Не са малко хората у нас и по света, които все повече обръщат внимание на автомобилите с повишена проходимост. Това е и най-бързо развиващият се сегмент в автомобилостроенето и явно има защо. Тези коли са практични, функционални по-проходими от леките и достатъчно комфортни.
Те обаче се характеризират и с по-висок разход на гориво. В много случаи това се дължи на наличието на 4х4 система, но основната причина е по-лошият им коефициент на въздушно съпротивление. Естествено най-икономични са дизеловите кросоувъри, но предвид последните тенденции, производителите не им обръщат достатъчно внимание.
Сега техните усилия са съсредоточени над разработката на хибридни и изцяло електрически кросоувъри, но пък що се отнася до нагласите и възможностите на българското население, този вид автомобили ще навлизат по-бавно у нас, така че акцентираме върху малко употребявани SUV-та.
Именно и поради тази причина решихме да ви покажем няколко от най-икономичните бензинови SUV-та, които се предлагат в mobile.bg. Става дума за 3- 4-годишни кросоувъри без хибридни силови трактове и оборудвани само с бензинов двигател с вътрешно горене.
Данните са за среден разход, който дава производителя (не са много точни, но все пак от тях можем да си направим изводите), а модификациите са базовите - тези с най-малкия предлаган бензинов мотор. Естествено има и още икономични бензинови SUV-та, мнението си за които, можете да споделите в коментарите.
Mazda CX-5 - 6,7 литра на 100 км пробег

Volkswagen Tiguan - 6,5 литра на 100 км пробег

Ford Kuga - 6,2 литра на 100 км пробег

Mitsubishi ASX - 6,1 литра на 100 км пробег

Dacia Duster - 5,3 литра на 100 км пробег

Nissan Qashqai - 4,5 литра на 100 км пробег

-6 +65
Коментиран от #18, #19
-11 +79
-25 +49
Коментиран от #12
-4 +55
Коментиран от #13
-14 +44
Коментиран от #10
-10 +81
-38 +15
Колкото на Корса 2002 година.
С предно.
На завоя пред портата ги гледам през ден всякакви с "повишена проходимост".
-8 +40
Коментиран от #11
-12 +37
До коментар #6 от "БАЙ Х@Й‼":
Така е, когато Тиквана поради липса на място строи 2 в 1. Хем тротоар, хем паркинг. Моя хечбек от 2008 г. е толкова нисък отдолу, че не може да се качва по бордюри. Дори зимата като влезне в коловоз, леда между коловозите го дига на кантар. Затова следващите ми кола ще е СУВ или бус. Защото седаните, комбината и хечбеците са много ниски отдолу. И опират отдолу дори на магистралите Тракия и Хемус какво остава за останалите пътища у нас. А до планината или някое село дори не немислимо да стигне. Сегашните инженери и закони на политици насила карат хората да си купуват СУВ. Защото другите модели са много ниски.
Коментиран от #24
-5 +38
До коментар #9 от "Шоп от СО":
Тия със СУВовете не бързат за работа като тебе. Туй са шефовете дето ти плащат да им работиш, возят си секретарката и ич не бързат!
-5 +52
До коментар #4 от "Морето":
истинси добрата кола няма нужда от хвалене тя сама работи за успеха си
-5 +29
До коментар #5 от "Иво":
мазда са с двулитрови атмосферни,но са с директно впръскване лично имам тройка 2018 2.0 бензин 165 кончета
-3 +16
Коментиран от #16
-5 +20
-2 +35
До коментар #14 от "xyz":
Заравяш да сметнеш миенето на колата ,течност за чистачки и евентуално нови чистачки.
-1 +14
-10 +13
До коментар #2 от "Марио":
Кашкавала и той ли е сув??? Прилича на сандеро с високи гуми
-9 +17
Коментиран от #21, #22
-2 +23
До коментар #20 от "Крум":
да, толкова им е разхода. Само дето са забравили да пишат, че е на час на място
Коментиран от #25
-4 +13
До коментар #20 от "Крум":
Това им е разхода по голямо нанадолнище без да подават газ.
-3 +15
Коментиран от #35
-17 +3
До коментар #10 от "Знайко":
Баце какви коловози какъв сняг, от 5 години поне не е натрупвало сериозно и климата върви към затопляне виж какво е навън средата на януари - сняг ама по върховете само.
-0 +9
До коментар #21 от "един от стадото":
Това са данни за 50км по надолнище
Коментиран от #29
-1 +7
-0 +16
-1 +7
Коментиран от #30
-2 +11
До коментар #25 от "Авто мото":
има един такъв път - от Пампорово до Асеновград, и аз не можах да повярвам на разхода, който ми даде, доста близък до тези фанрасмагории от статията
Коментиран от #34
-3 +2
До коментар #28 от "Aleksej":
В статията за бензин става въпрос, твоя е дизел.
-2 +6
-4 +3
-5 +1
-4 +5
До коментар #29 от "именно":
От Пампорово към Асеновград е повече надолнище,обратно си дърпа сериозно гориво
-1 +4
До коментар #23 от "Лекия":
Ама разбира се 1,4 TSI 150к.с. 10л. на 100км. по заводски данни. Няма как тежък SUV да харчи колкото Тойота Ярис или Хонда Джаз.
-0 +5
-1 +7
-0 +4
Коментиран от #40
-0 +6
До коментар #38 от "batkata":
Що не взе дизел
-0 +0
-0 +0