Last news in Fakti

30 Март, 2011 11:56 11 898 37

Toyota продаде голямата си тайна

  • toyota-
  • prius-
  • хибрид-
  • faw group

Китайското автомобилно издание The China Car Times съобщава, че местният концерн FAW Group вече е постигнал договорка с Toyota за закупуване лиценз за производство на... хибридни автомобили.

Японците са продали технологията за смесената задвижваща система на Prius, която до този момент от Toyota пазеха като зениците на очите си. Хибридната установка, защитена с безброй патенти, вече е в ръцете на китайците.

Ако съобщението се потвърди, то без съмнение Поднебесната веднага ще започне производство на собствени хибриди, които ще са доста по-ниско позиционирани в ценово отношение от конкуренцията на пазара.

Не е лишена от логика и хипотезата, че Toyota ще създаде нов бюджетен хибрид съвместно с FAW, чиято себестойност ще е значително по-ниска от тази на Prius. В автомобилните среди обаче се шири и друго становище по въпроса.

От Toyota вече са осъзнали, че в сегашния му вид техният хибрид вече няма бъдеще и продажбата може само да донесе приходи за разработката на нова технология. Според слуховете японците вече са готови с проект за нов Plug-in хибрид.

Той ще е доста по-съвършен от Prius, ще се зарежда от обикновенна 220-волтова розетка и ще представлява значително по-екологичен и икономичен автомобил. Говори се още, че Toyota възнамерява да съсредоточи усилията си основно в разработка на изцяло електрически коли.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Севи

    16 26 Отговор
    Както пише в библията - Жълтата раса ще завладее света

    Коментиран от #4, #6

  • 2 apostol

    22 15 Отговор
    ХИБРИДНИТЕ АВТОМОБИЛИ НЯМАТ БЪДЕЩЕ ПОРАДИ ФАКТА ЧЕ АКУМУЛИРАТ В СЕБЕ СИ НЕДОСТАТЪЦИТЕ И НА ДВИГ С ВЪТРЕШНО ГОРЕНЕ И НА ЕЛ АВТОМОБИЛИТЕ
  • 3 apostol

    13 6 Отговор
    ХИБРИДНИТЕ АВТОМОБИЛИ НЯМАТ БЪДЕЩЕ ПОРАДИ ФАКТА ЧЕ АКУМУЛИРАТ В СЕБЕ СИ НЕДОСТАТЪЦИТЕ И НА ДВИГ С ВЪТРЕШНО ГОРЕНЕ И НА ЕЛ АВТОМОБИЛИТЕ
  • 4 Токат...

    42 1 Отговор

    До коментар #1 от "Севи":

    -не знам,от името ти ли,от кво ли-ама по-добре те,от колкото чалма...!!!
  • 5 TOYOTA

    23 14 Отговор
    Мога да ви кажа че тойота приус е страшен автомобил с разход 5/100 градско. А този който разправя, че няма бъдеще не е карл и виждал такава кола..Говорим за голяма кола 1300кг, не за някоя въшка..
  • 6 Дошо

    23 7 Отговор

    До коментар #1 от "Севи":

    Коя библия бе?Я смени лекарствата.Аз тая книга несъм я чел ама в едно предаване казаха, че според библията господстваща раса ще са славяните!
  • 7 тихо

    19 4 Отговор
    Карам Хонда сивик хибрид в София ми дава разход 9.8л/100км.Извьнградско около 5.5л.Това е истината за хибридите.
  • 8 Метанчо

    12 12 Отговор
    Аз пък карам на метан и разхода ми е 5лв. /100км градско, ха-ха. При това е по екологично дори от тоя Приус със разход 5л./100. Така че хибридите са пълна идиотщина, истината е че изцяло електрическа трябва да е колата и са го разбрали явно щом отиват на там по слуховете, пък китайците нека си бълват хибриди, щом има заспали да ги купуват с безумната им цена и цена за поддръжка и съмнителна икономичност. Хау!

    Коментиран от #12

  • 9 Brain

    6 7 Отговор
    Подкрепям !!!
  • 10 eu

    19 34 Отговор
    Най-жалките и грозни коли в света японските !
  • 11 Grigo

    18 5 Отговор
    Скоро в чужбина имах възможност да се повозя и покарам джип Lexus RX 400 hibrid/с 4 ел. двигателя/ градско и на къси разстояния извънградско. При спокойно каране заради камерите, засякохме бензина. За изминати 710 км. колата изгоря 58 литра, около 8/100. А това е 1800 кг. машина с 270 коня. В БГ
    джипките Honda Cr-v /под 1400 кг./ харчат 11/100. Има ли място за сравнение?

    Коментиран от #13

  • 12 Nismo

    13 4 Отговор

    До коментар #8 от "Метанчо":

    Метанът пък е бомбаааааа!
  • 13 no name

    8 2 Отговор

    До коментар #11 от "Grigo":

    Моя джип също харчи извънградско 8/100 нафта!:-) Е,вярно че не е 270 коня, но пък е 2200 килограма...
  • 14 iTalianeca

    17 12 Отговор
    Mоя пък Фиат е Комън-рейл и харчи извънградско точно 4/100 нафтичка,а градско не повече от 6 литра и то с нафтата на черно дет се продава.Доста голяма кола е,а и е комби на всичкото отгоре и става на спалня при добро желание.Фирма Италияна Аутомобили Торино-там е истината.
  • 15 user

    18 38 Отговор
    Любезно напомняме на собствениците на японски подобия на автомобили да посетят фирмените сервизи, където ще бъдат подменени отново дефектните компоненти на съвършенните им коли. Бъдете отговорни - с изборът си да карате японска кола застрашавате не само вас и вашето семейство, но и нас - собствениците на Европейски автомобили, които не са произведени с фабрични дефекти ! Тъжно е да се говори за японска кола и екология - всяка японска щайга докарана в Европа, ако ще да е с 0% вредни емисии вече е замърсила околната среда с нейното докарване до Европа и с полетите на жълтите мениджърчета до Европа. Ако наистина ви е грижа за екологията - купете си оригинална Европейска кола, с ниски вредни емисии - със сигурност е по-екологично изработена, със сигурност няма да висите по сервизите колкото с японската и най-вече - няма да застрашавате околните с фабрични дефекти на пластмасовите японски копия на автомобили ! Малко е тъпо точно японците да говорят за екология, след като построиха 55 АЕЦ-а по крайбрежието на най-земетръсното островче и сега цял свят е заплашен от екологична катастрофа заради индустриалните комплекси на некадърните японци - нали ? Явно в япония цифрите от продажбите са по-важни от качеството на продукцията и от живота на населението им ! Жалко за всички жертви - във и извън япония, които платиха с живота си и здравето си заради комплексарщината на японците да са номер едно по продажби ! Гадно е, когато фирми като тойота поставят живота на хората под някаква гадна сбирщина от скапани ламарини и евтина пластмаса - поинтересувайте се за броят на жертвите заради дефектите на тойота и как след катастрофите тойота е изкупувала веднага катастрофиралите коли, за да прикрият причините за катастрофите и да не ги съдят - ще ви настръхне косата от фактите, които ще научите, трагедия ... И тези нещастници ми говорят за екология - гнус ме е !

    Коментиран от #18, #23, #24, #31

  • 16 nevernik

    4 2 Отговор
    kade go vidia 5lv 100 km
  • 17 Nik

    10 7 Отговор
    Това е сайт за автомобили не за белетристика.
    Разбирачите дето пишат за строшение японски коли да прочетат европейската статистика. Първите три места за автомобили с най-малко дефекти са за японските.
    Най-готин е фена на Фиат - дето всички автомоньори са негови фенове:))). Сега ако пише и накой с Форд или Опел, колко са доволни ще се спукам от смах.
  • 18 veselin

    8 4 Отговор

    До коментар #15 от "user":

    do user user,golyam si carvul,brat mi
  • 19 баси маата

    2 1 Отговор
    абе тоя нещастник user нема ли кой да го застреля да не се мъчи...нема толкоз просто човекоподобно
  • 20 porscheto

    5 5 Отговор
    neznam hora az karam honda civik super mnogo q podarjam i q karam savsem normalno no vse ne6to i stava dotu neznam kolko pari sam nazad ot 4asti

    Коментиран от #37

  • 21 FORDAJIA

    3 1 Отговор
    Kvo im e na Ford I Opel be Nik? Ei aman ot razbirachi . Samo si cheshete ezicite. Za tova darjavata e na tva dereje. Znaesh li za Bulgarina ne si e^e jenata na centura? Zashtoto drugite shte sprat da davat akul - ne taka be -taka .
  • 22 FORDAJIA

    10 0 Отговор
    Оставете хората да си карат и да са доволни от каквото си искат.Бъдете по-толерантни. Като гледам с колко обиди и кал са пълни коментарите...
  • 23 ШОГУНА

    12 12 Отговор

    До коментар #15 от "user":

    ...МАЙМУНКЕ....КАЧЕСТВО ЗНАЧИ ЯПОНИЯ...ТОЗИ НАРОД ПРЕЖИВЯ ДВЕ АТОМНИ БОМБИ И ПАК НЯМА ДОМ В СВЕТА КЪДЕТО ДА НЯМА НЕЩО НАПРАВЕНО ОТ ТЯХ....КАТО ВЕЩ...САМО ТОЙОТА ИМА 23 ЗАВОДА ПО ЦЕЛИЯ СВЯТ.....ЯВНО СИ ГОРД СОБСТВЕНИК НА ПАСАТОР 89 НАБОР...
  • 24 razbirko

    6 1 Отговор

    До коментар #15 от "user":

    Я сега напиши и нещо за СКЪПАТА, ОРИГИНАЛНА ЕВРОПЕЙСКА ПЛАСТМАСА, както и за пълната липса на европейски автомобили чакащи за ремонт, не че съм против тях, но според теб излиза че и щипките за пране са от по-качествена пластмаса от японската. И между другото, можеш ли да дадеш по-точно определение на запечатаната в паметта ти така наречена от теб ЕВТИНА ЯПОНСКА ПЛАСТМАСА, например под формата на химически формули и съществените разлики с европейската или американската такава. Щото сигурно не само на мен ми прави впечатление че нещо си се заблудил. На всички е известно, че една от причините да се използва пластмаса е че тя е ЕВТИНА. И айде с теб да вземем два автомобила от един клас, един японски и накакъв друг и да започнем да сравняваме всички части една по една и да видим между другото къде има повече пластмаса, и ако има коя е по качествена, по нечуплива. И ще се убедиш че е японската такава. Също така ще видиш как в повечето от ОРИГИНАЛНИТЕ европейски модели се използва пластмаса на места където японците никога няма да сложат. Давай, от мен терена, автомобилите и всичко това пред свидетели и да преключваме с темата за евтината пластмаса, че във всеки форум се едно и също от едни и същи.

    Коментиран от #25, #28

  • 25 nerazbirko

    4 5 Отговор

    До коментар #24 от "razbirko":

    "Също така ще видиш как в повечето от ОРИГИНАЛНИТЕ европейски модели се използва пластмаса на места където японците никога няма да сложат" Как ти звучи пластмасови втулки в кормилната рейка на toyota rav4 2009 които се трошат на 3 месеца и не се сменят, а нова рейка е 4000лв. Изцяло пластмасово арматурно табло на тойота ленд круизър прадо 1998г. което се пука и дрънка по-зле от Дачия? Искаш ли още примери от практиката или черпеш информация за колите от вестници и купени класации

    Коментиран от #27

  • 26 Хибридният

    7 0 Отговор
    "От Toyota вече са осъзнали, че в сегашния му вид техният хибрид вече няма бъдеще и продажбата може само да донесе приходи за разработката на нова технология."

    Кой измъдри тая глупост?
    Тойота като лицензираха хибридната си технология на Форд през 2004 и тогава ли нямаше бъдеще?
    Разбирам да четем идиотски коментари от фенчета на европейските автомобили, но да се публикуват такива тъпотии в официална "статия" е меко казано ненормално.
  • 27 razbirko

    6 3 Отговор

    До коментар #25 от "nerazbirko":

    Ами точно тези втулки са си пластмасови на почти всички НЕХИДРАВЛИЧНИ рейки, поне тези които аз съм правил, и смяната не е никакъв проблем. Имам РАВ 2008 и съм се запознал доста добре с устройството му.Точно сега гледам ЕРС-то и виждам че се продават като отделна част. Това че тук във фирмените сервизи продават "наедро" си е проблем на тези които купуват. Има си места от където можеш да се снабдиш и със най дребната част или втулка и то оригинална и то на сносна цена. Давай други примери.
  • 28 mediator37

    14 8 Отговор

    До коментар #24 от "razbirko":

    А защо тогава японските бизнесмени карат европейска бизнескласа- мерцедес, ауди и БМВ ?

    Коментиран от #35

  • 29 mediator37

    7 9 Отговор
    Всъщност, някой ще ни подскаже ли модели японска бизнескласа или модели, които да са в челните американски класации в сегмента "Luxury" и "Very luxury", че нещо не се сещам ?

    Коментиран от #30

  • 30 graver

    9 12 Отговор

    До коментар #29 от "mediator37":

    Infiniti и Lexus
  • 31 ТеодорМ

    10 3 Отговор

    До коментар #15 от "user":

    Хаха, та нали голяма част от японските автомобили се прозивеждат в Европа, какво ще замърсят повече от европейските. Да не говорим, че има европейски производители като BMW например, които проивзвеждат в Америка. Правят двигател тук, карат го до Америка, там довършват и после пак го карат до тук, това са два презокеански маршрута. Голяма Екология няма що. Ейде стига с тея глупости. Карам японски автомобил и се разваля точно толквоа, колкото и европейските и цената на ремонтите му е точно като на европейски и цената му като нов е точно толкова, като на европейски. Основните консумативи са му европейски. Какво повече има да се говори незнам, Японски, Европейски. Щом по пари са еднакви, значи и като качество са горе долу еднакви особенно в средния клас. Това е. А това, което най-много разваля нашите коли са скапаните пътища, скапаните горива, скапаните консумативи, менте резервни части и скапана сол която се хвърля зимата. Че даже и понякога сервизите ни доскапват. Ей това е. Не може една кола в една по-бяла нам държава да искара едно 300-400 000км без особенни грижи, а тук ако искара 100 000км и се радваме като палета.
  • 32 Am4i

    7 0 Отговор
    От къде тръгна темата и докъде стигна. Прилагам снимки на две електро-колички, едната е полицейска -марка Ламборджини и е на пост пред Ватиканския дворец, а другата незнайна за мен марка МЕТА-4х4,беше в къмпинг до Рим.Ха разбирачите кажете нещо за тях.
  • 33 Аm4i

    6 0 Отговор
    към пост 32 - снимката на полицейското Ламборджини, прилича на голф-количка но не е.
  • 34 щшщ

    8 8 Отговор
    Нищо по-долнокачествено и грозно от японската техника няма на земята - вижте не могат да си оправят реакторите- ще отровят целия свят - тотални негодяи, а колите им са ужас и тотална развала!
  • 35 razbirko

    6 1 Отговор

    До коментар #28 от "mediator37":

    Ами аз не не твърдя обратното. Нека да е така. Просто силата на немските производители е в този клас лимузини и японците са го оценили също, което им прави чест. Но постоянно да се твърди от някои че едва ли не немогат и тостер да направят е най малкото технически необосновано.
  • 36 Tonik

    8 0 Отговор
    Учуден съм от негативизма към японските коли в БГ. В богатите страни на Европа, САЩ, Дубай, Австралия, Сингапур и част от Южна Америка преобрладаващата част от такситата са Японски коли. При стедноскъпите коли в Щатите, Тойота Камри държи най висока цена на старо, за разлика от БМВ или Волво.
    Друго, извън Европа и Африка просто Френски и Италиански коли НЯМА! Ако някъде все нак се мерне Фиат или Пежо, се приемат за екзотика. Светът буквално е окупиран от Японски автомобили и има защо. Проверете например данни на ТЮВ. При факта че първоначалната цена на Japan cars не е малка.
  • 37 Prelude

    9 0 Отговор

    До коментар #20 от "porscheto":

    Еми карък си, случва се. Аз преди Прелюда съм имал два Сивика и преки наблюдения за дълъг период върху няколко други. Мога да потвърдя че всички легенди които се носят за тая кола са верни. Това нещо не е просто здраво, а си е направо дуракоустойчиво.