Last news in Fakti

11 Март, 2011 11:05 32 978 81

На борба със спадналите гуми

  • гуми-
  • налягане

Спадането на гумите се превръща в проблем още с патентоването им през 1846 г. Дори за неспециалист е ясно, че ниското налягане на въздуха в колелата не предвещава нищо добро. Неслучайно ежедневната му проверка се споменава на челно място в почти всяко ръководство за обслужване на автомобила.

Меката гума оказва много по-голямо съпротивление при въртене, което води до повишен разход на гориво и по-бързо износване. Това обаче далеч не са най-неприятните последствия. Много по-опасна може да бъде загубата на сцепление и занасянето в завой, резки маневри или екстрено спиране.

Способи за елиминиране на подобни рискове се търсят отдавна. Най-простото решение е да се проверява налягането "на ръка". Клечането покрай колата с манометър обаче невинаги е приятна процедура - особено в дъждовно и студено време. Факторът "мързел" също не може да се пренебрегва. За щастие има куп системи, които следят дали всичко с гумите е наред.

Най-елементарните приспособления за тази цел са специални капачки за вентилите с цветови индикатори. Когато налягането спадне под 2 атмосфери, например, те се украсяват в жълто (оранжево, виолетово и т.н.). Червеният цвят пък предупреждава за спадане на гумата под критични стойности. Достойнството на тези капачки е пределната простота; недостатъкът - слабата информативност. Водачът не може да установи нередност по време на движение и така или иначе трябва да обикаля колата преди да потегли. Освен това спадането на някоя от гумите се отчита по определени стойности, които може да не съответстват на параметрите за конкретния автомобил.

Далеч по-съвършени са електронните системи за следене на налягането. Те са в състояние да предупреждават мигновено за проблем, като отчитат и точни стойности. Много от тях комуникират с бордовия компютър на колата посредство радиосигнали, но има и такива, които могат да предават информацията до отделни приемници и дори мобилни телефони чрез Bluetooth.

Системите за следене на налягането в гумите, които се монтират заводски, разчитат и на още по-хитроумни технологии. Вместо чрез сензори в самите колела те откриват нередности като анализират данните от работата на ABS-а. Нейните датчици постоянно отчитат въртенето на всяко колело. При спадане на гумата профилът й става по-нисък, вследствие на което тя прави повече обороти. Системата анализира тези изменения и подава сигнал.

Този способ за следене на налягането обаче си има и кусури. Системи, работещи на такъв принцип, не подават точна информация при продължително движение по път с много завои заради големите разлики в честотата на въртене на колелата от двете страни на автомобила.

Каквито и хитроумни джаджи да бъдат измислени за следене на налягането в гумите, принципът "око да види, ръка да пипне" никога няма да загуби актуалност. Редовната проверка на колелата може да спести не само разходи за гориво, а и да предпази от далеч по-големи неприятности.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Monky

    12 5 Отговор
    Nqkoi ima li informaciq otnosno cenite na podobni djadji?

    Коментиран от #2

  • 2 rumpi

    17 1 Отговор

    До коментар #1 от "Monky":

    колега тези капачки от 1 снимка ги има по BG- бензиностанций omw и други . Мисля че бяха 10-15лв.

    Коментиран от #3

  • 3 Дошо

    22 1 Отговор

    До коментар #2 от "rumpi":

    Достатъчно за да ги откраднат
  • 4 furious

    26 28 Отговор
    има няколко фирми на бг пазара, предлагащи подобни системи - tpms (Tire pressure monitoring system)
    комплекта (датчици + дисплей, който се поставя някъде в колата, подобен на тези на парктроник) 200-400лв.
  • 5 TSI

    10 1 Отговор
    междо другото е много удобно, аз карам лагуна 2 с такива датчици и при всяко палене на колата ми показва налягането на дисплея,коя колко въздух има и не ми се налага да обикалям. цените им в рено са по 100лв за датчик.простотиика ама удобна ;)
  • 6 user

    26 26 Отговор
    Отново първата кола с такива датчици е Немска - изключитено полезни са, особено при високи скорости и скапани пътища като нашите. Някой знае ли жълтурите да са измислили и въвели нещо смислено за автомобилите ? Аз не се сещам за нищо друго освен за евтините пластмаси, дефектните части и некачествената сглобка - това са отличителните черти на жълтите устройства на 4 колела. Учете се от Немците - те създадоха колите, те ги движат напред с подобни разработки ! Останалите просто преписват и произвеждат по-евтино, защото не им се налага да откриват нищо ново !

    Коментиран от #10, #11, #14

  • 7 Тошо

    22 3 Отговор
    Не че имам нещо против тези измишльотини и знам,че мнението ми няма да се хареса на повечето от вас,ма това са ба.и глупостите-датчик за това,индикатор за онова и в крайна сметка вече няма истински коли,а купчина пластмаси натъпкани с лесно разваляща се електроника!!!!!!!!!
  • 8 Civic

    12 2 Отговор
    Abe koga 6te spre6 da plue6 qponskite koli i da predizvikva6 glupavi sporove,koito suspivat cqlata tema.Nikoi ne go interesuva kakvo misli6 aide mahai se

    A za kap4kite - Eto vi link za kapa4ki ot E-bay za sme6ni pari koito pokazvat nalqganeto v gumite ot purviq tip-

    http://cgi.ebay.com/Tire-Pressure-Monitor-Valve-Stem-Caps-LQQK-/290490696972?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item895f2b3b92
  • 9 Kinko

    6 0 Отговор
    Otnovo purviq glupav "user" pisal v taq tema si ti. Pozdravleniq!
  • 10 scar

    13 3 Отговор

    До коментар #6 от "user":

    Ти си от онези предубедените явно. Карал ли си японско някога, че да пишеш такива ала бала залъгала. Да не бида имаш акции в някой немски концерн или просто пишеш ей така?. И аз харесвам немските машини, моята също е такава, но като гледам познати какво преживяват с някои от бижутата на особенно на ваг......
  • 11 роро

    8 3 Отговор

    До коментар #6 от "user":

    ....абе момко..те не се ли осъзнаваш наистина колко си пр.т..ама изключително много..абсолютна мишка си...
  • 12 Ghost_Town

    5 0 Отговор
    Еййй какво ли няма да измислят... :)
  • 13 АМИ ДААА

    4 8 Отговор
    На мен това не ми трябва. Аз карам BMW а при BMW това с стандартно, както чистачки, мигачи и тн. при френси, японски, руски и китаиски коли.
  • 14 VOLVO C70 T5R

    4 11 Отговор

    До коментар #6 от "user":

    Kolega nqma smisal da go kazvash ,na nqkoi hora im e qsno ! Edinstvenata mi zabelejka e 4e taq tema imashe druga cel, no vse pak se radvam 4e si go zabelqzal!Kolkoto do qponcite-vari gi, pe4i gi-te tolko si mogat horicata ,nevejestvoto nee prestaplenie vse o6te !Znaesh li kolko hora sam sre6tal koito si mislqt 4e qponcite sa izmislili vankeloviq dvigatel,tai pato i v momenta go montirat na MAZDA RX, no za sajalenie kogato pro4etesh malko ne moje da ne zabelejish 4e ot dolu pishe -изобретен от германския инженер Феликс Ванкел! Ama taka e ,trqbva i malko 4etene i malko praktika,i malko i ot vatre da si ti idva -togava moje i da razberesh 4e mnogo ne6ta pri kolite zapo4vat ot GERMANIQ i svarshvat pak tam :)) i nemskite injineri ne sa sa4inili samo Golf2 i Mercedes 124 koito po vsi4ko li4i 4e 6te ostanat da izgasqt lampite ,sled kraq na sveta!!!!
  • 15 Renault

    3 4 Отговор
    moita si ima fabri4no takiva senzori, naistina sa mnogo polezni :)
  • 16 G777

    12 3 Отговор
    MOQ ZIL IMA SAMONAPOMVANE NA 3-TE MOSTA
  • 17 MMD

    5 5 Отговор
    Do VSICHKI - ne se nadqvah nqkoi da se zakachi za komentarite mi.Interesno,kogato govorq ot poziciqta na chovek 7 godini izuchaval ingineren dizain specialnost avtomobilen dizain,i veche 4 godini rabotesht v avtomobilna kompaniq,nikoi ne obrashta vnimanie !!! Taka che - VIE BQHTE PROVOKIRANI !!! 1/Smqtam che nqkoy da se kara s koito i da e tuk e meko kazano glupavo!!!2/GOLFA e ikona ta naly e napraven nad 6000000 paty -trqbva da sa se nauchili kak se pravi.Lichnoto mi mnenie e che da si fen na GOLF e DIAGNOZA!!!3/Imal sam:Jiguli,Opel Berlina porachkov,AUDI,wOLKSVAGEN,sega karam MITSUBISHI GALANT/zashtoto beshe vapros na EVOluciq/,predstoy zakupuvaneto MERCEDES CLK - imam nqkakvo osnovanie da moga pone tyq da sravnqvam !!!4/Kakto spomenah vednaj tuk , tova che rabotq v avtomobilna kompaniq mi pozvolqva da sam malko po otvatre informiran,za tezi koito imat ochi da vidqt shte razberat che komentarite mi sa osnovani na facti,nqkoi ot koito nikade v internet ne mogat da se namerqt !!! Obach epustoto balgarsko tshestlavie "kak taka tuka nqkoi shte znae poveche ot men,ta az polzvam uyki-yo i googleto" Ami ima nqkoi,NO ZA KOITO MOJE DA VIDI.Imam edin prostichak vapros - kolko ot vas rvijdat neshtata otvatre,standartite,iziskvaniqta,dokumenty s gryf "confidential" ??? I zashto govorite,razbirachi - zashtoto chetete AUTOBILD - i az go cheta,dori moga da kaja koi komentar tuk tochno ot koi broi e !!! Ili zshtoto vednagi mi vadite GUGLITO I UYKITO - tova e POPULQRNQ NAUKA MOMCHETA , dokato dokumentite s koito az rabotq,nikoga nqma da vidite,NO PAK SI OTVARQITE OCHITE I USHITE - moje da vi puskam trohichki ;-)))
    Otnosno lichniq mi izbor:
    MMD - oznachava MERCEDES,MITSUBISHI,DODG - moje by zshtoto imat neshto obshto ;-)))
  • 18 MMD

    7 3 Отговор
    Ne rabotq za shtastie s VAG grupata i ne me interesuva.
    Otkak slojiha elektronen blok za upravlenie na klimatronika/zanm che tova e VASHE naimenovanie i t.n. blq ,blq fakti/ ot audi v Lambo mi se prigadi neshto edinstvenoto hubavo neshto e quatroto v lamboto i tova che lamboto stana malko-o-o-o po nadejdno.
    Chuvali sme za "malkoto bentley" i t.n i t.n - MOLQ VI SPESTETE MI GO !!! Specialno za CORRADOTO polzvah tozi side:http://www.ultimatespecs.com/car-specs/Volkswagen#Corrado i tova che vashata informaciq v sluchaq e po-tochna idva samo da pokaje,kolko glupavo e da se oslanqte na GOOGLITO - vqrno e vav fen clubovete ima hora "jiva istoriq" taka che moje te da tvardite i pretendirate za dostovernost - istinata e che moqta corporaciq ne raboti i nqma dopirni tochki s vag,taka che za vag grupata - vie ste horata.Moqta corporaciq e Qponska i rabotim za Mercedes,Mitsubishi,Honda,ASTON MARTIN,FORD,Renault,PSA,TOYOTA,LAND ROVER,VOLVO,SUZUKI,ISUZU,MAZDA,HOLDEN - i taka natatak spisakat e dalag ima nqkoi koito pravqt po 10 broyki na godina i nikoga nqma da se pishe za tqh nikade,zashtoto sa PREMIUM - tova mislq che bi trqbvalo da sloji kray na spora koi koli nemski ili qponski - kakto vijdate v nemskite avtomobili qponskoto injinerstvo e meko kazano nalichno - ZABOLQ LI VI ???
  • 19 MMD

    6 4 Отговор
    Oshte nqkolko kompanii s koito rabotim:
    ROLS ROYS,FIAT,DAYMLER CRYSLER TRUCK,CARTERPILAR,NISSAN/v GTR - a se izpolzvat nashi tehnologii,spoko ot Qponskata ni deviziq,ne evropeiskata/,Jaguar,SUBARU - ostanaha malkite no tqh po razberaemi prichini nqma da spomena,mislq che spisakat e intreguvasht ;-)Vijdate li kolko bezmislen e spora Qponski ili Nemski,kakto i mnogo drugi sporove !!!
    Pojelavam vi edin den da imate KOLITE koito jelaete,da si gi karate dalgo i bez avarino i da im se kefite,zashtoto tova e istinata,bashta mi maprimer e shtastliv sas svoito Jiguli i dori da mu podarq Mercedes ili koqto i da e druga - ne iska i da chue,kakva e kolata nqma znachenie,zashtoto edinstveno ot znachenie e koq Vi kara da se usmihvate,ZAZ ili PAGANI ZONDA - izborat e vash :-)))

    Коментиран от #20, #22, #25

  • 20 Mao

    2 5 Отговор

    До коментар #19 от "MMD":

    Interesno ... Nqkoi detaili otnosno firmata vi ?
  • 21 ssss

    2 5 Отговор
    EEIIII TOZI FORUM BE6E SAZDADEN ZA DA SE ORGANIZIRAME ZA PROTEST A NE DA OBSUJDAME MALUMNI IDEI NA MALUUMNI TAPACI ZA TOVA SME NA TOVA POLOJENIE
  • 22 VOLVO C70 T5R

    3 8 Отговор

    До коментар #19 от "MMD":

    Nee malovajen spora, i to nikak!Za6toto pak kazvam 4e ne moje ti da kradesh ne6to i da te sadqt vseki petak i srqda za tova ne6to kakto se slu4i predi vreme s mercedes i honda ako ne se laja!I v sledva6tiq moment da si izteglqsh 65000atomobila s otkradnat dizain i razrabotki za defekt-pri polojenie 4e istinskiq im "pritejatel" nqma takav problem! Tova se kazva da se izaka.h na metenoto! I kolkoto i pove4e hora se opitat da go razberat i sa6to razberat 4e evtinoto i defektno vinagi izliza po skapo ot skapoto i ka4estveno,ili kakto kazva edin priqtel-sajalqvam no ne sam tolkova bogat za da si pozvolq evtini ne6ta ! Samo 6te te pomolq da mi osvetlish prilikite pri mercedes i mitsubishi ako moje
  • 23 Silver

    5 0 Отговор
    За спад на гумите има 3 варианта.
    Най-лесно се отстраняват 2 от тях, като си напълните гумите с азот(няма температурно свиване/разширение), смените им клапаните(може те да изпускат) и остава само гумата да е нарушила нейната цялост(разбирайте нови гуми или лепене(в общия случай)на старите).

    Колега MMD, учил-не учил дизайн, ще ти кажа, че в такива специалности грам не се набляга на технически подробности.
    Приятелката ми учи дизайн и много добре знам кое в каква подробност се изучава. Не знам какво твърдиш, но като доводът за достоверност с това какво си учил е повече от невалиден. Това се разбира още от отношението ти към Фолксваген голф. Колата е добра, въпреки лошата й репутация. Но ти си дизайнер и според мен е нормално да не гледаш обективно.
  • 24 scar

    5 0 Отговор
    Напълно вярно колега, но както беше писано в един коментар по-долу от друг потребител ,,невежеството не е престъпление". Аз притежавам немско и японско, при това от същите марки които беше засегнал в коментара си и мисля, че е излизшно да казвам колко съм доволен и от двете. Понеже видях, че в темата беше засегнат и ванкеловият двигател, от същият този потребител, мога да кажа, че също много хора не знаят, че той се е появил на бял свят, благодарение през 54г., но е доразвит от инженерът на NSU Ханс Дитер Пакше. Както каза колега ММD, май някои ги заболя:)
  • 25 scar

    4 0 Отговор

    До коментар #19 от "MMD":

    Коментарът ми е до теб:)
  • 26 до VOLVO C70 T5R

    3 6 Отговор
    какво се изпъваш да защитаваш немските кочини бе....простата ти главица не можа ли да вдене че твоето мнение и на другия user по никакъв начин няма да повлиаят на който и да било да не си купи японска кола, по скоро ще има обратен ефект, в бръщолевенията ти се усеща явна злоба най-вече от факта че японските коли.... да го кажа така;;;са просто по качествени, обаче ти като немски ........ не можеш да го преглътнеш и само плюеш, но понеже си ограничен и не можеш да се усетиш че вече ставаш смешен и жалък...

    Коментиран от #27, #49

  • 27 БАТКО ТИ

    3 4 Отговор

    До коментар #26 от "до VOLVO C70 T5R":

    АБЕ ЯПОНЕЦА, ТИ КАКВА НЕСКА КОЛА СИ КАРАЛ, ЧЕ СИ ДАВАШ ПРАВОТО ДА ГИ КЛАСИФИЦИРАШ. ТАКИВА КАТО ТЕБЕ ИМА САМО ТУКА. НЕМСКИТЕ КОЛИ СА ПРИЗНАТИ В ЦЯЛ СВЯТ ЗА №1 САМО ТИ ГИ ОБЯВИ ЗА СКАПАНЯЦИ. КАРАИ СИ ТАМ ТВОИТЕ ТОАЛЕТНИ И КАТО БАТКОВЦИТЕ ЗАПОЧНАТ ДА СИ ГОВОРЯТ ЗА КОЛИ ЧИННО ЗАМЪЛЧИ.
  • 28 hienata

    7 0 Отговор
    Първо:до MMD ,приятелю от всичко което си написал (четох го 10мин.)разбрах основната ти мисъл "няма немско,няма японско всичко е конгломерат от интереси (не нашите)" и аз съм на същото мнение,но един съвет за да разберат хората колко си умен, пиши на български (не е трудно).
    Относно статията, ами всеки може да прецени какво му е необходимо (или по възможностите) сензор или капачка някаква,аз ползвам стар руски манометър и нямам оплакване.
  • 29 Silver

    2 0 Отговор
    Забравих да спомена, че и кривите джанти водят до изпускане.

    Ако след проверка на тези 4 причини за изпускане на въздух, продължавате сутрин да намирате мекици, значи спирате на чуждо място...;)
  • 30 MMD

    9 0 Отговор
    Специалността инжинерен дизайн,както показва името е първо инж и после арт.Изучава се в машинно-технологичен факултет.Изучават се всички дисциплини за машинен инжинер + дисциплините за дизайна.Общото между Мерцедес и Митсубиши - преди време написах , че Мерцедес притежава 60 процента от митсубиши , бяха ми изкарани веднага таблици от уисито с процентното участие.Пак ви казвам сериозно ли мислите, че някой ще позволи да се побликува финансовия му статус в интернет ?!?! Общото - Митсубиши GT3000 - разработено от японци и американци от ДОДЖ - в америка се продава знаете като DODG STEALT.Митсубиши КОЛТ,ДОДЖ КАЛИБЪР имат шасито и агрегатите на А-КЛАСАТА.Един интересен факт - бившия шеф на дизайна на Мерцедес има А - КЛАСА със система за издухване на водата - сканира се простронството пред колата и пред предните колела има вентилатори които разцепват водата.
    Старата Е - клас е дала шаси и скоростна кутия на ДОДЖ МАГНУМ - както и Крайслер 300С - Магнум дори е наречен Порше убиец заради версията - SRT - Street Racing Tehnology.
    Относно проблема на Тойота с тия изтеглени коли - когато имах Фолксваген му бях махнал пластмасовото блокче - дистанционер под педала на газта - Американците оттдолу на катиите с бисквити имат надпис "Не обръщай при отворена кутия" - жалко за загиналите хора , и жалко за опитите на Тойота да прикрият случая като са предлагали големи пари срещу малчание.При колите отпреди 2000 година развойния цикал трае 7 години , сега цикълът е 4-3 години - това е така защото средствата за разработка достигат понякога 500,600 и повече милиони и компаниите,инжинерите,използват компютърни симулации за възлите и агригатите.Последния истински Мерседес е S600 от 1996 - Жорж Ганчев още кара неговия - кола като крепост,а някога от инжинерите на Мерцедес,стандарта е бил 1.000.000 един милион километра за двигателя и 30 години за каросерията , сега стандарта е 3000 часа или 2-3 години,затова в А2 в софия е пълно с коли на по 2-3 години , те са ИЗВЪН гаранция породи причината горе и е нормално при днешните индустриални стандарти,ЗАБЕЛЕЖКА разбира се , че в колата има компоненти , чиито живот е много по-дълъг,но компаниите се осугуряват за времето на най-слабото звено.Знаете - надеждността на една инжинерна верига е колкото надеждността на най - слабото и звено !!!
  • 31 MMD

    1 1 Отговор
    3000 -te chasa ne se otnasqt za dvigatelite i mobilnostta - poluchi se dvusmislie iskam da kaja mnogo neshta za kratko vreme i taka :-))),govorq za elektronni i elektricheski komponenty i materialy,kazano po-prosto ako sled 3 godini nqkoi el.komponent vi se povredi - tova e normalno.
  • 32 MMD

    1 1 Отговор
    Извинете за латиницата - увлякох се.
  • 33 FORDAJIA

    6 1 Отговор
    do MMD - ei , izglejdash v 4as - kvo pravish v BG? Ne vijdash li 4e tuk e pulno samo s prostaci i durveni filosofi? spasiavai se :)
  • 34 MMD

    3 2 Отговор
    Do FORDAJIA - благодаря! Харесвам си държавата,решил съм да се боря,принципно системата ни е такава , че постоянно пътуваме до други държави.Имам уникалния шанс да виждам новите модели още на ниво компютърни изображения,работя в автомобилната индустрия , защото за ме н колите са нещо специално.Системата ми позволява след определени години стаж да кандидатствам за позиции в централата.Няма да го направя,ще остана и ще успявам тук напук на всичко.
    Истината е , че когато съм в завода се чувствам като част от света,като част от голямото автомобилно семейство,стандартите ни са единни в цялата система.Базите данни са едни за нас и колегите по - света.Ето ти един интересен факт:Един и същ компонент се ползва от/дано го напиша правилно,че в противен случай жалко за дългата тирада/ McLaren,Mercedes,Volvo and Renault ;-)
    Ето Ви още един факт:Мили хора,които имате системата BOSE в SCENIC -ITE си,гарантирам Ви че елементите произведени от нас и /внедрени лично от мен/са изключително надеждни,за Вас са първо поколение но истината,е че всъщност са 8 - мо,това е така защото на ниво прототип тази функция премина през седем поколения , докато покрие на 100% стандарта ни !!!
  • 35 CEng Automotive Engineer

    2 3 Отговор
    От всички простотии изписани по-долу включително от господина, който се подписва с името MMD успях да извлека следното интересно становище: Никой от тук пишещите няма понятие от автомобилостроене и автомобили като цяло. Намират се само зле информирани индивиди... ДА, това е информация, а не знание!!! Има огромна разлика между двете понятия...

    Господин MMD, ако наистина бяхте инжинер на високо ниво поне щяхте да знаете как се спелуват имената на автомобилните марки, които сте изредил... Да не говорим, че няма нищо "АРТ" в инжинерния дизайн...
  • 36 MMD

    1 7 Отговор
    Kam CEng Automotive Engineer - Nqma ART ?! - igra na dumi v smisak na design !!! - Da si chuval za "Avtomobilna skulptura" - Kogato BMW razrabotvaha 6 - cata v centralnata kolona/kanala nad skorostnata kutiq/ se opitaha da vpletat silueta i izqshtestvoto na cigulka!!! - nqma art taka li.Chip FOOSE kakvo pravi s kolite - avtomobilno izkustvo.Nikade ne sam tvardql che tuk nikoi nishto ne razbira,naprotiv,opitvam se da kaja che moga da vi pomogna da si izgradite po-tochno mnenie za nqkoi vaprosi,polzvaiki me kato chovek koito e v tazi industriq.PITAM SE IMA LI SMISAL !!! Nikoi ne me pita nishto konkretno,NO dosta mneniq sa che nqma kak az da sam az.Vmesto da me izpolzvate za potvarjdenie na nqkoi neshta Vie usardno se vturnahte da obqsnqvate kak ne sashtestvuvam !!! Ot moq gledna tochka se chuvstvam kato Morfei ot matricata i vi predlagam istinata nishto poveche !!! Ne tarsq publichnost i ne izbivam kompleksi,az znam koi sam ;-))) i s kakvo se zanimavam i moga !!!
  • 37 MMD

    3 2 Отговор
    Това е копие на отговор , който дадох по-рано тук,разбирайте го както желаете - блюстители и стожери на правописа и правоговора чети какво ти пиша за електрическата кола на Рено разбирачо на инжинерното изкуство.Имам молба - помогни ми да "спленувам"думите "дървен философ" - с "ф" или "в" се пише ???
    """"Използвам език,чрез който биха ме разбрали повече хора и не защото четящите тук са глупави,а защото използвайки термини биха ме разбрали ограничен кръг хора.Целта ми е да сведа информацията до ниво дискавъри - т.е обяснено така , че да разберат повече хора.Вече се чудя има ли смисъл.НЕ РАБОТЯ на конвейр !!! Ако давам прекалено точна информация бих се "осветил" Приеми , че нащата който потвърждавам или отричам са голяма доза истина.Кое е по-важното да изписвам точно имената на съществуващите марки или да те информирам как за електрическата кола на Рено /Renault - dovolen li si ???!!!/ - се адаптира технология от влака стрела,като технологиата е американска и американската компания работи с ваенните в САЩ ,влакът стрела във Франция и ракетата АРИАНА - да ти напиша ли името на компанията - НЯМА КАК ПРИЯТЕЛ - такива конгломерати не се рекламират по телевизията , а горното знаят 3 човека от моя завод,/единият съм аз/ - разбираш ли колко съм уязвим,написвайки това."""""

    Коментиран от #39

  • 38 Mao

    2 2 Отговор
    Jalko che xora s instinski talant i umeniq sedqt i se machat v taq darjava . Istinata e na zapad ili zad okeana .
  • 39 ДОКТОРА

    1 0 Отговор

    До коментар #37 от "MMD":

    Ти брато на хапчета ли си или си вече на инжекции?
  • 40 do БАТКО ТИ

    7 2 Отговор
    абе какъв си ти бе та да ми казваш какво да карам и какво да класифицирам бе, поне 20год съм по голям от тебе и съм обиколил света....немските коли били признати в цял свят..хахахахха абе смешник бегай се скрий някъде и после се търси, може и да се намериш някой ден..слушай "БАТКО МИ" няма кътче на земята където да няма тойота,... дори на антарктида и в папуа нова гвинея карат само японки но за твое съжаление като върл фен на прехваленото немско автомобилостроене (а такива върли фенове на гадните немци за щастие има само тука в бг и слава богу) ако отидеш в австралия или нова зеландия или канада или сащ или азия ще се облещиш като установиш че 90% от колите са японски...да бе не се сетих хората там са по тъпи от нас и понеже нямат пари за ауди си купуват тойота..хахахаха

    Коментиран от #51

  • 41 Silver

    3 0 Отговор
    ММД, няма да поставям под въпрос това, скоето се занимаваш и колко го разбираш. Щом работиш в такава фирма, явно не си некадърен. До тук, обаче, даваш информация, която в по-голямата част може да бъде намерена във всякаква медия.
    И всичко започна с перефразирам : "немците са най-големи, японците нищо не разбират", написано по много провокативен начин. Всичките ти изказвания си личи, че са пристрастни.
    Сигурен съм, че има за какво да си поговорим, но нека спре цялата история, която така или иначе няма нищо общо с темата на статията.
  • 42 MMD

    2 6 Отговор
    MMD - oznachava Mercedes_Mitsubishi_Dodge - tova e moqt izbor i ne angajiram nikogo s nego,chety po-vnimatelno,dolu i po drugite statii ima neshta,koito NIKADE ne sa pisani davat vi se otvatre,ako iskash,ako ne iskash tova si e tvoi problem.
    S uvajenie:MMD
  • 43 CEng Automotive Engineer

    4 0 Отговор
    MMD, в никакъв случай не желая да оспорвам твоята компетентност и свръх топ секретна информация, която споделяш тук. Нещото, което оспорвам е дефиницията на понятието "инжинерен дизайн", която си споделил тук. Чип Фус е дизайнер, както аз обичам да ги наричам - стилист. Всеки може да ти нарисува една изящна форма, но ти трябва нещо повече от талантлива в рисунките ръка, за да осъществиш рисунката. Инжинерния дизайн пак включва рисуване, но не е арт, поради простата причина, че няма старание за постигане на красота. Инжинерния дизайн най-просто казано е: създаване на план/схема/чертеж, както искаш го наречи, което има за цел да помогне за създаването на система, компонент и т.н, който трябва да изпълнява определени нужди. Няма никакво изкуство ( разбирай: красота, изящество ) в инжинерния дизайн... Централната конзола, описваща цигулка е арт, тя е нарисувана от дизайнер..., намиращата се под нея скоростна кутия е сглобка, дело на инжинерен дизайн. Явно не можеш да разграничиш понятията... Опитай се да вникнеш в същността на нещата и тогава ще успееш. Междудругото самия факт, че толкова много разчиташ на AutoBild, въпреки че работиш в такава компания затвърждава мнението ми за теб... Реално погледнато това издание в момента не е нищо повече от реклама на немските автомобили, едно време беше нещо друго...
  • 44 MMD

    4 0 Отговор
    Кам CEng Automotive Engineer - имаш ли нещо конкретно да питаш или да проверим или ще ме убеждаваш че 7 години не съм узучавал,това което съм изучавал ?Колкото до аутобилд -когато Хюндая навъртя 100000 км без проблеми , вътре написаха "Време е немските автопроизводители да признаят , че е възможно да се създаден надеждна кола,която да издържи 100000 км без повреда" - и това ако е похвала за сегашното немско автомобилостроене,здраве му кажи.Журналистите черпят информация от хора от индустрията и голяма доза от нещата които говорят е истина,НО понякога има и ПР и промишлен шпионаж и дезинформация - става въпрос за много пари - до източниците за масова информация - интернет достига много малка част от информацията и обикновенно е лустрирана - имайте го впредвид !!!
  • 45 CEng Automotive Engineer

    3 0 Отговор
    Добре, ето конкретен въпрос: Какво "арт" има в процеса на създаване на едно бутало?
  • 46 ca

    3 1 Отговор
    az giveq v canada germanskite koli sa simvol na elektri4eski problemi bosch iskapa podra6ka bsqko bmw mb auddi audi enai lo6ia primer cenite 2 upotreba sa po niski ot na honda itoyta koito sa the beast kato cena ka4estvo japan i korea san1 ne govorq za angl frenskite avtomobili s japonski imena ieuropeiska elektronica
  • 47 FYS

    5 1 Отговор
    Добър ден, MMD.Защо приятелю си такъв досаден спамер и какво ни интересува твоята секретна информация...Прочети темата по горе и ще разбереш, че нещо си объркал, тук не е форум за ''кой е по разбирач'' използвай си знанията там да си вършиш каквото си вършиш и ни остави нас смъртните да си четем за спадането на гумите.И един съвет от мен тествай си там BOSE-то 10 пъти, защото ако не го направиш ще останеш безработен не излизай с номера ''вижте къде работя тук тестваме всичко много пъти щото сме много добри и взискателни''.Учил си учил си ходи си работи и не се удряй така в гърдите, че дразниш...
  • 48 MMD

    2 0 Отговор
    Кам FYS - по-полека , опитвам се да помогна,нищо повече !!!
    И преди съм писъл тук и всеки път се заричам да не го правя - НЯМА СМИСЪЛ !!! Стигнах до там,че трябваше да провокирам,за да предизвикам интерес - НАПРАЗНО !!! Темата си е тема,принципът е важен !!! Бъдете здрави , четете си автобилда,ползвайте си уикито и ютуба и си губете времето в безсмислени спорове.Исках просто да повдигна малко завесата /макар , че в профисионален план бих имал проблеми/,но за пореден път се убедих,че НЯМА СМИСЪЛ,НЕ И ПО ТОЗИ НАЧИН !!! Живейте дълго и си обичайте колите - защото те са нещто повече от средства за предвижване,те имат душа !!!
  • 49 VOLVO C70 T5R

    3 2 Отговор

    До коментар #26 от "до VOLVO C70 T5R":

    ok be pi4 imam Subaru Peugeot i Volvo,poznai koe ot trite se opitvam da prodam ve4e godina i poluvina! Vop6te ne zlobeq prosto sam smenil nad 7-8 MARKI s po nqkolko MODELA moito mom4e i ti na men ne mi obqsnqvai kolko sa ka4estveni qponskite koshnici ,dori moga da kaja aziatskite za6toto sam imal i Hiunday!!!! Karai si CIVIC-a i si traikai i kato se uredish nqkoga da se ka4ish na "pipnata"kola 6te razberesh kakav zle prikrit mazohist si bil i kolko zabluden!!!!!!
  • 50 БАТКО ТИ

    2 2 Отговор
    Нямат парички бе моето момче. Неможе всички да карат луксозните немски коли. Едно е да го харесваш друго е да го притежаваш и да го караш. Карат японси тоалетни обаче кото се разминават BMW ще си изпотрошат ватовете да се обръщат да го изгледат до края. И карат кенефи защото там всеки си знаена какво ниво е достигнал. Ти как си нреставяш цял свят да кара BMW, MB и AUDI. Егати стандарта. Жалкото за теб е че си обиколил света и си стигнал само до ниво TOYTA. И да не се объркваш повече сега си в ЕВРОПА година-2011г. а не в АФРИКА през миналия век. п.п.Но не се отчаиваи за Пешо съседа неговата ЛАДА е най-великата кола. А и нещо друго ако си прав за годините значи си с бастун и без книжка. Последно: "Ганьо" и ние сме пообиколили на сам на там.
  • 51 БАТКО ТИ

    4 4 Отговор

    До коментар #40 от "do БАТКО ТИ":

    Нямат парички бе моето момче. Неможе всички да карат луксозните немски коли. Едно е да го харесваш друго е да го притежаваш и да го караш. Карат японси тоалетни обаче кото се разминават BMW ще си изпотрошат ватовете да се обръщат да го изгледат до края. И карат кенефи защото там всеки си знаена какво ниво е достигнал. Ти как си нреставяш цял свят да кара BMW, MB и AUDI. Егати стандарта. Жалкото за теб е че си обиколил света и си стигнал само до ниво TOYTA. И да не се объркваш повече сега си в ЕВРОПА година-2011г. а не в АФРИКА през миналия век. п.п.Но не се отчаиваи за Пешо съседа неговата ЛАДА е най-великата кола. А и нещо друго ако си прав за годините значи си с бастун и без книжка. Последно: "Ганьо" и ние сме пообиколили на сам на там.
  • 52 ca

    3 0 Отговор
    luksoznite avtomobili ne svar6vat cmb bmw audi no sas sigornust tam zapo4vat elektri4eskite im ko6mari i oprazvane na jobovete im batko ti b africa ima strani s po dobra industria i standard ot evropeiska bulgaria njma po zdravo mps ot toyta truck
  • 53 PEN4o

    5 1 Отговор
    хахаха .... Ейй, се майстори у тия форуми :))) Истинска кола е тая кола която ти слугува и ти върши работа на теб , а не тая на която слугуваш и работиш по нея,(да си я оправял повече време от колкото да си я карал)! Кола имане се казва ... евтина поддръжка,икономична и здрава!
  • 54 do БАТКО ТИ

    4 3 Отговор
    сушай БАТКО МИ ако изобщо си излизал някъде в което силно се съмнявам сам ще се убедиш че когато мине някое бмв или мерцедес никой не си троши нито врата, нито каквото и да е за да го гледа, защото тия коли стават вече банални и носят само един имидж (това си е мое мнение но непоклатимо) а хората там са много по богати от теб и могат да си позволят бмв но предпочитат лексус, визирам САЩ, значи,... да ти го обясня като на прост човек решавам да си купя кола разполагам с 10 бона спирам се на бмв 5-ца 2000г обаче ми се струват много и си викам я да си купя някоя "евтина японска пластмаса" но със същите екстри, същата година и същото състояние...и опаа какво да видя, че цената е почти същата плюс минус 500-600лв, същото важи и за кола до 94г примерно едно бмв в добро състояние за годините си върви около 2-3 хилки, а една хонда или тойота е малко по скъпа..защо ли?.т.е велики разбирачо аз спокойно мога да си позволя бмв или ауди но НЕ МИ ХАРЕСВАТ.. проумяваш ли, а на теб щом толкова те кефят ти пожелавам от сърце цял живот само бмв-та да караш и не ми излизай с тия глупости че понеже немските коли са скъпи и не можем да си ги позволим..това е във връзка с твърдението ти че съм "стигнал" само до тойота...ноооо донякъде си прав, в момента карам лексус is понеже съм по беден от теб и нямам 200 000 за s-класа се задоволих срещу скромните 12 хилки да си купя лексусче 2000г модел. А сега продължавай да плюеш по форумите японските коли а аз няма как да ти отговарям вече защото утре се прибирам че работа ме чака....не съм споменал че работя в чужбина и съм само за месец в бг и много по добре от теб знам какво се кара в другите части на света и какво е отношението на хората за японското автомобилостроене... и последно никога няма да седна да плюя немските коли колкото и да не ми харесват за разлика от такива като VOLVO С70 и user-чето които почвам вече да си мисля че нарочно го правят защото абсолютно винаги намесват японските коли и яко ги оплюват дори и в статии които нямат нищо общо с японски автомобили..
    чао "Ганьо" остани си със здраве и продължавай да пообикаляш насам натам може пък и да понаучиш нещо.
  • 55 БАТКО ТИ

    3 5 Отговор
    МИСЛЕХ СИ ЧЕ ГОВОРИМЕ ЗА СЕРИОЗНИ АВТОМОБИЛИ. НЕ СЪМ РАЗБРАЛ ЧЕ СТАВА ВЪПРОС ЗА 10-12г.КОЛИ. АМА ТИ ЧАК СЕГА КАЗВАШ ЧЕ СИ (лакеиче) НА АМЕРИКАНЦИТЕ. ТАКА КАЖИ БЕ МОЕТО МОМЧЕ. КАЖИ ЧЕ СИ ОТ САЩ. МИ, ЧЕ ТО АЗ ВИ ПОЗНАВАМ (имигрантчетата) ТОЛКОВА ДОБРЕ ВСЕ ЕДНО АЗ СЪМ ВИ ПРАВИЛ.МАЛКИ-ЖАЛКИ ГУЩЕРЧЕТА КОИТО СЕ МИСЛЯТ ЗА ГОЛЕМИ КРОКОДИЛИ СЪС СИЛНО ИЗРАЗЕНОА МАНИЯ ЗА ВЕЛИЧИЕ.ТОЛКО БЪРЗАЩИ ДА СЕ ИНТЕГРИРАТ В АМИРИКАНСКОТО ОБЩЕСТВО, ЧЕ ПРИДОБИВАТ И КОМПЛЕКС ЗА МАЛОЦЕННОСТ (там в САЩ тука се правите на велики.)А СЛЕД НЯКОЯ И ДРУГА ГОДИНА ТОЛКОВА САМОДОВОЛНО СЕ ВЪЗХИЩАВАТЕ ОТ СОБСТВЕНИТЕСИ УСПЕХИ ЧЕ НЕ МОЖЕТЕ ДА ВИДИТЕ ДРУГИТЕ ХОРА КОЛКО НА ПРЕД СА ВИ ИЗВЯГАЛИ. БАТЕ ТВОИТЕ хамериканци ТРЯБВА ДА ЖИВЕЯТ ПО 180г. ЗАДА МЕ СТИГНАТ НА КОЛИ И ПАРИ ЗАЩО МЕ СРАВНЯВАШ С ТЯХ. АРЕ СА БЕГАИ ДА БАЧКАШ ЧЕ ДА ИМА КВО ДА ПАПКАШ.
  • 56 do BATKO TI

    1 0 Отговор
    Никой досега не ме е развеселявал така искрено, почваш да ми ставаш симпатичен...но по умния отстъпва. Чао!
  • 57 Ив....

    1 1 Отговор
    Струва ми се,Приятелю,че като смениш няколко от японските,както сам ги наричаш"пластмаси",ще си промениш мнението и незнам къде си бил,но освен на юг от нас,рядко се срещат "япончета",знам ли може европейците да правят икономии.....
  • 58 ca

    1 3 Отговор
    ne cam ot usa a ot canada izpolzvam japonska kola za6oto znam 4e 6e otida vinagi na rabota kolegite srab4eta alban4eta s germanskite koli ponqkoga sa v serviza osobeno pri -35 nikoe germansko tvorenie ne pali star lexus acura vinagi sa po skapi ot staro bmw mb audi az sam canadian zaradi kreditni kato teb s ipotekirani apartamenti na roditelite si voze6i se v 6 cilindrovi s clas mb diessel smqx na toq continent ne se prodavat 6 cil s class
  • 59 БОТКО ТИ

    5 2 Отговор
    АБЕ АМА ВИЕ ГАСТАРБАИТЕРИТЕ МНОГО СЕ ПАЛИТЕ БЕ. A ТИ БРАТО СИ CANADIAN ЗАЩОТО ТАМ МОЖЕШ ДА СЕ РЕАЛИЗИРАШ ПРОФЕСИОНАЛНО. ТУКА ХАМАЛИ НЕ СЕ ТЪРСЯТ. ТЕ КОЛКО МАНГАЛИ ОТ ЦЯЛ СВЯТ СА СТАНАЛИ CANADIANS ТА ТИ ЛИ.
  • 60 gan4u

    4 2 Отговор
    НЕРАЗБИРАМ ЗАщО ИМА ХОРА, КОИТО ЦИКЛЯТ НА ЕДНА И СЪщА ТЕМА СЛЕД КАТО КОМЕНТАРИТЕ СА ДАДЕНИ ЗА ДА СЕ ИЗКАЖЕ МНЕНИЕ ЗА КОНКРЕТНАТА СТАТИЯ?! Карал съм и френски, немски и японски коли и естествено , че имам предпочитания към едни от тях, но материала е за налягането в гумите, а не за друго.... Последният дразнещ случай -имаше статия за австрийска фирма тунинговала джи ти ар-а на нисан и първият коментар беше: не може да се мери ес ел ар.....Ако някой има желание и възможност да изрази компетентно мнение нека го прави за конкретния материал, а не да си пее за пристрастията безпринципно, защото се превръща в махленски спор и става досадно и безинтересно. Аз лично пиша ако мога да споделя нещо по темата или се радвам да науча нещо от нечии друг коментар ако е читав разбира се. Останалото си го оставете за кварталната кръчма да си чешите езиците с аверчетата......относно темата помпете си гумите с азот поне да не ви се налага да ги проверявате заради температурните амплитуди......
  • 61 ca

    1 1 Отговор
    batko ti hodi se redi za viza a ma ne v bg -hqma posolstvo tolkova ste zna4imi ima pone 5 africanski dargavi bez vizi botswana swazilend...bg o6e di6a zaradi gastarbaiteri ....za da ima6 200.000lv kola v bg si kriminalogen ipoteka spekulant li6e6t deputatski g.z ne pla6a6 zaplati za 6 meseca na rabotnicite si...sistemata e napravena taka normalno nikoi he moge da iskara pari...ikonomikata e -0

    Коментиран от #63

  • 62 БАТКОТИ

    5 1 Отговор
    НЕ СЪМ ПРЕСТЪПНИК. НЕ СЪМ СПЕКУЛАНТ. НЯМАМ КРЕДИТИ И ИПОТЕКИ. НЕ СЪМ НЯМАМ И НЕ СЪМ ИМАЛ РАБОТНИЦИ. НИКОГА НЕ СЪМ ПЪЛЗЯЛ ПРЕД НИКОИ. АЗ СЪМ ОБИКНОВЕН ЧОВЕК ОТ НАРАДА. 25г.ЗДРАВО СЪМ РАБОТИЛ (не в завод).НЕ СЪМ ИСКАЛ ДА ОБИЖДАМ НИКОИ.ЖАЛКОТО Е ЧЕ ТОВА КОЕТО ПИСАХ ПО НАДОЛО ИЗЛИЗА ВЯРНО.ЗА ДА СЕ УБЕДИТЕ ТРЯБВА ДА СИ ПРОЧЕТЕТЕ КОМЕНТАРИТЕ.ОБИКОЛИЛ СЪМ ЕВРОПА 300пъти ПОВЕЧЕТО МИ ПРИЯТЕЛИ СЕ ПРЪСНАХА ПО СВЕТА. НО И ДО ДНЕС НЕ СЪМ ЧУЛ НЯКОИ КОИТО НАИСТИНА Е УСПЯЛ ДА КАЖЕ НА ЧИСТ БЪЛГАРСКИ ЕЗЕК "ВИЕ БЪЛГАРИТЕ" или "АЗ СЪМ КАНАДЕЦ" ТОВА СА ДУМИ ПОДХОДЯЩИ ЗА СУБЕКТИТЕ КОИТО СЪМ ОПИСАЛ ПО-ДОЛУ. ПРОЧЕТЕТЕ ГИ ПАК НЕ МИ СЕ ПИШЕ ЕДНО И СЪЩО 2 пъти. НЕ МИ СЕ СЪРДЕТЕ ЧЕ ВИЕ СТЕ ТАКИВА. И МОЛЯТЕ НЕ МЕ АМБИЦИРАИ ПОВЕЧЕ ЧЕ ТАКИВА ИСТИНИ ЗА ТЕБ САМИЯ ЩЕ ТИ НАПИША ЧЕ НИКОИ ПСИХОАНАЛИТИК НЯМА ДА МАЖЕ ДА ТЕ ИЗВАДИ ОТ ДЕПРЕСИЯТА В КОЯТО ЩЕ ИЗПАДНЕШ. ВСЕ ПАК ВИ ПОЖЕЛАВАМ УСПЕХ.
  • 63 БАТКОТИ

    4 0 Отговор

    До коментар #61 от "ca":

    НЕ СЪМ ПРЕСТЪПНИК. НЕ СЪМ СПЕКУЛАНТ. НЯМАМ КРЕДИТИ И ИПОТЕКИ. НЕ СЪМ НЯМАМ И НЕ СЪМ ИМАЛ РАБОТНИЦИ. НИКОГА НЕ СЪМ ПЪЛЗЯЛ ПРЕД НИКОИ. АЗ СЪМ ОБИКНОВЕН ЧОВЕК ОТ НАРАДА. 25г.ЗДРАВО СЪМ РАБОТИЛ (не в завод).НЕ СЪМ ИСКАЛ ДА ОБИЖДАМ НИКОИ.ЖАЛКОТО Е ЧЕ ТОВА КОЕТО ПИСАХ ПО НАДОЛО ИЗЛИЗА ВЯРНО.ЗА ДА СЕ УБЕДИТЕ ТРЯБВА ДА СИ ПРОЧЕТЕТЕ КОМЕНТАРИТЕ.ОБИКОЛИЛ СЪМ ЕВРОПА 300пъти ПОВЕЧЕТО МИ ПРИЯТЕЛИ СЕ ПРЪСНАХА ПО СВЕТА. НО И ДО ДНЕС НЕ СЪМ ЧУЛ НЯКОИ КОИТО НАИСТИНА Е УСПЯЛ ДА КАЖЕ НА ЧИСТ БЪЛГАРСКИ ЕЗЕК "ВИЕ БЪЛГАРИТЕ" или "АЗ СЪМ КАНАДЕЦ" ТОВА СА ДУМИ ПОДХОДЯЩИ ЗА СУБЕКТИТЕ КОИТО СЪМ ОПИСАЛ ПО-ДОЛУ. ПРОЧЕТЕТЕ ГИ ПАК НЕ МИ СЕ ПИШЕ ЕДНО И СЪЩО 2 пъти. НЕ МИ СЕ СЪРДЕТЕ ЧЕ ВИЕ СТЕ ТАКИВА. И МОЛЯТЕ НЕ МЕ АМБИЦИРАИ ПОВЕЧЕ ЧЕ ТАКИВА ИСТИНИ ЗА ТЕБ САМИЯ ЩЕ ТИ НАПИША ЧЕ НИКОИ ПСИХОАНАЛИТИК НЯМА ДА МАЖЕ ДА ТЕ ИЗВАДИ ОТ ДЕПРЕСИЯТА В КОЯТО ЩЕ ИЗПАДНЕШ. ВСЕ ПАК ВИ ПОЖЕЛАВАМ УСПЕХ.
  • 64 ddd

    1 2 Отговор
    ave hora da vi pitam kato govorite za zdravi koli nqkoi ska4al li e ot metar i polovina viso4ina s kolata si ???Predpolagam nikoi no prodaljavata da tvurdite 4e kolite vi sa s zdravo oka4vane !Ami probvaite be sko4ete s kolata si ot metar i polovina i neka nqkoi da napishe posle kakvi porajeniq ima na kolata si zashto az predi vreme imah edno BMW 520 E34 sko4ih s nego ot takva viso4ina s 80km i povqrvaite mi purviq moment si misleh 4e sam q potroshil cqlata zashtoto tq ne e nikak leka kola 1600kg vednaga izlqzoh ot kolata kolkoto mojeh da izlqza vednaga zashto bqh malko oplashen ot skoka pougledah q na pruv pogled i nqmashe nishto ka4ih se v neq vrutnah klu4a za moe u4udvane zapali vednaga q zakarah na servis dignah q na stend horata q ogledaha ot vsqkade i im razpravqm slu4kata i te se hvanaha za glavata kak moje da izdarji taq kola na takuv skok edinsveno edniq sharnir beshe leko ujulen.I taka isprobvaite si kolite i sled tva gvorete kolko sa vi zdravi az ne iskam da hvalq markata BMW no tva mi napravi silno vpe4atlenie kakto na men taka i na dvamata priqteli koito bqha s men i na horata ot serviza zashto az ne moga da si prestavq kak edna Honda ili Peugeot,Reno,Hyundai mogat da sko4at ot takava viso4ina koqto ne e nikak malka povqrvaite mi. Tova za men e test za zdravina na oka4vaneto no tova e moq li4no mnenie ne angajiram nikogo s nego :)
  • 65 do BATKO TI

    0 0 Отговор
    abe kompleksiran urungel,zemi se ka4i v nekoi nemski drep i se zasili ama mnogo qko v nekoq stena 4e da napravi6 golema usluga na sveta.Dolna mar6a
  • 66 ca

    1 1 Отговор
    batko ti da ne si bil psiho analetik na holivudski zvezdi i ot honorara da si zakupil s klas nov obikoli 300 pati evropa e ne mo6a li 1pat i america da otkri6 300te razliki....a zabravih parvo prez posolstvoto s sklasata na opa6kata
  • 67 ca

    1 4 Отговор
    kazvam 4e sam canedian za6oto ne sam student na brigada za dosta godini ima6 pove4e vreme da se ogleda6 i darazbere6 4e germanskite koli ne si struvat...benzina i tuk e mnogo skap 1.07 ..o6e ne sme po4nali da pompim gumi... minimalnoto zapla6ane za studenti i u4enici e 10.25 na 4as 6e me nare4e6 boklukgia...ni6o naprotiv te vzemat 32.75 v 4as poradi taq pri4ina nqma 6cil s klas kamoli dissel

    Коментиран от #70

  • 68 1

    4 0 Отговор
    Абе пишете на кирилица бе БЪЛГАРИ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 69 БАТКО ТИ

    4 0 Отговор
    Много лошо и много тежко си се увредил на онзи континент. Много си зле АМА МНОГО. Сигурен съм че повечето Румънци и Българи жибеят МНОГО ПО-ДОБРЕ от теб. ТИ СИ МНОГО БОЛЕН ЧОВЕК. п.п. По добре че се наричаш CANADIAN защото си голям резил. Така няма да ни излагаш ние БЪЛГАРИТЕ НЕ СМЕ чак такива ИЗМЕКЯРИ.
  • 70 БАТКО ТИ

    6 0 Отговор

    До коментар #67 от "ca":

    Много лошо и много тежко си се увредил на онзи континент. Много си зле АМА МНОГО. Сигурен съм че повечето Румънци и Българи жибеят МНОГО ПО-ДОБРЕ от теб. ТИ СИ МНОГО БОЛЕН ЧОВЕК. п.п. По добре че се наричаш CANADIAN защото си голям резил. Така няма да ни излагаш ние БЪЛГАРИТЕ НЕ СМЕ чак такива ИЗМЕКЯРИ.
  • 71 ROKO1947

    6 11 Отговор
    NA MEN MI UDOBNO DA PI6A TAKA AKO BIAHTE TAKIVA PATRIOTI,BALGARIA NIAMA6E DA E 500G. POD TURSKO ROBSTVO I DA STE KATO AGNETA PRED DNE6NITE POLITITCI?SMELI STE KATO VALTCITE KOGATO STE ANONIMNI/TOGAVA OOOO PLUEME DO BEZOBRAZIE/ILI KOGATO STE GLUTNITCA T.E. MNOGO?

    Коментиран от #73, #77

  • 72 БАТКО ТИ

    2 1 Отговор
    ТИ ПА КОЙ СИ БЕ?
  • 73 БАТКО ТИ

    4 1 Отговор

    До коментар #71 от "ROKO1947":

    ТИ ПА КОЙ СИ БЕ?
  • 74 Граматична Грешка

    2 0 Отговор
    ....екстреМно спиране...
  • 75 Sony Korleone

    3 4 Отговор
    Slagash GAZ na gumite i krai s problema. Tolko e prosto. Zashto ne gi nauchite, mi sas shturotii gi zanomavate Vintili ne zanm si kvo si???? :)
  • 76 ca

    3 8 Отговор
    batko ti za da givee6 v bg mnogo dobre si ot komunisti4eska kriminalogenna familia ...ima si statistika za standart na givot...smartnost zabolevaemost zdraveopazvane dohodi....bg e na edno ot 1vite mesta v obraten red. v canada giveqt okolo 200.000 romanci 120.000 balgari...kolko li canadci ca v bg i romania...ako za ka4esto na givot sadi6 po izpitiq alkohol izpu6enite cigari mercedesi na glava ot naselenieto/dissel ha.ha/ v bg ste n1
  • 77 Пешо

    15 1 Отговор

    До коментар #71 от "ROKO1947":

    Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с л*йна по стената, чете се но няма да е приятно !

    Коментиран от #79

  • 78 maksito

    1 1 Отговор
    A tezi senzori deto se slagat na gymite kolko (cena) ,i kade moje da si zakypim.
  • 79 транспортер

    1 5 Отговор

    До коментар #77 от "Пешо":

    :Д:Д това от някой торент сайт ли го видя и реши да се правиш на остроумен :Д
  • 80 ТРОШАЧА

    3 0 Отговор
    АБЕ КАКВИ СЕНЗОРИ КАКВИ УСТРОЙСТВА СТАВАМ ЕДНА СУТРИН ОТИВАМ ДО КОЛАТА СИ И КАКВО ДА ВИДЯ : ПРЕДНА ЛЯВА НА ДЖАНТА (а точно предишния ден ги бях помпал) !!! ЛОШОООО !ПОНЕЖЕ БЕШЕ СТУДЕНО А ПЪК И ИМАХ ВРЕМЕ ОТИДОХ ДО ПРАКТИКЕР КОЙТО Е НА 5МИН С КОЛА ОТ НАС ДА СИ ВЗЕМА КРАЧНА ПОМПА .ОБАЧЕ ТАМ САМО КИТАЙСКИ ! ОК. КАТО НЯМА ДРУГИ КУПИХ ТАКАВА. СЛЕД 4 НАТИСКА С КРАК ПОМПАТА ИЗДАДЕ БАГАЖА !??? ЛОШОООО ! АЙДЕ ОБРАТНО ! АЙДЕ РЕСТО НА ПОМПАТА !АЙДЕ СМЕНЯМ ГУМАТА И ОТИВАМ НА ГУМАДЖИЯ ( причина-винтил )! ИЗВОДА Е ЧЕ КАКВИТО И ДЖАДЖИ ДА ИМАШ ПО КОЛАТА НА СУТРИНТА САМО КОНСТАТИРАШ ! И ДРУГИЯ Е - КУПУВАЙТЕ СИ ИСТИНСКИ ПОМПИ ЗА ГУМИ ИНАЧЕ - ЛОШОООО !!!
  • 81 Megane

    1 0 Отговор
    интересни джаджи са това.
    А по повод спора Японско-Немско - мисля, че не трябва толкова да се палите бе хора - всяка марка си е готина за някой. Има си такова голямо предлагане на пазара - да може да се задоволи всеки вкус.
    Мое лично мнение е че японските машини за по-запомнящи се някак (не знам как точно да го формулирам - то си е усещане). Лично аз ги предпочитам. Все още съм в категорията млад човек - за предпочитане ми е японско.
    Това въобще не означава, че немските са "таралясници" или "боклуци" - както ги беше формулирал някой. Всъщност, имат много класа, лукс и излъчване.
    И все пак най-важен е въпроса и точно с какви финансови средства разполагаме, нали? Всичко друго са си празни приказки ;)

    PS. за да не ме обвинят в пристрастие - карам френски автомобил - 13 годишен, вече 4 год. и половина и съм си доволен. Не казвам, че е най-доброто или т.н. просто на този етап ми върши чудесна работа и не бих го сменил скоро.