ФАКТИ.БГ

Продава се електромобил от... 1968 година

Публикувана: 21 Август, 2020 09:37
35 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 8920
Продава се електромобил от... 1968 година
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.3 от 21 гласа.

Една обява за автомобил на старо, намиращ се в САЩ, щата Орегон, привлече вниманието ни. Става дума за електромобил, носещ името Mars II, който е произведен през далечната 1968 година.

Продава се електромобил от... 1968 година

Електрическата кола е направена на базата на популярното и у нас в миналото Renault R-10. Самият собственик на екзотичната електрическа кола твърди в обявата, че за модела се знае малко.

Продава се електромобил от... 1968 година

От информация в интернет пространството разбираме, че общо са произведени от 42 броя до 47 такива коли. Mars II е оборудван със 120-волтова система и може с едно зареждане да измине разстояние до 120 мили, което е почти 200 километра.

Продава се електромобил от... 1968 година

Максималната скорост на колата е 100 км/ч. Още нещо любопитно е, че батериите на колата могат да се заредят до 80% за 48 минути. Собственикът оценява своя Mars II на $5 800. И това въпреки факта, че колата не работи в момента.

Продава се електромобил от... 1968 година

Според него обаче, цялото оригинално шаси е непокътнато. С колата върви и техническа документация, и диаграми за процеса на работа, така че новият купувач има всички шансове да я приведе в движение.

Продава се електромобил от... 1968 година

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.3 от 21 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
хахахахаахха
1 Отговор
откраднат дизайна от ЗАЗ в българия го знаехме ( а и не само в българия) като булгар рено ...

Коментиран от #6, #15


Оценка:
-30 +15

zeus
2 Отговор
Яко, електричка с механична скоростна кутия и двудисков сух съединител. Под задния капак трябва да има още 10 оловни акумулатора за да се докара до 120 волта общо.

Коментиран от #4


Оценка:
-21 +14

Бачо Киро
3 Отговор
Пробег 200км, зарежда до 80% за 48 минути.... През 1968. И какво излиза? Че днес не са направили чак такъв скок с батериите, както по принцип рекламират и ни надуват главите фанатиците на Тесла... То вижте само с колко малко батерии е постигнато...

Коментиран от #11, #23


Оценка:
-8 +64

Бачо Киро
4 Отговор

До коментар #2 от "zeus":


Отпред има 10 акумулатора по 12 волта, свързани последователно. Колко акумулатора още викаш трябва да има за да докарат до 120 волта? 🤣🤣🤣🤣🤣

Коментиран от #7


Оценка:
-5 +39

Бачо Киро
5 Отговор
Отпред има 10 акумулатора по 12 волта, свързани последователно. Колко акумулатора още викаш трябва да има за да докарат до 120 волта? 🤣🤣🤣🤣🤣

Коментиран от #8, #26


Оценка:
-7 +19

Рено
6 Отговор

До коментар #1 от "хахахахаахха":


Не знам дали е откраднат, но във всеки случай е много български, защото каросерията е на RENAULT 10, което се произвеждаше ония години и в България (BULGARRENAULT).

Коментиран от #9


Оценка:
-4 +24

zeus
7 Отговор

До коментар #4 от "Бачо Киро":


Я погледни пак, акумулаторите са с по 3 капачки, това значи 3 клетки по 2 волта или общо 6 волта на акумулатор ;)

Оценка:
-3 +18

pbdan
8 Отговор

До коментар #5 от "Бачо Киро":


Акумулаторите са 6 волтови.

Оценка:
-1 +16

Случаен
9 Отговор

До коментар #6 от "Рено":


Абе бива са си т*п, ама чак пък толкова... България няма нищо общо с дизайна на Рено 8, 10 и Алпин А110. Те са идвали готови на части. Единствено са сглобявани тук. Няма нищо българско в тях.

Коментиран от #17


Оценка:
-2 +28

111
10 Отговор
България беше водеща сила в каростроенето навремето. Балканкар беше на 4 място в света по производство на електро и мотокари. Произвеждахме голфкари, атракционни 12-местни електрокари за Черноморието....БСП приватизира задграничните дружества и разпродаде Балканкар. СДС го довърши!! Знам само, че батерията е 1/2 от цената на изделието. Животът на една батерия за електромобилите засега е 8-10г., някъде пишат 12г. Колко ще дадат пари за нова батерия-30-35хил? Или направо нова кола ще си купят. Аз нямам толкова пари и затова предпочитам бензина!

Коментиран от #13, #21, #34


Оценка:
-7 +20

Комбайн ер 5
11 Отговор

До коментар #3 от "Бачо Киро":


Бачо, ония с чалмите не дават бе... Иначе отдавна да караме на ток..., на водород, на кото се сетиш без петрола... Ма не дават!!! Гледай документалния филм "Смъртта на елктромобила"...

Коментиран от #12, #14


Оценка:
-4 +12

Случаен
12 Отговор

До коментар #11 от "Комбайн ер 5":


Те чалмите нямат никаква власт. Имат пари, но ако се стигне до конфликт нямат нищо. Иначе немците разработват синтетично гориво, та пак ще можем да си караме автомобилите, а не да се возим на вибратори на колела...

Коментиран от #16


Оценка:
-6 +9

222
13 Отговор

До коментар #10 от "111":


Ти си голям оптимист. Какви 10-12 години. Батериите на електромобилите се скапват на третата година и трябва да платиш едни 50 000 евро да смениш батериите, които струват повече от електромобила. Затова и аз няма да си купя електромобил, а ще си карам на газ. За 50 000 евро знаеш ли колко газ мога да си купя.

Коментиран от #20, #31, #32


Оценка:
-6 +12

Na.mars
14 Отговор

До коментар #11 от "Комбайн ер 5":


Няма такив филм смъртта на електромобила

Коментиран от #22


Оценка:
-3 +6

Като чета такива
15 Отговор

До коментар #1 от "хахахахаахха":


глупости от профани направо се чудя що за наглост е да пишеш простоии.Аз самия притежавам БулгарРено 8 от 67г. и историята за модела я знам доста добре. Рено 8 е модел от 1962г.,а забележете ЗАЗ е доста по късно,а за модела,който имате в предвид 966 е от 70 г.,а и във Финландия е представен катър между ЗАЗ 966 и двигател на Рено 8 през 1971г. няколко екземпляра,но това е цялата работа между ЗАЗ и Рено. Каросериите на българските варианти са идвали директно от Франция с целия комплект за сглобяване.Тук са правени опити успешни,но не внедрени в производство да се правят калниците от полиестер,но това е показано 69г. на Пловдивсия панаир и до там се приключва. Полиестерните купета остават запазена марка за Алпин А110. Рено 10 в Бг. се произвежда от 1969 до края на производството през 1971г. иначе във Франция въпросния екземпляр с кръглите фарове от първата версия се поизвежда от 1968г.Следва версията с правоъгълни фарове,която е произвеждана и тук малко след пускането и в основния завод майка. Що се отнася до автомобила от снимката,то електрифицирането е на американска фирма,която ползва за основа Рено 10 и Рено 8,защото първите направени са на базата на Рено 8.

Коментиран от #18


Оценка:
-0 +10

Бягай далеч от
16 Отговор

До коментар #12 от "Случаен":


немски разработки,а и това разработване на този синтетичен бензин датира от 1943г. по време на ВСВ заради хроничния недостиг на гориво,та още колко над 70 години ще чакаш тъпите немци да разработят нещо?

Оценка:
-5 +9

По принцип си прав
17 Отговор

До коментар #9 от "Случаен":


с едно малко уточнение,че полиестерните купета на Алпин А 110 са правени само и единствено тук в България и французите са ги купували от нас. Правени са и доста други дребни неща,а като проект е трябвало да правим около половината части за тези модели или други,защото дотговора е предвиждал при смяна на моделната гама да получим новия модел в рамките от 6м. до 1г.,но всичко се проваля заради липсат на валута,която е използвана за посторяване на заводи,предприятия и т.н.,които днес все още се ограбват и разпордават.

Оценка:
-2 +12

един от стадото
18 Отговор

До коментар #15 от "Като чета такива":


въпросният екземпляр с кръглите фарове дори не се нарича Рено 10, а Рено Мажор. С правоъгълните става 10сет.

Оценка:
-0 +5

Мнение
19 Отговор
Отпред виждам 60V, възможно е, и отзад да има акумулатори. За да се изминат 120мили (200км) си трябва повечко ток.

Оценка:
-0 +4

ΞLΞVΛTΞ
20 Отговор

До коментар #13 от "222":


50 БОНА? Парите ги нямаш за нищо. ПЪРВО: батериите, влагани в автомобили ПО СТАНДАРТ имат 8 години / 160 000 км гаранция че ще запазят капацитет на по-малък от 80%. И живот по 20 години. ВТОРО: нова батерия за Кона 40 киловатчаса струва цифром и словом 8,964 лева. След 8 години ще струва 1800 лева. И кво викаш сега?

Коментиран от #25


Оценка:
-4 +7

ΞLΞVΛTΞ
21 Отговор

До коментар #10 от "111":


Ти предпочиташ бензина (удивителна) по съвсем други причини. Колкото до цени на батерии, подмяна на батерия за Хюндай Кона 40 (реално 39kWh) е на цена 8,964 лева. И имаме вечен електромотор и никаква поддръжка + 2лв н 100 разход. Проблемът на Мрежата е, че всеки може да ръси глупости и да заблуждава хората. Това е най-големият й недостатък. Проблемът на българина са 1000-та лв заплата и това, че всеки втори би карал на ток (бързо, лесно и без пари), но не може да си позволи колата.

Коментиран от #33


Оценка:
-5 +7

Мъск
22 Отговор

До коментар #14 от "Na.mars":


Кой уби електромобила (Who killed the electric car) - 2006. Продължението се казва Отмъщението на електромобила (Rvenge of the electric car) от 2011. Предстои трета част: "Хегемонията на електромобила" и нея ще я гледате от 2025 докато сте живи буахахахааааа!

Коментиран от #24, #28


Оценка:
-4 +5

Хайл
23 Отговор

До коментар #3 от "Бачо Киро":


То и аз това му разправям на тесларя че електричките са развитие в застой от повече от 100 години,той се изцепи за някой от Кюстендил дето копаел биткойни и крадял ток-кво общо имаше това дето го изцепи теслю така и не разбрах

Оценка:
-0 +5

Хайл
24 Отговор

До коментар #22 от "Мъск":


Отново "ЩЕ"....това ще стане когато държиш в ръцете си истински биткойн 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Оценка:
-0 +4

Хайл
25 Отговор

До коментар #20 от "ΞLΞVΛTΞ":


Пиши като хората които те оборват с факти а не с твоето "ЩЕ" тока за зареждане на 1 кв на батерията е 48 стотинки,как за 2 лв ще минеш 100 км? 4 киловата ли ще изразходиш??? Тя 100 кв батерия едвам минава 250 км без климатик или отопление и то през деня което е 48 лева...с 48 лв знаеш ли колко бензин се зарежда и колко км се минават,при това с включен климатик? 48 лв са 28.2 лт при нормален разход 8/100 са ти 350 км...кво само заблуждаваш хората колко икономични били-колко со отделят тецовете докато я заредят смятал ли си??? Лгупав теслар

Оценка:
-4 +8

Климбо
26 Отговор

До коментар #5 от "Бачо Киро":


Отпред не са по 12V, a по 6, пребройте клетките!

Коментиран от #29


Оценка:
-0 +2

Гост
27 Отговор
Тесла е просто една претоплена манджа.

Коментиран от #35


Оценка:
-2 +4

Гост
28 Отговор

До коментар #22 от "Мъск":


Само ти ще продължиш да търсиш дизелче внесено то Германия, че нямаш кинти за електрическа хахахахах

Оценка:
-3 +1

незнайко
29 Отговор

До коментар #26 от "Климбо":


Прав сте, но по важно е друго ! Тогава максималната скорост е била 80 км/ч. а това нещо е изминавало 200 километра !!! Представете си с новите литиеви батерии с такъв ОБЕМ колко ще измине !!!

Оценка:
-1 +0

Селото
30 Отговор
теглото на Рендето колко е !?

Оценка:
-0 +0

СНиколов
31 Отговор

До коментар #13 от "222":


Притежавам електромобил собствен тоест всеки ден го ползвам
тоест пиша от първо лице единствено число.
Акумулаторният блок на тоя електромобил е само 16kWh
и спокойно правя пробег 90 километра(и остава)
без да го жаля по градски и извънградски пътища.
И това вече 5та година.
http://www.evalbum.com/5252

Оценка:
-0 +0

СНиколов
32 Отговор

До коментар #13 от "222":


Притежавам електромобил собствен тоест всеки ден го ползвам
тоест пиша от първо лице единствено число.
Акумулаторният блок на тоя електромобил е само 16kWh
и спокойно правя пробег 90 километра(и остава)
без да го жаля по градски и извънградски пътища.
И това вече 5та година.
http://www.evalbum.com/5252

Оценка:
-0 +0

СНиколов
33 Отговор

До коментар #21 от "ΞLΞVΛTΞ":


Това как да го разбирам
"подмяна на батерия за Хюндай Кона 40 (реално 39kWh) е на цена 8,964 лева"
Връщаш стария акумулаторен блок и получаваш нов,
или направо получаваш нов ?
Ако е второто моля дайте информация.

Оценка:
-0 +0

Хе хе
34 Отговор

До коментар #10 от "111":


България произвеждаше електрокари и мотокари с оловни тежести и тази продукция се изкупуваше заради
вложените материали, олово, стомана, мед ! Когато замениха оловото с цимент и камъни, край на продажбите, още по-времето на СОЦА ! СДС нямат нищ-общо с некадърниците които управляваха тогава ! Има множество документи за това ! Тези машини се продаваха под-себестойните производствени цени или на-загуба а ние бачкаторите плащахме остатъка, за да бият барабана за чтвъртото място в света ! ХоХоХо.

Оценка:
-0 +1

Както винаги
35 Отговор

До коментар #27 от "Гост":


Нищо незнаещ, ама пише! Чати бре момче ! Дори пищова си не знаеш как работи ама пиииииишеш!

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


АПИ: актуална пътна обстановка
ТОП 5