Китайското автомобилно издание The China Car Times съобщава, че местният концерн FAW Group вече е постигнал договорка с Toyota за закупуване лиценз за производство на... хибридни автомобили.
Японците са продали технологията за смесената задвижваща система на Prius, която до този момент от Toyota пазеха като зениците на очите си. Хибридната установка, защитена с безброй патенти, вече е в ръцете на китайците.
Ако съобщението се потвърди, то без съмнение Поднебесната веднага ще започне производство на собствени хибриди, които ще са доста по-ниско позиционирани в ценово отношение от конкуренцията на пазара.
Не е лишена от логика и хипотезата, че Toyota ще създаде нов бюджетен хибрид съвместно с FAW, чиято себестойност ще е значително по-ниска от тази на Prius. В автомобилните среди обаче се шири и друго становище по въпроса.
От Toyota вече са осъзнали, че в сегашния му вид техният хибрид вече няма бъдеще и продажбата може само да донесе приходи за разработката на нова технология. Според слуховете японците вече са готови с проект за нов Plug-in хибрид.
Той ще е доста по-съвършен от Prius, ще се зарежда от обикновенна 220-волтова розетка и ще представлява значително по-екологичен и икономичен автомобил. Говори се още, че Toyota възнамерява да съсредоточи усилията си основно в разработка на изцяло електрически коли.
30 Март, 2011 11:56 11 989 37
Toyota продаде голямата си тайна
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Севи
Коментиран от #4, #6
16:01 08.09.2011
2 apostol
16:01 08.09.2011
3 apostol
16:01 08.09.2011
4 Токат...
До коментар #1 от "Севи":
-не знам,от името ти ли,от кво ли-ама по-добре те,от колкото чалма...!!!16:01 08.09.2011
5 TOYOTA
16:01 08.09.2011
6 Дошо
До коментар #1 от "Севи":
Коя библия бе?Я смени лекарствата.Аз тая книга несъм я чел ама в едно предаване казаха, че според библията господстваща раса ще са славяните!16:01 08.09.2011
7 тихо
16:01 08.09.2011
8 Метанчо
Коментиран от #12
16:01 08.09.2011
9 Brain
16:01 08.09.2011
10 eu
16:01 08.09.2011
11 Grigo
джипките Honda Cr-v /под 1400 кг./ харчат 11/100. Има ли място за сравнение?
Коментиран от #13
16:01 08.09.2011
12 Nismo
До коментар #8 от "Метанчо":
Метанът пък е бомбаааааа!16:01 08.09.2011
13 no name
До коментар #11 от "Grigo":
Моя джип също харчи извънградско 8/100 нафта!:-) Е,вярно че не е 270 коня, но пък е 2200 килограма...16:01 08.09.2011
14 iTalianeca
16:01 08.09.2011
15 user
Коментиран от #18, #23, #24, #31
16:01 08.09.2011
16 nevernik
16:01 08.09.2011
17 Nik
Разбирачите дето пишат за строшение японски коли да прочетат европейската статистика. Първите три места за автомобили с най-малко дефекти са за японските.
Най-готин е фена на Фиат - дето всички автомоньори са негови фенове:))). Сега ако пише и накой с Форд или Опел, колко са доволни ще се спукам от смах.
16:01 08.09.2011
18 veselin
До коментар #15 от "user":
do user user,golyam si carvul,brat mi16:01 08.09.2011
19 баси маата
16:01 08.09.2011
20 porscheto
Коментиран от #37
16:01 08.09.2011
21 FORDAJIA
16:01 08.09.2011
22 FORDAJIA
16:01 08.09.2011
23 ШОГУНА
До коментар #15 от "user":
...МАЙМУНКЕ....КАЧЕСТВО ЗНАЧИ ЯПОНИЯ...ТОЗИ НАРОД ПРЕЖИВЯ ДВЕ АТОМНИ БОМБИ И ПАК НЯМА ДОМ В СВЕТА КЪДЕТО ДА НЯМА НЕЩО НАПРАВЕНО ОТ ТЯХ....КАТО ВЕЩ...САМО ТОЙОТА ИМА 23 ЗАВОДА ПО ЦЕЛИЯ СВЯТ.....ЯВНО СИ ГОРД СОБСТВЕНИК НА ПАСАТОР 89 НАБОР...16:01 08.09.2011
24 razbirko
До коментар #15 от "user":
Я сега напиши и нещо за СКЪПАТА, ОРИГИНАЛНА ЕВРОПЕЙСКА ПЛАСТМАСА, както и за пълната липса на европейски автомобили чакащи за ремонт, не че съм против тях, но според теб излиза че и щипките за пране са от по-качествена пластмаса от японската. И между другото, можеш ли да дадеш по-точно определение на запечатаната в паметта ти така наречена от теб ЕВТИНА ЯПОНСКА ПЛАСТМАСА, например под формата на химически формули и съществените разлики с европейската или американската такава. Щото сигурно не само на мен ми прави впечатление че нещо си се заблудил. На всички е известно, че една от причините да се използва пластмаса е че тя е ЕВТИНА. И айде с теб да вземем два автомобила от един клас, един японски и накакъв друг и да започнем да сравняваме всички части една по една и да видим между другото къде има повече пластмаса, и ако има коя е по качествена, по нечуплива. И ще се убедиш че е японската такава. Също така ще видиш как в повечето от ОРИГИНАЛНИТЕ европейски модели се използва пластмаса на места където японците никога няма да сложат. Давай, от мен терена, автомобилите и всичко това пред свидетели и да преключваме с темата за евтината пластмаса, че във всеки форум се едно и също от едни и същи.Коментиран от #25, #28
16:01 08.09.2011
25 nerazbirko
До коментар #24 от "razbirko":
"Също така ще видиш как в повечето от ОРИГИНАЛНИТЕ европейски модели се използва пластмаса на места където японците никога няма да сложат" Как ти звучи пластмасови втулки в кормилната рейка на toyota rav4 2009 които се трошат на 3 месеца и не се сменят, а нова рейка е 4000лв. Изцяло пластмасово арматурно табло на тойота ленд круизър прадо 1998г. което се пука и дрънка по-зле от Дачия? Искаш ли още примери от практиката или черпеш информация за колите от вестници и купени класацииКоментиран от #27
16:01 08.09.2011
26 Хибридният
Кой измъдри тая глупост?
Тойота като лицензираха хибридната си технология на Форд през 2004 и тогава ли нямаше бъдеще?
Разбирам да четем идиотски коментари от фенчета на европейските автомобили, но да се публикуват такива тъпотии в официална "статия" е меко казано ненормално.
16:01 08.09.2011
27 razbirko
До коментар #25 от "nerazbirko":
Ами точно тези втулки са си пластмасови на почти всички НЕХИДРАВЛИЧНИ рейки, поне тези които аз съм правил, и смяната не е никакъв проблем. Имам РАВ 2008 и съм се запознал доста добре с устройството му.Точно сега гледам ЕРС-то и виждам че се продават като отделна част. Това че тук във фирмените сервизи продават "наедро" си е проблем на тези които купуват. Има си места от където можеш да се снабдиш и със най дребната част или втулка и то оригинална и то на сносна цена. Давай други примери.16:01 08.09.2011
28 mediator37
До коментар #24 от "razbirko":
А защо тогава японските бизнесмени карат европейска бизнескласа- мерцедес, ауди и БМВ ?Коментиран от #35
16:01 08.09.2011
29 mediator37
Коментиран от #30
16:01 08.09.2011
30 graver
До коментар #29 от "mediator37":
Infiniti и Lexus16:01 08.09.2011
31 ТеодорМ
До коментар #15 от "user":
Хаха, та нали голяма част от японските автомобили се прозивеждат в Европа, какво ще замърсят повече от европейските. Да не говорим, че има европейски производители като BMW например, които проивзвеждат в Америка. Правят двигател тук, карат го до Америка, там довършват и после пак го карат до тук, това са два презокеански маршрута. Голяма Екология няма що. Ейде стига с тея глупости. Карам японски автомобил и се разваля точно толквоа, колкото и европейските и цената на ремонтите му е точно като на европейски и цената му като нов е точно толкова, като на европейски. Основните консумативи са му европейски. Какво повече има да се говори незнам, Японски, Европейски. Щом по пари са еднакви, значи и като качество са горе долу еднакви особенно в средния клас. Това е. А това, което най-много разваля нашите коли са скапаните пътища, скапаните горива, скапаните консумативи, менте резервни части и скапана сол която се хвърля зимата. Че даже и понякога сервизите ни доскапват. Ей това е. Не може една кола в една по-бяла нам държава да искара едно 300-400 000км без особенни грижи, а тук ако искара 100 000км и се радваме като палета.16:01 08.09.2011
32 Am4i
16:01 08.09.2011
33 Аm4i
16:01 08.09.2011
34 щшщ
16:01 08.09.2011
35 razbirko
До коментар #28 от "mediator37":
Ами аз не не твърдя обратното. Нека да е така. Просто силата на немските производители е в този клас лимузини и японците са го оценили също, което им прави чест. Но постоянно да се твърди от някои че едва ли не немогат и тостер да направят е най малкото технически необосновано.16:01 08.09.2011
36 Tonik
Друго, извън Европа и Африка просто Френски и Италиански коли НЯМА! Ако някъде все нак се мерне Фиат или Пежо, се приемат за екзотика. Светът буквално е окупиран от Японски автомобили и има защо. Проверете например данни на ТЮВ. При факта че първоначалната цена на Japan cars не е малка.
16:01 08.09.2011
37 Prelude
До коментар #20 от "porscheto":
Еми карък си, случва се. Аз преди Прелюда съм имал два Сивика и преки наблюдения за дълъг период върху няколко други. Мога да потвърдя че всички легенди които се носят за тая кола са верни. Това нещо не е просто здраво, а си е направо дуракоустойчиво.16:01 08.09.2011