Last news in Fakti

16 Ноември, 2020 16:02 9 443 45

Леки коли или кросоувъри: Кои са по-надеждни?

  • леки коли-
  • кросоувъри
Леки коли или кросоувъри: Кои са по-надеждни? - 1

Отговор на този въпрос ни дава италианското издание Al Volante, като експертите сравняват леките автомобили и кросоувърите най-вече по критериите надеждност и обслужване. В резултат на това проучване италианците стигат до заключението, че най-добри и удачни в това отношение са леките коли.

Автомобилните експерти подчертават, че през последните години кросоувърите са изключително популярни най-вече заради факта, че това са превозни средства, които съчетават характеристиките и на автомобили, и на миниванове, и на всъдеходи. И въпреки това, мнението е, че за автомобилистите е по-изгодно да купуват леки коли.

По време на проучването е взето предвид, че когато купуват превозно средство, повечето купувачи се фокусират върху такива показатели като надеждност на автомобила, цени за обслужване и лесна ремонтопригодност.

Предимството на леките коли е относително по-ниското им тегло, което намалява натоварването на редица компоненти от окачването. Следователно собствениците на такива автомобили са по-малко склонни да посещават сервизите често.

Проблем за кросоувърите е и често срещаният вариатор, който е склонен към повишено износване. Друг недостатък на превозните средства от този тип е оборудването им с малки по обем компресорни двигатели. Такива захранващи блокове, предвид масата на кросоувъра се износват бързо.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 One

    64 19 Отговор
    Миналата седмица отидох да си купувам нов автомобил. Както следва и се досещате, дилърът започна от девет дерета вода да ми носи. Гледах, слушах, пушех, пак слушах...пред мен в шоурума стояха един хот-хеч и един кросоувър и се колебаех дълго време. По едно време реших....и започнах:"Онче-бонче, счупено пиронче..." и не щеш ли-пръста ми посочи автомобил, спрял пред представителството отвън на паркинга. А той беше Дачия Дъстър! Край-свърши се, това си помислих. Такъв ми бил късмета. И отидох в Ауто Експрес и си взех най-новия модел. Сега ще гърмя по пътищата и ще се гъзарея като бай играч. Ще го давам тежкар.

    В този момент звънна будилника и аз се събудих. Олекна ми-явно съм сънувал кошмар.......

    Коментиран от #3, #14

  • 2 ???

    22 2 Отговор
    Айде, добро утро тогава!

    Коментиран от #26

  • 3 сектант

    9 12 Отговор

    До коментар #1 от "One":

    ааааа така не, ТАКА НЕ!
  • 4 666

    21 60 Отговор
    Пълни безсмислици. Джиповете не са за всеки джоб. Естествено че джипа е много по добър автомобил от една лека кола.

    Коментиран от #5, #6

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Covid

    56 17 Отговор

    До коментар #4 от "666":

    Никой, който разбира от коли, не би си купил "джип" пред хубава кола от Д сегмент, примерно. Така наречените джипове, повдигнати хечбеци, нямат нито едно предимство пред класически седан или комби от среден клас. Но човешките комплекси и невежество са безгранични, затова се харчат като топъл хляб.

    Коментиран от #10

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Момчета

    27 11 Отговор
    Леката кола е с много предимства.Една нова от големия клас лимозина е мн по-комфортна и приятна за каранеот всичко повдигнато нагоре.Ако ви трябва джип има си такива(land cruiser,G,...за др не се сещам).Ама все пак не живеем в Авганистан ;)
  • 9 Въпрос

    2 10 Отговор
    Какво е вариатор ? Ако някой знае да обясни.

    Коментиран от #12, #27

  • 10 един

    19 12 Отговор

    До коментар #6 от "Covid":

    Има едно , което е по-важно и от комфорта и от надеждноста, и това е сигурноста на пътниците при инцидент.

    Коментиран от #11, #23, #25

  • 11 Covid

    19 19 Отговор

    До коментар #10 от "един":

    И това е 50/50. Само SUV-тата от най-висок клас дават предимство при челен сблъсък със седан, но във всички други ситуации безопасността е по-ниска при джипките. Такива хондички, субарута и рав-4, няма как да предоставят по-добра безопасност от 5-та серия и Е-клас, в никаква ситуация.

    Коментиран от #17, #28, #32

  • 12 Covid

    18 2 Отговор

    До коментар #9 от "Въпрос":

    Вид автоматична скоростна кутия, която работи на принципа на два противоположно разположени конуса, свързани с ремък. Като се променят диаметрите на конусите, се променя и приводът. Японците много ги обичат. Ускоряват безстепенно, ненадеждни са и вървят като тролей.

    Коментиран от #18

  • 13 Джуган

    20 8 Отговор
    Най надеждният и практичен избор за държава като България (4 сезона, сравнително малки разстояния, планински райони, отвратителни пътища) е корав японски пикап с 4 врати, дизел, 4х4.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Софиянецо

    9 10 Отговор
    В статията има явно противоречие. Хем кросоувърите са с малки по обем компресорни двигатели, хем теглото им става по-голямо.
  • 16 123

    15 1 Отговор
    Всеки си кара това което му е на сърце.У нас май са повече комбитата.
  • 17 барета

    11 5 Отговор

    До коментар #11 от "Covid":

    Още един германооблъчен!
  • 18 барета

    10 2 Отговор

    До коментар #12 от "Covid":

    От много,много години японците не използват тази технология!Образовай се!
  • 19 DAAA

    3 8 Отговор
    Ти Q 7 карал ли си - цитирам Иво от "Под прикритие", отговора го знаете - не стееееее ,кисело е гроздетоооо...........

    Коментиран от #30

  • 20 Alex

    16 5 Отговор
    Кефа цена няма. Някой харесват сувчета и им се кефят. Няма лошо, щом могат да си го позволят. Джип е Вранглер, Патрул, Паджеро, Патфайндер, Кубчето, Исузу, естественно ТЛК.
    Другуту е хибрид между комби, ван и цросоувър. Има безспорно проходимост. Няма да закачи там където Пасат или Корола няма да минат. Но да си вземеш сувче, напримр X-Trial c 1.6 dci 130 коня и да го юркаш като Пасат 2.0 тди 200 коня или същия мотор Супърб е жалка гледка. Напротив X-Trail с 1.6 дци е страхотно сувче с много икономичен и едновременно с това добре вървящ мотор, с който перфектно се кара със 130 км/ч по магистрала, не харчи много нито градско нито магистрално. Просто проблема обикновенное в зад кормилното устройство, което не се нагажда към продукта, а си кара и Пунтото и Бавареца все с един и същи манталитет.

    Коментиран от #24

  • 21 тито

    4 1 Отговор
    вариятор е онуй отдоло дето е все мокро и пречуква от време на време

    Коментиран от #22

  • 22 Порно

    6 0 Отговор

    До коментар #21 от "тито":

    Ясно , на котето викат вариатор
  • 23 Гост

    18 5 Отговор

    До коментар #10 от "един":

    Ето това е всъщност е най-голямата заблуда! SUV не е по-безопасен, може всеки лесно да провери резултатите от краш тестове и да сравнява. Дори е по-опасен в някои случаи. Забележи на лосовия тест, поради по-голямата тежест има по-голямо недозавиване. При нужда, ако не можеш рязко да завиеш или по някаква причина удариш бордюр, поради високия център на тежеста, обръщането на SUV по таван е много по-вероятно. Разберете го, SUV е пенсионерска кола, има излъчване и сексапил на камила и е направен за хора с голям корем или проблеми със ставите. Останалите, които го купуват, освен че изглеждат с 20 год. по-състарени мислят, че да караш стоейки 5см. по-високо е нещо много важно.

    Коментиран от #41

  • 24 Димитър

    1 1 Отговор

    До коментар #20 от "Alex":

    А ти и умните и малоумните глупости си ги пишеш с един и същ селски манталитет.
  • 25 Elias

    9 4 Отговор

    До коментар #10 от "един":

    SUV се правят на същите платформи като релевантния седан или хечбек. Окачването е същото, каросерия, структура нищо не е по-здраво. Напротив, както е обяснено в статията, поради това, че са по-тежки, окачването издържа по-малък пробег. Остава въпроса защо се дават едни 10 000лв повеч ? Горят повече, по-скъпи са за обслужване, дори за миене на автомивката взимат повече. Ако пътя до вкъщи е лош, да о.к разбирам, останалото не го разбирам. Аз лично като седна в такива пишман кросоувъри се чувствам, като шофоьор на маршрутно такси. По завоите е супер зле, удоволствие нула. Бих го взел само ако наистина ми се налага повдигнато окачване, ако пътя до вкъщи или до виата е много зле. Уточнявам,че НЕ става дума за премиум SUV за над 150 000лв, те са друга бира.

    Коментиран от #31

  • 26 Ха ха

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "???":

    Айде да се мяра на ГоУфа двойка и да поема към София....))))
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 VOLVO

    3 3 Отговор

    До коментар #11 от "Covid":

    То па немските курници едни безопасни ум да ти зайде....
  • 29 Ха ха ха

    3 1 Отговор

    До коментар #14 от "Ха ха":

    И кат се събуди пак таралясник на 25 години....

    Коментиран от #37

  • 30 Ха ха

    2 0 Отговор

    До коментар #19 от "DAAA":

    Че тя лозата в сервиза на Аиуди бе....ако не знаеш де, глеаме, че си заблуден
  • 31 Нафърфорий

    8 1 Отговор

    До коментар #25 от "Elias":

    Е те и седаните над 150 к са пък ептен друга бира....
  • 32 Дискретен герой

    6 4 Отговор

    До коментар #11 от "Covid":

    Сравнението ти е безмислено. Естествено че SUV-итата са по сигурни при евентуален сблъсък. Както една Хонда Сивик няма шанс срещу една Хонда ХРВ, така и с БМВ 5-та серия си обречен на много по-тежки повреди при евентуален челен или страничен удар срещу Х5-ца.

    Коментиран от #34

  • 33 Jack Bauer

    3 1 Отговор
    Що за въпрос е това заглавие, повече от ясно е че леките коли са по-надеждни.
  • 34 Elias

    3 3 Отговор

    До коментар #32 от "Дискретен герой":

    Това го разбра как ? Първия сайт който ми излезе да срвня Civic i CR-V Cargurus. Отварям и проверямва - Front Crash Passenger Civic 5 stars CRV - 4 stars. Не си се интересувал подробно, това че SUV бил по-сигурен си е някакво твое предположение.

    Коментиран от #35

  • 35 Дискретен герой

    3 2 Отговор

    До коментар #34 от "Elias":

    Нека да не ти се налага да имаш сблъсък срещу 2000кг+ SUV, тогава ще разбереш, а по-вероятно е въобще да нямаш възможност да разбереш дали е мое предположение и кой колко звездички и лунички получава на тест.
    Иначе това че не правиш разлики между класове автомобили си е отделно...

    Коментиран от #36

  • 36 Elias

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "Дискретен герой":

    Примера, който ти дадох е по конкретните модели, за които ти написа първо. Сега ми казваш, че аз не правя ралика ? CR-V и Civic за които ти написа първо имат разлика не повече от 300кг. За останалото няма какво повече да ти кажа.
  • 37 Хи хи хи

    2 0 Отговор

    До коментар #29 от "Ха ха ха":

    Още ми се спеше, ама сестра ти ме събуди.
  • 38 Прави са но

    8 0 Отговор
    с леки коли не могат да се избиват тежки комплекси ... трябват джипове :)
  • 39 Истината

    4 2 Отговор
    Само разбирачи тука, ей... Айде сега един от вас, да дойде с личния си автомобил- седан, комби или хечбек. Аз ще съм с моето SUV Волво ХС60 да се срещнем челно и да видим резултата... Аман от селендури

    Коментиран от #40, #42

  • 40 Не се изхвърляй

    3 2 Отговор

    До коментар #39 от "Истината":

    да не дойде някой див с Кадилак ,или Буик,от ония по старите! Ще се чудиш какво ти се е случило.....
  • 41 80% deбили

    1 1 Отговор

    До коментар #23 от "Гост":

    Хахаха... "сексапил"?Ти полови сношения с автомобили ли имаш? През аспуха ли ги праскаш? хахаха Иначе със Субару Форестер 2017г. съм и зимата там където съм редовно подминавам закъсали в преспите седани и хечбекове.Субаруто е с 5 звезди на краш тестовете и с нисък център на тежеста заради хоризонтално разположения боксерен двигател и е с 4х4 постоянно задвижване за по-добро и надежно шофиране.Пенсионерски коли може да наричаш разни ванове и комбита...
  • 42 Трифонов

    0 1 Отговор

    До коментар #39 от "Истината":

    Катастрофите са изключение, а не правило. Затова се наричат по този начин - инцидент. По твоята логика, ела с пенсионерското си Волво ХЦ60 и да го пробваме челно с моя... да кажем Форд Рейнджър Раптор или дори още по-добре с един самосвал... И ако не успееш да минеш отдолу, ще излезе, че най-добре всички да се качим на самосвали, щото ако се блъснем в лека кола или СУВ, има по-голям шанс да оцелеем. Що за тъпотии са това?! Превозно средство с маса от над два тона, челно съпротивление на хладилник и вид на повдигнато комби, което консумира два пъти повече гориво от седан, хечбек или купе с маса 1400 кг. и същия двигател, като оставим настрани въпроса, че такова върви в същия момент два пъти повече, т.е. има несравнимо по-добро КПД. Х5 не изглежда зле, но... може ли да се сравни с 8er?
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.