Last news in Fakti

12 Декември, 2020 10:19 39 073 99

Това са автомобилите с най-надеждни двигатели

  • автомобили-
  • двигатели-
  • надеждност

Списъкът включва само четири агрегата, с които обаче можете лесно да изминете повече от 1 милион километра

Това са автомобилите с най-надеждни двигатели - 1

Експертите от изданието Car правят един изключително обстоен анализ на автомобилните двигатели за цялата история на автомобилостроенето и идентифицират най-надеждните от тях.

Финалният списък включва само четири двигателя, които са добре познати на всички автомобилисти. Отличените агрегати са направени в различни краища на света - Америка, Германия, Швеция и Япония. Ето и кои са те.

1. Cummins 6BT
Американският 5.9-литров двигател се използва в популярните зад Океана пикапи от 15 години. Cummins 6BT може без проблем да "навърти" половин милион километра, като не рядко автомобилите с този мотор изминават и над милион километра.

2. Mercedes OM617
Двигателят е добре известен от емблематичния седан Mercedes W123. Смята се, че каросерията на автомобила може да изгние няколко пъти, преди този двигател да се нуждае от основен ремонт.

3. Volvo B18
Този агрегат е най-поразителният пример за прословутото шведско качество. С този двигател се оборудва прочутото купе Volvo P1800, чийто собственик е изминал 4.8 милиона км.

4. Toyota 1UZ-FE
Много двигатели от японската марка се славят с надеждност, но 1UZ-FE е може би най-надеждният от тях. Той се монтира на първото поколение Lexus LS400 и с него седаните от тази серия без проблем изминават 1 милион км.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 88 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 безобразие

    152 193 Отговор
    Бре ,ама защо са пропуснали двигателите на ЛАДА ,ЗАЗ ,Москвич и пр.?
    Ми те (добре помним) изкарваха по 60-70 000 км. без да им се налага основен ремонт.

    Коментиран от #3, #11, #13, #16, #36, #41, #44, #51, #73

  • 2 Миризлив пор

    296 20 Отговор
    А на някой да му прави впечатление че става въпрос за двигатели на повече от 30 години? И че сегашните със зор изкарват 250-300 000?

    Коментиран от #4, #56, #88

  • 3 РЗС

    118 158 Отговор

    До коментар #1 от "безобразие":

    Защото става дума за автомобили, не за руски прахосмукачки.
  • 4 барабус

    205 11 Отговор

    До коментар #2 от "Миризлив пор":

    Качеството в автомобилостроенето след 90те години рязко е спаднало-набляга се на "еднодневки".

    Коментиран от #57

  • 5 Браво

    275 10 Отговор
    91-ва придобих Мерц 240 д. Уникална машина която изкара 9 години и 700 хиляди без основен ремонт. Ремъци, масла и филтри и каране до дупка. Само ще си мечтаем за истински коли. Жалко.

    Коментиран от #25, #58, #97

  • 6 спомени

    169 9 Отговор
    За двигателят на Мерцедеса е абсолютно вярно. Имахме (навремето) такава 123-ка ,купена от тираджия (беше на около 200 000 км. ,когато я купихме) ,та тази 123-ка остана в ръцета на нашата фамилия повече от 20 г. и накрая се продаде (за без пари) през 2001 г. когато беше (поне) на 550 000 км.. Ламарините се правиха барем 3-4 пъти ,пребоядисвахме я няколко пъти ,салона го претапицирахме ,нови джанти се купуваха (старите бяха тенекиени) и какво ли още не ,но - двигателя не се пипна нито един път (освен нормалното обслужване). Още ме е яд ,че я продадохме. Уникална кола.
  • 7 един от стадото

    177 10 Отговор
    точно първия Лексус LS400 карах във Варна/служебен/. Беше и единствен в БГ тогава- 95-98г. Фантазия. Дигитално табло, Мемори седалки и волан, аудио Накамичи, въздушно окачване и др. Осмака тих като котка на диван, потегля и върви като електричките сега, при 180 тих като катедрала. И това преди 25 г...

    Коментиран от #10, #30

  • 8 Бесен Язовец

    22 148 Отговор
    Като някави бакшиши седнали да се радват на кочини дето изминали 1 милион км. След 50 ремонта може да измине и 2 мил км.

    Коментиран от #18, #24, #63

  • 9 К.К.

    156 4 Отговор
    В Куба изминават много повече, двигатели от 60те още се използват.

    Коментиран от #23

  • 10 Селска пръчко

    14 89 Отговор

    До коментар #7 от "един от стадото":

    Кво фалиш toyota? 😁😁😁😄😄😀😀😀тариката в toyota 😀😀😄😄😁😁😁😁😁😁👎👎

    Коментиран от #47

  • 11 Джон Кенеди

    13 34 Отговор

    До коментар #1 от "безобразие":

    За да разберем, че и все още гълтащите гинкобилоба са между нас.
  • 12 така беше

    164 7 Отговор
    Еххх ,такива двигатели се правеха по времето ,когато колите бяха коли. Сега всичко е ширпотреба - караш от три до пет години и хвърляш. Никой производител няма файда да прави коли ,дето да се търкалят по тридесет години. И на всеки три години - нов модел?! Чудиш се какво му е новото ,а те - променили малко фаровете ,стоповете и броните и ... нов модел?! Ама снобарията - почивен ден няма и купува ли ,купува.

    Коментиран от #82

  • 13 Гено

    108 26 Отговор

    До коментар #1 от "безобразие":

    Мога да ти кажа от личен опит,че ,,Москвич" ДЕ1360 го продадох на 124 000 км,като съм сменил 5-6 накрайника един шарнир,един стартер и платното на бензиновата помпа,защото се разсъхна,понеже го карах само на газ.Палеше на газ зиме и лете а последните две години го използваг като товарен автомобил,докато си купих микробус и го продадох.Аз нямам забележки.

    Коментиран от #15, #67, #90

  • 14 Сандо

    99 8 Отговор
    Моят Мерцедес 190 D 72 коня в момента е на 1 398 км пробег, без да е отварян двигателя за ремонт, освен смяна на верига на 500 хиляди, после на 1 млн. Доливам по 6 - 7 л масло на 10 хил/км пробег, което го изгаря, а не хвърля. Автоматична скоростна кутия не е пипана въобще, а смяната на маслото и на всеки 60-70 хил/км. Прагове и вежди гният. Започна да гние и пода откъм праговете 3 - 4 см навътре. Ще я карам докато се разкапе, защото ми е мила като дете. Максимална скорост с която все още я изпъвам на магистрала е 140 - 150 км/час, според качеството на горивото, но по рядко, защото при високи скорости гори двойно повече масло. Като изключим гниенето и доливането на масло, всичко останало е добро , дори повече от добро състояние.

    Коментиран от #54

  • 15 чудеса

    45 93 Отговор

    До коментар #13 от "Гено":

    Стига бе!!! Трябвало е веднага да се обадиш в "Книгата за рекорди" на "Гинес" ,та да го включат това чудо там! Двг. на Москвич да мине 124 000 км. без основен ремонт???!!! Истинско чудо!!!

    Коментиран от #22

  • 16 хахахаха

    17 17 Отговор

    До коментар #1 от "безобразие":

    много слаба памет имаш...
  • 17 1234

    67 4 Отговор
    Три неща са важни за живота на двигателя, качествено желязо, добро смазване по проект и смяна масло не по книжка, голям радиатор
  • 18 бакши

    58 11 Отговор

    До коментар #8 от "Бесен Язовец":

    много си далеч от истината. На моята Соната двигателя за сефте направих нещо по него на 840х.км. денонощмо каране в София

    Коментиран от #21

  • 19 Бесен Язовец

    2 64 Отговор
    Сигурно се движат до 1 000 000 км Мерц 123 и му работят от 200 000км нагоре само 1-2 и задна скорости😁😁😁😁😄😄😄старите лагерници иначе меко возят 😄😄😄😁
  • 20 Анонимен

    9 111 Отговор
    Имам ауди а3 2.0 тфси на 700 000км. Без ремонт само обслужване, не гори масло и харчи 7 бензин градско и 5 извън градско със 140-160.

    Коментиран от #31, #42, #62, #76

  • 21 Селска пръчко

    8 31 Отговор

    До коментар #18 от "бакши":

    Бил си спонсор на Hyndai Мotor ремонт под 2 бона на Соната няма!

    Коментиран от #27

  • 22 Гено

    60 5 Отговор

    До коментар #15 от "чудеса":

    Навярно си много млад и си слушал само истории за онова време.Мога да добавя пак от личен опит,че двигател на Фиат-Ивеко 2500 куб деветдесета година също е голямо куче.

    Коментиран от #77

  • 23 $$$

    19 35 Отговор

    До коментар #9 от "К.К.":

    Там не ги карат колите само ги мият ,като нас при социализма бензина е с купони

    Коментиран от #65

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Аз имах

    77 2 Отговор

    До коментар #5 от "Браво":

    "легендата" W124 200D 74к.с.Наистина беше много здрава кола но времето от 0 до 100км беше достатъчно за една цигара.

    Коментиран от #38, #39, #43

  • 26 Жител

    14 28 Отговор
    За всичси нови коли казват че вече не стават за нищо само че времето ги опровергава
  • 27 един от стадото

    30 2 Отговор

    До коментар #21 от "Селска пръчко":

    не ръси само мозък, айде похвали нещо, но което е минало през ръцете ти, та тогава да те метна аз. И без да лъжеш, ще те хвана

    Коментиран от #29

  • 28 onq s konq

    41 11 Отговор
    Мойто беенве е TDS и е на 500 хиляди и немам проблеми с него!Само къде зимъска не пали и на 500 километра му доливам по кило масло ама па го не сменям щото се си е ново!
  • 29 Селска пръчко

    33 13 Отговор

    До коментар #27 от "един от стадото":

    Зил 157 Джуган на 3 000 000 км!!!

    Коментиран от #32, #78

  • 30 Механик

    34 8 Отговор

    До коментар #7 от "един от стадото":

    А защо е дълговечен осмака на Тойота с 4-те вала? Щото е с ремък, не като ваговете с мнайсе вериги, колела, обтегачи и плъзгачи. На 123-ката петака дизел много държи и при ремонт само ризи, бутала и сегменти и е като нов, но са стари кошници това - отравят ти живота в сажди. Квото било - било. Гледаме напред.

    Коментиран от #69

  • 31 Разсмя ме

    21 3 Отговор

    До коментар #20 от "Анонимен":

    Определено ме разсмя!

    Коментиран от #34

  • 32 един от стадото

    39 1 Отговор

    До коментар #29 от "Селска пръчко":

    камион убиец, доказан. Вярно. Но с една забележка, за толкова километри трябва и скорост и що годе пътища, за да се навъртят въпреки годините на камиона. И един милион да беше казал щях да ти повярвам. ЗИЛ 157- легенда е, но силата им беше извън пътя

    Коментиран от #33

  • 33 оВчара

    17 5 Отговор

    До коментар #32 от "един от стадото":

    То в стадото не сте много умини факт!
  • 34 8888

    31 9 Отговор

    До коментар #31 от "Разсмя ме":

    с москвич 1240 изминах 500000 х км.а с москвич модел от 1972 г. иминах 200000 х км. и го продадох.
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Не говори наизуст...!

    80 11 Отговор

    До коментар #1 от "безобразие":

    ВАЗ-2101(,,Жигули")ме изкара 300 000 без да му е отварян двигателя,за каквото и да е...!Смяна само на гуми , феродови накладки и челюсти...!До последно си вървеше много прилично,като за своите 62 к.с...

    Коментиран от #60

  • 37 Баба Вуня

    17 3 Отговор
    Ази си одим с каруцътъ🤣
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 имам

    16 1 Отговор

    До коментар #25 от "Аз имах":

    все още го имам. мисля, че ще ме надживее. аз съм на 54
  • 40 е х о

    9 14 Отговор
    Конструкторите , отдавна са покойници ! Освен това нямат ЕВРО стандарт ! Следователно са музейни експонати .
  • 41 Ха ха

    26 6 Отговор

    До коментар #1 от "безобразие":

    Бе я шибни конете и давай с каруцата към завода на VW на Тулупа, смехурко!)))
  • 42 Ха ха

    40 1 Отговор

    До коментар #20 от "Анонимен":

    TFSi aaaaqхсхаха а колко тона масло смени
  • 43 Fast

    7 16 Отговор

    До коментар #25 от "Аз имах":

    Това е нормално за мерцедес нали си е пенсионерския автомобил.
  • 44 Гост

    17 11 Отговор

    До коментар #1 от "безобразие":

    Не ми припомнвй за тези болести, като си купиш един от изброените боклуци и слагаш в багажника един комплект инструменти задължително.
  • 45 УМЕН

    44 6 Отговор
    Изпуснали сте легендарният F8C на Сузуки. Три цилиндъра с галванично покритие, 796 куб.см. Монтираше се на великото Тико. Правилно разработен този мотор в комбинация със синтетичен Кастрол RS 10W60 е в състояние да работи на 6000 оборота в продължение на месец. Това издевателство се равнява на пробег от 500 000 до 700 000 км. Няма съвременен мотор който да издържи толкова.
  • 46 сектант

    7 13 Отговор
    1.5 дци момче
  • 47 LandCruiser200

    9 16 Отговор

    До коментар #10 от "Селска пръчко":

    ако дойда с моята тойота и слезат от нея 4 от най класните 10тки и ти мина през топките пак ли ще говориш такива глупости или си имаш психични отклонения
  • 48 Васил

    15 5 Отговор
    А къдееееееее е VAG
  • 49 Шофьорка

    9 3 Отговор
    Нисан терано 2,7 rdi в момента съм на 470000
  • 50 Холмс

    11 2 Отговор
    боя се, че няма уважаващ себе си производител, който да иска да прави вечни неща ..... като картела Феб
  • 51 БХК

    14 1 Отговор

    До коментар #1 от "безобразие":

    Глуп ако Ханс да ти прави впечатление, че всички мотори са поне 3 литрови?
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Руските ватенки

    15 28 Отговор
    В Америка когато е имало автомобили в Русия каруцата е била основно возило и лукс по път с калдъръм.

    Коментиран от #66

  • 54 Кан

    20 3 Отговор

    До коментар #14 от "Сандо":

    Щом доливаш 6-7 литра на 10 000 км, значи я караш с развален двигател. И ако е така е по каталог, с такъв разход, значи при производството е заложено тази кола да бъде карана с дефектен двигател, пък ти го хвали колко е хубав.
  • 55 ели

    29 5 Отговор
    За другите не знам за Мерседеса е вярно същото е вярно след 2005 година двитателите на Мерседес при бусовете (Спринтер) рядко изкарват 200 хил. при леките малко по добре но не и полвин милион както някога.( знам, че някои ги е яд, че казвам истината мислейки, че "плюя" Мерседесите два двигателя едва изкараха 200.000 хил въпреки, масла,филтри всичко беше сменено на време и бяха подържани )
  • 56 божо

    14 20 Отговор

    До коментар #2 от "Миризлив пор":

    явно всеобща заблуда има с надеждноста на съвремените автомобили,имам служебен форд фокус 1,0-125 кс. от 2014 год.не е спиран вече е на 305 000 и има ресурс за още доста километри,явно рядко са хората тук които са карали съвремени автомобили,а са слушали много глупусти от разни баш,, майстори,,

    Коментиран от #75

  • 57 божо

    7 3 Отговор

    До коментар #4 от "барабус":

    май само си си мечтал за нова еднодневка,твоята 19 год,супер машина е желязо
  • 58 Куц и кьорав пише

    9 5 Отговор

    До коментар #5 от "Браво":

    Имал си мушмули тоя двигател е с верига не е с ремък

    Коментиран от #94

  • 59 Бизона

    59 2 Отговор
    OM 617912!!! Der Unverwuestliche, което означава неразрушимият. Това е W123 300 D. Само който е карал такъв автомобил с механична петстепенна скоростна кутия ще разбере за какво иде реч. Карам си колата и усещам какво значи автомобил. Имам още две съвременни пластмасови играчки - уж автомобили. Не, това са псевдо коли - боклуци. Като седнеш в W123 усещането е съвсем различно. Но... това не е автомобил за шилета на 20 години с качулки на кухите си тикви, които яхат голфчетата и БМВтата и мислят, че светът започва с тях.

    Коментиран от #81

  • 60 Аман от лъжци

    16 4 Отговор

    До коментар #36 от "Не говори наизуст...!":

    Карал съм такава в държавните таксита сос ортака и навъртяхме 740000 километра и тогава я вкарахме за ремонт в сервиз майка на Сточна гара мога да опиша какви бяха проблемите подробно на 100000 на 200 хиляди на 300000 и тъй нататък но няма да ми стигне вечерта ще кажа само за най-важното което се е сменяваше много често шарнири накрайници селенови втулки задните щанги палец дистрибутор чукче наковалня лагерчета на чукче наковалня привод на Делко разпределителни валове кобилици клапани пет пъти радиатор на парно е три пъти воден радиатор на двигател много много карета на кардан включително и гумено каре вилки на съединител няколко пъти червяк и ролка на сектор няколко пъти корона и пиньон на диференциал много пъти кранче на парно Единственото нещо което никога не беше разглобява но това беше скоростната кутия Забравих да спомена два пъти биелни лагери но това си има обяснение с диона Супер е така така че ако трябва да сме точни 21 0 1 и 21 0 3 наистина бяха най-здравите коли само че от тези които са произведени в соц държавите проблемът тогава беше че един път смениш ли оригинална част започваш да я сменяваш много често и редовно никакви проблеми няма тези коли до около сто 120000 км но тогава никой не караше толкова много баща ми смени три Жигули Лади караше ги по 10 години но никога не можа Дана врати повече от 60000 на кола на 10 години а продаваше за 15000 и купуваше новата за 8 защото си беше внесъл много вноски да чакат ред

    Коментиран от #64, #95

  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 ЕКСПЕРТА

    12 1 Отговор

    До коментар #20 от "Анонимен":

    БЕГАЙ БЪРЗО БАБА СИ ДА ЛЪЖЕШ,ТУКА НЕ ВЪРВИШ
  • 63 Оли гърмииииииииии оли гърмиии😂😂😂😂

    1 2 Отговор

    До коментар #8 от "Бесен Язовец":

    Заколи гиии
  • 64 един от стадото

    23 2 Отговор

    До коментар #60 от "Аман от лъжци":

    само таксиметров шофьор чакащ на тая кола, хранеща него и семейството му може да направи такава разбивка на ремонти и авточасти. Това е оръдието на труда му, без него е за никъде. Браво колега
  • 65 ЦИФУНЯК

    27 11 Отговор

    До коментар #23 от "$$$":

    НЕпОЗН- с бонове беше . демек без пари .1 тон в зила 500 л. в москвето . 480 лева заплатка . цигарки 0.90 ст. ток 8 лв.вода 1.50 лв.телефон 3лв .и с гаджето по 15 дни на моренце- ЕЕЕЕ къде си БАЙ ТОШО.

    Коментиран от #91

  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 ха ха ха

    3 2 Отговор

    До коментар #13 от "Гено":

    Браво бе мен, хубаво ни разсмя!

    Коментиран от #70

  • 68 Траби

    25 2 Отговор
    На времето бакшишите правеха по 300,400000 км без ремонт на жигулита и лади.пък да не казвам че ползвахме колите тогава за камиони цели къщи вдигаха с тях,а основния ремонт го правехме на пътя,ни при "майстор"
  • 69 Бате

    11 5 Отговор

    До коментар #30 от "Механик":

    И защото ми омръзна да гледам напред към светлото бъдеще , преди месец си взех Голф 3 .:) 1997 юни АЕЕ двигател (ако ти говори нещо) , фул екстри без кожа на 81 000 км. И мисля да се пенсионирам с него .:)
  • 70 Гено

    4 0 Отговор

    До коментар #67 от "ха ха ха":

    Продължението е още по интересно,но не го разказвам,защото макар и смешно ще прозвучи като измислица.
  • 71 Megan The Best

    8 1 Отговор
    БМВ, Фолксваген, Ауди,... нещо са далече от истината. Доста отрезвяващо за контингета "нов внос", основно слабограмотни галоши.
  • 72 ОпПала

    8 11 Отговор
    ПАК СЕ СЪБРАХА ИСТОРИЦИ И ВЕХТОШАРИ 2400см3 50 коня какво да му стане каран като на погрбение ,я да го обара някой "състезател" ще го видя колко ще мине

    Коментиран от #99

  • 73 Теко

    5 2 Отговор

    До коментар #1 от "безобразие":

    Искаш да се направиш на умен или да покажеш колко си тъп???
  • 74 Koko

    6 6 Отговор
    Имахме 123-ка, издъхна на 300К двигателя, още първите години след 90-та, добре беше поддържан
  • 75 Donbojo

    3 6 Отговор

    До коментар #56 от "божо":

    И точно за това този мотор на форд апечели години наред двигател на годината с своя екобуст много надежден градски мотор
  • 76 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 77 Азсъщо съм Гено

    3 1 Отговор

    До коментар #22 от "Гено":

    Нали знаеш че основния проблем на малките двигатели Ивеко е че им се чупят коляновите валове !?
  • 78 Инж Илич

    8 0 Отговор

    До коментар #29 от "Селска пръчко":

    Само на автоматичната скоростна кутия сменихте един синхронизатор и след 2 000 000 мил километра компютъра отчиташе грешка и радиото само тръгваше
  • 79 Инж Илич

    7 2 Отговор
    Джугана минал 3 000 000 км без основен ремонт и то само по черни пътища
  • 80 Ванко 1

    3 4 Отговор
    Моя опит имах Мерседес 220 Д здрава кола автоматик Много пушеше дизел без климатик Жена ми не я харесваше Продадохме я за 500 долара Смених Меркури Хюндай две скапаха се Накрая купих Митсубиши Ленсьр Спортваск Чисто нова беше на 16 мили Година октомври 2004 Сега колата е на 284 хиляди мили 2 и 4 литра или 454 хиляди км Смених водна помпа и 2 пьти агренажна верига Набира 80 мили и повече мили без проблеми По хубава кола не бях карал Имаме и Нисан Сентра сина е с Хонда сивик Но Мойто Митсубиши е колата на живота ми Широко купе комби отзад здрава каруца
  • 81 Дедо Клец

    6 0 Отговор

    До коментар #59 от "Бизона":

    Имах на времето такъв 123/300Д произведен 1978г. С климатик...Перфектна машинка...4ри скорости,ръчни!!! Та ми е интересно от къде намери пет скоростна кутия???

    Коментиран от #84

  • 82 Да на запад

    3 0 Отговор

    До коментар #12 от "така беше":

    ги карат от 3 до 5 години и после ги вземат тези които са на по-малко километри техните си хора или тези автотърговци с повече пари, карат се още поне 50 до 100 х км и се предлагат на досголепните минимум 300 - 400 а понякога и повече хиляди км на родния пазар. Та повечето съвременни двигатели без проблем изкарват по над 500 х. км., и въобще не са еднодневни.
  • 83 Карачо

    12 2 Отговор
    Двигателя на Тойота е толкова добър и здрав, че е единственият двигател на автомобил, който е одобрен да се ползва в самолет. Няколко години е двигател на годината, когато все още този конкурс не беше платен и да бъде изроден и да манипулира. А иначе двигателите на Тойота, като цяло са много здрави. Нямат слаб двигател и нямат такъв, който да не изкара минимум 500 000 км. В днешно време това е огромен ресурс при условие, че повечето двигатели са направени да издържат до 200-250 000 км, а има и такива, които не могат 100-150 000 км да изкарат. Тойота и Хонда са единствените, които запазиха качеството си до днес.
  • 84 Бизона

    3 1 Отговор

    До коментар #81 от "Дедо Клец":

    Ще ти отговоря, приятлю. Твоята кола е била 80 к.с. От онова време всички са с четиристепенни кутии. По изключение имаше 240 автоматици,докато при 300 се срещаха по-често. От септември 1979 г. моторът вече е 88 коня ( без турбина), а 5 скорости се монтираха само по поръчка. След 1983 година вече се срещаха макар и рядко. На въпроса, просто купих още една кола заради скоростната кутия за 1000 лева и си реших въпроса. Преди 15 години бяха доста парички, но не съжалявам. По-тих и по-икономичен. При разумно каране и скорост - до 110 км, 6,3 - 6,5 л/100 км. Ами това е.
  • 85 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 86 Ннннн

    1 1 Отговор
    Да ви е....на майката улава Тея дето правят статията
  • 87 АСЕГА ДЕ

    1 5 Отговор
    НЕ МОГА ДА СИ ПРЕДСТАВЯ ДА КАРАМ С ЕДНА КОЛА ,ИЛИ ЖЕНА,ПОВЕЧЕ ОТ ПЕТ ГОДИНИ КАКВАТО И ДА Е ТЯ
  • 88 Двигател

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "Миризлив пор":

    Ами нормално ,толко ли не разбрахте защо е така, гонят се емисии газове и тн , което осложнява двигатели много, вземете го разберете и спрете да мрънкате вече
  • 89 авто

    3 3 Отговор
    Очертават се два вида шофьори,едните си карат хубавите коли,а другите обясняват,какви хубави коли имало навремето,здрави били,вечни били, ама кой знае защо вече ги няма.
  • 90 user

    2 1 Отговор

    До коментар #13 от "Гено":

    ЧПубликувано във факти.бг: че ,,Москвич" ДЕ1360 го продадох на 124 000 км,като съм сменил 5-6 накрайника един шарнир,един стартер..."

    и нямаше нито едно петно ръжда по предния мост, нали!!!
  • 91 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 92 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 93 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 94 Николай

    1 0 Отговор

    До коментар #58 от "Куц и кьорав пише":

    Пистов ремък колега, всички двигатели на Мерцедес са с верига.
  • 95 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 96 W124,W201-190

    1 0 Отговор
    АБЕ СЛАВЧЕВ ЗАЩО МИ ТРИЕШ НИКА , ИСКАХ ДА ОБЯСНЯ НА КОЛЕГАТА ФАКТИТЕ КАКВИ СА , ИЛИ ТИ СИ СПИСВАЧА ПА СЕ ПРАВИШ НА ИНЕРЕСЕН , ЗНАМТЕ ЧЕ СИ ФЕН НА БМВ
  • 97 W124,W201-190

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "Браво":

    ИМА РИСТОВ РЕМЪК И ТОИ Е ЕДИН БРОИ ЗА ХИДРАВЛИКА ДИНАМО КОМПРЕСОР НА КЛИМАТИКА И ВЕНТИЛАТОРА ЗА ОХЛАЖДАНЕ , ПРИ 190 И 124 СА С ТЕОСТАТ НА ВЕНТИЛАТОРА И СЕ ВКЛЮЧВАТ ПРИ ТЕМПЕТАТУРЕН РЕЖИМ , ЗАВИСИ ОТ ДВИГАТЕЛИТЕ , НО Е С АНГРЕНАЖНА ВЕРИГА ДВУРЕДОВА 123,124,190,126,140,И ПРЕДИШНИТЕ МОДЕЛИ , ЕТО СЕГА НАПРИМЕР С180W203 Е С ЕДНОРЕДОВА ВЕРИГА И ЧЕСТО СЕ КЪСА , КАКТО И ИЗНОСВАНЕ НА ЗЪБНИ КОЛЕЛЕТА НА АНГРЕНАЖНА , И ЗА ТОВА НЕГИ ПРЕДПОЧИТАТ ТОЛКО , ТОВА ТИ ГО ПРЕВЕДОХ КАТО ПРИМЕР , ДА СИ ЗНАЕШ ВСЕ ПАК , АКО ВОБЩЕ СИ СЕ СБЛЪСКВАЛ С ТАКАВА ТЕХНИКА ,ПРАВЕНА ПО ВРЕМЕТО НА ХИТЛЕР , СЕГА ДНЕШНИТЕ СА ОЛЕЛЕ МАЙКО , МАНДЖА С ГРОЗДЕ ЗА ПАРИ , АМА ЯКО ПАРИ , НАЛИ ТРЯБВА НЯКОЙ ЛУМПЕНИ ДА ПЕЧЕЛЯТ ОТ ТАЯ РАБОТА.
  • 98 W124,W201-190

    2 0 Отговор
    РИСТОВ ДА СЕ ЧЕТЕ ПИСТОВ РЕМЪК ,ИЗВИНЯВАМ СЕ ВИДЯХ СИ ГРЕШКАТА.
  • 99 Този коментар е премахнат от модератор.