Отговор на този въпрос ни дава италианското издание Al Volante, като експертите сравняват леките автомобили и кросоувърите най-вече по критериите надеждност и обслужване. В резултат на това проучване италианците стигат до заключението, че най-добри и удачни в това отношение са леките коли.
Автомобилните експерти подчертават, че през последните години кросоувърите са изключително популярни най-вече заради факта, че това са превозни средства, които съчетават характеристиките и на автомобили, и на миниванове, и на всъдеходи. И въпреки това, мнението е, че за автомобилистите е по-изгодно да купуват леки коли.
По време на проучването е взето предвид, че когато купуват превозно средство, повечето купувачи се фокусират върху такива показатели като надеждност на автомобила, цени за обслужване и лесна ремонтопригодност.
Предимството на леките коли е относително по-ниското им тегло, което намалява натоварването на редица компоненти от окачването. Следователно собствениците на такива автомобили са по-малко склонни да посещават сервизите често.
Проблем за кросоувърите е и често срещаният вариатор, който е склонен към повишено износване. Друг недостатък на превозните средства от този тип е оборудването им с малки по обем компресорни двигатели. Такива захранващи блокове, предвид масата на кросоувъра се износват бързо.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 One
В този момент звънна будилника и аз се събудих. Олекна ми-явно съм сънувал кошмар.......
Коментиран от #3, #14
16:58 16.11.2020
2 ???
Коментиран от #26
17:07 16.11.2020
3 сектант
До коментар #1 от "One":
ааааа така не, ТАКА НЕ!17:12 16.11.2020
4 666
Коментиран от #5, #6
17:46 16.11.2020
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Covid
До коментар #4 от "666":
Никой, който разбира от коли, не би си купил "джип" пред хубава кола от Д сегмент, примерно. Така наречените джипове, повдигнати хечбеци, нямат нито едно предимство пред класически седан или комби от среден клас. Но човешките комплекси и невежество са безгранични, затова се харчат като топъл хляб.Коментиран от #10
18:21 16.11.2020
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Момчета
18:39 16.11.2020
9 Въпрос
Коментиран от #12, #27
18:54 16.11.2020
10 един
До коментар #6 от "Covid":
Има едно , което е по-важно и от комфорта и от надеждноста, и това е сигурноста на пътниците при инцидент.Коментиран от #11, #23, #25
18:55 16.11.2020
11 Covid
До коментар #10 от "един":
И това е 50/50. Само SUV-тата от най-висок клас дават предимство при челен сблъсък със седан, но във всички други ситуации безопасността е по-ниска при джипките. Такива хондички, субарута и рав-4, няма как да предоставят по-добра безопасност от 5-та серия и Е-клас, в никаква ситуация.Коментиран от #17, #28, #32
19:04 16.11.2020
12 Covid
До коментар #9 от "Въпрос":
Вид автоматична скоростна кутия, която работи на принципа на два противоположно разположени конуса, свързани с ремък. Като се променят диаметрите на конусите, се променя и приводът. Японците много ги обичат. Ускоряват безстепенно, ненадеждни са и вървят като тролей.Коментиран от #18
19:08 16.11.2020
13 Джуган
19:36 16.11.2020
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Софиянецо
19:50 16.11.2020
16 123
19:59 16.11.2020
17 барета
До коментар #11 от "Covid":
Още един германооблъчен!20:56 16.11.2020
18 барета
До коментар #12 от "Covid":
От много,много години японците не използват тази технология!Образовай се!20:58 16.11.2020
19 DAAA
Коментиран от #30
20:59 16.11.2020
20 Alex
Другуту е хибрид между комби, ван и цросоувър. Има безспорно проходимост. Няма да закачи там където Пасат или Корола няма да минат. Но да си вземеш сувче, напримр X-Trial c 1.6 dci 130 коня и да го юркаш като Пасат 2.0 тди 200 коня или същия мотор Супърб е жалка гледка. Напротив X-Trail с 1.6 дци е страхотно сувче с много икономичен и едновременно с това добре вървящ мотор, с който перфектно се кара със 130 км/ч по магистрала, не харчи много нито градско нито магистрално. Просто проблема обикновенное в зад кормилното устройство, което не се нагажда към продукта, а си кара и Пунтото и Бавареца все с един и същи манталитет.
Коментиран от #24
21:09 16.11.2020
21 тито
Коментиран от #22
21:41 16.11.2020
22 Порно
До коментар #21 от "тито":
Ясно , на котето викат вариатор23:04 16.11.2020
23 Гост
До коментар #10 от "един":
Ето това е всъщност е най-голямата заблуда! SUV не е по-безопасен, може всеки лесно да провери резултатите от краш тестове и да сравнява. Дори е по-опасен в някои случаи. Забележи на лосовия тест, поради по-голямата тежест има по-голямо недозавиване. При нужда, ако не можеш рязко да завиеш или по някаква причина удариш бордюр, поради високия център на тежеста, обръщането на SUV по таван е много по-вероятно. Разберете го, SUV е пенсионерска кола, има излъчване и сексапил на камила и е направен за хора с голям корем или проблеми със ставите. Останалите, които го купуват, освен че изглеждат с 20 год. по-състарени мислят, че да караш стоейки 5см. по-високо е нещо много важно.Коментиран от #41
08:25 17.11.2020
24 Димитър
До коментар #20 от "Alex":
А ти и умните и малоумните глупости си ги пишеш с един и същ селски манталитет.08:30 17.11.2020
25 Elias
До коментар #10 от "един":
SUV се правят на същите платформи като релевантния седан или хечбек. Окачването е същото, каросерия, структура нищо не е по-здраво. Напротив, както е обяснено в статията, поради това, че са по-тежки, окачването издържа по-малък пробег. Остава въпроса защо се дават едни 10 000лв повеч ? Горят повече, по-скъпи са за обслужване, дори за миене на автомивката взимат повече. Ако пътя до вкъщи е лош, да о.к разбирам, останалото не го разбирам. Аз лично като седна в такива пишман кросоувъри се чувствам, като шофоьор на маршрутно такси. По завоите е супер зле, удоволствие нула. Бих го взел само ако наистина ми се налага повдигнато окачване, ако пътя до вкъщи или до виата е много зле. Уточнявам,че НЕ става дума за премиум SUV за над 150 000лв, те са друга бира.Коментиран от #31
08:58 17.11.2020
26 Ха ха
До коментар #2 от "???":
Айде да се мяра на ГоУфа двойка и да поема към София....))))10:04 17.11.2020
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 VOLVO
До коментар #11 от "Covid":
То па немските курници едни безопасни ум да ти зайде....10:07 17.11.2020
29 Ха ха ха
До коментар #14 от "Ха ха":
И кат се събуди пак таралясник на 25 години....Коментиран от #37
10:09 17.11.2020
30 Ха ха
До коментар #19 от "DAAA":
Че тя лозата в сервиза на Аиуди бе....ако не знаеш де, глеаме, че си заблуден10:11 17.11.2020
31 Нафърфорий
До коментар #25 от "Elias":
Е те и седаните над 150 к са пък ептен друга бира....10:15 17.11.2020
32 Дискретен герой
До коментар #11 от "Covid":
Сравнението ти е безмислено. Естествено че SUV-итата са по сигурни при евентуален сблъсък. Както една Хонда Сивик няма шанс срещу една Хонда ХРВ, така и с БМВ 5-та серия си обречен на много по-тежки повреди при евентуален челен или страничен удар срещу Х5-ца.Коментиран от #34
11:57 17.11.2020
33 Jack Bauer
15:11 17.11.2020
34 Elias
До коментар #32 от "Дискретен герой":
Това го разбра как ? Първия сайт който ми излезе да срвня Civic i CR-V Cargurus. Отварям и проверямва - Front Crash Passenger Civic 5 stars CRV - 4 stars. Не си се интересувал подробно, това че SUV бил по-сигурен си е някакво твое предположение.Коментиран от #35
15:13 17.11.2020
35 Дискретен герой
До коментар #34 от "Elias":
Нека да не ти се налага да имаш сблъсък срещу 2000кг+ SUV, тогава ще разбереш, а по-вероятно е въобще да нямаш възможност да разбереш дали е мое предположение и кой колко звездички и лунички получава на тест.Иначе това че не правиш разлики между класове автомобили си е отделно...
Коментиран от #36
15:31 17.11.2020
36 Elias
До коментар #35 от "Дискретен герой":
Примера, който ти дадох е по конкретните модели, за които ти написа първо. Сега ми казваш, че аз не правя ралика ? CR-V и Civic за които ти написа първо имат разлика не повече от 300кг. За останалото няма какво повече да ти кажа.16:13 17.11.2020
37 Хи хи хи
До коментар #29 от "Ха ха ха":
Още ми се спеше, ама сестра ти ме събуди.16:27 17.11.2020
38 Прави са но
18:27 17.11.2020
39 Истината
Коментиран от #40, #42
23:18 17.11.2020
40 Не се изхвърляй
До коментар #39 от "Истината":
да не дойде някой див с Кадилак ,или Буик,от ония по старите! Ще се чудиш какво ти се е случило.....14:22 18.11.2020
41 80% deбили
До коментар #23 от "Гост":
Хахаха... "сексапил"?Ти полови сношения с автомобили ли имаш? През аспуха ли ги праскаш? хахаха Иначе със Субару Форестер 2017г. съм и зимата там където съм редовно подминавам закъсали в преспите седани и хечбекове.Субаруто е с 5 звезди на краш тестовете и с нисък център на тежеста заради хоризонтално разположения боксерен двигател и е с 4х4 постоянно задвижване за по-добро и надежно шофиране.Пенсионерски коли може да наричаш разни ванове и комбита...18:59 18.11.2020
42 Трифонов
До коментар #39 от "Истината":
Катастрофите са изключение, а не правило. Затова се наричат по този начин - инцидент. По твоята логика, ела с пенсионерското си Волво ХЦ60 и да го пробваме челно с моя... да кажем Форд Рейнджър Раптор или дори още по-добре с един самосвал... И ако не успееш да минеш отдолу, ще излезе, че най-добре всички да се качим на самосвали, щото ако се блъснем в лека кола или СУВ, има по-голям шанс да оцелеем. Що за тъпотии са това?! Превозно средство с маса от над два тона, челно съпротивление на хладилник и вид на повдигнато комби, което консумира два пъти повече гориво от седан, хечбек или купе с маса 1400 кг. и същия двигател, като оставим настрани въпроса, че такова върви в същия момент два пъти повече, т.е. има несравнимо по-добро КПД. Х5 не изглежда зле, но... може ли да се сравни с 8er?10:40 19.11.2020
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Този коментар е премахнат от модератор.