Една обява за автомобил на старо, намиращ се в САЩ, щата Орегон, привлече вниманието ни. Става дума за електромобил, носещ името Mars II, който е произведен през далечната 1968 година.

Електрическата кола е направена на базата на популярното и у нас в миналото Renault R-10. Самият собственик на екзотичната електрическа кола твърди в обявата, че за модела се знае малко.

От информация в интернет пространството разбираме, че общо са произведени от 42 броя до 47 такива коли. Mars II е оборудван със 120-волтова система и може с едно зареждане да измине разстояние до 120 мили, което е почти 200 километра.

Максималната скорост на колата е 100 км/ч. Още нещо любопитно е, че батериите на колата могат да се заредят до 80% за 48 минути. Собственикът оценява своя Mars II на $5 800. И това въпреки факта, че колата не работи в момента.

Според него обаче, цялото оригинално шаси е непокътнато. С колата върви и техническа документация, и диаграми за процеса на работа, така че новият купувач има всички шансове да я приведе в движение.

Коментиран от #6, #15
-30 +15
Коментиран от #4
-21 +14
Коментиран от #11, #23
-8 +64
До коментар #2 от "zeus":
Отпред има 10 акумулатора по 12 волта, свързани последователно. Колко акумулатора още викаш трябва да има за да докарат до 120 волта? 🤣🤣🤣🤣🤣
Коментиран от #7
-5 +39
Коментиран от #8, #26
-7 +19
До коментар #1 от "хахахахаахха":
Не знам дали е откраднат, но във всеки случай е много български, защото каросерията е на RENAULT 10, което се произвеждаше ония години и в България (BULGARRENAULT).
Коментиран от #9
-4 +24
До коментар #4 от "Бачо Киро":
Я погледни пак, акумулаторите са с по 3 капачки, това значи 3 клетки по 2 волта или общо 6 волта на акумулатор ;)
-3 +18
До коментар #5 от "Бачо Киро":
Акумулаторите са 6 волтови.
-1 +16
До коментар #6 от "Рено":
Абе бива са си т*п, ама чак пък толкова... България няма нищо общо с дизайна на Рено 8, 10 и Алпин А110. Те са идвали готови на части. Единствено са сглобявани тук. Няма нищо българско в тях.
Коментиран от #17
-2 +28
Коментиран от #13, #21, #34
-7 +20
До коментар #3 от "Бачо Киро":
Бачо, ония с чалмите не дават бе... Иначе отдавна да караме на ток..., на водород, на кото се сетиш без петрола... Ма не дават!!! Гледай документалния филм "Смъртта на елктромобила"...
Коментиран от #12, #14
-4 +12
До коментар #11 от "Комбайн ер 5":
Те чалмите нямат никаква власт. Имат пари, но ако се стигне до конфликт нямат нищо. Иначе немците разработват синтетично гориво, та пак ще можем да си караме автомобилите, а не да се возим на вибратори на колела...
Коментиран от #16
-6 +9
До коментар #10 от "111":
Ти си голям оптимист. Какви 10-12 години. Батериите на електромобилите се скапват на третата година и трябва да платиш едни 50 000 евро да смениш батериите, които струват повече от електромобила. Затова и аз няма да си купя електромобил, а ще си карам на газ. За 50 000 евро знаеш ли колко газ мога да си купя.
Коментиран от #20, #31, #32
-6 +12
До коментар #11 от "Комбайн ер 5":
Няма такив филм смъртта на електромобила
Коментиран от #22
-3 +6
До коментар #1 от "хахахахаахха":
глупости от профани направо се чудя що за наглост е да пишеш простоии.Аз самия притежавам БулгарРено 8 от 67г. и историята за модела я знам доста добре. Рено 8 е модел от 1962г.,а забележете ЗАЗ е доста по късно,а за модела,който имате в предвид 966 е от 70 г.,а и във Финландия е представен катър между ЗАЗ 966 и двигател на Рено 8 през 1971г. няколко екземпляра,но това е цялата работа между ЗАЗ и Рено. Каросериите на българските варианти са идвали директно от Франция с целия комплект за сглобяване.Тук са правени опити успешни,но не внедрени в производство да се правят калниците от полиестер,но това е показано 69г. на Пловдивсия панаир и до там се приключва. Полиестерните купета остават запазена марка за Алпин А110. Рено 10 в Бг. се произвежда от 1969 до края на производството през 1971г. иначе във Франция въпросния екземпляр с кръглите фарове от първата версия се поизвежда от 1968г.Следва версията с правоъгълни фарове,която е произвеждана и тук малко след пускането и в основния завод майка. Що се отнася до автомобила от снимката,то електрифицирането е на американска фирма,която ползва за основа Рено 10 и Рено 8,защото първите направени са на базата на Рено 8.
Коментиран от #18
-0 +10
До коментар #12 от "Случаен":
немски разработки,а и това разработване на този синтетичен бензин датира от 1943г. по време на ВСВ заради хроничния недостиг на гориво,та още колко над 70 години ще чакаш тъпите немци да разработят нещо?
-5 +9
До коментар #9 от "Случаен":
с едно малко уточнение,че полиестерните купета на Алпин А 110 са правени само и единствено тук в България и французите са ги купували от нас. Правени са и доста други дребни неща,а като проект е трябвало да правим около половината части за тези модели или други,защото дотговора е предвиждал при смяна на моделната гама да получим новия модел в рамките от 6м. до 1г.,но всичко се проваля заради липсат на валута,която е използвана за посторяване на заводи,предприятия и т.н.,които днес все още се ограбват и разпордават.
-2 +12
До коментар #15 от "Като чета такива":
въпросният екземпляр с кръглите фарове дори не се нарича Рено 10, а Рено Мажор. С правоъгълните става 10сет.
-0 +5
-0 +4
До коментар #13 от "222":
50 БОНА? Парите ги нямаш за нищо. ПЪРВО: батериите, влагани в автомобили ПО СТАНДАРТ имат 8 години / 160 000 км гаранция че ще запазят капацитет на по-малък от 80%. И живот по 20 години. ВТОРО: нова батерия за Кона 40 киловатчаса струва цифром и словом 8,964 лева. След 8 години ще струва 1800 лева. И кво викаш сега?
Коментиран от #25
-4 +7
До коментар #10 от "111":
Ти предпочиташ бензина (удивителна) по съвсем други причини. Колкото до цени на батерии, подмяна на батерия за Хюндай Кона 40 (реално 39kWh) е на цена 8,964 лева. И имаме вечен електромотор и никаква поддръжка + 2лв н 100 разход. Проблемът на Мрежата е, че всеки може да ръси глупости и да заблуждава хората. Това е най-големият й недостатък. Проблемът на българина са 1000-та лв заплата и това, че всеки втори би карал на ток (бързо, лесно и без пари), но не може да си позволи колата.
Коментиран от #33
-5 +7
До коментар #14 от "Na.mars":
Кой уби електромобила (Who killed the electric car) - 2006. Продължението се казва Отмъщението на електромобила (Rvenge of the electric car) от 2011. Предстои трета част: "Хегемонията на електромобила" и нея ще я гледате от 2025 докато сте живи буахахахааааа!
Коментиран от #24, #28
-4 +5
До коментар #3 от "Бачо Киро":
То и аз това му разправям на тесларя че електричките са развитие в застой от повече от 100 години,той се изцепи за някой от Кюстендил дето копаел биткойни и крадял ток-кво общо имаше това дето го изцепи теслю така и не разбрах
-0 +5
До коментар #22 от "Мъск":
Отново "ЩЕ"....това ще стане когато държиш в ръцете си истински биткойн 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
-0 +4
До коментар #20 от "ΞLΞVΛTΞ":
Пиши като хората които те оборват с факти а не с твоето "ЩЕ" тока за зареждане на 1 кв на батерията е 48 стотинки,как за 2 лв ще минеш 100 км? 4 киловата ли ще изразходиш??? Тя 100 кв батерия едвам минава 250 км без климатик или отопление и то през деня което е 48 лева...с 48 лв знаеш ли колко бензин се зарежда и колко км се минават,при това с включен климатик? 48 лв са 28.2 лт при нормален разход 8/100 са ти 350 км...кво само заблуждаваш хората колко икономични били-колко со отделят тецовете докато я заредят смятал ли си??? Лгупав теслар
-4 +8
До коментар #5 от "Бачо Киро":
Отпред не са по 12V, a по 6, пребройте клетките!
Коментиран от #29
-0 +2
Коментиран от #35
-2 +4
До коментар #22 от "Мъск":
Само ти ще продължиш да търсиш дизелче внесено то Германия, че нямаш кинти за електрическа хахахахах
-3 +1
До коментар #26 от "Климбо":
Прав сте, но по важно е друго ! Тогава максималната скорост е била 80 км/ч. а това нещо е изминавало 200 километра !!! Представете си с новите литиеви батерии с такъв ОБЕМ колко ще измине !!!
-1 +0
-0 +0
До коментар #13 от "222":
Притежавам електромобил собствен тоест всеки ден го ползвам
тоест пиша от първо лице единствено число.
Акумулаторният блок на тоя електромобил е само 16kWh
и спокойно правя пробег 90 километра(и остава)
без да го жаля по градски и извънградски пътища.
И това вече 5та година.
http://www.evalbum.com/5252
-0 +0
До коментар #13 от "222":
Притежавам електромобил собствен тоест всеки ден го ползвам
тоест пиша от първо лице единствено число.
Акумулаторният блок на тоя електромобил е само 16kWh
и спокойно правя пробег 90 километра(и остава)
без да го жаля по градски и извънградски пътища.
И това вече 5та година.
http://www.evalbum.com/5252
-0 +0
До коментар #21 от "ΞLΞVΛTΞ":
Това как да го разбирам
"подмяна на батерия за Хюндай Кона 40 (реално 39kWh) е на цена 8,964 лева"
Връщаш стария акумулаторен блок и получаваш нов,
или направо получаваш нов ?
Ако е второто моля дайте информация.
-0 +0
До коментар #10 от "111":
България произвеждаше електрокари и мотокари с оловни тежести и тази продукция се изкупуваше заради
вложените материали, олово, стомана, мед ! Когато замениха оловото с цимент и камъни, край на продажбите, още по-времето на СОЦА ! СДС нямат нищ-общо с некадърниците които управляваха тогава ! Има множество документи за това ! Тези машини се продаваха под-себестойните производствени цени или на-загуба а ние бачкаторите плащахме остатъка, за да бият барабана за чтвъртото място в света ! ХоХоХо.
-0 +1
До коментар #27 от "Гост":
Нищо незнаещ, ама пише! Чати бре момче ! Дори пищова си не знаеш как работи ама пиииииишеш!
-0 +1