24 Декември, 2020 12:00 23 609 106

Най-надеждните двигатели за последните 25 години

  • check engine-
  • двигатели-
  • автомобили-
  • надеждност

Статистиката за броя на случаите на неизправност на двигателя (Check Engine)

Американската компания CarMD, един от най-големите доставчици на оборудване за бензиностанции, състави рейтинг за надеждността на автомобилните двигатели от 1996 година насам. За разлика от повечето подобни класации, изследователите не изхождат от мнението на собствениците, а взимат предвид статистиката за броя на случаите на неизправност на двигателя (Check Engine).

Противно на общоприетото схващане за надеждността на двигателите на Toyota и други известни марки например, първите места са заети (неочаквано за мнозинството) от съвсем различни марки. Подчертаваме, че рейтингът се базира на честотата на светване на "чека" на таблото, което в случая в САЩ може да е важен фактор, докато у нас, обективно, е достатъчно просто да заредим некачествено гориво, за да светне този индикатор. Но във всеки случай считаме тази информация за полезна.

Най-надеждни двигатели (класирани по марки)

Mitsubishi — 0,66;
Mercedes-Benz — 0,74;
Volkswagen — 0,81;
Buick — 0,84;
Ford — 0,89;
Mazda — 0,93;
BMW — 0,94;
GMC — 0,97;
Subaru — 0,99;
Cadillac — 0,99.

Любопитното е, че ако погледнете рейтинга не по марки, а по модели, тогава Toyota е на първо място (въпреки че дори не е стигнала до ТОП-10 в списъка по марки). И по принцип списъкът с модели е доста „японски“.

Най-надеждни двигатели (класирани по модели)

Toyota Tacoma 2018 — 0,041;
Honda CR-V 2015 — 0,050;
Toyota Camry 2018 — 0,055;
Honda Accord 2017 — 0,060;
Toyota Tacoma 2017 — 0,061;
Hyundai Santa Fe 2018 — 0,061;
Honda CR-V 2014 — 0,065;
Ford Explorer 2017 — 0,073;
Nissan Rogue 2018 — 0,079;
Toyota Tacoma 2016 — 0,080.

Марки, двигателите на които са най-евтините по отношение на разходите за ремонт

Kia — $322;
Chrysler — $333;
Mazda — $339;
Hyundai — $352;
Dodge — $355;
Jeep — $359;
Chevrolet — $376;
Ford — $382;
GMC — $384;
Volkswagen — $413.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 27 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Кенефа

    115 19 Отговор
    Ауди го няма в списъка..

    Коментиран от #90, #93

  • 2 Гост

    88 14 Отговор
    Дизелите на Мерцедес евро-3 до 2005 и бензиновите на Хонда.

    Коментиран от #104

  • 3 Смисъл никакъв

    127 11 Отговор
    Т.е стигаме до заключение, че 2-3 годишни Тойоти са надеждни и не гърмят още първата година, докато са още в гаранция ... много информативно ...

    Весели празници, живи и здрави !

    Коментиран от #5

  • 4 Беден

    64 17 Отговор
    Защо ги няма френските автомобили?!

    Коментиран от #6, #7, #10, #44, #46, #86

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 lako

    51 48 Отговор

    До коментар #4 от "Беден":

    Защото са на дъното на класацията

    Коментиран от #13

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Неразбрал

    66 15 Отговор
    На една от моите /Саксо дизел/ свети откак съм го купил стотина х. км....Досега мотора не е пипан 280х.км...Трябва да го карам в сервиз ли???? Да ви ..а и статиите!!!!

    Коментиран от #42, #97

  • 9 Germany

    24 25 Отговор
    Най- добрите двигатели са M113 и M52 !!!!!!

    Коментиран от #16

  • 10 гост

    58 8 Отговор

    До коментар #4 от "Беден":

    Защото не се продават в САЩ !! И то от години ! Ми четете бе , беден не е еквивалентно на неграмотен !

    Коментиран от #12

  • 11 Милен

    94 4 Отговор
    Най-обичам изследвания, които обобщават. Пълни глупости! Всичко вече е един дол дренки. Едно време се правеха коли, които да се карат дълго време. Сега няма нужда от такива.
    Чудя се дали да не си купя 2-3 стари запазени машини и да си ги пазя, че тия съвременни глезотии не мога да ги дишам.
  • 12 Рено Ентусиаст

    20 31 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Както и да е статията е безпредметна при положение че в бъдеще изобщо няма да има ДВГ и тоя въпрос отпада.

    Коментиран от #19

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Джуган

    56 9 Отговор
    Не знам как БМВ е в класацията, смених няколко БМВ-та и на всичките малко като им падне батерията дават 500 хиляди грешки които трябва да се чистят, иначе таблото свети като коледна елха, а акумулатора е в багажника и е забутан зад 5-6 кори и капаци, не е толкова просто да откачиш клемата като не го караш, накрая махнах всичките капаци на акумулатора на М тройката и я покривам с една стелка която пасва точно отгоре, лесен достъп до клемата и реших проблема

    Коментиран от #18, #77

  • 15 вес

    39 42 Отговор
    На Рено/Дачия са най-трошливите двигатели, съвсем не са сред най-евтините за ремонт, а той е толкова неудобен, че много сервизи изобщо отказват да ги правят.

    Коментиран от #17, #65

  • 16 Gluposti

    3 8 Отговор

    До коментар #9 от "Germany":

    М47 според мен
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Gluposti

    20 7 Отговор

    До коментар #14 от "Джуган":

    Ако е след 2008 модела,са зя скрап

    Коментиран от #21

  • 19 Буха ха

    39 10 Отговор

    До коментар #12 от "Рено Ентусиаст":

    Споко! Това “мечтано” електричарско бъдеще ще настъпи в БГ след 25-30 години.

    Коментиран от #24

  • 20 Gluposti

    32 9 Отговор
    Служебната е опел комбо 1.3 ,75к.с тдци махнат дпф и е на 750 000
  • 21 Джуган

    5 2 Отговор

    До коментар #18 от "Gluposti":

    Визирам модели от 2005, 2009 и 2013.

    Коментиран от #23

  • 22 Обективен

    9 39 Отговор
    Форд и Голф са колите за мен ❤️
  • 23 Gluposti

    28 12 Отговор

    До коментар #21 от "Джуган":

    1.9tdi нема ядове

    Коментиран от #57

  • 24 Рено Ентусиаст

    25 5 Отговор

    До коментар #19 от "Буха ха":

    В българия топ профажби имат Дачия и Рено така че нещата са спокойни.
  • 25 Даааа

    116 5 Отговор
    На моя Москвич за 30 години никога не му е светвал (Check Engine).

    Коментиран от #26, #27

  • 26 9995

    51 8 Отговор

    До коментар #25 от "Даааа":

    На таблото на москвича има само един показател.По-скоро трябва да те притеснява нещо да не изгасне от колкото нещо да светне.
  • 27 Хо хо хо

    11 33 Отговор

    До коментар #25 от "Даааа":

    А продава ли се Москвичат ти на шбания американски пазар "критерии" за надежсност.Да ви е.а мкята жълрурнашка
  • 28 Гошо

    25 0 Отговор
    Айде утре статия за най-надеждните мотори за последните 27г.
  • 29 Кортес

    10 45 Отговор
    Съгласен съм със статията,макар и с малки забележки.Обаче,това е минало.Младите хора след 10 години няма да купуват пърдялници с ДВГ.Бъдещето е на електромобилите.Другото е,че те все по малко се интересуват от лични автомобили при добър и развиващ се обществен транспорт.Да сравним,карта за градския 360 лева годишно.Толкова е само гражданската отговорност.Отделно стойността на автомобила горивото,данъците,ремонтите,консумативите,амортизациите,ако трябва и паркомясто или гараж....това им изяжда пари за 2 почивки в годината.
    Така че,статистиката за най добрите двигатели е инфо за миналото.

    Коментиран от #32

  • 30 Пламен

    24 5 Отговор
    Най надеждния транспорт е метрото.
  • 31 Щерю

    42 0 Отговор
    Имам Мерцедес 309 д 1987.купен е 2001.За 19 години съм сменил ремък за динамото,мембрана за нафтовата помпа и гуми.Обаче си остана вечно мой.Вече не ми е нужен,а няма кой да го купи.Статията е безмислена освен за статистиката.

    Коментиран от #34, #36

  • 32 Чочо

    45 2 Отговор

    До коментар #29 от "Кортес":

    Всеки знае че старите автомобили са по сигурни и това в пъти по сигурни....и какво от това..и аз искам да съм 20 години по млад,ама няма как да стане....младото гадже е по лошо от старата жена,ама е младо.

    Коментиран от #33, #37

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Знайко

    12 22 Отговор

    До коментар #31 от "Щерю":

    Винаги има кой да го купи, ако цената, която му искаш е разумна. Ако е много висока никой няма да го купи. Ако е технически изправен, с валиден преглед, застраховка, платени данъци, с прилични гуми и е в движение за 300 лева веднага го купувам .

    Коментиран от #43

  • 35 Оправям каки

    19 1 Отговор
    Моят чек не свети махнах крушката, но на каката мога да и го светна с тази кожена пола.
  • 36 Хо хо хо

    13 1 Отговор

    До коментар #31 от "Щерю":

    Ми ще те копат в нея значи.Зазидай се като тутан камон.
  • 37 Знайко

    8 12 Отговор

    До коментар #32 от "Чочо":

    За какво е по-добра старата жена? Младата жена може да ти роди наследници, старата не може и няма да може.
  • 38 Lako

    10 4 Отговор

    До коментар #13 от "Рено Ентусиаст":

    Боклук е колата която караш, теб кога те обидих?

    Коментиран от #40

  • 39 GG1989

    9 2 Отговор
    Абе, ако имам 300к свободни в някои друг живот и да не му е топ двигателя едно Ферари бих си взел на момента :D

    Друг е въпроса, че апетита идва с яденето, а в момента съм си реализирал мечтата за EVO и нагоре просто е излишно, освен за лукс и гъзария.
  • 40 Lako

    13 5 Отговор

    До коментар #38 от "Lako":

    Старо Рено от 60-те или 70-те да ми хвалиш разбирам, но тея пластмасови боклуци дето всеки ден са по сервизите няма нужда.
  • 41 Гошко

    19 1 Отговор
    Светване на някаква ламБа на таблото понякога е кошмар, а понякога... мигач, зависи от лампата...
  • 42 Lako

    12 2 Отговор

    До коментар #8 от "Неразбрал":

    Мотора хубаво, че не е пипам ама всичко около мотора гаранция ти давам че бая е разпипвано :D

    Коментиран от #45

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 ГЕОРГИ

    7 2 Отговор

    До коментар #4 от "Беден":

    Не присъстват на американския пазар. Имаха период на лошо качество и спряха да ги купуват и те се оттеглиха Но май смятат да се завръщат.
  • 45 Позна

    4 0 Отговор

    До коментар #42 от "Lako":

    Скорости+заден мост/350 лв.втора употреба/ тампони и шарнири ,масло и филтри,за над сто х.км....а е товарно и се товари,не се жали:D
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 До младежа Беден

    2 0 Отговор
    Поредният който си пише ей така-трябва да е за нещо,без значение за кого и какво.Продавали са се някога.Рено,Пежо и Ситроен. Коломбо с какво е?Потърси в нета и си има статии с история на кой кога отишъл,с кого работил,кои модели и така нататък.Или е по лесно да пишем ан гро от позицията на неграмотните. Б може да е пр.... и ти да си му фен,но аз не съм.Статията е озаглавена болезнената история на Рено и Пежо в САЩ.с моделите.Но е на френски.
  • 52 До младежа Беден

    3 1 Отговор
    Допълнение-давах линк но ми блокират коментара.
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Блокират заради линка

    7 0 Отговор
    То голямо престъпление.Оправете си авто матиката за блокиране.
  • 55 9595

    10 3 Отговор
    Само Тойота.
  • 56 Не погребвайте двг

    17 1 Отговор
    Защото това отплеснах към тока ще доведе до нови и по големи щети за природата.А и дори да забранят продажбите ще са нужни още поне 10 години до забрана.И то не в целият свят.А в някой държави.Сетете се кои.Но онзи в средата на тундрата или тайгата или пустините или в джунглите как ще му спреш употребата.Това са илюзии и химни. ДВГ винаги ще има столетия напред.Има прогрес и на горивата за ДВГ.
  • 57 Джуган

    15 1 Отговор

    До коментар #23 от "Gluposti":

    А в мазето имам много старо съветско колело, марката май е ХВЗ, то пък ама никакви ядове не ми създава вече толкова години.
  • 58 краси

    2 1 Отговор
    Какво означава този чек. икакви повреди в дви. показва.

    Коментиран от #76

  • 59 БАРС

    14 2 Отговор
    Американските класации не ме вълнуват.Пишете за марки които се карат в Европа.
  • 60 БАРС

    17 2 Отговор
    Американските класации не ме вълнуват.Пишете за марки които се карат в Европа.
  • 61 1245678

    6 9 Отговор
    ИНТЕРЕСНО,КЪДЕ 1,5 DCI НА RENAULT ??????

    Коментиран от #62

  • 62 Марио

    5 0 Отговор

    До коментар #61 от "1245678":

    В САЩ не се продава, иначе класацийката си я бива.
  • 63 МБенц

    20 0 Отговор
    Много съм разочарован от марката ! Моя МБ на 21 години и на 950 000 км. ми разтегна веригата.

    Коментиран от #88

  • 64 Тази класация

    16 1 Отговор
    си е чиста геронтофилия, ... вместо да гледате Натали Трифонова, да тъжите по прогнозите на Любка Кумчева

    Коментиран от #102

  • 65 стоян

    4 5 Отговор

    До коментар #15 от "вес":

    До 15 ком -другарю глупости си писал -точно в този сайт преди месец за най здрав мотор с най голям ресурс с над 400 000 км бе посочен 1600куб бензинов мотор на Рено който се влага и в Дачия
  • 66 90%

    7 1 Отговор
    ОТ ИЗБРОЕНИТЕ ИЗДЪРЖАТ 150,200 000км ТОВА ДВИГАТЕЛ ЛИ Е ?
  • 67 шофьор

    13 0 Отговор
    Стига с тия американски класации,боли ме "фара"!
  • 68 Бако

    17 1 Отговор
    Стига с тези статистики правени в САЩ, там карат различни от нас автомобили (карат предимно американски и японски модели правени специално за техния пазар) и съответно класациите не отговарят на реалността в Европа да кажем.
  • 69 Аре бегай

    5 1 Отговор
    къде е лада нива
  • 70 Алфа Ромео

    12 0 Отговор
    Светят ли жълти лампи карам без притеснания, едно време на Астрата като и и светнеше чека и давах яко газ и той изгасваше, никъв отказ 5 години я карах с 2 лева разходи годишно, спрях да я карам като беше на 28 години заради пробитото от ръжда купе.
  • 71 барета

    12 0 Отговор
    Извинявам се , само да попитам ,имам малък проблем с колата ,та по този повод, къде се намира този авто-сервиз с майсторката от втората снимка?

    Коментиран от #73

  • 72 Само като

    3 0 Отговор
    Прочетох че класацията е правена от фирма доставяща оборудване за бензиностанции и спрях да чета по нататък
  • 73 Не не

    9 0 Отговор

    До коментар #71 от "барета":

    Недей пита брат. Много скъпичко взема тая.....По добре си купи друга кола
  • 74 Хасан

    10 5 Отговор
    Чек лампа ападжас, баш сакътлък талига патладъ, яваш яваш сервиз гидиджас
  • 75 пепи

    12 5 Отговор
    Шофьор съм в Испания.Имаме три рено Мастер каросерия и едно Берлинго.Най дъртото рено Мастер е на 680 000 километра . Кара се с най евтината нафта на испанския пазар.Новите рено Мастер са 170 коня би турбо с адблу - вървят като изоглавени и харчат 11-12 средно.Та тия дето викат че новите коли се чупели - не са познали.Просто гроздето е кисело.
  • 76 БАРС

    3 2 Отговор

    До коментар #58 от "краси":

    Чека означава когато не работи разпръсквач или инжекция турбо, вакумрегулатора, запушен катализатор
  • 77 хахахахахахахаахаха

    4 1 Отговор

    До коментар #14 от "Джуган":

    значи да разбираме че заради стар акомулатор ти оценяваш колата за ненадежна и чуплива?!?!?!?!? това говори много за умствените ти възможности

    Коментиран от #103

  • 78 дърт шофьор

    1 0 Отговор
    Къде е колегата с дъстъра да ни обясни кое как е?
  • 79 Неразбиращ

    3 4 Отговор
    До коментар 11 на някой си Милен, много си прав , остави си сметката от 500-600хиляди в банката и си вземи някой велик автомобил от 86та за около 500лв,и дано не те срещна някъде по магистралата че когато те изпреваря с новата кола си ,да не помислиш че си спрял и да вземеш да слезеш в движение... хахаха
  • 80 Неразбиращ

    4 2 Отговор
    Колеги не забравяйте какво е казал един от най големите производители на автомобили за времето си на въпроса кой е най добрият автомобил........та той отговорил НОВИЯТ,или както казват механиците хвали старо ,но карай ново

    Коментиран от #82

  • 81 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 82 500

    0 1 Отговор

    До коментар #80 от "Неразбиращ":

    Ама е много скъпо.

    Коментиран от #84

  • 83 РЕАЛИСТА

    2 0 Отговор
    СИПАХ МУ УЖ ЗА ХУБАВО 100 ОКТАНА ПА ТО МУ СВЕТНА ЧЕКА,Я ПА АЗЕ ГО ПРЕМЕСТИХ У ДРУГИЯ КРАЧОЛ
  • 84 пепи

    1 2 Отговор

    До коментар #82 от "500":

    Да ти кажа честно - старото излиза по скъпо от новото.

    Коментиран от #91

  • 85 Лора

    3 0 Отговор
    Аз нямам кола,, он двигател ми предлага....!
  • 86 Тираджия

    9 1 Отговор

    До коментар #4 от "Беден":

    В САЩ няма Френски автомобили! Няма и руски от скоро има ФИАТ. Преди години един дилар на Кадилак подаряваше Юго при покупка на автомобил ! Купуваш Кадилак и получаваш с него подарак Юго!

    Коментиран от #98

  • 87 оня с коня

    2 8 Отговор
    Само ще попитам Риторично:Кво ме топли дали някакъв двигател е Надежден,след като е Маломощен и НЕ МЕ КЕФИ?
  • 88 ПРИ СМЯНА НА ВЕРИГА

    6 1 Отговор

    До коментар #63 от "МБенц":

    СЕ ПОДМЕНЯ И ЗЪБНИТЕ КОЛЕЛА КОЙТО Я ЗАДВИЖВАТ,ЗАЩОТО ПРЕДАВАТ ХЛАБИНИТЕ ОТ ИЗНОСВАНЕТО НА НОВАТА ВЕРИГА
  • 89 Инж Илич

    8 6 Отговор
    Пежо Ситроен Страшно дръпнаха Автомобилите са им безупречни във всяко отношение
  • 90 То и судзуки го няма

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "Кенефа":

    Ама Е номер 1.за 20 години даже маншон или шарнир не сьм барал.
  • 91 Нашия ина чанта пари не всеки има

    0 0 Отговор

    До коментар #84 от "пепи":

    И ако дохода му е източноевропейски ко ша прай...
  • 92 geco

    8 0 Отговор
    Проблемът на новите коли е,че ги правят търговци,а не инженери.
  • 93 Видински

    6 0 Отговор

    До коментар #1 от "Кенефа":

    Аудито влиза в графа
    Фолсваген
  • 94 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 95 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 96 SDEЧЕВ

    1 2 Отговор
    Най надеждно е да си имаш дебитна карта с минимум Стоянка Мутафова вътре и кеф ти Спарк,кеф ти Юбер,кеф ти самолет,такси,лимузина под наем и винаги работят и са със сменени консумативи.найдобре виртуална дебитна на гривна и Свободата Санчо😄
  • 97 соларис

    6 0 Отговор

    До коментар #8 от "Неразбрал":

    на моята соната си свети откак го купих.в сервиза ми казаха че е вероятна грешка на компютъра и ако не ме дрази не си струва 180лв за пренастройки.
  • 98 Пурко

    4 2 Отговор

    До коментар #86 от "Тираджия":

    Според теб Нисан с какви части и компоненти е?!?

    Коментиран от #100

  • 99 Onq s matorq

    6 0 Отговор
    С годините доста коли съм сменил, но по-надеждно от 1.9 тди 90/110 не знам дали има! Като говорим за по-съвременни коли, а не мерцедеси от 80те!
  • 100 Тираджия

    1 5 Отговор

    До коментар #98 от "Пурко":

    С какви части е няма никакво значение. Нисан си сменя името от Датсун, която е японска. Остава си пълен боклук!

    Коментиран от #105

  • 101 ела

    5 0 Отговор
    За останалите коли не знам на имах Сitroen C5 изминах около 380 хиляди км и ми е светнал 2-3 пъти по- късно купих VW Passat В6 2006) рядко да не светне веднага "пада" мощноста с 40-50км - най-много се пребирам или отивам в някой сервис. Същото е и с Mercedesa ( 2009 година) последият път се пребрах от Гърция около 1200 км изминах (дебитора на въздуха) с 30-40 км даже Макаса го изкачихна 2 или 3 скорост (около 12-15 км мисля,че е може и повече).Накрая купия диогностичен уред -80 долара и software за 60 долара изтривам грешките по-лесно се при ирам до в къщи или някой сервис..
  • 102 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 103 Джуган

    5 0 Отговор

    До коментар #77 от "хахахахахахахаахаха":

    Разбираме че не можеш да четеш, така че ще се опитам да обясня на твоето ниво. Първо, статията касае колко пъти светва лампичка “check engine”, причините за което може да са май различни и варират от марка до марка. Второ, никъде не съм казал че акОмулаторът ми е стар или че БМВ са ненадежни. Алармената система дърпа ток като не се кара колата, напрежението в акОмулатора пада, разни сензори се задействат (фалшива тревога), почват да сигнализират за грешки и разни шарени лампички светват на таблото, зареждаш акОмулатора, чистиш грешките и колата е чук, решението е да разкачиш клемите на акОмулатора като не я караш дълго време, но достъпът до акОмулатора на БМВ не е лесен като на Жигула. Нищо от това не прави колата “чуплива”. Весели празници!
  • 104 Дизелите

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Гост":

    На Хонда къде ги слагаш?
  • 105 Пурко

    2 0 Отговор

    До коментар #100 от "Тираджия":

    Знаем историята, а опит разбирам че нямаш с тази марка, така че не е коректно да я коментираш така грубо и целенасочено! Предния коментар беше във връзка с твоя по предишен и искаше да ти обърне внимание на това че Рено присъства в САЩ чрез Нисан!
  • 106 ХЕХЕХЕХЕ

    0 1 Отговор
    АЙДЕЕЕЕ ПОЧНА СЕ ФУКНЯ ДО ФУКНЯ КОЙ КАКВО КАРА И КАК НИЩО НЕ Е БАРАЛ - А ИНАЧЕ СЕРВИЗ ДО СЕРВИЗ И ОТ КВО ЖИВЕЯТ ТИЯ ХОРА НЕЗНАМ