Експертите от изданието Car правят един изключително обстоен анализ на автомобилните двигатели за цялата история на автомобилостроенето и идентифицират най-надеждните от тях.
Финалният списък включва само четири двигателя, които са добре познати на всички автомобилисти. Отличените агрегати са направени в различни краища на света - Америка, Германия, Швеция и Япония. Ето и кои са те.
1. Cummins 6BT
Американският 5.9-литров двигател се използва в популярните зад Океана пикапи от 15 години. Cummins 6BT може без проблем да "навърти" половин милион километра, като не рядко автомобилите с този мотор изминават и над милион километра.
2. Mercedes OM617
Двигателят е добре известен от емблематичния седан Mercedes W123. Смята се, че каросерията на автомобила може да изгние няколко пъти, преди този двигател да се нуждае от основен ремонт.
3. Volvo B18
Този агрегат е най-поразителният пример за прословутото шведско качество. С този двигател се оборудва прочутото купе Volvo P1800, чийто собственик е изминал 4.8 милиона км.
4. Toyota 1UZ-FE
Много двигатели от японската марка се славят с надеждност, но 1UZ-FE е може би най-надеждният от тях. Той се монтира на първото поколение Lexus LS400 и с него седаните от тази серия без проблем изминават 1 милион км.
Поставете оценка:
Оценка 4 от 88 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 безобразие
Ми те (добре помним) изкарваха по 60-70 000 км. без да им се налага основен ремонт.
Коментиран от #3, #11, #13, #16, #36, #41, #44, #51, #73
10:26 12.12.2020
2 Миризлив пор
Коментиран от #4, #56, #88
10:27 12.12.2020
3 РЗС
До коментар #1 от "безобразие":
Защото става дума за автомобили, не за руски прахосмукачки.10:29 12.12.2020
4 барабус
До коментар #2 от "Миризлив пор":
Качеството в автомобилостроенето след 90те години рязко е спаднало-набляга се на "еднодневки".Коментиран от #57
10:29 12.12.2020
5 Браво
Коментиран от #25, #58, #97
10:33 12.12.2020
6 спомени
10:34 12.12.2020
7 един от стадото
Коментиран от #10, #30
10:36 12.12.2020
8 Бесен Язовец
Коментиран от #18, #24, #63
10:36 12.12.2020
9 К.К.
Коментиран от #23
10:37 12.12.2020
10 Селска пръчко
До коментар #7 от "един от стадото":
Кво фалиш toyota? 😁😁😁😄😄😀😀😀тариката в toyota 😀😀😄😄😁😁😁😁😁😁👎👎Коментиран от #47
10:37 12.12.2020
11 Джон Кенеди
До коментар #1 от "безобразие":
За да разберем, че и все още гълтащите гинкобилоба са между нас.10:39 12.12.2020
12 така беше
Коментиран от #82
10:41 12.12.2020
13 Гено
До коментар #1 от "безобразие":
Мога да ти кажа от личен опит,че ,,Москвич" ДЕ1360 го продадох на 124 000 км,като съм сменил 5-6 накрайника един шарнир,един стартер и платното на бензиновата помпа,защото се разсъхна,понеже го карах само на газ.Палеше на газ зиме и лете а последните две години го използваг като товарен автомобил,докато си купих микробус и го продадох.Аз нямам забележки.Коментиран от #15, #67, #90
10:43 12.12.2020
14 Сандо
Коментиран от #54
10:48 12.12.2020
15 чудеса
До коментар #13 от "Гено":
Стига бе!!! Трябвало е веднага да се обадиш в "Книгата за рекорди" на "Гинес" ,та да го включат това чудо там! Двг. на Москвич да мине 124 000 км. без основен ремонт???!!! Истинско чудо!!!Коментиран от #22
10:48 12.12.2020
16 хахахаха
До коментар #1 от "безобразие":
много слаба памет имаш...10:49 12.12.2020
17 1234
10:50 12.12.2020
18 бакши
До коментар #8 от "Бесен Язовец":
много си далеч от истината. На моята Соната двигателя за сефте направих нещо по него на 840х.км. денонощмо каране в СофияКоментиран от #21
10:53 12.12.2020
19 Бесен Язовец
10:55 12.12.2020
20 Анонимен
Коментиран от #31, #42, #62, #76
10:58 12.12.2020
21 Селска пръчко
До коментар #18 от "бакши":
Бил си спонсор на Hyndai Мotor ремонт под 2 бона на Соната няма!Коментиран от #27
11:00 12.12.2020
22 Гено
До коментар #15 от "чудеса":
Навярно си много млад и си слушал само истории за онова време.Мога да добавя пак от личен опит,че двигател на Фиат-Ивеко 2500 куб деветдесета година също е голямо куче.Коментиран от #77
11:00 12.12.2020
23 $$$
До коментар #9 от "К.К.":
Там не ги карат колите само ги мият ,като нас при социализма бензина е с купониКоментиран от #65
11:00 12.12.2020
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Аз имах
До коментар #5 от "Браво":
"легендата" W124 200D 74к.с.Наистина беше много здрава кола но времето от 0 до 100км беше достатъчно за една цигара.Коментиран от #38, #39, #43
11:08 12.12.2020
26 Жител
11:21 12.12.2020
27 един от стадото
До коментар #21 от "Селска пръчко":
не ръси само мозък, айде похвали нещо, но което е минало през ръцете ти, та тогава да те метна аз. И без да лъжеш, ще те хванаКоментиран от #29
11:21 12.12.2020
28 onq s konq
11:21 12.12.2020
29 Селска пръчко
До коментар #27 от "един от стадото":
Зил 157 Джуган на 3 000 000 км!!!Коментиран от #32, #78
11:24 12.12.2020
30 Механик
До коментар #7 от "един от стадото":
А защо е дълговечен осмака на Тойота с 4-те вала? Щото е с ремък, не като ваговете с мнайсе вериги, колела, обтегачи и плъзгачи. На 123-ката петака дизел много държи и при ремонт само ризи, бутала и сегменти и е като нов, но са стари кошници това - отравят ти живота в сажди. Квото било - било. Гледаме напред.Коментиран от #69
11:25 12.12.2020
31 Разсмя ме
До коментар #20 от "Анонимен":
Определено ме разсмя!Коментиран от #34
11:26 12.12.2020
32 един от стадото
До коментар #29 от "Селска пръчко":
камион убиец, доказан. Вярно. Но с една забележка, за толкова километри трябва и скорост и що годе пътища, за да се навъртят въпреки годините на камиона. И един милион да беше казал щях да ти повярвам. ЗИЛ 157- легенда е, но силата им беше извън пътяКоментиран от #33
11:39 12.12.2020
33 оВчара
До коментар #32 от "един от стадото":
То в стадото не сте много умини факт!11:51 12.12.2020
34 8888
До коментар #31 от "Разсмя ме":
с москвич 1240 изминах 500000 х км.а с москвич модел от 1972 г. иминах 200000 х км. и го продадох.11:52 12.12.2020
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Не говори наизуст...!
До коментар #1 от "безобразие":
ВАЗ-2101(,,Жигули")ме изкара 300 000 без да му е отварян двигателя,за каквото и да е...!Смяна само на гуми , феродови накладки и челюсти...!До последно си вървеше много прилично,като за своите 62 к.с...Коментиран от #60
11:58 12.12.2020
37 Баба Вуня
11:59 12.12.2020
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 имам
До коментар #25 от "Аз имах":
все още го имам. мисля, че ще ме надживее. аз съм на 5412:05 12.12.2020
40 е х о
12:07 12.12.2020
41 Ха ха
До коментар #1 от "безобразие":
Бе я шибни конете и давай с каруцата към завода на VW на Тулупа, смехурко!)))12:18 12.12.2020
42 Ха ха
До коментар #20 от "Анонимен":
TFSi aaaaqхсхаха а колко тона масло смени12:21 12.12.2020
43 Fast
До коментар #25 от "Аз имах":
Това е нормално за мерцедес нали си е пенсионерския автомобил.12:29 12.12.2020
44 Гост
До коментар #1 от "безобразие":
Не ми припомнвй за тези болести, като си купиш един от изброените боклуци и слагаш в багажника един комплект инструменти задължително.12:33 12.12.2020
45 УМЕН
12:42 12.12.2020
46 сектант
12:50 12.12.2020
47 LandCruiser200
До коментар #10 от "Селска пръчко":
ако дойда с моята тойота и слезат от нея 4 от най класните 10тки и ти мина през топките пак ли ще говориш такива глупости или си имаш психични отклонения12:58 12.12.2020
48 Васил
13:27 12.12.2020
49 Шофьорка
15:06 12.12.2020
50 Холмс
15:12 12.12.2020
51 БХК
До коментар #1 от "безобразие":
Глуп ако Ханс да ти прави впечатление, че всички мотори са поне 3 литрови?15:19 12.12.2020
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Руските ватенки
Коментиран от #66
15:29 12.12.2020
54 Кан
До коментар #14 от "Сандо":
Щом доливаш 6-7 литра на 10 000 км, значи я караш с развален двигател. И ако е така е по каталог, с такъв разход, значи при производството е заложено тази кола да бъде карана с дефектен двигател, пък ти го хвали колко е хубав.15:44 12.12.2020
55 ели
16:45 12.12.2020
56 божо
До коментар #2 от "Миризлив пор":
явно всеобща заблуда има с надеждноста на съвремените автомобили,имам служебен форд фокус 1,0-125 кс. от 2014 год.не е спиран вече е на 305 000 и има ресурс за още доста километри,явно рядко са хората тук които са карали съвремени автомобили,а са слушали много глупусти от разни баш,, майстори,,Коментиран от #75
16:52 12.12.2020
57 божо
До коментар #4 от "барабус":
май само си си мечтал за нова еднодневка,твоята 19 год,супер машина е желязо16:54 12.12.2020
58 Куц и кьорав пише
До коментар #5 от "Браво":
Имал си мушмули тоя двигател е с верига не е с ремъкКоментиран от #94
16:57 12.12.2020
59 Бизона
Коментиран от #81
17:05 12.12.2020
60 Аман от лъжци
До коментар #36 от "Не говори наизуст...!":
Карал съм такава в държавните таксита сос ортака и навъртяхме 740000 километра и тогава я вкарахме за ремонт в сервиз майка на Сточна гара мога да опиша какви бяха проблемите подробно на 100000 на 200 хиляди на 300000 и тъй нататък но няма да ми стигне вечерта ще кажа само за най-важното което се е сменяваше много често шарнири накрайници селенови втулки задните щанги палец дистрибутор чукче наковалня лагерчета на чукче наковалня привод на Делко разпределителни валове кобилици клапани пет пъти радиатор на парно е три пъти воден радиатор на двигател много много карета на кардан включително и гумено каре вилки на съединител няколко пъти червяк и ролка на сектор няколко пъти корона и пиньон на диференциал много пъти кранче на парно Единственото нещо което никога не беше разглобява но това беше скоростната кутия Забравих да спомена два пъти биелни лагери но това си има обяснение с диона Супер е така така че ако трябва да сме точни 21 0 1 и 21 0 3 наистина бяха най-здравите коли само че от тези които са произведени в соц държавите проблемът тогава беше че един път смениш ли оригинална част започваш да я сменяваш много често и редовно никакви проблеми няма тези коли до около сто 120000 км но тогава никой не караше толкова много баща ми смени три Жигули Лади караше ги по 10 години но никога не можа Дана врати повече от 60000 на кола на 10 години а продаваше за 15000 и купуваше новата за 8 защото си беше внесъл много вноски да чакат редКоментиран от #64, #95
17:32 12.12.2020
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 ЕКСПЕРТА
До коментар #20 от "Анонимен":
БЕГАЙ БЪРЗО БАБА СИ ДА ЛЪЖЕШ,ТУКА НЕ ВЪРВИШ17:45 12.12.2020
63 Оли гърмииииииииии оли гърмиии😂😂😂😂
До коментар #8 от "Бесен Язовец":
Заколи гиии17:58 12.12.2020
64 един от стадото
До коментар #60 от "Аман от лъжци":
само таксиметров шофьор чакащ на тая кола, хранеща него и семейството му може да направи такава разбивка на ремонти и авточасти. Това е оръдието на труда му, без него е за никъде. Браво колега18:16 12.12.2020
65 ЦИФУНЯК
До коментар #23 от "$$$":
НЕпОЗН- с бонове беше . демек без пари .1 тон в зила 500 л. в москвето . 480 лева заплатка . цигарки 0.90 ст. ток 8 лв.вода 1.50 лв.телефон 3лв .и с гаджето по 15 дни на моренце- ЕЕЕЕ къде си БАЙ ТОШО.Коментиран от #91
18:30 12.12.2020
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 ха ха ха
До коментар #13 от "Гено":
Браво бе мен, хубаво ни разсмя!Коментиран от #70
18:41 12.12.2020
68 Траби
18:43 12.12.2020
69 Бате
До коментар #30 от "Механик":
И защото ми омръзна да гледам напред към светлото бъдеще , преди месец си взех Голф 3 .:) 1997 юни АЕЕ двигател (ако ти говори нещо) , фул екстри без кожа на 81 000 км. И мисля да се пенсионирам с него .:)18:58 12.12.2020
70 Гено
До коментар #67 от "ха ха ха":
Продължението е още по интересно,но не го разказвам,защото макар и смешно ще прозвучи като измислица.19:29 12.12.2020
71 Megan The Best
19:56 12.12.2020
72 ОпПала
Коментиран от #99
20:02 12.12.2020
73 Теко
До коментар #1 от "безобразие":
Искаш да се направиш на умен или да покажеш колко си тъп???21:32 12.12.2020
74 Koko
22:22 12.12.2020
75 Donbojo
До коментар #56 от "божо":
И точно за това този мотор на форд апечели години наред двигател на годината с своя екобуст много надежден градски мотор23:20 12.12.2020
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 Азсъщо съм Гено
До коментар #22 от "Гено":
Нали знаеш че основния проблем на малките двигатели Ивеко е че им се чупят коляновите валове !?03:08 13.12.2020
78 Инж Илич
До коментар #29 от "Селска пръчко":
Само на автоматичната скоростна кутия сменихте един синхронизатор и след 2 000 000 мил километра компютъра отчиташе грешка и радиото само тръгваше04:19 13.12.2020
79 Инж Илич
04:56 13.12.2020
80 Ванко 1
05:16 13.12.2020
81 Дедо Клец
До коментар #59 от "Бизона":
Имах на времето такъв 123/300Д произведен 1978г. С климатик...Перфектна машинка...4ри скорости,ръчни!!! Та ми е интересно от къде намери пет скоростна кутия???Коментиран от #84
08:52 13.12.2020
82 Да на запад
До коментар #12 от "така беше":
ги карат от 3 до 5 години и после ги вземат тези които са на по-малко километри техните си хора или тези автотърговци с повече пари, карат се още поне 50 до 100 х км и се предлагат на досголепните минимум 300 - 400 а понякога и повече хиляди км на родния пазар. Та повечето съвременни двигатели без проблем изкарват по над 500 х. км., и въобще не са еднодневни.09:58 13.12.2020
83 Карачо
10:07 13.12.2020
84 Бизона
До коментар #81 от "Дедо Клец":
Ще ти отговоря, приятлю. Твоята кола е била 80 к.с. От онова време всички са с четиристепенни кутии. По изключение имаше 240 автоматици,докато при 300 се срещаха по-често. От септември 1979 г. моторът вече е 88 коня ( без турбина), а 5 скорости се монтираха само по поръчка. След 1983 година вече се срещаха макар и рядко. На въпроса, просто купих още една кола заради скоростната кутия за 1000 лева и си реших въпроса. Преди 15 години бяха доста парички, но не съжалявам. По-тих и по-икономичен. При разумно каране и скорост - до 110 км, 6,3 - 6,5 л/100 км. Ами това е.11:50 13.12.2020
85 Този коментар е премахнат от модератор.
86 Ннннн
14:10 13.12.2020
87 АСЕГА ДЕ
14:32 13.12.2020
88 Двигател
До коментар #2 от "Миризлив пор":
Ами нормално ,толко ли не разбрахте защо е така, гонят се емисии газове и тн , което осложнява двигатели много, вземете го разберете и спрете да мрънкате вече09:56 14.12.2020
89 авто
15:11 14.12.2020
90 user
До коментар #13 от "Гено":
ЧПубликувано във факти.бг: че ,,Москвич" ДЕ1360 го продадох на 124 000 км,като съм сменил 5-6 накрайника един шарнир,един стартер..."и нямаше нито едно петно ръжда по предния мост, нали!!!
22:31 14.12.2020
91 Този коментар е премахнат от модератор.
92 Този коментар е премахнат от модератор.
93 Този коментар е премахнат от модератор.
94 Николай
До коментар #58 от "Куц и кьорав пише":
Пистов ремък колега, всички двигатели на Мерцедес са с верига.08:19 16.12.2020
95 Този коментар е премахнат от модератор.
96 W124,W201-190
13:51 22.12.2020
97 W124,W201-190
До коментар #5 от "Браво":
ИМА РИСТОВ РЕМЪК И ТОИ Е ЕДИН БРОИ ЗА ХИДРАВЛИКА ДИНАМО КОМПРЕСОР НА КЛИМАТИКА И ВЕНТИЛАТОРА ЗА ОХЛАЖДАНЕ , ПРИ 190 И 124 СА С ТЕОСТАТ НА ВЕНТИЛАТОРА И СЕ ВКЛЮЧВАТ ПРИ ТЕМПЕТАТУРЕН РЕЖИМ , ЗАВИСИ ОТ ДВИГАТЕЛИТЕ , НО Е С АНГРЕНАЖНА ВЕРИГА ДВУРЕДОВА 123,124,190,126,140,И ПРЕДИШНИТЕ МОДЕЛИ , ЕТО СЕГА НАПРИМЕР С180W203 Е С ЕДНОРЕДОВА ВЕРИГА И ЧЕСТО СЕ КЪСА , КАКТО И ИЗНОСВАНЕ НА ЗЪБНИ КОЛЕЛЕТА НА АНГРЕНАЖНА , И ЗА ТОВА НЕГИ ПРЕДПОЧИТАТ ТОЛКО , ТОВА ТИ ГО ПРЕВЕДОХ КАТО ПРИМЕР , ДА СИ ЗНАЕШ ВСЕ ПАК , АКО ВОБЩЕ СИ СЕ СБЛЪСКВАЛ С ТАКАВА ТЕХНИКА ,ПРАВЕНА ПО ВРЕМЕТО НА ХИТЛЕР , СЕГА ДНЕШНИТЕ СА ОЛЕЛЕ МАЙКО , МАНДЖА С ГРОЗДЕ ЗА ПАРИ , АМА ЯКО ПАРИ , НАЛИ ТРЯБВА НЯКОЙ ЛУМПЕНИ ДА ПЕЧЕЛЯТ ОТ ТАЯ РАБОТА.14:04 22.12.2020
98 W124,W201-190
14:06 22.12.2020
99 Този коментар е премахнат от модератор.