13 Април, 2011 12:06 6 667 14

Audi Q3 дебютира предпремиерно

  • audi-
  • q3-
  • volkswagen-
  • tiguan-
  • шанхай 2011

Официалното представяне премиера на новия компактен кросоувър на Audi ще се състои на салона в Шанхай след броени дни. От Инголщад обаче решиха да не чакат повече и разкриха всички детайли около Q3.

Както се знае отдавна, автомобилът представлява луксозна версия на Volkswagen Tiguan. Разбира се, външно двата кросоувъра нямат нищо общо. Освен характерния дизайн на Audi, на очи се набива различният страничен силует с доста по-скосена задница. Q3 може да се похвали и с впечатляващ коефициент на въздушно съпротивление от едва 0.32.

В жертва на по-агресивния дизайн падат някои елементи на функционалността. Обемът на багажника, например, варира от 460 до 1 365 литра срещу 526 и 1 589 при Tiguan. По пропорциите на самото товарно отделение може да се предполага, че в него трудно ще влизат по-обемисти предмети.

За сметка на това с оборудването няма да се правят компромиси. Q3 ще се екипира с адаптивни фарове, електронен паркинг асистент и фирмената мултимедийна система Audi MMI. Срещу допълнително заплащане малкият кросоувър от Инголщад ще може да се превръща в точка за достъп до безжичен широколентов интернет.

Q-тройката е дълга 4.39, широка 1.83 и висока 1.60 метра (вкл. релингите на покрива). Клиренсът е 17 см. За намаляване на теглото предният капак и вратата на багажника са от алуминий. Базовата версия на модела, която ще бъда само с предно предаване, тежи под 1 500 килограма. Максималното тегло на ремаркето достига 2 тона.

Новият кросоувър на Audi дебютира с гама от два бензинови и един дизелов двигател, всички с директно впръскване, принудително пълнене и системи за изключване и стартиране в задръстване. По-късно ще започне монтирането на втори нафтов мотор.

Двулитровият бензинов TFSI развива 170 или 211 к.с. По-мощната модификация ускорява Q3 до 100 км/ч за 6.9 секунди и максимална скорост от 230 км/ч. Дизеловият мотор със същата кубатура ще се предлага в две разновидности със 140 или 177 коня. Според Audi средният разход на по-слабата версия е 5.2 литра на 100 км. Тя ще бъде и единствената в гамата, която ще се предлага само с предно предаване.

Останалите модификации ще се екипират с фирмената система за постоянно задвижване на четирите колела quattro, като по-мощните дизелова версия и бензинова версии ще се комплектоват и със седемстепенна трансмисия S tronic с два съединителя.

Audi Q3 ще се произвежда в завода на компанията в Марторел, недалеч от Барселона. Продажбите на модела стартират през юни, а базовата цена в Германия е 29 900 евро.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дошо

    18 11 Отговор
    Дизайна на купето е посредствен, а интериора не изненадва с нищо.Ауди като Ауди.
  • 2 mm

    16 7 Отговор
    Извинявам се на феновете на Ауди, ама съм направо отегчен от този скучен дизайн. Някой може ли да намери поне 2 разлики с Кю 5? И защо по дяволите това кросоувърче ще се прави в Испания?
  • 3 Chicho Vi

    9 7 Отговор
    trabva da se syglasq s pyrvite dva komentara. Da umresh ot skuka
  • 4 ahaha

    9 9 Отговор
    A1 s golei gumi i 4 vrati ihiihhii ujasni4ko si e kato vsqko audi de,vsmisul ni6to netipi4no nqma . Sega triabva da izvadiat edno Q 1,25 s edin tri -cilindrov diesel i s razmerite na staroto ve4e Audi A2 ihihihihi. I neka pomisliat za Q 9 ....moje bi 6te e Q 7 no s remarke ahqhq za bustania s dinite na selo ahu ihu

    Коментиран от #9

  • 5 Дошо

    9 9 Отговор
    Абе тука имам чувството, че пишат разни лапета и нищо не разбират.Обидно ми е да си хабя ценната мисъл да ви обяснявам прости неща.В моите очи вие сте толкова мънички, че спирам да се занимавам с вас.Правете квото щете

    Коментиран от #6, #7

  • 6 Дошо

    6 7 Отговор

    До коментар #5 от "Дошо":

    Имаш това чувство, защото самият ти са лапе.
  • 7 Гошо

    2 4 Отговор

    До коментар #5 от "Дошо":

    Ти пък си голяма работа ха-ха-ха.
  • 8 Румен

    2 3 Отговор
    Надявам се да се коригирате като добавите в статията и постери на S-line модификацията. http://www.fourtitude.com/gallery/gallery2.php?mode=album&album=/Audi/Q3/EU%20-%20S-line
  • 9 Urban.bg

    4 2 Отговор

    До коментар #4 от "ahaha":

    Хахахахахаха, добре, добре :) Евала за коментара, каза им го! ;-]
  • 10 78563

    4 8 Отговор
    мене не ми е ясно защо като не харесвате Audi и пишете коментари на статиите за Audi и го псувате и викате колко калпави били и незнам си още какво е ми замълчете и толкова
  • 11 Audi RS6 Evotech

    5 9 Отговор
    мене не ми е ясно защо като не харесвате Audi и пишете коментари на статиите за Audi и го псувате и викате колко калпави били и незнам си още какво е ми замълчете и толкова като не ви харесва

    Коментиран от #12

  • 12 Urban.bg

    8 0 Отговор

    До коментар #11 от "Audi RS6 Evotech":

    А за какво тогава са тия бели полета мислиш? Само за хвалба ли? Хората или харесват нещо или не, но и в 2-та варианта, коментарите са лични и винаги ги има, негативни позитивни, това, че харесваш Ауди, не значи, че трябва само да се хвалят по статиите, без да има негативи, с 2 думи, да умееш да губиш ! :)
  • 13 имееми

    2 1 Отговор
    това ауди е пълен лешник
  • 14 wartburg

    0 1 Отговор
    eeeeeee