост се изчисляват по формула, базирана на размера на месечния доход на нарушителя, както и на тежестта на нарушението. Именно там е наложена най-високата глоба за превишена скорост. 37-годишен швед, засечен със скорост 290 км/ч, е осъден да плати глоба от близо 800 хил. евро.

Подобно е положението и във Финландия. Там глобите също зависят от месечните доходи на нарушителя. Преди година бизнесмен, засечен да превишава скоростта с 40 км/ч над позволеното, беше принуден да плати глоба в размер но 170 000 евро.

Глобата за превишена скорост от 20 км/ч във Франция е 90 евро. Ако обаче не бъде платена в срок от една седмица, тя автоматично нараства на 135 евро. Прдължава да се увеличава и след това. След 45 дни става 375 евро, а ако нарушителят продължава да не плаща, се стига до съдия изпълнител, който в повечето случаи налага парична санкция от 750 евро.

В една от най-предпочитаните от българите дестинации - Гърция - глобите за превишена скорост също са доста солени. Наказанието за превишена скорост варира в от 40 до 350 евро.

В Италия също има нови размери на глобите за превишена скорост. Със 155 евро зе санкционират нарушители, които да превишили позволената скорост с 10 до 40 км/ч. Който кара с 60 км/ч над ограничението, плаща 779 евро. Ако глобата не бъде платена до два месеца, сумата автоматично се удвоява.

У нас естествено трябва да мине още доста време, за да заработи както трябва системата с електронните фишове и глобите за превишена скорост да се събират в срок. Статистиката сочи, че основните причини за пътнотранспортни произшествия у нас са превишената и несъобразена скорост, отнемането на предимство, неправилното изпреварване и навлизане в лентата за насрещно движение. Една от превенциите са именно електронните камери на КАТ. С лиценз или без, те до голяма степен стряскат джигитите на пътя и определено допринасят намаляване на катастрофите.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Иван

    36 2 Отговор
    СУПЕР ЗНАЧИ ХОРА ОБЖАЛВАЙТЕ ДО ПОСЛЕДНО ЩОМ В СЪДА СНИМКАТА НЕ МОЖЕ ДА ИЗДЪРЖИ :)
  • 2 ???

    34 1 Отговор
    Глобата за превишаване на ограниченията между 11 и 20 км/ч вече е от 30 на 60 лв. Скорост от 20 км/ч над позволеното се санкционира с 50 лева.
    Значи ако караш с 12 км/ч отгоре плащаш 60, а ако те спрат примерно с 25-30 км/ч отгоре плащаш 50??? Е няма такава държава
  • 3 rumpi

    27 1 Отговор
    ТАКА КАЗАНО ЗВУЧИ ДОБРЕ, НО И "ПАЯЦИТЕ" СА НЕЗАКОННИ НО ВЕЧЕ ГИ ИМА ВЪВ ВСИЧКИ ГОЛЕМИ ГРАДОВЕ И КУРОРТИ И ЩАВЯТ И ЧУПЯТ КОЛИТЕ НА ХОРАТА!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 4 фиш5

    13 2 Отговор
    имало някакви автомобилни сдружения, в които се членува за около 50лв на година и те се занимават с подобни работи - обжалвания и прочие
    знаете ли ги
  • 5 JS

    28 3 Отговор
    Да бе - обжалваш и вземе че се окаже че камерата която те е снимала била сертифицирана...
    Карайте си според ограниченията и не се правете на съзтезатели - само това е истината. И само така няма да лишите вас или детето си (например) от някое подаръче, давайки парите си на КАТ. Да не говорим пък за другите последствия...
  • 6 RS

    23 0 Отговор
    Би трябвало глобите да станат като в Швеицария,защото вав България има много бедни хорица които един път ще згрешат и им взимат нямането,докато''многото''богати краци,измамници и политици не им дреме за тях това са жълти стотинки,следователно закона работи вав тяхна полза и ще си позволяват всякакви волности които станаха причина на многото ПТП на НСО

  • 7 BatBoiko BatMobila

    26 5 Отговор
    Тези ТЪПИ УПРАВЛЯВАЩИ няма ли да се сетят и те да гласуват такъв закон... ГЛОБИТЕ да са на базата на това, какви пари вземаш като заплата....??!?!?!?! ТОВА ЩЕ РАБОТИ 100% ! ! !

    Коментиран от #9

  • 8 Кольо

    17 0 Отговор
    Да...СБА или съюз на Българските автомобилисти...Има златни , сребърни карти за членство...Най-оферта е 100 лева на година като в нея ти влизат безплатна пътна помощ и безплатна правна помощ по отношение на обжалвания на фишове и актове...:):)
  • 9 JS

    23 4 Отговор

    До коментар #7 от "BatBoiko BatMobila":

    Няма да споря че бай бойко е глупав като градински охлюв, но в България подобна мярка е безмислена. Всеки контрабандист например кара кола да кажем за шестцифрена сума но ако му провериш доходите ще се окаже че ако изобщо е осигурен и има регистриран доход то той е на минимална заплата. За да се стигне до подобно решение първо трябва поне 95 % от доходите в страната да са легални. А не както сега към 50-60% да са официално обявените...

    Коментиран от #19

  • 10 ккккк

    16 0 Отговор
    Поредната тема хранилка с много "ако-та"
  • 11 леле мале

    25 2 Отговор
    На сиромаха със самарата му взеха колата с тази снимка, а не само книжката....

    По темата, ако глобата е до 10% от стойността на автомобила в зависимост от скоростта, а въпроса е решен тотално и със закон за рецидивизъм 2 нарушения за 12 месеца и глобите предвидени в закона да се умножават по 3 или 5 или повече. Караш кола за 100 000Е по магистралата с 320км/ч и 10% си ги взимат :).
    Знам пак ще почне някой, ама ако колата е на тати и мен ме снимат и тати ще ме бие пък аз нямам пари да платя. АМИ ДА СИ МИСЛИЛ...
    Ако искат нашите Оправници ще го измислят, не са глупави те щом са захапали сладкия кокал.
  • 12 Chato

    22 5 Отговор
    Интересно дали някой е виждал подобна снимка на Мерцедес или BMW или те дискретно биват изтрити моментално?
  • 13 bat vas

    14 2 Отговор
    i az sam ZA tova da napravqt globite spored mese4nite dohodi na naru6itelite kakto vav Finlandiq ... i kaktko kaza Chato za6to nesnimat nqkoe BMW , Mercedes ili nqkoq druga skapa kola mi snimat obiknovenni naru6iteli ? em mislq 4e moga da otgovorq :) otgovora e 4e nqkoi ot tiq koito karat takiva koli s nad 50 km nad pozvolenata skorost qvno ima vrazki s policiqta ... edna ve4er si karam v grada s 50 km i edin s djip BMW X6 mina pokrai men kato iztrebitel po nadolu ima6e katadjii a djipa be6e na svetofara i men me sprqha za dokumenti za proverka i az kakto vinagi si govorq zadadoh vaprosa:onq s BMW predi malko nekara6e li nad zadadenata skorost i ediniq polivai mi otvarna:kakvo BMW ? eto zakvo govorim ... v kolata ima kamera s radar i onq da mi kaje kakvo BMW ...
  • 14 111

    14 0 Отговор
    Как само я е изрязъл тази самарка...
  • 15 ионко

    14 3 Отговор
    а на мен ми е интересно как така на орлов мост стъпваш на цариградско а то е ужким със статут на градска магистрала защо там ограничението е 50 а не е 80км/ч?????при положение че пътя го позволява защо треа да кретаме като бабички??????тия които правят ограниченията маи вобще немат и капка ъкъл

    Коментиран от #30

  • 16 Никола

    14 2 Отговор
    За да ни глобяват, брато, за да ни глобяват... не само там е така, а и на много хубави пътища с ограничение 60.
  • 17 ceco

    6 3 Отговор
    mi to su6toto i na putq za plowdiw tam na leti6teto kudeto e zdraw i praw put karame s 80km za o4na stawka a na si4ko i otgore 2 ma glupaci na kraq na prawata ni se hilat postoqnno, i taka ako karame sofiq-plowdiw i spazwame ograni4eniqta -150km 6gi karame po 6 4asa???/
  • 18 радослав

    16 0 Отговор
    И тоя с ладичката ше утече,а тия с "играчките" за по над 200 хил. лева ше си цъкат с по 100-150 на такива ограничения
  • 19 BatBoiko BatMobila

    10 0 Отговор

    До коментар #9 от "JS":

    Тогава да ги оценяват по автомобилите им! Ако, че половината са фирмени...
  • 20 Boiko Bursuka

    10 4 Отговор
    Супер КАТ се обслужва от СИ-Банк и бат Бойко ще взима още повече пари .И глобата за винетките се удвоява. Лапетата на Бойко няма да могат да си похарчат парите до 20-то поколение и нагоре!
  • 21 Руснака

    12 2 Отговор
    А бе тая Самара да не я дърпа МИГ-29?
  • 22 djenev

    22 0 Отговор
    Абе нещастници от агенция пътища,КАТ,и тем подобни съсухрени органи,защо не кажете на хората,че ви плащаме за всичко друго ама не и за организация и контрол на движението.
    В Германия 400км се изминават за 3ч.и10мин,вИталия зо3ч.и20м
    .....в България със стрикно спазванена ограниченията и задължителната почивка за 400км.път-6ч и20мин.-средна скорост64км при първокласен път.ВГермания-129км при сбор от магистрали+междуградски.Аферим...управници...издуха ви се езиците да ни обеснявате как било там и онам...просто не ви вярваме....Да не говрим че под вашето дълновидно ръковод-своразхода у нас е с2литра и 400гр по вече за същия изминат път.Засрамете се Беееей...
  • 23 izvunzemen

    15 2 Отговор
    ПИСАНО Е ЗА ИТАЛИЯ
    АЙДЕ ДА СМЕТНЕМЕ КОЛКО СА СТРОГИ санкциите .

    зА >40кмч при заплата 2200 ЕВРО 155 ЕВРО са 7% от заплатата

    А тук ЗА >30км/ч е до 300 лева за над 30 км/ч или 75%

    Италия- 7% България-75% от заплатата.

    ГЛОБИТЕ СА НИ 10 ПЪТИ ПО ВИСОКИ ОТ ИТАЛИЯ
    ДЕСЕТ ПЪТИ
  • 24 izvunzemen

    12 1 Отговор
    ПИСАНО Е ЗА ИТАЛИЯ
    АЙДЕ ДА СМЕТНЕМЕ КОЛКО СА СТРОГИ санкциите .

    зА >40кмч при заплата 2200 ЕВРО 155 ЕВРО са 7% от заплатата

    А тук ЗА >30км/ч ПРИ ЗАПЛАТА 400лв. е до 300 лева за над 30 км/ч или 75%

    Италия- 7% България-75% от заплатата.

    ГЛОБИТЕ СА НИ 10 ПЪТИ ПО ВИСОКИ ОТ ИТАЛИЯ
    ДЕСЕТ ПЪТИ
  • 25 kuku

    6 0 Отговор
    az neznam koi vi e kazal 4e vav italia pak xorat ape4elqt 2200€ osven arxitekti i podobni xorica. zaplatite sa ot 1000 do 1500€ v nai nai dobria slu4ei, povtarqm NAI. vapreki tova si prav samo pri nas v BG mogat da ti slojat globa 350 lv. kogato zima6 ot min. 260lv do sredna 450 lv.
  • 26 toni

    5 0 Отговор
    DO LELE MALE №11 - АМИ ДА Е МИСЛИЛ И СИРОМАХА ВЕ
  • 27 jo

    17 1 Отговор
    добре аз нямам нищо против да има глоби и да са замислени както трябва...Но по въпроса за катастрофите у нас-катаджиите винаги пишат за причина на катастрофа,несъобразена скорост или несъобразяване с пътната обстановка,но аз да ви кажа че може би 50% от катастрофите са защото няма маркировка,защото има много дупки и неравности,и защото няма магистрали...Идвам от европа,ми там как да се блъснеш в насрещното като е еднопосочно почти навсякъде с магистрали и т.н.
  • 28 SsToKaTa

    6 0 Отговор
    po4ti vinagi spazvam ograni4eniqta principno karam gradsko i karam s maximum 60km/h i moga da vi kaja 4e mn rqdko se slu4va da ima nqkoi zad men! ostanalite si xvar4at s po 70-80-90 i ne im puka za teq pak s S-klasite nqma da govorim kato karat skapa kola si mislq 4e patq e tqxen! Статистиката сочи, че основните причини за пътнотранспортни произшествия у нас са превишената и несъобразена скорост, отнемането на предимство, неправилното изпреварване и навлизане в лентата за насрещно движение. napalno sam salasen 75% ot xorata v bg ne spazvat ograni4eniqta no ako globite sa primerno 1000lv za previ6avane na skorostta mn malko xora 6te si pozvolqt da karat s previ6ena skorost oo ne nqma da e taka zabravix 4e tva e BALGARIQ dava6 20lv na policaiq ili 50 i 100 daje e po dobre ot kolkoto 1000 i toi ti vika tragvai ! v balgariq vsi4ki minavat metar zatova vsi4ki naru6avat pravilata takava ni e darjavata!!! i spored men nqma da se opravi v blizkite nqkolko veka!!!
  • 29 scar

    4 0 Отговор
    Ясно е, че правилата трябва да се спазват, но при нас както винаги всичко е изкривено и тарикатлък. Всички тези закони се правят за обикновенният данъкоплатец, а не за всички. Човек за да започне сносна работа, трябва да има вуйчо владика или най-малкото яки връзки. Този западнал цирк, наречен България не ни иска.
  • 30 мимо

    4 0 Отговор

    До коментар #15 от "ионко":

    Абе, колега ти от луната ли падаш? Камерата се намира преди Орлов мост в посока центъра. И ограничението е 50, защото след 150 м. е светофара! И ако питаш мен е напълно уместно! А по темата- наистина трябва да се затегнат правилата по пътищата, но да важат за абсолютно всеки, защото най-често го отнасят обикновени хорица, които са понатиснали малко педала и са вдигнали 70-80 при ограничение 50. А тези които карат с 200 - тях закона не ги лови.

    Коментиран от #32

  • 31 Крис

    2 14 Отговор
    Няма да спрат глупостите в тази държава. Единственото хубаво нещо беше, че можеше да си караш нормално, а не както искат да ни наложат-лазейки. Даваш 20лв. или повече на добрия стар катаджия и продължаваш да пердашиш. Не съм някой баровец, но предпочитам да хвърля на месец по 200-300лв за подкуп на катаджии или за глоби, но ще си карам както искам. Това с тези ограничения 50 в града и 90 извън е пълно безумие. То за това има постоянни задръствания в София, заради флегматици, жении т.н.

    Коментиран от #39

  • 32 Смешника

    3 1 Отговор

    До коментар #30 от "мимо":

    Тези дето карат с 200, че и с 260-разни там Поршета Кайени, кат синчето на Киро Киров, закон не ги лови ама Наглите ги ловят! Ама сега кат са в какамангата вече наистина няма кой да ги лови!
  • 33 леле мале

    4 0 Отговор
    Да прав си да е мислил ;) .И на мен не ми беше приятно да платя 150лв глоба, като това са 10% от месечния ми доход и сега внимавам повечко. Значи има ефект, но ако взимах 10 000лв на месец 150лв няма да ме уплашат.
    Сиромах е човечеца заради това, че за едно и също нарушение има двоен стандарт (както всичко в тая държавица). Управниците в "Белите" държави са решили тази социална неправда, като глобяват всеки нарушител спрямо доходите му или колата му и т.н.
  • 34 ТРОШАЧА

    3 4 Отговор
    ЧЕ ТО ИМА ЛИ НЕЩО ЧИТАВО В ТАЗИ ИЗДУХАНА ТЕРИТОРИЯ КОЯТО НЯКОЙ Е ОПРЕДЕЛИЛ КАТО ДЪРЖАВА ??? КАТО МЕ ОТКРИЕТЕ ДА ВИ ПЛАТЯ СНИМКИТЕ ЩЕ ВИ ЧЕРПЯ ПО ЕДИН ГОЛЯМ ДЖАК ! ( първите две на Орлов мост явно няма да пристигнат никога както и ако има от някъде другаде !? ) АЙДЕ СЕГА МРЕТЕ ОТ ЯД Г-ДА РЕКЕТЬОРИ !!!!

    Коментиран от #35

  • 35 benz

    1 0 Отговор

    До коментар #34 от "ТРОШАЧА":

    haha smotaniaka se poiavi.
  • 36 василев

    0 0 Отговор
    и при нас глобите трябва да са съобразно доходите на нарушителя,мощността на автомобила и възрастта му.
  • 37 василев

    1 0 Отговор
    и при нас глобите трябва да са съобразно доходите на нарушителя,мощността на автомобила и възрастта му.
  • 38 izvunzemen

    1 0 Отговор
    ТОВА НЕ Е ИКОНОМИКС !
    ТОВА Е БОЙКОНОМИКС !

    ххахахахахаха мачкай хората до смърт после реви че нема кой да те избере.

    БА.И ПИЧА !
  • 39 Ivo

    3 0 Отговор

    До коментар #31 от "Крис":

    A zaradi takiva kato teb deto karat kakto si iskat ima po 1000 umreli ot katastrofi na godina i po nqkolko hilqdi sakati. 'Prost narod, slaba dyrjava'
  • 40 hienata

    4 0 Отговор
    Колеги,съгласен съм,че щом има правила то те трябва да се спазват,но съгласете се и вие,че има много пътища в България на които са поставени безумни ограничения на които единствената цел е да хрантутят наглите катаджии.Пример София,Княжево посока Перник в 45м се редуват знаци 40-60-40,като след втория 40 стои скътана патрулка.Входа на гр.Кюстендил прав път без пресечки с мантинели 40км/ч.Транзитния път през Перник прав двулентов път без пресечки с мантинели 60км/ч.Отклоненията за селата северната полудъга на околовръсното (за Кремиковци и др.)40км/ч Тези ограничения може да са били актуални за соц возилата през 60-те години,но сега са смешни.
  • 41 ТеодорМ

    3 0 Отговор
    Човек ти си нямаш никаква представа от скорост, спирачен път, време за реакция и пътно движение. Май, май не си внимавал по физика. Времето за реакция е от решаващо значение при движението. Ако да речем човек реагира за четвърт секунда нещата имат следното представяне. 50км/ч == 13.9м/с или за четвърт секунда изминаваш почти 3.5м. 3.5м още преди да натиснеш спирачката. Такае сега ако да речем си караш с 90 в града, нещата са следните - 90км/ч == 25м/с или 6.25м още преди да натиснеш спирачката. Един вид ако караш с 90 и ти изкочи куче, дете, камион на 10м, докато изобщо натиснеш спирачката ще си минал 6.25, докато изминеш още 3.75м с колко ще намалиш, със сигурност няма да спреш и вероятно ще се забиеш с около 40км/ч в това отпред. Ако караш с 50км/ч обаче, ще имаш реалния шанс дори да спреш или удъра ще е около 5-10км/ч, а при тази скорост може да имаш време да избегнеш удъра. При сблъсък е доказано, че пораженията имат геометрична прогресия спрямо скоростта, т.е. пораженията при сблъсък с 40км/ч са много повече от 4-пъти, спрямо пораженията при сблъсък с 10км/ч. Тъй че това където си го говориш са пълни глупости. Единственото с което мога да се съглася, е че има пътища на които са поставени твърде ниски ограничения, но има и такива с твърде високи. Пример - много от изходите на мгаистралите са предимно с ограничение 40км/ч. Значи пътя така трябва да е направен, че ограничението да е поне 80 и чак след време да става 40, не може от 130, което все пак е допустимо, да тръгнеш да излизаш и да набиеш спирачки до 40. Просто е опасно. Както има и други участъци в които има скапани ограничения. Напримесизхода от София към Бургас. Ами не може да 3-4 лентов път и заради 3 пешеходни пътеки да има 60. Ми направете им 3 моста и да се свършва, само тормозите хората. В Младост в София гледам има такъв мост за пешеходци - чиста работа.
  • 42 ТеодорМ

    2 1 Отговор
    "Крис". Отделно това че се кара бързо не означава, че няма задръстване. Точно обратното прекалено бързото каране води до струпване по светофарите. Дори се слгат предварителни светофари, които да насичат движението, защото е доказано, че прекалено дългото чакане на един светофар изнеря повече хората и в последствие стават повече бели. Затова преди гомите струпвания сле слагат допълнителни насичащи светофари, за да разбият трафика. По този начин хората чакат едно и също време, но разбито и психически е по-добре, защото между чаканията има и движение. Никоя в света зелена вълна не е направена да се кара бързо, обикновенно се прави да се кара с около 40 до 50км/ч, така е най-ефективно. Това е изчислено на база на хиляди изследвания. Не може да имаш зелена вълна в града с 90км/ч и да очакваш, че тези, които ще завиват няма да пречат. Ми нали като има 2-ма да завиват наляво и трябва да намалят и отзад също ще намалят и накрая всички ще изпускат зелената вълна. Проблема е че в нашата пътно транспорта служба работя много неграмотници, които правят нещата с кръпки. Мислят за трафика само в най-натоварените зони, като не се усещат, че за да може там трафика да е добре, трябва зоните около тях да са много добре направени, за да се намали натоварването. Т.е. за да се намали натоварването в една централан точка, трябва изходите от нея да са изключително добре направени до последната уличка, за да не се струпват и там коли. Така се получава ефекта на пеперудата.

    Просто мислете малко преди да си говорите.
  • 43 нарушител

    1 1 Отговор
    Ей тази камера на Цариградско е много проклета... Не минавам често от там и не знаех, че я има. Снимаха ме с превишена - имаше идеални условия - нито една кола около мен, а и си знам че там е 80км/ч ограничението. Глобата е за мен и моята количка (70 коня), с която съм надвишил скоростта с 33км/ч е 250лв. Много нелепо..
  • 44 Иво Р.

    2 0 Отговор
    @hienata Ограниченията се поставят с оглед на сигурността по пътищата, разглеждани от физична гледна точка. Законите на физиката както обясни ТеодорМ нито по време на соц возилата, нито днес, са се променили. Знаците не се поставят според автомобилите ... Още малко да слагаме знаци и според каква кола караш а? Под знака да пише Клас А (Ферари, Ламбо и тн) Клас Б (Мерцедеси и БМВ-та) Клас В (коли до 30 бона евро) Клас Г (останалите курници) ????? Включи си мозъка ... иначе ще разбереш по трудния път, че законите на физиката са за всички без изключение, освен ако караш космически кораб ...
  • 45 Stefan

    6 1 Отговор
    Караш си най-спокойно по трилентов еднопосочен път с видимост 500 м със скорост 80км/ч и те глобяват с 100 лв-какво повече има да се коментира....Закон направен от скопени некадърници..По останалите градски пътища и да искаш не може да караш с повече от 20 км/ч...а кога ние ще глобим държавата за тези пътища,за които се плащат толкова много разновидности ,данъци,винетки и акцизи :)

  • 46 yzf

    0 0 Отговор
    xaxaxa ami da mnooo qsno che e nezakonno kolkosa zakonnite rauti a ?
  • 47 Stefan

    0 0 Отговор
    @ Иво Р.-законите на физиката не са се променили от соц.времето до сега бате,ама автомобилните конструктори постигат доста по-добри резултати за спирачния път и поведението на автомобила...в случей ,че не си забелязал :)
  • 48 Иво Р.

    1 0 Отговор
    Забравяте, че на запад където се смятат според финансите на водача глобите, те не намаляват, ако си по-беден, а се увеличават, ако си по-богат. Тук май някои го разглеждат наобратно, понеже имат по-малко пари или по-слаба кола, трябва да плащали по-малко ... не мили мои, вие си плащате както си е, а богатия дето ще направи същото нарушение с Бентли, плаща повече. Това е системата, а не тази която ви се иска ;)
  • 49 Иво Р.

    1 0 Отговор
    @Stefan Така ли? Ми, че Порше от едно време си спира добре. Ама ти не караш Порше нали? Времето ти за реакция да не би да е станало по-добро? Не гледай спирачния път на колата, дали се е подобрил с 5 метра, карайки със 90 вместо с 50 ти си изминаваш същите метри преди да реагираш, било то с лада, било то с е-класа ... това, че второто спира по-бързо от първото, не ти носи никаква файда, след като излезлия на пътя пешеходец попада в онези метри, които ти минаваш, докато реагираш ... дано си схванал нещата ...
  • 50 Stefan

    0 0 Отговор
    карам кола с не по-лоши показатели за спирачния път :)...времето ми за реакция е сигурно не се е подобрило ,защото не знам какви стойности е имало преди 25 години :))...ей ,аман от дървени философи
  • 51 hienata До коментар [#49] от Иво Р.

    1 0 Отговор
    Колега мозъка ми работи добре. Мися,че разбра какво имам в предвид с моето писание (колегата Stefan ме е разбрал добре),но за всеки случай ще повторя:"..прав двулентов път без пресечки с мантинели 60км/ч..." (двете ленти са в една посока) в ненеселена част на града (хората пътували от София за Кюстендил знаят за какво говоря)
  • 52 musty

    2 0 Отговор
    ako izpolzvat sa6tiya zakon v balgariya kakto v 6vecariya to nyama da ima globi,6toto v bg 80 procenta sa bezrabotni
  • 53 Montanq

    0 0 Отговор
    E gi i tiq gadove sa se nasmykali zdravo ama zaslujavat da vurnat vsichko vzeto novini.sveyo.com/?p=2334