Last news in Fakti

21 Август, 2020 09:37 10 892 35

Продава се електромобил от... 1968 година

  • renault r10-
  • електромобил-
  • mars ii
Продава се електромобил от... 1968 година - 1

Една обява за автомобил на старо, намиращ се в САЩ, щата Орегон, привлече вниманието ни. Става дума за електромобил, носещ името Mars II, който е произведен през далечната 1968 година.

Продава се електромобил от... 1968 година

Електрическата кола е направена на базата на популярното и у нас в миналото Renault R-10. Самият собственик на екзотичната електрическа кола твърди в обявата, че за модела се знае малко.

Продава се електромобил от... 1968 година

От информация в интернет пространството разбираме, че общо са произведени от 42 броя до 47 такива коли. Mars II е оборудван със 120-волтова система и може с едно зареждане да измине разстояние до 120 мили, което е почти 200 километра.

Продава се електромобил от... 1968 година

Максималната скорост на колата е 100 км/ч. Още нещо любопитно е, че батериите на колата могат да се заредят до 80% за 48 минути. Собственикът оценява своя Mars II на $5 800. И това въпреки факта, че колата не работи в момента.

Продава се електромобил от... 1968 година

Според него обаче, цялото оригинално шаси е непокътнато. С колата върви и техническа документация, и диаграми за процеса на работа, така че новият купувач има всички шансове да я приведе в движение.

Продава се електромобил от... 1968 година


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 21 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 хахахахаахха

    15 30 Отговор
    откраднат дизайна от ЗАЗ в българия го знаехме ( а и не само в българия) като булгар рено ...

    Коментиран от #6, #15

  • 2 zeus

    14 21 Отговор
    Яко, електричка с механична скоростна кутия и двудисков сух съединител. Под задния капак трябва да има още 10 оловни акумулатора за да се докара до 120 волта общо.

    Коментиран от #4

  • 3 Бачо Киро

    64 8 Отговор
    Пробег 200км, зарежда до 80% за 48 минути.... През 1968. И какво излиза? Че днес не са направили чак такъв скок с батериите, както по принцип рекламират и ни надуват главите фанатиците на Тесла... То вижте само с колко малко батерии е постигнато...

    Коментиран от #11, #23

  • 4 Бачо Киро

    39 5 Отговор

    До коментар #2 от "zeus":

    Отпред има 10 акумулатора по 12 волта, свързани последователно. Колко акумулатора още викаш трябва да има за да докарат до 120 волта? 🤣🤣🤣🤣🤣

    Коментиран от #7

  • 5 Бачо Киро

    19 7 Отговор
    Отпред има 10 акумулатора по 12 волта, свързани последователно. Колко акумулатора още викаш трябва да има за да докарат до 120 волта? 🤣🤣🤣🤣🤣

    Коментиран от #8, #26

  • 6 Рено

    24 4 Отговор

    До коментар #1 от "хахахахаахха":

    Не знам дали е откраднат, но във всеки случай е много български, защото каросерията е на RENAULT 10, което се произвеждаше ония години и в България (BULGARRENAULT).

    Коментиран от #9

  • 7 zeus

    18 3 Отговор

    До коментар #4 от "Бачо Киро":

    Я погледни пак, акумулаторите са с по 3 капачки, това значи 3 клетки по 2 волта или общо 6 волта на акумулатор ;)
  • 8 pbdan

    16 1 Отговор

    До коментар #5 от "Бачо Киро":

    Акумулаторите са 6 волтови.
  • 9 Случаен

    28 2 Отговор

    До коментар #6 от "Рено":

    Абе бива са си т*п, ама чак пък толкова... България няма нищо общо с дизайна на Рено 8, 10 и Алпин А110. Те са идвали готови на части. Единствено са сглобявани тук. Няма нищо българско в тях.

    Коментиран от #17

  • 10 111

    20 7 Отговор
    България беше водеща сила в каростроенето навремето. Балканкар беше на 4 място в света по производство на електро и мотокари. Произвеждахме голфкари, атракционни 12-местни електрокари за Черноморието....БСП приватизира задграничните дружества и разпродаде Балканкар. СДС го довърши!! Знам само, че батерията е 1/2 от цената на изделието. Животът на една батерия за електромобилите засега е 8-10г., някъде пишат 12г. Колко ще дадат пари за нова батерия-30-35хил? Или направо нова кола ще си купят. Аз нямам толкова пари и затова предпочитам бензина!

    Коментиран от #13, #21, #34

  • 11 Комбайн ер 5

    12 4 Отговор

    До коментар #3 от "Бачо Киро":

    Бачо, ония с чалмите не дават бе... Иначе отдавна да караме на ток..., на водород, на кото се сетиш без петрола... Ма не дават!!! Гледай документалния филм "Смъртта на елктромобила"...

    Коментиран от #12, #14

  • 12 Случаен

    9 6 Отговор

    До коментар #11 от "Комбайн ер 5":

    Те чалмите нямат никаква власт. Имат пари, но ако се стигне до конфликт нямат нищо. Иначе немците разработват синтетично гориво, та пак ще можем да си караме автомобилите, а не да се возим на вибратори на колела...

    Коментиран от #16

  • 13 222

    12 6 Отговор

    До коментар #10 от "111":

    Ти си голям оптимист. Какви 10-12 години. Батериите на електромобилите се скапват на третата година и трябва да платиш едни 50 000 евро да смениш батериите, които струват повече от електромобила. Затова и аз няма да си купя електромобил, а ще си карам на газ. За 50 000 евро знаеш ли колко газ мога да си купя.

    Коментиран от #20, #31, #32

  • 14 Na.mars

    6 3 Отговор

    До коментар #11 от "Комбайн ер 5":

    Няма такив филм смъртта на електромобила

    Коментиран от #22

  • 15 Като чета такива

    10 0 Отговор

    До коментар #1 от "хахахахаахха":

    глупости от профани направо се чудя що за наглост е да пишеш простоии.Аз самия притежавам БулгарРено 8 от 67г. и историята за модела я знам доста добре. Рено 8 е модел от 1962г.,а забележете ЗАЗ е доста по късно,а за модела,който имате в предвид 966 е от 70 г.,а и във Финландия е представен катър между ЗАЗ 966 и двигател на Рено 8 през 1971г. няколко екземпляра,но това е цялата работа между ЗАЗ и Рено. Каросериите на българските варианти са идвали директно от Франция с целия комплект за сглобяване.Тук са правени опити успешни,но не внедрени в производство да се правят калниците от полиестер,но това е показано 69г. на Пловдивсия панаир и до там се приключва. Полиестерните купета остават запазена марка за Алпин А110. Рено 10 в Бг. се произвежда от 1969 до края на производството през 1971г. иначе във Франция въпросния екземпляр с кръглите фарове от първата версия се поизвежда от 1968г.Следва версията с правоъгълни фарове,която е произвеждана и тук малко след пускането и в основния завод майка. Що се отнася до автомобила от снимката,то електрифицирането е на американска фирма,която ползва за основа Рено 10 и Рено 8,защото първите направени са на базата на Рено 8.

    Коментиран от #18

  • 16 Бягай далеч от

    9 5 Отговор

    До коментар #12 от "Случаен":

    немски разработки,а и това разработване на този синтетичен бензин датира от 1943г. по време на ВСВ заради хроничния недостиг на гориво,та още колко над 70 години ще чакаш тъпите немци да разработят нещо?
  • 17 По принцип си прав

    12 2 Отговор

    До коментар #9 от "Случаен":

    с едно малко уточнение,че полиестерните купета на Алпин А 110 са правени само и единствено тук в България и французите са ги купували от нас. Правени са и доста други дребни неща,а като проект е трябвало да правим около половината части за тези модели или други,защото дотговора е предвиждал при смяна на моделната гама да получим новия модел в рамките от 6м. до 1г.,но всичко се проваля заради липсат на валута,която е използвана за посторяване на заводи,предприятия и т.н.,които днес все още се ограбват и разпордават.
  • 18 един от стадото

    5 0 Отговор

    До коментар #15 от "Като чета такива":

    въпросният екземпляр с кръглите фарове дори не се нарича Рено 10, а Рено Мажор. С правоъгълните става 10сет.
  • 19 Мнение

    4 0 Отговор
    Отпред виждам 60V, възможно е, и отзад да има акумулатори. За да се изминат 120мили (200км) си трябва повечко ток.
  • 20 ΞLΞVΛTΞ

    7 4 Отговор

    До коментар #13 от "222":

    50 БОНА? Парите ги нямаш за нищо. ПЪРВО: батериите, влагани в автомобили ПО СТАНДАРТ имат 8 години / 160 000 км гаранция че ще запазят капацитет на по-малък от 80%. И живот по 20 години. ВТОРО: нова батерия за Кона 40 киловатчаса струва цифром и словом 8,964 лева. След 8 години ще струва 1800 лева. И кво викаш сега?

    Коментиран от #25

  • 21 ΞLΞVΛTΞ

    7 5 Отговор

    До коментар #10 от "111":

    Ти предпочиташ бензина (удивителна) по съвсем други причини. Колкото до цени на батерии, подмяна на батерия за Хюндай Кона 40 (реално 39kWh) е на цена 8,964 лева. И имаме вечен електромотор и никаква поддръжка + 2лв н 100 разход. Проблемът на Мрежата е, че всеки може да ръси глупости и да заблуждава хората. Това е най-големият й недостатък. Проблемът на българина са 1000-та лв заплата и това, че всеки втори би карал на ток (бързо, лесно и без пари), но не може да си позволи колата.

    Коментиран от #33

  • 22 Мъск

    5 4 Отговор

    До коментар #14 от "Na.mars":

    Кой уби електромобила (Who killed the electric car) - 2006. Продължението се казва Отмъщението на електромобила (Rvenge of the electric car) от 2011. Предстои трета част: "Хегемонията на електромобила" и нея ще я гледате от 2025 докато сте живи буахахахааааа!

    Коментиран от #24, #28

  • 23 Хайл

    5 0 Отговор

    До коментар #3 от "Бачо Киро":

    То и аз това му разправям на тесларя че електричките са развитие в застой от повече от 100 години,той се изцепи за някой от Кюстендил дето копаел биткойни и крадял ток-кво общо имаше това дето го изцепи теслю така и не разбрах
  • 24 Хайл

    4 0 Отговор

    До коментар #22 от "Мъск":

    Отново "ЩЕ"....това ще стане когато държиш в ръцете си истински биткойн 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • 25 Хайл

    8 4 Отговор

    До коментар #20 от "ΞLΞVΛTΞ":

    Пиши като хората които те оборват с факти а не с твоето "ЩЕ" тока за зареждане на 1 кв на батерията е 48 стотинки,как за 2 лв ще минеш 100 км? 4 киловата ли ще изразходиш??? Тя 100 кв батерия едвам минава 250 км без климатик или отопление и то през деня което е 48 лева...с 48 лв знаеш ли колко бензин се зарежда и колко км се минават,при това с включен климатик? 48 лв са 28.2 лт при нормален разход 8/100 са ти 350 км...кво само заблуждаваш хората колко икономични били-колко со отделят тецовете докато я заредят смятал ли си??? Лгупав теслар
  • 26 Климбо

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "Бачо Киро":

    Отпред не са по 12V, a по 6, пребройте клетките!

    Коментиран от #29

  • 27 Гост

    4 2 Отговор
    Тесла е просто една претоплена манджа.

    Коментиран от #35

  • 28 Гост

    1 3 Отговор

    До коментар #22 от "Мъск":

    Само ти ще продължиш да търсиш дизелче внесено то Германия, че нямаш кинти за електрическа хахахахах
  • 29 незнайко

    0 1 Отговор

    До коментар #26 от "Климбо":

    Прав сте, но по важно е друго ! Тогава максималната скорост е била 80 км/ч. а това нещо е изминавало 200 километра !!! Представете си с новите литиеви батерии с такъв ОБЕМ колко ще измине !!!
  • 30 Селото

    0 0 Отговор
    теглото на Рендето колко е !?
  • 31 СНиколов

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "222":

    Притежавам електромобил собствен тоест всеки ден го ползвам
    тоест пиша от първо лице единствено число.
    Акумулаторният блок на тоя електромобил е само 16kWh
    и спокойно правя пробег 90 километра(и остава)
    без да го жаля по градски и извънградски пътища.
    И това вече 5та година.
    http://www.evalbum.com/5252
  • 32 СНиколов

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "222":

    Притежавам електромобил собствен тоест всеки ден го ползвам
    тоест пиша от първо лице единствено число.
    Акумулаторният блок на тоя електромобил е само 16kWh
    и спокойно правя пробег 90 километра(и остава)
    без да го жаля по градски и извънградски пътища.
    И това вече 5та година.
    http://www.evalbum.com/5252
  • 33 СНиколов

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "ΞLΞVΛTΞ":

    Това как да го разбирам
    "подмяна на батерия за Хюндай Кона 40 (реално 39kWh) е на цена 8,964 лева"
    Връщаш стария акумулаторен блок и получаваш нов,
    или направо получаваш нов ?
    Ако е второто моля дайте информация.
  • 34 Хе хе

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "111":

    България произвеждаше електрокари и мотокари с оловни тежести и тази продукция се изкупуваше заради
    вложените материали, олово, стомана, мед ! Когато замениха оловото с цимент и камъни, край на продажбите, още по-времето на СОЦА ! СДС нямат нищ-общо с некадърниците които управляваха тогава ! Има множество документи за това ! Тези машини се продаваха под-себестойните производствени цени или на-загуба а ние бачкаторите плащахме остатъка, за да бият барабана за чтвъртото място в света ! ХоХоХо.
  • 35 Както винаги

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "Гост":

    Нищо незнаещ, ама пише! Чати бре момче ! Дори пищова си не знаеш как работи ама пиииииишеш!