ФАКТИ.БГ

Пет стари, но много бързи коли

Публикувана: 22 Януари, 2021 10:22
41 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 5098
Пет стари, но много бързи коли
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.3 от 22 гласа.

Всички искат да карат нови коли от т.нар- премиум марки, но невинаги новите автомобили са най-добри. Като потвърждение на този факт ще ви припомним за пет автомобила, които вече са стари, но все още приковават и погледите на случайните минувачи, и сърцата на притежателите им. Това са пет класически европейски спортни автомобила, които са стари, но много бързи и най-вече - култови.

Porsche 911

Пет стари, но много бързи коли


Porsche 911 е един от най-известните спортни автомобили в света, като е на конвейерите в непрекъснато производство от 1963 година. Причината за неговата популярност е неподвластното на времето удоволствие от шофирането, което се дължи на правилния баланс на управление и мощност. Примери за 911-ки от 80-те в момента се продават на приблизително същата цена като тази на нов спортен Corvette, но тези коли осигуряват много повече чиста радост от шофирането, отколкото Chevy някога би могъл да се надява. Най-добре е да се ориентирате към екземпляр с три педала, за да извлечете максимума от 911.

Audi Quattro

Пет стари, но много бързи коли


Оригиналното Audi със задвижване на четирите колела Quattro беше пуснато на пазара през 1980 г. Както в цивилния си вариант, така и като рали кола, Quattro се зае да установи своето господство и по пътищата, и в световната рали сцена, спечелвайки първите два WRC първенства, в които участва. Днес запазени екземпляри се намират трудно, скъпи са, но са за предпочитане пред новите, пълни с електроника спортно ориентирани коли.

Lancia Delta Integrale Evo II

Пет стари, но много бързи коли


Lancia Delta е един от най-емблематичните рали автомобили за всички времена, но колата бе и изключително успешна в цивилната си версия. Integrale Evo II по същество е хомологирана версия на този известен автомобил WRC, като е с почти напълно различна конструкция от стандартната Delta, въпреки че споделя името и външния си вид. Delta Evo II също непрекъснато повишават стойността си, така че тези, които искат да ги получат, ще трябва да побързат.

BMW M3 E30

Пет стари, но много бързи коли


Считан от мнозина за едно от най-добрите BMW-та, правени някога, е трудно да сгрешите с E30 M3. по пътищата се справя като нова спортна кола и има достатъчно мощност, за да се забавлявате, но и не без да рискувате да получите глоби за превишена скорост. Изглежда и зашеметяващо, но благодарение на всички тези неща става все по-трудно да се намери E30 в добро състояние.

Mercedes-Benz SL

Пет стари, но много бързи коли


Mercedes-Benz SL все още се произвежда, но тази версия от 80-те години просто излъчва класически стил на филмова звезда. Проектиран като луксозен, но спортен роудстър, SL позволява на собственика си да се наслаждава на най-доброто време, без никога да се налага да напуска удобните си седалки. Но това е най-малкото. Динамиката и удоволствието от шофирането с тази кола са несравними. Все още има запазени екземпляри, които са по-евтини от нова спортна кола, но това явление няма да трае дълго.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.3 от 22 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
1
Този коментар е премахнат от модератор.
zeus
2 Отговор
Класически машини от времената, когато колите се правиха от инженери, а не от маркетинг шефове и еколози.

Оценка:
-1 +111

един от многото
3 Отговор
Класика в жанра!

Коментиран от #26


Оценка:
-0 +74

Porsche
4 Отговор
Взимам всичките.....без бенца

Коментиран от #24


Оценка:
-30 +20

Ивайло
5 Отговор
Да, КОЛИ, с главно К!!! Надеждна механика, без излишна електроника, лекота на каросерията и усещане за шофиране, каквото днешните коли не могат да ти дадат, и най-важното - класически и индивидуален дизайн за всяка марка, не като сега - гледаш и се чудиш какво е, ако не видиш емблемата!!! Много бих се зарадвал на едно Е30 М3 ЕВО!!! Или на класическа 911-ка!!! ;)))

Оценка:
-1 +67

6
Този коментар е премахнат от модератор.
2.0R
7 Отговор
За мен Ламчията.

Оценка:
-0 +27

Гост
8 Отговор
Не са по-бързи в права линия от някой съвременен 3.0 дизел с 9-скоростен автомат, но за да ги караш на лимита се искат топки. Леки купета, липса на каквито и да е асистиращи системи, тежък волан, педали и лост. Хората ги ценят не заради бързината, а заради коренно различното усещане при каране.

Коментиран от #16


Оценка:
-12 +42

Коли за истински шофьори
9 Отговор
Ако повечето шофьори, включително от тук пишещите се качим на тези автомобили без асистенти, ще се пребием на десетия завой, ако караме по навик.

Лично на мен ми трябваха няколко километра, за да свикна с една ем тройка, почти като показаната горе, преди да се осмеля да натисна газта докрай. Толкова сме се разглезили вече с всички възможни асистенти за шофиране, които държат автомобила стабилен.

Честно казано, през цялото време бях на тръни, защото навика си казваше думата и понякога ми се искаше да настъпя повечко газта в завой. А едно време не беше така, защото тогава навикът беше, че ти управляваш автомобила и спокойно давах газ из завоите, та даже се радвах и умишлено дрифтих из проходите. Но тогава бях хлапе и нямах деца, а сега е различно и гледам да шофирам по-отговорно.

Изписах всичко това не защото карането на такъв автомобил не доставя удоволствие! Напротив! Върна ме с години назад и си спомних с носталгия младостта, но не бих карал такъв автомобил ежедневно и не бих возил децата си в него.

Коментиран от #10, #11, #15


Оценка:
-11 +32

хахахаха
10 Отговор

До коментар #9 от "Коли за истински шофьори":


това е така само за теб понеже нямаш усета за шофьор а си поредния мотокарист очакващ колата да си свърши работата докато ти държиш волана... тези коли не са аматьори

Оценка:
-12 +22

Ивайло
11 Отговор

До коментар #9 от "Коли за истински шофьори":


Карам Е36 купе от повече от 10 години ежедневно и целогодишно, без никакви електронни асистенти, има само шпер диференциал (механичен блокаж, не електроника). Всеки път се радвам, докато го карам, точно заради усещането, че аз карам колата и трябва да съм на 100% нащрек и не бих го сменил за нещо по-модерно!!! По-скоро бих го сменил само за МЗ Е30 или М3 Е36, или някоя яка Е34-ка!!! ;))) Определено този тип коли ми допадат за всеки ден!!!

Коментиран от #12


Оценка:
-6 +17

И аз бях така
12 Отговор

До коментар #11 от "Ивайло":


На колко години си? Имаш ли деца?

Коментиран от #14


Оценка:
-7 +10

13
Този коментар е премахнат от модератор.
Ивайло
14 Отговор

До коментар #12 от "И аз бях така":


Годините са без значение, но много отдавна съм минал тийнейджърските такива. Карам си нормално и спокойно, просто заради това удоволствие от шофирането, което ми дава този автомобил. Смятам, че е добре децата да се возят в такъв автомобил и да се учат да карат такъв, за да добият рефлекси и усет за нещата и по този начин да могат да разчитат на способностите си, а не да бъдат просто пътници на шофьорското място и да "лежат" само на едните асистенти, без да се замислят!!! Дето се казва - да се съчетаят полезното и приятното!!! За мен колата трябва да има волан и три педала - останалото са глезотии, от които затъпяваме прогресивно!!!

Коментиран от #17


Оценка:
-1 +27

Гост
15 Отговор

До коментар #9 от "Коли за истински шофьори":


Почти изцяло изписа моето мнение. Това са коли за ценители на карането( не возенето). Коли за удоволствие, няколко пъти в месеца, сам без семейството. Имам кола от средата на 90те, без никаква елелтроника, само механика, не е толкова бърза колкото посочените в статията, но е достатъчно да се позабавлям :). За жената и детето имам нова кола, сигурна, надеждна и комфортна.

Оценка:
-1 +7

Hellish
16 Отговор

До коментар #8 от "Гост":


Напълно си прав, затова и аз още карам Е34. Просто усещането е различно. И като има завои, хлапетата с новите БМВ-та изчезват от огледалата

Оценка:
-2 +8

Съгласен съм наполовина
17 Отговор

До коментар #14 от "Ивайло":


Когато учих жена ми да кара, го направих на една картинг писта, за да караш с повечко газ и да усети автомобила. Точно така се изграждат рефлекси. А подобно на рефлексите за каране на велосипед, те остават завинаги.

Откога не си карал велосипед? Аз не бях карал двайсетина години и точно както карането на спортен автомобил без асистенти, ми трябваха няколко кръгчета преди да спра да залитам, а чак след това рефлексите се върнаха и карах спокойно, дори без ръце.

Бих учил и децата си да карат спортен автомобил, но лично аз не бих им купил такъв за ежедневието. Въпрос на гледна точка и лични принципи, които споделям с вас, но не искам да ви ги натрапвам. Всеки си има лично мнение и глава на раменете за да реши сам за себе си. Бих си купил такъв автомобил, ако можех да си го позволя само за каране няколко дни в годината, но най-важното, ако имаше къде да го карам.

Лека и безаварийна! Поздрави!

Коментиран от #18


Оценка:
-1 +15

Ивайло
18 Отговор

До коментар #17 от "Съгласен съм наполовина":


Да, всеки си преценява. Важно е да сме живи и здрави, пък на кой каквото му харесва - нали затова е демокрация! Поздрави!

Оценка:
-1 +10

СКРАП
19 Отговор
НЕМСКИ ДАРАЦИ, ЕДИНСТВЕНОТО ХУБАВО НА ТЕЗИ СКРАПОВЕ Е, ЧЕ МОГАТ ДА СЕ ИЗКАРАТ ПАРИ ОТ ТЯХ ХАХАХАХА.

Оценка:
-23 +5

Джуган
20 Отговор
За първите четири съм съгласен. Подбраният Мерцедес ЕсЕл е страхотен автомобил, но е прекалено луксозен и "мек" в сравнение с останалите. И само да вметна, всички асистенти на спортният ми автомобил имат три положения: нормално, спортно, напълно изключени. Карането с напълно изключени асистенти в БГ е малко като руска рулетка, защото всеки завой може да крие неприятна изненада: дупка, пясък, вода, кал, "стъклен" асфалт. Ако карам на лимита с изключени асистенти ще завърша като 19-годишен от мааалата с 25-годишно беенве с гуми галоши от Богров, нищо че все още имам някакви рефлекси.

Оценка:
-3 +16

ииии
21 Отговор
Всички тука големи карачи, рефлекси ала бала. При ограничения 30-50-90км и камери на всеки ъгъл, шофирането става придвижване от А до Б. Пък с тези ел коли, които ще ни принудят да купуваме ...

Коментиран от #22, #23, #25, #27


Оценка:
-6 +9

Я пак, я пак?
22 Отговор

До коментар #21 от "ииии":


Хайде стига партенки. Кой ще те принуждава да си купуваш електромобили и кога? Най-ранната дата в която ще има забрана за продажба на нови автомобили с ДВГ ще е през 2035 година. Но спокойно ще продължим да си купуваме втората употреба още двайсетина години.

Та нали през 2045 година, последните продадени автомобили в Германия Австрия и Италия, ще са навършили 10 години. Възраст на която обикновено купуваме новия внос от там.

Оценка:
-1 +11

Буха ха
23 Отговор

До коментар #21 от "ииии":


Само няколко сме големите "карачи", но ти не си един от нас

Оценка:
-1 +8

перничанин
24 Отговор

До коментар #4 от "Porsche":


И него взимам!

Оценка:
-0 +4

Торашко
25 Отговор

До коментар #21 от "ииии":


Така, така и аз като платих 1000,00 лв. глоби с отстъпката , да видиш как в града с 50 км/ч и извън града 90 км/ч. Хем икономично, хем и да се калявам нервите, пък нека си фучат с 300 около мен.

Оценка:
-1 +11

Хайл
26 Отговор

До коментар #3 от "един от многото":


Когато колите се правеха с ум,ръце,сърце и любов

Оценка:
-0 +13

27
Този коментар е премахнат от модератор.
^^^^^^
28 Отговор
Audi Quattro и мача приключва за вс вас

Оценка:
-4 +6

Бай Петко
29 Отговор
"Най-добре е да се ориентирате към екземпляр с три педала."

Защо ми е Порше, ако е пълно с геьове?

Оценка:
-0 +5

НЕМЕЦА до сбърканото японче.
30 Отговор
Това е четиво за поклонниците на японската во/няща кене/фна техника! Живот извън сервиза е най-честата тема във форумите на японските сбъркани и заблудени фенове!

Оценка:
-2 +4

31
Този коментар е премахнат от модератор.
32
Този коментар е премахнат от модератор.
33
Този коментар е премахнат от модератор.
34
Този коментар е премахнат от модератор.
35
Този коментар е премахнат от модератор.
36
Този коментар е премахнат от модератор.
37
Този коментар е премахнат от модератор.
38
Този коментар е премахнат от модератор.
39
Този коментар е премахнат от модератор.
40
Този коментар е премахнат от модератор.
Pero
41 Отговор
💪💪🖕👅❤️😛🦴🚀

Оценка:
-1 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Емил Кало
Емил Кало обяснява причините на АБВ да напусне правителството
Само „еврейската връзка“ още не е спомената като причина за оттеглянето на АБВ от управлението"

Още бисери
ТОП 5