ФАКТИ.БГ

Бедните стават още по-бедни: Огромни данъци за внос на употребявани автомобили в Латвия

Новият данък върху употребяваните автомобили не е нищо повече от поредния опит на правителството да бръкне в джоба на обикновените жители на Латвия, сигурен е публицистът Марис Краутманис

Публикувана: 13 Октомври, 2020 14:32
56 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 30129
Бедните стават още по-бедни: Огромни данъци за внос на употребявани автомобили в Латвия
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.6 от 41 гласа.

Докато самите министри и тяхната свита продължават да се возят в автомобили от бизнес класа с огромни двигатели с вътрешно горене, при това с парите на данъкоплатците, в името на климата на планетата те настояват обикновените жители на страната да преминат към нови автомобили с микроскопични или с електрически двигатели, пише колумнистът в статия за Neatkarīgā.

Веднага след провеждането на изборите за Общинския съвет в Рига управляващата коалиция се съгласи без проблеми да въведе нов, доста "солен" данък върху употребяваните автомобили. Този проект е лобиран от дилърите на нови автомобили, смята авторът.

"Посланията на министър-председателя и министър на комуникациите Талис Линкайтс, че ще бъде платен голям данък, ако регистрирате употребявана кола, внесена от други страни за първи път в Латвия, развълнуваха много хора.

И не само купувачите на автомобили. Защото това е много ярък пример за целта на правителствената политика за увеличаване на неравенството в латвийското общество", пише Краутманис.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.6 от 41 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Караиванов
1 Отговор
Добре, че ББ е страхлив, та няма да посмее да направи такова нещо и у нас. Щото това станели в БГ, нещата отиват на истинска революция, а не като тази с яйца на площада.

Коментиран от #17, #20, #27, #39


Оценка:
-28 +136

Божинов
2 Отговор
Крайно време е и тук да се спре вноса на кочини! За това дишаме най-лошия въздух в Европа. Само вижте всички стари таралясници на 20+ години. Хората трябва да разберат едно. Автомобила не е задължителен и не е даденост!

Коментиран от #4, #6, #7, #11, #22, #26, #29, #33, #37, #44, #51, #53, #56


Оценка:
-221 +76

И у нас
3 Отговор
за вехтите бракми трябва да има високи данъци.В блока където живея има няколко "тариката" които имат по 3-4 дарака за по 800-1000 лева и като ги наредят отпред никой няма къде да паркира.

Оценка:
-77 +106

Прав си
4 Отговор

До коментар #2 от "Божинов":


но и критериите за минаване на ГТП трябва да бъдат много завишени защото в момента 90% от колите са с изкормени катализатори и DPF-и а се движат съвсем законно.

Оценка:
-25 +90

Бибитко
5 Отговор
Див и варварски капитализъм навсякъде по света, за да могат шепа хора да притежават несметни богатства, докато народите тънат в бедност и безправие!

Оценка:
-14 +165

Нов внос
6 Отговор

До коментар #2 от "Божинов":


Цените на коли втора употреба ще продължат да се повишават,поради липсата на средства за нов автомобил.В България,вече има такава тенденция и без увеличаването на мита и такси. Между другото,това се случва в цяла Европа.

Коментиран от #8


Оценка:
-8 +103

321
7 Отговор

До коментар #2 от "Божинов":


Да, напълно си прав. Пълно е с боклуци, които пушат като комините на Кремиковци. Трябва и тук данъците за старите коли да станат непосилни, както е в Германия и другите европейски страни. Да не мислите, че на австриеца не му се иска да си кара каруцата до откат. Просто като стане на 10-на години колата, минаването на преглед и данъците на година са колкото 1/3 от новата кола.

Коментиран от #13, #36, #48


Оценка:
-90 +38

Факт
8 Отговор

До коментар #6 от "Нов внос":


В Италия за едно много запазено Ауди,А2 на 18 години ми искаха 3500 евро и не свалиха от цената..

Коментиран от #9, #10, #12


Оценка:
-5 +36

Емигрант
9 Отговор

До коментар #8 от "Факт":


Там средната заплата е около три хиляди а хубавата стока е с хубава цена

Оценка:
-6 +30

Иво
10 Отговор

До коментар #8 от "Факт":


Aко колата е била запазена дори на 18 години цената е добра защото реално е 7-8% от тази когато е била нова.

Оценка:
-4 +37

Негър от МУ
11 Отговор

До коментар #2 от "Божинов":


То и колелото не е даденост и е крайно време да въведат регистрационен режим и свидетелство за правоспособност на велопедалите и тротинеткаджиите

Оценка:
-16 +83

Любопитен
12 Отговор

До коментар #8 от "Факт":


Продавача даваше ли някаква гаранция защото в случай,че е цената е била изгодна...?

Оценка:
-1 +11

Ъъъъ
13 Отговор

До коментар #7 от "321":


Няма такова нещо. В Австрия и Германия си карат 20-30г коли масово. Хвърлят ги, когато НЕ минат прегледа, обикновено заради ръжда.

Коментиран от #16, #23


Оценка:
-5 +95

бузю
14 Отговор
автомобила не даденост , а необходимост - там където няма градски транспорт , междуградски минава веднъж в седмицата , влак няма , хората с какво ще се предвижват ??? Да не мислиш , че всички живеят в София? То и там , където ги има всички изброени транспорти , в 90% от колите има по 1 човек.Не ми говори за 20+годишни таралясници - всеки иска да кара ново , но при липса на финансова възможност , кара каквото може да си позволи.

Оценка:
-15 +126

бузю
15 Отговор
до Божинов се отнасяше горното

Оценка:
-0 +29

Глупости
16 Отговор

До коментар #13 от "Ъъъъ":


Там има "милионници" на под 10 години(каквито често идват у нас)а запазени коли на възрастта която балнуваш има 1 на 10000 в гаражите на пенсионерите.

Оценка:
-18 +15

човек от народа
17 Отговор

До коментар #1 от "Караиванов":


че ние отдавна си плащаме като попове т.н. "екотакса" ! никой не знае в чии джобове потъва !!!

Коментиран от #31


Оценка:
-2 +67

ГРАД КОЗЛОДУЙ
18 Отговор
имаме две леки коли марка АУДИ

Оценка:
-22 +3

19
Този коментар е премахнат от модератор.
А не бе
20 Отговор

До коментар #1 от "Караиванов":


Направо ще му хвръкне тиквата, само да спомене

Оценка:
-4 +26

21
Този коментар е премахнат от модератор.
Георги
22 Отговор

До коментар #2 от "Божинов":


Напълно си прав! А по повод вдигане цените на автомобили втора употреба, както някои пишат - на какво отгоре? Че има недостиг на такива ли или че прекалено много продажби се извършват в момента от автокъщите? Пазарът е залят с боклуци и продължават да се внасят. Имаме сигурно за 10 години напред резерв в автокъщите да караме бараки. Могат и на цената на новите да ги направят, ако искат!

Оценка:
-4 +29

321
23 Отговор

До коментар #13 от "Ъъъъ":


Глупости, ако си караха 20-30 годишни коли масово, средната възраст на автопарка там щеше да е като нашия - около 20 години. А там е 4-5 години. И там като отидше на преглед, се прави както трябва - обикновено стар автомобил излиза с предписания за 2-3000 евро ремонти за да може да го мине. Я катализаторче, я ДПФ-че ново, я окачването дрънка. И там услугите са поне тройно по-скъпи.

Коментиран от #25


Оценка:
-26 +11

Гражданин
24 Отговор
Само някой ,да ми барне колата.Аман от разбирачи.

Оценка:
-7 +18

Любо
25 Отговор

До коментар #23 от "321":


Имаш Google Earth, виж по улиците на Берлин и Виена какви коли паркират. Повечето коли са от 90-те, новите предимно са служебни и не ги спират от каране.

Коментиран от #32, #38, #50


Оценка:
-2 +41

Старата кокошка
26 Отговор

До коментар #2 от "Божинов":


Няма кой да ти слуша глупостите...нагледахме се на Идиоти, ако има ред кочините ще бълват минзухари, карам на газ и съм по еко от дизели е6...

Оценка:
-10 +23

Далаверка
27 Отговор

До коментар #1 от "Караиванов":


Не е страхлив, пресметлив е. Щом минат изборите ще има още много тесли..

Оценка:
-0 +25

GTE
28 Отговор
Ако човек кара сериозно си заслужава не нова но 3-4-5 годишна, но не след катасрофа. Може да се кара спокойно 7-8 години.
Ако се кара само съботнонеделно и ваканционно до 10 000 км годишно, не като евридейка, има запазени 8 годишни, които служат вярно още 8 годинки. Така правят масово хората.
Премиум на 8 години, който струва нов над 40 000 евро, като си го закупите за 12 000 лв, означава че е на поне 300+ хил. км. и си изисква първоначална инвестиция за подмяна на доста неща, ако се прави както трябва и след това сериозна и истинска годишна подръжка, която се плаща като за кола за 80 бона. И това никой не го прави общо взето. А на всичко отгоре се кара на къси дистанции ежедневно и това ги прави подвижни бездънни бараки. Все повече хора си взимат нещо практично, което им е по-джоба, а не скъп лукс с изчерпан ресурс.
Иначе сравнително запазен премиум за кеф и безделие, стига да ви е по джоба пожелавам на всеки.
И все пак правети си равносметка без да се оставате да ви заслепи първоначално еуфорията за евтинка скъпа кола.

Коментиран от #34


Оценка:
-3 +20

29
Този коментар е премахнат от модератор.
Пешо
30 Отговор
Няма стара няма нова кола има поддържана и неподдържана и на 40г да е гледаш ли си колата стягаш ли е няма грешка.

Оценка:
-3 +41

Порно
31 Отговор

До коментар #17 от "човек от народа":


Екотаксата е 80 лева , тя не може да спре вноса на таралясници. Но българските политици освен крадливи , са и сиромахомили , особено пред избори.

Коментиран от #35


Оценка:
-20 +3

32
Този коментар е премахнат от модератор.
хккк
33 Отговор

До коментар #2 от "Божинов":


Крайно време е глпаците в Бг които не показват необходимите резултатоши в училище да бъдат изхвърляни и след това с максимум 300 лева заплата.

Оценка:
-5 +12

Иван
34 Отговор

До коментар #28 от "GTE":


Съгласен съм за практичното. Познат мениджър на автосалон в Чехия, на “Борска поле“ край Теско и 8-ма порта на Шкода, при аларма в автосалона, предизвикана от разходка на пиян гражданин сред паркираните нови коли, дойде на място със старо Ауди А2 от първата генерация. При това е човек, чиито бонуси само към годишната заплата надвишават 100,000 лв. Някой нашенец ще се изтъпанчи там веднага с Мерцедес... А в Германия масово се карат стари автомобили, има и автосервизи, в които разполагаш с инструменти, сменяш си частта сам и плащаш символична сума... Не гледайте германците, защото те са здраво спестяваща нация. И не хвърлят автомобил, ако не е за хвърляне.

Оценка:
-4 +23

2.0R
35 Отговор

До коментар #31 от "Порно":


Кога последно регистрира кола нов внос. 80лв е било преди 15 години поне.

Оценка:
-0 +14

Дреме ми
36 Отговор

До коментар #7 от "321":


И 1000 лева да стане данъка, колата е на инвалид и продължавам да си пуша с 20+ годишния таралясник. Даже мисля да започна да сипвам в резервоара отработено масло, за по ефтино !

Оценка:
-9 +7

123123
37 Отговор

До коментар #2 от "Божинов":


старите коли не са проблем, в цяла европа се карат, но и се обслужват. от друга страна Ганьо иска(може) само да кара, за повече няма кинти, и затова купува стара кола, маха всички филтри, слага чип и е той...Поростотията е по-страшна от всичко останало, и е истинската причина за всичките ни беди!

Оценка:
-4 +18

321
38 Отговор

До коментар #25 от "Любо":


Абе какъв Гугъл бе мен. От там ли ти е информацията. Има статистика, има автомобилни асоциации и държавни институти. Има данни от ЕС. Аман от образовани от Гугъл университета. Ние сме с най-стария автопарк в Европа. Дори Румънците са с доста години пред нас вече. Станахме автоморгата на Европа. И няма нужда да гледам в Гугъл, бил съм няколко пъти в Берлин. Не видях нито една кола да пуши!!! Нито една! Има разбира се и по-стари, като у нас, но са в изправност! Ако те види полицията с автомобил, който прави мъгла 20 метра след себе си го спира, глоба и директно в моргата, от където го купуват българските търговци и ти го продават за перфектен нов внос, каран от баба до магазина по време на неделните пости. И не ми излизай с номера за бедността. Не може българина да си купи нова Дачия, Шкода, Рено- среден клас, но може 10 годишен издухан Мерцедес поне Е класа или БМВ поне 5-та серия на същата цена. Нали се сещаш, че тези двете са карани поне 500-600 хиляди за да дойдат на 20 000 лева в БГ и всички филтри са им приключили.

Коментиран от #46


Оценка:
-8 +10

куку руку ку
39 Отговор

До коментар #1 от "Караиванов":


~Че той ти го направи бре, с новите по-високи данъци свързани с мошеничеството, кръстено "евро некое си".
Плащах акциз върху горивата, втори път плащаш пътен данък, трето ти събират и винетна такса, четвърто плащаш за достъп до централна част на градовете. Различни данъци за едно и също нещо.

Оценка:
-0 +12

Шофьор
40 Отговор
Когато не искаш да помогнеш на хората да си купят нови коли можеш да ги накараш да не махат катализатори филтри и прочие като ги направиш с достъпни цени за всички стари коли.

Оценка:
-0 +14

Всички правителства са еднакви
41 Отговор
ИЗЕДНИЦИ. Харчат нашите пари безотговорно.

Оценка:
-0 +10

42
Този коментар е премахнат от модератор.
Нима
43 Отговор
Кой е по-еко - 27 годишната ми бензинова кола с катализатор, която минава 10 000 км годишно или 5 годишна с Евро 5 и махнат DPF филтър, минаваща 70-80 000 годишно?

Оценка:
-0 +14

44
Този коментар е премахнат от модератор.
Иван Ганев
45 Отговор
Що се занимавате с тези анклави, там са по умрели и от нас...

Оценка:
-0 +5

Сибирь
46 Отговор

До коментар #38 от "321":


Не те знам какво си гледал,но в немската провинция е пълно със стари коли! А не пушат ,защото горивото е качествено, по тази оъи рядко сменят каталиьаро5

Оценка:
-2 +10

Владислав
47 Отговор
На всички дето ме карат да изхвърля 18 годината си кола да си дадат телефоните,ще им сипя гориво и да отидат до село Балей видинско да закарат баба ми до доктора.Най-близкото медицинско заведение е на 6км.Колко са качествени услугите не коментирам.Айде сега кажете как Стар човек без превозно средство без да може да ходи много много ще отиде ? А градския транспорт е сутрин в 8 и това е!Да не говорим,че половината от вас карат служебни такива,ама иначе големи тарикати го раздавате! То и да си балък не е лесно,мислите,че не мога да си купя нова кола нисък клас ли? Мога,но не ми се ще монополистите дилъри да се гаврят с мен.Ввднага давам примера и който ме обори и докаже,че не е истина ще му дам 50 лв е така ,от мен.Отивам в "Мото Пфое" искам новата фиеста (преди 3 г беше това).Братовчед ми в Америка (собственик на фирма за тирове ) ми казва GM как продават с какви условия и тн.Тук ми дават 5г гаранция ама само на двигател и трансмисия ,там даваха от броня до броня или 100,000 мили! Тук ми казват,че е задължително в тия 5 г да се сервира колата при тях и това струва 400 лв!!!??? 400 лв за смяна на масло и филтри иначе ми пада гаранцията ? Живи и здрави и да го д....хате.Карайте си новото халал да ви е баламурници

Коментиран от #52


Оценка:
-1 +9

Йойо
48 Отговор

До коментар #7 от "321":


А доходите какви са във Австрия,а какви тук?

Оценка:
-0 +5

49
Този коментар е премахнат от модератор.
Васо
50 Отговор

До коментар #25 от "Любо":


А какви са им заплатите

Оценка:
-0 +3

51
Този коментар е премахнат от модератор.
Баце, евалата,
52 Отговор

До коментар #47 от "Владислав":


много добре го каза на всички, дето мно'о ги разбират нещата. Нас тук ни цакат кой откъдето ни е подхванал, най-вече дилърите на нови коли, факт. И моето мнение е, че нова кола може да си купи:
1. някоя фирма
2. баламурник с крадени пари
3. тати да купи на щерката или синчето нещо по-така, ама тати не е случаен човечец, нали?

Нормален човек да закопае 50к лева (и нагоре) в тенекии, стоящи на улицата - алооо, чавка акъла трябва да ми е изпила, НИКОГА!
Карам си 25 годишна кола, която е технически безупречна и ич не ми дреме за хорицата с комплекси...

Коментиран от #55


Оценка:
-0 +4

Баши Бузука
53 Отговор

До коментар #2 от "Божинов":


Първо стандарта, после грацкия транспорт и чак тогава данаците! Но ти ако си от село стой си там, ако не си ходи там ще ти приляга.

Оценка:
-0 +1

Иван
54 Отговор
Това е добре да стане и у нас но данака да се плаща от този който ги внася а не от този които копува колата.

Оценка:
-0 +0

Има и други
55 Отговор

До коментар #52 от "Баце, евалата,":


Човек с по големи възможности от вашите!

Оценка:
-0 +0

type-R
56 Отговор

До коментар #2 от "Божинов":


Да, въздуха мирише, но не от старите автомобили, а от старите Дизелаци! Намалете цената на бензина и дайте безплатна газова (който я предпочита) на хората! Но МЕРКЕЛ няма да го позволи! Къде ще изхвърля пушилниците тогава?

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Сузанита
14-годишната дъщеря на Орхан Мурад не помни какво е чела от Ботев
Чела съм неща на Христо Ботев, но не се сещам кои"

Още бисери
ТОП 5