По-рано тази година Porsche обяви част от бъдещите си "въглеродно неутрални" планове, които включват инвестиция от приблизително 10 милиарда евро за електрифициране на моделната гама на автоконцерна. Според изчисленията на марката, до 2025-а половината от продажбите ѝ ще бъдат електромобили и хибриди. Въпреки всичко това обаче , Porsche иска да запази своите атмосферни агрегати живи. Това предаде Autocar.
Пред изданието директорът на линията за спортни автомобили на компанията Франк-Щефан Вализер каза, че автопроизводителят е „много мотивиран“ да запази атмосферния двигател жив. Изглежда, че Porsche е готов на всичко нужно, дори и да електрифицира агрегата. Вализер обясни, че високооборотен двигател и достъпността на въртящия момент на електромотора биха си паснали перфектно. Според него, тази комбинация може да създаде уникално изживяване при шофиране.
Усилията на Porsche за електрификация тепърва започват, така че феновете на атмосферния двигател не трябва да се притесняват все още за пенсионирането му. През юли 2019-а автоконцернът заяви, че очаква атмосферните агрегати да се задържат поне още десетилетие. Сега обаче Вализер дава индикации, че компанията има по-дългосрочни планове.
Вероятно масовото приемане на електромобилите ще настъпи през следващото десетилетие, поради което Porsche вече планира бъдещите си изцяло електрически модели. По-късно тази година трябва да видим Taycan Cross Turismo. На пазара ще се появи и напълно електрическа версия на следващото поколение Macan. Кросоувърът ще използва платформа, която Porsche разработва съвместно с Audi.
Изглежда, че следващото десетилетие на автомобилната индустрия ще бъде белязано от електрификацията. Правителствата по света продължават да затягат регулациите за вредни емисии и разход на гориво. Автопроизводителите спазват тези нови норми чрез даунсайзинг, хибриди и електромобили. Атмосферният двигател може да не оцелее в сегашния си вид, но комбинирането му с електромотор може да му осигури удължен живот.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ГРАД КОЗЛОДУЙ
12:03 23.08.2020
2 Забраван
Коментиран от #5
12:07 23.08.2020
3 фен
Коментиран от #15
12:10 23.08.2020
4 ихуууууууу
Коментиран от #11
12:14 23.08.2020
5 един от стадото
До коментар #2 от "Забраван":
ми де знам, който трябва и го може ги знае12:20 23.08.2020
6 Ракия
Коментиран от #8
12:25 23.08.2020
7 Най
12:26 23.08.2020
8 Komapak
До коментар #6 от "Ракия":
Сядал съм и в старо и относително ново порше. Старото си е за шофьори. Новото си е за джендъри. Не можеш да изключиш всички спомагателни системи. Дрифта ти е силно ограничен... Ако и за в бъдеще такива глупости ще правят не отиват на добре нещата. Старото 911 и 912 е върха.Коментиран от #13, #29
12:35 23.08.2020
9 deaf
Коментиран от #10, #12
12:43 23.08.2020
10 Случаен
До коментар #9 от "deaf":
Хамериканците не са много умни, не бих ги взимал за пример на произношенияКоментиран от #27
12:46 23.08.2020
11 Бачо Киро
До коментар #4 от "ихуууууууу":
Тц, тук ще има от правилните хибриди, не като i8... 500 коня атмосфера и още 200-300 на ток... Точно такива хибриди трябва да има - V8 ~500 кс + 300 от ток. В случая на Порше 6-ак бокстер. i8 беше абсолютно недоразумение откъм агрегат... Я да беше 4л осмак + ток да видиш дали нямаше да се продава повече с тази визия... Тая 1.5 тор под капака просто бяха подигравка за такава кола.12:53 23.08.2020
12 Бачо Киро
До коментар #9 от "deaf":
Имената се произнасят и пишат както са в оригинал. Демек е Порше. Да си видял да пишат някъде Porshe? Porsche е немска фирма и името на немска фамилия.12:56 23.08.2020
13 Бачо Киро
До коментар #8 от "Komapak":
Да си сядал и да си карал са две различни неща. Говориш пълни глупости. Старите и новите имат огромни разлики във възможностите, та въобще дори не коментирай... Точно пък Порше да гледаш и да хвалиш по-малко прецизното е абсолютно в разрез с мотото на марката, която е еталон в прецизността... С други думи, на теб ти трябва да бръмчиш до кафето да те видят, не да подпукаш планинско или писта...13:00 23.08.2020
14 Мдааааа
13:02 23.08.2020
15 Аха
До коментар #3 от "фен":
Не забравяй, че пазара определя! Когато електрическите са на по-ниски цени с по-добри характеристики, няма да са много хората които ще купуват ДВГ! Та какво казват от Порше, не е най-важното!Коментиран от #16
13:22 23.08.2020
16 фен
До коментар #15 от "Аха":
И коя година ЩЕ бъде това? 2050 или 2070Няма да доживея дотогава!!!;
Коментиран от #21
13:32 23.08.2020
17 Димов
Коментиран от #19
13:48 23.08.2020
18 ΞLΞVΛTΞ
13:54 23.08.2020
19 Да питам
До коментар #17 от "Димов":
Зятова ли турбо версията харчи по малко от атмосферната версия на същия мотор и дърпа в пъти по-добре в ниските обороти?Коментиран от #23, #30, #31
14:45 23.08.2020
20 Gen Gurko
14:47 23.08.2020
21 Аха
До коментар #16 от "фен":
Не не. Няма да е тогава. Наближава. Китайците настъпват с електричките. Разгледай Xpeng g3 и Xpeng p7 и техните цени. И не само. Навлизат и много електрически, малки на ниски цени.Коментиран от #22, #26
15:04 23.08.2020
22 фен
До коментар #21 от "Аха":
Говоря за коли не за китайчетаКоментиран от #24
16:35 23.08.2020
23 един от стадото
До коментар #19 от "Да питам":
вземи си по- добре 2000кб атмосферен, от колкото 1000турбо. Говорим за бензин нали. Най- вероятно и двата няма да са първа младост, първо предимство на атмосферния. Второ, ще те бия където кажеш, особено ако карам Хонда ви-тек 2000. И трето, литър отгоре събаря ли те, в предвид колко струва едно турбо с пари на куп. Рецилкирано 500- 600, дизелово. При бензина нещата са по- сложни.Коментиран от #32
16:36 23.08.2020
24 Аха
До коментар #22 от "фен":
Как за коли говориш? Нали за повечето от тук коментиращите, колата беше средство за придвижване от точка А до точка Б? А изведнъж, вече за коли говорил!Коментиран от #25, #28
16:40 23.08.2020
25 фен
До коментар #24 от "Аха":
Китайска кола НИКОГА няма да купя.Защо смени рекламите на Тесла с китайчета ?Такива коли се карат в Китай! Справка завода за коли до Ловеч
16:53 23.08.2020
26 дизела
До коментар #21 от "Аха":
Чакаме датата 22 септември гост16:59 23.08.2020
27 Прост лумкар
До коментар #10 от "Случаен":
Комунистите са най-умни18:14 23.08.2020
28 рикша
До коментар #24 от "Аха":
също ще ти свърши работа! Дават бонус китаец за двигател!18:46 23.08.2020
29 глупости
До коментар #8 от "Komapak":
ПЪЛНИ глупости. Ама пълни.Нямаш си на идея за какво говориш.
18:57 23.08.2020
30 падналия ангел
До коментар #19 от "Да питам":
Недей да твърдиш неща, които не си проверил! Натисни турбото, особено на малолитражен двигател и ще видиш що е смок! Вчера гледах в Ю-тубето клип за гонка между Мазда 6 2.4 тубо и Тойота Камри 3.5 атмосферен. Разлика в конете 5-6 в полза на Камрито. Ми няма ниски, няма високи обороти, шест цилиндровото Камри отнасяше Маздата при различните им пускания-от място, в движение с различна скорост и т.н.Коментиран от #34
07:48 24.08.2020
31 Димов
До коментар #19 от "Да питам":
Говоря за бедни смеси, не за икономичност. Правиш ли разлика? И не - турбото не харчи по-малко от атмосферката. Това може да стане само, ако атмосферката е прекалено малка за купето си и постоянно иска натискане за да не спре от умора. Има и такива случаи.Коментиран от #33
10:26 24.08.2020
32 Не разбрах
До коментар #23 от "един от стадото":
Че говорите за двадесет годишни коли. Аз говоря за нова. Все ще ми изтика турбината сто и петдесет хиляди. След това нова. А кола тон и четиристотин празна и 140 кс турбо бензин прави под 5 литра на 100 км разход. И върви поне колкото в литра атмосферен 160 кс10:52 24.08.2020
33 Грешка
До коментар #31 от "Димов":
Точно модерните турбо бензини с директно впръскване могат да работят и с бедни смеси - откъде мислиш че идват вредните азотни окиси - точно при бедна смес. А класическите инжекциони не могат много да бягат от стехиометрична смес нали?Коментиран от #35
10:57 24.08.2020
34 Проверил съм
До коментар #30 от "падналия ангел":
Карам точно турбо бензин. Среден разход 6 за смесено София/ извънградско/ магистрала. Не карам като 20 годишен - максимум 120 на магистрала, 95 извънграда. Автомобил тон и половина празен, 140 кс, ръчка 6 скоростиКоментиран от #36, #37
11:00 24.08.2020
35 Димов
До коментар #33 от "Грешка":
Не само класическия инжекцион, ами и най-простия карбуратор може да работи на бедни смеси, и го правят. Кой те излъга, че не можели? Проблемът при бедните смеси на турбо-бензинките изобщо не идва от системата за впръскване, а от свободният кислород, който при тази температура и налягане за секунди ще разтопи буталата, все едно са от кашкавал.14:51 24.08.2020
36 Димов
До коментар #34 от "Проверил съм":
Ти го изкара по-икономичен от дизела.14:52 24.08.2020
37 падналия ангел
До коментар #34 от "Проверил съм":
Дръж си го Хюндай i30 комби, трета генерация! Това с 6 литра и го дават по технически характеристики-5.9л. Ако си мислиш, че турбото ще изкара 150 хиляди си оптимист, но знае ли се, корейците взеха да ги правят здрави машините. Моята е точно 160 к.с. атмосфера и може да си сигурен, че върви доста по-добре от твоята. Предпочитам дори петцилиндровия атмосферен на Волво във двата варианта 140 или 170 к.с.-неубиваеми са! Просто съм си косервативен-атмосферен с ръчна, над 150 к.с.18:39 24.08.2020