Last news in Fakti

25 Март, 2011 11:40 9 966 30

Porsche ще смалява Panamera

  • porsche-
  • pajun-
  • panamera-
  • audi-
  • a5

В Цуфенхаузен сериозно разглеждат възможността за разширяване на моделната си гама. След като направиха фурор с Cayenne, дойде ред и на огромния хечбек Panamera, който също се радва на завидно внимание от страна на клиентите на марката.

Сега се носят слухове, че Porsche подготвя модел, който на практика ще представлява умален вариант на Panamera. На този етап от проекта новият хечбек носи името Pajun, а очакваната му поява на пазара като сериен автомобил е насрочена за след пет години.

Името Pajun е съставено от думите Panamera (Pa) и Junior (Jun) по подобие на названието на бъдещия кросоувър Cajun (от Cayenne Junior). Външността на новия автомобил ще бъде изпълнена в стил Panamera, като малкият хечбек ще заимства от по-големия си брат и доста от двигателите.

В това число влизат и шест-, и осемцилиндровите мотори с мощност от 400 и 500 конски сили. Предвижда се и производство на хибридна модификация, както и монтирането на дизелов агрегат с мощност 300 конски сили.

Що се отнася до цената на Porsche Pajun, експертите са на мнение, че на европейския пазар този автомобил ще струва някъде от порядъка на 60 000 евро. Ще отбележим, че на този етап най-евтината Panamera в Германия струва 75 800 евро.

Предполагаемата платформа, върху която ще се прави малкия хечбек на Porsche, ще бъде заимствана от Audi A5. Освен т.нар. мини Panamera от компанията предвиждат и пускането в производство на още една модификация на Panamera. Става дума за удължена със 120 мм версия, която ще има междуосие от 3 040 мм.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 paceto75

    17 13 Отговор
    Какво направиха с Porsche тия от WAG?Жалко за марката.А ми беше любимата немска марка.Жалко наистина.

    Коментиран от #2

  • 2 graver

    21 7 Отговор

    До коментар #1 от "paceto75":

    Целта оправдава средствата, а целта е да се продава...
  • 3 Фен

    16 8 Отговор
    Два часа рових из нета. Навсякъде по световните сайтове я има тази новина, но снимка няма никъде. Само тук в мобиле. Браво!

    Коментиран от #7

  • 4 VAG

    11 21 Отговор
    Какво лошо има в появата на такъв модел? На мен лично ми харесва идеята, само това име дано го променат, че е като на корейска талига. Когато порше са произвеждали трактори не са ги държали ВАГ. Ако БМВ не правеха мотори и сега започнеха щехте да изревете какво става, та са паднали толко ниско. Тога, че разширяват гамата си говори за развитие на марката и интерес сред потребителите.

    Коментиран от #20

  • 5 mm

    15 7 Отговор
    Едно немога да разбера - защо всяко порше се прави на нискокачествени платформи взаимствани от Ауди и ВАГ? Не се ли очакв когато плащаш за нещо с претенциите на топ изпълнение то да е наистина такова, а не просто една емблема. Сребролюбието на ВАГ съсипва имиджа на порше според мен. Да инвестицията в разработването на платформа е голяма, но все пак говорим за Порше.

    Коментиран от #6

  • 6 S.S.

    17 0 Отговор

    До коментар #5 от "mm":

    Ауди е част от VAG, то е "A"-то във ВАГ. Всичко е пазарна политика. Кой го интересува от българския пазар където почти не се купуват чисто нови коли? Тях не ги интересува нашето мнение.
  • 7 mttsg

    13 4 Отговор

    До коментар #3 от "Фен":

    prodaljavai da rovi6,ako nameri6 statiq 4e 6te varnat i predi6noto ka4estvo mi pi6i :D skapi VW s farove na 911 !!!
  • 8 hienata - До коментар [#5] от mm

    7 4 Отговор
    Въпроса е дали знаеш какво е платформа,още повече "нискокачествени платформи взаимствани от Ауди и ВАГ"
    Хващате се за думата без изобщо да се замислите и ръсите невероятни умозаключения.Обоснови се какво некачествено има в една платформа.

    Коментиран от #11

  • 9 Комплексар

    11 2 Отговор
    На таз предница й отиват 2 врати, 2 рекаро седалки и над 500 коня на 12 см зад теб.
  • 10 Дошо

    24 15 Отговор
    Нищо ново от VAG.Още една причина да мразя тоя глупав концерн.Превърнаха автомобилното божество Порше във обикновен тъп Фолксваген.И какви имена....Каджун, Паджун може скоро да има и Голфджун.Порше вече няма да бъде Порше. Ще бъде един обезценен, скърцащ, разхлопан и пушещ дизелов Фолксваген на 10 години нищо повече нека не се заблуждаваме.
    Прочутото пътно поведение ще си замине с недозавиващите платформи на Ауди/Фолксваген.ДА се обзаложим ли, че новите Поршета ще тръгнат масово със задвижване 4х4 което ще бъде ,,взаимствано" от другите напудрерни Фолксвагени - Ауди?Някакси ме дразни факта, че по сравнителните тестове Порше ще дава по-лоши времена от конкурентите си.Прочутия спортен имидж на марката ще угасне и всичко това благодарение на ,,гениите'' от VAG дето правят все по-скъпи Патаси и все по-ефтини Поршета.

    Коментиран от #12, #19, #21

  • 11 111

    11 6 Отговор

    До коментар #8 от "hienata - До коментар [#5] от mm":

    Представи си да започнат да правят корвет на платформа от авео. Нали все е шевролет...
    Или мустанг с платформа от мондео. Нали все е форд...
    Да, ама не!
    Не могат на един VW да сменят емблемата и да го продават за 10 пъти повече
  • 12 Chicho Vi

    13 4 Отговор

    До коментар #10 от "Дошо":

    Sysipaha liubimata mi marka, Doshe. Shet razshirqvat segmentite dokato ne po4nat da se konkurirat i s Mercedes A-klass nqkoi den
  • 13 И защо?

    15 12 Отговор
    На мен си ми допада колицата. За мен Порше са номер 1, били са и винаги ще бъдат. А това, че Дошо, Шошо и незнам си кой много говорят си е типично българска черта. Оооот много време хората правят еднакви коли с различни марки. Опел и Део, Едно малко Фордче и Копието му - Мазда, които седят пред блока ми всеки ден. Абсолютно еднаквата Корола и не знам си кой Хюндай, Английският Опел на базата на Европейския, дори и Воксхол Монаро на платформата на Понтиак, Мазда и Додж и мнооого други. И това, че Дошо и компания няма да си купат Порше - муха ги ухапало. Ако в БГ има 200 поршета (не включвам Кайен), то в едно малко английско градче в което живеех с население 14 000 души имаше поне 150 поршета. И само да кажа, че ако не е имало ВАГ, отдавна да не е имало Ауди, Шкода, Сеат, Ламборгини и Порше. И докато обяснявате как дадена кола живеела на старата си слава - както много често по този начин се мъчите да изпъкнете с предпочитаната от вас кочина, сега с вашите коментари по-горе се противопоставяте на предишните се подобни мнения. Порше, Ферари, Мерцедес живели на стара слава, а сега постоянно плюещите казват -- Порше вече не е Порше. Ми може и да са ви послушали. Да са влезли в Мобиле.бг и са видели на Дошо коментарите и са си казали - "Брей, време е да заживеем на нова слава само заради този БГ гений".
  • 14 hienata

    12 3 Отговор
    Ама хора не се заблуждавайте платформата на AUDI не означава същите матеряли и ламарини или пък окачване,а само размерите (и то само междуосие) и някои части (евентуално скоростна кутия или двигател, но с други настройки и характерристики,друга електроника),а за интериора да не говорим няма Порше с некачествени матеряли.Тракане и хлопане вътре в купето - пълена глупост,дори и 10 годишните карани от идиот пак не тракат.

    Коментиран от #17

  • 15 brishi

    6 3 Отговор
    Bez samnenie tehnicheski e strahotna no dizaina na starata panamera beshe otvratitelen, pred aston martin rapid napravo izostava s avtovozi po tozi faktor
  • 16 Баче ви Киро

    4 5 Отговор
    VAG не само фолксваген или пък само Ауди,а именно означава "Volkswagen Audi Group" а колкото за Панамера красиво име и красива кола вие какво искате само купета да правят,когато излезе Cayenne що не бяхте испълнени с негативизъм че са направили Джип или че сглопката е от тъй наречения VAG.А сега плюете и недавате никой да се искаже щом на хората им харесва трайте си по добре.
  • 17 scar

    5 6 Отговор

    До коментар #14 от "hienata":

    Прав си за това. Въпреки, че платформата е еднаква за много модели от концерна ВАГ, не означава, че ще излезе еднакъв автомобил. Просто така излиза по-евтинкао за компанията, а също така се радват на добра клиентела, а тях явно това ги интересува:)
  • 18 ?

    4 6 Отговор
    VAG=ZAZ.u..aha i velikata marka Порше
  • 19 a$

    5 2 Отговор

    До коментар #10 от "Дошо":

    absoliutno si prav
  • 20 anti audi

    14 9 Отговор

    До коментар #4 от "VAG":

    VAG e vazmojno nai loshiat izbot koito moje chovek da napravi.skapi nisko kachestveni koshari.tova sa proizvedeniata na VAG.
  • 21 user

    6 11 Отговор

    До коментар #10 от "Дошо":

    Дошко - нисанчето не пали и имаш време да пишеш нали ? Защо си мислиш, че за някой има значение твоето мнение - не ги харесваш - не ги купуваш ! Но при теб проблема е - не можеш да си ги купиш, затова не ги харесваш. Карай си избушената японска щайга - това можеш това караш, лошо няма, случва се, но не се опитвай да убеждаваш и останалите, че е по-добра от всичко, произведено от VAG. Факта, че концерна VAG от немските е на първо място по продажби в Европа означава, че повечето не мислят като теб - трудно ще промениш мнението им. Аз лично с удоволствие бих си купил нещо от VAG, но когато оптимизират цените. Аман от хейтъри, задавени от злоба - типично Бай-Ганьовска черта - "не моем си го купим, значи е боклук " ! Разбира ти мозъчето от автомобили ... само можеш да си мечтаеш за подобен автомобил !
  • 22 Гоцо

    4 8 Отговор
    Независимо от марката, коли с еднаква цена са почти идентични. Какви са тея мании. германско, японско... еди какво си. За глобализация не сте ли чували.
  • 23 Jojo

    6 5 Отговор
    Porsche s 4 vrati za men ne e Porsche ... lichno mnenie :)
  • 24 M_SUX

    8 5 Отговор
    dobre im se smeem na VW v nashiq krai :::) ако Vw бяха единствената марка в света щях да карам колело
  • 25 Niko

    2 6 Отговор
    Колата си е много хубава.На който не му харесва да си кара японският или тем подобен дръгел.И не ми казвайте че немците не могат да правят коли - заблудени души.
  • 26 740D

    5 2 Отговор
    vag nikoga.porsha beshe dobar sporten avtomobil dikato nego barnaha tia ot vag i veche hop 4 vrati.ujas
  • 27 Бруч!

    4 1 Отговор
    Остава да ги сглобяват в Русия...
  • 28 a$

    3 3 Отговор
    Audi koito e karal biaga kato ot ogan.troshat skorosti,okachvane,elektronika.vsiako vtoro e s problem v el.paketa.ne darjat cena.kupete si Audi i revete.Audi e palen ama palen koftor.ne struvat,groznisa,troshlivi sa abe selski kolici.ne struvat noto lev.edno quattro gi krepi ama i to ne e dostatachno za da izpluvat tia koshari.mercedes i bmw sa kolite.VAG e toalet.palen kenef.
  • 29 ruslan

    4 2 Отговор
    jalko za hubavata marka tia ia napraviha VW.jalko.
  • 30 ауди яице

    1 0 Отговор
    бръмбър на стероиди .... :(